coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

67,245 $

3,866,587,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.3%

3,115 $

179,140,675 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.1%

579.8 $

33,340,800 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.2%

173.46 $

9,973,950 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.4%

3,114 $

179,060,750 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.5%

0.5209 $

29,952 تومان

XRP

XRP

xrp

1.5%

6.53 $

375,475 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

0.6%

0.1542 $

8,867 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

بازار در انتظار افزایش نرخ بهره؛ تاثیر فدرال رزرو بر بازار چه خواهد بود؟

05/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
بازار در انتظار افزایش نرخ بهره؛ تاثیر فدرال رزرو بر بازار چه خواهد بود؟
CPI
USA
BTC
نرخ بهره
2523
4 دقیقه

واکنش بازار کریپتو در خصوص واکنش به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هنوز مشخص نیست. انتظار می‌رود که نرخ بهره ۰.۷۵٪ افزایش یابد، اما اگر نشست آتی FOMC به ثبت افزایش ۱ درصدی نرخ بهره منجر شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به نقل از کریپتواسلیت، فدرال رزرو در تاریخ ۲۷ جولای (۵ مرداد) آخرین نشست خود قبل از تعطیلی ۲ ماهه را برگزار می‌کند. تمام توجهات به این موضوع جلب شده است که آیا جروم پاول رییس فدرال رزرو طبق انتظارات بازار، افزایش نرخ بهره را ۰.۷۵٪ اعلام می‌کند یا با افزایش تورم باید منتظر افزایش یک درصدی نرخ بهره باشیم.

انتظار می‌رود که افزایش نرخ بهره در ساعت ۱۴:۰۰ (۲۲:۳۰ به وقت ایران) روز چهارشنبه توسط فدرال رزرو اعلام شود. اطلاعات تولید ناخالص داخلی GDP نیز ساعت ۸:۳۰ (۱۷:۰۰ به وقت ایران) روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو. منبع: Kalshi

طبق پیش‌بینی ZeroHedge از نشست FOMC و نظرسنجی رویترز از اقتصاددان، فقط ۱۰٪ احتمال دارد که نرخ بهره یک درصد افزایش یابد. طبق نظرسنجی رویترز، نرخ بهره در نشست ۲۷ جولای بیشترین افزایش خود را ثبت خواهد کرد و در ماه سپتامبر و نوامبر به ترتیب ۰.۵ و ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

جلوگیری از رکود اقتصادی

نشست فدرال رزرو چند روز پس از آن برگزار می‌شود که کاخ سفید در صدد تغییر تعریف عمومی رکود اقتصادی برآمده است. اطلاعات GDP آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام می‌شود. این اطلاعات ممکن است باعث سردرگمی بازارهای مختلف شود، زیرا اطلاعات موجود نشان می‌دهد که GDP که هر سه ماه اعلام می‌شود برای دومین بار پیاپی منفی خواهد بود.

اغلب اوقات هنگامی که GDP برای دو بار پیاپی منفی باشد، به این صورت برداشت می‌شود که اقتصاد در رکود قرار دارد. هرچند کاخ سفید تصمیم گرفته است از این معیار استفاده نکند. در عوض، معیارهایی از جانب بازار کار، هزینه‌های تجاری و مصرف‌کنندگان، تولید صنعتی و درآمد به اطلاعات مذکور اضافه خواهد شد تا یک دید کلی به سلامت اقتصاد به وجود آید.

تلاطم در بازار

تحلیلگران و صاحب‌نظران بازار نظیر Guy از Coin Bureau پیش‌بینی کرده است که پس از نشست فدرال رزرو شاهد تلاطم در بازار خواهیم بود.

منبع: Twitter

 

مایکل جی ویلسون (Michael J. Wilson) از شرکت خدمات مالی مورگان استنلی به یاهو فایننس گفته است:

ممکن است بازار بورس از تعطیلی و توقف فعالیت فدرال رزرو که همواره یک سیگنال صعودی بوده است به منظور جلو افتادن از شرایط اقتصادی استفاده کند و به نفع خود بهره ببرد. اما این بار مشکل آنجا است که تعطیلی فدرال رزرو بسیار دیر صورت می‌گیرد.

تلاش بازار بورس برای «جلو افتادن» ممکن است یکی از دلایل روند صعودی اخیر بازار کریپتو و افزایش قیمت رمزارزها باشد. قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۰ جولای (۲۹ تیر) از ۲۴,۰۰۰ دلار عبور کرد، اما از آن زمان تا نشست FOMC در روند نزولی قرار گرفت. در حال حاضر قیمت بیت کوین با ۳.۳٪ افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۱,۴۰۰ دلار رسیده است.

شرایط سایر بازارها

در خصوص شرایط سایر بازارها نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

قبل از نشست FOMC و پس از انتشار گزارشی مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام در آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت. شاخص S&P 500 در ماه جولای ۵٪ افزایش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که احساس بازار به سمت احساس خوش‌بینانه و چشم‌انداز صعودی تغییر کرده است.

در این بین، CNBC گزارش داده است که قیمت طلا ممکن است با نوسان همراه شود. یکی از تحلیلگران استاندارد چارترد در این خصوص گفته است:

با فرض بر اینکه نرخ بهره در ماه جولای ۰.۷۵٪ افزایش یابد، ما معتقدیم که بخش بزرگی از تاثیرات روند نزولی کوتاه‌مدت پشت‌سر گذاشته شده است، اما روند بلندمدت هم‌چنان نزولی است.

همراه با نشست FOMC، شرکت‌هایی با مجموع ارزش بیش از ۴ تریلیون دلار نظیر متا، بوئینگ، اسپاتیفای، شاپیفای و آپ‌ورک (Upwork) نیز گزارش درآمد سه ماهه خود را در تاریخ ۲۷ جولای منتشر می‌کنند.

