coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.3%

64,334 $

4,098,075,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.7%

3,140 $

199,996,979 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

63,694 تومان

Tether

Tether

usdt

0.4%

604.4 $

38,497,095 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.5%

143.38 $

9,133,306 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

63,700 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.6%

3,136 $

199,780,399 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.1%

0.5234 $

33,341 تومان

XRP

XRP

xrp

1.6%

0.1505 $

9,587 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.3%

5.39 $

343,343 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۶ ماه تا هاوینگ سوم لایت‌کوین؛ آیا رشد قیمتی در راه است؟

10/بهمن/1401
افزودن به نشان شده ها
۶ ماه تا هاوینگ سوم لایت‌کوین؛ آیا رشد قیمتی در راه است؟
LTC
Litecoin
اخبار
تحلیل
2054
3 دقیقه

هاوینگ سوم شبکه لایت‌کوین احتمالا در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۳ (۷ مرداد ۱۴۰۲) به وقوع خواهد پیوست و پاداش بلاک‌ها نصف خواهد شد. در این مطلب به بررسی این قضیه می‌پردازیم که در نزدیکی ۲ هاوینگ قبلی، قیمت LTC چه تغییراتی را از خود نشان داده است و با توجه به آن تخمین می‌زنیم که ممکن است به چه قیمتی تا تابستان بعدی برسد.

کاربران گرامی این مطلب صرفا تحلیل نویسنده آن است و به هیچ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.

قیمت لایت کوین تاکنون ۲ هاوینگ را در تاریخ‌های ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ و ۵ آگوست ۲۰۱۹ پشت سر گذاشته است. تاثیر هاوینگ بر قیمت رمزارزها از این جهت است که در این فرآیند پاداش هر بلاک برای ماینرها نصف می‌شود و افزایش قیمت می‌تواند انگیزه را برای ادامه فعالیت بعد هاوینگ برای آن‌ها فراهم آورد.

با نگاه کردن به نمودار قیمت LTC در ۲ هاوینگ گذشته متوجه نوعی الگوی رفتار مشابه می‌شویم. در هر ۲ بار قیمت پس از سپری کردن یک روند نزولی، به ناگهان افزایش می‌یابد و حدود ۴۴ روز قبل از وقوع هاوینگ به اوج قیمت مقطعی خود می‌رسد و سپس مجددا قیمت آن کاهش می‌یابد. در هر ۲ بار نیز چیزی حدود ۵۰۰٪ افزایش قیمت از کف روند صعودی آخر تا سقف قیمت مشاهده شده است.

نمودار زیر مربوط به هاوینگ اول لایت کوین در سال ۲۰۱۵ است. روندی که گفته شد به وضوح قابل مشاهده است. قیمت ۴۶ روز قبل هاوینگ (خط چین آبی) به حداکثر مقدار خود در نزدیکی ۸.۸ دلار است که از کف روند صعودی حدود ۵۳۴٪ افزایش داشته است (فلش مشکی).

نمودار قیمت لایت‌کوین در زمان هاوینگ اول منبع: تریدینگ ویو

نمودار زیر نیز مربوط به هاوینگ دوم لایت کوین در سال ۲۰۱۹ است. همانند قبل قیمت ۴۴ روز قبل از هاوینگ (خط چین آبی) به حداکثر مقدار خود در نزدیکی ۱۴۶ دلار رسیده است که از کف روند صعودی حدود ۵۷۵٪ افزایش داشته است (فلش مشکی).

نمودار قیمت لایت‌کوین در زمان هاوینگ دوم منبع: تریدینگ ویو

حال اگر در روز ۲۹ جولای (۷ مرداد) هاوینگ سوم اتفاق بیفتد، در صورتی که تاریخ در مورد ۲ چرخه قبلی اتفاق بیفتد می‌توانیم انتظار داشته باشیم:

  • قیمت ۴۲ روز قبل هاوینگ (۱۷ جون مصادف با ۲۷ خرداد ۱۴۰۲) به اوج خود خواهد رسید.
  • قیمت LTC در آن زمان، با حدود ۵۰۲٪ افزایش از کف روند صعودی به حدود ۲۵۱ دلار می‌رسد.
  • پس از این تاریخ موج بعدی نزولی آغاز می‌شود.

در شکل زیر، فلش آبی مسیر احتمالی حرکت قیمت لایت کوین را نشان می‌دهد.

نمودار احتمالی قیمت لایت‌کوین در زمان هاوینگ سوم منبع: تریدینگ ویو

شایان ذکر است از اواخر ماه گذشته تاکنون هش‌ریت شبکه لایت کوین حدود ۳۸٪ افزایش یافته است. همچنین داده‌های پلتفرم آنچین سنتیمنت نشان‌دهنده این موضوع است که تعداد تراکنش‌های با ارزش دلاری بیش از ۱ میلیون دلار در این شبکه به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است که نشان از فعالیت بالای نهنگ‌ها دارد.

قیمت لایت کوین (LTC) تا زمان هاوینگ سوم خود چقدر می‌شود؟

  • اگر روند قیمتی لایت کوین مشابه با ۲ چرخه قبلی پیش‌ برود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تا تاریخ ۲۷ خرداد به هدف قیمتی ۲۵۱ دلاری برسیم و پس از آن قیمت کاهش یابد.

هاوینگ بعدی لایت کوین در چه تاریخی است؟

  • احتمالا روز ۲۹ جولای ۲۰۲۳ (۷ مرداد ۱۴۰۲) هاوینگ سوم لایت کوین اتفاق بیفتد

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

آوریل شگفت‌انگیز لایت کوین: پس از ۱۰۵ دلار، پرواز قیمت در راه!

