coingram
کوینگرام

در زمان‌های قطعی اینترنت با معاملات خود چه کنیم؟

04/مهر/1401
افزودن به نشان شده ها
در زمان‌های قطعی اینترنت با معاملات خود چه کنیم؟
Internet
Crypto
Trade
2651
زمان مطالعه: 3 دقیقه

طی چند روز گذشته دسترسی به اینترنت، از جمله برخی سرویس‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی، در سراسر کشور با محدودیت همراه بوده است. معامله‌گران و کاربران فضای ارزهای دیجیتال نیز که برای انجام فعالیت‌های معمول خود همواره به اینترنت و برقراری ارتباط با برخی سرویس‌های خارجی نیاز دارند، در این چند روز و بسته به شیوه اتصال‌شان به اینترنت، با محدودیت‌ها و موانعی مواجه شدند.

ازآنجاکه وضعیت اینترنت در ایران همچنان ناپایدار و غیرقابل‌پیش‌بینی به نظر می‌رسد، اگر معامله‌گر هستید یا از برنامه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید، لازم است چند نکته را تا زمان پایدارشدن شرایط دسترسی به اینترنت در کشور، در نظر داشته باشید.

کیف پول‌های شخصی و انجام تراکنش

اگر دارایی‌های دیجیتال شما در کیف پول‌های غیرامانی ذخیره شده است، جای نگرانی وجود ندارد. منظور از کیف پول‌های غیرامانی نرم‌افزارها یا ابزارهایی هستند که کلید خصوصی یا کلمات بازیابی (بک‌آپ) در اختیار شما قرار می‌دهند.

طبق بررسی‌ها، هنوز کیف پول مطرحی در ایران فیلتر نشده است و بنابراین در زمان دسترسی به اینترنت جهانی، امکان تراکنش وجود دارد. با این حال، بهتر است در زمان محدودیت‌های اینترنت تراکنشی با کیف پول‌های خود انجام ندهید.

اگر نیاز فوری به تراکنش پیدا کردید و دسترسی به اینترنت جهانی وجود نداشت، یکی از روش‌ها این است که می‌توانید سرور مجازی (VPS) تهیه کنید و از آن برای انجام تراکنش کمک بگیرید؛ به این صورت که در VPS به یک کیف پول مانند اکسودوس (Exodus)، مای‌اتروالت (Myetherwallet)، متامسک (Metamask) یا هر کیف پول دیگری متصل می‌شوید، بک‌‌آپ خود را در این کیف پول‌ها وارد می‌کنید و تراکنش انجام می‌دهید. پس از تراکنش هم مطمئن شوید که اطلاعاتی روی VPS‌ باقی نماند.

با معاملات خود در صرافی‌های ارز دیجیتال چه کنیم؟

معامله‌گران ایرانی ارزهای دیجیتال بسته به فعالیت در صرافی‌های داخلی و خارجی و همین طور شیوه اتصال به اینترنت، این روزها شرایط متفاوتی را در زمان‌های قطعی اینترنت تجربه می‌کنند. برای همین، در ادامه حالت‌های مختلف را به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

به‌طور کلی بهتر است در این روزها تا حد امکان معامله‌ای انجام ندهید و سفارش‌ها و موقعیت‌های باز در پلتفرم‌های معاملاتی را در اولین فرصت ببندید.

اگر در صرافی‌های داخلی معامله می‌کنید

صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال با اینکه جزو سرویس‌های داخلی محسوب می‌شوند و در زمان محدودیت‌های اینترنت هم فعال هستند، به‌دلیل غیرقابل‌‌پیش‌بینی‌بودن شرایط اینترنت در کشور، عمدتاً از کاربران خود خواسته‌اند تا جایی که ممکن است از نقل‌وانتقالات غیرضروری خودداری کرده و سفارش‌های باز و حد ضرر معاملات خود را مدیریت کنند. انجام معاملات کوتاه‌مدت و پرریسک نیز در شرایط کنونی توصیه نمی‌شود.

