coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.9%

62,922 $

3,850,826,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2%

3,036 $

185,813,604 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.999 $

61,139 تومان

Tether

Tether

usdt

0.6%

594.6 $

36,387,072 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

7.6%

153.86 $

9,416,232 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9996 $

61,176 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.2%

0.5166 $

31,616 تومان

XRP

XRP

xrp

1.9%

3,035 $

185,767,092 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

13.7%

6.82 $

417,384 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

4.6%

0.1521 $

9,309 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

انت ماینر چیست؛ هر آنچه درباره دستگاه‌های انت ماینر باید بدانید

08/مرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
انت ماینر چیست؛ هر آنچه درباره دستگاه‌های انت ماینر باید بدانید
آموزش
ماینینگ
10372
دقیقه

انت ماینر (Antminer)، شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین ماینر ای‌سیک در بازار است که توسط شرکت چینی بیت مین تولید می‌شود. بالا گرفتن تب ماینینگ ارزهای دیجیتال در ایران و سایر کشورها، بسیاری از افرادی را که با بیت کوین و ارزهای دیجیتال آشنا نبودند را به سمت استخراج آن‌ها کشانده است. در ادامه با ما همراه باشید و هر آن‌چه در رابطه با انت‌ ماینرها نیاز است بدانید را در این مقاله مطالعه کنید.

نگاهی به امپراطوری استخراج بیت کوین

بیت مین یک شرکت فناوری چینی است که اکثر افرادی که در حوزه استخراج ارز دیجیتال فعایت می‌کنند نام آن را به سبب دستگاه‌های ای‌سیک انت ماینر شنیده‌‌اند و با آن آشنایی دارند. اما فعالیت‌های این شرکت تنها به ماینرها محدود نمی‌شود و محصولاتی مانند تراشه‌ها، سرورها و خدماتی از قبیل راهکارهای رایانش ابری در حوزه بلاک چین و هوش مصنوعی نیز ارائه می‌دهد.

دفتر مرکزی و هسته اصلی این شرکت در سال ۲۰۱۳ در پکن تاسیس شد و در حال حاضر بیت مین حوزه فعالیت خود را در هنگ‌کنگ، سنگاپور و ایالات متحده نیز گسترش داده است. در ژانویه ۲۰۱۹ که ارزش بازار ارز دیجیتال برابر با ۱۲۲ میلیارد دلار بود، ارزش شرکت بیت مین حدود ۱۵ میلیارد دلار برآورد شد که رقم قابل توجهی برای یک شرکت فعال در حوزه کریپتو محسوب می‌شود.

در زمینه استخراج ارز دیجیتال، بیت مین ۷۵ درصد نیاز جهانی به ماینر ای‌سیک را با فروش میلیون‌ها عدد دستگاه‌ انت ماینر تامین می‌کند و سهم عمده‌ای در این بازار دارد.

بیش از ۸۵ درصد درآمد این شرکت در نتیجه فروش دستگاه‌ها و تجهیزات ماینینگ و مابقی آن از طریق استخراج انحصاری و خدمات استخر و فارم‌های استخراج و دیگر فعالیت‌های این شرکت به دست می‌آید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد، محصول شناخته‌شده بیت مین دستگاه‌های ای‌سیک انت ماینر است. بیایید نگاهی جزئی‌تر به دستگاه‌های ای‌سیک و این محصول داشته باشیم.

ماینر ای‌سیک

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا همان ASICها به طور خاص طراحی شده‌اند که فقط یک کار را انجام دهند؛ استخراج ارز دیجیتال با سرعت بالا و مصرف برق پایین. ای‌سیک‌ها در نتیجه توسعه و پیشرفت بلاک چین‌ها و افزایش سختی شبکه و به دنبال آن عدم سودآوری کارت‌های گرافیک برای استخراج برخی ارزها ایجاد شدند.

هر ارز دیجیتالی، الگوریتم رمزنگاری هش مخصوص خود را دارد و ماینرهای ای‌سیک‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند با استفاده از آن الگوریتم خاص کار استخراج را انجام دهند.

