coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.6%

60,624 $

3,710,188,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.8%

2,904 $

177,700,320 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9993 $

61,157 تومان

Tether

Tether

usdt

1.5%

585.9 $

35,859,528 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.9%

147.72 $

9,040,464 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9995 $

61,169 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.8%

0.5045 $

30,875 تومان

XRP

XRP

xrp

3.7%

2,904 $

177,707,664 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

5.1%

6.71 $

410,652 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

3.8%

0.1439 $

8,807 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

توکن IOST چیست؛ یک سرویس سازمانی متکی بر بلاکچین

18/بهمن/1398
افزودن به نشان شده ها
توکن IOST چیست؛ یک سرویس سازمانی متکی بر بلاکچین
IOST
اخبار
معرفی
7654
دقیقه

IOST یک سیستم بلاک چین در سطح سازمانی است که از طریق اینترنت خدمات (Internet of Services) ایجاد می شود. این پلتفرم روی فناوری بلاک چین تمرکز دارد که فناوری بلاک چین را به عنوان نوعی خدمات برای پذیرش عموم آماده می کند. توزیع شاردینگ کارآمد، یک پروتکل نود به شارد و تائید اجماع گواه اثبات باورپذیری (Proof of Believability) این فناوری را از دیگر پلتفرم های بلاک چین جدا می کند.

مقدمه ای بر IOST

یکی از بزرگترین مشکلاتی که فناوری بلاک چین با آن روبرو است این است که به نظر می رسد با پذیرش توده ها کند می شود و سرعت آن مانند تورنت بیشتر نمی شود. اتریوم ایده خوبی است اما اگر داده های شرکت هایی مانند گوگل و آمازون را پردازش کند نابود می شود. IOST یک راهکار برای بحران مقیاس پذیری و مستقر در چین است که در سال ۲۰۱۸ به صدر اخبار حوزه کریپتو رسید و مخفف اینترنت خدمات(Internet of Services) است.

بنیانگذاران IOS جیمی ژونگ، ترنس وانگ، جاستین لی، سا وانگ، ری ژیائو و کلوین تان توکن IOST را به عنوان راهی جدید برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز توسعه دادند. با استفاده از شاردینگ توزیع شده کارآمد، پروتکل نود به شارد TransEpoch، تائید گواه اثبات باورپذیری و ریز بلاک های وضعیت تمامی چیزهایی که کاربران بلاک چین احتیاج دارند را فراهم می کند.

با اینکه IOST به اندازه اتریوم شناخته شده نیست، اما گام های بسیار مهمی در جهت پیشرفت کریپتو و فناوری بلاک چین در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برداشته است. در واقع در اواسط آوریل ۲۰۱۹ این پروژه گزارش داد که تراکنش های بیشتری نسبت به بلاک چین اتریوم پردازش می کند.

همچنین این امیدواری وجود دارد که با ادغام پروتکل برم(Berm Protocol) از طریق پروژه پگاسوز به ۲۰ میلیون کاربر تا پایان سال ۲۰۱۹ برسد. قابلیت همکاری با پروتکل فورس(Force Protocol) نیز که در سال ۲۰۱۹ اعلام شد موجی از هیجانات پیرامون به روز رسانی های نسخه شبکه اصلی Olympus ایجاد کرده است.

کمی در مورد جنبه های تکنیکال شبکه توضیح خواهیم داد. ابتدا به IOSToken و Servi توکنهای دوقلوی استفاده شده توسط این پلتفرم و ارزش بازار آن نگاهی می اندازیم.

توزیع IOST

IOST در مجموع ۲۱ میلیارد IOST موجودی دارد. تا این لحظه بالاترین قیمت آن ۰.۱۲۷۰۸۵ دلار در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸ بوده است.

کلیه موجودی ارز دیجیتال IOST در یک ICO954 فروش توکن در ۳ ژانویه ۲۰۱۸ توزیع شد. ۴۰ درصد از آن فروخته شد که تقریبا معادل ۳۱.۳ میلیون دلار اتریوم ارزش داشت. بقیه موجودی به شرح زیر توزیع شد:

  • ۳۵ درصد توسط بنیاد IOS نگهداری می شود.
  • ۱۲.۵ درصد به ساختمان جامعه اختصاص یافته است.
  • ۱۰ درصد به تیم IOS رسید.
  • ۲.۵ درصد به مشاوران و توسعه دهندگان اختصاص یافت.

