coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.9%

64,853 $

4,228,415,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.1%

3,180 $

207,339,912 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9998 $

65,187 تومان

Tether

Tether

usdt

1.2%

614 $

40,034,756 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.2%

147.6 $

9,623,520 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

65,193 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.1%

3,180 $

207,306,008 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.2%

0.5298 $

34,543 تومان

XRP

XRP

xrp

0.2%

0.1535 $

10,008 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

1.5%

5.51 $

359,252 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

همه چیز درباره صرافی ارز دیجیتال!

19/بهمن/1398
افزودن به نشان شده ها
همه چیز درباره صرافی ارز دیجیتال!
آموزش
صرافی
معرفی
از کجا شروع کنم
33653
دقیقه

شما برای معامله هر کالای خاص باید به مکان خاص آن کالا بروید، یعنی برای خرید طلا باید به بازار طلا فروشی و برای خرید سهام باید به بازار بورس وارد شوید تا بتوانید آن کالا را بخرید. برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز یکی از راه های هموار و مطمئن این است که از طریق صرافی ارز دیجیتال این کار را کرد. در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم که صرافی ارز دیجیتال چیست.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال مکانی است که در آن می توان ارز دیجیتال خرید و فروش کرد و به معامله ارزهای دیجیتال پرداخت. صرافی ها یک پلتفرم آنلاین است که رایج ترین روش برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به حساب می آیند.

در صرافی ها شما می توانید ارزهای دیجیتال را به صورت جفت ارز معامله و مبادله کنید به عنوان مثال شما می توانید جفت ارز بیت کوین/ اتریوم (BTC/ETH) را با یکدیگر معامله کنید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت این جفت ارزها امکان پذیر است. در واقع این اکسچنج ها یک بازار آنلاین برای کل شبکه ارزهای دیجیتال هستند.

اکسچنج (Exchange) در زبان انگلیسی به معنای مبادله و معامله و همچنین صرافی می باشد و به همین دلیل با ورود ارزهای دیجیتال به ایران ابتدا به صرافی ارز دیجیتال در ایران اکسچنج می گفتند و تا مدت ها با این نام شناخته می شد. کم کم با جا افتادن کلمه صرافی استفاده از این لغت نیز بیشتر شد و در حال حاضر اکثرا با نام صرافی ارز دیجیتال آنها را می شناسند.

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال

صرافی ها ویژگی های زیادی را برای معامله کنندگان ارز دیجیتال ارائه می دهند. برای استفاده از خدمات این پلتفرم های آنلاین شما ابتدا باید در آنها ثبت نام کنید. صرافی ارز دیجیتال برای کسانی که در این پلتفرم ها ثبت نام و احراز هویت (2FA) می کنند قابلیت های زیادی را فراهم می کنند. یک صرافی می تواند به عنوان کیف پول برای دارایی های ارز دیجیتال عمل کنند. هر صرافی کیف پول خود را دارد که با ثبت نام در آنها کیف پول حساب شما ساخته می شود. البته امنیت کیف پول این اکسچنج ها همگی بالا نیست و قرار دادن دارایی در صرافی خیلی امنیت بالایی ندارد.

ویژگی اصلی و مهمی که صرافی ها ارائه می دهند خرید و فروش ارز دیجیتال است. شما همچنین می توانید از این پلتفرم ها برای ترید یا معامله استفاده کنید. می توانید در صرافی سفارش خرید (sell or buy order) یا حد ضرر (stop loss) انتخاب کنید و با انتخاب آنها صرافی به طور خودکار ارز شما را خرید یا فروش می کند.

می توان گفت صرافی های ارز دیجیتال اندکی شبیه به کارگزاری های بازار سنتی می باشند اما تفاوت های زیادی دارند. این صرافی ها ابتدا امکاناتی نظیر خرید و فروش ارز دیجیتال را برای معامله کنندگان تامین می کردند اما با گسترش این حوزه در حال حاضر صرافی های بزرگ قابلیت های زیادی را برای تریدرهای ارز دیجیتال فراهم کرده اند. ویژگی هایی نظیر معاملات مارجین و فرابورس(OTC) و قراردادهای آتی نیز برای در صرافی های بزرگ این حوزه وجود دارد.

معاملات مارجین یکی از انواع معاملات است که در آن با مقدار بسیار زیادی پول قرض گرفته شده از فرد دیگر بر اساس پولی که قبلا داشتید معامله انجام می‌شود.

فرابورس (OTC) معامله ای است که بین ماینر ها یا سرمایه گذاران اولیه کریپتو محبوب شده است و مستقیما بین افراد علاقه مند صورت می گیرد و این معامله بدون نظارت صرافی ها انجام می شود. دفاتر OTC برای افرادی که مایل به فروش مقادیر زیادی کوین بدون متوصل شدن به صرافی می باشند محبوب است.

قراردادهای آتی بیت کوین و ارزهای دیجیتال بدین صورت است که شما اقدام به خرید دارایی با قیمت آینده آن می کنید و سپس در زمانی که تعیین کرده اید پول خود را واریز می کنید و کوین خود را دریافت می کنید.

درآمد این صرافی ها از مقدار کارمزدی که بابت خدمات ارائه می دهند تامین می شود. در واقع برای هر کاری در صرافی شما باید کارمزد آن کار را پرداخت کنید.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که هر صرافی در این حوزه با توجه به کاربران خود ویژگی های خاصی را ارائه می دهند که با یکدیگر متفاوت می باشند.

