coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.4%

62,590 $

3,824,249,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.1%

3,188 $

194,781,301 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

61,094 تومان

Tether

Tether

usdt

1.9%

590.8 $

36,096,047 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.8%

136.31 $

8,328,541 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,100 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.1%

3,187 $

194,750,751 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.2%

0.5078 $

31,027 تومان

XRP

XRP

xrp

4.3%

0.1422 $

8,688 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.2%

5.29 $

323,219 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

نهنگ‌های بیت کوین در حال فروش دارایی خود هستند

08/شهریور/1401
افزودن به نشان شده ها
نهنگ‌های بیت کوین در حال فروش دارایی خود هستند
BTC
Whale
بیتکوین
نهنگ
1740
3 دقیقه

به‌طور معمول، فروش گسترده بیت کوین توسط نهنگ‌ها باعث کاهش قیمت، ایجاد وحشت و نوسان در بازار می‌شود. با این حال، بررسی رفتار آنها می‌تواند به معامله‌‌گران و سرمایه‌گذاران کوچک در پیدا‌کردن فرصت‌های ورود یا خروج از بازار کمک کند.

به گزارش کریپتواسلیت، بر اساس داده‌های گلسنود، شاخص روند انباشت نهنگ‌های بیت کوین به محدوده صفر رسیده است. این اتفاق نشان می‌دهد که آنها خرید بیت‌ کوین‌‌های بیشتر را متوقف کرده‌اند و به‌سرعت در حال فروش دارایی‌‌های خود هستند.

بررسی داده‌های شاخص روند انباشت بیت کوین بین آوریل ۲۰۲۰ تا اوت ۲۰۲۲ (فروردین ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۱) نشان می‌دهد که انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها در ماه جاری به‌شدت کاهش یافته است. این بدان معنی است که آنها به‌طور گسترده‌ای در حال فروش ذخایر بیت کوین خود هستند.

شاخص روند انباشت بیت کوین نهنگ‌ها

طبق داده‌های موجود، قیمت بیت کوین در ماه اوت (مرداد) بیشتر در محدودهٔ ۲۰٬۰۰۰ تا ۲۵٬۰۰۰ دلار معامله شده است. پیش از این هم دیده شده است که نهنگ‌ها در ۲ سال گذشته و در ۴ دورهٔ متفاوت، بیت کوین خریده و انباشت کرده‌اند.

گفتنی است نهنگ‌ها در واقع کیف پول‌هایی با بیش از ۱٬۰۰۰ بیت کوین موجودی هستند و معمولاً به‌عنوان نمایندهٔ سرمایه‌گذاران (هولدرها) بزرگ شناخته می‌شوند.

دوره‌های انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها در ۲ سال گذشته

شاخص روند انباشت بیت کوین

شاخص روند انباشت بیت کوین معیاری است که خریداران حال حاضر بیت کوین را مشخص می‌کند. از این شاخص برای تحلیل احساسات بازار، به‌ویژه میان گروه‌های مختلف سرمایه‌‌گذران استفاده می‌شود.

این شاخص بر اساس دو عامل اندازه‌گیری می‌شود؛ اول امتیاز مشارکت یک نهاد که همان مقدار توکن‌های در اختیار آنهاست و دوم تغییرات موجودی (کیف پول) که بر اساس اختلاف مقدار دارایی‌های در یک دوره معمولاً یک‌ماهه مشخص می‌شود.

مقدار شاخص انباشت بیت کوین عددی بین صفر تا یک خواهد بود. اگر این مقدار به صفر نزدیک باشد، نشان‌دهنده توزیع سکه‌ها میان سرمایه‌گذاران مختلف است. مقدار نزدیک به یک نیز نشان‌دهنده حضور پررنگ سرمایه‌گذاران بزرگ درون شبکه است.

انباشت بیت کوین هولدرهای کوچک کاهش یافته است

در حالی نهنگ‌ها انباشت بیت کوین را متوقف و حتی شروع به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند که میزان انباشت بیت کوین میگوها (سرمایه‌گذاران خرد) نیز کاهش یافته است.

نمودار مجموع موجودی آدرس‌های دارای ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۰۰٬۰۰۰ بیت کوین

طبق داده‌های گلسنود، در سال جاری موجودی کیف پول میگوها بین ۲ تا ۲.۳میلیون بیت کوین در نوسان بوده است. با این حال، این شاخص از ماه ژوئیه (تیر) روندی نزولی داشته است.

گفتنی است منظور از میگو‌ها، سرمایه‌گذارانی هستند که کمتر از یک بیت کوین در کیف پول خود دارند.

با خرید ۶۰٬۰۰۰ بیت کوین توسط میگوها در ماه ژوئیه (تیر)، شاهد بیشترین سطح انباشت ماهانه توسط سرمایه‌گذاران کوچک از سال ۲۰۱۸ بوده‌ایم.

تفاوت شیوه واکنش این دو گروه به شرایط یکسان بازار، نشان می‌دهد که هر گروه چگونه این وضعیت را درک می‌کنند.

وضعیت نامشخص بازار، نهنگ‌های بیت کوین را مجبور به فروش دارایی‌های‌شان کرده است. به ویژه پس از آخرین سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که به فشار بیشتر بر اقتصاد ایالات متحده اشاره کرد.

