coingram
کوینگرام

بیت کوین (Bitcoin) چیست؟

14/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
 بیت کوین (Bitcoin) چیست؟
BTC
Bitcoin
بیت کوین
معرفی
115359
زمان مطالعه: دقیقه

در سال ۲۰۰۸، درست کمی پس از بحران اقتصادی بزرگ آن زمان، یک مفهوم جدید از پول و دارایی به نام بیت کوین ارائه شد که به عقیده بسیاری از اقتصاددانان می‌تواند آینده اقتصاد جهان را متحول کند و یا حداقل شروع کننده این جریان باشد.

بیت کوین چیست؟

به زبان ساده، بیت کوین، یک ارز و پول دیجیتال و همچنین یک شبکه برای پرداخت‌های مستقیم و بدون واسطه است.

چیزی که بیت کوین را از دیگر پول‌های پیش از خود متمایز می‌کند، غیر متمرکز بودن آن است. غیرمتمرکز بودن یعنی اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی کنترل شبکه را در دست داشته باشد و هیچ کس مالک اصلی آن نیست. هیچ بانک، موسسه، نهاد یا دولتی بیت کوین را کنترل نمی‌کند. در حقیقت کنترل بیت کوین به دست تمام کاربران آن است.

در روش‌های سنتی برای انتقال پول، شما نیاز اعتماد به واسطه‌ها و موسساتی مثل بانک دارید اما با بیت کوین می‌توانید بدون نیاز به اعتماد به هیچ موسسه و نهادی، به تمام جهان و به صورت مستقیم و همتا به همتا پول (بیت کوین) ارسال کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین هیچگونه شکل و فرم فیزیکی ندارد و فقط به صورت دیجیتالی منتقل می‌شود.

از بیت کوین می‌توان همانند پول‌های رایج برای خرید کالا، تبادل و انتقال پول و همچنین مانند طلا برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد. واحد اختصاری ارز بیت کوین، BTC است.

چند ويژگی عمده از بیت کوین که آن را با پول‌های رایج متمایز می‌کند:

تمرکززدایی

مهمترین مشخصه بیت کوین غیرمتمرکز بودن آن است. همانطور که گفتیم، هیچ فرد حقیقی یا حقوقی خاصی کنترل شبکه بیت کوین را در دست ندارد. بیت کوین توسط هرکسی که به شبکه وصل شود، کنترل می‌شود. هر کس در هر جای دنیا می‌تواند با کامپیوتر خود به شبکه بیت کوین متصل شود و برای کنترل شبکه حق رای خواهد داشت. این ویژگی باعث شد تا افرادی که به نهادهای مالی اعتماد ندارند، جذب بیت کوین شوند.

در روش سنتی، بانک یا نهاد مالی وظیفه تایید تراکنش‌ها را بر عهده دارد و این یعنی که امکان جلوگیری و کنترل تراکنش‌ها توسط آن نهاد محتمل است اما در بیت کوین از هیچ تراکنش صحیحی جلوگیری به عمل نخواهد آمد.

بیت کوین مشکل «دوبار خرج کردن» ( که در آن دارایی‌های دیجیتال می‌توانستند کپی و دوباره خرج شوند) را با استفاده از تکنیک‌های پیچیده رمزنگاری حل کرده است. در سیستم‌های الکترونیکی سنتی، مشکل دوبار خرج کردن توسط بانک‌ها حل شده است اما در بیت کوین که یک شبکه کاملا باز است، تراکنش‌ها توسط تمام کاربرانی که به این شبکه متصل هستند، انجام می‌شوند.

محدودیت واحدهای بیت کوین

برخلاف پول‌های رایج (فیات – بدون پشتوانه) مانند دلار و یورو که به تعداد نامحدود چاپ و توسط دولت‌ها صادر خواهند شد، تعداد واحدهای بیت کوین بیت کوین محدود است. در پروتکل بیت کوین مشخص شده است که بیت کوین‌ها محدود باشند و تعداد آن‌ها فقط ۲۱ میلیون واحد خواهد بود. از آنجایی که هر کسی که شبکه بیت کوین متصل می‌شود، پروتکل‌ و قوانین را می‌پذیرد، پس از رسیدن بیت کوین‌ها به عدد ۲۱ میلیون واحد، دیگرهیچ بیت کوینی استخراج نخواهد شد. این مسئله از نظر ریاضیات اثبات شده است.

چه کسی واحدهای بیت کوین را تولید می‌کند؟

واحدهای بیت کوین توسط سازمان متمرکز خاصی تولید و صادر نمی‌شوند. افرادی به نام استخراج‌کننده یا به اصطلاح ماینر (miner) می‌توانند سخت افزارهای قدرتمند خود را برای حفظ امنیت شبکه بیت کوین به کار بگیرند. طی این فرایند بیت کوین تولید می‌شود و به عنوان پاداش به ماینرها تعلق می‌گیرد.

محدود بودن واحدهای بیت کوین موجب کمیابی، عدم تورم و ارزشمندی آن در طول زمان خواهد شد. به دلیل این ویژگی بیت کوین، افراد زیادی بیت کوین را به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش (مانند طلا) خریداری و نگهداری می‌کنند.