ارز دیجیتال IOST در بسیاری از صرافی های کریپتویی از قبیل هیوبی، بایننس، اوککس، اتفینیکس و کوکوین قابل ترید است. جفت های معاملاتی رایج آن اتریوم، تتر و بیت کوین هستند.

Servi در راس ارز دیجیتال IOST و برای مشارکت در شبکه IOS تولید می شود. Servi در ادامه خدمات، بازبینی ها تولید می شود و قابل ترید و مبادله نمی باشد. اینگونه توکن ها با هر اعتبار سنجی بلاک صفر شده و به عنوان یک امتیاز اعتماد عمل می کنند.

تا پیش از راه اندازی شبکه اصلی در فوریه ۲۰۱۹، IOST یک توکن ERC-20 روی بلاک چین اتریوم بود. تعویض توکن از استاندارد ERC-20 به شبکه اصلی توکن ها تماما در سال ۲۰۱۹ و با نسبت یک به یک اتفاق افتاد. صرافی های بایننس، هیوبی و دیگران، از تعویض توکن از طریق کیف پول صرافی پشتیبانی می کنند.

توکن پاکت(TokenPocket)، هیوبی و کوبو والت، کیف پول های ارز دیجیتالی هستند که از توکن IOST پشتیبانی می کنند. انتظار می رود که تراست والت(Trust Wallet) و چند کیف پول دیگر به زودی به این لیست اضافه شوند.

یک مفهوم فوق العاده

کسانی که برنامه نویس نیستند بدانند که شاردینگ یک مفهوم در معماری پایگاه داده است که توضیح می دهد چگونه یک جدول پایگاه داده برای عملکرد تقسیم بندی می شود. با تقسیم هر خط به سرور خود، اندازه فهرست کاهش می یابد و این امر باعث بهبود عملکرد جستجو می شود.

علاوه بر این مانند تورنت هر شارد اطلاعات مختلفی دارد. آنها اساسا مانند کتاب های یک کتابخانه فهرست بندی برای دسترسی آسان فهرست بندی می شوند. سیستم شاردینگ در حالی که به نظر ساده می رسد اما بسیار پیچیده است. توزیع اطلاعات در نود ها ریسک های زیادی دارد. در بلاک چین اتریوم کلیه بلاک چین توسط هر نود شبکه نگهداری می شود اما IOST به طور متفاوت این کار را انجام می دهد.

هر شارد با استفاده از ریز بلاک های وضعیت تنها سراندازهای(headers) بلاک های قبلی را ذخیره سازی کرده و به طور قابل توجهی سایز را کاهش می دهد. همچنین این کار تعیین می کند که کد بلاک در قسمت های مختلف پخش شده و هر نود تنها بخشی از شبکه را پردازش می کند.

این یک ایده ناب است اما به خصوص وقتی توسط شبکه های کوچک اجرا شود خطر شکست آن وجود دارد. اگر تا به حال در Pirate Bay را سرچ کرده باشید خواهید دید که باید برای دانلود فیلم های خارجی کم مخاطب نسبت به فیلم های جدید پر مخاطب بیشتر صبر کنید.

اگرچه رویکرد IOST در نظر دارد تا مشکلات مقیاس پذیری شبکه اتریوم را برطرف کند اما احتمال دارد این کار را به قیمت ثبات و امنیت انجام دهد. IOS در آوریل ۲۰۱۸ با Chaitin Technology همکاری کرد تا شبکه را آزمایش کند و به دنبال نقیصه های آن باشد.

همچنین این بنیاد ار سال ۲۰۱۸ به طور فعال با شرکت های بزرگ و کوچک برای مشارکت ملاقات می کند. این بنیاد نسبت به ارائه خدمات آنلاین و ارائه یک پلتفرم بلاک چین جدی است.

سهیم شدن در بازار

IOST به نظر یک پروژه قدرتمند است اما مانند نئو(NEO) و ایاس(EOS) تنها یکی از رقبای اتریوم است. در حقیقت راه اندازی شبکه اصلی ایاس در ماه ژوئن یک مسابقه قرارداد هوشمند را آغاز کرد تا ببیند کدام پلتفرم می تواند ابتدا مشکلات سازمانی را برطرف کند.

مقیاس پذیری، امنیت، ثبات و قابلیت همکاری با سیستم های سنتی عواملی هستند که می توانند جلوی گسترش یک بلاک چین را بگیرند. حتی اگر یک شرکت این فناوری را دوست داشته باشد، اگر نتوانند پذیرش آن را در خرید تمام بخش ها به دست بیاورد از بین خواهد رفت.