با این وجود، میگوها تلاش بیت کوین را برای عبور از محدوده ۲۰٬۰۰۰ تا ۲۵٬۰۰۰ دلاری به‌عنوان بهترین نقطه برای ورود به بازار تشخیص داده‌اند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!


تحلیل کاربران

وضعیت بیت کوین

saman56

09/شهریور/1401

این بازار هم به فاتحه رسید وضعیت خطرناکی هست برای سرمایه گذاران ریز و کوچیک و متوسط انهایی که بازار و کنارل دستشون هست هر چی ضرر کنند از سرمایه گذاران کوچیک جبران میکنند سرمایه افراد ضعیف را بالا میکشند و صرافی و همه چی دلیت میشه مخصوصا در ایران که حق و حقوق شهروندی وجود نداره فردا پیگیر بشی متهم میکنند چرا رفتی توی این بازار طوریکه میگی نخواستم ولم کنید

17

نهنگ بیت کوین

meysam1385

08/شهریور/1401

بله بلافاصله ازینکه نرخ بیت کوین رو به کاهش شد همه دارای خود را به اجبار میفروشند و در حال حاظر ارز های دیگه ای برای سرمایه‌گذاری هستند که رو به افزایشن و قابل توجه مردم قرار گربته است

10

فروش بیت کوین

mohammad074

08/شهریور/1401

با سلام نهنگ ها تصمیم به فروش بیت کوین خود کردن با این کار بیشتر مردم میترسند این کار باعث ریزش کل بازار میشه نهنگ ها هم کارشون اینه میفروشن بازار اومد پایین میخرند بازار دست ایناس دیگه

10

فقط ترید

mahi20

08/شهریور/1401

دگه هولد مثل قبل سود نداره واگرم هم داشته باشه صبر خیلی زیاد وسرمایه زیاد میخواهد باید ترید یاد گرفت تا بتونیم از این بازار پول دربیاریم

31

وضعیت بد نهنگها

[email protected]

08/شهریور/1401

با سلام ‌خدمت تمامی دوستان عزیز وهمیشگی اول از همه ، دیگه خبری از انباشته کردن روی هم بیت کوین و هولدرهای کوچیک نیست.. وضعیت بد و نامشخص ،، نهنگ های بیت کوین را مجبور به فروش داراییشون کرده.. روزی بود که فروش گسترده بیت کوین توسط نهنگها بود ..اما دست تقدیر روزگار و بلانسبت بعضی از حیوان های دوپا )) دوستان میشه خواهش کنم لایک کنید ))

19

جلوگیری از ضرر

arashpayman

08/شهریور/1401

توی این اوضاع اشفته بازار ارز رمز و افت شدیدقیمت ... هرکسی که ارز رمز داره سعی میکنی برای جلوگیری از ضرر بیشتر اونارو به فروش برسونه.. فک کنم این حرکت نهنگ ها نشون دهنده ناامیدی از بالارفتن قیمت ها در اینده نزدیک باشه ..

24

بیت کوین چیست؟

alikhazaee72

09/شهریور/1401

بیت کوین نوعی پول الکترونیک است که به وسیله آن می‌توانید به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید.

15

فروش بیت کوین

s@m@d

08/شهریور/1401

نهنگ ها که تصمیم به فروش بیت کوین میگیرند یعنی باید از بازار ترسید و مواظب بود چون همین ترس باعث میشه تمامی معاملات با احساس انجام شه و ریزش بیشتری صورت بگیره

51

نهنگ های بیت کوین

hastiiii

08/شهریور/1401

نهنگ های بیت کوین دیگه قصد هولد کردن بیت کوین ندارند و با فروش ارزهای خودشون حالا بازار رو در وحشت فرو برده اند و همین امر میتونه باعث شه بیت کوین تا زیر ۱۵هزار دلار هم بیاد

57

نهنگ ها

dors@1

09/شهریور/1401

وقتی نهنگ ها پشت یه ارز رو خالی کنند ریزش شروع میشه و حالا این رفتار نهنگ ها باعث ریزش قیمت بیت کوین و کل بازار شد

11

نهنگ ها

علیرضادوست

04/اسفند/1401

نهنگ ها افرادی هستند که مقدار زیادی بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود دارند. نهنگ بیت کوین، آدرس کیف پولی است که بیش از 1000 بیت کوین در آن وجود دارد. از سوی دیگر، افرادی که دارای مقادیر زیادی ارزهای دیجیتال دیگر هستند، به عنوان "نهنگ های رمزنگاری شده" شناخته می شوند. نهنگ ها برای خود پول در می آورند و در عین حال بر نحوه ترید سایر معامله گران ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارند. به همین دلیل است که پیگیری کارهایی که این نهنگ ها انجام می دهند بسیار مهم است

1

بیت کوین

mehranh

13/شهریور/1401

با این کار قیمت بیت کوین پایین می‌آید و هدف هم همین است پس اگر ریسک کنیم و بخریم احتمال سود دهی هست

3

بازار دیجیتالی

mohamad.12.com

11/شهریور/1401

سلام خدمت همه دوستان عزیز با این شرایط اشفته بازار ها دیگر بازارهای ارز دیجتیالی هم در وضعیت خطرناکی قرار گرفتن خودم‌که قبلن تو بیت کوین ترون و حتی طلا سرمایه گذاری میکردم سود خوبی داشتی ولی الان دیکه وضعیت بازار بد شد

4

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.