نیمه‌ناشناس بودن بیت کوین

در سیستم‌های پرداخت الکترونیکی سنتی، مشتریان معمولا نیاز به ثبت نام یا افتتاح حساب با مشخصات شناسایی خود دارند. اما در بیت کوین کاربران به نوعی نیمه ناشناس هستند. برای ارسال بیت کوین نیاز به ارائه مشخصات کاربری یا حتی ایمیل نیست. پروتکل بیت کوین به‌گونه‌ای طراحی شده که برای تایید تراکنش‌ها شبکه نیاز به دانستن اطلاعات هویتی کاربران ندارد. در بیت کوین هرکاربر با کیف پول خودش شناسایی می‌شود.

تراکنش‌های بیت کوین شفاف هستند یعنی هرکس که بخواهد می‌تواند یک تراکنش را پیگیری کند اما نه به این معنی که اطلاعات هویتی افراد مشخص شود و تنها می‌توان آدرس‌های هر کیف پول را مشاهده کرد.

با این حال صرافی‌های بیت کوین، برای جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه اقدام به احراز هویت از کاربران خود می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه جرم با بیت کوین ها خریداری یا فروخته شده، بتوان آن‌ را از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد. به همین جهت بیت کوین روش خوبی برای جرائم یا پولشویی نخواهد بود.

تغییرناپذیری

هنگامی که یک تراکنش بیت کوین انجام شود، دیگر قابل برگشت نیست. در سیستم‌های سنتی می‌توان تراکنش‌ها را دستکاری کرد اما زمانی که یک تراکنش در بیت کوین ثبت شد، آن تراکنش برای تمام اعضای شبکه ارسال می‌شود و به عنوان ثبت شده قرار می‌گیرد. از این رو دیگر هیچ کس نمی‌تواند آن تراکنش را برگشت بزند.

پس:

  • بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی منتقل و استفاده می‌شود. بیت کوین یک ارز فیزیکی و لمس پذیر نیست نیست.
  • بیت کوین یک شبکه همتا به همتا و غیرمتمرکز است که هیچ نهاد یا سازمان مرکزی آن را کنترل نمی‌کند.
  • تعداد واحدهای بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد است و تنها ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود خواهد داشت.

چه چیزی به بیت کوین این ویژگی‌ها را داده است؟

نحوه کار – فناوری زیرساختی و استخراج بیت کوین

بیت کوین روی یک پایگاه داده غیرمتمرکز به اسم بلاک چین فعالیت می کند.به زبان ساده، بلاک چین یک دفترچه یادداشت دیجیتال است که اطلاعات می‌توانند روی آن به صورت توزیع شده و غیرقابل تغییر، ثبت شوند.

این اطلاعات هر چیزی می‌توانند باشند اما در بیت کوین، اطلاعاتی روی بلاک چین ثبت می‌شوند، تاریخچه تراکنش‌ها هستند.

تاریخچه تمام تراکنش‌های بیت کوین روی یک دفتر دیجیتال به نام بلاک چین ثبت می‌شود. هر کسی که به شبکه بیت کوین متصل می‌شود (که اصطلاحا نود – node نام دارد) یک کپی کامل از بلاک چین را دریافت می‌کند. هر تراکنشی که به بیت کوین ارسال می‌شود توسط این کامپیوترهای متصل به شبکه بررسی می‌شود و هر کامپیوتر به آن تراکنش رای می‌دهد. گروهی تراکنش را تایید می‌کنند و گروهی آن را غیرمعتبر می‌دانند. در نهایت با رای اکثریت مشخص خواهد شد که تراکنش معتبر است یا خیر.

اگر تراکنش توسط کامپیوترهای متصل به شبکه تایید شود روی برگه‌ای به نام بلاک ثبت می‌شود و سپس بعد از گذشت یک زمان مشخص، این بلاک‌ها به هم متصل می‌شوند و از بهم پیوستگی بلاک‌ها، بلاک چین (در معنای لغوی به معنای زنجیره‌ای از بلاک‌ها) پدید می‌آید.

استخراج بیت کوین چیست؟

از آنجا که بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است و برای ادامه بقا نیاز به توزیع و تایید تراکنش ها به صورت غیرمتمرکز دارد. استخراج یک نوع فرایند رقابتی است که در پروتکل بیت کوین به منظور ایجاد انگیزه برای پایداری شبکه و تولید بیت کوین جدید طراحی شده است. در این عملیات برای ثبت یک بلاک در بلاک چین، کامپیوترهای ماینر باید طی فرایند ریاضی پیچیده، معادلات ریاضی را حل کنند و هر کس که زودتر به جواب برسد، بیت کوین تولید شده و به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد. این کار نیازمند داشتن سیستم‌های سخت افزاری قدرتمند و برق است.

به منظور حفظ شبکه و تاخیر در تولید واحدهای جدید بیت کوین، استخراج بیت کوین به مرور زمان سخت تر و سخت‌تر می‌شود و پاداش استخراج کم‌تر می‌شود. در حال حاضر هر ده دقیقه ۱۲.۵ بیت کوین تولید می‌شود. تاکنون بیش از ۱۷ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده است. پیش‌بینی می‌شود که استخراج تمام واحدهای بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد.

چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

در اواخر سال ۲۰۰۸، ابتدا گزارش عملکرد (WhitePaper) بیت کوین ارائه شد و سپس در سال ۲۰۰۹ رسما شبکه بیت کوین آغاز به کار کرد. در گزارش عملکرد بیت کوین، نام مستعاری به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به عنوان سازنده این پروتکل به چشم می‌خورد. با این وجود، اکنون که بیش از ۱۰ سال از تولد بیت کوین می‌گذرد، هنوز هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو مشخص نیست و فقط یک سری حدس و گمان نه چندان معتبر درباره آن وجود دارد.

ساتوشی ناکاموتو می‌تواند یک فرد حقیقی، یک گروه برنامه نویسی، یک دولت یا هر چیز دیگری باشد. گفته می‌شود که در زمان ساخت بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو در اولین روزهای استخراج این ارز دیجیتال برای خود حدود ۱ میلیون واحد بیت کوین برداشته است که با قیمت فعلی این ارز دیجیتال، رقم به شدت قابل توجهی‌ است. با این میزان دارایی، اگر هویت او مشخص بود، امروزه به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان در نظر گرفته می‌شد.

چه چیزی ارزش بیت کوین را تعیین می‌کند؟

قیمت بیت کوین مانند هر کالا یا پول دیگری با عرضه و تقاضا بالا و پایین می شود. با افزایش تقاضا برای بیت کوین، قیمت آن هم افزایش می‌یابد و با کاهش تقاضا، از قیمت آن کم می‌شود. بیت کوین ها به تعداد محدود ۲۱ میلیون واحد وجود خواهند داشت به همین دلیل کمیابی آن نقش به‌سزایی در افزایش تقاضا دارد که با کمبود عرضه همراه است.

نوپایی بازار بیت کوین و عدم وجود قانون‌گذاری درست تا این زمان، موجب شده است تا این بازار به شدت پرنوسان و پرریسک باشد. نوساناتی که طی یک سال در بازار سهام رخ می‌دهد می‌توانند در یک روز برای بیت کوین انجام شود. همچنین امکان دستکاری مصنوعی در بازار بیت کوین وجود دارد که ریسک سرمایه‌گذاری را دو چندان می‌کند.

بیت کوین ها را در کجا ذخیره کنم؟

در بحث ارزهای دیجیتال برای ذخیره ارز نیازی به افتتاح حساب در بانک‌ها یا شرکت‌های متمرکز ندارید. در این فضا خودتان بانک خودتان هستید. یک کیف پول ارز دیجیتال، ابزاری برای ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال است. کاربران بیت کوین می‌توانند از انواع مختلف کیف پول بیت کوین استفاده کنند.

برای بیت کوین نسبت به نیاز کاربران، انواع مختلف کیف پول وجود دارد. کیف پول‌های موبایل، کیف پول‌های دسکتاپ، کیف پول‌های تحت وب، کیف پول‌های کاغذی و کیف پول‌های سخت افزاری مهمترین انواع کیف پول هستند.

کیف پول‌های موبایل، دسکتاپ، تحت وب و کاغذی رایگان هستند و کاربران می‌توانند آن‌ها را به راحتی دانلود و نصب کنند. اما کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل فیزیکی بودن، باید خریداری شوند.

کلاینت و کیف پول رسمی بیت کوین، بیت کوین کور (Bitcoin Core) نام دارد که کاربران را مستقیما به بلاک چین بیت کوین متصل می‌کند. استفاده از این کیف پول نیازمند دانلود بیش از ۱۲۰ گیگ اطلاعات و مشخصات قدرتمند سخت افزاری است که برای کاربران تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود.

 

در عوض گزینه‌های ساده‌تر و بسیار کم حجم‌تری برای کاربران تازه‌کار وجود دارد که پیشنهاد می‌شود از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی بیت کوین، معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین را نسبت به دستگاه خود (موبایل، دسکتاپ یا تحت وب) به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

برخی از نرم افزارهای کیف پول‌ هم می‌توانند به صورت همزمان، چند ارز دیجیتال مختلف را ذخیره کنند.

توجه داشته باشید که تراکنش‌های بیت کوین بدون برگشت هستند و شبکه بیت کوین زیر نظر هیچ سازمانی قرار ندارند. به همین دلیل، حتما از کیف پول خود نسخه پشتیبان یا همان بک‌آپ تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاهی که کیف پول روی آن نصب است، بتوانید مبالغ خود را روی دستگاه دیگری بازیابی کنید. همچنین به هیچ عنوان رمزعبور یا کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

چگونه بیت کوین بخرم؟

خرید بیت کوین از سایت‌های فروشنده بیت کوین و یا به‌طور مستقیم از طریق افراد دیگر انجام می‌پذیرد. شما می توانید با روش‌های مختلفی مانند کارت‌های اعتباری، حساب‌های اینترنتی و یا حتی با سایر ارزهای دیجیتال، از سایت‌ها یا افراد حقیقی، بیت کوین خریداری نمایید.

