coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

6.5%

62,858 $

3,916,053,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.8%

3,101 $

193,181,709 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

62,362 تومان

Tether

Tether

usdt

4.9%

587.7 $

36,615,579 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.6%

144.46 $

8,999,858 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

62,294 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.4%

0.5309 $

33,075 تومان

XRP

XRP

xrp

3.8%

3,096 $

192,911,327 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

10.7%

0.1464 $

9,121 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

10.1%

5.67 $

353,241 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

کلاهبرداری توسط بنیاد جعلی لایت کوین؛ به طرح اهدای رایگان کوین اعتماد نکنید!

06/دی/1398
افزودن به نشان شده ها
کلاهبرداری توسط بنیاد جعلی لایت کوین؛ به طرح اهدای رایگان کوین اعتماد نکنید!
Litecoin
اخبار
امنیت
3775
دقیقه

به نظر می‌رسد بنیاد جعلی لایت کوین که در یوتیوب و فیسبوک فعالیت داشت، لایت کوین های کاربران را از آنها کلاهبرداری کرده است. کلاهبرداری بودن این طرح اخیرا در توییتر برملا شده است.

روزی دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال را با کلاهبرداری دیگری پشت سر گذاشتیم. گزارش ها حاکی از آن است که کاربران در معرض کلاهبرداری اهدای کوین بنیاد لایت کوین قرار گرفته اند. این اهدای کوین در یوتیوب و فیسبوک نیز تبلیغ شده بود.

کلاهبرداری بنیاد جعلی لایت کوین از کاربران

یکی از کاربران به اسم دیوید شوارتز (David Schwartz) در توییتر این کلاهبرداری را برملا کرد و توییت او نیز به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد. این کلاهبرداری ابتدا توسط نائومی براک‌ول (Naomi Brockwell) گزارش داده شد. دیوید شوارتز در توییتر نوشت:

توجه کانال بنیاد جعلی لایت کوین در یوتیوب در حال کلاهبرداری از کاربران لایت کوین است. به این کانال و پیشنهادهای آن اعتماد نکنید. این کانال رسمی بنیاد لایت کوین نیست.

ویدئوی بنیاد جعلی لایت کوین دارای ۷ ساعت تصاویر همایش واقعی این ارز در سال ۲۰۱۹ بود. اهدای کوین این بنیاد جعلی از طریق این ویدئو تبلیغ میشد، در نتیجه کاربران را تحت تاثیر این موضوع قرار می‌داد که این اهدا، قانونی است.

این کلاهبرداری اهدای ۱۰۰,۰۰۰ لایت کوین به مناسبت قدرت جهانی کوین بیس و لایت کوین را وعده داده بود. در این کلاهبرداری از کاربران درخواست میشد تا ۱۰ الی ۱۰۰۰ لایت کوین به آدرس مورد نظر ارسال کنند تا بلافاصله پاداش دریافت کنند. این ویدئو در حال حاضر دارای ۱۵۴ لایک در یوتیوب است.

بر اساس آدرس مورد نظر این کلاهبرداری، مجموعا ۳۰۹ لایت کوین تقریبا معادل با ۱۲,۵۰۵ دلار از کاربران کلاهبرداری شده است.

به اهدای توکن ارزهای دیجیتال اعتماد نکنید

صنعت ارزهای دیجیتال با این نوع از کلاهبرداری ها بسیار آشنا است. این نوع کلاهبرداری ها از استراتژی مشابهی استفاده می‌کنند، به این صورت که از کاربران درخواست ارسال ارز دیجیتال به آدرس مورد نظر می‌کنند و بازگشت ارز دیجیتال بیشتر را به صورت اهدا وعده می‌دهند. این کلاهبرداری ها، طرح هایی هستند که از روزهای ابتدایی پیدایش صنعت ارز دیجیتال وجود داشته اند.

با این حال، کاربران هنوز فریب این کلاهبرداری ها را می‌خورند. این نکته که این کلاهبرداری اخیر خود را به عنوان بنیاد واقعی لایت کوین معرفی کرده، تأثیرگذاری آن را بیشتر کرده است.