منظور از صرافی متمرکز چیست؟

در امور مالی متمرکز بودن به معنی اعتماد شما به کسی یا جایی برای رسیدگی به پول شما است.

در گذشته، کلمه متمرکز به همه سازمان هایی گفته می‌شد که امور مالی را مدیریت کردند. متمرکز بودن به این معنی است که یک واسطه معتبر برای رسیدگی به هر دارایی استفاده شده در معاملات، وجود داشته باشد. به عنوان مثال، در یک بانک، یک مشتری پول خود را به بانک می‌دهد تا آن را برایش نگهداری کند. بنابراین بانک کنترل کامل پول مشتری را در اختیار دارد و برای ارائه این خدمات از کاربر هزینه ای را دریافت می کند. در بسیاری از موارد، اعتماد به واسطه بسیار امن تر از این است که یک فرد خودش راهی برای مدیریت پول خود پیدا کند. بانک ها دارای تدابیر امنیتی بالایی هستند و یک تیم برای نظارت بر پول مشتریان دارند.

صرافی متمرکز ارز دیجیتال نیز به همین نحو عمل می کنند.. یک کاربر می تواند پول خود را در یک اکسچنج ذخیره کند. ارز او در اختیار اکسچنج است و اعتماد به یک واسطه برای مشتریان، امکان بازیابی رمز عبور گمشده یا ۲FA را به راحتی محیا می‌کند. زیرا این مشتری دسترسی به حساب خود را به طور کامل به این اکسچنج واسطه داده است. قرار دادن پول در اکسچنج، امکان کنترل ۱۰۰٪ پول را از مشتری می‌گیرد. داستان‌های بسیاری از سرمایه گذارانی وجود دارد که به دلیل گم کردن کلید های خصوصی خود، صدها هزار دلار پول خود را از دست داده‌اند. اگر پول آنها در یک اکسچنج متمرکز بود، آنها نگران این موضوع نبودند و به راحتی با نشان دادن گذرنامه یا تأیید کارت شناسایی بازیابی پول‌هایشان ممکن بود. البته زیاد شنیده می شود که صرافی های این حوزه هک شده اند و سرمایه زیادی از صرافی ها به سرقت رفته است و ۱۰۰ درصد نمی توان به آنها اعتماد داشت.

تفاوت صرافی متمرکز و غیر متمرکز در چیست؟

علاوه بر صرافی متمرکز، صرافی غیرمتمرکز هم در این حوزه وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد صرافی ارز دیجیتال به صورت متمرکز می باشد و سازمان واسطه ای بر روی آن کنترل دارد و این شرکت هر زمان که به دلایل مسایل احراز هویت یا پول شویی ایرادی در حساب شما پیدا کند و یا کشور شما را تحریم کند می تواند حساب شما را مسدود کند و از این لحاظ نگرانی هایی در دارایی های شما در خطر می باشند. اما صرافی های غیرمتمرکز با این ایده که دارایی های دیجیتال خود غیرمتمرکز می باشند وارد این سیستم شدند.

به عبارت ساده، یک صرافی غیر متمرکز ارزهای دیجیتال (DEX) با ایجاد یک محیط بدون اعتماد و بسیار هوشمند، واسطه را از بین می برد. در صرافی غیرمتمرکز معاملات از طریق قراردادهای هوشمند صورت می‌گیرد تا پول از دست واسطه‌ای عبور نکند. همچنین صرافی غیرمتمرکز کنترلی بر روی سرمایه شما ندارد. این نوع صرافی یک سیستم همتا به همتا است. البته DEX هنوز هم در ابتدای راه است و خیلی محبوب نیست و تعداد حجم معاملات در این صرافی ها کم می باشد. با این حال این نوع صرافی ها در نوع خود بسیار جالب و برای کشورهایی که جز تحریم قرار دارند می تواند فرصت خوبی باشند.

خرید یا فروش ارزهای دیجیتال با فیات

در حال حاضر اکثر صرافی ها امکان خرید ارز دیجیتال را با کارت های اعتباری نظیر مستر کارت و ویزا فراهم کرده اند و شما با پرداخت دلار آمریکا یا یورو می توانید ارز دیجیتال خریداری کنید. البته باید به این موضوع اشاره کرد میزان قیمت ارز دیجیتال به هنگام خرید با کارت اعتباری تفاوت زیادی با قیمت آن کوین در بازار دارد.

آیا جفت ارز کریپتو/ فیات در تمام صرافی ها وجود دارد؟ خیر. همه اکسچنج‌ها امکان خرید یا فروش ارزهای دیجیتال جفت ارز کریپتو (کریپتو/کریپتو) مانند تبادل بیت کوین با اتریوم را دارند اما تنها تعدادی از آنها امکان خرید یا فروش ارزهای دیجیتال با فیات (کریپتو/فیات) مانند خرید اتریوم با دلار را فراهم کرده‌اند. اکثر صرافی های برتر این حوزه در حال حاضر از جفت ارزهای کریپتو/فیات پشتیبانی می کنند.

آیا حجم معاملات در صرافی مهم است؟

هرچه حجم معاملات بیشتری در یک صرافی وجود داشته باشد، احتمال نوسانات و دستکاری در بازار کمتر می‌شود.