برای خرید بیت کوین فرایند زیر را باید در نظر بگیرید:

۱- نصب کیف پول بیت کوین

۲- پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین (سایت یا فرد حقیقی)

۳- انتقال پول به فروشنده و دادن آدرس کیف پول برای دریافت بیت کوین‌های خریداری شده (بعضی از سایت‌ها خودشان دارای کیف پول هستند)

۴- انتقال بیت کوین از فروشنده به کیف پول شما

بیت کوین قانونی است؟

تاکنون دولت های زیادی از جلمه ایران درباره بیت کوین موضوع روشنی از خود بروز نداده‌اند اما به صورت یک عرف، بیت کوین غیرقانونی نیست. بعضی از دستگاههای قضایی مانند چین و روسیه، ارزهای دیجیتالی را قانونی نمی‌دانند اما از نظر اجرایی عموم مردم می‌توانند از بیت کوین استفاده کنند. البته به دلیل ماهیت خاص بیت کوین، به احتمال زیاد در آینده قوانین جامعه برای این حوزه تعیین خواهد شد.

بیت کوین نوعی پول است و پول هم مانند کالاهای دیگر، می‌تواند برای فعالیت‌های مجرمانه مانند پولشویی یا خرید و فروش کالاهای غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال پیگیری جرائم انجام شده با بیت کوین غیرممکن نیست. یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه، کشور ژاپن است. در ژاپن که حجم معاملات میلیارد دلاری بیت کوین و ارزهای دیجیتال در آن صورت می‌گیرد، دولت توانسته با ثبت صرافی‌ها و ارسال بخشنامه‌های مالی به آن‌ها از بروز پول‌شویی و کلاهبرداری جلوگیری کند.

طبق تحقیقات موسسه بزرگ آسیا نیکی (Nikkei Asian)، پرونده‌های مشکوک به پول‌شویی مربوط به ارزهای دیجیتال در ژاپن، نسبت به پول‌شویی با ارزهای سنتی، مانند سوزنی در انبار کاه است. به گزارش این بنیاد، طبق آمار رسمی اداره پلیس ژاپن، از آوریل تا دسامبر ۲۰۱۷، صرافی‌های ارزهای دیجیتال مورد مشکوک به پول‌شویی را گزارش داده‌اند. این در حالی که است که در سال ۲۰۱۷ جمعاً حدود ۴۰۰,۰۰۰ گزارش پول‌شویی با ارزهای رایج، توسط پلیس بررسی شده است.

در کشورهای زیادی از جمله ایران قوانین مشخصی برای بیت کوین تعریف نشده است اما استفاده از بیت کوین برای مردم تقریبا در هیچ‌ جای جهان به عنوان جرم مشخص نشده است مگر در فعالیت‌های مجرمانه. در چند کشور مانند ایالات متحده، کره جنوبی، ژاپن ، هنگ‌کنگ و مالزی صرافی‌های بیت کوین به صورت قانونی و رسمی در حال فعالیت هستند.

آیا بیت کوین هک می‌شود؟ امنیت بیت کوین چگونه است؟

از دیدگاه تئوری هر شبکه ای یک راه نفوذ وجود دارد که بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست. روی کاغذ، هر نوع رمزنگاری قابل شکستن است. اما می‌توان گفت که هک کردن شبکه و دوبار خرج کردن در بیت کوین با توجه به گستردگی فعلی آن تقریبا غیرممکن است. شبکه اصلی بیت کوین تاکنون هک نشده است و دوبار خرج کردن تاکنون در بیت کوین اتفاق نیفتاده است و احتمالا این اتفاق تا ابد رخ نخواهد داد.

کیف پول‌ها و صرافی‌های بیت کوین می‌توانند هک شوند و تا به حال چندین هک بزرگ در این زمینه رخ داده است اما خود شبکه بیت کوین تاکنون هیچگونه مشکلی از بابت امنیت نداشته است. این موضوع را می‌توان با اینترنت مقایسه کرد. هک شدن یک وب‌سایت روی اینترنت به معنای هک شدن خود اینترنت نیست.

قیمت بیت کوین

یکی از دلایل اصلی توجه مردم به بیت کوین، رشد قیمت شدید این ارز دیجیتال در طول عمر ۱۰ ساله خود بوده است.

اگر در سال ۲۰۱۰ که قیمت هر واحد بیت کوین حدود ۱۰ سنت (۰.۱ دلار) ارزش داشت، معادل ۱,۰۰۰ دلار بیت کوین می‌خریدید، امروز بیش از ۴۰ میلیون دلار سرمایه داشتید. آگاهی عمومی درباره بیت کوین در سال ۲۰۱۷ که قیمت این ارز دیجیتال به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید، تا حد بسیار بالایی افزایش یافت.

با نگاهی به تاریخچه قیمت بیت کوین متوجه می‌شوید که در طول ۱۰ سال از پیدایش بیت کوین، این ارز دیجیتال همواره اوج‌گیری‌های بزرگی داشته و از سوی دیگر دچار سقوط‌های بزرگی هم شده است. از این رو سرمایه‌گذاران باید همواره در مقابل ریسک‌های زیاد سرمایه‌گذاری در بیت کوین آگاه باشند.

مسائلی مانند شرایط قانون‌گذاری، کاربردی شدن (پذیرش)، مسائل فنی، دستکاری بازار، پاداش استخراج و … می‌توانند باعث تغییرات قیمت بیت کوین شوند.

