coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

66,737 $

3,850,724,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.6%

3,066 $

176,918,009 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9997 $

57,683 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

575.5 $

33,209,235 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.5%

167.78 $

9,680,906 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9995 $

57,671 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.6%

3,066 $

176,882,235 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.5112 $

29,496 تومان

XRP

XRP

xrp

1.6%

6.38 $

368,126 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.2%

0.1496 $

8,632 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

سقوط قیمت بیت کوین قبلاً توسط داده‌های آماری ماینرها پیش‌بینی شده بود

21/اسفند/1398
افزودن به نشان شده ها
سقوط قیمت بیت کوین قبلاً توسط داده‌های آماری ماینرها پیش‌بینی شده بود
Bitcoin
Miner
اخبار
تحلیل
3401
دقیقه

ریزش اخیر قیمت بیت کوین خیلی از سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرد اما یکی از معیارهای مهم در شبکه بیت کوین نشان می‌دهد که نگرانی موجود در میان ماینرها از چند هفته پیش در ارتباط با این سقوط هشدار داده بود.

به گزارش کوین دسک، معیار موجودی متحرک ماینرها (Miner’s Rolling Inventory) که توسط شرکت مطالعات آماری بایت تری (ByteTree) برای اندازه‌گیری تغییرات ایجاد شده در سطح موجودی ماینرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ماه ژانویه (دی) در رقمی کمتر از ۱۰۰ درصد باقی مانده است. این مسئله نشان از این دارد که ماینرها از قوتِ جهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین در آن ماه، اطمینان چندانی نداشته‌اند.

شاخص MRI و قیمت بیت کوین؛ بازه‌هایی که با آبی نشان‌ داده شده‌اند MRI زیر ۱۰۰ را نشان می‌دهند

معیار MRI بالای ۱۰۰ یعنی این‌که ماینرها بیشتر از آنچه استخراج کرده‌اند، فروخته‌اند و موجودی آن‌ها رو به اتمام است و برعکس MRI زیر ۱۰۰ به معنی این است که ماینرها کمتر از مقداری که استخراج کرده‌اند، ارز فروخته‌اند و به نوعی در حال افزایش موجودی خود هستند.

روال عادی در بازار به ما می‌گوید که فروشنده همواره جنسش را با قیمت بالا به فروش می‌رساند. به همین دلیل هم سرمایه‌گذاران ممکن است معیار MRI زیر ۱۰۰ را نشانه‌ای از انتظار ماینرها برای یک جهش صعودی و نقد کردن ارزهای استخراج‌شده خود در قیمت‌های بالاتر قلمداد کنند.

چارلی موریس (Charlie Morris)، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری آتلانتیک (Atlantic House Fund) و مؤسس شرکت بایت تری، خاطرنشان می‌کند ماینرها با پول نقد کار می‌کنند و همیشه فروشندگانی در بازار وجود دارند که در حال نقد کردن پاداش‌های استخراج خود، برای پوشش دادن هزینه‌های جاری‌شان هستند.

البته یک MRI زیر صد هم لزوماً یک شاخص صعودی قیمت نیست بلکه نشان‌دهنده ترس ماینرها از ناپایدار بودن بازار فروش است. در مقابل یک MRI بالای ۱۰۰ نشان‌دهنده قدرت بازار برای مقاومت در برابر فشار فروش ماینرها است.

معیار ۷۲ درصدی MRI ثبت‌شده برای ماه ژانویه، که ضعیف‌ترین آمار ۲ سال گذشته است، در واقع زنگ خطری بود که خبر از پهن شدن یک دام صعودی (Bull Trap) در بازار می‌داد. بیت کوین در اواسط فوریه (بهمن) قیمت ۱۰,۵۰۰ دلاری را پشت سر گذاشت و از آن زمان تاکنون در حال ریزش بوده است.

قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال، در زمان انتشار این خبر با قیمت ۷,۸۰۰ دلار در پایین‌ترین سطح قیمتی دو ماه اخیر خود قرار گرفته و تنها ۶۴۰ دلار با منفی شدن نرخ پایه سالانه آن فاصله دارد.