اگر در صرافی‌های خارجی معامله می‌کنید

معامله‌گرانی ایرانی فعال در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال، به‌طور معمول، برای دسترسی به این پلتفرم‌ها مجبور به تغییر آی‌پی (IP) خود هستند. دو روش متدوال برای انجام این کار نیز استفاده از وی‌پی‌ان (VPN) یا تهیه سرورهای مجازی (VPS) است.

کارشناسان استفاده از وی‌پی‌ان برای تغییر آی‌پی و دسترسی به صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال را در شرایط کنونی توصیه نمی‌کنند؛ چراکه این ابزارها معمولاً و بسته به شیوه اتصال کاربر به اینترنت (استفاده از اینترنت همراه یا ثابت) به‌اندازه کافی پایدار نیستند. پایدارنبودن دسترسی به اینترنت هم می‌تواند ریسک انجام معاملات (خصوصاً معاملات اهرم‌دار) را در پلتفرم‌های خارجی افزایش دهد. ضمن اینکه شدیدترشدن محدودیت‌های اینترنتی در کشور در روزهای آینده یا ساعت‌های خاص، می‌تواند محتمل باشد و فعالیت این ابزارها را نیز بیش از پیش تحت‌تأثیر قرار دهد.

استفاده از سرورهای مجازی اما، در مقایسه با وی‌پی‌ان روشی نسبتاً پایدارتر، اما گران‌تر است. احتمال قطع‌شدن کامل دسترسی کاربرانی که برای معالمه در صرافی‌های خارجی از سرورهای مجازی استفاده می‌کنند نیز به‌مراتب کمتر از حالت استفاده از وی‌پی‌ان است.

مراقب اپلیکیشن‌های جعلی باشید

طی چند روز گذشته و هم‌زمان با انتشار اخبار مربوط به تلاش‌های ایلان ماسک برای فراهم‌کردن امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران، اپلیکیشن‌هایی جعلی در تلگرام منتشر شده است که با عنوان «برنامه دسترسی به اینترنت استارلینک» معرفی می‌شوند.

توجه داشته باشید تمامی اپلیکیشن‌هایی که این روزها در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به‌صورت فایل منتشر شده‌اند، جعلی و احتمالاً آلوده به بدافزار هستند. ضمن اینکه کاربرد نرم‌افزار رسمی استارلینک هم صرفاً تنظیم و کنترل تجهیزات ارتباطی این سرویس است.

همچنین، در این دوران که دسترسی به گوگل‌پلی و اَپ‌استور مسدود شده است، مراقب بعضی بدافزارهایی که خودشان را VPN جا می‌زنند، باشید. چنین بدافزارهایی ممکن است دارایی‌های دیجیتال شما را هم تهدید کنند. اگر مجبور شدید فایل apk دانلود کنید، پیش از نصب بهتر است آن را در سایت‌هایی مانند virustotal.com اسکن کنید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کمپانی Master card به دنبال ایجاد Crypto card

کمپانی Master card به دنبال ایجاد Crypto card

 سقوط آلت‌کوین‌ها هنوز تمام نشده!

سقوط آلت‌کوین‌ها هنوز تمام نشده!

ایران پیشنهاد راه‌اندازی یک ارز دیجیتال مشترک ویژه اتحادیه آسیا را مطرح کرد

ایران پیشنهاد راه‌اندازی یک ارز دیجیتال مشترک ویژه اتحادیه آسیا را مطرح کرد

 پخش برنامه‌های مرتبط با بیت‌کوین در تلویزیون ملی چین!

پخش برنامه‌های مرتبط با بیت‌کوین در تلویزیون ملی چین!

درآمد صنعت ارزهای دیجیتال در سال جاری دو برابر خواهد شد

درآمد صنعت ارزهای دیجیتال در سال جاری دو برابر خواهد شد


تحلیل کاربران

صبر

nima niknam

23/آذر/1401

مگر چاره ابی جز صبر داریم میشه کاری جز صبر انجام داد بقول ضرب المثل شیرین فارسی گرصبرکنی زغوره حلوا سازیم

7

قطعی انترنت

marwan

06/اردیبهشت/1402

ااسلام علیکم فعلا انترنت گاهگاهی قطع میشه وفیلتر شکن ها کار نمیکنن یا برای مدت کوتاه پولی شده ولی کلا بدنیست

