coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.2%

64,103 $

3,993,616,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.9%

3,151 $

196,299,201 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9996 $

62,275 تومان

Tether

Tether

usdt

1.6%

593.1 $

36,950,753 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.4%

146.8 $

9,145,640 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.9%

3,150 $

196,223,195 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.8%

0.5319 $

33,137 تومان

XRP

XRP

xrp

3.3%

0.1641 $

10,223 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.9%

5.91 $

368,193 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

استیبل کوین شبکه ویوز به زیر ۱ دلار سقوط کرد

05/شهریور/1401
افزودن به نشان شده ها
استیبل کوین شبکه ویوز به زیر ۱ دلار سقوط کرد
WAVES
USDN
Stablecoin
اخبار
1686
2 دقیقه

دلار نوترینو یا USDN، استیبل‌کوین الگوریتمی اکوسیستم ویوز (Waves) دیروز برای چندمین بار در سال ۲۰۲۲ دی‌پگ شد و ارزش آن به زیر ۱ دلار کاهش پیدا کرد. این اتفاق همزمان با ریزش قیمت بازار رمزارزها اتفاق افتاد.

به نقل از کوین تلگراف، ریزش قیمت بیت کوین و به تبع آن بازار رمزارزها معمولا استیبل کوین‌ها را برای حفظ ارزش دلار خود تحت فشار قرار می‌دهد. این قضیه برای استیبل کوین‌های الگوریتمی که پشتوانه فیات ندارند به نحوی شدیدتر رخ می‌دهد. دیروز و همزمان با ریزش بازار، پگ (Peg) یک دلاری استیبل کوین USDN مجددا از بین رفت و ارزش آن تا ۹۰ سنت نیز کاهش یافت.

این برای چندمین بار در سال ۲۰۲۲ است که ارزش این استیبل کوین به زیر ۱ دلار می‌رسد. اولین بار آن مربوط به ماه آپریل (فروردین) بود که قیمت USDN تا ۷۸ سنت کاهش یافت. در آن زمان ساشا ایوانوف (Sasha Ivanov)، مدیر عامل پروژه ویوز (Waves) علت این ریزش را مربوط به دستکاری قیمت از سمت موسسه تحقیقاتی آلامدا دانست. در ماه می (اردیبهشت) و ژوئن (تیر) نیز شاهد دی پگ شدن این استیبل کوین بودیم.

نمودار قیمت USDN منبع: کوین مارکت کپ

این در حالی است که در ماه اردیبهشت شاهد سقوط ترا و استیبل کوین الگوریتمی آن با نام UST بودیم و پس از آن بدبینی‌هایی نسبت به این دسته از استیبل کوین‌ها ایجاد شد. در همان زمان مسوولان پروژه USDN رای‌گیری را برای برطرف کردن باگ‌های این استیبل کوین برگزار کردند و در نهایت تصمیم بر این شد که تغییراتی در مکانیسم صدور آن اعمال شود. از جمله این تغییرات می‌توان به تعیین محدودیت در میزان سواپ (در پروسه مینت یا سوزاندن USDN)، تغییر نسبت‌های پشتوانه‌های این استیبل کوین و بهبود پاداش‌های توزیع آن اشاره کرد.

ریزش دیروز در حالی اتفاق افتاد که ساشا ایوانوف مدیر عامل پروژه ویوز (Waves) در روز چهارشنبه مبلغ ۵۳۰ میلیون دلار را برای حفاظت از این استیبل کوین در پلتفرم‌های وام‌دهی اختصاص داده بود. در حال حاضر قیمت USDN به ۹۸ سنت بازیابی شده است اما هنوز به ارزش ۱ دلاری خود نرسیده است.

  • آیا به استیبل کوین‌های الگوریتمی مانند USDN می‌توان اعتماد کرد؟

پس از سقوط ترا و استیبل کوین UST واقعیت‌های موجود در استیبل کوین‌های الگوریتمی مشخص شدند. هرچند صادرکنندگان این استیبل کوین‌ها سعی کرده‌اند با ایجاد تغییراتی مانند ایجاد سقف سواپ، از پدیده «گرداب مرگ» جلوگیری کنند اما همچنان این استیبل کوین‌ها پشتوانه ضعیف‌تری نسبت به استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات مانند تتر دارند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

خطر

mahi20

05/شهریور/1401

استبیل کوین ویوز به زیر یک دلار سقوط کرد که این میتونه یک خبر بد برای این استیبل کوین باشه معمولا بلا بر سر استیبل کوین های میاد که پشتولنه فیاتی ندارن

31

ویوز

dors@1

07/شهریور/1401

استیبل کوین هر شبکه از مهمترین بخش اون شبکه به حساب میاد و باید از الان مواظب این ارز و شبکه باشیم چون امکان داره روزای بدی رو در پیش داشته باشه

14

ویوز

s@m@d

05/شهریور/1401

استیبل کوین هر شبکه ای از مهمترین ها به حساب میاد و حالا با ریزش قیمت استیبل کوین شبکه ویوز به زیر یک دلار باید خیلی مواظب این استیبل کوین و حتی ارز ویوز باشیم

49

ریزش استیبل کوین

hastiiii

05/شهریور/1401

وقتی استیبل کوین یه شبکه به زیر یک دلار میاد یعنی باید خیلی احتیاط کرد چون امکان داره بلایی که سر لونا اومد حالا سر ویوز بیاد

45

دست کاری

Catty707

05/شهریور/1401

دلمون به این بازار رمز ارزها خوش بود که دیگه دست دولت‌ها ازشون کوتاهه اینم تو زرد در اومد اینم دست کاری میشه توی این هفته دو بار اینجوری شده همچین ریزشی من که ندیده بودم تا حالا معلومه عادی نیست اصلا بی دلیل دو بار قیمت‌ها سقوط کردن حالا دیگه چطوری میشه اعتماد کرد؟

20

برنامه کوین گرام

haniye74

05/شهریور/1401

سلام،یه تشکر ویژه از سازنده برنامه کوین گرام،برنامه خیلی عالی و مفیدی هست،محتوای برنامه خیلی خوب هست.

14

ریزش بازار

parsashob

05/شهریور/1401

ریزش قیمت بیت کوین و به تبع آن بازار رمز ارزها معمولا استیبل کوین ها رو برای حفط ارزش دلار خود تحت فشار قرار میدهد.. برای استیبل کوین های الگوریتمی که پشتوانه فیات ندارند این قضیه به نحو شدیدتری اتفاق میفتد ..

19

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.