به عنوان مثال ماینرهای ای‌سیک بیت کوین به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند الگوریتم هش SHA-256 را محاسبه کنند. این بدان معناست که این دستگاه‌ها قادر خواهند بود که هر ارز دیگری مانند بیت کوین کش، که مبتنی بر الگوریتم مشابهی است را نیز استخراج کنند.

الگوریتم‌های پشتیبانی شده توسط انت ماینرها

شرکت بیتمین الگوریتم‌های مختلفی را برای انت ماینرهای خود در نظر گرفته است. پرکاربردترین دستگاه‌های ای‌سیک عرضه شده به بازار از الگوریتم‌های زیر پشتیبانی می‌کنند:

الگوریتم SHA-256

اولین دستگاه استخراج ای‌سیک بر مبنای این الگوریتم و برای استخراج بیت کوین طراحی شد و در واقع شناخته‌شده‌ترین الگوریتم در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، کرون، پیرکوین، سیس‌کوین و … بر اساس این الگوریتم صورت می‌گیرد. دستگاه‌های Anminer S15، Antminer S11، Antminer S9 و Antminer S17 از جمله ماینرهای بیت مین هستند که با این الگوریتم کار می‌کنند.

الگوریتم Equihash

اکوئی‌هش یک الگوریتم بر مبنای اثبات کار است که توسط گروه تحقیقاتی دانشگاه لوگزامبورگ معرفی و توسعه داده شد. آن‌ها این الگوریتم را به منظور مقابله با مشکل سلطه دستگاه‌های ای‌سیک مختص استخراج بیت کوین و سکه‌های مشابه و تمرکززدایی در این صنعت طراحی کردند. از این الگوریتم برای استخراج ارزهایی مانند زی‌کش، زن‌کش، کومودو و … استفاده می‌شود. شرکت بیت مین دستگاه‌های انت‌ماینر Z9 mini، انت ماینر Z9 و انت ماینر Z11 را برای این الگوریتم تولید کرده است.

الگوریتم X11

این الگوریتم در زمان ایجاد ارز دیجیتال دش (Dash) پیشنهاد و ارائه شد. این الگوریتم ۱۱ تابع هش را برای اثبات کار مورد استفاده قرار می‌دهد. ارزهایی از قبیل دش، مانیتری‌یونیت، اونیکس و … از این الگوریتم بهره می‌برند. انت ماینر D3 برای این الگوریتم ساخته شده است.

الگوریتم Scrypt

الگوریتم اسکریپت عملکردی امن برای تولید کلید بر مبنای رمز عبور است. برای هک کردن این الگوریتم، شما نیاز به حجم زیادی از حافظه با دسترسی تصادفی دارید. از این الگوریتم برای استخراج ارزهایی مانند لایت کوین، دوج کوین، ورج و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ماینرهایی که این الگوریتم را استخراج می‌کنند، انت ماینر L3 و ++L3 است.

نوع الگوریتم برای [پروتکل‌های اثبات کار (PoW) از اهمیت برخوردار است. کاربرانی که در فرآیند استخراج یک ارز مشارکت می‌کنند، با توجه به میزان فعالیتشان پاداش دریافت می‌کنند.

الگوریتم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد از رایج‌ترین الگوریتم‌های دستگاه‌های انت ماینر هستند. از دیگر الگوریتم‌ها می‌توان به تنسوریتی (Tensority)، بلیک ۲۵۶آر۱۴ (Blake256R14) و بلیک ۲بی (Blake2B) اشاره کرد. ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر شرکت بیت مین تنها به تولید دستگاه‌های استخراج مبتنی بر الگوریتم SHA-256 و Equihash می‌پردازد و عرضه سایر دستگاه‌ها را متوقف کرده است.

هنگام خرید انت ماینر به چه نکاتی باید توجه کنید؟

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید قدرت دستگاه و یا نرخ هش‌ است که به تراهش بر ثانیه (Th/s)، گیگاهش بر ثانیه (Gh/s) و واحدهای این‌چنینی بیان می‌شود. هر چه عدد این شاخص بزرگ‌تر باشد، محاسبات با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد و در نتیجه شانس دریافت پاداش استخراج بیشتر افزایش می‌یابد.