فرض کنید شخص A می‌خواهد ۱ بیت کوین خریداری کند و قیمت آن در صرافی ۱۰,۰۰۰ دلار است و حجم مبادلات نیز در اکسچنج‌ زیاد است، بنابراین با احتمال زیاد، با فاصله زمانی کمی پس از گذاشتن سفارش خرید ۱ بیت کوین در اکسچنج، سفارش او ثبت می‌شود و بیت کوین خود را می‌خرد. اما اگر حجم معاملات در اکسچنج‌ کم باشد، ممکن است تنها بخشی از سفارش خرید شخص A با قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار یا کمتر از آن ثبت شود (برای مثال ۰/۳ بیت کوین) و شخص A مجبور شود مابقی سفارش خود را (۰/۷ بیت کوین) با قیمت بالاتری خریداری کند. هر چه حجم معاملات صرافی ها بیشتر باشد یعنی کاربران بیشتری در آن صرافی حضور دارند و این نشانه ای از اعتماد کاربران به آن صرافی است و معمولا صرافی ها با توجه به حجم معاملاتی که دارند در سایت هایی نظیر کوین مارکت کپ لیست می شوند.

آیا صرافی ارز دیجیتال امن است؟

هیچ صرافی از خطر هک شدن در امان نیست. در تاریخ ارزهای دیجیتالی هک‌‌های زیادی برای صرافی ها رخ داده است، اما در بسیاری از موارد، اکسچنج‌ها ضرر مشتریان را از جیب پرداخت کرده‌اند. هک برای DEX تقریبا غیرممکن است، اما کاربران ممکن است به دلیل گم کردن کلیدهای خصوصی و یا رمزهایشان پول خود را از دست بدهند. صرافی های متمرکز مشهور درست به اندازه بانک‌ها امن هستند. به عنوان مثال صرافی معتبری نظیر بایننس با وجود هک خود سرمایه کاربران را از صندوق سرمایه ای که پیشتر تامین کرده بود پرداخت کرد.

باز کردن حساب در صرافی ها چگونه است؟

هر صرافی با توجه به اینکه در کدام کشور ایجاد شده است موظف است مقررات خود را با توجه به قوانین آن کشور تعبیه کند. بسیاری از این صرافی ها به دلیل مسایل قانونی کشورهایی که در تحریم آمریکا قرار دارند را جز تحریم های سایت خود قرار می دهند. به عنوان مثال بسیاری از صرافی ها ایران را جز تحریم های خود قرار داده اند.

با این حال هر اکسچنجی در دنیا حداقل به یک مدل تایید هویت برای تأیید اعتبار حساب نیاز دارد. البته می توان از صرافی ها بدون احراز هویت نیز استفاده کرد ولی امکان دسترسی به خدمات آن پلتفرم کم خواهد بود. بسیاری از اکسچنج‌ها به کاربران اجازه می‌دهد بدون تایید هویت یک حساب کاربری را باز کنند، اما این حساب‌ها دارای محدودیت‌های واریز و برداشت از حساب هستند. تایید هویت پایه به طور کلی نیاز به تصویری از گذرنامه یا کارت شناسایی کاربر دارد و این کار، تایید هویت دو مرحله‌ای یا ۲FA را فعال می کند. ۲FA در واقع احراز هویت دو مرحله ای است که دارای رمز عبور و یا گوگل آتنتیکیتور محرمانه است که هر سی ثانیه دوباره تولید می‌شود و هر بار که یک کاربر وارد حساب کاربری خود می شود، باید آن را وارد کند.

شهروندان ایرانی معمولا در اکثر صرافی ها تحریم می باشند و بهتر است از صرافی های معتبر ایرانی برای خرید و فروش استفاده کنند و یا اگر می توانند با استفاده از پاسپورت خویشاوندان مورد اعتماد خود در کشورهای دیگر در صرافی های خارجی ثبت نام کنند. البته باید مراقب مسائل امنیتی باشند و برای اتصال به چنین حساب هایی حتما از VPN یا VPS استفاده کنند.

صرافی های ارز دیجیتال معتبر

در این حوزه صرافی های زیادی حضور داشتند که به دلیل مسائل مختلف اعتبار خود را از دست داده اند و دیگر همانند رقیب های خود معتبر نمی باشند. به عنوان مثال صرافی MtGox یکی از اولین صرافی ها در این حوزه هک شد و مقدار زیادی بیت کوین از آن به سرقت رفت. این صرافی مجبور شد شرکت خود را به فروش بگذارد تا بتواند هزینه سرمایه گذاران را برگرداند. در این بین صرافی های زیادی وجود داشتند که در حال حاضر نمی توان آنها را جز محبوب ترین ها دانست به عنوان مثال بیترکس یک صرافی آمریکایی است که حساب بسیاری از ایرانی ها را تحریم کرد و دارایی آنها را مسدود کرد. بیتفینکس نیز صرافی واقع در هنگ کنگ است و یکی از پلتفرم های قدیمی این حوزه به حساب می آید. بیتفینکس بارها متهم به دستکاری قیمت بیت کوین شده است و همچنان درگیر مسائل دادگاهی خود در این خصوص می باشد. با این وجود صرافی های زیادی در این حوزه وجود دارند اما چندین صرافی وجود دارند که در این حوزه بسیار شناخته شده و معتبر می باشند و با اقدامات جدید خود اعتبار صرافی سایت را بالا می برند. از صرافی ها معتبر می توان به صرافی های نظیر بایننس، OKEx، هیوبی، کوین بیس و بسیاری دیگر اشاره کرد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟


تحلیل کاربران

مردم

اکو‌حسینزاده

18/مرداد/1399

جایگاه ارز دجیتال وکارایی آن درسرمایه گذاری هاشون بخوبی جا افتاده ودر حاله پشرفت هستیم که در آینده نزدیک از پول خبری نباشه وهمه جا را ارزهای دجیتال گرفته اند

35

صرافی دیجیتال

samiyar37

11/اسفند/1398

صرافی ارز دیجیتال (به انگلیسی: cryptocurrency exchange) کسب‌وکاری است که به مشتریان امکان می‌دهد ارز دیجیتال (رمزارز) خود را در ازای دریافت دارایی‌های دیگری نظیر پول دستوری یا سایر انواع ارزهای دیجیتال واگذار کنند. صرافی ارز دیجیتال می‌تواند به شکل بازار گردان اداره شود که در آن، سود دریافتی ازشکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال همچنین می‌تواند فقط یک پلتفرم برای ارتباط فروشندگان با خریداران باشد و کارمزدی از این کار دریافت کند. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ساختاری فیزیکی دارند و برخی دیگر نیز فقط به صورت برخط فعالیت می‌کنند

77

کیف پول

arashkh1345

04/مهر/1400

بسیار مفید بود مطلب و من تونستم این مفهوم رو درک کنم ، مسلما با راهنمای‌ها و مطالب آموزنده در این راه میشه موفق شد

10

اطلاعات لازم وضروری

A0L5i1$$$

04/بهمن/1399

به من کمک زیادی کرد چون تا ببه حال برای خرید و فروش ارز دیجیتال به‌دلیل این که اطلاعات نداشتم نتوانستم بروم

37

صرافیها

sadeghabrahimi

22/اردیبهشت/1399

من تابحال باصرافی اشنا نبودم ولی از مطالب شما اطلاعات خوبی پیدا کردم. صرافی شاید برای خیلیها واژه گنگی باشد یا کلمه جدیدی باشد ولی در عین حال همانند همان بقالی خودمان است که در قبال ارزی که میگیرد ارز یا جنسی که همان ارزش را دارد بهمون تحویل میده

37

iman

imanrahimi70

20/بهمن/1400

ترس معامله‌گران نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است. به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم

8

صرافی های داخلی

mehdimpM

04/آذر/1399

بنظر من با اینکه کل صرافی‌ها در خطر حک شدن هستند استفاده از صرافی داخلی وفرصت دادن به آنها به پیشرفت ایران عزیزمون کمک میکنه وباعث شکوفایی اقتصاد داخلی میشه

31

ارز دیجیتال

Shantiya

17/شهریور/1400

عالیه بنظرم. مهم صرافی هایی باید ایجاد کرد تو سطح کشور ک بشه ازش در عرصه ارز دیجیتال استفاده کرد مهمترین ازین ایران تحریم است و خیلیا انگیزه ای برای این کار ندارن

13

صرافی های دیجیتال

perspolis72

01/خرداد/1399

مطالبش خیلی عالی بود ولی توی ایران هنوز اکثر مردم در مورد ارز دیجیتال اطلاعات زیادی ندارند و با وجود کلاهبرداری و مشکلات مالی که هست نمی‌تونیم یه صرافی مورد اعتماد و با امنیت بالا پیدا کنیم

41

اعتماد سخت

m.moradyan5445

14/مرداد/1399

خوب الان من چجوری بهشون اعتماد کنم مثلا اگ واریز کنم بعد سرم کلاه بره چیکار کنم باید ی ضمانت اجرایی بشه

36

اقتصاد

09107569808

21/بهمن/1398

واقعا الان همه چی به فکر انسان هایی ک‌تو این کار نقش دارند بستگی داره اقتصاد الان به گونه ای شده که بدون ریسک کردن ارزشی نداره و باید بعضی چیزارو واسه پیشرفت به جون‌خرید

66

سوال در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال

09035435401

27/مرداد/1400

سوال در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال ، از دوستان خواهشمندم چند صرافی آنلاین معرفی فرمائید که ارزهای دیجیتال زیادی رو ساپورت کنه برای خرید و فروش و اینکه امنیت بالایی داشته باشه، همچنین اینکه به راحتی به ریال تبدیل کنه و واریز سریع به حساب داخلی ایران داشته باشه. با تشکر از شما دوستان عزیز

18

مردم

amir__khodajo

13/اردیبهشت/1399

اگه مردم همه بتونن از ارز دیجیتال (بیت کویینو....)استفاده کنند خیلی عالی میشود و پول های کاغذی هم حذف میشود

44

صرافی

said31

30/اردیبهشت/1400

سلام خدمت دوستان. از نظر من کسانی که وقت خود را در بازار ارز دیجیتال میگزارند دیگه وقت واسه دوندگی ندارن که کجا برن و بتونن خرید فروش کنن الانه صرافی‌های معتبر این کارو برای ما راحت کردن بدون هیچ استرس و نگرانی از کلاهبرداری میتونیم به صرافی ها بریم و خریدو فروش کنیم.

18

صرافي

mohammad mehdi_z

19/بهمن/1398

اولا مقاله خیلی خوب بود و بعدش متاسفانه به دلیل تحریم و فیلتر بودن بسیاری از سایتهای صرافی کار ما مشکل شده

65

عالی بود

محمدرضان

31/فروردین/1399

اطلاعات کوتاه ولی بسیار عالی و مهم به زبان ساده و شفاف و روشن، من تازه علائم خلاصه شده رو فهمیدم، با تشکر از گرد آوری این مقالات عالی

45

صرافی ها

nzzm

20/فروردین/1400

صرافی ها باید امنیت کافی را برای اعتماد سازی زیاد برای ما کاربران افزایش دهند که پیشنهاد من یکی از بهترین صرافی که قبلا استفاده میکردم صرافی الکچنچنگ است.

