coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.6%

68,681 $

3,962,893,700 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.1%

3,144 $

181,394,375 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9996 $

57,677 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

578 $

33,350,600 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.9%

179.95 $

10,383,115 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9993 $

57,660 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.3%

3,144 $

181,433,034 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.7%

0.5231 $

30,183 تومان

XRP

XRP

xrp

1.4%

6.51 $

375,627 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.8%

0.1528 $

8,817 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

تحقیق جدید: تراکنش های مونرو غیرقابل پیگیری است!

10/دی/1398
افزودن به نشان شده ها
تحقیق جدید: تراکنش های مونرو غیرقابل پیگیری است!
XMR
Monero
اخبار
3193
دقیقه

هنگامی که کاربران مونرو (XMR) تصمیم بگیرند تراکنش های خود را مخفی کنند، پیگیری و رصد دریافت کننده و ارسال کننده غیرممکن می‌شود. این یافته توسط مسئولان یوروپل (Europol) برخلاف یافته های قبلی است که بیان می‌کرد تراکنش های XMR می‌توانند مقداری از هویت کاربران را فاش کند.

تحلیل بلاک چین برای شبکه مونرو غیرممکن است

هنگامی که صحبت از اختیارات می‌شود، می‌توان گفت که تراکنش های شبکه مونرو غیرقابل پیگیری است. تحقیق اخیر توسط مرکز جرایم سایبری یوروپل نشان داده است که حتی تحقیقات دقیق نیز نتوانسته است IP تراکنش ها یا انتقال کوین ها را مشخص کند.

جزییاتی درباره مونرو در وبینار اتحادیه بلاک چین به اشتراک گذاشته شد. این وبینار بر عملکرد کوین های ناشناس متمرکز بود. جزییات مورد نظر توسط یرک یاکوبسک (Jerek Jakubcek) هم چنین نشان داده است یوروپل به طور دقیق توسعه کوین های ناشناس را رصد و پیگیری می‌کرده است. یاکوبسک در این خصوص گفت:

از آنجایی که از ترکیبی از تور و مونرو استفاده شده است، نتوانستیم سرمایه ها و هم چنین آدرس IP ها را پیگیری کنیم. این موضوع بدان معنا است که ما به آخر خط رسیده ایم. هر اتفاقی که در بلاک چین بیت کوین رخ می‌دهد قابل مشاهده است و به همین دلیل است که می‌توان جزییات زیادی از آن به دست آورد.

علاقه ویژه به تراکنش های مونرو بر این نکته تاکید می‌کند که مسئولان اروپایی در صدد جلوگیری از کاربردهای ناشناس ارزهای دیجیتال هستند. در سال گذشته، یوروپل باعث تعطیل شدن بست میکسر (Bestmixer)، یکی از سرویس های برتر ترکیب بیت کوین شد. با این حال، حتی ترکیب بیت کوین می‌تواند نکاتی درباره مبدا تراکنش ها را مشخص کند.

اما به نظر می‌رسد ترکیب این کوین ناشناس با مرورگر تور به رویکردی برای پنهان کردن رد تراکنش ها تبدیل شده است. پروتکل مونرو دارای باگی بوده است که آدرس IP ها را مشخص می‌کرد اما اکنون رویکردهای بیشتری برای پنهان سازی اطلاعات وجود دارد.

هرچند کاربردهای ناشناس فقط در تراکنش های همتا به همتا امکان پذیر است. صرافی هایی که هم چنان دارای مونرو هستند از کاربران می‌خواهند تا اطلاعات تراکنش های ورودی را مشخص کنند و به یک حساب معتبر ارتباط دهند و اغلب اوقات نیز به احراز هویت واقعی نیاز دارند. اما پس از برداشت مونرو، این کوین می‌تواند ناشناس شود و منشا آن پنهان شود.

بیت کوین و اتریوم شفافیت کامل ارائه می‌دهند

سایر بلاک چین های عمومی نظیر بیت کوین و اتریوم روشی سخت اما شفاف برای پیگیری تراکنش ها را ارائه می‌دهند. اما به محض آنکه سرمایه به بلاک چین مونرو وارد شود، تمام ردها و سرنخ ها تمام می‌شود.

عدم قابلیت رصد و پیگیری در بلاک چین مونرو می‌تواند دردسرهایی را برای صرافی ها به همراه داشته باشد. در سال ۲۰۲۰، قانون جدیدی تصویب شد که صرافی ها را مجاب می‌کرد تا نه تنها تراکنش های ارزهای سنتی را گزارش دهند، بلکه در صورت امکان، سوابق ارزهای دیجیتال و مبدا و منشا آنها را نیز ارائه دهند. با وجود XMR، دستیابی به این جزییات غیرممکن خواهد شد.

بزرگترین مشکل این است که بعضی از کوین های XMR ممکن است از طریق فعالیت های غیرقانونی یا برای پنهان سازی سایر دارایی های سرقتی به دست آمده باشد. کوین های XMR از طریق بات نت ها (Botnet) قابل دستیابی است و با فعالیت های هک کره شمالی در ارتباط است. بات‌نت‌ها شبکه‌هایی هستند که با در اختیار گرفتن مجموعه‌ای از کامپیوترها که بات(bot) نامیده می‌شوند، تشکیل می‌شوند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

بایننس با مونرو خداحافظی می‌کند: دلایل پشت پرده این تصمیم چیست؟

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

ارزش حریم خصوصی

molanasredin211

10/دی/1398

ارز دیجیتال مونرو به معنای واقعی کلمه غیر قابل ردگیری است.ولی دیگر ارزها (بیت کوین و اتریوم) با شفافیت پیگیری تراکنش ها را مقدور می‌سازند. حتی با داشتن آدرس آی پی پیگیری و رصد تراکنش‌های مونرو غیر ممکن است.

