coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.6%

69,184 $

3,991,916,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

16.7%

3,577 $

206,378,475 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,758 تومان

Tether

Tether

usdt

3%

589.8 $

34,029,729 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

8.9%

184.5 $

10,645,650 تومان

Solana

Solana

sol

16.4%

3,566 $

205,779,549 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.2%

0.9982 $

57,596 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.4%

0.5312 $

30,650 تومان

XRP

XRP

xrp

7%

0.1588 $

9,163 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.3%

6.54 $

377,358 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

همه چیز درباره صرافی ارز دیجیتال!

19/بهمن/1398
افزودن به نشان شده ها
همه چیز درباره صرافی ارز دیجیتال!
آموزش
صرافی
معرفی
از کجا شروع کنم
33713
دقیقه

شما برای معامله هر کالای خاص باید به مکان خاص آن کالا بروید، یعنی برای خرید طلا باید به بازار طلا فروشی و برای خرید سهام باید به بازار بورس وارد شوید تا بتوانید آن کالا را بخرید. برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز یکی از راه های هموار و مطمئن این است که از طریق صرافی ارز دیجیتال این کار را کرد. در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم که صرافی ارز دیجیتال چیست.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال مکانی است که در آن می توان ارز دیجیتال خرید و فروش کرد و به معامله ارزهای دیجیتال پرداخت. صرافی ها یک پلتفرم آنلاین است که رایج ترین روش برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به حساب می آیند.

در صرافی ها شما می توانید ارزهای دیجیتال را به صورت جفت ارز معامله و مبادله کنید به عنوان مثال شما می توانید جفت ارز بیت کوین/ اتریوم (BTC/ETH) را با یکدیگر معامله کنید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت این جفت ارزها امکان پذیر است. در واقع این اکسچنج ها یک بازار آنلاین برای کل شبکه ارزهای دیجیتال هستند.

اکسچنج (Exchange) در زبان انگلیسی به معنای مبادله و معامله و همچنین صرافی می باشد و به همین دلیل با ورود ارزهای دیجیتال به ایران ابتدا به صرافی ارز دیجیتال در ایران اکسچنج می گفتند و تا مدت ها با این نام شناخته می شد. کم کم با جا افتادن کلمه صرافی استفاده از این لغت نیز بیشتر شد و در حال حاضر اکثرا با نام صرافی ارز دیجیتال آنها را می شناسند.

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال

صرافی ها ویژگی های زیادی را برای معامله کنندگان ارز دیجیتال ارائه می دهند. برای استفاده از خدمات این پلتفرم های آنلاین شما ابتدا باید در آنها ثبت نام کنید. صرافی ارز دیجیتال برای کسانی که در این پلتفرم ها ثبت نام و احراز هویت (2FA) می کنند قابلیت های زیادی را فراهم می کنند. یک صرافی می تواند به عنوان کیف پول برای دارایی های ارز دیجیتال عمل کنند. هر صرافی کیف پول خود را دارد که با ثبت نام در آنها کیف پول حساب شما ساخته می شود. البته امنیت کیف پول این اکسچنج ها همگی بالا نیست و قرار دادن دارایی در صرافی خیلی امنیت بالایی ندارد.

ویژگی اصلی و مهمی که صرافی ها ارائه می دهند خرید و فروش ارز دیجیتال است. شما همچنین می توانید از این پلتفرم ها برای ترید یا معامله استفاده کنید. می توانید در صرافی سفارش خرید (sell or buy order) یا حد ضرر (stop loss) انتخاب کنید و با انتخاب آنها صرافی به طور خودکار ارز شما را خرید یا فروش می کند.

می توان گفت صرافی های ارز دیجیتال اندکی شبیه به کارگزاری های بازار سنتی می باشند اما تفاوت های زیادی دارند. این صرافی ها ابتدا امکاناتی نظیر خرید و فروش ارز دیجیتال را برای معامله کنندگان تامین می کردند اما با گسترش این حوزه در حال حاضر صرافی های بزرگ قابلیت های زیادی را برای تریدرهای ارز دیجیتال فراهم کرده اند. ویژگی هایی نظیر معاملات مارجین و فرابورس(OTC) و قراردادهای آتی نیز برای در صرافی های بزرگ این حوزه وجود دارد.

معاملات مارجین یکی از انواع معاملات است که در آن با مقدار بسیار زیادی پول قرض گرفته شده از فرد دیگر بر اساس پولی که قبلا داشتید معامله انجام می‌شود.

