coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.2%

68,995 $

3,981,011,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

14.6%

3,523 $

203,288,063 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

57,683 تومان

Tether

Tether

usdt

2.3%

586.9 $

33,864,707 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

8.3%

183.36 $

10,579,872 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9992 $

57,654 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

14.6%

3,519 $

203,039,953 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.1%

0.5301 $

30,587 تومان

XRP

XRP

xrp

3.9%

6.53 $

376,781 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

5.5%

0.1571 $

9,065 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

پس از پایان پروژه تلگرام؛ آیا افراد دیگری کار ناتمام را تمام می‌کنند؟-قسمت اول

28/اردیبهشت/1399
افزودن به نشان شده ها
پس از پایان پروژه تلگرام؛ آیا افراد دیگری کار ناتمام را تمام می‌کنند؟-قسمت اول
Telegram
Ton
اخبار
تحلیل
4108
5 دقیقه

شبکه باز تلگرام یا به اختصار، تون (TON) آینده بسیار نامشخصی دارد. هفته گذشته پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام،‌ پس از مدت‌ها کشمکش حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، اعلام کرد که تلاش‌های این شرکت برای به ثمر رساندن پروژه تون به اتمام رسیده است.

با این حال، تون یک پروژه غیرمتمرکز است. اگرچه این پروژه ایده‌پردازان اصلی خود را از دست داده است، اخیرا تعدادی از اعتبارسنجان به صورت مستقل و جدا از تلگرام اقدام به راه‌اندازی این پلتفرم بلاک چینی کرده‌اند.

در پی این اتفاقات، سوالاتی ذهن جامعه ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده است؛ آیا تون بدون نظارت تلگرام و پاول دوروف، می‌تواند پروژه موفقی باشد؟ آیا لیبرای فیس‌بوک هم مانند تون باید نگران موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه SEC باشد؟ کوین تلگراف در مقاله‌ای به بررسی این چالش‌ها پرداخته است. در ادامه برای اطلاع از چالش‌های پیش‌روی پروژه‌های منشعب‌شده از تون و همچنین سرنوشت لیبرا، با ارزدیجیتال همراه باشید.

ایده تلگرام برای تون چه بود؟

تون یک پلتفرم بلاک چینی است که هدف آن تسهیل در پرداخت‌ها و میزبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز است که مقیاس‌پذیری آن فراتر از قابلیت‌های ویزا است. توکن مربوط به تون، گرام نام دارد.

تون و تلگرام قرار بود ادغام شوند!

این پروژه توسط تلگرام آغاز شد. تلگرام یک پیام‌رسان رمزگذاری‌شده و متن‌باز است که توسط دو برادر کارآفرین روسی به نام‌های پاول و نیکولای دوروف بنیان‌گذاری شده است. در نقشه راه تون ذکر شده که قرار بود این پروژه با تلگرام ادغام شود؛ پیام‌رسانی که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه در سراسر جهان دارد و در میان جامعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است.

تلگرام در سال ۲۰۱۷ از ایده تون رونمایی کرد و این ایده به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد و توانست در طول یک سال و در دو دوره از فروش توکن‌ها به صورت خصوصی، حدود ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. این عرضه اولیه (ICO) هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین ICOهای موفق است.

با این حال، در اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۹۸) و فقط چند روز مانده به انتشار توکن‌های تون، SEC با ارائه دادخواستی که تلگرام را به نقض قانون اوراق بهادار ایالات متحده و فروش اوراق ثبت‌نشده متهم می‌کرد، در موضوع مداخله کرد. از آنجاکه SEC موفق به گرفتن دستور توقیف موقت برای تون شده بود، راه‌اندازی پروژه در حالت تعلیق قرار گرفت. در ماه مارس (اسفند ۹۸)، یک دادگاه در آمریکا تشخیص داد که SEC در اثبات اینکه عرضه گرام توسط تلگرام، عرضه اوراق بهادار ثبت‌نشده بوده، موفق عمل کرده است.

