coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.2%

63,464 $

4,010,924,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1%

3,112 $

196,674,608 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9988 $

63,124 تومان

Tether

Tether

usdt

2.8%

595.5 $

37,637,496 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.2%

138.25 $

8,737,400 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9993 $

63,156 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,112 $

196,650,592 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0%

0.5219 $

32,984 تومان

XRP

XRP

xrp

1.4%

0.1476 $

9,328 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0%

5.37 $

339,384 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

اشتباهات رایج درباره به‌روزرسانی مِرج اتریوم

24/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
اشتباهات رایج درباره به‌روزرسانی مِرج اتریوم
ETH
Ethereum
Merge
آموزش
2290
3 دقیقه

با نزدیک‌شدن به زمان احتمالی به‌روزرسانی مِرج (Merge) یا ادغام اتریوم در شهریور امسال، موجی از هیجانات بازار را فرا گرفته است. با اینکه پیش‌بینی‌های بسیاری دربارهٔ تأثیرات ادغام شبکه مبتنی بر اثبات کار فعلی اتریوم و شبکه مبتنی بر اثبات سهام] بیکن چین (Beacon Chain) وجود دارد، همچنان تصورات و شایعات نادرستی پیرامون آیندهٔ این به‌روزرسانی میان کاربران دست‌به‌دست می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، ادغام مهم‌ترین به‌روزرسانی تاریخ اتریوم، پایان استفاده از الگوریتم اثبات کار برای این بلاک چین و انتقال به اثبات سهام است. در ادامه این مطلب ۵ تصور اشتباه دربارهٔ به‌روزرسانی مرج اتریوم را بررسی می‌کنیم که میان کاربران وجود دارند و از سایر تصورات اشتباه رایج‌تر هستند.

اشتباه شماره ۱: هزینه کارمزدهای اتریوم پس از ادغام کاهش می‌یابد

یکی از بزرگترین تصورات اشتباه رایج میان سرمایه‌گذاران این است که به‌روزرسانی ادغام هزینه‌ گس (Gas) (کامزد تراکنش)‌ اتریوم را کاهش می‌دهد. با این که کاهش کارمزدها در صدر فهرست خواسته‌های هر سرمایه‌گذاری قرار دارد، ادغام تنها قرار است مکانسیم اجماع در بلاک چین اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد.

کاهش هزینه‌های گس اتریوم نیازمند کار روی افزایش ظرفیت و توان شبکه است. در حال حاضر، جامعه توسعه‌دهندگان اتریوم روی یک نقشه راه با محوریت فناوری رول‌آپ (Roll-Up) کار می‌کنند تا هزینه تراکنش‌های شبکه را کاهش دهند.

اشتباه شماره ۲: تراکنش‌های اتریوم پس از ادغام سریع‌تر خواهند شد

بهتر است تصور کنیم که تراکنش‌های اتریوم به‌طور محسوسی سریع‌تر نخواهند شد. البته که شبکه بیکن چین به اعتبارسنج‌ها اجازه می‌دهد تا هر ۱۲ ثانیه یک بلاک جدید را منتشر کنند، در حالی که این زمان در شبکه مبتنی بر اثبات کار فعلی حدود ۱۳.۳ ثانیه است.

توسعه‌دهندگان اتریوم بر این باورند که انتقال به اثبات سهام باعث افزایش ۱۰درصدی سرعت تولید بلاک‌های این شبکه می‌شود. بنابراین، این افزایش سرعت آن‌قدر جزئی است که احتمالاً کاربران متوجه‌ آن نخواهند شد.

در کنار این موضوع، قرار است این شبکه در آینده از فناوری شاردینگ (Sharding) استفاده کند تا از این طریق مقایس‌پذیری خود را ارتقا دهد؛ اما راه‌اندازی شاردینگ هم بعد از به‌روزرسانی مرج و احتمالاً سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

اشتباه شماره ۳: ادغام باعث ایجاد وقفه در کار شبکه اتریوم خواهد شد

در برابر شایعاتی که نتایج مثبتی را برای ادغام اتریوم متصور هستند، باور نادرستی هم وجود دارد که می‌گوید این به‌روزرسانی برنامه‌ریزی‌شده، برای لحظه‌ای بلاک چین اتریوم را از کار خواهد انداخت. توسعه‌دهندگان اتریوم اما، انتظار وقوع هیچ مشکل و وقفه‌ای را در جریان این به‌روزرسانی ندارد، زیرا صرفاً نحوه ساخت بلاک‌ها با استفاده از اثبات کار به استفاده از اثبات سهام تغییر می‌کند.