فرابورس (OTC) معامله ای است که بین ماینر ها یا سرمایه گذاران اولیه کریپتو محبوب شده است و مستقیما بین افراد علاقه مند صورت می گیرد و این معامله بدون نظارت صرافی ها انجام می شود. دفاتر OTC برای افرادی که مایل به فروش مقادیر زیادی کوین بدون متوصل شدن به صرافی می باشند محبوب است.

قراردادهای آتی بیت کوین و ارزهای دیجیتال بدین صورت است که شما اقدام به خرید دارایی با قیمت آینده آن می کنید و سپس در زمانی که تعیین کرده اید پول خود را واریز می کنید و کوین خود را دریافت می کنید.

درآمد این صرافی ها از مقدار کارمزدی که بابت خدمات ارائه می دهند تامین می شود. در واقع برای هر کاری در صرافی شما باید کارمزد آن کار را پرداخت کنید.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که هر صرافی در این حوزه با توجه به کاربران خود ویژگی های خاصی را ارائه می دهند که با یکدیگر متفاوت می باشند.

منظور از صرافی متمرکز چیست؟

در امور مالی متمرکز بودن به معنی اعتماد شما به کسی یا جایی برای رسیدگی به پول شما است.

در گذشته، کلمه متمرکز به همه سازمان هایی گفته می‌شد که امور مالی را مدیریت کردند. متمرکز بودن به این معنی است که یک واسطه معتبر برای رسیدگی به هر دارایی استفاده شده در معاملات، وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در یک بانک، یک مشتری پول خود را به بانک می‌دهد تا آن را برایش نگهداری کند. بنابراین بانک کنترل کامل پول مشتری را در اختیار دارد و برای ارائه این خدمات از کاربر هزینه ای را دریافت می کند. در بسیاری از موارد، اعتماد به واسطه بسیار امن تر از این است که یک فرد خودش راهی برای مدیریت پول خود پیدا کند. بانک ها دارای تدابیر امنیتی بالایی هستند و یک تیم برای نظارت بر پول مشتریان دارند.

صرافی متمرکز ارز دیجیتال نیز به همین نحو عمل می کنند.. یک کاربر می تواند پول خود را در یک اکسچنج ذخیره کند. ارز او در اختیار اکسچنج است و اعتماد به یک واسطه برای مشتریان، امکان بازیابی رمز عبور گمشده یا ۲FA را به راحتی محیا می‌کند. زیرا این مشتری دسترسی به حساب خود را به طور کامل به این اکسچنج واسطه داده است. قرار دادن پول در اکسچنج، امکان کنترل ۱۰۰٪ پول را از مشتری می‌گیرد. داستان‌های بسیاری از سرمایه گذارانی وجود دارد که به دلیل گم کردن کلید های خصوصی خود، صدها هزار دلار پول خود را از دست داده‌اند. اگر پول آنها در یک اکسچنج متمرکز بود، آنها نگران این موضوع نبودند و به راحتی با نشان دادن گذرنامه یا تأیید کارت شناسایی بازیابی پول‌هایشان ممکن بود. البته زیاد شنیده می شود که صرافی های این حوزه هک شده اند و سرمایه زیادی از صرافی ها به سرقت رفته است و ۱۰۰ درصد نمی توان به آنها اعتماد داشت.

تفاوت صرافی متمرکز و غیر متمرکز در چیست؟

علاوه بر صرافی متمرکز، صرافی غیرمتمرکز هم در این حوزه وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد صرافی ارز دیجیتال به صورت متمرکز می باشد و سازمان واسطه ای بر روی آن کنترل دارد و این شرکت هر زمان که به دلایل مسایل احراز هویت یا پول شویی ایرادی در حساب شما پیدا کند و یا کشور شما را تحریم کند می تواند حساب شما را مسدود کند و از این لحاظ نگرانی هایی در دارایی های شما در خطر می باشند. اما صرافی های غیرمتمرکز با این ایده که دارایی های دیجیتال خود غیرمتمرکز می باشند وارد این سیستم شدند.

به عبارت ساده، یک صرافی غیر متمرکز ارزهای دیجیتال (DEX) با ایجاد یک محیط بدون اعتماد و بسیار هوشمند، واسطه را از بین می برد. در صرافی غیرمتمرکز معاملات از طریق قراردادهای هوشمند صورت می‌گیرد تا پول از دست واسطه‌ای عبور نکند. همچنین صرافی غیرمتمرکز کنترلی بر روی سرمایه شما ندارد. این نوع صرافی یک سیستم همتا به همتا است. البته DEX هنوز هم در ابتدای راه است و خیلی محبوب نیست و تعداد حجم معاملات در این صرافی ها کم می باشد. با این حال این نوع صرافی ها در نوع خود بسیار جالب و برای کشورهایی که جز تحریم قرار دارند می تواند فرصت خوبی باشند.

