coingram
کوینگرام

فرار مالیاتی در حوزه رمزارزها، طلا و ارز بیشترین آمار را دارد

02/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
فرار مالیاتی در حوزه رمزارزها، طلا و ارز بیشترین آمار را دارد
اخبار داخلی
مالیات
طلا
رمزارز
2519
زمان مطالعه: 1 دقیقه

داوود منظور رییس سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای شهر تهران تاکید کرد که این سازمان برای افزایش تکیه دولت بر مالیات به دنبال جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید است. او همچنین اظهار داشت بیشترین فرار مالیاتی در حوزه رمزارزها، طلا و ارز رخ می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری مهر، داوود منظور، رییس سازمان امور مالیاتی کشور، در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت که این سازمان در سال ۱۴۰۰، حدود ۳۴۵ هزار میلیارد تومان مالیات وصول کرده است که نسبت به سال ۹۹ حدود ۵۹٪ افزایش داشته است.

او همچنین اضافه کرد سازمان امور مالیاتی مکلف شده است در سال جدید ۴۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات وصول کند و برای انجام این کار باید از تمامی روش‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی استفاده کند. رییس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت:

اطلاعات تمامی دلالان ارز و خریداران بزرگ طلا و ارز شناسایی شده است. همچنین باید بگویم بیشترین فرار مالیاتی در حوزه رمزارزها، طلا و ارز رخ می‌دهد و حدود ۶۰ هزار واسطه که در این حوزه‌ها فعال هستند شناسایی شده‌اند و به طور قطع سازمان امور مالیاتی در این حوزه وارد عمل خواهد شد.

رییس سازمان امور مالیاتی همچنین اضافه کرد که با اجرای درست قانون پایانه‌های فروشگاهی بر تعداد کالاهایی که مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند افزوده می‌شود و تعداد مودیان مالیاتی نیز رشد خواهد کرد. او تاکید کرد تعداد فعالان اقتصادی بیش از ۵ میلیون نفر است اما تنها ۶ هزار اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شده است. وی معتقد است که با اجرای درست قانون، امکان افزایش ۱۰ برابری تعداد مؤدیان وجود دارد.

داوود منظور، تاکید کرد سازمان امور مالیاتی در تلاش برای افزایش مالیات از پزشکان و اخذ مالیات از املاک و مستغلات گران قیمت و نیز املاک خالی است که می‌تواند تمایل به کرایه دادن منزل را بیشتر کند و بخشی از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی را به بازار اجاره وارد کند و باعث کاهش اجاره‌ها شود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

رد طرح دریافت مالیات ۳۰درصدی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در توافق سقف بدهی ایالات متحده

رد طرح دریافت مالیات ۳۰درصدی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در توافق سقف بدهی ایالات متحده

اجباری شدن مالیات برای کاربران متامسک!

اجباری شدن مالیات برای کاربران متامسک!

  دولت کنیا از نقل‌وانتقالات ارزهای دیجیتال مالیات می‌گیرد

دولت کنیا از نقل‌وانتقالات ارزهای دیجیتال مالیات می‌گیرد

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.


تحلیل کاربران

فرار مالیاتی

Catty707

02/مرداد/1401

مسئولان کشور فرمودند: در ایران بیشترین فرار مالیاتی رو بازار طلا و رمز ارز و دلار داره . خیلی ناراحت شدم حالا چکار کنیم ؟ کشورمون بد بخت نشه ورشکست نشه یهویی ..! در به در می‌گردن ببینن کی پول در میاره سهمشونو بگیرن پول توشه دیگه یکی یکی شناسایی میکنن اول جریمه میکنن اگه ضربه فنی نشد و ادامه داد دیگه هر ماه مالیاتشو میده .خوبه این رمز ارزها به وجود اومد حالا گیر دادن به رمز ارز

28

فرار دارایی خصوصی

Salehymehr2547

04/مرداد/1401

آره دیگه حتی اگه لازم نباشه مالیات بگیرند و خزانه یعنی بیت‌المال پر لبریز باشه باز باید سلاح مالی ثروت را از دست ایرانی جماعت بگیرند. خطرناکه !!!!!!!!!!!

25

راه فرار نباش

ali680723

09/مرداد/1401

اگر برای همه یکی باش و بعضی ها فرار مالیات انجام ندهند خوب است اما کشوری که بیست منبع در آمدی دار واقعا این مالیات انصافی دارد

23

فرار مالیاتی

کمیلب

19/مرداد/1401

اگه مالیات برای همه باشه خوبه ولی متاسفانه فقط برا بدبخت بیچاره هاس. و خیلی ازش فرار میکنن.اینا فقط منتظرن ببینن کدوم بدبختی دوهزار درامد داره برن نصفش کنن و بزارنش زیر تیغ

14

عجیب و غریب

parsashob

06/شهریور/1401

یکی نیست به این بنده خدا که فقط لب و دهن هستش بگه .... اینجا از افراد و شرکتها و ارگانهای پردرامد و مشخص که توی دنیای واقعی هستند مالیات نمیگیرین .. اون وقت خیز برداشتین سمت ارز رمز و درون دنیای مجازی بلاکچین... شما از استان قدس و دیگر اماکن مذهبی و مدارس مذهبی و حوزه و شرکتهای وابسته به نهاد حاکمیتی و رهبری ... بنیادهای مذهبی و مراجع .. شرکتهای خاص و متعلق به ادمهای خاص و موارد پررنگ دیگه .. مالیات بگیرید .. دیگه نیازی به درامد نفت و گاز برای اداره کشور نیست

14

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.