منبع: Twitter

می‌توان گفت که احساس متفاوتی در بازارهای جهانی وجود دارد. هم‌چنان باید منتظر ماند و نحوه واکنش بازار کریپتو به این شرایط را مشاهده کرد. قیمت بیت کوین به کمترین سطح همبستگی خود با نزدک در سال جاری رسیده است. در بین پیش‌بینی‌ها در خصوص نوسان بازار، مایکل سیلور یادآور شده است که بیت کوین هرگز از سوددهی جا نمی‌ماند.

منبع: Twitter

چارلی بیللو (Charlie Bilello) مدیرعامل کامپوند کپیتال (Compound Capital) با اشاره به اطلاعات مرتبط با سود خزانه‌داری معتقد است که افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره، هم اکنون نیز تاثیر خود را بر بازار اوراق قرضه گذاشته است. با توجه به اینکه بیت کوین هرگز رکود یا تورم جهانی را پشت‌سر نگذاشته است، نمی‌توان گفت که این موضوع برای بیت کوین نیز صادق است یا خیر.

پس از نشست‌های قبلی FOMC در سال جاری، شاهد کاهش قیمت بیت کوین بوده‌ایم. هرچند، از آنجایی که همبستگی و ارتباط بیت کوین با بازار بورس در حال کاهش است، احتمال قطع شدن این روند افزایش یافته است. نشست بعدی FOMC در ماه سپتامبر خواهد بود، بنابراین می‌توان انتظار داشت که تورم دو ماه آتی بر روی تصمیم روز چهارشنبه تاثیرگذار باشد.

  • افزایش نرخ بهره آمریکا چه زمانی اعلام می‌شود؟

افزایش نرخ بهره آمریکا چهارشنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام می‌شود. پیش‌بینی ها مبنی بر این است که نرخ بهره آمریکا ۰.۷۵٪ افزایش یابد. این افزایش ممکن است بر بازار کریپتو تاثیر منفی بگذارد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟


تحلیل کاربران

نشست فدرال رزرو

vahdat.masomi

08/مرداد/1401

بانشست فدرال رزرو امریکا و افزایش نرخ بهره احتما ل داره که با رشد بیت کوین همراه باشه وبهترین موقع برای خرید بیت کوین هست

12

تعیین نرخ بهره

seyed6042

05/مرداد/1401

آیا نشست فدرال رزرو آمریکا جهت تعیین وافزایش درصدی ازبهره بانکی تاثیری بر بازار کریپتو دارد؟ هم بله وهم نه! هرچند سیاست بر تمامی مسائل روزانه جهان سایه چه عرض کنم چمپره زده است پس میتواند نشست آتی فدرال رزرو تاثیر داشته باشد امانه از آن جهت بانکهای ارزهای دیجیتال توسط سرمایه داران یا بقولی (گاوی،پلنگی،خرسی،نهنگی)بالا و پایین میشود نه توسط دولت‌ها که واحد پولی باشد

39

بازار

asalii

06/مرداد/1401

فدرال رزرو رابطه مستقیم با بیت کوین و ارزهای دیجیتال داره و حالا همه در انتظار یه خبر خوب برای پرواز بیت کوین هستیم

52

بازار ارز

ali12566

08/مرداد/1401

سلام دوستان بازار ارز های دیجیتال بهترین سرمایه گزاری برای هر فرد هست چون با دلار یرو هست مثل پول ما نیست که هروز بالا و پاین بیاد ضررکنی اگرم دلار بیاد پاین یک چیز ناچیز میاد پاین ولی پول ما بیارزش

15

تصمیم فدرال رزرو

maryam1019

05/مرداد/1401

فقط ۱۰ درصد امکان دارد نرخ بهره تا یک درصد افزایش یاید ممکن است بازار بورس از تعطیلی و توقف فعالیت فدرال رزرو که همواره یک سیگنال صعودی بوده است به منظور جلو افتادن از شرایط اقتصادی استفاده کند و به نفع خود بهره ببرد. اما این بار مشکل آنجا است که تعطیلی فدرال رزرو بسیار دیر صورت می‌گیرد.

29

نشست فدرال رزرو

ehsan7.Tani

07/مرداد/1401

نشست فدرال رزرو آمریکا برای تعیین افزایش بهره ی بانکی برای درصد بالا به سود خود در بازار کریپتو تلاش بسیار زیادی میکند که به سود فدرال خواهد بود نظر شما ؟

18

تصمیم

morteza54

06/مرداد/1401

باید منتظر بود تا ببینیم چه اتفاقی خاهد افتاد همیشه قبل از این جلسه زمان مناسبی برای خرید در بازار کریپتو است و با رسیدن به زمان پایان جلسه وفت فروش.

39

تصمیم فدرال رزرو

بهزادبروکی‌میلان

06/مرداد/1401

با افزایش نرخ بهره آمریکا باید منتظر یه جهش قیمتی برا تمام ارزها بود مخصوصا بیتکوین والان تقریبا زمان خرید هستش ولی نباید زیاد ریسک کرد البته میتونیم نوسانات خیلی خوب پر سودی بگیریم

22

نشست فدرال رزرو آمریکا

paknya43

06/مرداد/1401

همواره نشست فدرال آمریکا وتصمیم گیری درخصوص مقدارتورم ،مثبت یامنفی برکریپتوکارنسی تاثیرگذاربوده، لذاباتصویب 0/75بازاررمزارزهاراسبزپوش کردکه البته مقداری روحیه فعالان این حوزه رابهبودبخشید

21

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.