coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.8%

62,924 $

4,102,644,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.1%

3,092 $

201,618,612 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

0.998 $

65,070 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

601.9 $

39,241,272 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

9.3%

142.51 $

9,291,652 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9991 $

65,141 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5%

3,091 $

201,530,592 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.7%

0.5147 $

33,558 تومان

XRP

XRP

xrp

7.8%

0.1479 $

9,643 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

9.6%

5.17 $

337,084 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم؛ سقوط به کف‌های جدید یا بازیابی قیمت‌ها؟

29/شهریور/1401
افزودن به نشان شده ها
تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم؛ سقوط به کف‌های جدید یا بازیابی قیمت‌ها؟
BTC
ETH
بیتکوین
اتریوم
2303
3 دقیقه

نگرانی معامله‌گران از میزان افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا که نتیجه آن فردا مشخص می‌شود، احتمالاً بازار سهام و ارزهای دیجیتال را همچنان پرنوسان نگه خواهد داشت. با اینکه بیشتری پیش‌بینی‌ها افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره در این مرحله را تأیید می‌کنند، طبق آمارهای به دست آمده از ابزار نظرسنجی «FedWatch Tool» بورس کالای شیکاگو، برخی تحلیلگران افزایش ۱ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در این مرحله را نیز محتمل می‌دانند؛ رشدی که اگر قطعی شود، بیشترین افزایش یک‌باره نرخ بهره در این کشور از ابتدای دهه ۸۰ میلادی خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند بیت کوین به نوسان محدود خود ادامه داده و در ادامه به زیر کف قبلی قیمت در ماه ژوئن (۱۷٬۵۹۲ دلار) سقوط کند. با وجود این، تجربه نشان داده‌ است که هر چیزی ممکن است در بازار اتفاق بیفتد و قیمت لزوماً مطابق با پیش‌بینی اکثریت تغییر نمی‌کند. اگر بانک مرکزی آمریکا فردا شب بازار را غافلگیر نکند، ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران محتاط دوباره وارد بازار شوند و قیمت‌های بتوانند از این طریق یک بازیابی کوتاه‌مدت را تجربه کنند.

بازارهای نزولی این فرصت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند تا برای بلندمدت واحدهای بیشتری انباشت کنند. تلاش برای پیداکردن کف قطعی چرخه نوزلی فعلی، کاری بیهوده است و به همین خاطر ممکن است معامله‌گران منتظر شدیدترشدن احساسات منفی در بازار باشند تا در آن زمان انباشت واحدهای جدید در قیمت‌ها پایین را شروع کنند. عبور از نوسانات شدید قیمت، به سرسختی زیادی نیاز دارد، اما کسانی که این شرایط را تحمل کنند، احتمالاً در بازارا صعودی بعدی، موقعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

با این اوصاف آیا بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌توانند یک تغییر اساسی در روند خود ایجاد کنند یا اینکه قرار است شاهد سقوط عمیق‌تر قیمت‌ها باشیم؟

بیت کوین (BTC)

بیت کوین طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی گرفتار بوده است. خریداران در مقطعی یک اصلاح صعودی تازه را از کف ۱۷٬۶۲۲ دلاری ماه ژوئن (خرداد) آغاز کردند و در ادامه موفق شدند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای (MA ۲۰۰ – خط سبز در تصویر) برسانند؛ اما همان طور که از نمودار زیر پیداست، تلاش‌ آنها برای حفظ این موقعیت ناموفق بوده است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

خریداران هفته قبل نیز یک بار دیگر برای عبور از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای تلاش کردند، اما با مقاومت فروشندگان مواجه شدند. این اتفاق نشان می‌دهد حفظ مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای برای فروشندگان مهم است. به همین خاطر باید این سطح را با دقت زیرنظر داشته باشیم.

در صورت ادامه روند نزولی، ۱۷٬۶۲۲ دلار می‌تواند یکی از حمایت‌های کلیدی پیش روی قیمت باشد. شکسته‌شدن این حمایت ممکن است به طولانی‌ترشدن روند نزولی و سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۴٬۰۰۰ دلار منجر شود.

در مقابل، عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار می‌تواند اولین نشانه از قدرت‌گرفتن خریداران باشد. این اتفاق در وهله اول نشانه‌ای برای ادامه نوسان عرضی قیمت بین ۱۷٬۶۲۲ دلار تا ۲۵٬۲۱۱ دلار در روزهای پیش رو است. احتمال تغییر روند اما، تنها در شرایطی افزایش پیدا می‌کند که خریداران مقاومت ۲۵٬۲۱۱ دلاری را پشت سر بگذارند. پس از آن هم راه برای جهش بیت کوین تا ۳۲٬۰۰۰ دلار باز می‌شود.

