coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.4%

63,684 $

3,891,092,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.1%

3,317 $

202,672,366 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9995 $

61,069 تومان

Tether

Tether

usdt

2.7%

604.3 $

36,919,675 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3%

142.45 $

8,703,695 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,100 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5.2%

3,317 $

202,654,036 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.9%

0.5201 $

31,778 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

0.1502 $

9,177 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

5.5 $

336,050 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بلاکچین به زبان ساده

13/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
بلاکچین به زبان ساده
آموزش
بلاک چین
از کجا شروع کنم
124958
دقیقه

نتیجه عملی این تکنولوژی برای اولین بار، راهی تضمین شده و امن برای انتقال یک ارز دیجیتال از فردی به فرد دیگر به وسیله اینترنت پیدا کرد، به طوری که هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد. عواقب این پیشرفت اصلا قابل اغراق نیست.

مارک اندرسون (مدیر شرکت نت اسکیپ)

بلاک چین به زبان ساده

بلاک چین (Blockchain) از دو کلمه Block (بلوک) و Chain (زنجیره) ایجاد شده است. این فناوری در حقیقت زنجیره‌ای از بلوک‌هاست.

به طور کلی بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است.

تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

بیت کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد. اگر بلاک چین یک سیستم عامل باشد، بیت کوین نرم افزاری روی این سیستم عامل است.

در هر بلاک هر اطلاعاتی می‌تواند ثبت شود; از جرم و جنایت‌های یک فرد تا نمایش اطلاعات حساب برای دارایی‌ها مانند بیت کوین. در بلاک چین، اطلاعات در بلاک‌ها قرار می‌گیرند و با هم به صورت زنجیره‌ای مرتبط می‌شوند.

برای مثال بلاک چین زیر را در نظر بگیرید، هر بلاک یک کشور را نشان می‌دهد که نام شهرهای آن کشور در آن ثبت شده هستند.

ک چیز دیگر هم وجود دارد. هر کدام از این بلاک‌ها چیزی به نام هش دارند. یک هش رشته‌ای از کارکترهاست که با توابع خاصی ساخته می‌شود.

ثلاً در عکس بالا برای بلاک ایران که حاوی اطلاعات اسم شهرهای تهران، اصفهان و تبریز است، هش بلاک «NYLAC» است.

در بلاک چین، هش بلاک‌های بعدی حاوی هش بلاک قبلی هم هستند.

هش در هر بلاک چین با یک تابع ریاضی خاص به‌دست می‌آید که توسعه دهندگان آن را مشخص میکنند. کوچک‌ترین تغییر در اطلاعات یک بلاک، هش آن را به طور کلی تغییر می‌دهد.

مثلاً اگر یک کاراکتر به اطلاعات اسم شهرهای ایران اضافه شود، هش بلاک تغییر می‌کند و در نتیجه بلاک‌های بعدی هم غیر معتبر خواهند شد به همین دلیل این فناوری بلاک چین یا زنجیره بلاک‌ها نام دارد.

اگر کسی محتوای یک بلاک را تغییر دهد و هش بلاک‌های بعدی را به روز رسانی کند، چه می‌شود؟ این امکان وجود دارد اما شما توزیع را در نظر نگرفته‌اید. داده‌های بلاک چین در یک کامپیوتر یا سرور خاص ذخیره نمی‌شوند. هر کامپیوتر یا سیستمی که به شبکه وصل شود یک نسخه از بلاک چین را دریافت می‌کند.

یک مثال:

من در یک جمع ۱۰۰ نفری، برگه ای از اطلاعات را بالا می‌گیرم و همه با تلفن همراهشان از آن برگه عکس می‌گیرند. حالا اگر من آن اطلاعات را نابود کنم یا تغییری در آن دهم دیگر برای آن جمع قابل پذیرش نیست زیرا آن‌ها یک کپی از نسخه اصلی را دارند، مگر اینکه من موبایل همه را بگیرم و آن را حذف کنم.

حالا این جمع می‌تواند به صورت عمومی و بالای چندین میلیون نفر باشد که در بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای بلاک چینی شاهد آن هستیم و یا به صورت خصوصی برای یک جامعه مخصوص باشد. بلاک چین یک شرکت نمونه‌ای از بلاک چین خصوصی است.

