coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.1%

62,928 $

3,951,878,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.5%

3,119 $

195,895,808 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9995 $

62,769 تومان

Tether

Tether

usdt

2.4%

593.5 $

37,274,940 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.2%

136.09 $

8,546,452 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9998 $

62,787 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.6%

3,115 $

195,633,304 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2%

0.5148 $

32,329 تومان

XRP

XRP

xrp

3.5%

0.145 $

9,106 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.2%

5.24 $

329,072 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بلاکچین به زبان ساده

13/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
بلاکچین به زبان ساده
آموزش
بلاک چین
از کجا شروع کنم
124946
دقیقه

نتیجه عملی این تکنولوژی برای اولین بار، راهی تضمین شده و امن برای انتقال یک ارز دیجیتال از فردی به فرد دیگر به وسیله اینترنت پیدا کرد، به طوری که هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد. عواقب این پیشرفت اصلا قابل اغراق نیست.

مارک اندرسون (مدیر شرکت نت اسکیپ)

بلاک چین به زبان ساده

بلاک چین (Blockchain) از دو کلمه Block (بلوک) و Chain (زنجیره) ایجاد شده است. این فناوری در حقیقت زنجیره‌ای از بلوک‌هاست.

به طور کلی بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است.

تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

بیت کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد. اگر بلاک چین یک سیستم عامل باشد، بیت کوین نرم افزاری روی این سیستم عامل است.

در هر بلاک هر اطلاعاتی می‌تواند ثبت شود; از جرم و جنایت‌های یک فرد تا نمایش اطلاعات حساب برای دارایی‌ها مانند بیت کوین. در بلاک چین، اطلاعات در بلاک‌ها قرار می‌گیرند و با هم به صورت زنجیره‌ای مرتبط می‌شوند.

برای مثال بلاک چین زیر را در نظر بگیرید، هر بلاک یک کشور را نشان می‌دهد که نام شهرهای آن کشور در آن ثبت شده هستند.

ک چیز دیگر هم وجود دارد. هر کدام از این بلاک‌ها چیزی به نام هش دارند. یک هش رشته‌ای از کارکترهاست که با توابع خاصی ساخته می‌شود.

ثلاً در عکس بالا برای بلاک ایران که حاوی اطلاعات اسم شهرهای تهران، اصفهان و تبریز است، هش بلاک «NYLAC» است.

در بلاک چین، هش بلاک‌های بعدی حاوی هش بلاک قبلی هم هستند.

هش در هر بلاک چین با یک تابع ریاضی خاص به‌دست می‌آید که توسعه دهندگان آن را مشخص میکنند. کوچک‌ترین تغییر در اطلاعات یک بلاک، هش آن را به طور کلی تغییر می‌دهد.

مثلاً اگر یک کاراکتر به اطلاعات اسم شهرهای ایران اضافه شود، هش بلاک تغییر می‌کند و در نتیجه بلاک‌های بعدی هم غیر معتبر خواهند شد به همین دلیل این فناوری بلاک چین یا زنجیره بلاک‌ها نام دارد.

اگر کسی محتوای یک بلاک را تغییر دهد و هش بلاک‌های بعدی را به روز رسانی کند، چه می‌شود؟ این امکان وجود دارد اما شما توزیع را در نظر نگرفته‌اید. داده‌های بلاک چین در یک کامپیوتر یا سرور خاص ذخیره نمی‌شوند. هر کامپیوتر یا سیستمی که به شبکه وصل شود یک نسخه از بلاک چین را دریافت می‌کند.

یک مثال:

من در یک جمع ۱۰۰ نفری، برگه ای از اطلاعات را بالا می‌گیرم و همه با تلفن همراهشان از آن برگه عکس می‌گیرند. حالا اگر من آن اطلاعات را نابود کنم یا تغییری در آن دهم دیگر برای آن جمع قابل پذیرش نیست زیرا آن‌ها یک کپی از نسخه اصلی را دارند، مگر اینکه من موبایل همه را بگیرم و آن را حذف کنم.

حالا این جمع می‌تواند به صورت عمومی و بالای چندین میلیون نفر باشد که در بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای بلاک چینی شاهد آن هستیم و یا به صورت خصوصی برای یک جامعه مخصوص باشد. بلاک چین یک شرکت نمونه‌ای از بلاک چین خصوصی است.

وقتی شما به یک بلاک چین متصل می‌شوید، یک نسخه از کل بلاک چین را دریافت می‌کنید. هرگونه تغییری در بلاک چین امکان پذیر نیست مگر اینکه بیش از ۵۰ درصد از داده‌های رایانه‌های متصل به شبکه تغییر کند.