به نظر می‌رسد کلاهبرداران از هیچ فرصتی برای سوء استفاده از عرصه ارزهای دیجیتال غافل نمی‌شوند. طبق گزارش اخیر BelnCrypto، حتی برنده جایزه نوبل و اقتصاددان برجسته پائول کروگمن (Paul Krugman) نیز هدف کلاهبرداری قرار گرفته است. پیش بینی می‌شود که مجموع سرمایه های سرقت شده در کلاهبرداری ها تا پایان سال به ۴.۳ میلیارد دلار برسد. این رقم بدان معنا است که هر سه ماه بیش از یک میلیارد دلار از کاربران، صرافی ها و نهادهای مختلف کلاهبرداری شده است.

این موضوع مشخص است که کلاهبرداری هم چنان به صورت فراگیر وجود دارد و از روند صعودی سال ۲۰۱۷ کاهش نیافته است. این موضوع می‌تواند جای نگرانی باشد. صنعت ارز دیجیتال به طور کل باید در زمینه مبارزه با این کلاهبرداران فعال تر باشد، در غیر این صورت طی سال های آتی سراسر این حوزه را در بر خواهد گرفت.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آوریل شگفت‌انگیز لایت کوین: پس از ۱۰۵ دلار، پرواز قیمت در راه!

آوریل شگفت‌انگیز لایت کوین: پس از ۱۰۵ دلار، پرواز قیمت در راه!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

کیان

Kianush

06/دی/1398

متاسفانه با توجه به اینکه مردم نسبت به بیت کوین اطلاعات کافی ندارند ممکن است حرف دیگران را باور کنند و برای رسیدن سریع به پول دست به هر کاری بزنند و حرف کلاهبرداران را باور کنند قبل از هر کاری نیازمند کسب اطلاعات از یک منبع قانونی است که بتوانند ما را آگاه کند که توضیحات شما کاملا خوب بود خیلی ممنون

8

کلاه برداری

mkmd

06/دی/1398

از آنجایی که همه به دنبال راهی برای کسب در آسان و سرمایه گذاری آسان برای بدست آوردن سود بیشتر اکسر سوی استفاده گران بر این باور شدن که از از بی اطلاعاتی ما می توانند پول در بیارند و با گذاشتن راههای گیچ کننده و یک سری خضع بلاتی که حتما کار اونها نتیجه میده باعث کسب در آمد از بی اطلاعاتی ما می کنند که اصلا کار درستی نیست و اعتماد مردم را از شرکت‌های درست نیز می گیرد

14

رسوایی بزرگ برای لایت کوین

نوید

06/مهر/1400

این کلاهبرداری بیشتر از هر کس و هر نهاد دیگه ای دامن خود لایت کوین و توسعه دهندگان اون رو میگیره......

3

چرایی وجود کلاهبرداران

amir hesam sabet

07/دی/1398

در جواب این پرسش که چرا همیشه افراد مختلف یک جامعه حتی خواص و نخبگان اسیر کلاهبرداران میشوند با یک تیم محقق متشکل از کارشناسان علوم‌اجتماعی روان شناس و همکاری پلیس پیشگیری جرایم وصرف ساعتها وقت و مصاحبه تحقیق برسی میدانی مهمترین فاکتور و شیوه مشترک کلیه شیادان، بارور کردن حس طمع نهفته در ذات انسانی اهدافشون هست تا جاییکه با جلب نظر شما و قدرت طمع کلیه موالفه های ذهنی منطقی وعقلانی باهوشترین افراد رو هم کور میکنه تا جاییکه بارها شنیدم افراد مالباخته عنوان میکردند هر لحظه ندای درونی فریاد میکشید این فقط صرفا یک تور و دام کلاهبرداری است و... که همگی با صدها استدلال کودکانه ماحصل ان ندا را خاموش میکردیم پس اجازه برانگیخته شدن طمع در وجودمان‌را ندهیم

7

کلاهبرداری مجازی

jeneral021

06/دی/1398

این روز ها که ارتباط ما با دنیای اینترنت و فضای مجازی بیشتر شده است باید متوجه سو استفاده ی افراد سودجو باشیم.

