coingram
کوینگرام

انقضا ۴ میلیارد دلار قراردادهای اختیار و آتی بیت کوین و احتمالات قیمتی

11/فروردین/1402
افزودن به نشان شده ها
انقضا ۴ میلیارد دلار قراردادهای اختیار و آتی بیت کوین و احتمالات قیمتی
BTC
Bitcoin
بیتکوین
اخبار
1009
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروز سررسید قراردادهای آپشن ۳ ماهه بیت کوین فرا می‌رسد و حدود ۴ میلیارد دلار قرارداد اختیار منقضی می‌شود. در طرف دیگر تعداد زیادی از قراردادهای آتی (فیوچرز) در بورس کالای شیکاگو امروز منقضی خواهند شد. تجربه ثابت کرده که انقضای قراردادهای آتی، بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد. همزمان شدن این ۲ اتفاق با بسته شدن کندل ماهانه BTC وضعیت جالبی را برای بازار به وجود آورده است.

به گزارش بی‌این‌کریپتو، امروز قرار است ۸۱۷۱ قرارداد آتی بیت کوین منقضی شود. قیمت بیت کوین روز گذشته را با ۲۸،۳۵۵ دلار آغاز کرد و حتی تا ۲۹،۱۶۰ دلار نیز افزایش یافت. با این حال، کندل روزانه آخرین روز ماه مارس در حوالی ۲۸،۱۸۲ دلار ایجاد شده است.

CME در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین) حجم معاملات را ۱۶،۱۳۹ قرار داد و سود باز را ۱۳،۹۷۱ گزارش کرد. سود باز یا Open Interest، شاخصی است که تمامی پوزیشن‌های خرید و فروش معاملاتی فعال را در نظر می‌گیرد و پوزیشن‌های بسته شده یا منقضی شده را از آن کسر می‌کند.

حجم معاملات و سود باز قراردادهای آتی بیت کوین – منبع: CME

بر اساس داده‌های دربیت، در حال حاضر سود باز تمامی قراردادهای آتی بیت کوین حدود ۳۰۰ میلیون دلار است. این رقم بسیار کمتر از اوج بیش از ۱ میلیارد دلاری این شاخص است و به همین خاطر انتظار می‌رود تاثیر حداقلی بر قیمت بیت کوین داشته باشد.

مجموع سود باز قراردادهای آتی بیت کوین – منبع: Derbit

معاملات آتی بیت کوین صعودی است

در همین حال، داده‌های تریدینگ ویو سیگنال خریدی برای معاملات آتی بیت کوین صادر کرده‌ است. به گفته تحلیلگران، در نمودار قراردادهای آتی CME در تایم فریم ۵ روزه، کندلی بالاتر از خط میانگین اندیکاتور کانال گاوسی (Gaussian channel) بسته شده است. یکی از تحلیلگران معتقد است چنین اتفاقی صعودی بوده و می‌تواند قیمت را تا ۳۳،۰۰۰ دلار افزایش دهد.

نمودار قرارداد آتی بیت کوین CME تایم فریم ۵ روزه – منبع: Twitter/@neilarora16

 

چشم انداز قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در الگوی صعودی کوتاه‌مدتی قرار داد و به همین خاطر، بعید است انقضای قراردادهای آتی تاثیر چندانی بر قیمت بگذارد.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر با افتی ۱.۴ درصدی به ۲۸،۱۸۵ دلار رسیده است. با این حال، روند کلی بیت کوین در طول ۲ هفته اخیر صعودی بوده و این ارز ۱۲٪ افزایش یافته است.

تغییرات ۲۴ ساعته قیمت بیت کوین – منبع: BeInCrypto

علاوه بر این، بیت کوین موفق شده تا تمام ریزشی که پس از انتشار اخبار مربوط به شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا از صرافی بایننس تجربه کرده بود را جبران کند. قیمت بیت کوین پس از این اتفاق در تاریخ ۲۸ مارس (۸ فروردین) به ۲۶،۷۷۰ دلار سقوط کرد اما دوباره افزایش یافت.

در حال حاضر، اصلی‌ترین مقاومت پیش روی بیت کوین سطح ۳۰،۰۰۰ دلاری است و انتظار می‌رود بیت کوین در کوتاه‌مدت آن را هدف قرار دهد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟

تحلیل تکنیکال بیتکوین (BTCUSDT) - تایم فریم 4 ساعته، سه‌شنبه 21 فروردین 1403

تحلیل تکنیکال بیتکوین (BTCUSDT) - تایم فریم 4 ساعته، سه‌شنبه 21 فروردین 1403


تحلیل کاربران

چشم انداز کوتاه مدت صعودی

shabshekan

11/فروردین/1402

با سلام و تبریک آغاز سال ۱۴۰۲ خورشیدی به کاربران گرامی،،در حال حاضر سلطان رمزارزها یعنی بیت کوئین در محدوده سبز رنگ معامله می‌شود و کندل آن در آخر ماه میلادی سبز بسته شد،با توجه به سیاست سخت گیرانه آمریکا و همچنین اتمام قرارداد های فیوچرز ،،کارشناسان تاثیر این رویداد را در قیمت بیتکویین کم رنگ میدانند،،البته خاطر نشان می‌شود که مهمترین مقاومت سطح ۳۰۰۰۰ دلار است که برای صعود باید بر آن غلبه کرد ،که غلبه بر آن هم به نقدینگی و خرید بیتکویین از طرف نهنگ ها بستگی دارد ،،،با تشکر

12

بیت کوین

ابوالفضل57io7

14/فروردین/1402

بیت کوین الان زد رو دست همه ای بانک ها کل جهان ریسک بالای داره اما سود خیلی خیلی خوبه انشالله یه نصیب همتون بشه سرمایه گذاری کنید سود فرواون بگیرید باسپاس

6

بیت کوین

ghodratmozafaru

15/فروردین/1402

اول از هر چیزی سال ۱۴۰۲را به همگی تبریک عرض میکنم خدا کمک کنه حداقل از این طریق بتونیم راه وچاره ای پیدا کنیم فعلا وضعیت کوین خوبه .میشه امیدوار بود

4

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.