خرید یا فروش ارزهای دیجیتال با فیات

در حال حاضر اکثر صرافی ها امکان خرید ارز دیجیتال را با کارت های اعتباری نظیر مستر کارت و ویزا فراهم کرده اند و شما با پرداخت دلار آمریکا یا یورو می توانید ارز دیجیتال خریداری کنید. البته باید به این موضوع اشاره کرد میزان قیمت ارز دیجیتال به هنگام خرید با کارت اعتباری تفاوت زیادی با قیمت آن کوین در بازار دارد.

آیا جفت ارز کریپتو/ فیات در تمام صرافی ها وجود دارد؟ خیر. همه اکسچنج‌ها امکان خرید یا فروش ارزهای دیجیتال جفت ارز کریپتو (کریپتو/کریپتو) مانند تبادل بیت کوین با اتریوم را دارند اما تنها تعدادی از آنها امکان خرید یا فروش ارزهای دیجیتال با فیات (کریپتو/فیات) مانند خرید اتریوم با دلار را فراهم کرده‌اند. اکثر صرافی های برتر این حوزه در حال حاضر از جفت ارزهای کریپتو/فیات پشتیبانی می کنند.

آیا حجم معاملات در صرافی مهم است؟

هرچه حجم معاملات بیشتری در یک صرافی وجود داشته باشد، احتمال نوسانات و دستکاری در بازار کمتر می‌شود.

فرض کنید شخص A می‌خواهد ۱ بیت کوین خریداری کند و قیمت آن در صرافی ۱۰,۰۰۰ دلار است و حجم مبادلات نیز در اکسچنج‌ زیاد است، بنابراین با احتمال زیاد، با فاصله زمانی کمی پس از گذاشتن سفارش خرید ۱ بیت کوین در اکسچنج، سفارش او ثبت می‌شود و بیت کوین خود را می‌خرد. اما اگر حجم معاملات در اکسچنج‌ کم باشد، ممکن است تنها بخشی از سفارش خرید شخص A با قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار یا کمتر از آن ثبت شود (برای مثال ۰/۳ بیت کوین) و شخص A مجبور شود مابقی سفارش خود را (۰/۷ بیت کوین) با قیمت بالاتری خریداری کند. هر چه حجم معاملات صرافی ها بیشتر باشد یعنی کاربران بیشتری در آن صرافی حضور دارند و این نشانه ای از اعتماد کاربران به آن صرافی است و معمولا صرافی ها با توجه به حجم معاملاتی که دارند در سایت هایی نظیر کوین مارکت کپ لیست می شوند.

آیا صرافی ارز دیجیتال امن است؟

هیچ صرافی از خطر هک شدن در امان نیست. در تاریخ ارزهای دیجیتالی هک‌‌های زیادی برای صرافی ها رخ داده است، اما در بسیاری از موارد، اکسچنج‌ها ضرر مشتریان را از جیب پرداخت کرده‌اند. هک برای DEX تقریبا غیرممکن است، اما کاربران ممکن است به دلیل گم کردن کلیدهای خصوصی و یا رمزهایشان پول خود را از دست بدهند. صرافی های متمرکز مشهور درست به اندازه بانک‌ها امن هستند. به عنوان مثال صرافی معتبری نظیر بایننس با وجود هک خود سرمایه کاربران را از صندوق سرمایه ای که پیشتر تامین کرده بود پرداخت کرد.

باز کردن حساب در صرافی ها چگونه است؟

هر صرافی با توجه به اینکه در کدام کشور ایجاد شده است موظف است مقررات خود را با توجه به قوانین آن کشور تعبیه کند. بسیاری از این صرافی ها به دلیل مسایل قانونی کشورهایی که در تحریم آمریکا قرار دارند را جز تحریم های سایت خود قرار می دهند. به عنوان مثال بسیاری از صرافی ها ایران را جز تحریم های خود قرار داده اند.