اشتباه شماره ۴: سهام‌گذاران می‌توانند بلافاصله بعد از به‌روزرسانی اترهای خود را برداشت کنند

تمام اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده در قالب توکنی به نام استیکِد اتر (stETH) که پشتوانه یک‌به‌یک نسبت به اتریوم دارد، در حال حاضر در زنجیرهٔ بیکن قفل‌ شده‌اند. با اینکه کاربران دوست دارند پس از ادغام، دارایی‌های سهام‌گذاری‌شده خود را برداشت کنند، جامعهٔ توسعه‌دهندگان این شبکه تأیید کرده است که امکان انجام این کار بلافاصله پس از به‌روزرسانی مرج وجود نخواهد داشت.

برداشت توکن‌های stETH سهام‌گذاری‌شده پس از به‌روزرسانی بزرگ بعد از ادغام، یعنی به‌روزرسانی شانگهای شدنی خواهد بود. در نتیجه، دارایی‌های کاربران حداقل ۶ تا ۱۲ ماه پس از ادغام، قفل‌شده باقی خواهند ماند.

اشتباه شماره ۵: اعتبارسنج‌ها نمی‌توانند تا پیش از به‌روزرسانی شانگهای پاداش‌های خود را برداشت کنند

در حالی که سرمایه‌گذاران تا زمان به‌روزرسانی شانگهای امکان برداشت توکن‌های stETH خود را ندارند، امکان برداشت پاداش‌های مربوط به کارمزدها و «حداکثر ارزش قابل‌استخراج» یا «MEV» به‌دست آمده از تأیید اعتبار بلاک‌های شبکه اتریوم، بلافاصله پس از ارتقای مرج، برای اعتبارسنج‌ها فراهم است. از آنجایی که پس از به‌روزسانی مرج، پاداش اعتبارسنج‌های شبکه دیگر در قالب توکن‌های تازه‌منتشرشده و جدید نیست، بدون دیرکرد در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic)، یکی از بنیان‌گذاران پالیگان، دربارهٔ دیدگاه خود نسبت به پتانسیل‌های بالقوه اتریوم با کوین تلگراف گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید فناوری «zkEVM»، یک راه‌حل مقیاس‌پذیری جدید برای اتریوم است که به این شبکه اجازه می‌دهد تا از نظر توان عملیاتی تراکنش‌ها، از سیستم پرداختی شرکت ویزا (Visa) پیشی بگیرد.

ساندیپ نیل‌وال (Sandeep Nailwal)، یکی دیگر از بنیان‌گذاران پالیگان، با تأیید نظرات بیلیچ، پیش‌بینی کرده است که این راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری هزینه کارمزدهای اتریوم را تا ۹۰درصد کاهش می‌دهند و توان عملیاتی شبکه را به ۴۰ تا ۵۰ تراکنش در ثانیه افزایش خواهند داد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

SEC در آستانه طبقه‌بندی اتر به عنوان اوراق بهادار: تحولی بزرگ در انتظار اتریوم!

SEC در آستانه طبقه‌بندی اتر به عنوان اوراق بهادار: تحولی بزرگ در انتظار اتریوم!

پافشاری گری‌اسکیل: آیا دروازه‌های تایید ETF اسپات اتریوم به روی سرمایه‌گذاران گشوده خواهد شد؟

پافشاری گری‌اسکیل: آیا دروازه‌های تایید ETF اسپات اتریوم به روی سرمایه‌گذاران گشوده خواهد شد؟


تحلیل کاربران

اتریوم

roya6600

01/شهریور/1401

بنظر من اتریوم رشد میکنه ولی بیت کوین فک نکنم دیگه رشد آنچنانی بکنه.چون بیت کوین رشد خودشو کرده.ولی اتریوم ممکنه حتی از بیت کوین هم بتونه بیشتر رشد کنه.بنطر بنده بهترین ارزی که میشه روش سرمایه گذاری کرداتریوم هست