هر یک از این پلتفرم های بلاک چین به جای هدف قرار دادن علایق خاص، مخاطبان بیشتر را هدف قرار می دهند و این جایی است که آنها در رقابت با شرکت های باتجربه تر شکست می خورند. IBM، Maersk، مایکروسافت و دیگر شرکت های بزرگ از روابط سازمان های موجود برای پیشبرد راهکارهای بلاک چین خود استفاده می کنند.

IOST تنها با نئو و اتریوم رقابت نمی کند بلکه رقابت آن با شرکت های سنتی فناوری ای است که در حال حاضر شرکت هایی را روی پلتفرم های اختصاصی، شبکه ها و خدمات خود به فروش می رسانند.

به علاوه پروژه های سازمانی خاصی مانند دنتا کوین(Dentacoin) برای دندان پزشکی، آمیسگو(OmiseGo) برای پرداخت و بلاک چین هایپرلجر فابریک IBM و والمارت برای ردیابی فهرست دارایی مورد استفاده قرار می گیرند. IOST امیدوار است یک بازار باشد و برای تعیین جهت واقعی خود به بازار وابسته است.

روی کاغذ این یک پروژه تکنیکال بسیار خوب است اما فقط خرید از شرکت های بزرگ مانند علی بابا نشان می دهد که آیا IOST می تواند به وعده های خود عمل کند یا خیر.

خلاصه

IOS یک پروژه بلندپروازانه است که قادر است تا یک راهکار مناسب تر از اتریوم، ایاس یا نئو را به اثبات برساند.

البته این پروژه با بسیاری از بلاک چین های دیگر که برای پذیرش سازمانی ایجاد شده اند رقابت می کند. شرکت های استارت آپ فناوری در تلاش هستند تا نقص های فضای کریپتو را برطرف کنند و بقای IOST به این فاکتور کلیدی بستگی دارد.

  • IOS از شاردینگ و یک مکانیسم اجماع گواه اثبات باورپذیری استفاده می کند تا مقیاس پذیری و امنیت شبکه های قرارداد هوشمند بلاک چین ۲.۰ را ارتقا دهد.
  • IOS برای استفاده سازمانی ساخته شده است و قادر است داده های سنگین تولید شده توسط شرکتهای فناوری مانند آمازون، فیسبوک و گوگل را پردازش کند.
  • مشارکت ها برای موفقیت IOS مهم هستند زیرا به نظر می رسد شبکه اصلی آن مطابق وعده های خود عمل می کند.

IOS جاه طلبی های بزرگی دارد هرچند تنها کمتر از نیمی از توکن های آن در گردش هستند. ۴۰ درصد آن از زمان فروش در دسترس هستند، ۱۰ درصد به تیم آن اختصاص یافته است، ۲.۵ درصد به مشاوران و ۴۷.۵ درصد نیز به بنیاد و ساختمان جامعه تعلق دارد. بنابراین باید منتظر محصول کار باشیم تا بدانیم آیا این یک طرح، رویا یا داستان موفقیت بعدی بلاک چین است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️


تحلیل کاربران

توکنIOST

زارع

18/بهمن/1398

توکن iostاگربتواند مقیاس پذیری وامنیت شبکه های قرادادهای هوشمندراافزایش دهد جایگاه خودرادررقابت بااتریوم ونئو وایاس برساند چون این توکن خیلی در پروژه هابرای ردیابی دارایی هرسازمانی مورد استفاده قرارمیگیرد ودرهرپروژه پیشرو است ومتواند بیشتر سرمایه گذاران کوچک را به خود جذب کند

30

توکن

elmira3030

19/بهمن/1398

توکِن امنیتی سخت‌افزاری کوچک است که برای ورود کاربر یک سرویس رایانه‌ای به سامانه به‌کار می‌رود. به عبارت دیگر، این دستگاه یک دستگاه فیزیکی است که در اختیار کاربران مجاز قرار می‌گیرد تا به راحتی بتوانند برای استفاده از یک سیستم کامپیوتری هویت آن‌ها تشخیص داده شود. 

28

■■■■■خوبی بیتکوین■■■■■■

eleven

19/فروردین/1399

بیت کوین همچنان درحال افزایش است و این افزایش تمامی ندارد .برای خرید بیتکوین امروز اقدام کنید خرید سریعتر پول بیشتر

14

iost

mehran99

19/بهمن/1398

نام IOST مخفف Interrnet of Service Token هست که با شعار "بلاک چین امن و مقیاس پذیری که واقعا کار میکند" به روی کار آمد و طبق گفته سازندگان می تواند تا ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد و اگر این اتفاق در عمل به وقوع بپیوندد می تواند از این نظر این توکن را جلوی کوین های برتر حتی بیت کوین و اتریوم قرار دهد.

