coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.7%

66,873 $

3,965,568,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.1%

3,099 $

183,754,096 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

1.6%

580.6 $

34,431,359 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.6%

172.75 $

10,244,075 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

59,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5.1%

3,094 $

183,502,664 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.3%

0.5233 $

31,032 تومان

XRP

XRP

xrp

2.8%

0.1547 $

9,174 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

6.42 $

380,706 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

انتقال ۱۰۵ میلیون دلار اتریوم؛ کلاهبردارن پلاس توکن دست به کار شده اند!

29/آذر/1398
افزودن به نشان شده ها
انتقال ۱۰۵ میلیون دلار اتریوم؛ کلاهبردارن پلاس توکن دست به کار شده اند!
PlusToken
اخبار
امنیت
2993
دقیقه

گویا تراکنش اخیر به ارزش ۷۸۹,۵۲۵ اتریوم متعلق به کیف پول های کلاهبرداری پلاس توکن بوده است. موجودی دقیق اتریوم این طرح نامشخص است اما این تراکنش صرفا ۱۰۵ میلیون دلار ارزش داشت.

پلاس توکن هنوز مقداری موجودی اتریوم و بیت کوین دارد

علیرغم اعمال سرکوبی های قانونی علیه تیم پلاس توکن، به نظر می‌رسد که این تیم در زمینه دسترسی به دارایی های خود مشکلی ندارد. انتقال به کیف پول ناشناس می‌تواند به عنوان پنهان کردن اتریوم های مورد نظر عمل کند، مخصوصا اگر هیچگونه رصد و پیگیری سازمان شده ای در خصوص این آدرس ها وجود نداشته باشد.

اما اقدام بسیار جسورانه این تیم چه بود؟ حساب شبکه اجتماعی پلاس توکن به توضیح تراکنش های خود پرداخته است. در حال حاضر، مشخص نیست هدف این تیم از انتقال اتریوم و بیت کوین چیست اما احتمال دارد که هدف آنها تأثیرگذاری بر اکوسیستم ارزهای دیجیتال برای سال های آتی باشد.

سو ژو (Su Zhu) در توییتر نوشت:

حساب شبکه اجتماعی کلاهبرداران پلاس توکن اکنون مدعی اعتبار برای اقدامات خود است. اگر آنها از تراکنش های اتر خود برای تأثیرگذاری بر بازار استفاده کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ آنها با خود می‌گویند چه کسی می‌خواهد ۲۰۰,۰۰۰ اتریوم از من بخرد؟

البته مشخص نیست افرادی که مدعی انجام این انتقال هستند از افراد اصلی این تیم هستند یا صرفا رابط می‌باشند.

پلاس توکن یکی از بزرگترین طرح ها برای منحرف کردن و کلاهبرداری اتریوم و بیت کوین بود که درآمد آنها تقریبا ۲.۹ الی ۳.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است. حجم این طرح پانزی نزدیک به وان کوین (OneCoin) است. وان کوین یک ماشین پولساز معیوب بود که تقریبا ۴ میلیارد دلار از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرد.

انتقال های اتریوم می‌تواند بر بازار و عرصه دیفای تاثیرگذار باشد

فعالیت پلاس توکن مشکوک به تأثیرگذاری بر قیمت ارزهای دیجیتال است. یکی از دلایل احتمالی کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از ۷۰۰۰ دلار، نقد کردن مجدد مقداری از کوین های کیف پول های پلاس توکن است. مشخص شده است که پلاس توکن تراکنش های ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ بیت کوین به صرافی ها ارسال کرده است و بخش عمده ای از این انتقال ها به صرافی هیوبی انجام شده است.

اکنون ترس های جدیدی در بازار ایجاد شده است که پلاس توکن بر بازار اتریوم نیز تأثیرگذار خواهد بود، یا حتی به عرصه دیفای نیز وارد می‌شود تا سرمایه ها را پولشویی کند. قیمت اتریوم حتی پس از بازیابی اندک به ۱۲۸ دلار کاهش داشته است و کیف پول های پلاس توکن به عنوان یک تهدید جدی به حساب می‌آیند.

تراکنش های اخیر بخش کوچکی از تمام اتریومی است که در کیف پول های این کلاهبرداران وجود دارد. چینالیسیس (Chainalysis) اخیرا سرمایه های مورد نظر را پیگیری کرده و متوجه شده است که این طرح تقریبا ۱۸۰,۰۰۰ بیت کوین و ۶.۴ میلیون اتریوم کسب کرده است.

چینالیسیس بیان کرده است بعضی از این کوین ها در بازار فرابورس وارد شده است تا از قوانین تایید هویت صرافی ها اجتناب کند.

چینالیسیس در این خصوص گفت:

ما تقریبا ۸۰۰,۰۰۰ اتریوم و ۴۵,۰۰۰ بیت کوین را پیگیری کرده ایم و قطعا می‌توانیم بگوییم که این کلاهبرداران، این مقدار را برای پولشویی به آدرس های خود انتقال داده اند. آنها حداقل ۱۰,۰۰۰ از ۸۰۰,۰۰۰ اتریوم اولیه را نقد کرده اند و ۷۹۰,۰۰۰ اتریوم باقی مانده ماه ها است که دست نخورده در یک کیف پول قرار دارد.