15

کوینگرام

gandolf

09/مهر/1401

واقعن برنامه خوبیه اگه همینجور ادامه بدن بهترین برنامه جهان میشه ممنون از شما و برنامه خوبتون امیدوارم هر روز هروز بروز تر بشید

10

بیت کویین

شیرزادپرزیوندی

28/مرداد/1401

بیت کویین درواقع سرشاخه اصلی کلیه ارزهاست ودربیشترمواقع وضعیت رشدیاکاهش این ارزتاثیرزیادی روی سایرارزها دارد،بنظرم بیت کویین تاثیرات زیادی حتی براقتصادکشورها داردوبعضی کشورهادرصددهستندازبیت کویین به عنوان پول دیجیتال کشورخوداستفاده نمایند.بنظرم روزی خواهدرسیدکه،بیت کویین نقش مثبت فراوانی رادراقتصادومعاملات کشورهاایفاخواهدکرد.

20

اتریوم

dors@1

24/مرداد/1401

بروزرسانی ها همیشه از قبل زیاد سر و صدا به پا می کنند ولی هیچوقت مشخص نیست که میتونه مثبت باشه یا منفی تا وقتی که این بروزرسانی انجام شه

56

اتریوم ............fare

farejoon

25/مرداد/1401

شما مطمئن باشید اگه به روز رسانی هم بشه محاله تو کار مزدش تغییر بده ممکنه بیشتر بکنه ولی کمتر نمیکنه کی تو این زمانه از سود به این خوبی بگذره بی خود دلمون رو صابون نزنیم اونم تو این اوضاع و احوال دنیا .

29

بروز رسانی اتریوم

saeidkhodadadi

24/مرداد/1401

بروز رسانی اتریوم باعث روند روبه رشد میشه تراکنش ها بیشتر میشه و کارمزدش هم کمتر باید امیدوار به بروز رسانی باشیم

33

مرج آتریوم

marwan

22/بهمن/1401

اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری انجام دهید که سودش به فرزندانتان هم برسد،‌ اتریوم بخرید. چرخش گسترده‌ای که پس از Merge اتریوم اتفاق می‌افتد، نشان‌دهنده یک فرصت سرمایه‌گذاری با اهمیت بسیار زیاد است.

5

به روزرسانی مرج

brawl

24/مرداد/1401

همه فکر میکردیم که با به‌روزرسانی مرج اتریم هزینه تراکنش اتریم کم میشه وسرعت نراکنش افزایش پیدا خواهد کرد

40

درست بخون brawl بعد تحلیل کن

Catty707

24/مرداد/1401

لطفا کسانی را که از روی اخبار کپی میکنن و یا اشتباه می‌نويسن تند تند که اولین تحلیل رو بنویسن برای گرفتن امتیاز اولین تحلیل ، شما لایک نکنید حد اقل

37

کوینگرام

youns1370

16/دی/1401

واقعا برنامه شما عالی و بی نقص هست انشالله همین جوری ادامه می دید از همه لحاظ برنامه کامل و بی نقص این کارتون باعث پیشرفت هر چه سریعتر کوینگرام خواهد شد

6

برتری اتریوم از بین کوین در کوتاه مدت

امید۷۳

25/مرداد/1401

به نظر من اتریوم از بین کوین بهتر داره عمل می‌کنه تا اینجا و باید بیت کوین ی تکونی به خودش بده وگرنه بعید نیست که آینده اتریوم جای بیت کوین رو بکیره

30

اتریوم بهتره یا بیت کوین

[email protected]

06/شهریور/1401

اتریوم در واقع از نظر ۸۸درصد از مردم ، خیلی بهتر از بیت کوین داره کار میکنه اتریوم از اول شروع بکار نه مثل اکثر ارز ها پیشرفت بلکه روز به روز در حد خودش خوب رو به بالا هستش پ یاحداقل رو یک روند یکسان ایست میکنه.

15

تحلیل بازار

vahdat.masomi

24/مرداد/1401

اتریوم نسبت به بیت کوین در یک ماه گذشته رشد بیشتری داشته .همین به روز رسانیا سبب شده رشد بیشتری داشته باشه

39

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.