coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.2%

59,316 $

3,695,386,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.2%

3,008 $

187,388,432 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

1 $

62,362 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

563 $

35,072,408 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.6%

139.83 $

8,711,409 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

62,362 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.1%

0.5213 $

32,477 تومان

XRP

XRP

xrp

1%

3,003 $

187,063,849 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.4%

0.1335 $

8,317 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

6.8%

5.21 $

324,583 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

نیمی از حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌ها ساختگی است

05/شهریور/1401
افزودن به نشان شده ها
نیمی از حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌ها ساختگی است
BTC
Bitcoin
Exchange
بیتکوین
2050
2 دقیقه

بیش از ۲۰٬۰۰۰ کوین و توکن در بازار رمراز وجود دارد. اما با گذشت بیش از یک دهه از شکل‌گیری این بازار، هنوز هم بیت کوین مهم‌ترین رمزارز در این بازار است و با دامیننس بالای ۴۰٪ پرچم‌دار بازار کریپتو به شمار می‌رود. اما یکی از انتقادهایی که به بازار بیت کوین (و به شبکه و تکنولوژی آن) وارد می‌شود، حجم بالای تجارت شستشو در معاملات بیت کوین در صرافی‌های متمرکز است.

به نقل از finbold، مجله اقتصادی فوربز در مقاله تحلیلی‌ خود که ۲۶ آگوست (۴ شهریور) منتشر کرد گزارش داد از بررسی ۱۵۷ صرافی ارز دیجیتال به این نتیجه رسیده است که حدود ۵۱٪ از معاملات روزانه ثبت شده برای بیت کوین به احتمال زیاد جعلی و ساختگی بوده‌اند.

مطابق تخمین مجله فوربز مجموع حجم معاملات بیت کوین در بازار رمزارز طی ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) حدود ۱۲۸ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که حجم گزارش شده توسط منابع متعدد حجم معاملات این ماه را ۲۶۲ میلیارد دلار گزارش می‌دهد. به این ترتیب ۵۱٪ از حجم معاملات گزارش شده جعلی و ساختگی یا اصطلاحا نتیجه «تجارت شستشو (Wash Trading)» است.

کدام صرافی‌ها تجارت شسشتو انجام می‌دهند؟

بر اساس آنالیز فوربز شرکت‌هایی مانند بایننس، MEXC Global، و بای‌بیت از بزرگترین شرکت‌هایی هستند که مرتکب تجارت شستشو شده‌اند. این صرافی‌ها که حجم زیادی از معاملات را گزارش می‌کنند با نظارت اندک یا بدون نظارت مشغول فعالیت هستند. این تحقیق نشان می‌دهد صرافی‌هایی که نظارت کمتری روی فعالیت آن‌ها انجام می‌شود، (از جمله صرافی‌های نامبرده) حدود ۸۹ میلیارد دلار حجم واقعی دارند در حالی‌که حجم معاملات گزارش شده توسط آن‌ها ۲۱۷ میلیارد دلار است.

پیش از این نیز بیت‌وایز (Bitwise) در مارچ ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) یک وایت‌پیپر منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد ۹۵٪ از حجم معاملات بیت‌کوین CoinMarketCap جعلی یا غیراقتصادی هستند.

فوربز از ارزیابی‌های کمی و کیفی استفاده کرد تا حجم معاملات ارائه شده توسط صرافی‌ها را تغییر دهد تا بتواند مطالعه خود را دقیق‌تر انجام دهد.

در گزارش فوربز برخلاف روش‌های دیگر که داده‌های تراکنش را بررسی می‌کنند (و ممکن است فریب داده شوند)، با تجزیه و تحلیل حداقل پنج مجموعه داده که در کنار هم، صداقت و عدم صداقت شرکت را بازتاب می‌دهند به هر شرکت نمره اعتبار اختصاص داده شده است.

  • مجله فوربز چه شرکت‌هایی را متهم به معاملات ساختگی می‌کند؟

شرکت‌هایی مانند بایننس، MEXC Global، و بای‌بیت از بزرگترین شرکت‌هایی موضوعی هستند که بر اساس آنالیز فوربز مرتکب تجارت شستشو شده‌اند.

  • به اعتقاد فوربز چقدر از حجم معاملات صرافی‌های رمزارز ساختگی است؟

فوربز تخمین می‌زند حجم معاملات بیت کوین در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) به ۱۲۸ میلیارد دلار رسیده است و ۵۱٪ کمتر از حجم گزارش شده توسط صرافی‌ها است که رقم ۲۶۲ میلیارد دلار را ارائه کرده‌اند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟


تحلیل کاربران

روش کثیف

parsashob

05/شهریور/1401

اعلام آمارغیرواقعی در جهت اهداف یه عده انجام میشه .. نمونه اش توی بورس خودمون .. امار دروغین رشد بورس و قیمتهای غیرواقعی سهام که رشد میکردن هرروز ... باعث فریب مردم و هجوم به بورس شد و با حماقت پول سرازیر کردن تو جیب بورس ودولت ... احتمالا تحارت شستشو هم به دلیل افت قیمتها صورت گرفته که بتونن مفت بخرن و چندوقت دیگه با یه ترفند ارزش ارز رمزهایی که خریدن رو بالا میبرن و سود سرشاری بصورت کثیف میکنند

23

بیتکوین

امیرمهد1383

05/شهریور/1401

بازار که همیشه رو به رشد روزهایی هم افت میکنه پس هر وقت افت کرد باید استفاده کرد با تحلیلی که من گردم بیتکوین رشد میکنه