اتریوم (ETH)

همان طور که از نمای یک هفته‌ای بازار اتریوم پیداست، فروشندگان چند هفته است که از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱٬۷۳۲ دلار دفاع می‌کنند. این یعنی احساسات معامله‌گران به اتریوم همچنان منفی است و بخشی از فعالان بازار با جهش قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

نمودار هفتگی قیمت اتریوم

کندل هفته قبل اتریوم پس از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای، ریزش شدیدی را تجربه کرد و قیمت تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای در ۱٬۲۸۳ دلار پایین آمد. انتظار می‌رود خریداران در ادامه نیز با قدرت از این سطح دفاع کنند.

خریداران باید قیمت را بار دیگر به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای برسانند تا بتوان گفت فروشندگان برتری خود را از دست داده‌اند. احتمال تغییر روند نیز تنها با عبور قیمت از ۲٬۰۳۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. پس از آن اما، احتمال می‌رود بخشی از معامله‌گران بار هر بار جهش قیمت اقدام به فروش دارایی‌های خود و خروج از بازار کنند.

از طرفی، اگر در ادامه حمایت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای شکسته شود، فشار فروش تشدید خواهد شد و ممکن است اتریوم تا کف ماه ژوئن (خرداد) در ۸۸۱ دلار پایین بیاید. خریداران باید از حمایت ۸۸۱ دلاری با قدرت دفاع کنند، چراکه شکسته‌شدن آن می‌تواند به اوج‌گیری احساس ترس در بازار و فروش هماهنگ معامله‌گران منجر شود.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

QCP Capital هشدار می‌دهد: آیا ارتقای دنکن به اصلاح قیمت اتریوم منجر می‌شود؟

QCP Capital هشدار می‌دهد: آیا ارتقای دنکن به اصلاح قیمت اتریوم منجر می‌شود؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟


تحلیل کاربران

بیت کوین

Mohalidanish

31/شهریور/1401

بیت کوین بسیار سرعت کارش پایین است و قیمت این ارز هم خیلی کم است . این روش باعث کم شدن مشتری خواهد شد چون ارزهای زیادی وجود دارد که در مقابل این ارز قرار گرفته.

27

اتریوم

علیرضادوست

13/اسفند/1401

اتریوم (ethereum) دومین ارز بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال است که بلاک چین آن قابلیت های فراوانی را برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند فراهم کرده است. اگرچه قیمت این ارز دیجیتال چندماهی است روی سراشیبی قرار گرفته و در حال نزول بوده است ، چشم انداز بلندمدت ...

5

بیت کوین

hmydamdadksary

24/آبان/1401

افت زیاد بیت کوین بیشتر بخاطر جنگ روسیه با کشور اوکراین است زیرا بازار کونن بیشتر تحت تأثیر این جنگ قرار گرفت از شروع تا امروزببینید70درصد افتش بخاطر شروع جنگ بود

11

آخرین تحلیل قیمت بیت کوین وآتربوم

marwan

26/بهمن/1401

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوپایی آن‌ها، نوسانات زیادی دارد و ممکن است در یک روز قیمت یکی از آن‌ها تا چندصد درصد رشد کرده و یا چند ده درصد ریزش کند.

7

بیت کوین و اتریوم

nima niknam

23/آذر/1401

بیت کوین که روند ریزشی میگیره کل بازار قرمز میشه و حالا احتمالا ریزش بر روی اتریوم هم تاثیر بزاره ولی به خاطر بروزرسانی مرج میشه انتظار یه روند صعودی برای اتریوم در اینده نزدیک داشت

6

ارز دیجیتال

mari.ms

16/آذر/1401

بنظرم ارز دیجیتال این دوره یکی از بهترین راه های درامد زایی هست اما ب شرطی ک راه رو روش استفاده درس ازش رو بلد باشه وگرنه میتونی با یه سرمایه ناچیز شود زیادی ببری

6

آلت کوین

zetarf

29/شهریور/1401

ملت بروید آلت کوین بخرید به خدا قیمتش زیاد میشود حرف من را گوش دهید تا پشیمان نشوید. آلت کوین روندی نزولی در آینده ای نه چندان دور را خواهد داشت بهتر است تعمقی فکر کنید قیمتی تصاعدی خواهد داشت تشکر و سپاس فراوان بعدا شاهد مشاهده چشمگیر آن خواهی بود و من را بسیار دعا خواهید کرد لایک یادتون نره اینستاگرام : abteen.py

32

بیت و اتر

ahmadshrzad

29/شهریور/1401

بیت کوین که روند ریزشی میگیره کل بازار قرمز میشه و حالا احتمالا ریزش بر روی اتریوم هم تاثیر بزاره ولی به خاطر بروزرسانی مرج میشه انتظار یه روند صعودی برای اتریوم در اینده نزدیک داشت

40

روند بازار

Bist1234

07/مهر/1401

این وضعیت تنها با کاهش نرخ بهره بانکی مرکزی آمریکا قابل برگشت بود که با توجه به خبرها این اتفاق نخواهد افتاد و احتمالا درباره نرخ بهره افزایش یابد،پس امیدی نیست مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد

22

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.