coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.7%

63,860 $

4,067,882,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.4%

3,125 $

199,040,205 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

63,700 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

601.6 $

38,323,831 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.3%

143.22 $

9,123,114 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9996 $

63,675 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.4%

3,128 $

199,228,120 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.2%

0.5203 $

33,143 تومان

XRP

XRP

xrp

0.9%

0.1485 $

9,459 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2%

5.37 $

342,069 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تأثیر هم‌بستگی منفی میان بیت کوین و شاخص اس‌اند‌پی بر قیمت چه خواهد بود؟

05/اسفند/1401
افزودن به نشان شده ها
تأثیر هم‌بستگی منفی میان بیت کوین و شاخص اس‌اند‌پی بر قیمت چه خواهد بود؟
BTC
Bitcoin
S&P
بیتکوین
2166
2 دقیقه

قیمت بیت کوین در طول سال‌های گذشته روند مثبت هم‌بستگی خود با شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ و دیگر شاخص‌های اصلی بازار سهام ایالات متحده را کمابیش حفظ کرده است. با این حال، هنگامی که این هم‌بستگی کاهش می‌یابد و منفی می‌شود، روند تغییرات قیمت می‌تواند قابل‌توجه باشد.

به گزارش بیت‌کوینیست دات کام، هم‌بستگی بیت کوین و شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ برای اولین بار از زمان فروپاشی صرافی FTX در ماه نوامبر (آبان) منفی شده است. اما این اتفاق می‌تواند چه معنایی برای بزرگترین ارز دیجیتال بازار داشته باشد؟

هم‌بستگی در بازارهای مالی زمانی به این معناست که دو دارایی تغییرات قیمتی مشابه داشته باشند. ضریب هم‌بستگی پیرسون، ‌هم‌بستگی خطی دو متغییر را اندازه‌گیری می کند که در این مورد قیمت جفت بیت کوین/یو‌اس‌دی و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ است.

این ضریب می‌تواند مثبت، منفی یا خنثی باشد و مقدار آن در بازه ۱ تا ۱- متغیر است. هم‌بستگی صفر به این معنی است که هیچ رابطه منفی یا مثبتی بین قیمت دو دارایی وجود ندارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین در کنار نمودار هم‌بستگی این ارز دیجیتال با شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰

رویدادهای شاخصی مانند سقوط صرافی FTX که منحصر به بازار ارزهای دیجیتال بود نیز می‌توانند باعث تغییر ناگهانی هم‌بستگی میان بیت کوین و شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ شود. زمانی این اتفاق در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) رخ داد، در حالی بازار سهام در حال بازگشت از پایین‌ترین سطح خود بود، قیمت بیت کوین و دیگر آلت کوین‌های در حال سقوط بود.

اکنون، در حالی که هم‌بستگی روزانه میان بیت کوین/یو‌اس‌دی و شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ بار دیگر منفی شده است، به نظر می‌رسد هیچ شوک ناگهانی قابل‌توجهی به بازارهای پس از ایجاد چنین نابرابری وارد نشده است.

در حالی که ارزش بازار سهام طی چند روز گذشته کاهش یافته است،‌ قیمت بیت کوین در مقایسه نسبتاً پایدار باقی مانده است. اتفاقی که به‌تنهایی برای ایجاد هم‌بستگی منفی بین بیت کوین و شاخص پیشرو بازار سهام، اس‌اندپی ۵۰۰ کافی بوده است.

با این حال، این اتفاق می تواند معنای دیگری نیز داشته باشد. بیت کوین از آغاز سال ۲۰۲۳ عملکرد بسیار بهتری نسبت به شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ داشته است. علاوه بر این، در حالی که بیت کوین نشانه‌هایی نسبتاً قطعی از بازگشت قیمت را نشان می‌دهد، این ترس که بازار سهام در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت نتواند روند صعودی خود را از سر گیرد، می‌تواند روند منفی کنونی هم‌بستگی را افزایش دهد.