مصرف برق دومین ویژگی مهم دستگاه‌های ای‌سیک است. در نظر گرفتن این فاکتور در صورت استفاده از چند دستگاه به طور هم‌زمان و پاسخ‌گویی قدرت شبکه برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کارایی انرژی و میزان بازده دستگاه از دیگر ویژگی‌های مهم و پیچیده است. فروشندگان این دستگاه‌ها معمولا این پارامتر را با نسبت انرژی مصرف شده به هش پردازشی (J/Th) بیان می‌کنند. هر چه این نسبت کوچک‌تر باشد، کارایی دستگاه بیشتر است.

ویژگی مورد بررسی دیگر قیمت دستگاه است. این فاکتور همیشه در هنگام محاسبه دوره بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر شما باید این نکته را در نظر بگیرید که زمانی که شما فرآیند استخراج را آغاز می‌کنید، درآمد چند ماه اول شما در واقع هزینه تجهیزاتی که خریداری کردید را پوشش می‌دهد و پس از آن به سوددهی خواهید رسید.

ویژگی‌های که شاید در مقابل دیگر موارد خیلی حائز اهمیت نباشد اما ارزش اشاره کردن را دارد، سروصدا و تولید گرمای این دستگاه‌ها است. همان‌طور که می‌دانید صدا و گرمای ایجاد شده توسط دستگاه‌های ای‌سیک زیاد است و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، در هنگام خرید باید به آن توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید.

ماینر USB و اولین انت ماینر

در سال‌های اولیه عرضه بیت کوین، استخراج این ارز با استفاده از کامپیوتر خانگی و لپ‌تاپ امکان‌پذیر بود. شعار «هر کامپیوتر، یک حق رای» را به خاطر دارید؟ اما با افزایش ارزش بیت کوین و به تبع آن افزایش سختی شبکه، توسعه‌دهندگان روش‌ها و ابزار کارآمدتری مانند استخراج با استفاده از کارت گرافیک (GPU) را برای استخراج آن ارائه کردند.

بعدها روش‌هایی مانند استخراج با استفاده از آرایه دریچه‌ای برنامه‌پذیر در محل (FPGA) و استخراج با استفاده از مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) نیز ارائه شد.

اولین ماینرهای ای‌سیک در اندازه‌های خیلی کوچک و به صورت USB ساخته و به بازار عرضه شدند. در هر ماینر USB، یک یا ۲ عدد تراشه استخراج قرار دارد. اما همان‌طور که قابل حدس است توان پردازشی این نوع از ماینرها بسیار پایین است و نمی‌توان از آن انتظار سودآوری داشت.

ماینر USB شرکت بیتمین نیز با نام Antrouter R1 Wifi Solo نمونه‌ای از ماینرهای USB است که دارای توان پردازشی ۵.۵ GH/s بوده و سودآوری آن حدود ۱ دلار در سال است! الگوریتم به کار رفته در این ماینر SHA-256 است.

اما در نوامبر سال ۲۰۱۳، که هنوز یک سال از تاسیس بیت مین نگذشته بود، بیتمین اولین سری دستگاه‌های استخراج ای‌سیک خود را با نام انت ماینر S1 به بازار عرضه کرد.

در آن زمان تعداد شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کردند به اندازه امروز زیاد نشده بود و تنها رقبای بیت مین، ای‌سیک‌ماینر (ASICMiner) و باترفلای لبز (Butterfly Labs) بودند. هر دوی این شرکت‌ها جایگاهی بهتر از بیت مین داشتند و از سال ۲۰۱۲ موفق به تولید تراشه‌های ای‌سیک شده بودند.

شاید هک صرافی Mt. Gox و وقایعی که به دنبال آن اتفاق افتاد را بتوان یکی از دلایل سلطه بیتمین بر بازار دانست. هک یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال آن دوران که منجر به سقوط بازار و کاهش ۵۰ درصدی ارزش بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت شد، از علاقه مردم به استخراج بیت کوین کاست.

کاهش تقاضای خرید دستگاه‌های استخراج، سبب شد که رقبای بیتمین به کسب و کارهای دیگر روی آورند و فرصت به وجود آمده، به بیتمین این امکان را داد تا بازار را از آن خود کند. معرفی انت ماینر S5 در سال ۲۰۱۵، بیتمین را دوباره به شرایط مساعد و سوددهی رساند.