24

توکنIOST

zahra110

18/بهمن/1398

راه اندازی نصب و استفاده از این توکن گرچه بنا به ادعای برخی صاحب نظران باعث کندی تریدها می شود اما پذیرش این واقعیت که امنیت بیشتری ایجاد می کند باعث ارجحیت استفاده کاربران و سرمایه گذاران است.و اعتماد بیشتری ایجاد می کند.

23

IOST

hamai

18/بهمن/1398

توکن Iostبه امنیت و تراکنش های ارزهای دیجتال کمک میکنه همچنین باعث شناخت بیشتر این ارزها در جهان میشه

55

سحر

David_Daft

18/بهمن/1398

واقعا که دنیا جاییست بس عجیب ،،،تازه دیدم ک فهم من چقدر کمه ،،،اتم تو دنیای خودش حریف ۱۰۰تا رستمه،،،

20

ftm

fateme.moeini78

21/اردیبهشت/1399

برای فهم بهتر اول باید درک کاملی از اتریوم داشته باشید. در کل توکن ها مثل بقیه ارز های دیجیتال هستند با این تفاوت که بلاکچین جداگانه یا همون دفتر ثبت سوابق منحصر به خودشون رو ندارن و از بلاکچین های دیگر برای ثبت سوابق تراکنش هاشون استفاده میکنند که بلاکچین اتریوم از معروف ترین هاشون هست.

10

توکین

hojjat..esmati

09/اردیبهشت/1399

این عالی است باعث می شود در رشد اقتصاد خوب است این تنها راه موفقیت است می توان جاه طلبی دیگران را پیشنهاد د کرد

12

توکن

alireza.hoeen

26/خرداد/1399

توکن یک فناوری هست که امنیت ها رو بالا میبره ولی دلیل نمیشه که ما در ارز دیجیتال احتیاط نکنیم هر چه امنیت ارز ها بالاتر بره هک یا دزدی هم تکنولوژی بالاتر میره

8

رفع اشکال

Faryaderoyayi

18/بهمن/1398

خب یه سیستم با پردازش عالی بلاخره به مشکل میخوره یا به نوعی سیستم های بهتر جاشو میگیرن اما فعلا با این کارایش تونسته بلاکچین رو از بیشتر مشکلاتش خلاص کنه اما باید فکری بهتر بشه چون هرروز مشتریان زیادی بهش ملحق میشن یه اندیشه برای بلند مدت نیاز داره

18

بیت کویین

hafez.b

31/فروردین/1399

اگه کرونا ادامه دار باشه بیت کویین قیمتش خیلی کم میشه خدا کنه هرچه زودتر این بیماری رخت ببندد و برود امین

15

iot

asghar

18/بهمن/1398

IOST یک سیستم بلاک چین در سطح سازمانی است که از طریق اینترنت خدمات (Internet of Services) ایجاد می شود. این پلتفرم روی فناوری بلاک چین تمرکز دارد که فناوری بلاک چین را به عنوان نوعی خدمات برای پذیرش عموم آماده می کند. 

33

مشکل

mohamnad11111

07/فروردین/1399

ایت سیستم خوب ولی بعضی مواقع موجب کندی میشه و اگر هم مشکل بر طرف نشه یه سیستم جدید تر و بروز تر جای اونو میگیره

17

انجمن ها

soheilstar

19/بهمن/1398

سازمانهای مردم نهاد مثل NGO ها یا حتی سازمانهای خصوصی و نیمه خصوص بهترین فرصت را دارند تا بتوانند از فناوری بلاکچین برای هر چه عمومی تر کردن سازمان خود استفاده کنند

22

توکن‌iostچیست

tarahom

18/بهمن/1398

نام IOST مخفف Interrnet of Service Token هست که با شعار "بلاک چین امن و مقیاس پذیری که واقعا کار میکند" به روی کار آمد و طبق گفته سازندگان می تواند تا ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد و اگر این اتفاق در عمل به وقوع بپیوندد می تواند از این نظر این توکن را جلوی کوین های برتر حتی بیت کوین و اتریوم قرار دهد.

39

iost

fatemeh13771998

18/بهمن/1398

این توکن اگر اجرایی بشه امنیت و تعداد تراکنش ها خیلی بالا خواهد رفت و به فراگیر شدن ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد چون امنیت و اعتبار ارزهای دیجیتال را بالا می‌برد.

36

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.