coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.9%

60,806 $

3,721,327,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.9%

2,915 $

178,372,296 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9987 $

61,120 تومان

Tether

Tether

usdt

1.8%

585.2 $

35,812,404 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.3%

146.54 $

8,968,248 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9991 $

61,145 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3%

0.5005 $

30,631 تومان

XRP

XRP

xrp

2.8%

2,914 $

178,344,144 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

8.1%

6.76 $

413,712 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.5%

0.1449 $

8,868 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

ماینرهای بیت کوین همچنان مشغول فروش‌اند

20/شهریور/1401
افزودن به نشان شده ها
ماینرهای بیت کوین همچنان مشغول فروش‌اند
BTC
Mining
بیتکوین
ماینر
2102
3 دقیقه

آن‌طور که از شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای (آنچین) پیداست، ماینرهای بیت کوین همچنان با سرعت قابل‌توجهی مشغول فروش ذخایر خود هستند؛ اما این جریان فروش تا کجا ادامه دارد و تأثیر آن در بلندمدت چگونه خواهد بود؟

به گزارش کریپتو اسلیت، بی‌ثباتی قیمت بیت کوین طی ماه‌های اخیر بخش قابل‌توجهی از بازار ارزهای دیجیتال را تخریب کرده است و اکنون رفته‌رفته ماینرها را با خود پایین می‌کشد. ماینرها با اینکه اغلب به‌عنوان پایه‌های شبکه بیت کوین و انعطاف‌پذیرترین بازیگران این اکوسیستم شناخته می‌شوند، در حال حاضر تحت‌تأثیر کاهش سریع حاشیه سود خود قرار گرفته‌اند.

سختی شبکه بیت کوین اکنون تنها یک درصد با اوج تاریخی خود فاصله دارد و همین موضوع بخش قابل‌توجهی از ماینرها را از شبکه خارج می‌کند. سودآوری استخراج در آستانه رسیدن به یکی از پایین‌ترین سطوح تاریخ خود قرار دارد؛ به‌طوری که در ابتدای سپتامبر (شهریور) درآمد ماینرها به ازای هر تراهش، به زیر ۵٬۰۰۰ دلار رسید.

نمودار درآمد ماینرها از هر یک تراهش قدرت پردازشی

هم‌زمانی افزایش سختی و کاهش سودآوری استخراج بیت کوین، ماینرها را مجبور کرد تا در ابعاد گسترده اقدام به فروش ذخایر بیت کوین خود کنند. از ماه ژوییه (تیر)، زمانی که موجودی بیت کوین ماینرها به اوج خود در ۱.۸۴میلیون واحد رسیده بود، تا به امروز، این استخراج‌کنندگان بیش از ۱۲٬۰۰۰ واحد بیت کوین از موجودی خود را به فروش رسانده‌اند.

آن‌طور که از آمارهای درون‌زنجیره‌ای پیداست، ماینرهای بیت کوین در نوامبر سال ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰)، زمانی که قیمت بیت کوین به اوج تاریخی خود رسیده بود نیز دست به چنین فروش هماهنگی زده بودند. در آن زمان، ماینرها مجموعاً چیزی حدود ۳۰٬۰۰۰ واحد را به فروش رسانده بودند. اگر قرار باشد ماینرها پاییز امسال هم از الگویی مشابه سال قبل پیروی کنند، طی هفته‌های پیش رو شاهد فروشی هماهنگ و بزرگتر از قبل خواهیم بود.

نمودار تغییرات خالص سرمایه ماینرها (اختلاف بین بیت کوین‌های ورودی و خروجی از آدرس ماینرها)

در حالی که وضعیت شاخص بالا نشان می‌دهد فروش هماهنگ ماینرها اوج یا بدترین قسمت خود را پشت سر گذاشته است، روند نزولی موجودی بیت کوین ماینرها تصویر متفاوتی در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهد.

نمودار تغییرات موجودی ماینرهای بیت کوین

برخی از کارشناسان بر این باورند که فروش ماینرها طی دو ماه گذشته می‌تواند در بلندمدت به نفع بیت کوین باشد؛ چراکه نوسان در میزان سودآوری استخراج، شبکه را از فعالیت‌های با بهره‌وری پایین و ماینرهای ضعیف، خالی می‌کند. در آینده زمانی که ثبات به بازار بازگردد، بار فعالیت شبکه بیت کوین بر دوش انعطاف‌پذیرترین و سودآورترین ماینرها خواهد بود و شبکه برای چرخه‌ها و نوسانات بعدی قدرتمندتر خواهد شد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!


تحلیل کاربران

حرکت بی موقع

arashpayman

21/شهریور/1401

سلام و درود به دوستان عزیزم در کوین گرام... این چندروزه قیمت بیت کوین در حد یک تک استارت شروع به رشد کرده .. ولی این اقدام ماینرها تا حد زیادی به این جهش ضربه خواهد زد .. یکی نیست بزنه تو سر این دوستان که مگه خوراکیه که تاریخ مصرفشون تموم شه ...

19

ماینرها در حال استخراج بیت کوین

Catty707

20/شهریور/1401

آمریکا و انگلیس جفتشون از رمز ارزها حمایت کردن حسابی در دو روز گذشته بیخودی بازار جون نگرفتهانگلیس که گفته یه بازار رمز ارز میخواد راه بندازه توی کشورش آمریکا هم گفته حمایت اصولی از رمز ارزها در دستور کار قرار داره برای جلوگیری از کلاه برداری . مردم هم که دارن بیت کوین می‌خرن تا جایی که میتونن البته اونایی که پول دارن.

26

ماینرهای بیت کوین

marwan

26/آذر/1402

از جمله عواملی که فشار فروش را تحت تاثیر قرار می‌دهند می‌توان به کاهش درآمد در پی کاهش فعالیت اوردینال‌ها (Ordinals) و همچنین رسیدن سختی استخراج و هش ریت (hash rate) به رکوردی جدید اشاره کرد.

1

ماینر های بیت کوین

naiem_allahzadeh

22/شهریور/1401

سختی شبکه بیت کوین اکنون تنها یک درصد با اوج تاریخی خود فاصله دارد و همین موضوع بخش قابل‌توجهی از ماینرها را از شبکه خارج می‌کند

13

ماینرهای بیت کوین

king65mmd

28/شهریور/1402

به طور کلی، در ابتدا بهترین ماینر خانگی برای استخراج بیت کوین، کامپیوترها بودند؛ اما امروزه دستگاه‌های خانگی به‌تنهایی پاسخگوی استخراج نیستند.

2

ماینرها

ahmadshrzad

24/شهریور/1401

اینکه ماینرها هنوز دست به فروش می زنند فقط فرصت رو در اختیار نهنگ ها میزارن تا با خرید سنگین هر موقع دوست داشتن بازار رو بالا و پایین ببرند

43

بیت کوین

dors@1

20/شهریور/1401

همین که بیت کوین میخواد یذره رشد کنه یه خبر بد میرسه و حالا ماینرها با فروش بیت کوین های خودشون پشت این ارز رو خالی می کنند

17

کاهش قیمت بیت کوین

Mohalidanish

21/شهریور/1401

خیلی از کشور های که دنبال ارزهای دیجیتالی اند تلاش دارند تا یک جورایی قیمت بیت کوین بالا نروند و بتوانند ارز های خود شأن را تقویت کنند

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.