24

یادگیری

wonderfulgh

03/اسفند/1398

یاد گرفتن این مطالب برای هر فعال رسانه ای لازم و ضروریه برای کاهش ریسک و پیشرفت و همینطور باعث افزایش توانایی افراد توی پیشبینی و قیمت میشه موافق نیستید ؟؟‌

53

صرافی

[email protected]

25/مرداد/1400

باگسترش فناوری های روز دنیا.ارزش اعتمادسازی وامنیت داده روزبروز شفاف تر شده وشکل وفرم بهتری بخود گرفته،چنانچه صرافی ها متمرکز و غیرمتمرکز بتوانند از باگ ها وهک شدن و درمعرض خطر قرارگرفتن معملات سمت مشتری محافظت کنند.دراینده تحول عظیمی درصنعت ارز دیجیتال شکل خواهد گرفت

14

پیشنهاد

Mohamadkamani

11/دی/1399

باید امکانات وعرصه بهتری برای فعالیت خرید وفروش ارز های دیجیتال ایجاد کنند مثل اپلیکیشن های خرید وفروش وبستری امن برای سرمایه گذاری

33

صرافی نوبیتکس

reyhanehnouhjah

13/خرداد/1400

صرافی نوبیتکس صرافی خوب و راحتیه ، به راحتی با آن میشود کار کرد این صرافی برای تازه کار ها مناسب است با این صرافی میشود اول به صورت آزمایشی کار کرد

24

صرافی

[email protected]

23/آذر/1400

برای نکه داری ارز در کوتاه مدت و خرید و فروش آنی و استفاده از نوسان بازار و نوسان گیری صرافی ارز دیجیتال گزینه خیلی خوبی است البته استفاده از صرافی‌های داخلی برای ما ایرانی‌ها بهتر

7

از هر صرافی خرید یا فروش انجام ندهید!!!

nasibiz

21/شهریور/1399

دوستان توجه کنید که اگر میخواهید از طریق صرافی های آنلاین خرید یا فروش انجام دهید باید ابتدا دریابید که آیا صرافی دارای نماد اعتبار الکترونیکی دارد یا نه؟ همچنین باید توجه داشت برخی افراد با طراحی نماد های الکترونیکی جعلی به دنبال سوء استفاده و کلاه برداری میباشند

37

تبدیل ارز دیجیتالی به پول نقد

daruoshghaderi

17/فروردین/1399

دوستان عزیز بهترین راه نقد کردنش اینکه در داخل ترکیه تو بعضی ار atmها بیت کویین شما رو بر می دارن و به پول نقد دلار و یا یورو میدن از این دستگاه سه تا هست اونجا و وابسته به یک بانک مالزی هستش

48

صرافی بانک ها

mir1366

09/تیر/1399

در بانک ها اگر یک شعبه به عنوان صرافی ارزی ایجاد میشد دیگر تیازی به وجود صرافی های دیگری نبود . علاوه بر این بانک ها براختی میتوانستند هم پیشرفت مالی بسیار بالایی داشته باشند و هن با خرید لوازم امنیتی خیلی ندرن و بروز امنیت خود را بالا ببرند . در واقع یکی از دلایل پایین بودن امنیت برخی صرافی ها همین است . نداشتن سرمایه ی بزرگ .

38

سوال vpn, یا، vps کدام امنتر است؟

rezaeterum

16/فروردین/1399

استفاده از vpn های رایگان که هر بار از یک سرور برای اتصال استفاده میکنه احتمالا میتونه باعث بلاک شدن حساب در صرافیهای خارجی بشه، استفاده از vps هم گرانه، شما چه راهکار امن و ارزانی را پیشنهاد میکنید؟

50

متمرکز و غیر متمرکز

dimo58

15/اردیبهشت/1400

با این اوصاف انتخاب صرافی غیر متمرکز مورد اطمینان تر هستش که انشالله صرافی ها غیر متمرکز زودتر راه بیوفتن و شروع بکار کنن تا هم بابت هکر ها خیالمون اسوده باشه هم اینکه نگران تحریم ها نباشیم

18

صرافی

[email protected]

10/اردیبهشت/1400

در این حوزه ه صرافی حضور داشتند که به هر دلیل مسائل مختلف اتهامبر خودرا از دست داده‌اند امیدوارکننده خون معتبر نمی باشند فک شدن مقداری زیردریایی صرافیها..