در ۳۰ آوریل (‍۱۱ اردیبهشت ۹۹)، بعد از چندین بار تاخیر در راه‌اندازی پروژه تون، تلگرام یک طرح بازپرداخت را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد داد. در این طرح پیشنهاد شده بود که اگر سرمایه‌گذاران خواستار بازپرداخت فوری هستند، می‌توانند ۷۲ درصد از سرمایه خود را پس بگیرند و یا سرمایه خود را به تلگرام قرض داده و ۱۲ ماه بعد ۱۱۰ درصد از سرمایه خود را بازپس بگیرند. متعاقبا تلگرام متعهد شد که تمام توافق‌نامه‌های را خود با خریداران و سرمایه‌گذاران اولیه، تا ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) در اختیار SEC‌ قرار دهد.

با این وجود، در ۱۲ می (۲۳ اردیبهشت)، دوروف اعلام کرد که تلگرام در حال متوقف کردن پروژه تون است و صراحتا از دخالت دولت آمریکا و جلوگیری از راه‌اندازی یک پروژه غیرمتمرکز انتقاد کرد. دوروف گفت:

متاسفانه ما، ۹۶ درصد جمعیت جهان در نواحی دیگر، به تصمیم‌گیرندگانی وابسته هستیم که توسط ۴ درصد شهروند آمریکا انتخاب می‌شوند.

پاول دوروف؛ مدیرعامل تلگرام

تلگرام؛ نمونه‌ای از انجام اشتباهات مکرر!

برخلاف اکثر ICOها، عرضه اولیه‌ی تون به صورت خصوصی انجام شد. طبق اسنادی که دوروف در اختیار SEC قرار داده است، برای مشارکت در این پروژه، سرمایه‌گذاران حداقل باید یک میلیون دلار در پروژه سرمایه‌گذاری می‌کردند. اگرچه لیست سرمایه‌گذاران به صورت علنی منتشر نشده است، اما گفته می‌شود تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایالات متحده از جمله بنچمارک (Benchmark)،‌ سکویا (Sequoia) و لایت‌اسپید (Lightspeed) در این پروژه شرکت کرده‌اند.

به منظور اجتناب از نظارت قانون‌گذاران ایالات متحده، عرضه اولیه گرام فقط محدود به سرمایه‌گذاران معتبر بود. طبق اسناد منتشرشده در سال ۲۰۱۸، تلگرام به SEC اطلاع داده بود که هر دو مرحله از عرضه اولیه گرام که ارزش هر کدام ۸۵۰ میلیون دلار بود، براساس بند ۵۰۶ (c) و یا مقررات S از قانون اوراق بهادار مصوب سال ۱۹۳۳ بوده است. بنابراین، نیازی نبود که این عرضه تحت نظر SEC یا واجد شرایط موردنظر این کمیسیون باشد. بعد از اعمال نظر SEC، تلگرام ادعا کرد که سرمایه‌گذاران نباید توقع سوددهی از توکن‌ها داشته باشند. این موضوع بیانگر این است که تلگرام برخلاف تست هووی (Howey test) ، این توکن‌‌ها را نوعی اوراق بهادار به حساب نمی‌آورد.

هووی پرونده‌ای بود که طی آن دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد عرضه و فروش زمین‌ها و خدمات، یک قرارداد سرمایه‌گذاری است که باید قوانین اوراق مصوب ۱۹۳۳ بر آن اعمال شود. از نتایج مهم این پرونده، ایجاد تست هویی بود؛ تستی که توسط دیوان عالی ایالات متحده ایجاد و مشخص می‌کند یک تراکنش یک قرارداد سرمایه‌گذاری است یا نه.

در مقابل، استدلال SEC بر این پایه استوار است که از آنجاییکه برخی از سرمایه‌گذاران تون در آمریکا هستند، دارندگان بالقوه توکن‌های گرام قادر به فروش میلیون‌ها دلار از توکن‌های گرام در بازار آمریکا خواهند بود و به این ترتیب فروش این اوراق ثبت‌نشده به صورت نامحدود ادامه خواهد داشت. طبق اطلاعات به دست آمده از دادخواست، ۳۹ خریدار آمریکایی در مجموع ۴۲۴.۵ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جان بری (John Berry)، که بیش از هشت سال در کمیسیون بورس آمریکا کار کرده است، درباره سناریوهای احتمالی که تلگرام می‌تواند با استفاده از آن‌ها با SEC توافق کرده و تون را دوباره به جریان بیندازد، گفت:

قوانین فدرال اوارق بهادار ایالات متحده مسیرهایی را برای حل چنین مشکلاتی در اختیار افراد قرار می‌دهد که از حد تصور هم خارج است. تلگرام در گذشته بدون رعایت قوانین SEC سرمایه‌پذیری کرده است. اگر بخواهد سرمایه بیشتری جذب کند، باید فروش گرام را در SEC ثبت کند که این موضوع مستلزم همکاری با SEC‌ است. تنها گزینه دیگر تلگرام، درخواست برای تجدیدنظر در مورد رای دادگاه اولیه است که گفته بود تلگرام قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است. اگر تلگرام بتواند در دادگاه تجدیدنظر دعوی را به نفع خود به پایان برساند، دیگر نیاز نخواهد بود که گرام‌ها را ثبت کند و به راحتی می‌تواند جذب سرمایه کند. اما درخواست تجدیدنظر در دادگاه استیناف بسیار زمان‌بر خواهد بود.

تام تروبریج (Tom Trowbridge)، رئیس شرکت فناوری مال تریتراس (Triterras) و رئیس سابق هدرا هش‌گراف (Hedera Hashgraph)، شرکتی که عرضه اولیه خود را در سال ۲۰۱۸ متوقف کرد تا خواسته‌های قانون‌گذاران آمریکایی را برآورد کند، در مصاحبه‌ای گفت:

تلگرام یک نمونه از طی کردنِ اشتباهِ مسیر در سازماندهی و ساخت یک پروژه خوب است.

او در ادامه افزود:

اگر تلگرام قبول می‌کرد که تون اوراق بهادار است، مشکل زیادی با SEC پیدا نمی‌کرد. اما اگر تلگرام بخواهد گرام را به عنوان یک توکن کاربردی ثبت کند، SEC به ۵ موضوع اهمیت خواهد داد؛ حاکمیت غیرمتمرکز، اکوسیستم مستقل کارآمد، انتشار توکن مطابق با کاربرد آن، ایجاد ارزش غیرمتمرکز و سرمایه‌گذاران مستقر در ایالات متحده. تلگرام در هیچ یک از این ۵ موضوع نتوانست نظر SEC را جلب کند.

تروبریج مدعی است که اگر تلگرام قصد داشت برای متوقف کردن پروژه تون به SEC کمک کند، نمی‌توانست بهتر از این عمل کند! او معتقد است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به راحتی توانست این پروژه را متوقف کند، بدون اینکه این تصمیم کوچک‌ترین مغایرتی با اقدامات و پروتکل‌های قبلی این کمیسیون داشته باشد. تروبریج معتقد است SEC با موافقت درباره عرضه پروژه‌هایی مانند هدرا، نشان داد که مشکلی با راه‌اندازی چنین پروژه‌های ندارد و تلگرام هم می‌توانست با رعایت برخی اصول، پروژه بلاک چینی خود را راه‌اندازی کند.

کارول گوفورث (Carol Goforth)، استاد دانشگاه حقوق آرکانزاس (Arkansas) نیز به چندین مشکل تلگرام در این عرضه اولیه اشاره کرد و گفت:

به خاطر داشته باشید که ناشران [اوراق] متفاوت می‌توانند در دادگاه‌های متفاوت نتایج متفاوتی به دست آورند. اما قابلیت دسترسی بسیار زیاد به توکن‌ها مشکلات زیادی را برای ناشری که می‌خواهد با قوانین سازگار باشد، به وجود می‌آورد (سلب مسئولیت از صدور گرام در هر جایی در حین بررسی پرونده در دادگاه). توجه داشته باشید که معافیت‌هایی برای فروش تمام اوراق به سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد؛ اگرچه مقررات S دارای ملزومات سخت‌تری است.

مقررات S بیانگر این است که عرضه اوراقی که در خارج از ایالات متحده اتفاق می‌افتد، از ثبت در قالب ماده پنجم از ملزومات انتشار اوراق بهادار، مصوب سال ۱۹۳۳، معاف است.

گوفورث در ادامه مدعی شد که همه ناشران اوراق بهادار به نظرات SEC اهمیت نمی‌دهند. این کمیسیون نیز برای مسدود کردن فعالیت‌های شرکتی که هیچ دارایی‌ای در ایالات متحده ندارد و از قواعد حوزه قضایی دیگری پیروی می‌کند، با مشکل مواجه می‌شود. گوفورث می‌گوید:

درخواست تلگرام به عنوان یک عرضه اولیه در سطح جهانی که می‌خواهد با قوانین کشورهای مختلف سازگار باشد، کاملا مشکل‌ساز بود.