18

نگاهی به اطراف

امین نظرزاده

07/دی/1398

بابالا رفتن نرخ ولار پول اجناس وهمه چیز سروکله ی دزدان همه نوع فراوان شوه از هک وکلاهبرداری اینترنتی گرفته تا دزدی جلوبانک درروزروشن بااین تفاصیل خیلی حواستونوجمع کنید که درگیرهمچین آدمهایی نشید وتوزندگیتون راه پیدانکنند.

8

شیطونه میگه.....

YaserDehsaal

25/مرداد/1399

اصلا راه نداره هرجا پولی در کار باشه این کلاهبردارها و سودجوها نباشن!! یکی مثل ما دهنش سریس میشه تا یکم پول دربیاره، یکی هم مثل این کلاهبردارها میان درآمد مارو که بازحمت بدست آوردیم میبرن.آخه چرا همه جا باید از این جور موجودات پست باشن که پول زحمت کشیده دیگران رو بدزدن؟؟شیطونه میگه هرجوری شده پیداشون کنم وبزنم خواهرومادرشونو...!!!

4

کلاهبرداری

mohammad13

10/دی/1398

از زمان روی کار آمدن رمز ارزها تا به الان همراهش خالی کردن حساب کاربرا هم آغاز شد.سیستم بلاکچین یکی از بهترین سیستم ها برای ساخت کیف پول و امنیت رمز ارز محسوب میشه که به کاربران پیشنهاد میکنم

8

این نیز بگذرد

shanbeh

06/دی/1398

امروزه با انواع و اقسام کلاهبرداریهای ارزی از جمله تکنولوژیهای نامرئی مواجه هستیم که بسیار آسانتر از قبل شده است

15

کلاه برداری کریپتویی

mkh66

07/دی/1398

کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال با حملات فیشینگ و اپلیکیشن های ساختگی، وعده های دروغ، هک و شبکه های اجتماعی دست به کلاهبرداری می زنند به هر وعده ای اعتماد نکنید.

10

لایتکویین

sarhangi

06/دی/1398

با شناخته تر شدن فناوری بلاکچین و دنیای رمز ارزها یه عده به فکر کلاهبرداری از کاربران افتاده اند و با اهدا مقدار کمی از یک ارز به جمیل و اطلاعات ذشخصی کاربران دست میابند و کلاهبرداری میکنن که باید خیلی مواظب امنیت اطلاعات خود باشیم و در اختیار دیگران قرار ندهیم

21

کلاه برداری

benyamintaghavi

07/دی/1398

کلاه برداری چه در دنیای واقعی چه در دنیای مجازی توقف ناپذیره باید فقط و فقط به سه ارز برتر رجوع کنیم برای سرمایه گذاری و ریسک‌کردن

9

مقابله آگاهانه با کلاهبرداری

S.MaTiin

09/دی/1398

کلاهبرداری و فیشینگ زمانی رخ میدهد که بر اساس احساسات کنترل نشده و بدن آگاهی و مشاوره با کارآگاهان و متخصیصین امر کاری راه شروع کنیم که این خود موجب تحریک عناصر فرثت طلب میشود پس لازم است در همه امور خصوصا امور مالی جوانب احتیاط را در نظر بگیریم و البته در این مورد نیز اکثرا در تمامی مطالب روزانه این امر را به ما گوشزد میکنند . پس مواظب باشیم و در این مورد نیز قوانین بیمه را هم مطالع کنیم

9

تولید شبکه‌ بلاک چین‌ قابل اعتماد

farzadbtc

06/دی/1398

شاید وقت آن رسیده که شبکه اجتماعی بلاک چینی‌ عرضه شود که سانسور شدنی نیست. با این حال چالش‌هایی مثل هرزنامه‌ها، کلاهبرداری، کاربرنماها، کپی رایت، اقتصاد مبتنی بر توکن، نظارت، وفاداری، حریم شخصی، مشوق‌های مالی و … بر سر راه‌ است.