چند نمونه از شناخته‌شده‌ترین دستگاه‌های انت ماینر

انت ماینر S9

زمانی که اولین محموله انت ماینر S9‎ به دست استخراج‌کنندگان مشتاق رسید، میزان رضایت آن‌ها از این دستگاه باعث همه‌گیر شدن و معروف شدن آن شد. انت ماینر S9 خیلی زود به کارآمدترین ماینر ای‌سیک در بازار تبدیل شد و بسیاری از استخراج‌کنندگان آن را به عنوان استاندارد طلایی این صنعت می‌شناختند.

این دستگاه بر مبنای الگوریتم SHA-256 طراحی شده و برای استخراج بیت کوین کش نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. انت ماینر S9 در واقع نسخه جدید S7 است و بسته به نوع آن توانایی انجام محاسبات تا قدرت ۱۸ تراهش بر ثانیه (Th/s) را دارد.

شرکت بیت مین در معرفی این دستگاه مدعی شد که علاوه بر نصب آسان، دارای نرخ بازگشت سرمایه بالا نیز است. در بورد تامین برق انت ماینر S9 از ۱۸۹ تراشه ۱۶ نانومتری که از فناوری FinFET بهره گرفته، استفاده شده است.

از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به ریزپزدازنده‌های سریع مورد استفاده در کنترل پنل، سیستم خنک‌کننده خوب و ابعاد کوچک آن اشاره کرد. زمان تنظیم و راه‌اندازی دستگاه بسیار پایین است و پس از روشن کردن و وارد کردن پارامترهای اصلی در بخش تنظیمات، ماینر شما آماده استفاده است.

انت ماینر S11

پس از توقف تولید انت ماینر S9 و هم‌زمانی آن با زمستان ارز دیجیتال و در نتیجه آن رکود بازار استخراج ارزهای دیجیتال، شرکت بیتمین با تولید و عرضه انت ماینر S11 توانست اوضاع را کمی بهبود بخشد. الگوریتم پردازشی این دستگاه SHA-256 است و برای استخراج ارزهای مبتنی بر این الگوریتم مناسب است. در بورد این دستگاه از ۲۵۲ عدد تراشه هش ۱۶ نانومتری استفاده شده است.

این دستگاه مجهز به دو حالت معمولی و حالت ذخیره انرژی است که با توجه به آن نرخ هش و مصرف انرژی آن متفاوت است:

  • حالت معمولی: قدرت پردازشی ۲۰.۵ تراهش در ثانیه و توان مصرفی ۱۵۳۰ وات.
  • حالت ذخیره انرژی: قدرت پردازشی ۱۷.۵ تراهش بر ثانیه و توان مصرفی ۱۰۲۴ وات.

دستگاه انت ماینر S11 دارای یک پاور ۱۲ ولتی متصل به دستگاه‌ است که این ویژگی شرایط حمل و نقل‌، نگه‌داری و راه‌اندازی را برای کاربران راحت‌تر کرده است. علاوه بر این انت ماینر S11 به ۲ عدد فن خنک‌کننده پرقدرت مجهز است که عمل تهویه هوا و خنک نگه داشتن دستگاه را به خوبی انجام می‌دهد.

انت ماینرS17

در حال حاضر سود‌ده‌ترین ماینر ای‌سیک شرکت بیتمین، انت ماینر سری ۱۷ (S17, S17 Pro, T17) است. در مارس ۲۰۱۹، بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزار ماینینگ دنیا، خبر از آغاز فروش جدیدترین و پرقدرت‌ترین محصول خود یعنی Antminer S17 داد. این ماینرها بر مبنای الگوریتم SHA-256 طراحی شده‌اند و برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و غیره می‌توان از آن‎‌ها استفاده کرد.

ویژگی خاص انت ماینر S17 قابلیت تغییر تنظیمات و استخراج در چند حالت متفاوت است که با توجه به انتخاب هر حالت کارایی دستگاه نیز به تبع آن تغییر می‌کند. برای مثال انت ماینر S17 Pro در ۳ حالت مختلف استخراج به بازار عرضه شده است. این ماینر در حالت توربو دارای توان مصرفی ۴۵J/TH ، تحت حالت معمولی با توان ۳۹.۵ J/TH و در حالت کم قدرت نیز با ۳۶ J/TH عمل می‌کند.