کنستانتینوس استیلیانو (Konstantinos Stylianou)، استادیار حقوق و مقررات در دانشگاه لیدز نیز از تسلیم شدن تلگرام نسبت به حکم دادگاه غافلگیر نشده است. او در این مورد می‌گوید:

تون به یک حیطه خاص ورود کرده بود؛ اوراق بهادار. و موضع‌گیری SEC نیز در این‌باره کاملا مشخص و شناخته‌شده است. قانون‌گذاران مالی، ماهیت سخت‌گیرانه‌ای دارند. آنها تنها محافظان بازارهای مالی هستند. برخی اوقات این موضوع به این معنی است که این قانون‌گذاران خیلی دیر [با پدیده‌های جدید] سازگار می‌‎شوند؛ اما این اتفاق بالاخره روی خواهد داد. مورد تون دقیقا مشابه با برخورد SEC با پروژه کیک (KIK) بود که نتیجه آن چندان مشخص نبود.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

دریافت ایردراپ TON: آیا شانس خود را برای جایزه بزرگ کشف کرده‌اید؟

دریافت ایردراپ TON: آیا شانس خود را برای جایزه بزرگ کشف کرده‌اید؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!


تحلیل کاربران

ارز

mohi.soltan

28/اردیبهشت/1399

تلگرام شاید در ظاهر منصرف به نظر برسه ولی حتما کارهایی برای رسیدن به این خواستش در خفا خواهد کرد ، چون ارز دیجیتال نقش و سهم بزرگی رو تو اقتصاد برای خودش ایفا میکنه

9

ارز دیجیتال تلگرام

hosein56

28/اردیبهشت/1399

بعد از اعلام رسمی شبکه تلگرام مبنی بر منتفی شدن ارز دیجیتال تلگرام بعید است که شخص دیگری این پروژه را ادامه بدهد چونکه یکی از بزرگترین مخالفان این ارز کشور آمریکا است که اجازه اینکارا نمیده

2

پس از پایان پروژه تلگرام

ahyacom

28/اردیبهشت/1399

به نظر میرسد بع از اینکه مسولین تلگرام نتوانستن با مقامات قضایی امریکا در مورد راه اندازی پروژه ارز دیجیتال خود به توافق برسند گروهی دیگر در صدد هستند این ایده را راه بیاندازند ولی به نظر من پشتیباتی کار مهم است واگر نباشد یا ضعیف باشد مروژه به ثمر نمی نشیند#

10

تلگرام

omid.hoshyar1361

28/اردیبهشت/1399

ما خیلی از این رچند ادغام ها رو داریم از جمله همین تلگرام و تون ولی برای سازگاری با دیگر کشورها و لایحه هاشون ضعیف هستیم و هر تصمیم در هرکجا متفاوت خواهد بود و ما همچنان با مشکل مواجه هستیم

6

سرمایه

mtpoacher10

29/اردیبهشت/1399

کوروش شمس کارشناس بازار سرمایه گفت: از ابتدای سال 99 حدود 40 هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم وارد بازار سرمایه شده است. او افزود: این رقم عدد سنگینی بود البته در واقع بازار سرمایه قبل از ورود این مقدار سرمایه نیز در رقم قابل قبول و مناسب قرار داشت و مردم محل مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند. او گفت: با سرمایه‌گذاری‌ها شاخص‌ها از یک میلیون عبور کرد اما این ریزش‌ها در یکی دو روز اخیر به‌علت ورود بازار سرمایه به مرحله استراحت است؛ بازار سرمایه در هر دوره ده‌ساله پربازده‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری بوده و همچنان پتانسیل لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد

0

عقب ماندن از قافله

alfereddo

28/اردیبهشت/1399

تمامی شرکت های دیجیتال جهان بمنظور عقب نماندی از قافله ارزهای دیجیتال بگونه ای وارد استفاده از سیستم بلاک چین شده اند.هرکدام که بتوانند زودتر مقبولیت عمومی را بدست آورند قطعا در آینده موفق تر عمل خواهند کرد

