coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.9%

63,064 $

3,903,661,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.4%

3,180 $

196,850,666 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

61,881 تومان

Tether

Tether

usdt

2.1%

592.5 $

36,673,274 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.3%

136.19 $

8,430,161 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

61,900 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.3%

3,178 $

196,729,961 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.4%

0.5134 $

31,779 تومان

XRP

XRP

xrp

4.7%

0.1432 $

8,864 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.3%

5.27 $

326,213 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

سران گروه هفت با عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) موافقت کردند

24/مهر/1400
افزودن به نشان شده ها
سران گروه هفت با عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) موافقت کردند
G7
CBDC
Bank
ارز دیجیتال
2525
2 دقیقه

پیشگامان اقتصادی گروه هفت موافقت کردند که ارز دیجیتال بانک مرکزی پول نقد را کامل می‌کند و نباید برای سیستم پولی مضر و آسیب‌رسان باشد.

به گزارش میهن بلاک چین و به نقل از کوین تلگراف، گروه ۷ کشور برتر اقتصادی هفته جاری در خصوص ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صحبت کرده و به نتیجه رسیدند که این رمزارزها ضرری برای سیستم پولی ندارند و مطابق با استانداردهای موجود هستند.

روسای امور مالی G7 در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کرده تا درباره CBDC ها صحبت کنند و ۱۳ سیاست عمومی درباره پیاده‌سازی رمز ارزهای بانک مرکزی امضا کردند.

گروه G7 که شامل کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا است عنوان کردند که عرضه هرگونه CBDC جدید به منظور حفظ ثبات اقتصادی آسیب‌رسان نیست. وزرای اقتصادی و روسای بانک مرکزی اعضای گروه هفت طی بیانیه مشترک گفتند:

هماهنگی و همکاری قوی بین‌المللی در خصوص این مسائل کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنیم که نوآوری‌های بخش عمومی و خصوصی، مزایای داخلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند و برای کاربران و کل سیستم اقتصادی ایمن هستند.

در این بیانیه گفته شده است CBDC ها مکمل پول نقد هستند و می‌توانند همانند دارایی قابل پرداخت ایمن و نقدپذیر عمل کنند. ارزهای دیجیتال باید از لحاظ مصرف انرژی در سطح مناسبی قرار داشته باشند و در سطح بین‌المللی، تعامل‌پذیر باشند.

رهبران کشورهای گروه هفت تایید کردند که در خصوص به حداقل رساندن اقدامات مضر و آسیب‌رسان در قبال سیستم اقتصادی و پولی جهان، مسئول هستند.

صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی باید در سایه تعهدات عمومی بلندمدت برای حفظ شفافیت، قانون و نظارت اقتصادی سالم و پاک انجام شود. هیچکدام از کشورهای G7 تاکنون CBDC صادر نکرده‌اند اما چند کشور نظیر انگلستان در حال تحقیق درباره این فناوری و تاثیرات اقتصادی آن است.

گروه هفت با تکرار بیانیه گروه G20 اعلام کردند که هیچگونه پروژه استیبل کوین جهانی نباید شروع به فعالیت کند تا زمانی که به الزامات قانونی، حقوقی و نظارتی رسیدگی کند. این اظهارنظر ممکن است به رمزارز Diem فیسبوک مرتبط باشد که توجه بانک‌های مرکزی را به خود جلب کرده است.

آمریکا خود را از برنامه‌های CBDC کنار کشیده و فدرال رزرو هم‌چنان نسبت به دلار دیجیتال بسیار بدبین است. طبق گزارشات در ماه سپتامبر، اگر آمریکا ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در نظر نداشته باشد در خطر عقب ماندن از لحاظ فناوری و اقتصادی قرار می‌گیرد.

کشور چین هم‌اکنون با پروژه یوان دیجیتال خود از سایر کشورها جلوتر است و سرکوبی اخیر رمزارزها در این کشور به نظر می‌رسد بخشی از برنامه‌های بزرگ چین برای تبلیغ بیشتر و کنترل جریانات پولی بانک مرکزی است.

به نظر شما ارز دیجیتال بانک مرکزی چه تفاوتی با رمز ارزها خواهد داشت؟

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

گروه7

Hadi49hadi

24/مهر/1400

ابتدا گروه اولیه سران G۷ فقط ۶ عضو داشت که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ و برای "تبادل راهکار‌ها و ایده‌های ممکن" برای خروج از بحران اقتصاد جهانی آن سال‌ها دور هم جمع شدند. کانادا در سال‌های بعد به نشست‌های این گروه اضافه شد. وزرا و کارمندان کشور‌های G۷ برای بحث و گفتگو در مورد مسائل مشترک و متقابل در اجلاس شرکت کرده و به ملاقات یکدیگر می‌روند.

