coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.1%

63,870 $

4,164,324,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.6%

3,132 $

204,199,880 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9986 $

65,109 تومان

Tether

Tether

usdt

0.2%

605.3 $

39,467,516 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

7.5%

145.89 $

9,512,028 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9983 $

65,089 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.7%

3,129 $

204,038,184 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.9%

0.522 $

34,034 تومان

XRP

XRP

xrp

7%

0.1498 $

9,767 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

7%

5.46 $

355,992 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

شوک به بازار؛ منحل شدن بانک سیلورگیت به صورت داوطلبانه

18/اسفند/1401
افزودن به نشان شده ها
شوک به بازار؛ منحل شدن بانک سیلورگیت به صورت داوطلبانه
BTC
Crypto
بیتکوین
اخبار
1896
3 دقیقه

هولدینگ سیلورگیت کپیتال روز گذشته اعلام کرد فعالیت‌های بانک سیلورگیت متوقف و به صورت داوطلبانه منحل می‌شود. سیلورگیت مهم‌ترین بانک‌ فعال در فضای رمزارزها بود که در تامین نقدینگی بازار نقش مهمی داشت.

به گزارش کوین دسک، سیلورگیت هفته گذشته اعلام کرد ارائه گزارش مالی سالیانه 10-K به کمیسیون بورس را به دلیل ایرادات وارده از سوی حسابرسان شخص ثالث به تاخیر می‌اندازد. این تصمیم Silvergate در نهایت گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ورشکستگی احتمالی این بانک را برانگیخت. در نهایت، روز گذشته این بانک از توقف فعالیت‌های خود خبر داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، بانک سیلورگیت با شرکت Centerview Partners به عنوان مشاور مالی و شرکت‌های حقوقی Cravath، Swaine and Moore LLP و Strategic Risk Associates برای کمک در مدیریت فرآیند انتقال همکاری کرده است. علاوه بر این، سیلورگیت متعهد شده تمامی سپرده‌های مشتریان به طور کامل بازپرداخت شود.

در اطلاعیه بانک Silvergate آمده است:

با توجه به تحولات اخیر صنعت و تغییرات نظارتی، سیلورگیت معتقد است توقف فعالیت‌های بانک و منحل شدن به صورت داوطلبانه بهترین راه رو به جلو است. طرح منحل شدن بانک شامل بازپرداخت کامل سپرده‌هاست. سیلورگیت همچنین در حال بررسی بهترین روش برای حل و فصل و حفظ ارزش باقی‌مانده دارایی‌های خود از جمله فناوری اختصاصی و دارایی‌های مالیاتی است.

اداره حفاظت مالی و نوآوی کالیفرنیا در واکنش به این اتفاق اعلام کرد وضعیت بانک سیلورگیت را تحت نظر گرفته است. کلوتیلد هیولت، کمیسر این اداره در رابطه با توقف فعالیت Silvergate گفت:

اداره حفاظت مالی در حال ارزیابی شرایط و انطباق آن با تمامی قوانین مالی و ایمن بودن آن است و از نزدیک با آژانس‌های فدرال همکاری می‌کند.

در واکنش به این اتفاق، یکی از سخنگویان کاخ سفید صحبت‌های کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در اوایل این هفته مبنی بر قانون‌گذاری بازار رمزارزها را یادآوری کرد. ژان پیر گفته بود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان از کنگره می‌خواهد تا در رابطه با بازار رمزارزها و مشکلات مربوط به آن اقداماتی انجام دهد.

شرود براون، رئیس کمیته بانکداری سنا نیز با تکرار هشدارهای خود در رابطه با خطرات حوزه ارز دیجیتال گفت:

تاثیرات ورشکستگی صرافی FTX همچنان ادامه دارد و امروز می‌بینیم که وابستگی یک بانک به فضای پرخطر و نوسانی مثل بازار ارزهای دیجیتال به چه نتیجه‌ای منجر می‌شود. من نگران این بوده‌ام که زمانی که بانک‌ها به بازار رمزارزها وارد می‌شوند، ریسک و خطر آن را در سراسر سیستم مالی توزیع می‌کنند و این مالیات‌دهندگان و مشتریان هستند که بهای آن را می‌پردازند. به همین خاطر است به همکاری با کنگره و قانون‌گذاران مالی ادامه می‌دهم تا بتوانیم از سیستم مالی خود در برابر خطرات ارزهای دیجیتال محافظت کنیم.

سخنگویان هیئت فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال و دفتر کنترل ارز آمریکا از اظهار نظر در رابطه با وضعیت بانک سیلورگیت خودداری کردند.

