coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.7%

64,444 $

4,105,082,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.8%

3,144 $

200,284,266 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

63,764 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

603 $

38,409,189 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.1%

144.43 $

9,200,191 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

63,700 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,143 $

200,211,011 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1%

0.5236 $

33,353 تومان

XRP

XRP

xrp

0.4%

0.1501 $

9,561 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.8%

5.43 $

345,891 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

ارزهای دیجیتال پیگیر گریز راز تراکنش‌های شما را فاش می‌کنند!

27/دی/1398
افزودن به نشان شده ها
ارزهای دیجیتال پیگیر گریز راز تراکنش‌های شما را فاش می‌کنند!
ارزدیجیتال
اخبار
2819
دقیقه

در دنیای هری پاتر طلسم‌های به‌دردبخورِ زیادی وجود دارد که مانع بازگو کردن اسرار شما توسط دیگری می‌شود. نام یکی از این طلسم‌ها [یمبل ویمبل (MimbleWimble) یا طلسم «زبان بند» است. البته میمبل ویمبل نام یک فناوری حفظ حریم خصوصی برای ارزهای دیجیتال هم هست. بالاخره یک نفر باید کمی جادو به دنیای ارزهای دیجیتال تزریق می‌کرد! نشریه وایرد در مقاله‌ای به بررسی پرایوسی‌ کوین‌ها پرداخته است.

اولین کوین‌هایی که از این فناوری استفاده کردند گرین (Grin) و بیم (Beam) بودند که هر دو در ژانویه (دی) سال گذشته به بازار عرضه شدند؛ اما بعد از اینکه یک محقق مستقل حمله‌ای را به اجرا گذاشت که به گفته او این مدل حفظ حریم خصوصی را به شکلی بنیادین فلج می‌کند، بحث‌هایی مطرح شد که در آن میزان خصوصی بودن پروتکل اصلی این دو کوین زیر سؤال رفت. البته طرفداران این پروتکل می‌گویند که این آسیب‌پذیری‌ها قابل تعمیر هستند. این کاستی‌های پروتکل میمبل ویمبل و آسیب‌پذیری‌های ارزهایی مثل مونرو و زی کش مجدداً به ما یادآوری کرد که تضمین حفظ حریم خصوصی کاربران در قلمرو پول دیجیتال تا چه اندازه کار دشواری است.

زندگی‌های خصوصی

پرایوسی کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال پیگیر گریز در واقع پاسخ ما به خصوصی نبودن بیت کوین هستند. بیت کوین در نظر اکثریت مردم یک ارز ناشناس و مخفی ست، اما هم مأمورین قانون و هم خلافکاران از درست نبودن این نظریه با خبر هستند. اگر این واقعیت که تمام داده‌های تراکنش‌های بیت کوین شفاف و در دسترس عموم قرار دارد را در کنار احضاریه‌های هدفمندی قرار دهیم که صرافی‌ها را مجبور به جمع‌آوری اطلاعات مشتریانشان می‌کند، می‌بینیم که تشخیص هویت مالکان آدرس‌ها به‌هیچ‌وجه کار مشکلی نیست.

درواقع این کار برای خیلی‌ها تبدیل به یک کسب‌وکار بزرگ شده است. داده‌های سیستم کارپردازی فدرال (سیستم نظارت بر تراکنش‌های بالای ۳,۰۰۰ دلار) آمریکا نشان می‌دهد که نهادهایی مثل اف‌بی‌آی و سازمان امنیت ملی سالانه میلیون‌ها دلار برای توسعه نرم‌افزارهایی که به آن‌ها در ردیابی تراکنش‌ها کمک می‌کند، هزینه می‌کنند. به همین دلیل است که طی سال‌های اخیر فعالان دارک وب (Dark Web) برای ناشناس ماندن از کوین‌های پیگیر گریز استفاده می‌کنند.

فلورین تریمر (Florian Trame)، از دانشگاه استنفورد در توضیح این مسئله عنوان می‌کند:

ناشناس و خصوصی نگه داشتن این تراکنش‌ها بسیار مشکل‌تر از اجرای درست کدهای رمزنگاری است. برای مثال می‌توان به پروتکل میمبل ویمبل اشاره کرد که بخشی از وظیفه خود برای حفظ حریم خصوصی را از طریق جمع‌کردن تعداد زیادی تراکنش در یک بسته غیرقابل نفوذ انجام می‌دهد. استفاده از این روش کار ردیاب‌ها برای تشخیص صاحب تراکنش‌ها را بسیار سخت‌تر می‌کند.

