coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.6%

60,653 $

3,778,681,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.7%

3,034 $

189,000,756 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

2.3%

571.4 $

35,600,089 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.7%

141.92 $

8,841,616 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.5%

0.5233 $

32,602 تومان

XRP

XRP

xrp

1.7%

3,031 $

188,854,351 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.6%

0.1373 $

8,554 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

11.6%

5.43 $

338,289 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

افت تاریخی ارزش بازار استیبل کوین‌ها در ۳ ماه گذشته

05/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
افت تاریخی ارزش بازار استیبل کوین‌ها در ۳ ماه گذشته
StableCoin
استیبل کوین
اخبار
1872
2 دقیقه

گزارش موسسه تحقیقاتی آرکین نشان می‌دهد عرضه کل تمام استیبل کوین در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸.۸٪ در مقایسه با سه‌ماهه قبلی کاهش یافته است. به نظر می‌رسد با توجه به تلاطمات در اقتصاد کلان و بازارهای جهانی سرمایه‌گذاران دارایی خود را از بازارهای پرخطر بیرون کشیده‌اند و در شرایط فعلی پول نقد را امن‌ترین پناهگاه برای دارایی‌های خود یافته‌اند.

به نقل از اتریوم ورلدنیوز، موسسه تحقیقاتی آرکین (Arcane Research) در گزارش اخیر خود عرضه در گردش استیبل‌کوین‌های اصلی از جمله USTC، MIM، DAI، BUSD، BUSD، USDC و مهم‌ترین استیبل کوین باراز، USDT، را مورد مطالعه قرار داده است.

عرضه در گردش استیبل کوین‌های مختلف؛ منبع: Arcane Research

داده‌های آرکین ریسرچ نشان می‌دهد کل ارزش بازار استیبل کوین‌ها که در می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) به ۱۸۰ میلیارد دلار رسیده بود، تا پایان سه ماهه دوم به ۱۵۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است که معادل ۱۸.۸٪ نزول است. این افت شدید تقریبا ۳۵.۱ میلیارد دلاری، بزرگترین کاهش عرضه سه ماهه در تاریخ استیبل کوین‌ها است.

نکته قابل توجه این که گزارش آرکین برای ارزش بازار استیبل کوین USDC انتظار جهش دارد. نویسندگان این گزارش معتقدند USDC حدودا تا اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) از نظر ارزش بازار، USDT را پشت سر خواهد گذاشت.

در حال حاضر، USDT و USDC دو استیبل کوین برتر بازار رمزارزها هستند. ارزش بازار این دو استیبل کوین در زمان نگارش خبر به ترتیب ۶۵.۹ و ۵۵.۱ میلیارد دلار (اختلاف کمتر از ۱۱ میلیارد دلار) است. نزدیکترین رقیب این دو، استیبل کوین BUSD است که با ارزش بازار ۱۷.۸۳ میلیارد دلار با اختلاف زیاد در جایگاه سوم است.

  • چرا کم شدن میزان عرضه در گردش استیبل کوین‌ها برای بازار رمزارز مهم است؟

کم شدن این میزان دارایی نشان‌دهنده خارج شدن سرمایه از بازار رمزارزها است. این موضوع با فروش بیت کوین یا سایر آلتکوین‌ها و تبدیل آن به استیبل کوین متفاوت است. در این حالت دوم سرمایه همچنان در بازار رمزارزها قرار دارد، اما حالت اول به معنای خارج شدن نقدینگی از بازار کریپتو است. ذکر این نکته ضروری است که شروع این واقعه همزمان با سقوط استیبل کوین UST و شبکه ترا رقم خورده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

بازار .............fare

farejoon

06/مرداد/1401

کاش مثل انوقت ها بازار مال طبقه ما بود ولی از روزی پای سیاستمدارها و هنرمندان ورزشکاران و سیلربیتیها و بهتر بگم تیلیاردرها وارد بازار شدن نه تنها جای ما رو تنگ کرده بلکه ما به پای انها نمیرسیم همیشه دپرسیم و به نظرم خیلی بد شده کاش یه قانونی بود که بازار فقط مال ما بود ولی هر کاری کنیم دنیا به نفع اونهاست .

17

بازار استیبل کوین ها

marwan

25/خرداد/1402

استیبل‌کوین‌ها به عنوان حلقه اتصال بازار نوین رمزارزها و دارایی‌های سنتی نقش حیاتی در ورود نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند. استیبل کوین‌ها به واسطه قیمت ثابت خود، برای ذخیره سود معاملات و نقد شدن در زمان افت بازار و یا داشتن اکسپوژر به دارایی زیرین به کار می‌روند و پرطرفدار هستند.

4

بازار رمز ارز ها

بهزادبروکی‌میلان

06/مرداد/1401

این بازار شده بازیچه دست آمریکا و اروپا درحالی که این بازار باید مستقل باشه نه اینکه بازار آمریکا دچار رکود وتورم بشه این بازار هم دچار افت و رکود بشه

17

سرنوشت

seyed6042

05/مرداد/1401

وقتی سرنوشت یک بازار سوپر کلان اقتصادی دست چند نفر استخر داران میچرخد (بازار شتر،گاو،پلنگ) باید هم چنین باشدبیچاره ما خرده پاها که هر نسیمی بخشی از چرخه پولیشان بخاطر بلکه نابود

28

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.