در حقیقت فناوری بلاک چین به خودی خود یک فناوری بنیادی نیست بلکه مجموعه‌ای از فرایندهای هش گذاری و رمزنگاری، توزیع جمعی و … است که باعث ایجاد ایده‌ی بلاک چین شده‌اند.

انواع بلاک چین

در حال حاضر به طور کلی سه نوع بلاک چین قابل راه اندازی است. اما احتمالا در آینده از انواع بلاک چین های جدید بهره‌مند خواهیم شد.

بلاک چین عمومی ضد انحصاری

مثال اجرایی: بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و انواع سیستم های عمومی و آزاد مبتنی بر بلاک چین

اغلب شما این یکی را می‌شناسید. بیت کوین و اتریوم نمونه‌هایی از این نوع بلاک چین هستند. در این نوع بلاک چین، ما انحصار تراکنش‌ها را در اختیار نداریم. برای مثال بیت کوین را در نظر می‌گیریم که یک دفترکل توزیع شده است.

می‌خواهم ۵ بیت کوین ارسال کنم. به افراد فعال در شبکه که ماینر نام دارند، فریاد می‌زنم «بچه‌ها، می‌خواهم این ۵ بیت کوین را به این فرد (آدرس بیت کوین) بفرستم.»

آیا من واقعاً ۵ بیت کوین دارم؟ ادعای دروغ نیست؟ نمی‌خواهم تقلب کنم؟ افراد فعال در شبکه بیت کوین پیغام من را می‌شنوند و روند تأیید معامله را شروع می‌کنند. فردی که تراکنش را تأیید می‌کند، انتخابی نیست. ما نمی‌توانیم تأییدکننده را تعیین کنیم. نکته اینجاست که هیچ‌کس این قدرت را نخواهد داشت.

از این نوع بلاک چین زمانی استفاده می‌شود که نظر تمام جامعه مورد نظر در آن شبکه مهم باشد، نه فقط چند فرد خاص.

در این بلاک چین هر کسی می‌تواند قراردادهای هوشمند ایجاد کند و یا پول و داده‌ها را منتقل کند. اطلاعات مهم در این بلاک چین‌ ها به صورت رمزنگاری شده قابل ذخیره سازی هستند.

«علی می‌خواهد برنامه‌ای را توسعه دهد که همه بتوانند دیدگاه سیاسی خود را در آن بیان کنند. او باید از حریم خصوصی مشترکین محافظت کند.»

برای کار علی، ما می‌توانیم از بلاک چین ضد انحصاری استفاده کنیم. هرکس در هر جای دنیا می‌تواند با اجرای شبکه نظرش را بیان کند. هیچ قدرتی نمی‌تواند چیزی را حذف یا تغییر دهد.

بلاک چین عمومی انحصاری

مثال اجرایی: چند شرکت فروارده های گوشتی در ایالات متحده

در این بلاک چین افرادی خاص برای تأیید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود. این افرادمی‌تواند یک مقام، کارمند ارشد، دولت، موسسه یا اشخاص دیگری باشند. داده‌ها قابل مشاهده برای عموم هستند اما می‌توان از یک سری اطلاعات خاص محافظت کرد.

«محمد یک پرورشگاه ماهی دارد. او می‌خواهد زنجیره تأمین پرورشگاهش را برای عموم شفاف سازی کند. مثلاً او می‌خواهد مردم بدانند که ماهی که خریداری می‌کنند، از کجا صید شده، چه زمانی بسته بندی شده و انواع اطلاعات دیگر»

در این نوع بلاک چین محمد روی ماهی‌هایش یک کد QR قرار می‌دهد و مشتریان می‌توانند با اسکن کد هر ماهی از اطلاعات آن آگاه شوند. مشتریان فقط قادر به مشاهده اطلاعات هستند و نمی‌توانند چیزی را کم و زیاد کنند. برای ثبت اطلاعات هر ماهی در بلاک چین از روش‌های مختلفی می‌توان کمک گرفت. مثلاًبه ماهی گیران و کارمندان بخش بسته بندی، اجازه ثبت اطلاعات در بلاک چین داده می‌شود تا زمان صید یا بسته بندی هر ماهی با استفاده از دستگاه‌هایمخصوص ثبت شود. اطلاعات ذخیره شده روی بلاک چین قابل تغییر نیستند بنابراین برای شرکت اعتبار بزرگی محسوب می‌شود.

بلاک چین خصوصی انحصاری

مثال اجرایی: سیستم‌های پرداخت حقوق با بلاک چین

این نوع بلاک چین می‌تواند برای نهاد‌های مختلف خصوصی و دولتی مورد استفاده قرارگیرد. در این بلاک چین افرادی خاص برای تایید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود و فقط افرادی خاص امکان مشاهده اطلاعات ثبت شده را دارند.