19

بیتکوین

Mahdicloner

11/دی/1398

به نظرم بیتکوین سعود زیادی خواهد داشت و حتما قیمتش افزایش مییابد و حدودا از ۷۰۰۰ دلار با بالای ۱۰۰۰۰۰ دلار حواهد رسید

5

اطلاعات

Amirali1355

10/دی/1398

من هنوز اطلاعات کاری ندارم باید تحقیق کنم تا یاد بگیرم.کم کم یاد میگیرم تا خبره بشم.برنامه مغیدی باید باشه

5

روش فهم دقیق تر

mostafa711

10/دی/1398

آقایون این نیست که فقط بنویسی و بدی از هرچیزی یا مطلبی که می خوانید نکات مهم و خوب رو یا یاداشت کنی یا حفظ اگه یاداشت کنی خیلی بهتر از هزار بار نوشتن

12

خوب یا بد؟

shokaran1357

10/دی/1398

از طرفی حفظ و حراست از حریم خصوصی کاربر جنبه مثبت آن است و از طرفی بدلیل غیر قابل ردگیری آن موجب دردسر برای صرافی ها و آبی گل آلود برای پول شویی ،کلاهبرداری و دیگر جرایم اینترانتی است.

17

مونرو

carilho

28/آبان/1399

بلاکچین مونرو بهترین محل برای سرمایه گذارانی هست که میخواهند پنهان بمانند به این دلیل که به محض اینکه سرمایه به بلاکچین مونرو وارد بشه تمام ردها پاک میشه درنتیجه این قابلیت مونرو باعث محبوبیت زیادی شده

17

مونرو

MaziYar.89

11/دی/1398

مونرو (XMR) محبوبترین و اولین ارزدیجیتال محرمانه در این لیست به شمار میرود. این کوین به مالکانش قدرت کنترل کامل بر اطلاعات شخصی و ناشناس ماندن در تراکنش را میدهد. این کوین محرمانه که کاملا غیر قابل ردیابیست، از برند فوق العاده قوی و تیم بازاریابی بهتری نسبت به سایر رمزارزهای با محرمانگی بالا برخوردار است. این کوین از تکنولوژی منحصر به فردی برخوردار است که به کاربر این امکان را میدهد، در صورت تمایل اطلاعات تراکنشش برای عموم آشکار باشد. این رمزارز حتی در شرایطی که بازار گاهاً با ضربه ای روبرو می شود هم، کاملا قوی و نسبتا پایدار است. مونرو به صورت دینامیکی مقیاس پذیر است و دسترسی گسترده تری را برای تراکنش های روزانه فراهم می کند.

8

غیرقابل ردیابی بودن مونرو

elias65

10/دی/1398

به گزارش یوروپل، ارز دیجیتال مونرو غیرقابل ردیابی بوده و اگر کاربران این شبکه بلاک‌چین تصمیم بگیرند که اطلاعات پرداخت و تراکنش‌های خود را مخفی نگه‌دارند، عملا نمی‌توان منشا آن را پیدا کرد. محققین یوروپل می‌گوند ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال مونرو (Monero) حتی به کمک بررسی‌های عمیق IP نیز امکان‌پذیر نبوده و عملا غیرقابل ردیابی است. جزئیات این قابلیت ویژه ارز دیجیتال مونرو در وب‌سایت اتحادیه بلاک چین منتشر شد که به صورت انحصاری ارز‌های دیجیتال را ارزیابی می‌کند. یکی از کارشناسان خبره این اتحادیه به نام جرک جاکوبسک (Jerek Jakubcek) فاش کرده بود که یوروپل به شدت در حال نظارت بر روند توسعه ارزهای دیجیتال غیرقابل ردیابی است.

19

مونرو (XMR)

Hamidshafiee

11/دی/1398

هنگامی که کاربران مونرو (XMR) تصمیم بگیرند تراکنش های خود را مخفی کنند، پیگیری و رصد دریافت کننده و ارسال کننده غیرممکن می‌شود. این یافته توسط مسئولان یوروپل (Europol) برخلاف یافته های قبلی است که بیان می‌کرد تراکنش های XMR می‌توانند مقداری از هویت کاربران را فاش کند.

13

تراکنشهای مونروردیابی نمی شوند

زارع

10/دی/1398

تنها ارزی که نمیتواند مورد حمله کلاهبرداران قرار گیرد چون کاربران اچنم تراکنش های خود را پنهان میکنندزیرا این ارز ترکیبی از تور ومونرو استکه ادرس IPان را نمیتوان ردیابی کرد.دربازار سیاه کاربرد دارد ولی از شفافیت بدور است وصرافی ها راگاهی با بحران مواجه میکند.....دراین بین دو ارزی که شفافیت کاملی را ارایه میدهند بیت کوین واتریوم هستندبزودی از کلاهبرداری این دوارز هم جلوگیری میشود

14

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.