با این حال هر اکسچنجی در دنیا حداقل به یک مدل تایید هویت برای تأیید اعتبار حساب نیاز دارد. البته می توان از صرافی ها بدون احراز هویت نیز استفاده کرد ولی امکان دسترسی به خدمات آن پلتفرم کم خواهد بود. بسیاری از اکسچنج‌ها به کاربران اجازه می‌دهد بدون تایید هویت یک حساب کاربری را باز کنند، اما این حساب‌ها دارای محدودیت‌های واریز و برداشت از حساب هستند. تایید هویت پایه به طور کلی نیاز به تصویری از گذرنامه یا کارت شناسایی کاربر دارد و این کار، تایید هویت دو مرحله‌ای یا ۲FA را فعال می کند. ۲FA در واقع احراز هویت دو مرحله ای است که دارای رمز عبور و یا گوگل آتنتیکیتور محرمانه است که هر سی ثانیه دوباره تولید می‌شود و هر بار که یک کاربر وارد حساب کاربری خود می شود، باید آن را وارد کند.

شهروندان ایرانی معمولا در اکثر صرافی ها تحریم می باشند و بهتر است از صرافی های معتبر ایرانی برای خرید و فروش استفاده کنند و یا اگر می توانند با استفاده از پاسپورت خویشاوندان مورد اعتماد خود در کشورهای دیگر در صرافی های خارجی ثبت نام کنند. البته باید مراقب مسائل امنیتی باشند و برای اتصال به چنین حساب هایی حتما از VPN یا VPS استفاده کنند.

صرافی های ارز دیجیتال معتبر

در این حوزه صرافی های زیادی حضور داشتند که به دلیل مسائل مختلف اعتبار خود را از دست داده اند و دیگر همانند رقیب های خود معتبر نمی باشند. به عنوان مثال صرافی MtGox یکی از اولین صرافی ها در این حوزه هک شد و مقدار زیادی بیت کوین از آن به سرقت رفت. این صرافی مجبور شد شرکت خود را به فروش بگذارد تا بتواند هزینه سرمایه گذاران را برگرداند. در این بین صرافی های زیادی وجود داشتند که در حال حاضر نمی توان آنها را جز محبوب ترین ها دانست به عنوان مثال بیترکس یک صرافی آمریکایی است که حساب بسیاری از ایرانی ها را تحریم کرد و دارایی آنها را مسدود کرد. بیتفینکس نیز صرافی واقع در هنگ کنگ است و یکی از پلتفرم های قدیمی این حوزه به حساب می آید. بیتفینکس بارها متهم به دستکاری قیمت بیت کوین شده است و همچنان درگیر مسائل دادگاهی خود در این خصوص می باشد. با این وجود صرافی های زیادی در این حوزه وجود دارند اما چندین صرافی وجود دارند که در این حوزه بسیار شناخته شده و معتبر می باشند و با اقدامات جدید خود اعتبار صرافی سایت را بالا می برند. از صرافی ها معتبر می توان به صرافی های نظیر بایننس، OKEx، هیوبی، کوین بیس و بسیاری دیگر اشاره کرد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟


تحلیل کاربران

دیدگاه من

Sina_h

25/بهمن/1398

صرافی های دیجیتال معمولا بهتر از انواع فیزیکی‌شان هستند یکی از مزیت های ویژه چنین صرافی هایی حذف لزوم جابجایی مکان برای انجام کار هستش و سایر مزایا که نوع فیزیکی فاقد آن است با این حال نوع دیجیتالی صرافی ها هم عیب های مخصوص ب خود را دارند اما من حیث المجوع نوع دیجیتالی بهتر است خصوصا در عصر ارتباطات

60

نوبیتتکس

morteza725

25/آبان/1402

من با مطالعاتی که داشتم وهم اینطورراهنمایی های افراد خبره دراینکار وهمچنین سابقه فعالیت سایت وحجم معاملات صرافی نوبیتکسو انتخاب کردم

0

صرافی

[email protected]

23/آذر/1400

برای نکه داری ارز در کوتاه مدت و خرید و فروش آنی و استفاده از نوسان بازار و نوسان گیری صرافی ارز دیجیتال گزینه خیلی خوبی است البته استفاده از صرافی‌های داخلی برای ما ایرانی‌ها بهتر

7

برنامه کوینگرام

aiy man.s 95

26/اردیبهشت/1399

ای کاش ازاین دسته برنامه ها توکشورمون زودترراه اندازی میشد تا مردم دانش معاملات وسوددهی راپیداکنندازنظیر پاداش ها وکسب درآمدزایی واقعالذت بالا میبرم وقتی اخبار ودانش خودم ساعت به ساعت بالا میبرم.مرسی ازشما

