coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.6%

61,570 $

3,835,811,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.2%

3,055 $

190,303,449 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

3.6%

577 $

35,947,723 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.7%

143.39 $

8,933,197 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.1%

0.5245 $

32,676 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

3,055 $

190,326,500 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

6.5%

0.1383 $

8,616 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

14.9%

5.52 $

343,896 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بانک مرکزی اروپا خواستار ممنوعیت استخراج بیت کوین و قانون‌گذاری استیبل‌کوین‌ها است

22/تیر/1401
افزودن به نشان شده ها
بانک مرکزی اروپا خواستار ممنوعیت استخراج بیت کوین و قانون‌گذاری استیبل‌کوین‌ها است
اروپا
بیتکوین
استیبل کوین
اخبار
1589
2 دقیقه

بانک مرکزی اروپا (ECB) قبل از پیاده‌سازی قوانین مرتبط با عرصه کریپتو در این اتحادیه، در گزارش جامعی یافته‌های خود در خصوص صنعت کریپتو را منتشر کرده است.

به نقل از کریپتوپوتیتو، بانک مرکزی اتحادیه اروپا (ECB) اخیرا گزارش مشاوره‌ای درباره حوزه کریپتو به قانون‌گذاران اروپایی ارائه کرده است. چنان‎‌که از این گزارش برمی‌آید بانک مرکزی اتحادیه اروپا در حد توان خود خواهان کاهش فعالیت‌های رمزارزی در این قاره است.

در تاریخ ۱۲ جولای (۲۱ تیر)، پاتریک هنسن (Patrick Hansen) مشاور سرمایه‌گذاری کریپتو شرکت پری سایت کپیتال (Presight Capital) به بررسی این گزارش پرداخته است. موضوع اصلی این گزارش، مواردی است که بانک مرکزی اروپا به عنوان خطرات مالی و اقتصادی می‌داند.

در این گزارش تایید شده است که بازار رمزارزها به سرعت در حال رشد و تکامل است. این گزارش هم‌چنین مدعی شده است در صورتی که روند کنونی ادامه یابد، رمزارزها خطرات مختلفی را برای ثبات مالی به همراه خواهند داشت. بنابراین این بازار باید به طور کارآمد قانون‌گذاری و نظارت شود.

سه حوزه‌ای که بانک مرکزی اروپا در مورد آنها نگران است عبارتند از خطرات زیست‌محیطی کریپتو، دیفای و استیبل کوین‌ها.

میزان مصرف برق تخمین زده شده برای بیت کوین و اتریوم.

احتمال ممنوعیت استخراج در اروپا وجود دارد

اولین دغدغه‌ای بانک مرکزی اروپا مرتبط با محیط زیست و آب‌وهوا است. در این گزارش با تشبیه عرصه کریپتو به وسائل نقلیه، بیان شده است که گزینه‌های موجود شامل تشویق به استفاده از خودروهای برقی و ممنوعیت نسخه‌های سوخت‌های فسیلی است. یعنی از شبکه‌هایی استفاده شود که عملکرد آنها به محیط زیست آسیب نمی‌رساند و شبکه‌هایی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند، کنار گذاشته شوند. این موضوع به انتخاب گواه اثبات سهام، که شبکه اتریوم در آستانه انتقال به آن است، و کنار گذاشتن گواه اثبات کار، که شبکه بیت کوین مبتنی بر آن است، اشاره می‌کند.

بانک مرکزی اروپا بیان کرده است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که مقامات و مسئولان دولتی رویکرد شخصی را اتخاذ کنند. ECB در این خصوص گفته است:

بنابراین اتخاذ سیاست‌هایی نظیر دریافت مالیات از تراکنش‌ها یا نگهداری رمزارزها یا ممنوعیت کلی استخراج رمزارز محتمل است.

مورد بعدی در گزارش مذکور، حوزه دیفای است. ECB خاطرنشان کرده است که اکثر پروتکل‌های دیفای، متمرکز هستند. ECB با مثال قرار دادن یونی‌سواپ مدعی شده است که تیم توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذاران اولیه و نهنگ‌ها یونی‌سواپ را کنترل می‌کنند و ۱٪ از کل آدرس‌ها تقریبا ۹۷٪ کل موجودی توکن یونی‌سواپ را در اختیار دارد.