10

پروژه نیمه کاره تلگرام

bakhtiyar

28/اردیبهشت/1399

برای ماندن در دنیای مجازی باید همیشه به دنبال تازگی باشی و صد در صد تلگرام برای ادامه به تلاش ادامه میدهد و به نتیجه خواهد رسید

7

تحلیل بازار لیبرال

pasha1368

28/اردیبهشت/1399

باتوجه به اینکه مردم جهان علی الخصوص اروپائیان چشم به افزایش ارزهای دیجیتال هستن سرای اروپا زیاد استقبال نمیکنن به عنوان مثال نخست وزیر آلمان رغبت زیادی به افزایش لیبرال ندارد درحال حاضر باتوجه به تحریم همه جانبه ایران،درهرصورت با افزایش یا کاهش همه جانبه تمام ارزها دیجیتال تفاوتی واسه مردم ایران نخواهد داشت

13

گرام تون تلگرام

ro_Hosin

28/اردیبهشت/1399

توکن و گرام و تون در تلگرام ولی هر چه این دو برادر روسی تلاش و زمان و فکر خود را روی پروژه تون در تلگرام که به صورت توکن ارائه دهند متاسفانه د دادگاه فدرال آمریکا رای لازم را نیاورد ! ولی باز در تلاشن

15

تلگرام زیر ذره بین

mehran1234

28/اردیبهشت/1399

واقعا حتی کشورهای بزرگ دنیا هم می‌بایست نظارت کافی بر روی شرکت‌های خصوصی داشته باشند و هر کسی که نخواهد باج بدهد محکوم به شکست خواهد بود این هم عاقبت تلگرام

11

آزاد

amin_k_life

29/اردیبهشت/1399

تلگرام خودش نخواسته زیر بار آمریکا بره که لغو کرده و دیگه ممکن نیست که راه اندازی مجدد کنه، همون طور که از پیام ۹۶ به ۴ درصدش مشخصه، همون طور که تا الان حتی اطلاعاتش و هم در اختیار هیچ سازمان و اورگانی نذاشته، اینم قبول نمیکنه با نظارت آمریکا لانچ کنه پروژه رو

2

گرام

masouoti

29/اردیبهشت/1399

واقعا اینقد بعضی از مقامات امریکا حسود هستند که نون یه عده ای از افراد رو تمام وقتشون برای گرام و تون گذاشته بودن رو بریدند.خیلی ها تنها امیدشون بود و وقت میذاشتند.امیدوارم اقای دوروف پا پس نکشه و برنامه رو مجددا راه اندازی کنه

1

پروژه نیمه کاره

Hamza

28/اردیبهشت/1399

تلگرام به زعم خود ارز قابل قبولی را ارائه داده بود اما مخالفت ها و مشکلات خیلی زود بانیان آن را ناامید کرد.یادمان باشد افرادی پیدا خواهند شد که آستانه تحمل بالاتری دارند و دیده شان به سوی ارز نیمه کاره تلگرام است

17

توکن گرام

shayan_an

28/اردیبهشت/1399

هر چه این دو برادر روسی تلاش و زمان و فکر خود را روی پروژه تون در تلگرام انجام دادند که به صورت توکن ارائه دهند متاسفانه در دادگاه فدرال آمریکا رای لازم را نیاورد ! ولی باز در تلاشن.

1

پایان

SYED GAZANFAR ABBAS

28/اردیبهشت/1399

با سلام و عرض ادب پس از پایان پروژہ تلگرام ؛ آیا افراد دیگری کار ناتمام را تمام می کنند ؟ قسمت اول با این حال،تون یک پروژہ غیر متمرکز است ۔ اگرچہ این پروژہ ایدہ پردازان اصلی خود را از دست دادہ است

9

نظرم

afshin1010

29/اردیبهشت/1399

بنظرم اگه این کار باعث ارتقا و پیشرفت هردو بشه کار خوبیه و استفاده و بهره ای که ازون میبریم به مراتب بیشتر خواهد شد

2

پروژه تون

neda72

28/اردیبهشت/1399

تون یک پروژه غیرمتمرکز است.اگرچه این پروژه ایده پردازان اصلی اش را از دست داده،اخیرا تعدادی از اعتبار سنجان بصورت مستقل و جدا از تلگرام اقدام ب راه اندازی این پلتفرم چینی کرده اند.

