coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

66,630 $

3,844,551,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.4%

3,071 $

177,168,427 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,700 تومان

Tether

Tether

usdt

0.6%

575 $

33,179,231 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.4%

169.68 $

9,790,536 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9995 $

57,671 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.4%

3,068 $

177,042,641 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.5104 $

29,450 تومان

XRP

XRP

xrp

0.1%

6.43 $

371,011 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.8%

0.1499 $

8,649 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

چگونه قربانی کلاهبرداری ها (Exit Scam) در فضای کریپتو نشویم ؟

14/مهر/1398
افزودن به نشان شده ها
 چگونه قربانی کلاهبرداری ها (Exit Scam) در فضای کریپتو نشویم ؟
Scam
امنیت
آموزش
3263
دقیقه

چند سال قبل، اصطلاح *Exit Scam* (اتمام کلاه برداری) با صنعت کریپتو هم معنی و عجین شد. این موضوع زمانی اتفاق افتاد که بازار به طور گسترده مملو از برنامه های سرمایه گذاری شد که بر روی کاغذ عالی به نظر می رسیدند و پول مردم را جذب می کردند اما در عمل ارزش ذاتی نداشتند و یا ارزش آنها بسیار کمتر از آنچه بود که بر روی کاغذ بیان شده بود.

Exit Scam را به معنی کامل خود می توان در یک طرح کلاه برداری مشاهده کرد که در آن سازمان دهندگان یک ICO یا یک روش تامین وجه مشابه بعد از جمع آوری مقدار قابل ملاحظه ای پول از سرمایه گذاران، ناپدید می شوند. در خلال نوامبر ۲۰۱۷ یعنی در زمانی که بازار کریپتو در اوج خود بود، مالکان یک استارتاپ کریپتویی مرتبط با سند شخص ثالث بنام *Confido* بعد از جمع آوری مقدار قابل ملاحظه ای پول به ارزش حدودا ۱۷۵۰۰۰ دلار از حامیان خود، یک شبه ناپدید شدند. در نتیجه این امر، حجم بازار کریپتوی مرتبط با *Confido* که با تیکر *CFD* فعالیت می کرد در عرض دقیقا هفت روز از ۶ میلیون دلار به مقدار ناچیز ۷۰۰۰۰ دلار رسید.

از نمونه های برجسته دیگر می توان Bitconnect و OneCoin را نام برد که اولی احتمالا مشهورترین کلاه برداری آلت کوین تا به حال بوده است. این کلاه برداری های ذکر شده هر کدام بیش از ۳ میلیارد دلار برای سرمایه گذاران زودباور خرج داشتند و توکن بومی *Bitconnect* با نام BCC حتی در میان ۱۰ کریپتوی اول از لحاظ حجم بازار قرار گرفت.

بنابراین به منظور رسیدن به درک بهتری از کلاه برداری های خروج و آگاه شدن از آنها، خبرگزاری کوین تلگراف گفتگویی را با *Ben Samocha* بنیان گذار و مدیر عامل Cryptojungle ترتیب داد که یک پلتفرم دیجیتال پیشگام اسرائیلی برای رهنمود های عملی و مفصل می باشد. بر طبق اظهارات او :

شما هرگز دقیقا نخواهید دانست که این قیبل امور چه وقتی اتفاق می افتند. به عنوان مثال در مورد Bitconnect من هرگز تصور نمی کردم آنقدر به کار خود ادامه دهند و گمان می کردم که خیلی زودتر ناپدید می شوند.

در ارتباط با اینکه سرمایه گذاران چگونه ارزیابی کنند که زمان احتمالی Exit Scam کی خواهد بود، *Samocha* به این نکته اشاره کرد که پیگیری فعالانه اطلاعات مربوط به پروژه مانند تایید مشارکت ها، گواهی ها و غیره از طریق دنبال کردن کیف پول های بلاک چینی شرکت و همچنین سطح مشارکت رسانه ای آنها بسیار مفید خواهد بود. به عنوان مثال، اگر خروجی رسانه ای آنلاین پروژه ناگهان شروع به افت می کند و یا یکی دو ماه بعد از پیدایش متوقف می شود، این را می توان به عنوان نشانه ای قطعی در نظر گرفت که چیز مشکوکی در حال رخ دادن است.