خلاصه

۱- بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی منتقل و استفاده می‌شود.

۲- بیت کوین یک شبکه همتا به همتا و غیرمتمرکز است که هیچ نهاد یا سازمان مرکزی آن را کنترل نمی‌کند.

۳- تعداد واحدهای بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد است و تنها ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود خواهد داشت. واحدهای بیت کوین طی فرایند استخراج تولید می‌شوند.

۴- بیت کوین توسط فرد یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است که تاکنون هویت واقعی او مشخص نیست.

۵- بیت کوین روی یک دفترکل غیرمتمرکز و توزیع شده به نام «بلاک چین» فعالیت می‌کند و تراکنش‌های بیت کوین روی بلاک‌هایی در بلاک چین ثبت می‌شوند.

۶- در شبکه بیت کوین همه اعضای شبکه برای تایید تراکنش‌ها حق رای دارند.

۷- بیت‌ کوین‌ها در نرم افزاری به نام کیف پول ذخیره،ارسال و دریافت می‌شوند.

۸- با بیت کوین مانند پول می‌توان کالا و خدمات خریداری کرد یا مثل طلا برای سرمایه‌گذاری آن را نگهداری کرد.

۹- وضعیت قانونی بیت کوین در کشورهای مختلف هنوز شفاف‌سازی نشده است اما برای مردم غیرقانونی نیست.

۱۰- بیت کوین به شدت پرنوسان است و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند دارای ریسک بسیاری باشد.

۱۱- از نظر امنیت شبکه بیت کوین تاکنون هک نشده است اما کیف پول‌ها و صرافی‌ها می‌توانند هک شوند.

۱۲- خرید بیت کوین از سایت‌های فروشنده بیت کوین و یا به‌طور مستقیم از طریق افراد دیگر انجام می‌پذیرد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟

تحلیل تکنیکال بیتکوین (BTCUSDT) - تایم فریم 4 ساعته، سه‌شنبه 21 فروردین 1403

تحلیل تکنیکال بیتکوین (BTCUSDT) - تایم فریم 4 ساعته، سه‌شنبه 21 فروردین 1403

صعود بیت کوین از مرز 72 هزار دلار و اثرات آن بر اکوسیستم

صعود بیت کوین از مرز 72 هزار دلار و اثرات آن بر اکوسیستم


تحلیل کاربران

بیت کوین

amir19

28/تیر/1399

این ارز دیجیتالی با بالا رفتن روز به روز به قیمتش مردم را خیلی وس وسه خود کرده است ........‌.........

26

ارز دیجیتال و تحریم

kiasha.m

25/آذر/1398

استفاده از ارز دیجیتال باید همه گیر شود، به ویزه در کشورهایی که تحریم هستند شاید با استفاده از آن بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم.

46

بیتکوین

saharesli

25/اردیبهشت/1399

بهر است بهتر است که در یک بازی بسیار جذاب و دیدنی با توجه به اینکه از آن به بعد در وصف این ماه به طول انجامید و در این ماه به طول انجامید و پست 10هزارتومان است و درهای رحمت خداوند در قرآن کریم و پست 10هزارتومان است که هیچ کس

27

عالی

Aref1376

25/آبان/1398

از شما متشکرم که این سایت رو ساختید.بسیار بسیار عالی.من که راضی ام.هر چی بگم کم گفتم.به شما هم پیشنهاد میکنم امتحان کنید

43

متاسفانه ارز دیجیتال هنوز تو ایران درست

3.6.9.369

24/آذر/1402

جا نیوفتاده،من در این رابطه سایت های زیادی را کاوش کردم اما به جرات میگم که هیچ سایت و منبعی را،تا این حد کامل و جامع و با تحلیلءشفاف ندیدم.

3

ایندی بیت کوین

1379a

19/آذر/1398

اگه دراینداستخراج بیت کوین ارزانترشودخیلی خوب میشود.بنظرم اگه ازصفحه های خورشیدی برای تولیدبرق ماینرهااستفادشودخیلی عالی میشود

55

بیت کوین

احمدرضایی

21/اسفند/1399

بیت کوین یعنی برای بعضی ها ره صد ساله را در یک شب. رفتن_خیلیها با کوچکترین و جزیی ترین سرمایه به. جمع سرمایه داران بزرگ جهان رسیدن

21

سرمایه

hamed.karemi

22/شهریور/1399

سلام بنظر من اون کسی که پول داره بلده پولشا کجا سرمایه کنه که هم چند برابر بشه هم اینکه بدونه ریکس باشه همه این ریکساوا بدبختیا واسه کساییه که پول ندارن مثه من

32

درست سرمایه گذاری کنیم

Q123456789

11/خرداد/1399

بهتره از الان درست سرمایه گذاری کنیم . چون دنیای سُنتی دیگه داره خداحافظی میکنه و دنیای جدید با فضای تکنولوژی جاشو میگیره ارزهای دیجیتال میتونن بهترین سرمایه گذاری باشن

36

بیت کوین

09380100885

19/فروردین/1401

اگه شیر سلطان جنگل است این بیت کوین جذاب پادشاه ارزهای دیجیتالی که هست پادشاه روی زمین هم میشه با این محبوبیت