وقتی شما به یک بلاک چین متصل می‌شوید، یک نسخه از کل بلاک چین را دریافت می‌کنید. هرگونه تغییری در بلاک چین امکان پذیر نیست مگر اینکه بیش از ۵۰ درصد از داده‌های رایانه‌های متصل به شبکه تغییر کند.

در حقیقت فناوری بلاک چین به خودی خود یک فناوری بنیادی نیست بلکه مجموعه‌ای از فرایندهای هش گذاری و رمزنگاری، توزیع جمعی و … است که باعث ایجاد ایده‌ی بلاک چین شده‌اند.

انواع بلاک چین

در حال حاضر به طور کلی سه نوع بلاک چین قابل راه اندازی است. اما احتمالا در آینده از انواع بلاک چین های جدید بهره‌مند خواهیم شد.

بلاک چین عمومی ضد انحصاری

مثال اجرایی: بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و انواع سیستم های عمومی و آزاد مبتنی بر بلاک چین

اغلب شما این یکی را می‌شناسید. بیت کوین و اتریوم نمونه‌هایی از این نوع بلاک چین هستند. در این نوع بلاک چین، ما انحصار تراکنش‌ها را در اختیار نداریم. برای مثال بیت کوین را در نظر می‌گیریم که یک دفترکل توزیع شده است.

می‌خواهم ۵ بیت کوین ارسال کنم. به افراد فعال در شبکه که ماینر نام دارند، فریاد می‌زنم «بچه‌ها، می‌خواهم این ۵ بیت کوین را به این فرد (آدرس بیت کوین) بفرستم.»

آیا من واقعاً ۵ بیت کوین دارم؟ ادعای دروغ نیست؟ نمی‌خواهم تقلب کنم؟ افراد فعال در شبکه بیت کوین پیغام من را می‌شنوند و روند تأیید معامله را شروع می‌کنند. فردی که تراکنش را تأیید می‌کند، انتخابی نیست. ما نمی‌توانیم تأییدکننده را تعیین کنیم. نکته اینجاست که هیچ‌کس این قدرت را نخواهد داشت.

از این نوع بلاک چین زمانی استفاده می‌شود که نظر تمام جامعه مورد نظر در آن شبکه مهم باشد، نه فقط چند فرد خاص.

در این بلاک چین هر کسی می‌تواند قراردادهای هوشمند ایجاد کند و یا پول و داده‌ها را منتقل کند. اطلاعات مهم در این بلاک چین‌ ها به صورت رمزنگاری شده قابل ذخیره سازی هستند.

«علی می‌خواهد برنامه‌ای را توسعه دهد که همه بتوانند دیدگاه سیاسی خود را در آن بیان کنند. او باید از حریم خصوصی مشترکین محافظت کند.»

برای کار علی، ما می‌توانیم از بلاک چین ضد انحصاری استفاده کنیم. هرکس در هر جای دنیا می‌تواند با اجرای شبکه نظرش را بیان کند. هیچ قدرتی نمی‌تواند چیزی را حذف یا تغییر دهد.

بلاک چین عمومی انحصاری

مثال اجرایی: چند شرکت فروارده های گوشتی در ایالات متحده

در این بلاک چین افرادی خاص برای تأیید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود. این افرادمی‌تواند یک مقام، کارمند ارشد، دولت، موسسه یا اشخاص دیگری باشند. داده‌ها قابل مشاهده برای عموم هستند اما می‌توان از یک سری اطلاعات خاص محافظت کرد.