«کسب و کار رضا به دو شرکت کوچک و یک شرکت حسابداری دیگر هم مرتبط است. آن‌ها به طور منظم با یکدیگر همکاری می کنند.»

رضا می‌خواهد یک اعتماد کامل بین طرفین برقرار شود اما نمی‌خواهد به جز سران شرکت، فرد دیگری اطلاعات را دستکاری کند یا بخواند. بهترین گزینه برای رضا استفاده از نوع سوم بلاک چین است.

بلاک چین از دیدگاه فنی

بلاک چین را یک به عنوان بایگانی که اطلاعات روی آن ثبت می شوند در نظر بگیرید. شاید یک بلاک چین با چیزهایی که با آن بیشتر آشنا هستید، خیلی تفاوت نداشته باشد. مثل ویکیپدیا.

با استفاده از یک بلاک چین، افراد زیادی می توانند گزارشات مختلفی را به یک نوع بایگانی اطلاعات وارد کنند و همچنین کاربران می توانند چگونگی ثبت و به روز رسانی اطلاعات را کنترل کنند. به همین منوال، مقالات ویکیپدیا هم محصول یک ناشر نیستند. بنابراین در ویکیپدیا هم فقط یک فرد اطلاعات را کنترل نمی کند.

با این حال، با بررسی های عمیق تر، تفاوت هایی که باعث می شود فناوری بلاک چین منحصر به فرد باشد، روشن تر می شود. در حالی که هر دو در شبکه های توزیع شده (اینترنت) اجرا می شوند، ویکی پدیا در شبکه جهانی وب (WWW)، با استفاده از یک مدل کلاینت سرور، طراحی شده است.

در ویکیپدیا، یک کاربر(کلاینت)، با مجوزهایی که در حساب کاربری خود توسط سیستم برایش تعیین می شود، قادر است همه یا برخی از ورودی های ویکیپدیا را که در یک سرور متمرکز ذخیره شده اند، تغییر دهد.

هر زمان که یک کاربر به صفحه ویکی پدیا دسترسی پیدا کند، نسخه به روز شده دیتابیس (مسترکپی) را دریافت می کند. اما تفات اصلی این است که کنترل پایگاه داده همچنان با مدیران ویکیپدیا باقی می ماند و کنترل دسترسی ها و مجوز ها توسط یک مقام مرکزی حفظ می شود. به نوعی مدیران ویکیپدیا می توانند یک مقاله را هر زمان که بخواهند حذف کنند اما در بلاک چین کاربران شبکه مالک اطلاعات پایگاه داده هستند و اطلاعات روی بلاک چین پاک نمی شود.

استحکام دیجیتالی ویکیپدیا شبیه به امنیت پایگاه داده های متمرکز دولت ها، بانک ها و یا شرکت های بیمه امروزی است. کنترل پایگاه های داده متمرکز در دست صاحبان آن ها است. مدیران یک سایت می توانند به تمام موارد مورد نیاز در سایت خود، دسترسی و بر آن ها کنترل کامل داشته باشند.

پایگاه داده توزیع شده توسط فن آوری بلاک چین، اساسا یک پشتوانه دیجیتالی کاملا متفاوت ایجاد می کند. این موردم هم یکی دیگر از ویژگی های متمایز و مهم از فن آوری بلاک چین است.

دیتابیس یا Master Copy ویکیپدیا بر روی یک یا چند سرور خاص توسط کاربران ویرایش می شود و همه کاربران نسخه جدید را مشاهده می کنند. در مورد بلاک چین، هر نود (node) در شبکه یک گزارش مستقل ثبت می کند و هر رکورد مستقل با رکورهای دیگر تبدیل به یک مجموعه ای گزارشات رسمی می شوند.

تعریف اعتماد دیجیتال

اعتماد یک تایید پر ریسک در مورد خطر بین گروه های مختلف است و در دنیای دیجیتال تعیین اعتماد اغلب به احراز هویت و اخذ مجوزها نیاز است.

به طور خلاصه ما می خواهیم از طرف مقابلمان مطمئن شویم که «آیا فردی که خودتان می گویید هستید؟ و «آیا شما قادر به انجام آنچه که وعده داده اید هستید؟»

در بحث فناوری بلاک چین، کلید خصوصی رمزنگاری شده یک ابزار مالکیت قدرتمند را فراهم می کند که نیازهای احراز هویت را برآورده می کند. داشتن یک کلید خصوصی به معنای مالکیت است. این نیز یک شخص را از داشتن نیاز به به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی تر از آن که برای تبادل نیاز دارند، به اشتراک گذارد، و آنها را در معرض هکرها قرار می دهد.