بیت کوین‌های تولیدشده توسط استخرهای استخراج و بیت کوین‌های ارسالی به صرافی‌ها

طبق داده‌های جمع آوری شده توسط شرکت نظارت بر بلاک چین چینالیسیس (Chainalysis)، ماینرها در ماه ژانویه تعداد ۵۳,۹۵۵ بیت کوین استخراج کردند که ۴۲,۴۵۱ واحد از آن را به صرافی‌ها فروختند و همین مسئله سبب ثبت رقم ۷۹ درصدیِ MRI شده است.

طبق گفته‌های موریس، تاریخ نشان می‌دهد که هر وقت ماینرها کمتر از مقدار ارز تولیدشده خود فروش دارند سود پایینی نصیب آن‌ها می‌شود و برعکس فروش بالاتر از میزان ارز استخراج‌شده نشانه سود بالای آن‌ها است.

به زبان دیگر ماینرها دوست دارند در طول بازار نزولی موجودی خود را افزایش داده و آن را در بازار صعودی به فروش برسانند.

تشابه وضعیت موجود با شیوه کار بانک‌های مرکزی

شاید کمی به نظر دور از عقل بیاید که احتکار ارز را نشانه یک بازار نزولی بدانیم اما قیاس این وضعیت با نظام مالی سنتی می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

بانک‌های مرکزی کشورهایی که کسری تراز تجاری دارند برای تجمیع ذخیره‌های ارز خارجی خود (معمولاً دلار آمریکا) به سرمایه‌های در گردش میان کشورهای مخلتلف وابسته هستند. برای مثال بانک مرکزی هند، هنگام بالاتر رفتن ارزش روپیه اقدام به خرید دلار از بازارهای آنی کرده و از این طریق می‌تواند دلارهای بیشتری را در خزانه ذخیره کند.

خرید دلار در زمان نزولی بودن قیمت روپیه ریسک زیادی دارد زیرا این کار باعث افزایش فشار فروش در مورد ارز کشور می‌شود.

ماینرها هم به همین ترتیب، هنگامی که احساس می‌کنند بازار قدرت پذیرش قیمت‌های پیشنهادی آن‌ها را ندارد، از فروش ارزهای خود اجتناب کرده یا آن‌ها را احتکار می‌کنند. فروش در یک بازار ضعیف باعث ریزش بیشتر قیمت شده و سود آن‌ها را کاهش خواهد داد.

نفوذ ماینرها بر بازار

نفوذ ماینرها بر بازار از تمام گروه‌های دیگر بیشتر است. برای مثال می‌توان به استخرهای استخراج اشاره کرد که بیشترین درصد کل بیت کوین‌های جاری در صرافی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مبدا بیت کوین های دریافتی توسط صرافی ها

از ماه ژانویه به بعد، بیش از یک‌چهارم بیت کوین‌های دریافتی توسط صرافی‌ها از طرف استخرهای استخراج ارسال شده است. در همین حال، کیف پول‌های صرافی‌ها و سرویس‌های تجاری و درگاه‌های پرداخت، تنها ۱۰ درصد از کل ذخیره صرافی‌ها را تشکیل می‌دهند.

به همین دلیل است که ماینرها باید هنگام فروش ذخیره ارزی خود باید مراقب باشند زیرا فعالیت‌های آن‌ها می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از یک فروش گسترده تعبیر شود.

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر شرکت اداپتیو کپیتال (Adaptive Capital) خاطرنشان می‌کند که این همان اتفاقی بود که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ افتاد و ماینرهای بی‌تجربه به دنبال ریزش قیمت بیت کوین از ۱۴,۰۰۰ دلار به ۸,۰۰۰ دلار شروع به فروش ذخیره ارزهای خود در سه‌ماهه چهارم سال کردند. این کار ماینرها در ریزش قیمت بیت کوین به ۶,۵۰۰ دلار در ماه دسامبر (آذر) تاثیر بسیاری داشت.

مطابق داده‌های ثبت‌شده در استخر استخراج پولین (Poolin)، در حال حاضر دستگاه‌های استخراج محبوبی مثل انت ماینر S9 و آوالون ۸۵۱ در سودآوری روزانه خود با مشکلاتی مواجه‌اند. اگر این ریزش ادامه داشته باشد ممکن است ماینرهای کوچکتر و ناکارآمدِ بازار، استخراج خود را متوقف کرده و ذخیره خود را برای پوشش هزینه‌ها به فروش برسانند.