5

قطعی اینترنت

Bist1234

06/مهر/1401

نه باید منتظر بود،منکه دفعه قبل ضررخوبی کردم ولی اینبار با توجه به تجربه قبلی و اینکه کوینگرامم هشدار داده بود تونستم زودتر اقدام کنم

19

چاره

09192955373

05/مهر/1401

نخیرکاری نمیشه کرد اماباصبرکردن هم کاری درست نمیشه همین صبرکردن ها بیچارمون کرده خدابه دادمون برسه اینجورادامه بدیم بیچاره میشیم

22

پیشنهاد

[email protected]

29/دی/1401

کیف پول دیجیتال به نظرمن سطح امنیتی مهمترین ویژگی یک کیف پول دیجیتال هست، دوستان لطفا هرکدام یه vpn خوب پیشنهاد بدین که بتونیم از تجربه همدیگه نهایت استفاده رو ببریم،

3

صبر

seyed6042

04/مهر/1401

مگر چاره ابی جز صبر داریم میشه کاری جز صبر انجام داد بقول ضرب المثل شیرین فارسی گرصبرکنی زغوره حلوا سازیم

32

راه چاره زمانی که اینترنت نداریم

soltansaeid

06/مهر/1401

سلام دوستان در زمانی که دسترسی به اینترنت نداریم یکی از راه کار ها اینه که از سرور مجازی vps استفاده کنیم و برای انجام آرامش ها ازش کمک بگیریم به این صورت که به ک کیف پول مثل متامسک یا اکسودوس متصل بشید بک آپ خودتون رو روی این کیف پول ها یا هر کیف پولی که مناسب میدونید وارد کنید و تراکنشتون رو انجام بدین بعد از تراکنش حتما مطمئن بشید که آطلاعاتی روی vps باقی نمونه. به امید روزهای بدون قطعی اینترنت .

18

قطعی اینترنت و ارزهای دیجیتال

CR77

10/دی/1401

اگر دارایی‌ ها و ارز های دیجیتال خود را در کیف پول های رمزنگاری ذخیره می کنید، جای نگرانی و تهدیدی برای دارایی های شما وجود ندارد. کیف پول های رمزنگاری ابزارهایی هستند که دارایی های شما را به روشی امن نگهداری می کنند و در صورت نیاز کلیدهای خصوصی و یا عبارت بازیابی را در اختیارتان قرار می‌ دهند.

7

نت

امیدمری

19/دی/1401

چه فایده نت داریم حتی واتساپ فیلتر تمام فبلترشکن هارو هم پاک کردن پس چیکارکنبم مانبایددسترسی به هیچ برنامه ای داشته باشیم

6

فدرال رزرو

zetarf

30/مهر/1401

فدرال رزرو و قانون نامه ها را خوب مطالعه فرمائید و اینستاگرام من را که طرفداران زیادی دارد و راجع به باینری آپشن هم ویدئوهای زیادی برایتان برای جهت آموزش خواهم گذاشت را مستمر دنبال کنید https://instagram.com/abteen.py

13

صرافی

[email protected]

07/آبان/1401

اینجا دوتامسئله هست اینکه وقتی می‌دونیم نت قطع میشه داخل صرافی ایرانی معامله انجام دهیم ووقتی اطلاع داریم که امکان قطعی نیست داخل صرافی خارجی معامله میکنیم دوم اینکه اصلا سنگین معامله نکنید

12

لایک کن

meysam1385

07/مهر/1401

خوشبختانه این مشکل حل شده و الان کل اوقات میتوانیم به اینترنت دسترسی داشته باشیم البته با فیلتر شکن یا همون vpn که من Adguard vpn رو به شما پیشنهاد میکنم دسترسی رایگان و نامحدود به تمام اپلیکیشن و پیام رسان ها میتونید دسترسی داشته باشید

19

چاره کار

saeedfalhgry

07/مهر/1401

با این روند کار اینترنت به امید حق علیه باطل به عصر حجر برمیگردیم نمیدوم این وضع تا کی میخواد ادامه پیدا کنه ولی ضررش برای تمام اغشار جامعه هستش دنیا پیشرفت میکنه ایران پس رفت

21

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.