تأیید اعتبار کافی نیست – داشتن مجوز، دارا بودن پول کافی برای انجام تراکنش و … نیاز به اعتماد سازی دارند و برای این کار نیاز به یک شبکه توزیع شده نظیر به نظیر است. یک شبکه توزیع شده از فساد یا شکست مجموعه جلوگیری می کند.

این شبکه توزیع شده نیز باید در کار حسابداری قابل اجرا باشد و از همه مهمتر امنیت آن باید تضمین شده باشد. تایید تراکنش ها نتیجه اجرای قوانین پروتکل توسط تمام شبکه است.

تأییدیه و مجوز ارائه شده در این راه، بدون نیاز به افراد شخص ثالث، امکان تعامل در دنیای دیجیتال را فراهم می کنند. امروزه کارآفرینان صنایع در سراسر جهان این پیشرفت را تحسین می کنند – اتباطات دیجیتالی غیر قابل تصور، جدید و قدرتمند امکان پذیر است. از فناوری بلاک چین اغلب به عنوان ستون فقرات برای یک لایه تراکنش در اینترنت و بنیانگذار اینترنت ارزش (Internet of Value) توصیف می شود.

خلاصه

بلاک چین نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می شوند، توزیع شده است.

بلاک چین در حقیقت یک دفتر کل برای ثبت رکوردها و گزارشات است و به دلیل نوع رمزنگاری و ثبت آن در همه کامپیوترهای شبکه، گزارشات ثبت شده قابل هک یا حذف نیستند.

بیت کوین اولین کاربرد این فناوری بود اما از این سیستم انقلابی برای هر سیستمی که نیاز به ثبت گزارش داشته باشد می توان بهره برد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

امنیت

adamirhoseyn

20/فروردین/1399

از نظر بنده بلاک چین در حال حاضر ایمن ترین سیستم ثبت اطلاعات و گزارشات هست و این موضوع اصلی ترین علت اعتماد به ارزهای دیجیتال بر پایه ی بلاک چین مثل بیت کوین میباشد .

46

بلاکچین

alizarnani

27/آذر/1399

بلاکچین اگر امن بود ک روزانه صدتا سیستم ب اسم بلاکچین نمیومد تو بازار و مردم ب اسم بلاکچین کار تقلبی نمیکردن باید بلاکچین جوری باشه ک مردم بفهمن و ببیننو حسش کنن وگرنه همه ادعای بلاکچینو دارن

22

از بیکران در هر کران منظومه ای به نام بلاکچین

kourosh

29/شهریور/1398

اگه بخوایم بلاکچین رو به یه منظومه تشبیه کنیم میشه گفت که منظومه ای هست که با تمام پیشرفتها هنوز انتهاش مشخص نیست و هر لحظه احتمال پیدایش یه تحول عظیم رو میشه داشت.من به شخصه اعتقاد دارم که به زودی این اتفاق خواهد افتاد و اهمیت بلاکچین صدهابرابر مشخص میشه و در زمینه هایی پیشرو خواهد شد که حتی فکر خلق شدنش هم دور از اذهان بوده

90

بلاک چین

vg

24/اردیبهشت/1399

با توجه به امنیت بلاک چین و همچنین فراگیری و میل افراد به سمت ارزهای دیجیتال اینده پررونقی پیش بینی میکنم

44

نظریه بلک چین

[email protected]

25/اسفند/1399

به نظرمن بلک چین حداقل ونامنصفانه هم بخوایم در مورد بحث وگفتگو کنیم کسی نمیتونه مدهی ناامن بودن وفاش شدن اطلاعات شخصی وخصوصی افرادوجلوگیری کننده ازسود جویی افراد واشخاص به نفع ومنافع خودشون باشه

19

بلاک چین

TakAmir

16/آبان/1398

بلاک چین به زبون ساده میشه گفت تبادلات دیجیتال باامنیت اشتراکی سرور بلاک چین کشور ایران رو ساپورت نمیکنه اما ارز های های این سامانه درکشور ایران قابل تبدیل ومورداستفاده هست شاید بخاطر اینکه هنوز خیلی شناخته نشده خیلی مورداستفاده قرار نگرفته نتوان گفت چقدرقابل اطممینان چه اندازه امنیت داره ومن فکرمیکنم تحلیل گویان از روی صلیقه،عقیده ونظرشخصی خود درمورد بلاک چین نظر میدن باتـــــــــــــــــکرازهـــــــمــه دوســـــتان عزیـــــــز

58

فناوری

javad.ghaemi2015

20/اسفند/1398

بلاک چین فناوری فضای مجازی است که هیچ کس نمیتونه شما را هک کند یافیلتر کند.برای ارزهای دیجیتالی خیلی کاربرد داره به زودی شاهد.بلاک چین های زیادی خواهیم بود.دنیا درحال پیشرفت .اقتصاد دنیا داره به سوی ارزهای دیجیتال حرکت میکند.سعی کنید از قافله عقب نمانید.خدانگهدارتان.لایک یادتون نره.