دندلیون (Dandelion) یکی از اجزائی است که در کوین‌های گرین (Grin) و بیم (Beam) به کار گرفته می‌شود و انجام این تجمیع [در تراکنش‌ها] را پیش از ارسال آن به دیگر نودهای شبکه تضمین می‌کند. شیوه کار دندلیون به این صورت است که ابتدا یک خوشه (Stem) از نودهای متصل‌به‌هم که تراکنش‌ها در آن‌ها ترکیب می‌شوند، مشخص‌شده و سپس این‌ خوشه‌ها یک گل (Flower) را تشکیل می‌دهند که تراکنش‌ها را در شبکه منتشر می‌کند.

ایوان بوگاتای (Ivan Bogatyy)، یکی از مهندسین سابق گوگل می‌گوید این پروتکل هم آسیب‌پذیر است، چرا که فرد مهاجم می‌تواند نودی را راه‌اندازی کند که می‌تواند تمام تراکنش‌های نودهای دیگر را ردگیری کند. این سوپرنود در همه موارد (تقریبا) می‌تواند بدون توجه به نودها و پیش از تجمیع، اطلاعات تراکنش‌ها را بدزدد و با استفاده از آن می‌توان دو طرف پرداخت را شناسایی کرد.

گیولیا فنتی (Giulia Fanti)، استاد دانشگاه کارنگی ملون و یکی از طراحان دندلیون، می‌گوید که این حمله یکی از محدودیت‌های شناخته‌شده میمبل ویمبل را به نمایش می‌گذارد:

تصور می‌کنم که این حمله بیشتر برای کاربران معمولی غافلگیرکننده‌ بود تا افرادی که روی این فناوری کارکرده‌اند.

به نظر او بخشی از این مشکل مربوط به این مسئله است که این کوین‌ها هنوز محبوبیت و کاربرد زیادی پیدا نکرده‌اند. می‌توان این‌ طور برداشت کرد که تراکنش‌های بیشتر باعث تجمیع سریع‌تری خواهد شد و این کار سوپرنود برای قاپ زدن تراکنش‌هایی که از جمع جدا مانده‌اند را مشکل‌تر می‌کند. فنتی به این نکته اشاره می‌کند که این اصل برای بسیاری از فناوری‌های ناشناس سازی که معمولاً روی پنهان کردن خود در بین یک مجموعه تکیه دارند، صدق می‌کند.

البته توسعه‌دهندگان این کوین‌های هری پاتری اعتقاد دارند که این حمله آن‌قدرها هم جدی نیست. گروه توسعه گرین می‌گوید که آن‌ها کاملاً به این نکته واقف هستند که پروتکل حریم خصوصی میمبل ویمبل در این زمینه دچار کمبود است و در حال کار بر روی راه‌حلی برای این مشکل هستند. از طرف دیگر تیم توسعه بیم می‌گوید که آن‌ها همین حالا هم توانسته‌اند این مشکل را با استفاده از تراکنش‌های دروغینی که کارایی فرایند تجمیع را افزایش می‌دهد تا حدودی برطرف کنند.

اندرو میلر (Andrew Miller)، استاد دانشگاه ایلینویز و عضو هیئت‌مدیره بنیاد زی کش می‌گوید:

اما اینکه بتوانیم نشان دهیم چگونه یک حمله فرضی می‌تواند هم ارزان و هم مؤثر باشد، کار مفیدی است. این [حمله] بحث‌های پیرامون این کوین‌ها را تغییر می‌دهد. این حمله اصلاً کار دشواری نبود و نشان داد که این مشکل در مقیاس کنونی شبکه، چقدر گسترش‌ یافته است.

اخبار بد در مورد کانال‌های جانبی

فلورین تریمر که در دانشگاه استنفورد به‌ عنوان یک محقق رمزنگاری فعالیت می‌کند می‌گوید که میمبل ویمبل به‌عنوان یک پروتکل نسبتاً جوان هنوز نمی‌تواند مانند روش‌های بکار رفته در کوین‌هایی مثل مونرو و زی کش، امنیت حریم خصوصی کاربرانش را تضمین کند. او در ادامه گفت که این ارزها سابقه طولانی‌تری دارند و تکیه آن‌ها بیشتر روی روش‌هایی است امتحان‌شان را پس داده‌اند. امضاهای حلقوی (Ring signatures) و اثبات دانایی صفر (zero-knowledge proofs) از جمله این روش‌هاست.