تمام اتریوم کسب شده توسط پلاس توکن در دسترس آنها نیست، زیرا بخشی از آن صرف پرداخت های اولیه برای مشروع به نظر رسیدن این طرح شده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

تحلیل

masoud.e203

30/آذر/1398

این کلاهبرداری بزرگترین کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بوده و قطعا اخرینش نیست تو بحث ارزهای دیجیتال مردم باید خیلی دقت کنن چون هکر ها و طرح های پانری و امثال این ها زیاد هست و چون امنیت این ارز ها و نگهداری صحیحش به عهده خود افراد هست پیگیری و برگشت اینجور ضرر ها تقریبا صفر هست پس تا جای ممکن در نوشتن کلید عمومی یا اینطور سرمایه گذاری ها و..... بسیار دقت کنید

4

کلاهبرداری

09177176165

29/آذر/1398

وجود کلاهبرداران اینترنتی و هکرها برای حسابهای ارز دیجیتال چیزی هست که از قبل قابل پیش بین بوده و باید یک راه حل اساسی برای این اتفاق در نظر گرفته بشه

15

کلاهبرداری

reza_b_kor

30/آذر/1398

کلاهبرداری در هر جامعه و ارزی وجود دارد و نمی توان جلوی آن را گرفت ولی با اندکی تدبیر می توانیم سرمایه مان را حفظ کنیم

2

هکر

samira_11

29/آذر/1398

موضوع هکرها و سارقان ارزهای دیجیتال هم معظلی جدی شده برای سرمایه گذاران .چراکه صاحب سرمایه با یه اهمال و کوتاهی سرمایه چندین سالش رو از دست میدن .بنابراین دست اندرکاران باید یک فکر وکار حساب شده انجام دهند.

18

کلاهبرداری پلاس توکن

yekta0429

29/آذر/1398

هنگامی که طرح های پانزی نظیر پلاس توکن آزادانه در بازار حضور دارند، تحلیل های تکنیکال کم اعتبار می‌شوند.شایعات حاکی از آن است که این کلاهبرداری تقریبا یک درصد کل موجودی در گردش بیت کوین را در اختیار داشت. پس بعید ب نظر نمیرسد ک کاهش قیمتهای اخیر بیت کوین ب دلیل کلاهبرداری های پلاس توکن باشد

22

کلاه برداری ارز

aydin1111

21/آبان/1400

کلاه برداران اینترنتی از قبل بوده وهست وهرروز خبرهای جدیدی درباره کلاه برداری های ارز ب گوش میرسد وامنیت ارز هارو ب خطره بایدیه راه حل اساسی واسش درنظربگیریم

1

شاید راهی باشد...

samanamo

29/آذر/1398

با توجه به اینکه اکثر کلاهبرداری های دیجیتال (دزدی های اینترنتی) به صورت جزئی و نامحسوس است شاید راهی باشد تا سرویس امنیت بانکی کشور نوعی پروتوکل و شبکه خصوصی برای کنترل تبادلات جزئی و کلی ایجاد کند تا از انباشته شدن پولهای ریز به حسابهایی معین بهتر زیر ذره بین برود و کنترل شود

12

کلاهبرداران

sarhangi

29/آذر/1398

موضوع هکر ها یا کلاهبرداران اینترنتی معضلی شده برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی که هر روز خبرهای جدیدی از این نوع سرقت ها بگوش می‌رسد و امنیت ارزها رو به خطر میندازه

20

گزارش چینالیسیس از توکن پلاس

mkh66

30/آذر/1398

با توجه به گزارش چینالیسیس تیم پلاس توکن با صرف مقداری از آن سعی بر قانونی جلوه دادن معاملات و انتقال ها کرده و مقدار زیادی اتریوم و بیتکوین انتقال داده شده اقدام به شناسایی شده اند.

3

پلاس توکن چیست؟

soheilstar

29/آذر/1398

طرح پانزی پلاس توکن به سرمایه گذاران خود وعده سود ماهانه ۱۰ الی ۳۰ درصدی را به صورت توکن PLUS داده بود. نکته جالب این است که توکن PLUS در صرافی های محبوبی نظیر هیوبی و بیت هامب نیز معامله میشد. این طرح توانست بیش از ۲۰۰ هزار بیت کوین یا به عبارت دیگر تقریبا یک درصد موجودی کل بیت کوین، ۷۸۹ هزار اتر و ۲۶ میلیون eos جذب کند. طبق گزارشات، اعضای گروه توسط مقامات چینی دستگیر شده اند ولی رهبر این گروه هم چنان متواری و در حال سرقت سرمایه افراد است

22

هدف واقعی چیست

[email protected]

29/آذر/1398

هدف از این انتقال و سایر موارد اینگونه فقط تاثیر گذاشتن روی قیمت ارزها و تصمیم سرمایه گذاران است ،هرچند ظاهر دیگری داشته باشد

13

قشنگ عمل کردن

ali.a.m.z

29/آذر/1398

حداقل انقدر دل داشتن بیان واسه کاراشون توضیح بدن نه مثل خیلی از بزرگای ما که میزنه میترکونه بعد میگه من بی خبرم

5

بزرگترین کلاه برداری ارز دیجیتال

elias65

29/آذر/1398

بزرگترین کلاهبرداری ارز دیجیتال نحوه عملکرد پلاس توکن تقریبا ساده بود. این طرح به ازای ذخیره سازی کوین های مشتریان در پلتفرم خود، به آنها سود ارائه می‌داد. آنها هم چنین وعده دادند که بخشی از درآمد حاصل از سود مبادلاتی و ماینینگ را به مشتریان اختصاص دهند. قاعدتا هیچکدام از این وعده ها حقیقت نداشت. طبق گزارش منتشر شده توسط سایفر تریس (CipherTrace) پلاس توکن تقریبا ۲.۹ میلیارد دلار به صورت ارز دیجیتال از سرمایه گذاران سرقت کرد.

20

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.