«محمد یک پرورشگاه ماهی دارد. او می‌خواهد زنجیره تأمین پرورشگاهش را برای عموم شفاف سازی کند. مثلاً او می‌خواهد مردم بدانند که ماهی که خریداری می‌کنند، از کجا صید شده، چه زمانی بسته بندی شده و انواع اطلاعات دیگر»

در این نوع بلاک چین محمد روی ماهی‌هایش یک کد QR قرار می‌دهد و مشتریان می‌توانند با اسکن کد هر ماهی از اطلاعات آن آگاه شوند. مشتریان فقط قادر به مشاهده اطلاعات هستند و نمی‌توانند چیزی را کم و زیاد کنند. برای ثبت اطلاعات هر ماهی در بلاک چین از روش‌های مختلفی می‌توان کمک گرفت. مثلاًبه ماهی گیران و کارمندان بخش بسته بندی، اجازه ثبت اطلاعات در بلاک چین داده می‌شود تا زمان صید یا بسته بندی هر ماهی با استفاده از دستگاه‌هایمخصوص ثبت شود. اطلاعات ذخیره شده روی بلاک چین قابل تغییر نیستند بنابراین برای شرکت اعتبار بزرگی محسوب می‌شود.

بلاک چین خصوصی انحصاری

مثال اجرایی: سیستم‌های پرداخت حقوق با بلاک چین

این نوع بلاک چین می‌تواند برای نهاد‌های مختلف خصوصی و دولتی مورد استفاده قرارگیرد. در این بلاک چین افرادی خاص برای تایید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود و فقط افرادی خاص امکان مشاهده اطلاعات ثبت شده را دارند.

«کسب و کار رضا به دو شرکت کوچک و یک شرکت حسابداری دیگر هم مرتبط است. آن‌ها به طور منظم با یکدیگر همکاری می کنند.»

رضا می‌خواهد یک اعتماد کامل بین طرفین برقرار شود اما نمی‌خواهد به جز سران شرکت، فرد دیگری اطلاعات را دستکاری کند یا بخواند. بهترین گزینه برای رضا استفاده از نوع سوم بلاک چین است.

بلاک چین از دیدگاه فنی

بلاک چین را یک به عنوان بایگانی که اطلاعات روی آن ثبت می شوند در نظر بگیرید. شاید یک بلاک چین با چیزهایی که با آن بیشتر آشنا هستید، خیلی تفاوت نداشته باشد. مثل ویکیپدیا.

با استفاده از یک بلاک چین، افراد زیادی می توانند گزارشات مختلفی را به یک نوع بایگانی اطلاعات وارد کنند و همچنین کاربران می توانند چگونگی ثبت و به روز رسانی اطلاعات را کنترل کنند. به همین منوال، مقالات ویکیپدیا هم محصول یک ناشر نیستند. بنابراین در ویکیپدیا هم فقط یک فرد اطلاعات را کنترل نمی کند.

با این حال، با بررسی های عمیق تر، تفاوت هایی که باعث می شود فناوری بلاک چین منحصر به فرد باشد، روشن تر می شود. در حالی که هر دو در شبکه های توزیع شده (اینترنت) اجرا می شوند، ویکی پدیا در شبکه جهانی وب (WWW)، با استفاده از یک مدل کلاینت سرور، طراحی شده است.

در ویکیپدیا، یک کاربر(کلاینت)، با مجوزهایی که در حساب کاربری خود توسط سیستم برایش تعیین می شود، قادر است همه یا برخی از ورودی های ویکیپدیا را که در یک سرور متمرکز ذخیره شده اند، تغییر دهد.

هر زمان که یک کاربر به صفحه ویکی پدیا دسترسی پیدا کند، نسخه به روز شده دیتابیس (مسترکپی) را دریافت می کند. اما تفات اصلی این است که کنترل پایگاه داده همچنان با مدیران ویکیپدیا باقی می ماند و کنترل دسترسی ها و مجوز ها توسط یک مقام مرکزی حفظ می شود. به نوعی مدیران ویکیپدیا می توانند یک مقاله را هر زمان که بخواهند حذف کنند اما در بلاک چین کاربران شبکه مالک اطلاعات پایگاه داده هستند و اطلاعات روی بلاک چین پاک نمی شود.

استحکام دیجیتالی ویکیپدیا شبیه به امنیت پایگاه داده های متمرکز دولت ها، بانک ها و یا شرکت های بیمه امروزی است. کنترل پایگاه های داده متمرکز در دست صاحبان آن ها است. مدیران یک سایت می توانند به تمام موارد مورد نیاز در سایت خود، دسترسی و بر آن ها کنترل کامل داشته باشند.