هشدار هایی واضح که باید مورد توجه قرار داد

اصل پشت یک *Exit Scam* کاملا ساده است. در ابتدا، ترویج دهندگان یک پلتفرم کریپتویی جدید را راه اندازی می کنند یا پیشنهاد می دهند که بر اساس یک مفهوم رضایت بخش می باشد. سازماندهندگان سپس از طریق ICO قادر خواهند شد که مقدار قابل ملاحظه ای پول را جمع آوری کنند و سپس این افراد اقدام به فرار می کنند و سرمایه گذاران را در این موقعیت دشوار رها می کنند. معمولا در خلال این مسیر هشدار هایی وجود دارد که سرمایه گذاران باید در نظر بگیرند. در پایین چند مثال برجسته در این زمینه آورده شده است:

وایت پیپر هایی با کیفیت پایین

بسیاری از *Exit Scam* ها دارای وایت پیپرهایی هستند که به خوبی در مورد آنها تحقیق نشده و کیفیت بیش از حد پایینی دارند. به عنوان مثال ممکن است دارای بخش هایی باشند که مستقیما از پروژه های دیگر کپی شده اند و یا پر از اشتباهات املایی و قواعدی باشند.

پیش بینی های غیر واقع بینانه در مورد سودآوری

یک نشانه قطعی دیگر از مشکوک بودن یک پروژه این است که ادعا هایی عجیب و گستاخانه در مورد بازده مالی خود داشته باشد. به عنوان مثال *Bitconnect* به محض ظهور به مشتریان خود وعده درآمد روزانه ۱ درصد را داد که این رقم سود، یک سرمایه ۱۰۰۰ دلاری را در عرض دقیقا سه سال به اندکی بیش از ۵۰ میلیون دلار بدل خواهد کرد.

ویتالیک بوترین از بنیان گذاران اتریوم در آن زمان شدیدا از پروژه Bitconnect انتقاد کرد و آن را طرح پونزی نامید. پیش بینی های ویتالیک درست درآمد و چند ماه بعد، Bitconnect همه سرویس های مبادله و قرض دهی خود را بست و این منجر به افت حجم بازار این پروژه از ۲.۷ میلیارد دلار در دسامبر ۲۰۱۷ به ۱۷ میلیون دلار در انتهای ماه مارس ۲۰۱۸ شد. *Samocha* در این مورد خاطر نشان می سازد که:

تحقیق درست و مناسب خود را انجام دهید و به وعده های دروغین و بدون پشتوانه ای مانند ضمانت ۶ درصد سود باور نکنید. به دنبال اصول بنیادین و مدارک باشید. آیا انها ادعای مشارکت می کنند؟ شفافیت امر را از آنها جویا شوید، به شریک نزدیک شوید و آن را تایید کنید. علاوه بر این، بسیار مواظب مدل های MLM باشید که چندین لایه سود دارند. این بدین معنی است که شما نه تنها از افرادی که معرفی می کنید کمسیون دریافت می دارید بلکه از افراد معرفی شده توسط آنها نیز کمسیون دریافت خواهید کرد.

جزئیات تیم

در سال ۲۰۱۷، تعدادی از ICO ها قادر بودند که مقادیر قابل ملاحظه ای پول را از سرمایه گذاران جمع آوری کنند و در عین حال سازمان دهندگان این ICO ها هیچ جزئیات ملموسی را در ارتباط با پرسنل اصلی پروژه فراهم نکرده بودند. علاوه بر این، تعداد زیادی از پروژه های گذشته متوسل به خرید لایک، تویت و فالور در پلتفرم های رسانه اجتماعی مختلف شده بودند تا اعتبار آنلاین خود را افزایش دهند. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که افراد در ارتباط با حامیان و مروجان یک ICO خاص که علاقه آنها را جلب کرده به تحقیق بپردازند.

