coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.7%

63,506 $

3,956,423,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,098 $

193,029,074 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

0.9997 $

62,281 تومان

Tether

Tether

usdt

1.1%

582.5 $

36,287,258 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.1%

144.85 $

9,024,155 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9997 $

62,281 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.8%

0.5277 $

32,876 تومان

XRP

XRP

xrp

0.7%

3,098 $

192,989,825 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

5.8%

0.1598 $

9,956 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.4%

5.7 $

355,110 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۱۶۰ هزار بار تلاش برای هک صرافی آپ بیت ؛ افزایش چشمگیر حملات سایبری به صنعت رمزارزها!

19/مهر/1402
افزودن به نشان شده ها
۱۶۰ هزار بار تلاش برای هک صرافی آپ بیت ؛ افزایش چشمگیر حملات سایبری به صنعت رمزارزها!
صرافی اپ بیت
هک صرافی
اخبار
2414
3 دقیقه

از سال ۲۰۲۰ حملات سایبری به کسب‌وکارها و صرافی‌های ارز دیجیتال به شدت افزایش یافته است. گزارش پلت‌فرم چینلیسیس (Chainalysis) و برخی دیگر از منابع از افزایش تکاپوی مجرمان سایبری و میلیاردها دلار ضرر به کسب‌وکارهای این حوزه خبر می‌دهد. این روند در سال ۲۰۲۳ نیز تداوم داشته و در چند ماه گذشته شاهد افزایش حملات هکری به این صنعت نوپا بوده‌ایم.

بر اساس گزارش روزنامه یونهاپ کره‌ جنوبی، در نیمه اول سال ۲۰۲۳ برای هک صرافی آپ بیت (Upbit) بیش از ۱۶۰ هزار مرتبه تلاش شده است. دونامو (Dunamu)، شرکت مادرِ آپ بیت این اطلاعات را در اختیار کمیته علوم، ‏فناوری، اطلاعات، خبررسانی و ‏ارتباطات مجلس ملی کره جنوبی قرار داده است.

این داده‌ها با داده‌های چینلیسیس و سایر منابع همخوانی دارد؛ چرا که حملات هکری به صنعت کریپتو در طول سال‌های اخیر همواره روند رو به رشدی داشته است. در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۳۰۰ تلاش برای هک صرافی آپ بیت ثبت شده است.

کمی بعد از ۶ ماه، این صرافی شاهد بیش از ۳۴ هزار تلاش برای هک بود. تا اواخر سال ۲۰۲۱، این شرکت رمزارزی بیش‌تر از ۹۰ هزار حمله هکری را ثبت کرد. در واقع، تلاش‌ها برای حملات هکری نسبت به سال قبل ۱۰ برابر شده بودند. این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه صرافی Upbit در سال ۲۰۲۲ تنها در نیمه اول شاهد ۷۳،۲۴۹ تلاش برای هک بود.

رقم مشابهی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ثبت رسید. در این مدت، حدود ۱۵۰ هزار مرتبه برای هک صرافی تلاش شده بود. در سال ۲۰۲۳ نیز در نیمه اول تعداد حملات هکری از مرز ۱۶۰ هزار گذشت. این حملات سایبری تا به حال میلیون‌ها دلار به آپ بیت خسارت وارد کرده است. شاخص‌ترین حمله هکری به آپ بیت سال ۲۰۱۹ رخ داد. در جریان این حمله سایری، ۳۴۲ هزار اتریوم به ارزش ۵۸ میلیارد وون (معادل ۴۲.۸ میلیون دلار) از دست داد.

بنا به گفته سخنگوی صرافی آپ بیت، این صرافی پس از اتفاقات سال ۲۰۱۹، برای افزایش امنیت خود اقدامات مختلفی انجام داده است. این شرکت حالا بیش‌تر به کیف پول‌های سخت‌افزاری سرد که به اینترنت اتصال ندارند و کلیدهای خصوصی آنها روی سخت‌افزارهای جداگانه‌ای ذخیره می‌شود متکی است. در واقع، بر اساس گزارش روزنامه یونهاپ، Upbit برای افزایش امنیت خود نسبت کیف پول‌های سرد را حالا به بیش از ۷۰ درصد افزایش داده و رویه‌های تازه‌ای برای استفاده از کیف پول‌های گرم دنبال کرده است.

سخنگو صرافی آپ بیت در همین خصوص گفت:

ما بعد از حمله هکری سال ۲۰۱۹ برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی راهکارهای مختلفی را به کار بسته‌ایم، همچون توزیع [دارایی‌ها در] کیف‌ پول‌های گرم. تا به امروز حتی یک نفوذ امنیتی اتفاق نیفتاده است.

پارک سونگ جونگ، نماینده مجلس ملی از حزب قدرت مردم و عضو کمیته علوم، ‏فناوری، اطلاعات، خبررسانی و ‏ارتباطات نیز از دولت درخواست کرد تا اقداماتی را به منظور حمایت از صرافی‌های ارز دیجیتال انجام دهد. در صورت ادامه روند فعلی، آپ‌بیت و سایر صرافی‌های رمزارز کشور کره جنوبی ممکن است سالانه با بیش از نیم میلیون حمله هکری مواجه شوند.

تأثیر مالی این حملات نیز می‌تواند برای این شرکت‌ها مهلک باشد. پارک عقیده دارد که نقش دولت کره جنوبی در این اوضاع مبهم است و همین نیز به وضعیت آشفته فعلی و صرافی آپ بیت منجر شده است.

صرافی Upbit که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، زیرمجموعه‌ی شرکت فین‌تک دونامو است. دونامو با ارزش‌ترین استارتاپ کره جنوبی محسوب می‌شود. صرافی آپ بیت نیز هم‌اکنون بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در این کشور است.

منبع:

کوینگرام


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

تحلیل

Riza1122

26/مهر/1402

من تازه وارد این برنامه شدم و هیچ اطلاعی ندارم میشه راهنمایی کنید لطفا ایا کوینی میشه واریز کرد به کیف پول ارز

4

بیت کوین

Sajad07

22/مهر/1402

فروش سنگین بیت‌کوین توسط ماینرها؛ سقوط بیشتر قیمت BTC! ❌ قیمت بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت ۲ درصد کاهش داشته و به ۲۷,۰۶۴ دلار رسید. ❌ ماینرها در هفته گذشته، بیشتر از ۲۰,۰۰۰ بیت‌کوین فروختن که این موضوع نگرانی‌هایی رو به وجود آورد.

15

هک صافی اپ بیت

marwan

19/مهر/1402

پس از به تعلیق درآمدن سپرده‌ها یا واریزها و برداشت‌ها و انجام "بررسی سرور اضطراری"، Upbit، صرافی ارز دیجیتال کره‌ای، به کاربران اطلاع داد که هک شده است.

37

هکرها

Salehymehr2547

21/مهر/1402

فکرش کن ،که در کشوری زندگی کنی که ۹۹ درصدش هکر باشند و با این حقوق‌ها و تورمها دزدی هم کنند . .و آن یک درصد از ترس کاری نتوانند کنند .

23

اپ بیت غیر قابل نفوذ

hakim_768

22/مهر/1402

اپ بیت یک صرافی کره جنوبی است که درابتداتلاش برای هک این صرافی 34هزار وبعد 90هزار و دراین اواخر 16هزار رسید اما هیچ یک ازهکرها نتوانست به این صرافی نفوذ کند

20

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.