پایگاه داده توزیع شده توسط فن آوری بلاک چین، اساسا یک پشتوانه دیجیتالی کاملا متفاوت ایجاد می کند. این موردم هم یکی دیگر از ویژگی های متمایز و مهم از فن آوری بلاک چین است.

دیتابیس یا Master Copy ویکیپدیا بر روی یک یا چند سرور خاص توسط کاربران ویرایش می شود و همه کاربران نسخه جدید را مشاهده می کنند. در مورد بلاک چین، هر نود (node) در شبکه یک گزارش مستقل ثبت می کند و هر رکورد مستقل با رکورهای دیگر تبدیل به یک مجموعه ای گزارشات رسمی می شوند.

تعریف اعتماد دیجیتال

اعتماد یک تایید پر ریسک در مورد خطر بین گروه های مختلف است و در دنیای دیجیتال تعیین اعتماد اغلب به احراز هویت و اخذ مجوزها نیاز است.

به طور خلاصه ما می خواهیم از طرف مقابلمان مطمئن شویم که «آیا فردی که خودتان می گویید هستید؟ و «آیا شما قادر به انجام آنچه که وعده داده اید هستید؟»

در بحث فناوری بلاک چین، کلید خصوصی رمزنگاری شده یک ابزار مالکیت قدرتمند را فراهم می کند که نیازهای احراز هویت را برآورده می کند. داشتن یک کلید خصوصی به معنای مالکیت است. این نیز یک شخص را از داشتن نیاز به به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی تر از آن که برای تبادل نیاز دارند، به اشتراک گذارد، و آنها را در معرض هکرها قرار می دهد.

تأیید اعتبار کافی نیست – داشتن مجوز، دارا بودن پول کافی برای انجام تراکنش و … نیاز به اعتماد سازی دارند و برای این کار نیاز به یک شبکه توزیع شده نظیر به نظیر است. یک شبکه توزیع شده از فساد یا شکست مجموعه جلوگیری می کند.

این شبکه توزیع شده نیز باید در کار حسابداری قابل اجرا باشد و از همه مهمتر امنیت آن باید تضمین شده باشد. تایید تراکنش ها نتیجه اجرای قوانین پروتکل توسط تمام شبکه است.

تأییدیه و مجوز ارائه شده در این راه، بدون نیاز به افراد شخص ثالث، امکان تعامل در دنیای دیجیتال را فراهم می کنند. امروزه کارآفرینان صنایع در سراسر جهان این پیشرفت را تحسین می کنند – اتباطات دیجیتالی غیر قابل تصور، جدید و قدرتمند امکان پذیر است. از فناوری بلاک چین اغلب به عنوان ستون فقرات برای یک لایه تراکنش در اینترنت و بنیانگذار اینترنت ارزش (Internet of Value) توصیف می شود.

خلاصه

بلاک چین نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می شوند، توزیع شده است.

بلاک چین در حقیقت یک دفتر کل برای ثبت رکوردها و گزارشات است و به دلیل نوع رمزنگاری و ثبت آن در همه کامپیوترهای شبکه، گزارشات ثبت شده قابل هک یا حذف نیستند.

بیت کوین اولین کاربرد این فناوری بود اما از این سیستم انقلابی برای هر سیستمی که نیاز به ثبت گزارش داشته باشد می توان بهره برد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

بلاک‌چین

amiralipor

15/مهر/1400

متاسفانه شبکه بلاک چین در ایران کار نمیکنه وگرنه اگر کار می‌کرد امنیت اش بنظر بالا می‌رفت ولی حیف که ایران رو در همه جا بلاک کردن

10

بلاک چین

kimiyaamirkhany

25/فروردین/1399

باسلام با بلاک چین خیال کاربران خیلی راحت میشه امیدوارم در همه زمینه های اینترنتی فعال بشه و یقینن بلاک چین ماندگار خواهد شد

51

واقعیت یا خیالات

محمدی34

01/خرداد/1400

باور کنید خیلی امیدوار کنندست خدا کنه واقعیت باشه امیدوارم همه ایرانیان عزیز صاحب ملیاردهاپول بشن بااین برنامه کشورمابدون ففیرباشه به امیدخدا

14

فناوری بلاک چین

[email protected]