عدم وجود یک محصول کاری

اگر یک پروژه کریپتویی تنها دارای پشتیبان تئوری است و یک مدل کاری ندارد، به احتمال زیاد محصول نهایی که در مورد آن خیال پردازی می شود هرگز به وجود نخواهد آمد. درست است که تعدادی از فناوری ها بدون هیچ پیش زمینه ای توسعه یافته اند اما در مورد کریپتو هر ایده پیشگامی باید به صورت ایده آل توسط چند پلتفرم عملکردی در زمان جمع آوری وجه پشتیبانی شود.

چگونه به بهترین نحو از کلاه برداری های خروج اجتناب کنیم؟

تا به حال برای شما کاملا مشخص شده است که اکثر کلاه برداری های کریپتویی متمرکز بر یک ICO می باشند. اما توجه داشته باشید که در گذشته مورد های پیچیده تری مانند Bitsane وجود داشته است که یک سرمایه گذاری کلاه بردارانه بود که قبل از تعطیل شدن چند سالی توانست فعالیت داشته باشد.

برای درک بهتر بعضی از جنبه های امنیتی کلاه برداری های خروج، کوین تلگراف گفتگویی را با *Robin Singh* بنیان گذار *Koinly* ترتیب داد که *Koinly* یک پلتفرم محاسبه مالیات و پیگیری پورتفو های کریپتویی می باشد. او در رابطه با امنیت چنین گفت:

وقتی که در یک محصول یا شرکت کریپتویی سرمایه گذاری می کنید، لازم است مانند دیگر سرمایه گذاری ها به تحقیق بپردازید. آیا محصول را درک می کنید؟ آیا می توانید اعداد به نمایش گذاشته شده توسط ترویج گران را از منابع گوناگون تایید کنید؟ آیا شواهدی از تقاضا برای این محصول می بینید؟ آیا تیم پشت این محصول واقعی است؟ اکثر شرکت های کلاه بردار از اکانت های لینکدین برای فرار از مسئولیت پذیری استفاده می کنند و این همیشه ایده خوبی برای تایید موجودیت خودشان می باشد.

او علاوه بر این به جنبه های زیر اشاره کرد و بر این باور است که نکات زیر به طور کلی برای سرمایه گذاران کریپتو مفید می باشد:

  • سرمایه گذاران باید اطمینان داشته باشند که یک محصول تایید شده و عملی به آنها ارائه داده می شود که از قبل مقداری جاذبه و محبوبیت داشته است.
  • سرمایه گذاران باید از سرمایه گذاری در یک محصول صرفا تئوری و با نقشه مسیر چند ساله خودداری کنند.
  • سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که اگرچه حس سرمایه گذاری جهانی بعد از ظاهر شدن یک Exit Scam کاهش پیدا می کند اما مردم هنوز مشتاق به سرمایه گذاری در بیت کوین هستند و رسیدن قیمت آن به ۱۰۰۰۰ دلار در این اواخر موید این مطلب می باشد.

*Nischal Shetty* مدیر عامل و بنیان گذار *WazirX* که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال هندوستان است، به شیوه ای مشابه خاطر نشان ساخت که هنگام سرمایه گذاری در یک پروژه نوظهور کریپتویی، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشت این است که آیا بنیان گذاران سوابق خوبی دارند یا نه.

علاوه بر این، سرمایه گذاران احتمالی باید به جستجوی بنیان گذاران پروژه در تویتر، لینکدین و حتی احتمالا فیسبوک بپردازند و ببینند که آیا این افراد قبلا حداقل برای چند سالی در حیطه کریپتو فعال بوده اند یا نه. علاوه بر این، در مورد اینکه فرد قربانی شده در یک *Exit Scam* باید چکار کند، *Shetty* به کوین تلگراف چنین گفت:

تنظیم یک شکایت در بخش جرایم سایبری کشور خودتان یک اقدام آغازین خوب می باشد. تیم جرایم سایبری می توانند موقعیت چنین کلاه بردارانی را ردیابی کنند. اگر کلاه برداران باهوش باشند در اکثر اوقات از تکنیک هایی استفاده می کنند که به آنها اجازه ناشناس ماندن کامل را بدهند و یا این افراد از هویت متفاوتی استفاده خواهند کرد. بهترین روش برای کنترل این قضیه این است که مطمئن شویم که اطلاعات عمومی کافی در مورد بنیان گذاران وجود دارد. بنیان گذارانی که دارای موقعیت اجتماعی خوبی هستند مرتکب کلاه برداری خروج نمی شوند و حتی اگر مرتکب چنین کاری شوند، تعقیب قانونی آنها آسان خواهد بود.