24

تلگرام

milad1368

28/اردیبهشت/1399

بعد از این همه کش و قوس بر سر ارز دیجیتال تلگرام و لغو شدنش توسط پاول دوروف دیگه خیلی کم احتمال داره تلاش دیگه ای درکار باشه برای ایجادش

14

تلگرام

hamedjangbogo

28/اردیبهشت/1399

باز این تلگرام داره تلاش میکنه هر طور شده ارز دیجیتال خودشو معرفی و ثبت کنه اما همچنان با مشکل مواجه است و خواهد بود تا ببینیم چه بر سر تلگرام خواهد افتاد

18

گرام

akouhi

28/اردیبهشت/1399

به نظر من پروژه تون که خیلی روش مانور میدادن وکلیپهزینه کردن فک نکمم به این راحتی کناربکشن وبذارنش کنار این کنارکشیدن وعقبنشینی یک تاکتیک است ودر اهینده شاهد حظور وپررنگ این ارز تلگرام خواهیم بود...

16

تلگرام

SYED GAZANFAR ABBAS

28/اردیبهشت/1399

با سلام و عرض ادب پس از پایان پروژہ تلگرام ؛ آیا افراد دیگری کار ناتمام را تمام می کنند ؟ قسمت اول با این حال،تون یک پروژہ غیر متمرکز است ۔ اگرچہ این پروژہ ایدہ پردازان اصلی خود را از دست دادہ است

13

تلگرا

mohammadsepher

28/اردیبهشت/1399

واقعا چرا این همه برای رسانه ای که توی جهان هستش وامنیت کاربران رد اون بیشتر از سایر برنامه ها و سایت ها هست حتی از گوگل بهتر هستش این همه با مشکلات فیلترینگ و قضایای حقوقی مواجه میشه

4

گرام و تلگرام

Bagro

28/اردیبهشت/1399

پروژه ای تا مراحل قانونی رو طی نکنه و قدرت های بزرگی مثه آمریکا اون رو تایید نکنن ن تنها جهانی نمیشه بلکه کاربردیم نداره و فقط مثه ی اپ یا واحد پول داخلی می مونه

17

هاوینگ

lida.sb

28/اردیبهشت/1399

تعداد واحدهای بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد است که با توجه به نصف شدن پاداش استخراج یا همان هاوینگ (Halving) که هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد، استخراج تمام بیت کوین‌ها تا سال ۲۱۴۰ طول می‌کشد.

10

گرام

m.esi

28/اردیبهشت/1399

من فکر می کنم ادقام کردن تلگرام و تون کاری بسیار احمقانست این پروژه هرگز موفق نمیشه اگر اینکه تلگرام گرام های خودش رو بصورت ی پلت فورم جداگانه عرضه کنه

4

پرونده تلگرام

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

28/اردیبهشت/1399

تون .تلگرام که قبلاز اغاز رسمی به چند نفرازمقامات وسرمایه داران بزرگ واگذارشدده بود توسط داذگاه توقیف وتلاشهای زیاد مقامات تلگرام کاری ازپیش نبرد تا اعلم اتمام وبه سرانجام نرسیدن ابلغ گردید الان چند نفر دنبال ادامه ودوبار بنا نهادن اون هستند باتوجه به طرفداران زیاد ان احتمال دوبارعرضه ان هست چون اصل این برنامه توسط دوبرادر روس بود اما اروپایها بهتر زبان هم رابلدهستن

6

تون

yasm

28/اردیبهشت/1399

با ورود شرکت‌های بزرگ به فضای ارزهای دیجیتال، سطح اعتماد به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال به طرز چشم‌گیری رشد می‌کند.

3

تلگرام

yaser.n

28/اردیبهشت/1399

تلگرام حتما ارز دیجیتال خود را معرفی می کند شاید به اسم دیگه ای ولی حتما این کار رو میکند چون چند سال زحمت کشیده و هزینه های زیادی در این مورد کرده و بی خیال نمیشود .

5

بهترین راه حل پیشرفت

himan382

29/اردیبهشت/1399

بهترین راه حل یک پیشرفت فکر کردن وعجله نکردن است واین کار یک کاره ساده نیست که انجام شودوباید فکر خوبی داشت

1

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.