12/مرداد/1399

بلاک چین یه فناوری فوق پیشرفته هست که میتوان گفت از بهترین اقداماتی هست که بشر طی قرن جاری انجام داده و میراثی برای آیندگان خواهد بود

34

بلاک چین

mehrzad porkari

28/آبان/1399

یار قابل اعتماد و معتبر... همین روش برای نرم افزار های پیام رسان هم بصورت بتا داره امتحان میشه... فوق العادس

27

امنیت و اعتبار بلاک چین

iman697

29/شهریور/1398

دروود خدمت دوستان ، اوایل که بلاک چین آمده بود خیلی ها تصور می‌کردند احتمال هک یا ... دارد و امنیتش پایین هست ولی از اون موقع تا امروز بدون هیچ مشکل یا گزارش منفی مثل روز اول در دنیای تجارت ازش استفاده میشه. با سپاس

82

امنیت ارزهای دیجیتال

helix

05/اردیبهشت/1399

با توجه به ورود دولت در این زمینه و خرید ونصب ماینرهای قدرتمند توسط ارگانهای وابسطه به دولت جهت دستیابی به این ارزها و نهایتا دور زدن تحریمها با کمک ارز دیجیتال میتوان مطمعن بود پولهای دیجیتال در ایران از امنیت کافی برخوردار هستند.

48

بلاکچین

Shahinrad

09/فروردین/1399

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال در کل جهان شناخته شده و شاید در آینده نزدیک جای ارز های موجود را بکیرید فکر نکنم که با تحریمهای موجود کشور ما از این قافله جا بماند و امکانات برای این امر مهیا شود

44

بیت کوین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که ت

alikhazaee72

07/شهریور/1401

اما جدا از بحث بیت کوین‌های رایگان که به هیچ وجه نقطه شروع جالبی برای آشنا شدن با چنین پدیده بزرگی نیست، در این مطلب قرار است این انقلاب پولی و تکنولوژیکی را بشکافیم و آن را از هر نظر مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به سوالاتی که از این ارز دیجیتال در ذهن دارید، پاسخ دهیم.

3

بلاک چین فناوری که درک آن کمی سخت است

rezaeterum

16/فروردین/1399

مطلب بسیار تخصصی و درک آن برای افرادی که از حوزهای دیگه علاقمند به ورود شدن شحت است، لطفا با قلم راحتری بلاک چین را توضیح دهید که برای عموم قابل درک باشد

49

بلاکچین

shahla67

20/مهر/1399

ظاهر بلاکچین با ایجاد یک زنجیره از بلوکهای مختلف ضریب ایمنی و امنیت پول دجیتال را بطور چشمگیری افزایش میدهد

30

بلک چین

[email protected]

05/شهریور/1400

سییتمـانحصاری بلک چین باتوجه به حفظ امنیت داده ها درایتده میتونه جای هرکونه صرافی زا بانکی وهر کونه شک چ شبهه ای رو برداره.و راههای ارتباطی تجارت رو تسهیل تر کنه.

7

بلاک چین

mostafa152

10/مهر/1399

روزی خواهد رسی که این روش جای همه مبادلات را خواهد گرفت چون امنیت با و هیچ کاهش ارزشی نخواهد داشت.من اگه جای دولت بودم از همین الان وارد این عرصه می شدم.

30

فناوری بلاک چین

wolfempire

30/شهریور/1398

این فناوری به یک غول غیر قابل نفوذ در زمینه سیستم و شبکه تبدیل شده با هک شدنش بیت کوین به مشکل بزرگ برخورد می کند