در نهایت همه چیز برمی گردد به قضاوت صحیح

باید کاملا برای شما محرز شده باشد که امنیت دارایی های مالی تماما بر عهده خود شخص می باشد. درآوردن پول از طریق ترید و سرمایه گذاری کریپتو نیازمند سعی و کوششی مناسب از جانب سرمایه گذار است و بنابراین همیشه سرمایه گذاران باید قبل از وارد شدن به پروژه های کریپتویی خاص به خوبی تحقیق کنند و اسباب لازم را به کار گیرند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است


تحلیل کاربران

علی

ali.shiri

15/مهر/1398

تا جایی که من میدونم کسی پیدا نمیشه مجانی کاری انجام بده مگه اینکه سودی داشته باشه یا سودشو از جای دیگه ای در آورده باشه

5

هوش برتر

alireza0833

14/مهر/1398

خب همش به خود شخص مربوط میشه اینکه بزاره خیلی راحت از ادم سواستفاده کنن و به راحتی جیب ادم رو خالی کنن وگرنه تا خود ادم نخاد چطوری میخوان از ادم کلاهبرداری کنن و یا اینکه حساب ادم رو خالی کنن این کلاهبردار ها همیشه از سمت تمع کردن افراد وارد میشن که بتونن به کاری که میخوان برسن باید هنیشه واقع گرا باشیم و چیزهای باعث گول خوردن میشه رو باور نکنیم و بجز اون درباره هرکاری که میخایم بکنیم تحقیقات لازم رو به عمل بیاریم تا خدایی نکرده کلاه سرمون نره

9

حد و اندازه

jafar7945

14/مهر/1398

در کل با ی کم توجه و تفکر میشه فهمید اونی که سود آنچنانی و و گزینه های وسوسه انگیز پیشنهاد مییده کارش اشکال داره

11

سرمایه گذاری

esymagic

14/مهر/1398

در تمامی عرصه های سرمایه گذاری چه ارز دیجیتال و چه دیگر کزینهای سرمایه گذاری این خود شخص است که باید مواظب سرمایه خود باشد

3

کلاهبرداری سایت ها

saeedsj

14/مهر/1398

این روزها سایت های کلاهبرداری زیاد هست با یک بار نگاه انداختن به سایت متوجه میشیم که واقعا کلاهبرداری هست. به طور مثال سایت استخراج ابری که هر روز مقداری ساتوشی به عنوان ماینینگ میده و غیرقابل تغییر هست با اینکه استخراج بیت کوین به بلاک ها بستگی داره معلوم میشه سایت کلاهبرداری هست

12

سایت هایی که نجومی ارز می دهند

talkbac

14/مهر/1398

سایت هایی هم هستند که خیلی راحت میشه فهمید که کلاهبردار هستن مثل بعضی سایت هایی که �نجومی نجومی و غیر عاقلانه ارز دیجیتال می‌دهند فرق نمیکنه اون ارز دیجیتال چی باشه بیت کوین یا غیره و یا حتی دلار چند مدت پیش من با یک سایتی کار می کردم که هر کلیک ده سنت می داد و گفته بود که به ۱۵۰ دلار که رسید میتونید برداشت کنید یه ایمیل پشتیبانی هم داشت که البته از اون ایمیل فهمیدم که یه رباط پشت اون ایمیل و چون هر ایمیلی که می فرستادم یک � جواب دریافت می‌کردم

7

ای کاش حواسش جمع

Maniain1384

16/مهر/1398

همین دیگه پس بگو چرا چندین نفر رفتن سراغ ماین کردن چند ارز دیجیتال و ضرر کردن پس همینطور بود و ما هم باید حواسمون جمع کنیم تا مثل اونا گرفتار نشیم

5

کریپتو چیست

saeedj22

14/مهر/1398

کریپتوتب یک افزونه و یک مرورگر است که در هنگام وب گردی به شما این امکان را می دهد تا به وسیله آن بیت کوین استخراج کنید. کریپتو تب  در واقع یک شبکه هرمی و یک ترفند پانزی است؛ البته این به آن معنا نیست که اسکم و کلاه برداری باشد، اما سودی که از آن بدست می آید بسیار ناچیز است. برای برداشت، شما میتوانید بیت کوین هایی که از این طریق استخراج کردید را به کیف پول خود منتقل نمایید. برای انتقال، حداقل باید ۱۰۰۰ ساتوشی (معادل ۰.۰۰۰۰۱ بیت کوین) داشته باشید.