سیلورگیت در اطلاعیه هفته پیش از تشدید نظارت قانون‌گذاران بانکی و وزارت دادگستری بر فعالیت‌های این بانک خبر داد و نسبت به تداوم فعالیت‌های خود در ۱۲ ماه آینده هشدار داده بود.

در واکنش به اطلاعیه سیلورگیت، شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال اعلام کردند همکاری با این بانک را متوقف می‌کنند. به دنبال قطع همکاری شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال با بانک سیلورگیت، سهام هلدینگ Silvergate ریزشی ۵۸ درصدی را تجربه کرد و به ۵.۷۲ دلار رسید که پایین‌ترین سطح در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. پس از اطلاعیه روز گذشته، سهام هلدینگ سیلورگیت باز هم سقوط کرد. سهام بانک سیگنیچر (Signature Bank)، یکی دیگر از بانک‌هایی که با فضای ارز دیجیتال همکاری می‌کند نیز ۵٪ کاهش یافت.

بانک سیلورگیت حدود ۴.۳ میلیارد دلار وام از بانک فدرال Home Loan سانفرانسیسکو دریافت کرده است. به گفته یکی از کارشناسان بانکداری، دریافت این وام‌ها خیلی وقت پیش باید باعث نگرانی شرکت بیمه سپرده فدرال از وضعیت بانک سیلورگیت می‌شد.

سیلورگیت سال ۲۰۱۳ ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های ارز دیجیتال را آغاز کرد و برای تسهیل آن شبکه‌ای داخلی با نام شبکه تبادل سیلورگیت (SEN) راه‌اندازی کرد.

روز جمعه سیلورگیت از توقف سرویس SEN خبر داد.

سیلورگیت در نوامبر (آبان) سال ۲۰۱۸ اعلام کرد نزدیک به ۵۰۰ مشتری از بازار رمزارزها دارد. یک سال بعد، عرضه اولیه عمومی سهام این بانک در بورس نیویورک انجام شد و تعداد مشتریان سیلورگیت به بیش از ۷۵۰ شرکت رسید.

در حالی که پیش از این سیلورگیت در فهرست «بانک‌های ورشکسته» شرکت بیمه سپرده‌فدرال قرار نداشت، به نظر می‌رسد بزرگترین بانکی است که از سال ۲۰۰۹ ورشکسته می‌شود و نخستین ورشکستگی بانکی از اکتبر سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!


تحلیل کاربران

کاپیتالیسم

1375762206

22/اسفند/1401

در اکثر مجامع بانک‌ها صرفا در اختیار کمتر از ۵ درصد جمعیت هستند و کاپیتالیسم در تمام سیستم بانکی دنیا نفوذ بالقوه‌ای دارد حتی در جوامع کمونیستی نیز با وجود انکار این مطلب این مسئله مصداق دارد. شک ندارم که بازار رمز ارزها پس از ریزش شدید قیمت در آینده‌ای نزدیک به شدت دچار افزایش قیمت خواهد شد که با هیچ منطقی سازگار نخواهد بود

8

شوک به بازار

marwan

19/اسفند/1401

 چون درآمدهای دولت محقق نمی‌شود، بنابراین از بانک مرکزی قرض می‌کنند و بانک مرکزی هم چون سپرده‌ای ندارد، اقدام به خلق پول می‌کند و این موجب تورم و کاهش ارزش پول ملی و نوسان در نرخ بازار ارز می‌شود.

15

عالی

alireza_mirza

19/اسفند/1401

خیلی خوب بود و عالی بود ومن از خواندن این اخبار لذت بردم مرسی از خبرتون این خبر خیلی خوب بوددد

21

بانک سیلو

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

18/اسفند/1401

بانکی که باپولهای سرمایه گزارن بازاررمزارزها ملیاردی سود میکرد وبیشترین نفعش درخدمت سرمایه داران رمزارزهابود کاشکی یک روز دولت مردان ایران هم بانکهای خصوصی را که باعث این همه اختلاس دزدی چاپ پول وبیارزشی پول ایران وفقردرجامعه رامنحل کنن اما دوستان درتحلی های قبل گفتم دراوج خوش بینی مردم درهربازار خبرهای منعی زیادی میاد که فقط قصدشان نوسان گرفتن ازمردم عجول است دوماه دیگه که همه ناامیدوارزهایشان رافروختن پشت سرهم اخبارمثبت ولغوتصمیماتی که بعنوان اخبارمنفی بودمیاد پس مواظب باش تاسال بعدمیلادی بازاراینجوری

35

بانک سیلورگیت

salimafzalli

07/اردیبهشت/1402

سیلورگیت. مهمترین بانک بود در فضای رمزارزها بود .بامتوقف شدن آن چه تاثیر در فضای ارزهای دیجیتال پیش خواهد آمد. ....

4

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.