14

در رابطه با دنیای مدرن

Saman_willson1984

18/اردیبهشت/1400

خیلی وقته دنیا رو این داستان داره اداره میشه منتها مردمی نشده بود که الان با حجم بالای خرید و فروش ارز دیجیتال بجای اعتبارات کاغذی و صرفا کارت بانکی و یا منحصر به یک کشور و یک سیاست خاص نیست و یک اعتبار بین المللی شده که با مقایسه بازار سرمایه گذاری نقدی مثلا ریالی خودمون تو بانکها و بعد با امدن تکنولوژی تبدیل به عدد و رقم کامپیوتری شده همه چی و هیچ حکومتی از این قاعده مستثنی نیست و دیر یا زود باید پیرو پیشرفت فیزیکی دنیای پیرامون خودش باشه و هر کشور جهان سومی طبیعتا عقب مانده تره در این مسائل و نداشتن اطلاعات اگاهی برای سرمایه گذاری در بازار مثلا بورس یا اصلا سرمایه گذاری بانکی که الان روز شمار میگیرند با اسکوند چند برابر و ماهشمار بدون برداشت یک میانگین رقم پول شما به شما زیر ده درصد سود ماهشمار با سود خیلی کمی که کمتر شده در ایران مثلا دارن میدن از این رو عده ای ممکنه ضرر کنن که ای کاش پولشونو جای دیگری یا به کار دیگری میبردند امروزه هم این داستان بیت کوئین جهت همین دهکده جهانی بوجود اومده و هیچ کس هم صرفا نامی پشتش نیست چون وقتی اسم نام پاش بیاد وسط یعنی یک دیکتاتوری بیت کوئین اومده یه ساختار پولی بانکی سنتی رو تبدیل به یک فرا سازمان دولتی بانکی که از طریق درگاههای ارز دیجیتال و بنام بیت کوئین مثلا تعریفش میکنن امروزه در اوردن و جهت جذب سرمایه و یک سازمان مهر و موم دار شدن که نزدیک شده به اون با بالا رفتن یا بالا بردن عمدی یا حالا علمی این داستان به قیمت یک اسکناس کاغذی واقعی که همونم در واقع خیلی وقته دیگه جمع شده و جای خودشو مخصوصا در دوران کرونا وایروس به کارتهای بانکی داده و کارتها با نرم افزار ها و سخت افزار ها و رمز و کد و صفر و یک کامپیوتر های سرور های مادر که در بانکهای مرکزی هستند اداره میشن و در واقع ما انسانها همه از زمان پیدایش سکه و پول صرفا داشتیم به این سمت با سرعت میرفتیم که الان هستیم خود اسکناس واقعی هم به تنهائی ارزشش جز تکه ای کاغذ اعتباری نیست که اعتبار شماست که جایگزین سکه ها و سکه های قدیمی جایگزین مبادله کالا به کالا شده اند که مربوط به دوران باستان هستند پولهای سنگی هم داشتیم با کشف فلزات و ذوب کردن اونها و شکل و شمایل دادن به فلزات گرانبها که اون زمانها بهای فلز صرفا خود جنس فلز زیاد شاید فرقی نمیکرد تا اینکه علم پیشرفت کرد و کیمیاگران توانستند عناصر طبیعی و علم شیمی و فیزیک رو با هم ادغام کنن و در ساخت سکه هم دقیق تر و حرفه ای تر شدن و فرق طلا و نقره و مس شاید در دنیا تا هیچ زمانی مثل الان از هم تمیز داده نشده بود که هر کدام به مقداری در جای خود کارائی های خاص خودش را دارد و جنس و فلز. و میزان درخشندگی و محکم و مقاوم تغییر ناپذیری هر فلزی که طلا سر امد همه انهاست شد ملاک ارزش سکه ها که بحق و طبیعی است بعنوان مثال در داخل همین گوشی های موبایل شما خیلی از سیم های ظریف و پایه های ریز پردازنده ها ممکنه از جنس طلای خالص با عیار بالا یا روکش طلا یا مخلوطی از فلز طلا یا نقره باشه چون بهترین رساناست از این طرف علم به کمک بشر اومد و با اختراع لیزر مثلا سرعت نور شد ملاک انتقال اطلاعات مخابراتی بجای کابل سیمی مسی از فیبر نوری استفاده میشه که جنس متریال اصلی مغز این کابل ها شیشه یا کریستال است که البته میتونه اینجا پای جواهراتی چون الماس و زمرد که همه نوعی کریستال شیشه ای مانند هستند و از شیشه و فلزات هم به مراتب مقاوم ترند به این عرصه باز شده باشه و کمتر کسی اطلاع داشته باشه ولی برای مخابرات مثال زدم میتونه اینطور باشه برای انتقال سرعت نور و تبادل اطلاعات اینترنتی تز فیبر نوری که نوعی شیشه یا کریستال مصنوعی میتونه باشه ساخته شده باشه از این رو ارزش فلزات که مستقیما بعضا با سخت بودن و مقاوم بودنشون محاسبه میشه عیار و ارزششون میتونیم شروع کنیم مثال خوبی برای بازار هست و هیچ نگهبان و ماشین حمل و اسلحه جهت جابجائی و نیروی انسانی متخصص جهت جابجائی یا نگهداری دخیل نیست و میشه گفت امن ترین سرمایه آینده ما انسانها در آینده میزان طلای ما صرفا شاید نباشه میزان آگاهی اینکه چطور و چگونه و در چه زمان و مکانی هر نوع جنسی سر جای خودش به کار گرفته شه ارزش اون رو رقم میزنه که همه اینها باز بنا به انتخاب جوامع و مردم و گرایشات بشر در عصر زیستن وی رخ خواهد داد و در زمان و مکان های مختلف مثلا شما در یک بیایان تشنه گرسنه با هزاران کیلو طلا و نقره ارزش دارید یا اینکه با یک ماشین اب خوردن و مقداری سوخت جهت رساندن خود به جای امن و کمی غذا و یک هم سفر یا همسفران خوب و اگاه و متخصص در موارد گوناگون از این کویر و جزیره دور افتاده خودتون نجات بدید و به جای امنی برسونید یک گام فراتر برید و جائی که هستید بهترین بهینه ترین نوع کیفیت زندگی رو چطور و چگونه میشه برای خودتون فراهم کنید که در نهایت هدف زیبائی و راحتی و اسایش و امنیت خاطر و پیشرفت علمی فرهنگی هنری و غیره رو در این ولایت خویش برپا کنید ایا چنین گروهی متحد ارزشش قابل قیاس با چه انبار پر از طلا ولی بلامانع هست و تقسیم قدرت و ثروت میان تمام ساکنین این کره خاکی هر انسانی بیش از پیش که تعریف شده شایسته رسیدگی به نوع خدمت به همنوع خویش است نیاز بشر در واقع چیست ؟ ایا تا کنون فکر کرده اید که چنانچه خیلی پولدار شوید با پولتان قصد دارید به انجام چه کاراهائی بپردازید این بزرگترین سوال و بهترین سوال زندگی است که من کیستم و در اینجا چه میکنم جایگاه اصلی هرکسی مشخص شود و بکار گرفته شود دیگر ضعیف و قوی نداریم گاه یک فنر ریز یک گرمی باشی خواه یک میله کلفت بلند که فقط یک پرچم نگه داشته و یا تبدیل به صلاحی شده یا تبدیل به اسکلت سازه ای که میتونست بهتر ساخته شه و با صرف کمترین منابع و بیشترین کارائی ...این هدف بشر تکامل یافته است و هدف و انگیزه دو عضو جدا نشدنی این راه هستند که بدون داشتن اگاهی و اتحاد تمامی مردم دنیا تا هیچ زمانی بهتر از اینها برای شادی و ارامش شما نخواهد شد مگر که با اطلاع رسانی و کمک به یکدیگر و انجام بهترین و صرف کمترین انرژی بیشترین بهره رو از روز ها و ساعتهای عمر در کنار یکدیگر با شادی بگزرانید.