62

mobin mnhi

MNHI

15/آذر/1398

بلاک چین نبود کار کردن من در این زمینه هم نبود بلاکچین یکی از پیچیده ترین کیف پول های روی زمینه و همه ازش راضین چون کارش درسته هرکسی کارش درست باشه مشتریشم زیاده

58

.

alireza.sh119

19/خرداد/1399

تمام کارهای که بیت کوین با این فناوری کار میکنه اکر روزی هک بشه بیت کوین مشکلات بزرگی پیدا می کنه ومردم می ترسن ک باز بخوان دوباره ازش استفاده کنند

44

بلاک چین یا بلوک چاین؟!

chevalier

25/بهمن/1398

این مقاله بسیار خوبی در مورد بلاک چین بود،اما متاسفانه کافی نبود،نمی دانم چرا هرچه سعی می کنم این یکی برایم قابل لمس نیست.شاید هم این مغز من است که هنگ کرده و...

43

فناوری جدید بلاک چین

richman2099

26/اردیبهشت/1399

سیستم بلاکچین رو 99درصد از مردم ما هنوز نمیدونن چیه و هنوز خیلی جای پیشرفت برای دارندگان ارزهای دیجیتال هست.

53

بورس

hosein3648

19/اردیبهشت/1400

پیش‌‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ / مسیر بازار با مصوبه‌های جدید تغییر می‌کند ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰  در روزهای گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی نتوانست با روندی مثبت و متعادل به کار خود ادامه دهد و فقط در آخرین روز معاملاتی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ رنگ سبز را به خود دید. حالا بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه  منتظر عملیاتی شدن  مصوبه‌های جلسه سران قوا است و این امید را به فعالین بازار و سهامداران داده است که وضعیت بازار با تزریق نقدینگی و تصمیمات مبنی بر کاهش صف‌های فروش تغییر می‌کند. به گزارش تجارت‌نیوز در روزهای گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی نتوانست با روندی مثبت و متعادل به کار خود ادامه دهد و فقط در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته رنگ سبز را به خود دید. حالا بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه  منتظر عملیاتی‌شدن  مصوبه‌های جلسه سران قوا است و این امید را به فعالین بازار و سهامداران داده است که وضعیت بازار با تزریق نقدینگی و تصمیمات مبنی بر کاهش صف‌های فروش تغییر می‌کند. میثم مسلمان‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در توصیف وضعیت بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاق‌های اخیر در بازار و شوک‌هایی که به بدنه آن وارد شده است، نگاهی کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری اشتباه است و باید با نگاهی بلندمدت به بازار افراد در بازار فعالیت کنند. وی تشریح کرد: با توجه به ارزندگی قیمت سهم‌ها، کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی بازار در حال حاضر در وضعیت حساسی به لحاظ ارزندگی قرار گرفته است. وی درباره وضعیت بازار گفت: ریزش‌های ماه‌های گذشته در بازار باعث شده است که بسیاری از سهم‌ها به لحاظ p/e جذاب برای سرمایه‌گذاری باشند. حال با توجه به این فاکتورها و تصمیم‌های اخیر جلسه سران قوا و تصویب بسته ۷+۳ به مرور و تا پایان انتخابات ممکن است هیجانات کاذب از بازار تخلیه شود و بازار به تعادل برسد. کسب سود حداکثری در دنیای ارزهای دیجیتال مشاهده مسلمان‌زاده درباره پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده گفت: به نظر می‌رسد بازار منفی باشد اما نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری را خواهد داشت زیرا هیجانات تا حدی از بازار خارج شده‌اند اما تا زمانی که حمایت‌ها از بازار عملی نشود بازار با همین وضعیت نوسانی ادامه می‌دهد. وی اظهار کرد: سهم‌های کوچک که از ازرندگی خوبی برخوردار هستند در وضعیت فعلی نیاز به حمایت دارند و همین سهم‌های کوچک می‌توانند روند بازار را تغییر دهند. وی تاکید کرد: در هفته آینده گروهای فلزی و معدنی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی، گروه‌های بانکی با توجه به افزایش ۴۰ درصدی در نرخ تسعیر ارز و گروه پترو پالایشی با وجود افزایش قیمت نفت می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو باشند. وی در پایان درباره تاثیر دامنه نوسان در بازار گفت: در حال حاضر حذف دامنه نوسان با توجه به نبود نقدینگی در بازار و صف‌های فروش کار درستی نیست اما اگر دامنه نوسان به حالت چند سال گذشته خود یعنی مثبت و منفی ۲ و متفارن برسد بازار وضعیت بهتری را تجربه می‌کند