16

ساختگی

hastiiii

05/شهریور/1401

اینکه معاملات رو دست کاری می کنند و این حجم ازش ساختگی بوده مشخصه که باید بازار ریزش کنه و حالا بازم بیت کوین به زیر ۲٠ هزار دلار بیاد

52

توضیح

zargol4001

05/شهریور/1401

این وضعیت شبیه وضعیت بورس ایران دردولت روحانی شده باافزایش قیمت بیت کوین افرادبیشتری روبه این سمت سوق دادن و وقتی افرادسرمایه شونوبه این بازارواردکردن بعدازمدت کوتاهی کم کم روبه کاهش قیمت اوردن فقط میخواستن پول مردم وبالابکشن

27

دسکاری امار خریدوفروش و اخبار کذب

saeed.1182

07/شهریور/1401

تنها دلیلی ک بیت کوین و این مارکت رو جذاب و باعث شد تا خیلیا سرمایه گذاری کنن شفافیت و تمرکز زدائی این مارکت بود ک الان تازه داره گندش در میاد وقتی بیشترین حجم خریدو فروش در شرکت یا سازمان متمرکز انجام میشه و اصلن نظارت و شفافیت مالی نسبت ب کاربران ارائه نمیده باید ازین نوع کلاهبرداری و دزدی هم رخ بده متاسفانه تاوقتیکه صرافیهای غیر متمرکز با شفافیت و نمودار مالی بر بستر بلاکچین قابل رویت برای همه ب استفاده عموم در نیاد و از سمت دیگه اگه صرافیهای متمرکز خاهان کار در کریپتو هستن با شفافیت مالی قابل استناد و همینطور حجم خرید وفروشهای بالای ۵۰ هزار دلار در زیر نیم ساعت غیر قانونی نشه نمیشه ب سلامت این بازار امیدی داشت چون هم امار دروغ و هم با خریدوفروشهای ملیون دلاری درلحظه بازارو ب هر سمت بخان میکشن و به نوعی جیب سرمایه گزارای دیگرو دارن رسما خالی میکنن .شما حساب کن وقتی ۱۰ هزار بیت درلحظه جمع کنن با نمودار دروغ ویهو قیمت بالاببرن و اونجا بازم بانمودار دروغ ثابت نگه دارن واخالی کنن و یهو باعث پامپ ودامپ بشن ک در روز حدالمکان دوسه بار شاهد همچین بازیه کثیفی هستیم چقدر باقیمت غیر واقعی دیگرانو مجبور ب خرید وفروش میکنن متاسفانه هرکسی حداقل ۱سال دراین بازار فعالیت داشته باشه محاله ک چندین بار در معامله متضرر نشده باشه ایکاش این صنعت هرچه زودتر بتونه خودشو از بند این همه اسیب نجات بده و شاهد رشد و بازارو سرمایهدگزاریه غیر متمرکز وسلامت باشیم تا همه بتونن با خیال راحت سرمایه گزاری سودساز کنن

12

معاملات ساختگی

marwan

07/اردیبهشت/1402

در بعضی وبنظرم اکثر صرافی ها حقه باز هستند وبی وجدان هستند از جمله کلاهبرداری وعدم بازپرداخت وانجام معاملات ساختگی این بی وجدان ها

4

معاملات بیت کوین

s@m@d

05/شهریور/1401

معاملات زیادی هر روز انجام میشه و حالا همین خبر که صرافی های متمرکز حجم معاملات رو دست کاری می کنند باعث ریزش بازار شد

52

آمارهای غیرواقعی

arashpayman

05/شهریور/1401

این موضوع که تجارت شستشو اسمشه اینجا .. توی خیلی از مسایل دیگه هستش .. کشور ما هم ید طولانی در انتشار اخبار دروغین و آمار غیرواقعی داره و دقیقا ما ایرانیها سالهاست با همه وجدمون تجارت شستشو رو لمس کردیم و خیلی هم متضرر شدیم...

31

بازار برباد

Catty707

05/شهریور/1401

بازار ریزش کرده معلومه شرایط برداشتو سخت تر میکنن با این خبرا اصلا معلوم نیست چی پیش میاد یکی میگه نصف بیت کوین ها دروغ بوده یکی میگه دست کاری کردن بازار قرمز شده!

28

بیت کوین چیست؟

alikhazaee72

09/شهریور/1401

بیت کوین نوعی پول الکترونیک است که به وسیله آن می‌توانید به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید.

12

سود ضرر دروغ

[email protected]

06/شهریور/1401

باعرض سلام خدمت همه حرف های میزنند انگار کعذرت میخوام مردم نمیفهمن نفهم هستن .یک دونه از کارهایی که برنامه گفته رو انجام ندی نمیتونی برداشت کنی یک دونه ؟ یا یکبار چرا اضافه واریز نمیکنند؟؟؟ حالا این همه کسر اوردن یاسود ضرر یاوقتی سودهای کلان تو جیب صراف ها میره اینا نیست الان به این راحتی سر یک شرکت بزرگ که تمام دنیا سرمایه گذارانشن کلاه رفته نه اینا نیست پول مردم رفته

23

مهم

beh77

05/شهریور/1401

دوستان شرایط برداشتو ببینید باورتون نمیشه یعنی هیچوقت نمیتونید پولتونو برداشت کنید هفته قبل رتبه پیش بینی روزانه اوردم ولی بازم نمیتونم برداشت کنم

43

کلاه برداری

mahi20

05/شهریور/1401

بیش از ۵۱دزصدحجم معاملات بیت کوین جعلی هست که به نظرم میشه گفت که این خودش میتونه یک نوع کلاهبرداری باشه

40

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.