1

درباره بیت کوئین

kingAhmad

27/آذر/1398

مطلب بسیار جذابی بود. واقعا ارزش مطالعه کردن داره و به همه ی دوستان پیشنهاد میدهم حتما این مطلب را یکبار نه بلکه دو بار بخوانند چون نکات بسیار مهمی داره. دمتون گرم

56

جالبه

megalodonX7

25/مرداد/1399

الان به هر کسی بگی بیت کوین شده اتقد میگه آره اون موقعه من میخواستم بخرم ۱۰ تومن بود نخریدم والا الان ملیاردر بودم

34

بیت کویین

Raminsabarad

02/اردیبهشت/1399

بسیار عالی توضیح دادید کلی اطلاعات دریافت کردم کاش زودتر آشنا میشدم مطمئن هستم که هنوز خیلی ها اطلاع ندارن

42

کیانوش

Kianush

06/دی/1398

بیت کوین یکی از بهرین و با ارزش ترین ارز به حساب میاد ولی اگه بلد باشیم ازش استفاده کنیم خیلی پول ساز و به درد بخور هستش و مخصوصا با توضیحات مناسب این اپلیکیشن و راه های خوبی که برای ما گداشته میتونیم طی زمان نسبتا کمی به پول خوبی برسیم با تشکر از برنامه خوبتون.

52

حقایقی‌جالب‌درباره‌بیت‌کوین

Neda111

30/دی/1399

بیتکوین در حال حاضر محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان محسوب می شود و بیشترین سهم را از این بازار دارد. در روزهای اخیر بیت کوین به سمت رکوردشکنی جدید خبرساز شده است.

25

بیت کوین

behnaz.ki

07/تیر/1399

به نظر من که می تونیم از این راه درآمد خوبی به دست بیاوریم البته اولش باید اطلاعات کافی داشته باشیم

35

Evolution

hamidreza_hermani

16/فروردین/1399

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی که شاهدش هستیم میشه به جرعت گفت که در آینده نه چندان دور شاهد از بین رفتن ارز های سنتی هستیم . و دولت هایی هم که الان ارز های دیجیتال و به رسمیت نمی‌شناسند ، مجبورن که با این مسئله کنار بیان . از قرن ۲۱ به عنوان قرن تحول تکنولوژی یاد میشه ....

34

بیت کوین پادشاه

ماهان...

22/اردیبهشت/1399

بیت کوین خیلی خوبه و یکی از بهترین گزینه های سرمایه گزاری ولی جوری قدرت بهش بخشیدن که بقیه ارز های خوب مثل اتریوم واقعا به چشم نمیان شاید بهتر بود چند ارز با قیمت بالا مث بیت کوین وجود داشت

39

بیتکوین

mahdimohammadian2020

19/آذر/1398

از نظر من بیتکوین ارزش سرمایه گذاری رو داره و من ای رو توصیه میکنم.از نظر من بیتکوین ارزش سرمایه گذاری رو داره و من ای رو توصیه میکنم.

45

نظر فردی

جوانمرد

25/شهریور/1399

به نظر من همین که میتونی پولی رو جایی پسنداز کنی کسی نفهمه و کسی نتونه ازت ّبگیره و هیچ کارمزدی پرداخت نشه حتی سود هم برات داشته باشه این خیلی خوبه ولی کاش جایی بود که آدم میرفت دوره آموزش کار با ارز دیجیتال رو میدید خیلی عالی میشد

31

لطفا متن را بخوانید و راهنماییم کنید ممنون

hmn_ashrafi

06/مهر/1398

مطالب که در مورد بیت کوین گفته شد برای شخص من تازگی داشت تابحال تجربه ای نداشته ام و الین بار است که دارم مطابق دستورالعمل‌هایی که میفرمایید پیش میرم اما هنوز برایم شبهه هایی وجود دارد یکی در رابطه کیف پول که آیا هر وقت وارد این سایت بسیم باید بک آپ گیری از میزان کوینی که به ما اختصاص داده شده بگیریم یا یک بار فقط کافیست؟؟ و اینکه اگر چنین است که میزان تولید آن 21 میلیون است و بس چطور حالا اقای سلطان بیت کوین که معرفی کرده بیت کوین را همین شخصی که گفتید گفته می‌شود یک میلیون بیت کوین برای خودش گذاشته اگر فقط استخراج چند میلیون بیت باقی مانده تا سال 2041 طول می‌کشد پس چطوری آقای سلطان توانسته درمدت!. کمی این مقدار حدود یک میلیون را استخراج کند با پوزش لطفا چگونگی داشتن ارتباط با شما را بفرمایید سوالاتی برایم پیش آمده که نیاز مبرم به راهنمایی دارم که خدایی نکرده از ابتدا کارم با مشکل برخورد نکنه ممنونم از مطالب بسیار عالی و توضیحات زیبا و به اندازه شما خدا قوت تمام بچه های زحمت کش

67

بیت کوین آینده داره

aliartm

10/اسفند/1398

اگه به فیلم های علمی تخیلی که درمورد آینده هستن توجه کنید چیزی به اسم بانک وجود نداره وه همه چیز امتیازیه و ارز ها همگی اینترنتیه مثل همین بیت کوین پس مطمئن باشد دیر یا زود در تمام جهان حتی ایران این ارز جای سیستم بانکداری رو میگیره

48

متمایز بودن ارز دیجیتال

m_h_habibi_84_2

07/اردیبهشت/1399

پول های دیگه مثل دلار و یورو هم فیزیکیه هم ممکنه افرادی یا کشور هایی به نفع خودشون قیمت اونا رو ببرن بالا اما ارز دیجیتال وابسته به یک شخص یا کشور نیس همین باعث متمایز بودن اون از بقیه پول ها میشه....