در ساخت این سری از انت ماینرها، نسل دوم تراشه‌های استخراج ۷ نانو‌متری به کار گرفته شد که در مقایسه با نسل پیشین خود یعنی انت ماینر‌های S15، بین ۲۶ تا ۳۶ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه داشت.

سه ویژگی مصرف انرژی پایین، عملکرد پیشرفته و سیستم خنک‌کننده کارآمد را می‌توان از مزیت‌های مهم این دستگاه برشمرد.

انت ماینر Z11

در ۱۸ مارس ۲۰۱۹، شرکت بیت مین دستگاه ای‌سیک جدید خود با نام Z11 که مبتنی بر الگوریتم Equihash است و در آن از فناوری تراشه ۱۲ نانومتری استفاده شده است را معرفی کرد.

این دستگاه با قدرت هش بالای خود (KSol/s 135) یکی از مناسب‌ترین ای‌سیک‌های استخراج زی‌کش و زن‌کش است. در الگوریتم Equihash واحد اندازه‌گیری توان استخراج، هش نیست و توان دستگاه با واحد Solutions (راه‌حل‌ها) اندازه‌گیری می‌شود.

رقبای کنونی این ماینر در بازار ای‌سیک ماینر زئون ۱۸۰کی (ASICminer Zeon 180K) و اینوسیلیکون ای۹ پلاس پلاس زدمستر (Innosilicon A9++ ZMaster) هستند.

مزایا و معایب انت ماینرها

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به بیان مزایا و معایب دستگاه‌های استخراج انت ماینر بپردازیم، می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

مزایا

• تجهیزات این دستگاه‌ها عملکرد مناسب و خوبی دارند.

• به بروزرسانی مکرر نرم‌افزار نیاز ندارد.

• منبع تامین انرژی آن توان بالایی دارد.

• سیستم نیازی به اجزای اضافی ندارد.

• معمولا از نظر مصرف انرژی نسبت به سایر دستگاه‌ها بهینه‌تر هستند.

• راه‌اندازی آسان دستگاه

• حمل آسان

معایب

• در صورت خرابی دستگاه، تعمیر آن مشکل است.

• محدودیت در الگوریتم‌هایی که پشتیبانی می‌کند.

• سر و صدا و گرمای تولیدی زیاد است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

پیروزی

mehran siadati

05/اردیبهشت/1399

سلام دوستان امیدوارم روزهای خوبی پیش روی شما عزیزان باشد و این شرایطم به زودی بگذره به امید روزهای طلایی بجنگید تا زندگی روی خوش خودشو نشون بده یا علی

42

ماشین ماینر

sarafraz_as

25/شهریور/1398

این ماشین ها برای تولید ارز دیجیتال در ایران به صرفه هستند ولی باید بدونیم که یکی یا دوتا صرفه ندارن ایجاد مزرعه بیت کوین صرفه داره ولی خوب توی ایران فعلا جرم محسوب میشه

61

آشنایی با دستگاههای ماینر

مجیداسمعیلزاده

18/شهریور/1399

با توجه به توضیحات داده شده فکر کنم با یک سری تجهیزات اضافی مشکلات مطرح شده قابل حل است.ومیتوان با برنامه ریزی به صورت حرفه ای وارد این کاریا بهتر بگم این فعالیت اقتصادی شد

30

استخراج

saeeds1997

11/اردیبهشت/1399

با سلام از آنجا که استخراج ارز معمولا شغل اول افراد نیست که افراد لنگه خرج کرد روزانه باشند بنظر می رسه چنانچه صبور باشیم در آینده حتما به سود خیلی بالایی میرسیم

32

بیت کوین

mehdi_npv

04/مهر/1399

بیت کویین روزانه افراد زیادی را به سمت خود میکشاند و اکثریت در فکر ان هستند که روی بیت کوین حساب باز کنند

29

ایت ماینر

mohsen9494

08/مرداد/1399

در صورت استفاده از برق صنعتی با قیمت پایین یا انرژی خورشیدی به عنوان شغل دوم خوبه وگرنه با قیمت برق صادراتی اصلا به صرفه نیست و ارزش هزینه کردن نداره

32

برق سه فاز

reza2525

25/اردیبهشت/1399

اگر در محل کار خود از برق سه فاز استفاده میکنید میتوان در زمان های تعطیلی و ساعات عیر ادای دستگاه های استخراج را راه اندازی کرده و به استخراج ارز به پردازید.