80

بلاک چین

marwan

29/دی/1401

بنابراین هر بلوک به بلوک قبلی پیوند داده می‌شود و در مجموعه این شبکه بلاک چین نام دارد.[۱۶][۱۹] برای پذیرفته شدن توسط بقیه شبکه، یک بلوک جدید باید حاوی الگوریتم اثبات کار (PoW) باشد.[۱۹] الگوریتم اثبات کار استخراج کننده‌ها را ملزم می‌کند تا عددی به نام nonce (رمزنگاری نانس) را پیدا کنند (عددی که یک بار استفاده می‌شود)، به طوری که وقتی محتوای بلوک همراه با nonce هش می‌شود، نتیجه از نظر عددی کوچک‌تر از هدف دشواری شبکه باشد.[۱۶] تأیید این اثبات برای هر گره در شبکه آسان است، اما تولید آن بسیار زمان بر است، همان‌طور که برای یک هش رمزنگاری ایمن، استخراج کننده‌ها باید مقادیر غیر nonce مختلفی را امتحان کنند (معمولاً دنباله مقادیر آزمایش شده اعداد طبیعی صعودی است: ۰، ۱، ۲، ۳، ...). از آنجایی که هدف دشواری در مقایسه با هش معمولی بسیار کوچک است، هش‌های بلاک دارای صفرهای اصلی هستند.[۱۶]همان‌طور که در این مثال هش بلوک دیده می‌شود

2

بلاک چین

zahed99

15/اردیبهشت/1399

سیستم قدرتمندودرزمینه بلاک چین ساخته شده است،،بنابراین دراین روندقرارداد های به شکل هوشمندوسطحی برعهده دارخواهدبود

49

بلاکچین

salehm

05/دی/1398

مفید بود افرادی که درباره اون چیزی نمی دونند بهشون پیشنهاد میکنم... بنظر من بلاکچین نسبت به بقیه کیفه پول ها مطمئن تره

50

بلاکچین

gozallar

22/شهریور/1398

دراین بلاک چین افرادی خاص برای تایید فعالیت های انتخاب میشود. این افراد میتواند یک مقام.کارمندارشد.دولت.موسسه یا اشخاص دسگرس باشند

68

بلاکچین

asdfghjkl$$

13/فروردین/1400

در آینده نزدیک وهمراهی ما با اینترنت وارز دیجیتال دیگر هیچ کس حتی بزرگان کشورها نمیتواند دستکاری کند ویا اختلاص کند وقتی تمام کار مالیمان با اینترنت باشه.شاد باشید.من لایک میکنم همه رو منم لایک کنید لطفا

17

عالی

mohammadkvz

11/تیر/1399

مرسی از توضیح دقیق و کاملتون ولی خب اینکه جا بیفته واسه مردم یکم سخته، اینکه مقایسه میشه با ویکیپدیا ، حداقل واسه مردم ما یکم هنوز زوده ک باورش کنن ، خیلیا اصلا نمیدونن چی هست

42

بلاک چین

hassantangsiri

23/مرداد/1399

خیلی توضیحات جامع و عالی هستش فقط یکم تخصصی هست کار برای افراد مبتدی کمی سخت میشه و افراد تازه کار باید وقت بیشتری برای یاد گیری خرج کنن به هر حال اینم یه روش خوبیه واسه پول در اوردن

27

بلاک چین

mahdieh...

23/آبان/1398

جالبه به چنین فضایی میشه اعتماد کرد و من هم سعی میکنم به بقیه هم معرفی کنم و گسترشش بدم .........................

51

بلاک چین

kiyarash

11/آبان/1398

قطعا لاک چین در آینده تامین تمام نیاز های ما را بر عهده خواهد داشت. فناوری که مالکی ندارد و دست یک کمپانی نیست و با کمک بیت کوین و دیگر ارز ها توانایی زیادی برای کنترل بازار جهانی دارد

63

بلاکچین

ahora52

12/بهمن/1398

ممنون از توضیحات و توصبف بلاک چین ،برای خیای ها بلک چین هنوز گنگ و مبهمه ولی از مقاله شما من نهایت استفاده را نمودم و با ذکر منبع حتما از مقالهدشما بیشتر استفاده میکنم

63

بلاکچین

Abolkhafan

25/آذر/1398

فناوری بلاکچین میتواند یک کسب وکار را رونق بدهد ارز هایی مانند بیت کوین بلاکچین در اینده نچندان دور پیشرفت خواهند کرد

63

خیلی اموزنده بود

porforoogh

02/بهمن/1398

و اینکه بلاک چین سیتمیه کع عملا غیر قابل هک و نفوذه و امنیت بیار بالاش باعث میشه خیل با خیال راحت تری آدم بتونه به این ارزه اعتماد کنه