18

قدرت بلاکچین در غیرمتمرکز بودن

Roozbeh9277

11/فروردین/1399

مهمترین حسن ارزهای دیجیتال اینه که اونها روی بلاک چین ها تعریف شدن و پایگاه داده متمرکزی ندارند تا در اختیار شخص یا دولت خاصی قرار بگیرند برای همینه که بعضی از کشورها تجارت ارز دیجیتال رو تقریبا ممنوع اعلام کردن و امیدوارم که اشخاص صاحب نفوذ و دولتهای دنبال قدرت سعی در به اختیار گرفتن اون نداشته باشند چراکه اونوقت هم اعتماد ماینرها و هم تریدرها نسبت به شبکه کم میشه و حریم خصوصی کاربران زیر سوال میره .

61

ارزهای دیجیتالی

[email protected]

01/مرداد/1400

درکل صاحبان اصلی این ارزها باید با درنظر گرفتن تحریمها علیه ایران.بفکر سرمایه‌گذاران ایرانی باشند.وراه کارهایی در نظر بگیرند وبه آن عمل نمایند

13

تعریف کلی بلاکچین

alfereddo

05/اردیبهشت/1399

بلاک چین نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی است که در آن اطالاعات مختلف به صورت بلوک های هم شکل طبقه بندی می‌شوند. اگر واضح تر بخواهیم تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبکه  بهم پیوسته را با شبکه اینترنت عادی عنوان کنیم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد

47

بلاکچین

09192955373

27/فروردین/1399

ارزهای دیجیتال همه عالی هستن به شرط اینکه بلد باشیم باسایتها کار کنیم بلاکچین معتبرترینه من سعی میکنم حتما روش کاربابلاکچین رو یادبگیرم

43

بلاک چین

مه ناز

19/بهمن/1398

هرجا برای ایجاد اعتماد بین افراد، به شخص سومی نیاز باشد که بتواند با تجمیع انحصاری اختیار، قدرت و اطلاعات، مشکل اعتماد افراد به یکدیگر را حل کند، بلاک چین راه حل جایگزینی برای آن است. 

44

زیر ساخت ارز

h.darabi

18/اردیبهشت/1399

مهمترین زیر ساخت ارزهای دیجیتال است بنابراین آشنایی با آن بسیار ضروری بلکه واجب می‌باشد.زیرا بسیار کار آمد و مفید می‌باشد

44

تشکر

_zahra_

05/اسفند/1399

ممنون از مطالب خوب و مفیدتون. مخصوصا برای من که تازه وارد و مبتدی هستم به شدت لازم هست.الان تازه متوجه شدم بلاکچین چیه

23

خیلی خوب

ایمان-MAX

08/فروردین/1399

بسیار مفید و ستودنی بنظر من راهکار درست همینه فقط باید صبر و شکیبا باشی بهترین سرمایه با بهترین برنامه ریزی

51

کیف

siavashw22

20/دی/1398

فضایی خوب وخیلی امن فقط تنها مشکلش اینه نمیشه ریخت به حساب ایرانی ریخته بشود باتشکر فراوان از شما وخسته نباشید به شماها

65

بلکچین

yousef.hu.sh

21/مهر/1398

کشور ها هنوز سیستم صریحی برای محدودیت، قانون گذاری و یا ممنوع کردن ارز دیجیتال ندارند. ماهیت ناشناس و غیر متمرکز بیت کوین بسیاری از حکومت ها را در مورد نحوه کاربرد قانونی این ارز همراه با جلوگیری از تراکنش های مجرمانه توسط آن با چالش جدی روبرو کرده است. بسیاری از کشور ها هنوز در حال تحلیل شیوه هایی برای قانون گذاری درست ارز دیجیتال هستن

71

بلاکچین

[email protected]

25/مهر/1400

مفهوم بلاک چین رو خوب یاد گرفتم مرسی از کوینگرام بازم از این قبیل تعریفها بزارین لطفا با سپاااااااااس

5

بلاکچین

Abolkhafan

25/آذر/1398

فناوری بلاکچین میتواند یک کسب وکار را رونق بدهد ارز هایی مانند بیت کوین بلاکچین در اینده نچندان دور پیشرفت خواهند کرد