42

تحریم

absama

21/آذر/1400

تحریم و تحریم و تحریم این تحریم شوم باعث شده در خیلی جاها ضرر کنیم اما حالا مجبوریم تهدید رو به فرصت تبدیل کنیم و با صرافی های داخلی کار کنیم

6

صرافی آنلاین

imanaminiazar

05/اسفند/1400

سلام خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من درباره این صرافی های آنلاین با شما دوستان عزیزم موافق هستم با تشکر فراوان از شما و از برنامه کوین گرام

6

صرافی دیجیتال

دانیال sh

19/فروردین/1399

مردم میتونن از صرافی های انلاین برای مبادله ارز دیجیتال استفاده و به اون اعتماد کنند.و با ثبت نام داخل صرافی های ارز دیجیتال معامله هاشونم به طور انلاین انجام دهند

56

بیت کوین

Alireza_RF

26/آذر/1400

خیلی خوبه به نظر من اطفا کسانی کی این برنامه رو نصب کردند ازش به خوبی استفاده کننندویخیویتینیتسویوسنستیویویتیننینیتیویوزتییتیتقسخحثححیتزاازدتبتیتخیخبتابابااباابابااقااقاقااقاثااثححثجیحنسوث قدقوفتفحلججعججککیتیویوز ی یوو

8

سرمایه مازاد

aminbiti

12/آذر/1400

پولی که به عنوان حقوق هر ماهه دریافت می‌کنید، پول قرضی و وام، سرمایه دیگران و... سرمایه مناسبی برای بازارهای مالی نیست. به خصوص اگر آن را با ترس و افکار منفی همراه کنید. در این صورت کنترل معاملات را از دست می‌دهید و معامله بر شما سوار خواهد شد

7

صرافی

EHSAN.15

13/اسفند/1400

احتمالاً تا به حال شنیده‌اید که برای فعالیت (خرید و فروش ارزهای دیجیتال) در یک صرافی باید احراز هویت شوید. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که احراز هویت در صرافی‌ها چه اهمیتی دارد؟ خوب باید بگوییم که دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای شگفت‌انگیزی است که هر کاری می‌توان در آن انجام داد. همان‌طور که شما مزیت‌ ارزهای دیجیتال را می‌دانید، باید این را هم بدانید که به‌سادگی می‌توان با این ارزها پول‌شویی کرد. از آن جایی که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند، نمی‌توان آن‌ها را پیگیری کرد و این موضوع برای خلاف‌کاران بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. برای جلوگیری از انجام چنین کارهایی، باید در هر صرافی احراز هویت انجام شود. در این حالت مشخص می‌شود که هر کسی چه معامله‌ای را انجام داده است و از لحاظ قانونی هم بهتر خواهد بود. از این رو پیشنهاد می‌دهیم که یکی از معیارهای مهم انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر را همین احراز هویت خسته‌کننده اما مهم بدانید.

6

خیلی ممنونم از شما،

Amirmm0501

07/اردیبهشت/1400

میشه از توکن ها و قیمت گذاری آنها نحوه کارکرد آنها توضیح بدید خیلی ممنون میشم از ساخت توکن هم بگید خیلی خوب میشه چون من می خوام یک ایده ای رو به اجرا دربیارم که تا بحال هیچ کس انجام نداده

25

اعتماد

majidghasemi5423

23/فروردین/1399

به نظر من مهمترین بخش صرافی اعتبار و اعتماد است و سابقه کار متاسفانه ما در ایران در این بخش به دلیل تحریم ضعیف عمل کردیم

46

صرافی دیجیتال

samiyar37

11/اسفند/1398

صرافی ارز دیجیتال (به انگلیسی: cryptocurrency exchange) کسب‌وکاری است که به مشتریان امکان می‌دهد ارز دیجیتال (رمزارز) خود را در ازای دریافت دارایی‌های دیگری نظیر پول دستوری یا سایر انواع ارزهای دیجیتال واگذار کنند. صرافی ارز دیجیتال می‌تواند به شکل بازار گردان اداره شود که در آن، سود دریافتی ازشکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال همچنین می‌تواند فقط یک پلتفرم برای ارتباط فروشندگان با خریداران باشد و کارمزدی از این کار دریافت کند. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ساختاری فیزیکی دارند و برخی دیگر نیز فقط به صورت برخط فعالیت می‌کنند