14

صرافی

Q123456789

11/خرداد/1399

واقعا اعتماد کردن به صرافیها خیلی سخته . آدم نمیدونه به کدوم صرافی اعتماد کنه و سرمایشو اونجا پس انداز کنه

34

صرافی دیجیتال

دانیال sh

19/فروردین/1399

مردم میتونن از صرافی های انلاین برای مبادله ارز دیجیتال استفاده و به اون اعتماد کنند.و با ثبت نام داخل صرافی های ارز دیجیتال معامله هاشونم به طور انلاین انجام دهند

56

صرافی‌ارزدیجیتال

tarahom

19/بهمن/1398

صرافی در لغت (Bureau de change) صرافی در لغت به معنای داد و ستد انواع پول است. پیدایش آن به عنوان یک حرفه را می‌توان ناشی از نیاز مردم به تعیین و صحت وزن و عیار مسکوکات گوناگونی دانست که در قرون پیشین رواج داشتند و ناآگاهی از وزن و عیار صحیح آنها می‌توانست زیان بار باشد. تاریخ صرافی تاریخ صرافی به زمانهای قدیم بازمی‌گردد. در کتاب مقدس به صرافی اشاره شده‌است. در زمان معبد دوم اورشلیم در حیاط معبد تعداد زیادی افراد به شغل صرافی اشتغال داشتند. این افراد پولهای رومی و یونانی که دارای عکس خدایان آنها بود با پول یهودی که تنها پول قابل استفاده در معبد بود تعویض می‌کردند. عیسی مسیح در اناجیل جهارگانه با این صرافان به شدت برخورد می‌کند و آنان را کسانی می‌داند که خانه خدا را تبدیل به لانه دزدان کرده‌اند. در زمانهای قرون وسطی در اروپا بیشتر شهرها دارای واحد پولی خود بودند که دارای نقش حاکم آن شهر بود. وقتی یک غریبه وارد شهر می‌شد مجبور بود پول همراه خود را با پول آن شهر تعویض کند. صرافان در این زمان این پول خارجی را محک می‌زدند و آن را با پول محلی عوض می‌کردند. بیشتر انتقالهای وجه بزرگ با سکه انجام نمی‌شد و تنها به وسیله صراف از حساب یک نفر به حساب فرد دیگر منتقل می‌شد.

89

صرافی

samiyar37

10/اسفند/1398

سلام امروز ارز دیجیتال داره جای خود را به ارزهای دیگه رو میگره و این امروزه بین خیلی از انسانها از جمله تاجرا جا میافته بخاطر قیمتو سرمایه گذاری

77

ارز دیجیتال

elmira3030

19/بهمن/1398

نوعی کسب و کار نوین است که با هدف تسهیل در معاملات ارزی دیجیتال ایجاد شده است. در صرافی ارز دیجیتال انواع ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین و اتریوم )  به یکدیگر یا به پول نقد ( فیات ) تبدیل می شوند. 

79

صرافی

samyarr407

15/فروردین/1400

در کل صرافی های دیجیتال مشابه صرافی های معمولی هستند ولی به صورت رمز ارز مبادله میشود و برای خرید و فروش آن با صرافی های مجاز دیجیتال باید آن کدها را دارا باشی که توسط کیف پول شخصی صادر می‌شود.

