coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

64,525 $

4,207,030,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.5%

3,157 $

205,807,060 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9998 $

65,187 تومان

Tether

Tether

usdt

1%

614.3 $

40,054,968 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.9%

144.93 $

9,449,436 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.5%

3,155 $

205,715,128 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.4%

0.5259 $

34,289 تومان

XRP

XRP

xrp

0%

0.1515 $

9,878 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.8%

5.4 $

352,080 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

طبق داده‌های آنچین رفتار نهنگ‌های بیت کوین در بازار نزولی هوشمندانه نبوده است

04/اسفند/1401
افزودن به نشان شده ها
طبق داده‌های آنچین رفتار نهنگ‌های بیت کوین در بازار نزولی هوشمندانه نبوده است
BTC
Bitcoin
بیتکوین
تحلیل
1513
2 دقیقه

در حالی که رفتار نهنگ‌های بیت کوین در بازار همچنان بر تصمیمات طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران تازه وارد تأثیر می‌گذارد، بررسی داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که رفتار این دسته از سرمایه‌گذاران بزرگ در طول بازار نزولی ۲۰۲۲ آن‌طور که باید هوشمندانه نبوده است.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، داده‌های لوک‌اینتوبیت‌کوین (LookIntoBitcoin) بیانگر آن است که نهنگ‌ها در سال ۲۰۲۲ به موقع وارد بازار نشدند. آن‌ها خیلی زودتر از سقوط قیمت بیت کوین به ۱۵٫۳۰۰ دلار در ماه نوامبر شروع به انباشت کردند.

داده‌های موجود نشان می‌دهند که نهنگ‌ها عجولانه از حدود ۳۵٫۰۰۰ دلار شروع به خرید بیت کوین کردند و بخش بزرگی از این خریداران در پایان سال گذشته در حالی دارایی‌های خود را با زیان فروختند که کاهش قیمت آغاز شده بود.

رفتار نهنگ‌ها، آدرس‌های کیف پول با حداقل ۱٫۰۰۰ بیت کوین، اغلب تحت نظارت قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کوچک تمایل به تقلید از رفتار آن‌ها دارند.

نمودار تعداد آدرس‌های نهنگ‌ها در کنار نمودار قیمت بیت کوین

از آنجایی که تصور می‌شود که نهنگ‌ها بیشتر پذیرندگان (خریداران) اولیه یا سازمان‌ها هستند، سرمایه‌گذاران کوچک ممکن است آ‌ن‌ها را با تریدرهای خبره یا افراد باتجربه در حوزه ارزهای دیجیتال اشتباه بگیرند و برخی نیز ممکن است تمایل به پیروی از تصمیمات آن‌ها در بازار داشته باشند.

بخش بزرگی از افرادی که در سال ۲۰۲۲ پول خود را از دست دادند، آن‌هایی بودند که بر اساس رفتار نهنگ‌ها تصمیم گرفتند؛ زیرا، پس از خرید گسترده بیت کوین در محدود قیمت ۳۵٫۰۰۰ دلار، بازارها در نهایت به‌شدت سقوط کردند.

ممکن است بازار برای این دسته از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، با موجودی کمتر از ۱۰ بیت کوین، جدید باشد. آنها ممکن است معامله‌گران یا سرمایه‌گذارانی فعال باشند که به‌دنبال فرصت‌های مختلفی برای خرید بیت کوین هستند. ب

رخی از آن‌ها تصمیمات خود را با فعالیت‌های آن‌چین نهنگ‌ها همگام هستند؛ زیرا ماهیت شفاف بلاک چین‌‌های عمومی مانند بیت‌کوین به این معنی است که می‌توان تمام فعالیت‌ها را ردیابی کرد و این همان کاری است که بیشتر سرمایه‌گذاران در سال گذشته انجام دادند.