77

نقش صرافی ها

rezasofi

19/بهمن/1398

صرافی ها اگر بتونند اعتماد مردم را جلب کنند میتونن همون نقشی را که بانکها در مورد ارزهای فیات دارند را در مورد ازهای دیجتال داشته باشن

71

اطلاعات لازم وضروری

A0L5i1$$$

04/بهمن/1399

به من کمک زیادی کرد چون تا ببه حال برای خرید و فروش ارز دیجیتال به‌دلیل این که اطلاعات نداشتم نتوانستم بروم

37

تحلیل صرافی

aiy man.s 95

09/اردیبهشت/1399

کارمفیدوبسیاردرستی که هست همین صرافیها هستندکه اگردرست ودلپاک بادیگران همکاری کنندودیگران وکاربرها رادرست راهنمایی کنندهیچوقت هیچ شخص یاافرادبه سمت هرتبلیغ صرافی ها وارزهای دیجتیال که فقط نیت کلاهبرداری دارندنمیریم .صرافیهای اصلی خدایش کارملت ومردم دنیا روراحت وسبک میکنند.

41

صرافی

amirmz

24/اردیبهشت/1399

صرافی خوب در ایران هست که راحت میتونین کوین خودتونو به پول نقد تبدیل کنین الان در ایران هم شرکت های زیادی برای این کار بوجود امدن

44

صرافی ارز

mohsen.6929

17/شهریور/1399

نوع دیگر صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که کاربران با مالکان سایت خرید و فروش می‌کنند. این صرافی‌ها اغلب محلی هستند و به کاربران کشور یا منطقه خاصی سرویس می‌دهند.

36

تبدیل ارز دیجیتالی به پول نقد

daruoshghaderi

17/فروردین/1399

دوستان عزیز بهترین راه نقد کردنش اینکه در داخل ترکیه تو بعضی ار atmها بیت کویین شما رو بر می دارن و به پول نقد دلار و یا یورو میدن از این دستگاه سه تا هست اونجا و وابسته به یک بانک مالزی هستش

48

استخراج

faraj.yaghoti

13/اردیبهشت/1399

کاش یک آموزشی بود که نحوه استراحت پول رو یاد میداد و کسب در آمد راحت تر موشد و مردم راحت تر به سرمایهگذاری میکردند

57

تبادلات فعلی برای انتقال

mdinar82

02/دی/1400

با گرمی دستان صرافهای عادلانه کار و بخصوص با تجربه ای بیکران رو خواستاریم و امیدمان فقط با کسانی هست ک در کارها سر به کج بیراهه نمی‌کشند آدم رو چون در این نوع کارها صراف جماعت اگه فقط یه ذره انسانیت رو بدهند به همسایه هاشون دیگه کار دست اومده طرف بدلیل غلظتی ک درآمدش از سیستم هست کار می‌شود زار

12

حمایت دولت

rezapoor

22/مرداد/1399

الان در کشور ما هنوز شرکتها وصرافیهای زیادی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد موجود نیستند اما قطعا با حمایت دولت به تعداد انها افزوده خواهد شد

40

صرافی ارز بیت کوین

marwan

28/دی/1401

امروزه ودر این شرایط اقتصادی بد ونوسانات در قیمت دلار ویورو صرافی های رسمی وغیر رسمی زیاد شدن وفقط بفکر معامله خودشون بدون توجه به زحمات مشتری ها

5

صرافی ارز دیجیتال

essi

27/اسفند/1398

بهترین صرافی انلاین ارزهای دیجیتال اکسچنجینگ هستش که هرکس میخواد صرافی ای با امکانات زیاد و راحت و سریع و خودکار با پشتیبانی همه ساعته و با احراز هویت آسان که سایتش فیلتر هم نیست کار کنه و تنها صرافی خوبی هست که فعلا وجود داره صرافی اکسچنجینگ هست با این ادرس جدید : exchanging.ir پس برید باهاش کار کنید و لذت ببرید از این پیشنهاد عالی

58

صرافی

samad1377

11/فروردین/1399

چگونه می‌توان به صرافی ها اعتماد کرد چگونه می‌توان بیتکوین رو چنج کرد اگه بیتکویین رو به حساب صرافی واریز کردی همه چی تموم شد بعد بلاک شدی چی میشه

61

صرافی ارز دیجیتال

fakhi

02/اردیبهشت/1399

برای معامله هر کالای خاص باید به مکان خاص آن کالا بروید ،یعنی برای خرید طلا باید به بازار طلافروشی و برای خرید سهام باید به بازار بورس وارد شوید تا بتواند خرید کنین .برای ارز دیجیتال باید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید که مطمئن تر است

