coingram
کوینگرام

دی‌پگ شدن استیبل کوین‌های USDC و DAI و ریزش شدید بازار

20/اسفند/1401
افزودن به نشان شده ها
دی‌پگ شدن استیبل کوین‌های USDC و DAI و ریزش شدید بازار
USDC
DAI
استیبل کوین
اخبار
2650
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروز صبح استیبل کوین USDC در پی انتشار خبر ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB) دی‌پگ شد و در دقایقی تا ۸۰ سنت نیز سقوط کرد. استیبل کوین DAI نیز با وضعیت مشابهی رو به رو شد و تا ۸۵ سنت نزول کرد. هر ۲ این استیبل کوین‌ها اکنون در محدوده ۹۰ سنت به سر می‌برند و هنوز موفق به برگرداندن میخ قیمتی خود روی ۱ دلار نشده‌اند.

در این مطلب به پوشش زنده اخبار پیرامون USDC و DAI می پردازیم.

این خبر به منزله ایجاد فاد و ترس نیست و صرفا پوششی از اخبار پیرامون این اتفاق است.

  • ورشکستگی بانک سیلیکون ولی: بانک سیلیکون ولی (SVB) شانزدهمین بانک تجاری در ایالات متحده محسوب می‌شود که تعداد زیادی از شرکت‌های کریپتویی در این بانک سپرده دارند. اما تاثیرگذارترین آن‌ها ذخایر شرکت سیرکل در این بانک محسوب می‌شود. سیرکل شرکت صادرکننده استیبل کوین USDC است که در حال حاضر حدود ۴۰ میلیارد دلار از این استیبل کوین صادر کرده است. بخشی از پشتوانه این استیبل کوین در این بانک قرار داشته است و وضعیت سیلیکون ولی منجر به عدم دسترسی سیرکل به ذخایر خود در این بانک شده است. کما اینکه امروز صف بلندی از طلبکاران در مقابل این بانک تجمع کرده‌اند تا دارایی‌های خود را بیرون بکشند. این موضوع این ترس را بین هولدرهای USDC انداخت که این استیبل کوین در خطر دی‌پگ شدن قرار دارد. در ساعت‌های آینده در مطلبی جداگانه به بررسی و پوشش خبری وضعیت بانک سیلیکون ولی خواهیم پرداخت.
  • دی‌پگ شدن USDC: صبح امروز همین اتفاق نیز افتاد و USDC دی‌پگ شد. نمودار زیر ارزش این استیبل کوین را در مقابل دلار در صرافی بیت‌استمپ نشان می‌دهد. در دقایقی ارزش USDC حتی به ۰.۸۰ دلار نیز رسید. اکنون این میزان به حوالی ۹۳ سنت رسیده است.

نمودار ارزش USDC در مقابل دلار صرافی بیت‌استمپ منبع: تریدینگ ویو

  • واکنش سیرکل به موضوع: شرکت سیرکل، صادرکننده USDC، در توییتی به این واقعه واکنش نشان داد. سیرکل اعلام کرد که بانک سیلیکون ولی تنها یکی از ۶ بانکی بوده که با این شرکت در تعامل بوده است و تنها حدود ۲۵٪ از ذخایر دلاری USDC در این بانک نگهداری می‌شده است. شایان ذکر است ذخایر ۴۰ میلیارد دلاری USDC به شکل سبدی از دارایی‌ها است که بخشی از آن پول نقد است.
  • میزان ذخایر USDC در سیلیکون ولی: سیرکل در ادامه در توییت دیگری اعلام کرد که تنها حدود ۳.۳ میلیارد دلار از ذخایر USDC در سیلیکون ولی نگهداری می‌شده است و سیرکل نیز مانند سایر طلبکاران این بانک، در انتظار تعیین تکلیف وضعیت آن است.
  • واکنش کوین‌بیس به دی‌پگ شدن USDC: صرافی کوین‌بیس نیز که به نوعی شریک شرکت سیرکل محسوب می‌شود، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تبدیل USDC به دلار در این صرافی برای امروز و فردا بسته خواهد بود. این صرافی افزود که با توجه به تعطیلی آخر هفته بانک‌ها این موضوع اهمیت زیادی ندارد زیرا در شرایط عادی نیز امکان بازخرید این استیبل کوین در این‌ روزها نیز وجود نداشت. کوین‌بیس افزود که دارایی کاربران همچنان امن است و هنوز امکان برداشت USDC از این صرافی برای کاربران در دسترس است.
  • غیرفعال شدن تبدیل USDC در بایننس: صرافی بایننس نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امکان تبدیل برخی از زوج ارزها را تا ساعت ۱۷:۳۰ به تهران موقتا غیرفعال کرده است. یکی از این زوج‌ها USDC به تتر بود که مهم‌ترین گزینه تبدیل کاربران برای کاهش ریسک خود در این جریان بود.
  • دی‌پگ شدن DAI: همزمان با اعلام خبر ورشکستگی سیلیکون ولی، استیبل کوین DAI نیز دی‌پگ شد. این استیبل کوین توسط پروتکل دیفای MakerDAO مدیریت می‌شود. پشتوانه DAI سبد متنوعی از دارایی‌ها و رمزارزها است اما بخش قابل توجهی از آن به شکل USDC بود. نمودار زیر قیمت DAI در برابر دلار را در صرافی بیت‌استمپ نشان می‌دهد که در دقایق تا نزدیک ۸۵ سنت سقوط کرد. در حال حاضر این استیبل کوین در حوالی ۹۳ سنت معامله می‌شود.