53

بلاک چین

ahmad7875

24/خرداد/1399

من زیاد نمیدونم ولی از صاحب ساخت این برنامه تشکر میکنم که مارا هم به این بخش دنیا کعرفی کرد این کارای ارزی ی دنیایی بازه هواستو جم باشه عزیزان با افتخار

34

همه گیر میشود

حکیم

06/بهمن/1398

به نظرم یه روز می یاد پول فیزیکی بدون استفاده میشه و همه از ارز دیجیتال استفاده میکنند شاید یه جور تعییر میکنه ولی صددرصد پول فیزیک خود رو از دست می ده

61

بلاک چین

dolarii

19/مهر/1398

بیت کوین فقط نمونه‌ای از کاربردهای بلاک چین است. ارزهای دیجیتال تنها نمونه‌ای از فناوری های غیرمتمرکز است. و اکنون که اینترنت به حد کافی بزرگ و متنوع است، من معتقدم که ما لذت‌های بیشتری از فناوری های غیرمتمرکز و بلاک چین‌ها خواهیم چشید. به عقیده من شبکه های غیر متمرکز موج بعدی فناوری خواهند بود. بلاک چین این امکان را فراهم می‌کند تادستگاه های هوشمند ما، بهتر و سریعتر با یکدیگر صحبت کنند.

74

کیف

siavashw22

20/دی/1398

فضایی خوب وخیلی امن فقط تنها مشکلش اینه نمیشه ریخت به حساب ایرانی ریخته بشود باتشکر فراوان از شما وخسته نباشید به شماها

65

زیر ساخت ارز

h.darabi

18/اردیبهشت/1399

مهمترین زیر ساخت ارزهای دیجیتال است بنابراین آشنایی با آن بسیار ضروری بلکه واجب می‌باشد.زیرا بسیار کار آمد و مفید می‌باشد

44

بلاک چین

mr_fbi

14/اردیبهشت/1399

بلاک چین اختراعی برجسته و مبتکرانه است؛ زاییده فکر یک فرد یا گروهی از افراد که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شوند. اما از آن زمان که بلاک چین برای اولین بار معرفی شد، این فناوری به موجودیتی بزرگ تبدیل شده است.

49

رمز ارزها و چرخ

sepehryazdanpanah1452

01/مهر/1399

ورود رمز ارزها به چرخه اختراعات جهانی رو جز با اختراع چرخ نمیشه مقایسه کرد و چنین مفاهیمی برای استدراک فهم اقتصادی جانعه راه بسیار مفیدی رو برای جامعه شناسان و تحلیلگران تکنیکال باز کرده

25

امیدواری

mehdilord

27/بهمن/1399

با دیدن هر روز تغییرات عصر موجود در جهان و تغییر شیوه زندگی میتوانیم امیدی بیش از اندازه به پیشرفت ارز های دیجیتال داشته باشیم

17

بلاکچین

lale1400

12/اردیبهشت/1400

سلام دوستان عزیز. آموزش عالی وساده بلاکچین که همان انتقال پول باامنیت بالا است. دردنیای کنونی اگر بخواهیم عقب نمانیم لازمه هرشرکت که بلاکچین رابلد باشد.

25

بلاکچین

اگرین

02/خرداد/1400

به نظرم بسیار کاربردی و جامع بود و مفهوم بلاک چین را خوب یاد گرفتم ممنوم وبرنامه شما جای پیشرفت دارد..

15

اعتماد

Komasi_ir

17/فروردین/1399

اعتماد شرط اول هر کاریه. برای همین باید تا حد امکان با نظارت و کنترل ومحفوظ نگه داشتن اعتماد مردم رو جلب کرد. دور نیست زمانی که ارز دیجیتالی جایگزین اسکناس و.. بشه

39

سخته هضمش

ムli.s

12/مرداد/1399

اره خیلیم سخته ولی از طرفی بحث راجبش و داشتن علمش تورو تا نوک قله میتونه ببره ببین ت میتونی فقط یکم تامل میخواد این موضوعات

35

بلاکچین

Fara1355

15/بهمن/1400

سلام.سیستم بلاکچین با توجه به حفظ داده ها در آینده میتونه جای هر بانک یا صرافی شک و شبهه ای را برداره ورقه‌های ارتباطی رو تسهیل تر کنه...