آوریل شگفت‌انگیز لایت کوین: پس از ۱۰۵ دلار، پرواز قیمت در راه!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!


تحلیل کاربران

Halving هاوینگ

marwan

10/بهمن/1401

به طور میانگین، هر چهار سال یکبار (پس از گذشت ۲۱۰هزار بلاک در بلاک چین بیت کوین)، میزان تولید بیت کوین‌های جدید به شکل ناگهانی نصف می‌شود یا به‌طور دقیق‌تر، پاداش اهدایی به ماینرها برای اضافه کردن یک بلاک به بلاک چین ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. هاوینگ توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، و با هدف کنترل تورم بیت کوین، در کد این شبکه قرار داده شده است.

24

تحلیل

a.bigdeli32

10/بهمن/1401

ورود به رمز ارزها بدون گذراندن دوره های مربوطه ،حماقت محض هست که باعث از دست دادن سرمایه میشه،تنها راه برای ورود به این نوع سرمایه گذاری نه پول ،بلکه داشتن سواد این نوع سرمایه گذاری هست

13

لایت کوین

haniye74

10/بهمن/1401

لایت کوین از آن دست پروژه هایی است که عامل انقلاب بلاک چین بود و در برهه ای سومین ارز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین و اتريوم به حساب می آمد.لایت کوین اساسا پلتفرم پرداخت منبع بازی است که ادعا می شود کارمز تراکنشش خیلی کمتر از بیت کوین است.لایت کوین همواره به عنوان یک ارز مقیاس پذیر توصیف می شود که قابلیت ذخیره سازی بالایی دارد و در مورد حجم و نقدینگی از پشتیبانی شبکه قابل توجهی برخوردار است.

29

هاوینگ و دیگر هیچ

mehrdaadaadineh

11/بهمن/1401

در حوزه ی کریپتو نوآوری و تغییر نقش اساسی بازی می کند رفتار تریدرها هم تقریبا قابل پیش بینی و تکراری است بنابراین تاریخ تکرار خواهد شد هر چند نمی توان انتظار داشت دقیقا همانند هاوینگ پیشین اما می تواند یک سود خوب و مطمئن از آن گرفت.

19

رشد قیمت لایت کوین در آینده

amirmahdi051

10/بهمن/1401

یکی از دلایلی که باعث رشد قیمت ارز دیجیتال LTC در آینده خواهند شد، فرآیند استخراج لایت کوین است. چرا که با توجه به پدیده هاوینگ، میزان عرضه و استخراج این ارز دیجیتال به مرور کاهش یافته و در نتیجه تقاضا افزایش و قیمت نیز در همین راستا افزایش خواهد یافت.

14

بیت کوئن

rhym

11/بهمن/1401

واقعا آلیه من ميخوام بازم سرمایه بخرم به بیشتر دوستامون معرفی کردم و می‌کنم چند تا شون تعريف میکردن می‌گفتن دمت گرم‌ چند تا تتر خريده بودن دوماه قبل فروختن یکمی پول اومد دستشون تویه این گرونی بدبختي

27

درباره لایت کوین

[email protected]

11/بهمن/1401

درباره لایت کوین لایت کوین با نماد اختصاری LTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶.۷۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱۳ بازار قرار داشته و سهم ۰.۶۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از لایت کوین در این لحظه با قیمت ۹۵.۱۶ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۴,۹۵۰ تومان معادل ۴,۲۷۷,۸۰۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷۹۱.۲۵ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱.۰۲% افزایش یافته است. بالاترین قیمت لایت کوین در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰(10 May 2021) معادل ۴۱۰.۲۸ دلار بوده که همینک %۷۶.۸۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش لایت کوین ۷۲.۱۷ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۸۴ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن لایت کوین معامله می‌شود، صرافی EtherFlyer با سهم %۱۴.۳۹ از حجم معاملات روزانه است.

22

لایت کوین

mahsadas

11/بهمن/1401

لایت کوین با نماد اختصاری LTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶.۷۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱۳ بازار قرار داشته و سهم ۰.۶۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از لایت کوین در این لحظه با قیمت ۹۵.۱۶ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۴,۹۵۰ تومان معادل ۴,۲۷۷,۸۰۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷۹۱.۲۵ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱.۰۲% افزایش یافته است. بالاترین قیمت لایت کوین در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰(10 May 2021) معادل ۴۱۰.۲۸ دلار بوده که همینک %۷۶.۸۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش لایت کوین ۷۲.۱۷ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۸۴ میلیون خواهد بود

20

هاوینگ

afsanehm

24/بهمن/1401

س از استخراج 210 هزار بلاک، مقدار استخراج بیت کوین نصف میشود. یا به عبارتی پاداش ماینر ها برای اضافه کردن یک بلاک به بلاک چین 50 درصد کاهش پیدا می کند

7

ارز دیجیتال لایت کوین

mhnn

10/بهمن/1401

این توکن یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۱، دو سال پس از بیت کوین، توسط یک مهندس سابق گوگل به نام چارلی لی تأسیس شد. ویژگی‌های مشابهی با بیت کوین دارد، بیت کوین را طلای دنیای کریپتو می‌دانند. بعد از به‌وجودآمدن لایت کوین (Litecoin) و اهدافی که آن دنبال می‌کرد، لقب نقره، به این رمزارز داده شد. لایت کوین الگوریتم متفاوتی دارد. هدف این ارز دیجیتال تبدیل شدن به رسانه‌ای برای تراکنش‌های روزانه است. این ارز در مقایسه با بیت کوین زمان پردازش تراکنش سریع تری دارد.

31

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.