13

کلاه برداری لایت کوین

marwan

12/بهمن/1402

به نظر می‌رسد بنیاد جعلی لایت کوین که در یوتیوب و فیسبوک فعالیت داشت، لایت کوین های کاربران را از آنها کلاهبرداری کرده است. کلاهبرداری بودن این طرح اخیرا در توییتر برملا شده است

2

ضرورت دانستن کلیات

crypton

06/دی/1398

در دنیای امروز که همه چیز به سمت تغییر فن آوری ارزهای پیش میره به سرعت، باید هرکسی در مورد این مقوله امنیت و کلیات فروش اطلاعات خوبی به دست بیاره و حقوق خودش زا بدونه تا بازیچه کلاهبرداری نشه

27

بیتکوین

jeneral021

06/دی/1398

این‌که آدم به چه ارزی اعتماد کنه، یا اینکه چه کیف پولی تهیه کنه یا... همه ی این ها نیازمند تخصص و اطلاعات بالا در زمینه ی بلاکچین و رمز ارز دیجیتال هست.

16

کلاهبرداری

Hojjat69

06/دی/1398

کلاهبرداری در همه امور امری طبیعی هستش .ولی همیشه راه هایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود داره پیشرفت روزمره علم و استفاده از فناوری راهکارهای جدیدی رو ارائه میده

19

کلاهبرداری

kiasha

06/دی/1398

همیشه مردمی مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند که سطح آگاهی کمتری از قوانین داشته و انگیزه بالایی برای یک شبه پولدار شدن، دارند. در مورد رمزارزها احتمال کلاهبرداری به شدت افزایش می‌یابد چراکه علاوه بر انگیزه بالا و پیچیدگی مسئله، قانون مشخصی هم وجود ندارد.

11

راهنمایی

hana

07/دی/1398

باوجود این که هرچه قدرفهمیده واشنا باشی ازاین حقه ها وکلک ها گرفتارمیشوندونیازمندتحقیق درباره آن شد تا درست بودن آن ثابت شود.

8

کلاهبرداری

Bist1234

07/دی/1398

روزانه چندین باربابت کلاهبرداری های انجام شده و راههای جلوگیری ازاین کلاهبرداری ها آموزش داده میشود ولی باز هم چنین مشکلاتی پیش میاید،بارعایت کردن چندنکته کوچک وبدون هزینه میشودجلویه چوین کلاهبرداریهایی راگرفت

13

ارتباط این خبر با یوتیوب

soheilstar

06/دی/1398

در روزهای گذشته خواندیم که یوتیوب تمام صفحات و کانالهای تبلیغی در مورد ارزهای دیجیتال را مسدود کرده است.احتمال به یقین این مسدودی در راستای همین کلاهبرداری انجام شده است ، چون بی شک یوتیوب بدون دلیل اقدام به مسدودی نمیکرد.

20

امنیت

ayoubgh

07/دی/1398

رعایت امنیت اولین شرط مجازیست پس نباید بدون اطلاع قبلی و راهنما داخل هر سایتی رفت قطعا تعداد زیادی افراد سود جو هست ک دنبال فرصت هستند تا کلاه برداری کنند پس خواهشا حواستون باشه و گول این افراد ک به وعد بیت گوین رایگان شما رو گول میزنند نخورید

7

گرفتار طمع

sipili

30/خرداد/1399

خب این خیلی طبیعیه.... تو هر راهی که به موفقیت ختم میشه امکان اینکه یه س ری افراد بخوان جلوی راه ادم بگیرن و به نفع خودشون طرف کله پا کنن وجود داره. به نظر من با کمی مطالعه و کسب اطلاعات از افراد کار بلد میشه جلوی این اتفاقات را گرفت. البته اینم اضافه کنم مهمترین مورد اینه که ادما رو خودشون کار کنن و طمعکار نباشن و به حقی که با تلاش خودشون بهش رسیدن قانع باشن

4

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.