6

ارز دیجیتال

mohsenh

31/اردیبهشت/1399

ارز دیجیتال مجموعه ای از سایتها و کامپیوترهای است که بدون وابستگی به دولت یا گروه خاصی اتاق فکری را تشکیل داده و قانونمند فعالیت میکنند

50

mobin mnhi

MNHI

15/آذر/1398

بلاک چین نبود کار کردن من در این زمینه هم نبود بلاکچین یکی از پیچیده ترین کیف پول های روی زمینه و همه ازش راضین چون کارش درسته هرکسی کارش درست باشه مشتریشم زیاده

58

بلاکچیین

[email protected]

21/فروردین/1400

سیستم بلاکچین هنوز رو مملکت ما جا افتاده نشده همین ارز دیجیتال روهم ۵۰ درصد مردم میدونن چیه واسه همین وقت میخواد تا بدونن سرمایه گزاری کنن

20

بلاک چین

alisaleh

15/دی/1399

افرادی که از طرف بلاک چین انتخاب می شوند حتما کارمند یا.....هستند چون باید خوب به وظایف خود عمل کنند و همینطور هم هست

28

تحلیل

mahdi.pr

04/اردیبهشت/1400

مهمترین ارزهای دیجیتالی که روی آنها متمرکز شده مثل بیت کوین و...... همه ای این ها عالی هستند و میتوان با آنها خوب پولی در آورد

18

فرصت

hamid__oshib011

17/اسفند/1398

فرصت طلایی همیشه نیست باید تو سرمایه گزاری بتونی با هر اتاقی میوفته پول در بیاری مثلا با کرونا ویرویس باعث. شده کهارزون بشه بیت کوین با گرم شدن هوا این ویروس از بین میره پس الان بهترین موقع خرید با گرم شدن هوا قیمت این ارز چینی بیت کویین چندین برابر میشه که فکرشو نمیکنین این فرصت طلایست با وثت طلف کردن هیچی عایدتون نمیشه اینم یه راهنمایی بزرگ نوش جونتون با این سود عالی

57

بلاک چین

seyed.ali

27/فروردین/1399

یک همانند دیجیتال یک مدل مجازی از یک فرآیند، محصول یا خدمت است. این جفت شدن دنیای مجازی و فیزیکی اجازه می‌دهد تا تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و نظارت بر سیستم‌ها  برای جلوگیری از مشکلات پیش از آنکه حتی رخ دهند و خرابی‌ها، ایجاد فرصت‌های جدید و حتی برنامه‌ریزی برای آینده با استفاده از شبیه‌سازی، صورت گیرد.

48

فناوری

javad.ghaemi2015

20/اسفند/1398

بلاک چین فناوری فضای مجازی است که هیچ کس نمیتونه شما را هک کند یافیلتر کند.برای ارزهای دیجیتالی خیلی کاربرد داره به زودی شاهد.بلاک چین های زیادی خواهیم بود.دنیا درحال پیشرفت .اقتصاد دنیا داره به سوی ارزهای دیجیتال حرکت میکند.سعی کنید از قافله عقب نمانید.خدانگهدارتان.لایک یادتون نره.

62

تاثیرات

mir.manda

25/شهریور/1399

بلک چین تمام دادها را ذخیره و هیچکس به دارهای شخصی ارزی را جمع آوری و رمز نگاری میکند اگر. به اشتراک گذاشته شود ولی اون ارز شما به هر اندازه باشه محفوظه

34

بلاک چین

IRANIAN.HOSEIN

22/اردیبهشت/1399

هر چیزی نیاز به محافظ داره و بلاک چین این امکان رو برای معاملات اینترنتی تامین کرده تا دست منفعت طلبان خودخواه رو از سوء استفاده در این زمینه کنه...

46

فناوری بلاک چین

shirko

21/مهر/1398

نتیجه عملی این تکنولوژی برای اولین بار، راهی تضمین شده و امن برای انتقال یک ارز دیجیتال از فردی به فرد دیگر به وسیله اینترنت پیدا کرد، به طوری که هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد. عواقب این پیشرفت اصلا قابل اغراق نیست.

72

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.