36

بیت کوین

helma_1234

13/خرداد/1401

بیت کوین وعده می‌دهد که حداقل برخی از قدرت‌ها را از دولت ها گرفته و آن را به مردم انتقال دهد. این به تنهایی باعث درگیری های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

0

سلام وعرض خسته نباشید

matin.tatar

03/مرداد/1400

بیت کویین یه برنامه ای هست که الان تو کل دنیا ازش استفاده میشه و میشه روش حساب باز کنی برای آینده وسرمایه گذاری

11

بیت کوین

سید‌مهدی 1371

27/فروردین/1399

عالی بود و بسیار مفید، سپاس از اطلاعاتی که دادین اگه راجب نحوه سرمایه گذاری تو بیت کوین و نحوه کاهش ریسک سرمایه گذاریش هم مطلب بذارین عالی میشه، مرسی

34

سرمایه گذاری

[email protected]

18/مهر/1398

با این نرخ هجومی بیت کوین اگه الان هر چی دارید و ندارید برا سرمایه گذاری بیت کوین بزارید مطمئنن بعد چند سال پیشرفت های خیلی خوبی میکنید

77

بیت‌کوین

poorya684

26/مرداد/1400

بیت‌کوین یک رمز ارز و یک نظام پرداخت جهانی با کار‌ کرد‌های مشابه پول بدون پشتوانه است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نا متمرکز است‌، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتا‌به‌همتا است و تراکنش‌ها را مستقیما و بدون واسطه میان کاربران انجام می‌دهد.

10

ارزش جهانی

Ehram

16/مهر/1399

دوستان این بیت کوین در آینده میتونه ارزشی بی نهایت داشته باشه پس تا میتونید ارز بخرید! این پست رو هم لایک کنین عزیزان

29

بیت کوین

m_moradi

16/فروردین/1399

حساب شو کنین اگه یه روزی پول رایج ما (ریال ایران) حذف شود و بیت کوین جایگزین شود. برای خرید به نانوایی یا سوپر مارکتی میری از طرف می پرسی آقا قیمت چند برگرده بگه یه بیت کوین، دو بیت کوین خخخخ خنده داره

28

تحلیل

روح الله

28/مهر/1398

اطلاعات خیلی کامل وواضح میباشد وبه نظر من پیت کویین منبع در امد خوبی است،واگر مردم بیشتر در مورد ان میدانستند بیشتر به پیت کویین مراجعه ودر برنامه خود قرار میدادند

73

بیت کوین

mojahedimahdi3

30/فروردین/1399

چون واحد محدودی داره و در اینده هم متقاضیش همین طور بیشتر میشه و امنیت بالایی که تابحال هک نشده و هک شدنش هم غیر ممکنه ارزشش بالاتر از اینا میره که الان هست مخصوصا به خواطر طرح هایی که در اینده دارن

40

أينده وسرنوشت بيت کوین

marwan

27/دی/1401

از نظر فنی: قیمت بیت کوین به شکست روند نزولی و ثبات بالاتر از سطح مقاومت اصلی در 18000 دست یافت که از ادامه شانس افزایش مجدد به سمت سطوح 22700-25000 به عنوان اهداف مثبت بعدی و ثبات قیمت ها بالاتر از سطح حمایت می کند. سال 20500 حمایت اضافی برای افزایش به سمت اهداف ذکر شده زیر است و چشم انداز صعودی تا زمانی که قیمت ها باقی بماند محتمل است.

4

بهراد

beh.rad

03/اردیبهشت/1399

بنظرم بسیار عالی توضیح دادید خیلی خوب متوجه شدم بسیار چیز خوبی است ولی حیف که هر کسی از آن خبر ندارد و این مطالب باید گسترش پیدا کند.

37

بیت کوین

marmar24

10/مرداد/1399

بیت کوین بهترین، با ارزش ترین و کاربردی ترین ارز در بازارهای ارز دیجیتال که با آن میتوان سرمایه گذاری و سوددهی بسیار خوبی انجام بشه و در زمان معاملات بزرگ بدون هیچ هزینه ای نقل و انتقال رو انجام داد و روز به روز جای پیشرفت دارد.