نگاهی از اعماق

البته بعضی از ماینرها هنوز هم با توجه به نزدیک شدن رویداد هاوینگ در ماه می امسال خونسردی خود را از دست نداده‌اند و نسبت به قیمت‌های آینده بیت کوین خوش‌بین هستند.

ژیائو یانگ (Xiao Yang)، مدیر اجرایی شرکت چینی پاندا ماینر (PandaMiner) در یکی از مصاحبه‌هایش گفت:

دیدگاه میان‌مدت و بلندمدت ما به قیمت بیت کوین بسیار مثبت است. ما انتظار داریم تقاضای بازار علی‌رغم نوسانات کوتاه‌مدت اخیر و با توجه به سخت‌تر شدن بیش‌ از پیش استخراج بیت کوین، به دلیل عرضه کمتر آن، بالا باقی بماند.

بعضی از ماینرها هم با مشاهده ریزش شدید قیمت بیت کوین به این فکر افتاده‌اند که بیت کوین موجود در صرافی‌های خود را نزد پلتفرم‌های وام‌دهی گرو بگذارند. طبق گفته یانگ، این کار می‌تواند درآمد آن‌ها، که به علت قیمت پایین بازار کاهش یافته بود را سروسامان دهد. این کار به ماینرها کمک می‌کند تا مجبور نباشند به دلیل نیاز مالی، بیت کوین‌های خود را با قیمت پایین به فروش برسانند.

یانگ همچنین افزود که به غیر از قیمت پایین، یکی از دلایلی که ماینرها را مجبور به فروش بیت کوین‌هایشان و گرفتن وام‌های بیشتر از آژانس‌های وام‌دهی می‌کند، افزایش سریع هش ریت شبکه است.

مطابق اعلام سایت «btc.com»، سرعت رشد سختی استخراج بیت کوین از منفی ۰٫۳۸ درصد در ۲۵ فوریه، به ۶٫۸۸ درصد رسیده است.

به گفته یانگ یکی از پدیده‌هایی که نشانگر اطمینان فعالان صنعت استخراج به قیمت آینده بیت کوین است، ساخت تجهیزات استخراج جدید توسط شرکت‌هایی مثل بیت مین (Bitmain) و کانان کریتیو (Canaan Creative) است. شرکت‌ بیت مین تاریخ ۱۰ مارس و شرکت واتس‌ماینر (Whatsminer) ماه آوریل را برای عرضه جدیدترین محصولات خود در نظر گرفته‌اند.

طبق گفته‌های یانگ ماینرها ریزش قیمت بیت کوین را به فروش‌های گسترده در بازار سهام آمریکا ربط می‌دهند و آن را به‌عنوان یک تغییر جهت موقت در بازار در نظر می‌گیرند. یانگ در پایان افزود:

ما هنوز هم تمرکز خود را روی افزایش قیمت بلندمدت گذاشته‌ایم و به این حرکات کوتاه‌مدت بازار اهمیت چندانی نمی‌دهیم.

منبع:

کوینگرام


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!


تحلیل کاربران

نظر

ابوالفضل‌عطایی

21/اسفند/1398

کاهش‌یاافزایش‌نتایج‌به‌خاطر‌حمله‌وری‌افراد‌است‌یعنی‌بعضیا‌زیادبه‌یک‌موضوع‌اهمیت‌میدهند‌ولی‌یه‌عده‌نه

17

نرخ ارز ها

sani007

22/اسفند/1398

تمام ارزها افت قیمت داشته و دلیلش ویروس کرونا بود که داخل چندین کشورهای مهم شیوع پیدا کرده با ریشه کن شدن این ویروس قیمت ها افزایش پیدا می‌کنه و اقتصاد دیجیتالی بی یشترین بازخورد رو داره

6

بیت کوین

abolfazl.p82129

22/اسفند/1398

قیمت بیت کوین تو این چند وقت اخیر خوب بالا رفت و خوش به حال کسایی که بیتکوین خودشون رو فروختن و خوب سود کردن. امکان داره این قیمت دیگه برنگرده

9

بیتکوین

carilho

22/اسفند/1398

ارزش بیتکوین تحت تاثیر ویروس کرونا و بازار جهانی قرار گرفته کاهش ارزش بیتکوین تا حدی قابل پیش بینی و منطقی هست با مهار ویروس کرونا و به راه افتادن چرخه جهانی میتونیم شاهد بیش از پیش صعود ارزش بیتکوین باشیم...

