coingram
کوینگرام

رشد قیمت‌ ارزهای دیجیتال در پی افزایش نرخ بهره

06/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
رشد قیمت‌ ارزهای دیجیتال در پی افزایش نرخ بهره
Crypto
Bitcoin
Altcoin
بیتکوین
2017
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال پیش از این انتظار افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را داشتند. از همین‌رو افزایش نرخ بهره اخیر، آنان را غافل‌گیر نکرد و همین امر موجب افزایش قیمت‌ ارزهای دیجیتال شد.

به گزارش کوین دسک، روز چهارشنبه قیمت بیت کوین در معاملات ابتدایی صبح ۲ درصد افزایش یافت و پس از ‌آن‌که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۰.۷۵ واحد درصد افزایش داد، میزان این افزایش را به ۱۰ درصد رساند. بیشتر اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی سنتی در روز چهارشنبه حول افزایش نرخ بهره بوده که مقدار این افزایش با انتظار فعالان بازار مطابقت داشت.

نمودار نقطه ای (dot plot) فدرال رزرو نموداری است که پیش بینی هر یک از مقامات فدرال رزرو درباره نرخ بهره کلیدی کوتاه مدت بانک مرکزی را ثبت می کند. این نمودار نشان می‌دهد که تا پایان سال جاری، نرخ بهره به ۳.۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. فدرال رزرو در سال جاری سه جلسه دیگر در سپتامبر (شهریور ماه)، نوامبر (آبان ماه) و دسامبر (آذر ماه) در پیش دارد که در این جلسات درباره نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد شد.

در بازار سهام ایالات متحده نیز شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) و نزدک (Nasdaq) که بیشتر مبتنی بر سهم‌های شرکت‌های حوزه فناوری است،‌ به ترتیب ۱.۳۴ درصد و ۲.۴۴ درصد افزایش یافتند. دلیل این امر آن است که سرمایه‌گذاران از مقدار افزایش نرخ بهره راضی بودند. همچنین شاخص میانگین صنعتی داوجونز (Dow Jones Industrial Average) نیز کمتر از ۰.۵ درصد افزایش یافت.

قیمت اتریوم نیز با توجه به نرخ بهره در حدود ۱۶ درصد افزایش یافت. در همین حین، شدو فورک (shadow fork) یا به‌روزرسانی نرم‌افزار آزمایشی بلاک چین اتریوم دو روز پیش از موعد با موفقیت انجام شد. این آزمایش اتریوم را یک قدم به تغییر مورد انتظارش از یک شبکه مبتنی بر اثبات کار به یک شبکه مبتنی بر اثبات سهام دوست‌دار محیط زیست، نزدیک‌تر می‌کند.

آلت کوین‌ها نیز در روز چهارشنبه وضعیت سبزی داشتند. قیمت پالیگان که روز گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته بود، ۹.۳ درصد و قیمت سولانا ۵ درصد افزایش یافته‌اند.

افزایش نرخ بهره قابل انتظار، رشد قیمت بیت کوین را در پی داشت

در معاملات چهارشنبه پس از اعلام افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برطبق انتظارات، قیمت بیت کوین بار دیگر به سطح قبلی بازگشت.

با توجه به افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره، اظهارات مقامات بانک مرکزی ایالات متحده در ۴ مه (۱۴ اردیبهشت) درباره اندازه ترازنامه قابل توجه است.

در آن زمان فدرال رزرو گفته بود:

ما قصد داریم تا به مرور اندازه ترازنامه خود را به‌طور قابل پیش‌بینی کاهش دهیم و اجازه دهیم به اندازه سقف ماهانه، اصل بدهی‌های اوراق بهادار ما از ترازنامه کاسته شود.