تریمر در این مورد می‌گوید:

بزرگ‌ترین مشکل، توقعات ما در زمینهٔ حفظ حریم خصوصی از فناوری‌های مختلف است.

به گفته او حتی در صورت حل این مشکل بازهم حوزه حریم خصوصی بسیار پیچیده است. او اخیراً حمله‌هایی را بر ضد مونرو و زی کش انجام داد که برای موفقیت حتی نیازی به هدف قرار دادن شیوه‌های رمزنگاری پر زرق‌ و برق این کوین‌ها هم نداشت. او افزود:

این اتفاقا همان بخشی است که توسعه‌دهندگان، قسمت عمده تلاش خود را در آن صرف کرده‌اند؛ اما هنگامی‌که شما تصویر کلی این دستگاه‌ها و شیوه ارتباط آن‌ها باهم را بررسی کنید متوجه خواهید شد که حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن داده‌ها بسیار بسیار مشکل‌تر از اجرای صحیح کدهای رمزنگاری است.

تریمر و همکارانش برای آزمون امنیت شبکه حملاتی به نام حمله کانال جانبی را توسعه دادند که ارتباطات بین تراکنش‌ها که باید خصوصی باشند و همچنین شبکه‌های بیرونی (عمومی) را هدف قرار می‌دهد. یک کیف پول، به علت رمزنگاری شدنِ جزئیات تراکنش‌ها مجبور است برای تعیین مقصد و مبدأ، هر کدام از آن‌ها را تک‌ به تک بررسی کند.

تیم تریمر این حمله را بر اساس مشاهده روش‌های متفاوت کیف‌های پول با هدف بررسی‌های رمزنگاری تراکنش‌ها برای تعیین مقصد و مبدأ صحیح آن‌ها، شکل داده است. یک رقیب یا دشمن می‌تواند با بررسی دقیق این تفاوت‌های ناچیز در زمان‌بندی‌ها و رفتارهای شبکه، اطلاعات زیادی را به دست بیاورد. فرد مهاجم با استفاده از روش حمله تریمر می‌تواند گیرنده هر تراکنش ناشناس در شبکه را مشخص کرده و سپس موقعیت مکانی آی پی کامپیوتر مالک کلیدهای خصوصی مربوط به آن آدرس عمومی (کیف پول) را مشخص کند.

تریمر می گوید که این آسیب‌پذیری‌ها را به تیم‌های مونرو و زی کش توضیح داده و از مشاهده سرعت عمل آن‌ها در برطرف کردن این مشکل رضایت دارد. راه‌حل مونرو برای این مشکل ساده بود چرا که طراحی آن از قبل طوری انجام‌شده بود که شبکه و کیف پول باهم ارتباطی نداشته باشند. همپوشانی کدها در این مورد اساساً یک حفره بود که باید بسته می‌شد.

زی کش در این مورد کار مشکل‌تری در پیش داشت، زیرا در طراحی آن عملیات شبکه و کیف پول به هم متصل شده است. دلیل آن هم بیشتر به ریشه‌های شبکه زی کش برمی‌گردد که به‌جای اینکه بلاک چین خودش را بسازد، آن را با اضافه کردن فناوری‌های حریم خصوصی خود به بلاک چین بیت کوین طراحی کرد.

تریمر می‌گوید:

قسمتی از این حمله از طریق کلاینتی انجام پذیرفت که هنگام ساختن آن مسائل مربوط به ناشناس ماندن و حریم خصوصی کاربر در نظر گرفته نشده بود. البته این مشکلی است که تیم زی کش به‌خوبی از آن اطلاع دارد.