8

علیرضا

alireza hasanzadeh

21/اسفند/1398

کریگ استیون رایت(متولد اکتبر۱۹۷۰)(۲) یک دانشمند رایانه و تاجر استرالیایی است کخ ادعا میکرد فرد واقعی پشت نام مستعار ساتوشیی ناکاموتور خالق بیت کوین است(۳)و البته این ادعادرجامعه بیت کوین با شک بسیار روزرو شد و عموما پذیرفته نشد

23

شاخص تسلط بیتکوین

PeYmAn1122

22/اسفند/1398

این شاخص در تلاش برای عبور از سد 66 درصد است. درصورت عبور از سد این مقاومت انتظار افزایش شاخص تا سقف کانال صعودی کوتاه مدت را خواهیم داشت قطعا در مدت زمان کوتاهی شاهد روند سعودی خواهیم بود

5

سقوط‌بیت‌کوین

tarahom

21/اسفند/1398

قیمت بیت کوین به نوسانات شدیدش معروف است. گاهی اوقات این نوسانات به کام سرمایه‌گذاران صعودی است و گاهی اوقات به سقوطی شدید می‌انجامد که در کمتر بازاری شاهدهش هستیم. سقوط‌های بیش از ۸۰ درصدی چیزی نیست که کاربران فضای بیت کوین با آن غریبه باشند.

19

نوسان بلند مدت هدف ماینر ها

shabshekan

21/اسفند/1398

با سلام و وقت بخیر ،امیدوارم سلامت و شاد باشید،،در طی این دوهفته نوسانات شدیدی در تمام بازارهای مالی جهان روی داد،،اوراق بهادار،طلا ،نفت خام،اوراق قرضه بانکهای امریکا،همه افت قیمت را تجربه کردند،،در کنار بازار متداول،،اقتصاد نوین هم از افت قیمت مصون نماند،بیتکوئین با افت شدید مواجه شد و به رقم 7700دلار رسید،،،البته طبق گفته اقای ژیائو یانگ مدیر شر کت پاندا ماینرPanda Miner Corp ،افراد ماینر و حتی شرکتهای مایینینگ تمرکز خود را به نوسانات بلند مدت معطوف کرده اند،و فعلا تماشاچی هستند

26

حتما بالا می ره

parvaz1396

22/اسفند/1398

به دلیل محدود بودن بیت کوین بعد از آفت قیمت نفت و مشتریگیری عربستان با پشتوانه آمریکا دوباره حرکت تو نمودار روبه بالاست

7

بالا رفتن

saeedtavakoli

21/اسفند/1398

بیت کویین بالا میرود این موقعیت فقط به خاطر ویروس کرونا است .یقین بدانید خیلی بالا میرود و تغییر میکند

20

بیت کوین

alizadeh

26/اسفند/1398

بیت کوین به آسونی به وجود نیومده که بخواد با یک کرونا از بین بره ، آینده دست ارزهای دیجیتال خواهد بود

5

تاثیر ماینرها

hashemkhan1361

21/اسفند/1398

بیت کوین از همان آغاز دچار نوسان قیمت بوده و هست و نکته اینجاست که بیشترین نفوذ در بازار از آن ماینرهاست و ماینرها بیشترین تاثیر را روی بازار دارند...

7

قیمت ارز

aamir

21/اسفند/1398

این کاهش قیمت موقتی هست چون بورس جهانی کاهش چشم گیری داشته و بزودی این وضعیت تموم میشه و بازار ارز دوباره بحالت اولی برمیگرده

16

کاهش قیمت بیت کوین بخاطر ویروس کرونا

anahid

22/اسفند/1398

قطعا بیت کوین در جایگاهی که قبلا بوده بدست و دلیل کاهش قیمتش هم همین ویروس کرونا که همه جهان رو در گرفته

11

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.