44

صرافی

fakhi

29/فروردین/1399

اگر صرافی های دیجیتال بتوانند مشکل و راه حل برای ساده سازی سیستمیک خود برای افراد در نظر بگیرند دسترسی آسان و بهتر انجام میگیرد

50

ارز در ایران

reza9550

25/اسفند/1398

صرافی های موجود در ایران که بصورت رسمی نمیتوانند ارز دیجیتال را پذیرا باشند دستگاه ماینر نیز از تیر ماه در ردیف کالای گمرکی قرار گرفته ک با دیدن تقاضای بسیار مردم و همچنین قاچاق این کالاها و استفاده غیر مجاز ب اجبار قیول کردند تا بصورت قانونی مورد استفاده قرار گیرد

51

Aa

Monaashery

20/شهریور/1399

باسلام .پس اونهایی ک احراز هویت سطح رو سیستم براشون انجام نمیده چطور میتونن معاملاتی رو داشته باشند.کاش اسم صرافی های معتیر و هم ذکر میکردید

30

صرافیها

sadeghabrahimi

22/اردیبهشت/1399

من تابحال باصرافی اشنا نبودم ولی از مطالب شما اطلاعات خوبی پیدا کردم. صرافی شاید برای خیلیها واژه گنگی باشد یا کلمه جدیدی باشد ولی در عین حال همانند همان بقالی خودمان است که در قبال ارزی که میگیرد ارز یا جنسی که همان ارزش را دارد بهمون تحویل میده

37

اعتماد

hassanzahra

26/مرداد/1399

سلام دوستان گلم خسته نباشی مشکل‌ ما ایرانیا مسئله اعتماد هست‌که‌ واقعا نداریم و درباره انچه میبینیم هممون میگم

34

ارز دیجیتال

Shantiya

17/شهریور/1400

عالیه بنظرم. مهم صرافی هایی باید ایجاد کرد تو سطح کشور ک بشه ازش در عرصه ارز دیجیتال استفاده کرد مهمترین ازین ایران تحریم است و خیلیا انگیزه ای برای این کار ندارن

13

صرافی

09380100885

19/فروردین/1401

خوشحال تربت افراد این روزایی دنیا صرافی دارن هستن چرا بیشتر ین سود اونا میبرن از خرید و فروش ارز های

3

صرافی نوبیتکس

reyhanehnouhjah

13/خرداد/1400

صرافی نوبیتکس صرافی خوب و راحتیه ، به راحتی با آن میشود کار کرد این صرافی برای تازه کار ها مناسب است با این صرافی میشود اول به صورت آزمایشی کار کرد

24

تحریم

shahab55

19/تیر/1399

درصورت تحریم صرافی میتونه حساب یک ایرانی را مسدودکنه ایا راهی برابرگشت سرمایه هست چطور یک صرافی مطمعن پیدا میشه کرد

35

صرافی دیجیتال

elahegharooni

07/مهر/1399

صرافی دیجیتال در دنیای امروز یک پدیده نو ظهور هست که تا چند سال دیگه برای همه جا میافتد و همه با این مفهوم آشنا میشوند و با زندگی و معاملات مردم گره میخورد

28

صرافی

mopo0098

21/بهمن/1398

یکی از بهترین روش های انتقال پول و حواله و نیز بهترین نوع انتقال حواله های ارزی و دیجیتالی صرافی های دیجیتالی هستند . که بدون حضور فیزیکی و دیگر مشکلات می توان حواله و پول دیجیتالی خود را انتقال داد.

70

صرافی دیجیتال

hoosun

15/اسفند/1402

باسلام ارزدیجیتال وصرافی باخاندن مطلب وتوزیایه که داده‌اند خیلی خوب وکامل هست ولی اگر کلاس آموزشی واستادی باشه اموزش داشته باشه بهترتازه وازدها وارد میشدن مانند بورس

0

صرافی

killer920

28/بهمن/1399

علاوه بر اینکه میتوان برای مسافرت به خارج از ان بهره برد میتوان برای کسب درامد هم از ان استفاده کرد(با توجه به نوسان ارز ها)کلا چیز خوبیه!