با این همه، هم‌بستگی منفی میان این دو دارایی به‌طور معمول پس از نوسانات شدید در قیمت بیت کوین ایجاد می‌شود. از آنجایی که از زمان منفی‌شدن هم‌بستگی این این دو دارایی، بیت شاهد نوسان شدید قیمتی نبوده است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این اتفاق به‌زودی رخ دهد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید


تحلیل کاربران

بیت کوین

علیرضادوست

07/اسفند/1401

قیمت بیت کوین در اواسط هفته گذشته به شدت کاهش یافت، زمانی که خرس ها آن را به پایین ترین سطح شش هفته ای، یعنی 18500 دلار رساندند. با این حال، رمزارز برتر پس از این افت، واکنش بسیار خوبی نشان داد و مدت کوتاهی پس از آن سطح 19000 دلاری را پس گرفت. برای مدتی در آنجا ثابت ماند و حتی افزایش بی سابقه نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا نیز نتوانست تاثیر منفی بر آن داشته باشد.

15

اتــفــاق...!!!؟؟؟

mahsadas

06/اسفند/1401

اگر این اتفاق بیفتد، باید منتظر واگرایی نزولی اندیکاتور RSI باشیم که تنها در این صورت می‌توانیم با اطمینان بگوئیم یا قیمت شکسته و به سمت 3،400 دلار حرکت می‌کند، یا اینکه یک الگوی سقف دوقلو (دو قله – Double Top) ایجاد می‌شود و قیمت به ناحیه حمایتی 2،950 دلار ریزش می‌کند. البته بنظر می‌رسد که واگرایی نزولی شاخص مقاومت نسبی محتمل‌تر باشد. دلیل این است که مقدار این شاخص به نسبت 10ام ژوئن (21 خرداد) بسیار پایین‌تر است.

23

دلار

zahrash1384

05/اسفند/1401

اگر دلار بالار تر از این بره دیگه فرصتی برای رشد باقی نمونه مخصوصا در این زمینه باقی نمیمونه و حالا باید ببینیم چی میشه

23

اس آند پی

marwan

07/اسفند/1401

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» قیمت سهام شرکت‌های بزرگ ایالات متحده یا سهام شرکت‌هایی را که ارزش سهام کل معادل آنها بیش از 10 میلیارد دلار است را دنبال می‌کند. با پیروی از این شاخص می‌توانید ببینید که ارزش سهام بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده در چه وضعیتی است.

22

روابط بین الپولتین

habibsh

06/اسفند/1401

هر جا ثروت هست بقیه ثروت ها هم آنجا سرازیر خواهد شد این قانون کلی و جزئی ثروت و سرمایه هست پول پول می آورد و فقر فقر ... دهن کجی به بازار و سرمایه جهانی و تکیه بر چند کشور وابسته به ثروت و سرمایه جهانی خود عامل فقر و خود را در معرض ریسک بزرگ قراردادن هست ... خود آن دُوَلی که ما انتظار حمایت از آنها را داریم وابسته به دولار و ثروت و سرمایه جهانی هست و حتی کار و نیروی عظیم انسانی اش وابسته به تولید برای ثروت و سرمایه جهانی هست ... در چنین شرایط بایستی از کجای گاو شیرده بایستی گرفت ؟ از شاخ یا ... که فعلا در حال شاخ به شاخ هستیم ....

20

مقاومت بزرگ

[email protected]

06/اسفند/1401

در تمام ماه ژوئن، با همبستگی بالایی بین بیت کوین و شاخص S&P 500 در بازار سهام روبرو بودیم. حالا این شاخص در حال نزدیک شدن به مقاومت بزرگ خود در ناحیه 3230 دلاری است.

24

قیمت بیت

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

06/اسفند/1401

دیرورهم گفتم بیت کوین بصورت فیک ۲۵ هزارراردکرد اخبارمنفی بایننس وبالا رفتن دلار هم باعث بیشترشدن منعی قیمتها شد انتظاراینه که درکانال ۲۲هزارازترس وافت بیشترکاهش پیداکته

20

قیمت دلار

fariba1370127

05/اسفند/1401

با بالا رفتن قیمت دلار فرصت برای رشد دراین زمینه کم شده. امیدوارم این مشکل هم حل شه نه اینکه عادی شه

40

درامد

zahrasaeedi

05/اسفند/1401

واقعا ازتیم خوب تون تشکرمیکنم چون من چندبارازاین برنامه استفاده کردم اما سردرنمیاوردم اما یک برنامه عالی وجامع هستش

25

دلار

hojat85

07/اسفند/1401

اگر دلار با همین قیمت جلو بره دیگ توانایی سرمایه گذاری برای ما ها نیست و توانش رو نداریم دلار که الان روز به روز بالاتر میره

14

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.