نمودار ارزش DAI در مقابل دلار صرافی کوین‌بیس منبع: تریدینگ ویو

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

خوب

mahinsaberi

21/اسفند/1401

به تمام کاربران کوین گرام عارضم که تو این برهه که اکثرا اعلام ورشستگی می کنند به نظر میرسد قیمت بیت کوین هم سقوط کنه

8

بیت کوین هوبی

minister

20/اسفند/1401

نکته قابل تامل در مورد رمزارزها در تاریخ 20 اسفند اینست که با وجود کاهش اکثر ارزهای دیجیتال،بیت کوین هوبی در یک ساعت نزدیک 250٪ رشد کرد!همچنین افزایش قیمت این ارز در یک هفته به بالای350٪ رسید.

12

استیبل کوین

[email protected]

20/اسفند/1401

با عرض سلام و خسته نباشید به تمامی کاربران کوین گرام عارضم که تو این برهه که اکثرا اعلام ورشکستگی می‌کنند بنظر میرسه قیمت بیت کوین هم سقوط کنه

13

ورشکستگی های پی در پی در بازارهای ارزی

sevda1

20/اسفند/1401

بدنبال این ورشکستگی ها احتمال سقوط بیت کوین تا دوازده هزاردلار هست و فعلا سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال پرخطر هست

14

تحلیل

[email protected]

20/اسفند/1401

با توجه به کوین مارکت کپ، استیبل کوین در حال حاضر زیر 1 دلار است و در برهه ای به پایین ترین سطح یعنی 0.58 دلار کاهش یافته است. طبق وب سایت آن، aUSD Acala یک استیبل کوین غیرمتمرکز و با چند پشتوانه است که توسط دارایی های زنجیره ای پشتیبانی می شود.

18

تحلیل دلار

amirhn

21/اسفند/1401

قیمت امروز دلار ساعت ۱۲:۲۰ = ۴۵ت دلار داره فنرش جمع میشه و این بازی دولت هست. دولت دلار رو کشید بالا تا بودجه شب عید کارکنان دولت رو از جیب مردم و خود کارکنان بده و حالا داره با افت دلار مردم رو میترسونه دلار هاشون رو بفروشن و دوباره خودش بخره. این بازی کثیف رو ملایمتر هر سال شب عید برای تامین کردن بودجه پیاده میکنه و با افت دلار دوباره دلار ها رو از دست مردمی که ترسیدن جمع میکنه این افت فرصت هست از این محدوده تا حدود 37 تومن اگر رفت ،با تارگت 68 تا 70 تومن . اینجاها هست که باید بخرین و صبر کنین نه موقعی که دلار رو سقف باشه. اگر ازش بازی بخورین مجبورین وقتی نزدیک سقف هست بخرین و دوباره همین داستان... فکر میکنین دولت برای چی اون همه پول  خرید خودرو های وارداتی و داخلی رو تو بانکها قفل کرده؟ برای اینکه وقتی دلار رو میکشه پایین اون پولها نتونن دلارها رو از بازار جمع کنن و دلارهای دولت رو برای این طرح از چنگش در بیارن. خلاصه حواستون باشه از ما گفتن و ... Producer: Mr AHN

11

تحلیل

Faride42

20/اسفند/1401

ورشکستگی بانک سیلیکون و صف کشیدن طلبکاران در مقابل این بانک تا دارایی‌های خودشون بیرون بکشن بیشتر صدمه میخوره این بانک . شرکت های کریپتوی زیادی در این بانک سپرده دارن دنبال این ورشکستگی احتمال سقوط بیشتری هست

23

تحلیل

mahsadas

20/اسفند/1401

با توجه به کوین مارکت کپ، استیبل کوین در حال حاضر زیر 1 دلار است و در برهه ای به پایین ترین سطح یعنی 0.58 دلار کاهش یافته است. طبق وب سایت آن، aUSD Acala یک استیبل کوین غیرمتمرکز و با چند پشتوانه است که توسط دارایی های زنجیره ای پشتیبانی می شود.

20

[email protected]

[email protected]

03/فروردین/1402

با سلام و عرض ادب به خدمت دوستان عزیز امید وارم پیروزی وموفق و سر بلندی باشد و با امید پیروزی و موفقیت هستیم

8

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.