13

کلاهبردارها

soni3168

14/مهر/1398

از این رو باید کیف های وایلت رمزهای دو مرحله ای داشته باشد و سازندگان این برنامه ها ایمنی لازم رو باید به کار ببرند تا باعث هک نشه و سرمایه کاربران از دست نره

8

طمع

erfanazadi

15/مهر/1398

به نظرم طمع به مال بیشتر موجب این کلاه برداری ها می شود وقتی می بینیم یه سایت گفته حداقل 0.01 بیت کوین به این حساب واریز کن ما در عرض 48 ساعت 5 برابر را به شما تحویل می دهیم ان وقت است که طمع انسان را به دام می انداز و ما گول کلاه برداران را می خوریم

8

hs

hs

14/مهر/1398

به طور کلی در اینگونه مسائل که همه نمیتوانند دانش کافی در مورد فضای مجازی و مسائل پیرامون آن داشته باشند ولااقل در ممالکی مثل ایران که برای روزمره گذران زندگی مردم در تلاشند و زمان فراگیری علم این فضا را ندارند میبایست اشخاصی که در صدر این گونه قراردادها قرار میگیرند و دست به کار میشوند تا در این دنیای ناآشنا برای دیگران کاری انجام دهند در این مورد بخصوص هم تمهیداتی فراهم کنند تا اشخاصی که میخواهند دست به اینگونه اعمال ناشایست بزنند ناکام بمانند

4

اسکم سرمایه گذاری

rhd1364

14/مهر/1398

در بحثه کریپتو و سرمایه گذاری این مطلب رو همیشه باید در ذهن داشته باشیم که قیمته تمام ارزهای دیجیتال به شدت بالا و پایین میشه پس اگه کسی مثلا 1 بیت کوین امروز سرمایه گذاری میکنه با سوده 10 درصد در یک سایت شاید امروز 10هزار دلار ارزش داشته باشه اما فردا با سود کمتر از 5 هزار یا حتی در عرضه چند روز به 100 هزار برسه به همین شیوه خیلی از سایتهای کریپتو عملا پرداخت ندارند و کلاه برداری هستن . سایتهای دلاری هم با سوده روزانه چند درصد مشخصا کلاه برداری هستن مگر سایتهای معتبر با فعالیت و سود ماهانه 6تا ده درصد که آنها هم احتیاج به تحقیق دارد . بعد با سرمایه گذاریه کوچک شروع کنید

14

کلاهبرداری

Bist1234

14/مهر/1398

این همه سایت کلاهبرداری هستش و اینکه 90درصدسایتهای سرمایه گذا ی اسکم مین ،بازباوجوداین همه هشدار علیه این سایتها من موندم بازم مردم با یه حقه قدیمی میزان سرمایه‌گذاری بالا گول میخورن

9

کیف پول

Sina6718

15/مهر/1398

کیف پول گواردیولا یکی از کیف پول های با امنیت بالا هستند که داری رمز خیلی قوی هست من ازش استفاده میکنم راضیم

4

(way-capital) از دست دادن ۱۵۰۰۰ دلار

mohammadshiri

18/مهر/1398

این پست رو باید با دقت بخونیم تا درگیر چنین ico ها و سایت های پانزی نشیم خود من حدود ۱۵۰۰۰ دلار سرمایه خودم رو در بی توجهی به این مطالب از دست دادم پروژه پانزی وی کپیتال طرح بسیار بلند پروازانه ای که میلیون ها دلار سرمایع از سرمایه گذاران رو چپاول کرد