63

ارز دیجیتال

sinaparvaz

27/مهر/1398

به زودی و به سرعت نور ارزهای دیجیتال بر دنیای پولی و مالی حکمرانی میکنند و ای کاش هر چه زودتر مشکلات کیف پول و .... در ایران حل شود

82

به زودی این بلاکچین. اعتماد مردم جلب میکنه

[email protected]

19/مهر/1398

جالبه باید به چنین فضایی اعتماد کرد من به این فضا اعتماد دارم و سعی می کنم به همه نیز معرفی کنم

61

بلک چین

alibarouti

30/مهر/1398

نتیجه عملی این تکنولوژی برای اولین بار، راهی تضمین شده و امن برای انتقال یک ارز دیجیتال از فردی به فرد دیگر به وسیله اینترنت پیدا کرد، به طوری که هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد. عواقب این پیشرفت اصلا قابل اغراق نیست.

73

ارز دیجیتال

Ali7634

06/اردیبهشت/1399

اینکه رمزنگاری این برنامه به صورت زنجیره ای هست باعث امنیت بیشتر برای خریداران محسوب می‌شه و مهم نرین چیز در خرید ارز تنها دانش کافیه.......

47

بلک چین

[email protected]

05/شهریور/1400

سییتمـانحصاری بلک چین باتوجه به حفظ امنیت داده ها درایتده میتونه جای هرکونه صرافی زا بانکی وهر کونه شک چ شبهه ای رو برداره.و راههای ارتباطی تجارت رو تسهیل تر کنه.

7

بلاک‌چین

amiralipor

15/مهر/1400

متاسفانه شبکه بلاک چین در ایران کار نمیکنه وگرنه اگر کار می‌کرد امنیت اش بنظر بالا می‌رفت ولی حیف که ایران رو در همه جا بلاک کردن

10

بلاکچین چبست

ppppyyyy2

11/فروردین/1399

بیت کویین یا هر ارز دیجیتالی یک صفحه وردی ک شمال تمامی بلاک ها ویا افراد زیر مجموعه هست ک همین بلاکچین میباشد البته بلاکچین گعنای فراتری چون صفحه بازی هم میباشد

60

تحول در دنیای دیجیتال

majikam

15/آبان/1398

قطعا بلاکچین به عنوان یک تکنولوژی جدید در همه زمینه ها خصوصا اپلیکیشن های موبایل میتونه نقش خیلی موثری داشته باشه و موجب راحتی خیال کاربر نسبت به امنیت اطلاعاتش باشه. و به این زودیا و راحت، از گردونه خارج نخواهد شد.

66

تحلیل

maryampadidary

04/مهر/1399

عالی بود دوست دارم من هم آموزشهای لازم را یاد بگیرم واستفاده خوبی داشته باشم با بیت کوین وارد بازار دیجیتالی بشم

37

بلاک چین انقلاب در مکانیزم

sfarzam

11/آبان/1398

بلاکچین مکانیزمی انقلابی است که همه را به بالاترین سطح پاسخگویی می‌­رساند. درصورت بکارگیری بلاک چین دیگرمعاملات نادرست، خطاهای انسانی و ماشینی یا حتی یک مبادله که با رضایت طرفین انجام نشده است، وجود نخواهد داشت. مهمتر از هر چیز دیگری، مهم‌ترین حوزه‌ای که بلاکچین به آن کمک می‌کند، ضمانت اعتبار یک معامله از طریق ثبت آن نه تنها در یک محل ثبت اصلی و متمرکز بلکه در یک سیستم توزیع شده است که از طریق مکانیزم اعتبارسنجی امن متصل هستند. مثلا بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ با استفاده از فن آوری و مکانیزم بلاک چین اختراع شد. از آن زمان، تاکنون بدون اختلال قابل توجهی عمل کرده است لازم به توضیح است مشکلات مربوط به بیتکوین به دلیل هک شدن یا سوء مدیریت بوده است. به عبارت دیگر، این مشکلات از قصد بد و خطای انسانی حاصل می‌شود، نه نقص در مفاهیم پایه.

67

بهراد

beh.rad

04/اردیبهشت/1399

مطالب بسیار تخصصی بود ولی عالی بود.ولی مطالب باید گونه ای باشد که هر کس بتواند آن را متوجه شود و درک کند حتی افراد مبتدی.