در واقع، این شرایط دقیقا همانند بانک مرکزی است که به کنترل سختگیرانه ارز یک کشور می‌پردازد. بنابراین، این مورد قابل چشم‌پوشی است.

استیبل کوین‌های بی‌ثبات، بانک مرکزی اروپا را نگران کرده است

حوزه بعدی که مورد حمله ECB قرار گرفته، استیبل کوین‌ها هستند. بانک مرکزی اروپا از اوایل سال ۲۰۲۱ در صدد وتو کردن و حذف این حوزه بوده است و اکوسیستم ترا و فروپاشی آن را به عنوان مثالی که باید از آن درس گرفت عنوان کرده است. ECB در این خصوص گفته است:

توسعه‌های اخیر نشان می‌دهند که استیبل کوین‌ها به هیچ‌وجه باثبات نیستند. سقوط استیبل کوین TerraUSD و کاهش قیمت موقت تتر را می‌توان مثالی در رابطه با این موضوع بیان کرد.

در این گزارش بیان شده است که استیبل کوین‌ها باید هرچه سریعتر قانون‌گذاری شوند و قوانین پیشنهادی MiCA از جانب اتحادیه اروپا باید به سرعت پیاده‌سازی شود.

بانک مرکزی اروپا بین نوسان و کاهش ارزش ناگهانی و بی‌ثباتی ارزهای فیات به دلیل سیاست مداخله‌جویانه اقتصادی و مکانیزم چاپ پول، مقایسه‌ای ارائه نداده است.

در هفته جاری، ارزش یورو برای اولین بار طی دو دهه اخیر با دلار آمریکا برابر شده است.

ارزش یورو.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

استیبل کوین

[email protected]

25/تیر/1401

وجود رمز ارز پایدار یا به عبارت بهتر استیبل کوین در بازار ارز دیجیتال کاملا ضروری است. در بازار پرنوسانی نظیر کریپتوکارنسی به شدت نیازمند ثبات هستیم، وگرنه ممکن است در یک چشم بر هم زدن تمام سودتان را از دست داده و از آن بدتر وارد ضرر سنگین شوید. البته می‌توان برای حفظ سود یا جلوگیری از متضرر شدن هر مرتبه دارایی رمز ارزی خود را نقد کرد، اما این کار علاوه بر داشتن سربار هزینه مربوط به تراکنش‌های بانکی، سرعت ترید را به شدت کاهش می‌دهد. از طرفی می‌دانیم عدم توانایی برای عملکرد سریع در بازار ارز دیجیتال مساوی از دست دادن فرصت‌ها و البته مواجه شدن با ضرر است. به همین دلیل باید بهترین استیبل کوین های متمرکز و غیر متمرکز را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید.

14

بانک مرکزی اروپا

[email protected]

24/تیر/1401

بانک مرکزی اروپا چرا باید خواستار ممنوعیت استخراج بیت کوین ها باشد !؟ چون اگه برای خودش منفعت دارد اگر نداشت اینکار را عمرا نمیکرد

15

ممنوعیت استخراج

etoro

22/تیر/1401

بانک مرکزی اروپا باتوجه الودگی زیست محیطی که استخراج رمزارزها دارند باید استخراج انها در اروپا ممنوع شود وهمچنین این بانک اعلام کردکه برای دیفای واستیبل کوینها نیز باید نگران هست وباید قانون گذاری شود

32

بانک مرکزی اروپا نگران چیست؟

Catty707

22/تیر/1401

نگرانی‌های بانک مرکزی اروپا از استیبل کوین های بی ثبات آلودگی های محیط زیستی که استخراج ارزهای دیجیتالی برجای می‌گذارند به نظر من همه و همه بهانه ای برای زودتر تصویب کردن قوانینی است که زودتر بتوانند در مقابل تراکنش‌ها و نگهرداری از ارزهای دیجیتالی پول دریافت کنند.

23

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.