5

امنیت در فضای کریپتو

نوید

02/مهر/1400

اگر بخواهیم در فضای کریپتو امن بمانیم استفاده از اکانت های فوق العاده امنیتی و با اصالته.تمام دسترسی هکرها به اطلاعات کاربرها از طریق هک اکانتهای نا معتبره

2

Exit scam

hreza1973

15/مهر/1398

سلام به دلیل اینکه معمولا اخبار ترجمه مستقیم از سایتهایی مانند کریپتو هستند،ترتیب درستی در متن وجود ندارد لطفا به این مورد دقت شود.من هم با دیگر عزیزان در مورد پرداخت نداشتن سایتهای کریپتوئی موافقم ،چند بار درخواست خروج و پرداخت داده ام و پرداخت نشده و کنسل کرده و دوباره پرداخت را زده ام، سایت که میگه صبور باشید زمان می برد پرداختی ها زیاد است حالا واقعا واریز می شود یا نه ؟ خدا می داند!

10

شرط عقل چیست؟

integrity

15/مهر/1398

احتیاط شرط عقل است، این جمله ای است که همواره ما آن را می شنویم اما متاسفانه بعضی وعده ها گوش و چشم ما را می بندد.

7

حرص و طمع !

arash.karimipoor

16/مهر/1398

به نظر من صاحبان برنامه های کلاه برداری روی حرص و طمع آدما تمرکز میکنن و با وعده های رویایی و جذاب باعث بیداری حرص و طمع در وجود ما میشن .ما منظورم تمام کسانی هست که میخوان یک شبه ره صدساله رو برن و تجربه ثابت کرده که تنها چیزی که عاید این دسته از افراد میشه حسرت و پشیمونیه .تنها با کمی واقع بینی میشه جلوی خیلی از ضررها رو به راحتی گرفت.

4

بسیار عالی بود.

سیدمحسن طباطبایی

14/مهر/1398

بسیار عالی سفانه کلاهبرداری زیادشده و باید هوشمندانه عمل کرد. مثله شرکت اینکلاسیو که دوماه پیش سرمایه ۷ میلیون نفر را خوزد . پس تحقیق یک امر ضروری در دین مورد هست .

7

miher

abolfazl.1385

14/مهر/1398

من از کیف پول میهر استفاده می کنم ازش راضی هستم این یکی هم خوبه ولی اگه چنگ همراه نیفتید هرچند همشون در معرض هک قراردارند

8

اموزنده

sullivan

14/مهر/1398

اینکه در کنار ارائه ی ارز دیجیتال و سیستم های جدید مبادلات ارزی ، راههای پیشگیری از سو استفاده و حیاتی هست کلاهبرداری های سودجویان هم مطرح بشه کار عالی و

12

کاه بردای

zahrakolyaee

15/مهر/1398

با توجه روز افزون ارزهای دیجیتال کلاه برداری سایت ها هم رو به افزایش می باشد و با تبلیغات گول زننده مزید بر علت این کلاهبرداری ها مشوند که با اندکی تفکر میتوان از انها جلوگیری و دروغ و واقعی را تشخیص داد

9

hs

hs

14/مهر/1398

یه ضرب المثل میگه مالت را سفت بچسب همسایه را دزد نگیر. اما این فقط در ظرف زمان و مکان حقیقی صحت دارد

8

کلاهبرداری

nanapink

14/مهر/1398

چک های تقلبی یکی از پر استفاده ترین انواع کلاهبرداری می باشد، به موارد زیر توجه نمایید: درخواست پیش پرداخت پاداش قرعه کشی و غیره قربانی معمولا یک چک بانکی تقلبی دریافت نموده و از وی درخواست می شود تا مبلغی را برای پوشش هزینه های مالیات و غیره بپردازد ، هفته ها بعد متوجه می شود که چک نامعتبر بوده اما وی بلغ ارسالی توسط حواله بانکی را نمی تواند باز پس بگیرد

10

مطلب خوب

soheilstar

15/مهر/1398

با توجه به وجود هکر ها و کلاهبرداری های متعدد وجود چنین مقالاتی به کاربران ایرانی کمک میکند تا از وجود سایتهای اسکم و نحوهکار آنها آگاهی پیدا کنند.

7

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.