گذشته از اینکه نهنگ‌ها توسط بازار کنار گذاشته می‌شوند، داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین در حال فروش دارایی‌های خود هستند. این اتفاق، تحولی جالب و برخلاف رویدادهای گذشته است.

در چرخه‌های نزولی پیشین، نهنگ‌ها رفتاری خلاف این داشتند و هر زمان که سرمایه‌گذارن در حال فروش دارایی‌هاهی خود در ضرر بودند، به‌طور مضاعف شروع به خرید بیت کوین می‌کردند. آن‌ها با ارزان خریدین، بیت کوین‌های بیشتری جمع می‌کردند و سهم خود را در بازار گسترش می‌دادند. با این حال، در دوره کنونی چنین چیزی رخ نداده است.

کاهش تعداد نهنگ‌ها هم‌زمان سقوط قیمت بیت کوین به این معنی که بسیاری از آن‌ها از بازار خارج شدند. به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها مانند سرمایه‌گذاران خرد از شرایط بازارها نگران بودند و ترجیح دادند تا زمانی که در حاشیه بمانند که قیمت‌های بهبود یابد.

قیمت بیت کوین از زمان خروج نهنگ‌ها از بازار رشد کرده است و از پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۲ تا سطح ۲۵٫۰۰۰ دلاری در فوریه (بهمن) ۲۰۲۳ افزایش یافته است. با این حال، تحلیلگران در شرایط کنونی نظرات متفاوت نسبت به افزایش احتمالی قیمت و آزمایش منطقه ۳۰٫۰۰۰ دلاری یا اصلاح دوباره تا محدوده حمایت ۱۷٫۰۰۰ دلاری دارند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها


تحلیل کاربران

نهنگ ها

mahsadas

05/اسفند/1401

افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند معمولا با خبرهای مربوط به نهنگ‌های بیت کوین مواجه می‌شوند. اخباری از قبیل، خرید نهنگ‌ها ادامه دارد، موجودی بیت کوین نهنگ‌ها به بالاترین سطح در این فصل رسید

21

نهنگ های بازار

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

07/اسفند/1401

دوستا همین بزرگان بازاردرچندماه اخبارمنفی میدن تاقیمت دلخواه برسد سپس اخبارمثبت شروع ومثبتها تاقیمت دلخواه فروش یکباره بایک خبربد سیاسی هک صرافی شکایت تورم دلار کوید ۱۹ بازاررادوبار منفی میکنن پس دراوج ناامیدی بازاربخرودراوج شادی وخرید همه بفروش

10

بیت کوین

mahdi.m5

04/اسفند/1401

بیت کوین در این چند هفته پیشرفت خوبی داشته و اگه اینطور ادامه پید کنه میتونه تا ۳۰هزار هم برسه وا اگه این رو رد کنه احتمالا به ۵۰هزار‌برسه

17

نهنگ های بیت کوین

[email protected]

05/اسفند/1401

نهنگ بیت کوین به افرادی گفته می‌شود که حجم زیادی از ارز بیت کوین را در دست دارند. این افراد، با یک حرکت کوچک می‌توانند موجی بزرگ را در بازار رمز ارزها به وجود آورند. ۶ درصد از کل بیت کوین‌های استخراج شده در کیف پول ۱۰ نفر ذخیره شده است

23

نهنگ ها

علیرضادوست

04/اسفند/1401

نهنگ ها افرادی هستند که مقدار زیادی بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود دارند. نهنگ بیت کوین، آدرس کیف پولی است که بیش از 1000 بیت کوین در آن وجود دارد. از سوی دیگر، افرادی که دارای مقادیر زیادی ارزهای دیجیتال دیگر هستند، به عنوان "نهنگ های رمزنگاری شده" شناخته می شوند. نهنگ ها برای خود پول در می آورند و در عین حال بر نحوه ترید سایر معامله گران ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارند. به همین دلیل است که پیگیری کارهایی که این نهنگ ها انجام می دهند بسیار مهم است

23

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.