40

بتی

bati

18/تیر/1399

اگه میشد بفهم برا ساخت این دستگاه و استخراج چقد هزینه داره و چ شرایط باید داشته خوب بود و این جوری فهمید باید شراط هوای خیلی خنک باشه بخاطر ماینر ها درست کار کنن

45

ماینر

yousef.emami

11/اسفند/1398

دوستانی که قصد خرید دستگاه دارن به این نکات توجه کنن اگر برق ارزان و توان بالا دارید می تونید از دستگاههایی مثل ام۳ استفاده کنید قیمت پایینی دارند و چون می تونید تعداد بالا بزارید قطعا درآمد بیشتری دارید ولی اگر برق ارزان و توان بالا ندارید و در منازل میخوایید ماین کنید بهتره دستگاه مثل اس۹ یا اس۱۱ استفاده کنید کمی قیمت بالا دارند ولی بخاطر مصرف پایین برق و تولید دمای کمتر به صرفه هستن موفق باشید

59

ماینر استخراج

mohyahmady

18/اسفند/1399

باتوجه به اهمیت استخراج داشتن اطلاعات کافی لازم است و مهم ترین نکته در استخراج محسوب میشود ودر بازگشت بازدهی سرمایه تاثیر گذار است

17

استخراج

ehsan7652

14/اردیبهشت/1400

بخاطراستخراج های شدیدوروزافزون ماینرهاروزبه روزپیشرفته وگرونترمیشن چون تعدادبیت کوین های قابل استخراج کم میشه وماینرهلی جدیدمسلماگرونترهستند

14

مصرف برق

rezafroghi4

07/تیر/1399

مصرف برق رو میشه بامهندسی دقیق کنترل کرد فقط نباز به سرمایه گذاری داره و یکمم زمان بر هست همچنین لااین قوانینی که توکشورمون هست اصلا ارزش خاصی قائل نیستن برا ابن مسئله پراهمبت درصورتی که همه کشورها دارن تلاش میکنن

32

فکر اساسی

[email protected]

15/اسفند/1399

چرا کسی بداد این مردم‌نمیرسه افراد با سواد و کار دیده اگر در جایگاه خود قرار بگیریند اوضاع و عض ما این نیست

18

تحلیل

Hadi49hadi

27/مرداد/1400

خب اگ ایران و مسولین اینو بعنوان یک امتیاز برای عده ای خاص آموزش بدن و اجازه بهره برداری چ بسا ک ارز اوری هم بشه و همچنین دست خارجیها کوتاه میشه

12

دستگاه استخراج

alireza137223

04/مهر/1398

بهترین کار برای استخراج استفاده از دستگاه مخصوص هست نه کامپیوتر خانگی اگه میخواین به دارمد برسیم باید یک دست گاه استخراج بگیرین و حتما به قدرت استخراج و برق دستگاه دقت کنید بزنم الان s9بهترین دستگاه با کمترین هزینه برای کسانی که هزینه زیادی نمیخوان بکنند

57

اموزش

azad6200

23/مهر/1399

مقاله خیلی عالی و برای کاربران ارز دیجیتال و استخراج کنندگان بیت کوین خیلی مفید و فوق العاده قابل استفاده بود

29

کار با ماینر

ynsjalali

20/فروردین/1400

کار با ماینر خیلی سخته! قیمتشم بالاست نمیدنیم ریسک کنیم یا نه اگر بشه باهاش واقعا درامد خوبی داشت خوبه.

20

ماینر

hamidrz77

20/دی/1400

درسته که هر جا که برق 3 فاز باشه ماینر جواب میده ولی این ماینرها داغ میکنن. و براخنک ماندن فن های بزرگی باید اینا رو خنک نگهدارن وسرو صدای زیادی ایجاد میکنن. این سرو صدا ها باعث اذیت دروبریها میشه و سریع گذارش میدن

9

معایب انت ماینر

mahmood.rahmati

07/تیر/1400

هزینه تعمیرات و نگهداری آنها تقریبا بالاست. گرما و صدای زیادی ایجاد می‌کند. متخصصان کمی برای تعمیر دستگاه‌ها در صورت خرابی وجود دارند. هر دستگاه از الگوریتم‌های خاصی پشتیبانی می‌کند.