25

صرافی های ارز دیجیتال

asenat93

02/خرداد/1399

این صرافی ها باعث رونق خریدوفروش ارز درکشور می شود و از طرفی مطمئنا در ایران چون صرافی ها متضرر نشوند هر بیت کوین را به قیمت اصلی آن خریداری نمی‌کنند و کاش میشد به جای اینکه فقط در دسترس صرافی ها باشند در دسترس ما هم می بود.

53

کیف پول

arashkh1345

04/مهر/1400

بسیار مفید بود مطلب و من تونستم این مفهوم رو درک کنم ، مسلما با راهنمای‌ها و مطالب آموزنده در این راه میشه موفق شد

10

صرافی

habib.k

23/اسفند/1398

یکی از مشکلاتی که ما ایرانیان برای تبادل ارز دیجیتال دارم استفاده از صرافی های خارجی است که هم کار با آنها مشکل است و هم تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد عملا از طریق این صرافی ها غیر ممکن است . لذا علیرغم ایجاد صرافی ها ارز دیجیتال ایرانی هنوز اعتماد لازم برای استفاده از صرافی های داخلی در بین کاربران ایجاد نشده است .

52

صرافی دیجیتال

maryam.1365

19/بهمن/1398

از نظر من بودن صرافی های دیجیتال به بهتر شکل گرفتن ارزهای دیجیتالی کمک میکند معاملات را ساماندهی میکنند بااینکه هنوز امکان هک شدن صرافی های دیجیتال وجود دارد ولی از نظر من با قویتر کردن سیستم های امنیتی و گسترش صرافی های دیجیتال شاهد رشد بیشتر جایگاه ارزهای دیجیتال خواهیم بود

66

خریدوفروش کالا

sk97123

06/مرداد/1399

اینجور به نطر میاد با این کوین ارضهایی که در صرافیاه دپو بر ا هر مشتری میشود نمی توان اختیار وامنیت خاصی رو باخیال راحت استفاده کرد مگر اینکه هر سرمایه گذار کدی خاص داشته باشه

41

صرافی

[email protected]

10/اردیبهشت/1400

در این حوزه ه صرافی حضور داشتند که به هر دلیل مسائل مختلف اتهامبر خودرا از دست داده‌اند امیدوارکننده خون معتبر نمی باشند فک شدن مقداری زیردریایی صرافیها..

14

صرافی دیجیتال

mahdi007837

06/فروردین/1399

به نظر من برای فروش بهتر کم کم بفروشید شاید اون صرافی کلاهبردار باشه بعضی از صرافی ها پشتیبانی ضعیفی داره ولی بعد از 72ساعت پول میاد تو حسابتون و برعکس

47

صرافی های ارز دیجیتال

elaheyebahar

17/اردیبهشت/1399

به نظر من یاد گیری و آموزش همگانی این نوع بیزینس در صرافی هایی نظیر باینانس واقعا در روند آپدیت شدن جامعه مون خیلی زیاد یاری رسان هست به اضافه اینکه فکر میکنم ثروت و پول بهتر در طبقات مختلف پخش میشه

36

صرافی های دیجیتال

sina10

28/اسفند/1398

صرافی های دیجیتال یک راه روش آسان برای خرید فروش سهام وغیره به صورت اینترنتی هست وهرکس که دراین بازارآنلان کارمی کند میتواند بایکم زرنگی و استفاده ازعقلش پول خوبی روبه جیب بزنه دراثل صرافی های دیجیتال همان فروشگاه‌های اینترنتی هستند

51

صرافی ارز دیجیتال

sirson

15/اردیبهشت/1399

به طور کلی برای اینکه توی چیزی متضرر نشی بهتری در خصوص اون مطالعه داشته باشی و اشراف کامل نسبت به اون پیدا کنی! در خصوص ارزهای دیجیتال و معاملات اون هم این قضیه کاملاً صدق میکنه ، پس بهتره قبل از هر اقدامی اول با انواع صرافی ها ، کیف پول ها ، ارزها و... خیلی خوب آشنا بشی که خوشبختانه کوینگرام با آموزش های خوبش این امکان رو فراهم کرده...

38

صرافیها،تحریم،آگاهی

ali60

03/مرداد/1399

به نظر من تواین وضعیت تحریم واقتصادخراب ازصرافیهاوکیفهای داخلی استفاده بشه خیلی بهتره،تازه باعث رونق داخلی هم میشه،دسترسی بهتر،درصورت مشکل پی گیری وشکایت راحتتروخیلی مزایابرای خودمون واقتصادمون،فقط اونهاهم بایدخدمات روبهترکنن ویک رابطه خوب۲طرفه حاکم بشه

36

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.