30

تحلیل بیت کویین

sahar.mzi

24/اردیبهشت/1400

مطالب خیلی مفید بود . امیدوارم همه ایرانی ها بتونن از این تجارت بخوبی استفاده کنن به امید فردا ها و موفقیت های بیشتر

14

بیت کوین

ziyafat59

11/فروردین/1399

در حال حاظر بیت کوین جز ارز دیجیتاله ‌...هر چه زودتر کسانی ک بیت کوین دارند بفروشن تا ۲۵ اردبهشت هاوینگ میشه و هر بیت ب ۳۰۰۰میرسه

39

سپاس از کوین گرام

Roozbeh9277

07/فروردین/1399

دوستان عزیز و زحمت کش کوین گرام از همتون ممنونم به خاطر اطلاعات کامل و جامع درباره رمز ارزها و نحوه استخراج و معاملات اونها . من سایت های زیادی رو در این باره خوندم اما به جرات میگم هیچ برنامه ای اینقدر کامل و جامع و یکجا ندیدم . کار شما تاثیر بسزایی در رشد و آموزش اذهان عمومی برای هرچه بهتر و بیشتر جا افتادن موضوع ارز دبجیتال در ایران داره . از صمیم قلب میگم خسته نباشید .

42

عالی چون که تونستم بهتر در مورد ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنم

mina4501

14/آبان/1399

عالی چون که تونستم بهتر در مورد ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنم .اینکه بتونی سرمایه که در بازده زمانی مناسب کسب کنی خیلی جالب هست امیدوارم این تکنولوژی. به جای اصلی خود برسه و ارزشش بیشتر بیشتر بشه

24

در مورد بیت کوین

ahmadnohtani

12/بهمن/1399

عالی بود اگر من قبلا همینقدر در مورد بیت کوین میدونستم حلا اوضاع من خیلی فرق میکرد واقعا چیزی زیادی نمیدونستم کاش زودتر این بارنامه نصف کرده بودم

22

بیت کوین btc

mzah

14/دی/1399

بنظر من بیت کوین در این اشفته بازار ارزی بهترین گزینه باشه هم جای مناسبی برای نگهداری ارز دیجیتالی و کیب درامد خوبی باشه

29

همه چیز درباره ی بیت کوین

بنی اس

06/فروردین/1399

به نام خدا من که هیچ چیز از بیت کوین نمیدونستم ، همه چیز را درباره ی آن فهمیدم و لذت بردم از شما هم دعوت می کنم که از این مطلب استفاده کنید و لذت ببرید.

36

ارز دیجیتال

alis313

09/مهر/1398

از اینکه ارز دیجیتال تا حدودی وابسته به هیچ حکومت و یا دولتی نیست و توسط تمامی افراد قابل استخراجه خوبه. واین شاید بزرگترین مزیت اون باشه

79

بیتکوین

shokufeh46

18/فروردین/1399

اگه واقعا جواب بده خیلی خوبه .من خودم امروز شروع کردم واقعا ارزش امتحان کردن داره به همتون بیتکوین رو توصیه میکنم .

40

مزایای بیت کویین

mojtaba jon

15/آذر/1398

خوبیه بیت کویبن که الان که ماتحریمیم میتونیم با خارج از کشور ارزهای خود راخریدوفروش کنیم افرادخیلی کمی هم هستن که توایران ارز های دیجیتال داشته باشندبنابراین بهترین گزینست.

54

coin

ARSHIAALIBEIGI

07/آبان/1398

برای بدست آوردن کوین باید به بخش درآمد بروید و کارهایی را که گفته را باید انجام دهیم تا کوین های زیاد و فراوان بدست شما برسد

77

بیت کویین

ww13

25/فروردین/1399

به نظر من بیت کویین خیلی خوب است از این جهت که ایران تحریم شده ما میتوانیم بیت کویین را بدون هیچ هزینه ای به دست اوریم

28

بیت کویین

شیرزادپرزیوندی

28/مرداد/1401

چیزی که بیت کویین راازسایرارزهامتمایزمیکندغیرمتمرکزبودن آن است،وهیچ کسی نمیتواندمالکیت آن رادردست بگیرد،وهمین امرموجب خواهدشدنقش بسزایی رادروضعیت اقتصادی افرادوحتی دولتهاایفا کند...

3

جهان سوم یعنی استفاده نکردن ازاطلاعات واینترنت

kamalkarimi

03/مرداد/1399

اگردرسال ۲۰۱۰ خرابشده ی مثه ایران صاحب داشت ودرزمینه ی بیت کویین اطلاع رسانی میکردویک مملکت شفاف و روشن داشتیم نمونه ش من خودم دراون سال فقط سرمایه م اگربا دلار حساب میشدیه چیزی حدوده ۵۰۰هزاردلارپول داشتم که تصورش بکنید فقط ده هزاردلار ازاون پولو به بیت کویین میدادم الان عینه خر عرعر میکردم وچیزی درحدوده یک میلیاردونیم فقط دلار داشتم اما چون کشوری جهان سومی هستیم و ازمنابع وامکانات کم بهره میبریم به هیچ وجه دسترسی به اخبارواطلاعات روزجهانی رونداریم جهان سوم یعنی دوری ودردسترس نبودن امکانات روز جهان بعدمن رفتم رو شرکتهای هرمی سرمایه گذاری کردم که عاقبتش شد کلاهبرداری و شیادی وسواستفاده ی یک سری پفیوز ازمردم وسرمایه شون الان متوجه شدی جهان سوم یعنی چی

32

بیت کوین

armin_moder

12/اسفند/1398

بیت کوین اصلا ثابت نمیمونه مثل دلار تو ایران ولی برای سرمایه گزاری خوبه اما برا معامله اصلا خوب نیست چون ثبات نداره

43

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.