سقف ماهانه برای اوراق خزانه ۳۰ میلیارد دلار و برای اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن ۱۷.۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود. یکی از تفاسیری که می‌توان از بیانیه ماه مه (اردیبهشت ماه) فدرال رزرو داشت این بود که ترازنامه فدرال رزرو هر ماه ۴۷.۵ میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند. اما نمودار زیر نشان می‌دهد که این تفسیر درست نبوده است و اندازه ترازنامه در حدود ۸.۹ تریلیون دلار باقی مانده است.

نمودار اندازه ترازنامه فدرال رزرو در طول زمان

البته باید توجه داشت که این مبلغ ۴۷.۵ میلیارد دلار یک سقف است و نه هدف و بنابراین کاهش اندازه ترازنامه زمانی رخ می‌دهد که موعد سررسید اوراق خزانه‌داری برسد و متعاقباً از ترازنامه خارج شود. سرمایه‌گذاران به اظهارات جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در این رابطه توجه می‌کنند:

تصمیمات ما درباره ترازنامه بر پایه دو هدف به حداکثررساندن اشتغال و ثبات قیمت‌ها گرفته می‌شوند. در همین راستا ما آمادگی داریم که جزئیات رویکرد‌های خود را با توجه به تحولات اقتصادی و مالی پیش آمده تنظیم کنیم.

درست است که فدرال رزرو اهدافی چون ثبات قیمت و به حداکثررساندن اشتغال را پیگیری می‌کند اما سرعت و نحوه دستیابی به این اهداف نیز به وسیله تصمیمات این نهاد مشخص می‌شود.

سیاست‌های فدرال رزرو بر دارایی‌های پرخطری مانند سهام و ارزهای دیجیتال اثرگذار است. همان‌طور که در نمودار زیر مشخص است همبستگی بین شاخص‌ اس‌اندپی ۵۰۰، نزدک و قیمت بیت کوین هم‌چنان ضعیف است.

نمودار قیمت جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟

تحلیل تکنیکال بیتکوین (BTCUSDT) - تایم فریم 4 ساعته، سه‌شنبه 21 فروردین 1403

تحلیل تکنیکال بیتکوین (BTCUSDT) - تایم فریم 4 ساعته، سه‌شنبه 21 فروردین 1403


تحلیل کاربران

افزایش قیمت

asalii

07/مرداد/1401

نرخ بهره افزایش پیدا کرد و ارزها هم بالا رفتن تا یبار هم خلاف اون چیزی که انتظار میرفت انجام شده باشه و امیدوارم ادامه پیدا کنه

56

نرخ بهره و قیمت بیت کوین

alishivaei

07/مرداد/1401

از زمانی بیت کوین متولد شده نرخ بهره صعودی بودی و بیت کوین اگه میخواست با نرخ بهره حرکت کنه الان قیمتش صفر شده بود به نظرم نرخ بهره تاثیر زیادی تو قیمت بیت کوین نداره و جنگ روسیه و اکراین و ویروس کرونا بیشترین تاثیر رو در قیمت بیت کوین گذاشته بود

25

ارز دیجیتال ونرخ بهره

marwan

14/آبان/1402

نرخ بهره قدرتمندترین ابزار در اختیار بانک‌های مرکزی، برای کنترل و مدیریت اقتصاد است. افزایش یا کاهش نرخ بهره، سمت و سوی جاری شدن نقدینگی در شریان های اقتصاد را تغییر می‌دهد. در این مقاله به تاثیرات نرخ بهره بر بازارهای مالی، مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم و مخصوصا به آخرین و جدیدترین نرخ بهره در آمریکا، بزرگترین اقتصاد دنیا، اشاره می‌کنیم. دلیل اهمیت نرخ بهره ایالات متحده برای ما، تاثیر بسیار زیادی آن روی بازار ارزهای دیجیتال است.

1

بیت‌کوین

niusha7261

06/مرداد/1401

به نظر بعد از این حرکت دوباره برمیگرده پایین تا سطح ۱۹تا۲۰کا در ادامه میتونه مجددا رشد کنه و بعد دراپ اصلی بازار

24

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.