26

سران جی هفت

asalii

24/مهر/1400

سران گروه جی هفت به این نتیجه رسیده اند که عرضه ارز بانک مرکزی ضرری نداره و میتونه سود داشته باشه و با عرضه این ارزها موافقت کردند

50

ارزدیجیتال

Taqitohidi

25/مهر/1400

این هم یک خبر خوب برای جامعه کریپتو که هر روز داره یک قدم بزرگ بر نیدارند. در کوتاه مدت شاهد رشد عظیم ارزها خواهیم بود.

10

جی ۷

shakiba311

24/مهر/1400

سران کشورهای جی ۷ برای جبران خساراتی که آمریکا و خودشان د افغانستان و عراق و سوریه متقبل شدند، مجبور هستند بله مجبور هستند تن به بازار ارزهای دیجیتال دهند . آنان در طول تاریخ همیشه جایی نخوابیدن ، آب زیرشون تر کنه .

35

تردیدهای مقامات پولی آمریکا همچنان باقی

manoochehr1234

24/مهر/1400

سران گروه CBDC گروه هفت که آمریکا عضو مهم آن است با تایید ارز دیجیتال بانک مرکزی گام مهمی برای شفاف سازی و استفاده از نوآوری‌های عرصه ارزهای دیجیتال برداشتند اما تردیدها همچنان در بین مقامات پولی ومالی آمریکا باقی است، شاید این تردیدها به دلیل نامشخص بودن برنامه اصلی چین در رابطه با این موضوع است بازی شطرنجی که بازیگران هر یک نقشه خود را پیش می‌برند و قرار نیست هیچکدام بی گدار به آب بزنند. اما دیر یا زود طرح نهایی هر کدام رونمایی خواهد شد. باید منتظر اقدامات روزهای پیش رو بود

35

عالی

@amir738

25/مهر/1400

خیلی خوب خیلی خوب و عالی بود مطلب هیجان انگیزی بود خیلی زائد از مطالب بگذارید و در مورد رشد بیت کوین هم بگین

3

گروه ۷

ماهور

24/مهر/1400

گروه ۷ تصمیم گرفتند که ارز بانک مرکزی خسارتی وارد نمی کنه و به نفع سیاست های هر دولتی در شرایط اقتصادی هست

50

تاییدیه گروه G7

زارع

24/مهر/1400

گروه G7باتاکید اینکه ارزهای CBDCهیچ آسیبی به اقتصادکشورهاندارند فقط درسطوح بین المللی تعامل پذیر باشندزیراCBDCمکمل پول نقد است وازچاپ بی رویه اسکناس جلوگیری می کند

31

.

majidsoltsni

24/مهر/1400

وقتی خیلی پولدار نباشی خوبیش اینه که کسی به خاطر پول طرفت نمیاد بدیش هم اینه که ، کلا کسی طرفت نمیاد

22

فرق دونوع ارز

naser feri

24/مهر/1400

ارز ديجيتال بانک‌ها ی مرکزی مسلما سود مستقیم برای اون بانک مرکزی دارد و اون کشوری که آن ارز را دارد و برای منافع اون کشور سود آور هم هست و تحت کنترول دولت مردان اون کشور هست ولی ارزهای دیجیتال دیگه چون تعلق به هیچ کس و یا کشوری ندارد و حتی کشورهای تحت تحریم مثل ایران هم از سود اون بحره میتوانند ببرند و تحریم‌ها را دور بزنن و این که کشورهای مثل ما پیشرفت کنند موجب ترس اونا می‌شود و بحث منافع ملی را پیش می‌گیرند ولی خودشون بدترین موجودهای زمین هستند ومنافع کل زمین رو به خطر انداختن رو نمیبینن

22

ارز بانک مرکزی

dors@1

24/مهر/1400

موافقت سران جی هفت با ارز دیجیتال بانک مرکزی یه خبر خوب برای کشورها ست تا بتونند روی ارز ملی خودشون کار کنند و بتوانند به خوبی ازش سود ببرند

48

g7

[email protected]

24/مهر/1400

حمایت وپشتیبانی همچین کشورهایی افق روشنی از دیدبانی عرزهای دیجیتال بربستر امنیت و فناوری داده هاست تا ارزش این چنین ارزی تثبت شود.

30

گروه ۷ وارز دیجیتال

marwan

14/مهر/1402

فشاری را از سوی هفت کشور بزرگ برای اجرای مقررات سخت‌تر در مورد ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به همراه داشته باشد. رهبران ژاپن، ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا با هم یک استراتژی همکاری برای افزایش شفافیت ارز‌های دیجیتال و افزایش حمایت از مصرف کننده و همچنین رسیدگی به خطرات احتمالی برای سیستم مالی جهانی ترسیم خواهند کرد. اجلاس امسال قرار است در ماه می در هیروشیما برگزار شود.

2

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.