25

صراف و صرافی

ehsansh9940

21/تیر/1400

با عرض سلام دوستای من همونطور که برای ارزهای فیات جایی به نام بانک وجود داره ....وبرای ارزهای دیجیتال هم صرافی هست

15

استخراج

ngnsdg

05/اردیبهشت/1399

کاش یک آموزش جامع و ریزبینانه در مورد این ارز ها و برنامه ها وجود داشته باشه که مثلا ارزش هر کوین چقدره و دریافت وجه هم اسانتر بشه ، ولی در کل با تمرین و افزایش اطلاعات امیدوارم قدمی بزرگ در کسب درامد و راه اندازی مشاغل دیگر داشته باشیم

41

پیش بینی نیازبه استاد

مجیدفتاحی

02/فروردین/1399

برای درست درآمدن پیش بینی نیاز به استادهست عین همه چیزهاکه نیاز به راهنماکردن هست صرافی ارز دیجیتال اگربه صورت کیف پول نبود ومستقیم به حساب بانکی بود عالی میشد

49

صرافی دیجیتال

maryam.1365

19/بهمن/1398

از نظر من بودن صرافی های دیجیتال به بهتر شکل گرفتن ارزهای دیجیتالی کمک میکند معاملات را ساماندهی میکنند بااینکه هنوز امکان هک شدن صرافی های دیجیتال وجود دارد ولی از نظر من با قویتر کردن سیستم های امنیتی و گسترش صرافی های دیجیتال شاهد رشد بیشتر جایگاه ارزهای دیجیتال خواهیم بود

66

پیشنهاد

mahdi1023

09/خرداد/1399

اینده دنیا قطعا با پول دیجیتال ولی تو کشور هیچ اموزشی نیست قطعا پیشرفت نداریم در اینده با پدر مادرامونم ک صحبت میکنیم چون دید قدیمی دارن قانع نمیشن کاش تو جامعه زود تر جابیوفته .کاش یکی بود دوسهعت ب من وقت میداد کامل منو توجیه میکرد در رابطه با این ارز دیجیتال در صمن ی پیشنهاد دارم برا تیم کویین گرام قابلیت کامنت گزاری ب کامنتا هم بزارید شاید یکی خواست جواب منو بده و ب من کمک کنه اما نمیشه حیف

36

ارز دیجیتال

[email protected]

26/شهریور/1399

دنیای ارز دیجیتال واقعا واسه خودش بی نظیره و به جرات میشه گفت یه نوع ریسک بزرگ هم هست و امکان سرمایه گذاری بالا رو با صبر فراوان کارساز می کند

25

نوبیتتکس

morteza725

25/آبان/1402

من با مطالعاتی که داشتم وهم اینطورراهنمایی های افراد خبره دراینکار وهمچنین سابقه فعالیت سایت وحجم معاملات صرافی نوبیتکسو انتخاب کردم

0

صرافی

Alireza1732

06/اردیبهشت/1399

جهت آشنایی با نحوه کارکرد صرافی برای من بسیار مفیدبود چون افرادی که به تازگی با این ارز های دیجیتال آشنا شده اند نیاز به دانستن چنین مطالبی ضروری میباشد

44

کریپتو/فیات

farzanejafari68

22/فروردین/1399

خیلی اطلاعات خوبی بود در مورد صرافی ها و تحلیل من اینه که اموزش ترید در این صرافی ها رو ادم یاد بگیره خیلی بهتره و چقدر خوبه که همه صرافی ها هم کریپتو/کریپتو در کنار معامله کریپتو/فیات داشته باشن

46

صرافی دیجیتال

mahdi007837

06/فروردین/1399

به نظر من برای فروش بهتر کم کم بفروشید شاید اون صرافی کلاهبردار باشه بعضی از صرافی ها پشتیبانی ضعیفی داره ولی بعد از 72ساعت پول میاد تو حسابتون و برعکس

47

صرافی

vvcap

19/خرداد/1399

من مدت زیادی با صرافی 24bit.cash دارم ترید میکنم.احساس امنیت و بعد از ثبت نام و احراز هویت کاملا ملموس حس میکنید.امیدوارم معامله های پرسودی تو زندگیتون داشته باشید.

45

صرافی دیجیتال

mohammadreza1376

11/اسفند/1398

خیلی مطالب جالبی بود و به نظر من صرافی های دیجیتال خیلی میتونن باعث کاهش وقت و هزینه بشن ولی خب احتمال خطر و کلاهبرداری هم وجود داره که اگر بتوانند امنیتش را خیلی بالا ببرند خیلی عالی میشود در هر صورت صرافی دیجیتال به نظرم من جای رشد دارد و در راه درستی قرار گرفته است

55

صرافی‌چیست

tarahom

11/اسفند/1398

صرافی در لغت (Bureau de change) صرافی در لغت به معنای داد و ستد انواع پول است. پیدایش آن به عنوان یک حرفه را می‌توان ناشی از نیاز مردم به تعیین و صحت وزن و عیار مسکوکات گوناگونی دانست که در قرون پیشین رواج داشتند و ناآگاهی از وزن و عیار صحیح آنها می‌توانست زیان بار باشد.

59

صرافی

gil_mhd

12/اسفند/1398

صرافی های دیجیتال خیلی جای رشد دارند و با اراعه خدمات بهتر و جلب اعتماد مشتری و تمرکز روی امنیت میتونن خیلی بهتر هم بشن

50

صرافی ارزهای دیجیتال

mortezaliz

16/اردیبهشت/1399

لطفا در این مورد اطلاعات بیشتری بارگذاری کنید ، یعنی کدوم صرافی ها کارمزدهای کمتری میگیرند؟ با کدوم صرافی میشه بهتر کار خرید و فروش رو دنبال کرد؟

47

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.