12

ماینر

[email protected]

16/دی/1399

کارایی این ماینرها توی ایران به نظرم خیلی کار سختی باشه،به هر طریقی بهش نگاه کنی با سختی های خاص خودش مواجعه میشی

20

ماینر

خسرو

01/اردیبهشت/1399

سلام اگر در خانه خستیدو می خواین از ماینر استفاده کنید که درآمد بیشتری داشته باشید باید بگم باید از دستگاه ماینر اس9 و اس 11 استفاده کنید چرا چون برق خیلی کمی استفاده می کنه فقط یه کمی گرون تر از اس 3 هست همین... امید بدردتون خورده باشه با تشکر فراوان

44

ماینر

POUYA2000

26/خرداد/1399

من الان ۳تا از دستگاهام کار میکنه با برق 3فاز مشکلی نداره ولی باید تقویت بشه میخام دستگاه ها رو بیشتر کنم

40

ماینر

xboy

29/اسفند/1398

اول اینکه ما چون تو ایران زندگی میکنیم و واردات این دستگاه ها خیلی گرون در میاد پس هرکسی نمیاد مثلا ۳۰ الی ۵۰ میلیون پول بده اما کسانی هم هستم که بله بیشتر از این میدن ولی این دستگاه ها هم مکان خوب میخواد وهم برق با ولتاژ بالا مضل برق مساجد بعد هم اگه این ماینر ها یه وقتی یه مشکلی براشون پیش بیاد دیگه دردسر میشه برای عیب یابی و اکثرا میدونیم که شاید دیگه ودرست نشه پس اگه شرایط شما خوبه بخرین ولی بنظر من اینکار باید داخلش حوصله داشته باشین و در این فکر نباشیم که یک شبه پولدار میشه نه این طور نیست

51

دستگاه ایت ماینر

saeidghafari13681372

20/اردیبهشت/1399

در صورتی که شغل دوم ادم باشه وپنل خورشیدی داشته باشی که نخوای پول برق بدی ایده خیلی خوبیه ولی کاش قیمت دستگاه ومیزان درامد از این رمز ارزها درماه را میگفت خیلی بهتر بود

43

mainer

alireza2731

12/فروردین/1399

انت ماینر s9 با اینکه قیمت بالایی داره اما از نظر مصرف برق و توان مصرفی برای استفاده ی خانگی مناسب میباشد

53

م

rezahasanii

03/آبان/1399

مطلب های عالی وبدرد بخوری هستش واگر کسی توی مطالبش خورد بشه میفهمه چیه واینکه هرکی میخواد موفق بشه باید باذهن ازاد مطالعه کند

23

raten

raten

20/خرداد/1399

درسته که برق ایران ارزونه اما بازم شرایط خودشو داره یعنی هم ممنوع هم برق قوی میخواد،تازشم ماینر خیلی قوی ،یعنی اول کار فکر کنم کلی هزینه ببره،تازشم پول برق هم به اندازه کولی 24 هزار گازی میاد

29

نگاهی به امپراطوری استخراج بیت کویین

soltan-moh3n

06/آذر/1398

در این امپراطوری ماینرهای متفاوتی یه مبتدیان این تجارت معرفی میگردد مثل الگوریتم sha-A56 الگوریتم Equihash یا الگوریتم x11 در هنگام خرید نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد مثلا usp اولین انت مایر که ما استفاده میکنیم نمونه های دیگری از انت مایرها میتوان از s9, s11,s177 و z11 و........ صداقت موجود در این بیزینس بیان معایب و محاسن بطور کامل به من تازه وارد است

68

دستگاه ماینر

saeed.2020

28/خرداد/1399

من حاضرم با کسی که دستگاه ماینر برای استخراج دارد شریک بشوم و عملیات استخراج را مشترکا انجام دهیم. سایر هزینه ها را من پرداخت میکنم

41

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.