این مشکلات حالا برطرف شده‌اند و کوین‌های پیگیر گریز هنوز هم بسیار ناشناس‌تر از تراکنش‌های بیت کوین که حتی سال‌ها بعد از ساخت آن قابل نظارت و ردیابی هستند، عمل می‌کنند. میلر می‌گوید که جامعه کاربران این کوین برای کاربردی نگه‌داشتن آن‌ها باید با دقت بیشتری این‌گونه حملات را زیر نظر بگیرند. درز این‌گونه اطلاعات هنگام ارتباط با یک نرم‌افزار برای پرداخت هزینه خدمات آنلاین با ارزهای مونرو، زی کش و یا گرین می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

تریمر در پایان اضافه کرد که این نوع حملات تقریباً جدید هستند اما توانسته‌اند به‌تدریج توجه مردم را به خود جلب کنند. کوین‌های خصوصی محور هسته رمزنگاری بسیار قدرتمندی دارند اما درنهایت این کاربرد عملی آن‌هاست که مخفی ماندن صددرصدی آن‌ها را تضمین خواهد کرد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

خوب یا بد

amiralihomayerazavi

27/دی/1398

به همان اندازه که میشود از ارزهای دیجیتال استفاده درست و بهینه کرد میتوان از آن برای اهداف شوم استفاده کرد یکی از نقاط ضعف این شبکه قطعا امنیت کافی است که امید است روز به روز شاهد بروزآوری سیاست های امنیتی آن باشیم

7

امنیت بیشتر

هومن یعقوبی

28/دی/1398

با توجه به سابقه حملات گذشته احتمال امنیت بیشتر در آینده قابل انتظار میباشد و کاربران با خاطر جمع به خرید خود ادامه خواهند دلد

7

امنیت حریم خصوصی

زارع

28/دی/1398

برای اینکه ازحمله هکرها دوامان باشیم.بایداولا بااگاهی واشنایی کامل وارد عرصه ارزهای دیجیتال شدثانیاازسیستم بسیار قدرتمندرمزنگاری درکوین های خصوصی بهره مند شویم تابتوانیم تاحدی ازامنیت. حریم خصوصی برخوردارشویم وازحمله هکرها دور بمانیم

5

پنهان

Bl4ck

04/بهمن/1398

برای اینکه پنهان بمونید باید خودتون امنیت خودتون را تامین کنید هر ارزی امنیت خودشو را تامین‌ میکنه ولی هکر ها با استفاده از هر روشی میتونن کاری بکنن

2

عالیخوب بود نیاز داره بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی بشه

ms1365

27/دی/1398

عالیخوب بود نیاز داره بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی بشه عالیخوب بود نیاز داره بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی بشه

6

burzum

burzum

29/دی/1398

عالیییی بود باید رسانه ای بشه تا مردم اگاه بشن و بدونن ک چی ب چیه خیلییی عالی بود اطلاع رسانی شود.....

2

کارایی میمبل ویمبل

soheilstar

28/دی/1398

میمبل‌ ویمبل این پتانسیل را دارد که هم هزینه‌ تراکنش‌ها را و هم سایز بلاک چین را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد. در حالی که بلاک چین‌های دیگر نیاز دارند تا در طول زمان رشد کنند، مجموعه داده مورد نیاز میمبل‌ ویمبل احتیاجی به این ندارد و خود این اتفاق سبب حل مشکل مقیاس‌پذیری می‌گردد.از نقطه‌نظر تکنولوژیکی، میمبل‌ ویمبل یک پروتکل برتر با ویژگی‌های خیره‌کننده به نظر می‌رسد که می‌تواند آغازگر موج جدیدی از حرکت به سوی توسعه بلاک چین باشد.

17

....

tayebezahedi

28/دی/1398

بیت کویین واقعا برنامه ریزی قوی داشته و از پایه حسابی برنامه ریزی شده روش واقعا یه دنیای جدیدیست باامنیت بالا ولی ولی باید خیلی هواسمون جمع باشه

9

امنیت

heydari.m

27/دی/1398

ارز های دیجیتال همونقدر که خوب و کاربردی هستن، از یک دید دیگه هم باید مورد توجه نشون داد همین امنیت و در امان موندن تراکنش ها از حمله هاست.

28

امنیت یا سرمایه گذاری مطمئن

mossi

27/دی/1398

به نظر من هر سرمایه گذاری مقداری ریسک داره ، و به اینکه شما از سرمایتون محافظت کنید بستگی داره ممکنه یک موقع توی بازار به مغازتون دزد بزنه و یک موقع هم اینجا بهتون دزد بزنه و شما باید ریسکشو رو بپذیرید

11

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.