48

بلاک چین

mohsen78

20/آذر/1398

این فناوری حاصل علم بشر هستش که این نوید رو به انسان ها میده که اطلاعات و تابع اون اگاهی از همچی بالاتر هستش مثل بیت کوین،قیمتش هر روز میره بالا

62

بلاک چین

faridemohamadi

30/اردیبهشت/1399

بلاک چین زنجیره ای از قفل هاست که باید هزاران قفل را شکست تا به اصلی رسید که این نشدنیه و بلاک چین یعنی امنیت

45

خیلی اموزنده بود

porforoogh

02/بهمن/1398

و اینکه بلاک چین سیتمیه کع عملا غیر قابل هک و نفوذه و امنیت بیار بالاش باعث میشه خیل با خیال راحت تری آدم بتونه به این ارزه اعتماد کنه

53

آموزش بلاکچین

ml4019

26/دی/1398

مطالب خیلی خوب بود.اگاهانه اقدام کردن، منتج به عملکرد عالی خواهد بود.افزایش آگاهی موجب میشود که بهینه تصمیم گرفته شود و اقدام مناسب باتوجه به موقعیت انجام پذیرد.

62

ضد انحصار

رضا کوین

11/اردیبهشت/1399

با راه اندازی تکنولوژی بلاک چین شکست انحصار اطلاعات و اخبار کامل تر شده و به مرحله جدیدی وارد میشه دیگر انحصارطلبان توانایی جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات نخواهد داشت . البته لازم بذکر هست تا زمانی که دسترسی به اینترنت قابل مسدود کردن و در انحصار باشد. هنوز موفق نشده ایم اطلاعات و اخبار را از انحصار در بیاریم

42

نیازمند شناساندن بیشتر

hamidkiani

03/خرداد/1399

من خودم از ان دست افرادی هستم که بعد از خواندن این مطالب متوجه شدم که در اصل بت کوین نوعی از بلاک چینه .افراد مبتدی و تازه وارد به این تکنولوژی که بسیار هم سریع درحال رشد وپیشرفت هست مثل من شدیدا نیازمند به آگاهی و توضیح و شناخت هر چه بیشتر آن دارند تا با سرعت رو به حرکتی که این شیوه در پیش گرفته خیلی عقب نمانندو بتونند باکمی تاخیر خود را به این سیل خروشان برسانند .سیلی که دنیا را تکان داده و زاویه جدیدی در علم و صنعت و هنر و تکنولوژی و اینترنت باز کرده

53

بلاک چین

minooo63

25/اسفند/1398

با این فناوری فوق العاده ای که روز به روز هم پیشرفت میکنه و امنیت کافی رو داره راکد نگه داشتن سرمایه وترس از ریسک چهره احمقانه به خودش میگیره

55

بلاک چین

khadij.jk

26/مهر/1399

هنگامی‌ که یک بلاک داده‌ جدیدی را ذخیره می‌کند، به فناوری بلاک چین اضافه می‌شود. همان‌طور که از نام فناوری بلاک چین پیداست، این تکنولوژی متشکل از چندین بلاک است که به هم متصل شده‌اند.

28

بلاک.چین

sk97123

16/تیر/1399

به نطر میرسه که باسیاست حفظ اطلاعات حساب شخصی فرد .میتوان معاملات یا انتقال کوین کرد ..ودراینده خیلی نزدیک اکثر کارهای اقتصادی خصوصل ودولتی از این روش صورت بگیره

38

بلاک چین

mehrzad porkari

28/آبان/1399

یار قابل اعتماد و معتبر... همین روش برای نرم افزار های پیام رسان هم بصورت بتا داره امتحان میشه... فوق العادس

27

بلاک چین

Aboli12

16/اسفند/1399

بلاک چین یک صرافی بزرگ ارز های دیجیتال است که طرفداران زیادی دارد که دلیل اون امنیت بالا هست و البته در کشور ما نیز از اون استفاده زیادی میشه..

22

بررسی

mika1384

12/دی/1399

بلاکچین فناوری بسیار عالی است که فواید بسیاری ازجمله مبارزه با اکانت های فیک و کلاهبرداری از تازه کار ها و همینطور ساده کردن کارها برای مشترکین را داراست به امید روزی که جوانان ما به ساخت همچین چیزهایی روی بیاورند❤️

33

بلاکچین

mahyar68

19/فروردین/1399

سلام بر همگی بلاکچین یه دنیا حتی فراتر از دنیاس به نظر بنده اگه به آینده می اندیشید با بلاک چین بروز باشید موفق و سربلند باشید

44

بلاک چین

amir.sm

28/دی/1398

بسیار قابل اعتماد و معتبر ... همین روش برای نرم افزار های پیام رسان هم بصورت بتا داره امتحان میشه ... عالیه

54

ارز دیجیتال و بیت کوین

mohammadmohana

17/آبان/1398

متاسفانه ارز دیجیتال تو ایران جانیفتاده امیدوارم هرچه زودتر ارز دیجیتال بخصوص بیت کویین که پادشاه ارز دیجیتال است بر جهان حکم براند

67

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.