coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.4%

66,812 $

3,841,690,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.1%

3,113 $

178,978,525 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0%

578 $

33,235,000 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.5%

171.91 $

9,884,825 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

57,494 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.1%

3,110 $

178,833,625 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.3%

0.5213 $

29,975 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

6.44 $

370,300 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

0.5%

0.1525 $

8,769 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

هر آنچه در مورد صرافی بایننس (Binance) باید بدانید

15/مرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
هر آنچه در مورد صرافی بایننس (Binance) باید بدانید
Binance
آموزش
7004
دقیقه

کمتر کسی را می توان یافت که به نوعی با صنعت رمزارزها آشنا باشد ولی اسم صرافی بایننس به گوشش نخورده باشد. اما با این حال باید گفت که بایننس نام یک صرافی محبوب ارزهای دیجیتال است که ابتدا در چین تاسیس شد ولی در سال ۲۰۱۷ به دلیل محدودیت های اعمالی از سوی چین بر روی مبادلات ارزهای دیجیتال، دفتر مرکزی خود را ابتدا به ژاپن وسپس به جزایر مالتا در اتحادیه اروپا منتقل کرد. این صرافی توانست در بازار خرسی سال ۲۰۱۸ از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شود و توانسته کماکان این عنوان را برای خود حفظ کند.

نام Binance از ترکیب دو کلمه ی Binary به معنای دودویی (صفر و یک) و Finance به معنای مالی تشکیل شده است. موسس و مدیر ارشد اجرایی این شرکت آقای Changpeng Zhao ملقب به CZ است که پیشتر مدیر ارشد فنی صرافی OKCoin بوده است و می توان گفت سهم عمده ای در موفقیت چشمگیر این صرافی داشته است.

این صرافی در تاریخ یکم جولای ۲۰۱۷، برای جذب سرمایه ی اولیه ی مورد نیاز خود یک ICO به ارزش ۱۵ میلیون دلار را با موفقیت برگزار کرد و در قبال آن توکن BNB به سرمایه گذارانش داد. BNB یک توکن از نوع ERC-20 است، به این معنی که از بلاکچین [اتریوم] برای تراکنش های خود بهره می برد. بایننس قصد دارد به زودی از بلاکچین مجزا (Binance Chain)و همچنین صرافی غیرمتمرکز (Binance DEX) خود پرده برداری کند.

دستاوردهای بایننس تا به امروز

صرافی بایننس تا به امروز پروژه ها و محصولات موفق زیادی را عملیاتی کرده است، که هرکدام از آن ها توانسته اند به میزان سوددهی و توجهات به این صرافی بیفزاید. از جمله ی این محصولات و پروژه ها به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

صرافی متمرکز بایننس (Binance Exchange) پلتفرم صرافی متمرکز بایننس اولین و اصلی ترین محصول این شرکت است و مابقی پروژه ها حول آن شکل گرفته اند. در این صرافی می توان به تبادل بیش از ۴۶۳ جفت ارز مختلف و بیش از ۱۵۰ کوین و توکن مختلف پرداخت. اما می توان گفت برگ برنده ی اصلی این صرافی متمرکز، حجم مبادلات و میزان نقدپذیری (Liquidity) بالاست که یکی از معیارهای اصلی یک صرافی موفق است. از دیگر مزایای این صرافی می توان به کارمزد ثابت و نسبتاً پایین این صرافی که حتی با استفاده از توکن BNB کمتر هم می شود، اشاره کرد.

آکادمی بایننس (Binance Academy)

بایننس در جهت بالا بردن سطح آگاهی کاربران در مورد فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۱۸ اقدام به تاسیس آکادمی آنلاین خود تحت عنوان Binance Academy نمود. در این اکادمی آموزش های مختلفی در مورد مسائل فنی، امنیتی و مالی این صنعت، در قالب ویدیو، مقاله و آموزش های آنلاین به صورت کاملا رایگان موجود است

افراد متخصص در این حوزه می توانند به صورت داوطلبانه در ساخت این ویدیو ها مشارکت داشته باشند و تا ۲۰۰ BNB به ازای هر عنوان درآمد داشته باشند. سه سرفصل اصلی این مطالب آموزشی عبارتند از: ۱- مفاهیم بنیادی بلاکچین ۲- کوین ها، توکن ها و خدمات ۳- امنیت

لانچ پد بایننس (Binance Launchpad)

لانچ پد بایننس پلتفرمی جهت فروش اختصاصی توکن و جذب سرمایه برای پروژه های استارتاپی ارزهای دیجیتال نوظهور است. در واقع بایننس به پروژه هایی که خودش آن ها را مستعد رشد می داند این امکان را می دهد که ICO ی خود را بر بستر لانچ پد بایننس برگزار کنند و سکوی پرتابی برای آن ها شود. معمولا پروژه هایی که در این بستر معرفی می شوند وبه فروش میرسند در مدت کوتاهی رشد بسیار شدیدی را تجربه می کنند (پامپ می شوند).

از آنجاکه استقبال از این پروژه بسیار زیاد بوده است و خیلی ها موفق به شرکت در IEO های لانچ پد بایننس نمی شدند، این شرکت سیستم جدیدی را برای آن بوجود آورد. در این سیستم به هر کس به ازای نگهداری هر ۱۰۰ توکن BNB به مدت حداقل ۲۰ روز یک بلیط لاتاری تعلق می گیرد. هر بلیط لاتاری یک شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لانچ پد بایننس به حساب می آید. میزان سرمایه گذاری مجاز به ازای هر بلیط لاتاری هم قبل قرعه کشی مشخص می شود.

خیریه ی مبتنی بر بلاک چین بایننس (Bianane Charity)

بایننس با بهره مندی از تکنولوژی بلاکچین توانسته است یک خیریه ی کاملا شفاف ایجاد کند که می توان با استفاده از رمزارها در امور خیریه مشارکت داشت. مزیت استفاده از یک بلاکچین عمومی آن است که میزان کل پرداخت ها به آدرس های خیریه و انتقال آن ها به موسسات غیر انتفاعی معتبر به شکلی کاملا شفاف صورت می گیرد ضمن آنکه هویت پرداخت کننده ها می تواند ناشناس باقی بماند.

در حال حاظر کمک ها می توانند به صورت بیت کوین، اتریوم و BNB پرداخت شوند. تا کنون به اندازه ی ۶۷۰ بیت کوین در مدت کوتاهی که از راه اندازی این خیریه می گذرد، برای پروژه های مختلف خیریه جمع آوری شده است. همچنین خیرین می توانند خودشان انتخاب کنند که می خواهند به کدام پروژه ی خیریه کمک کنند.

موسسه تحقیقاتی بایننس (Binance Research)

این موسسه به منظور افزایش شفافیت و کیفیت اطلاعات در دنیای کریپتو، اطلاعات دقیق و آمارهای بدست آمده از تحلیل های عمیق و بی طرفانه از ارزهای دیجیتال مختلف را در اختیار سرمایه گذاران این حوزه قرار می دهد. همچنین این موسسه به تحلیل روندهای کلی بازار و قانون گذاری های صورت گرفته در این صنعت و بررسی کدهای پروژه های منبع باز (Open Source) نیز می پردازد. اعضای این تیم تشکیل شده از افراد متخصص و با تجربه در حوزه ی مهندسی بلاکچین، سرمایه گذاری بانکی، مشاوره استراتژی سرمایه گذاری و تحقیقات آکادمیک.

کیف پول Trust

Trust یک کیف پول موبایلی با قبلیت نگهداری ارزهای دیجیتال مختلف و یکی دیگر از محصولات بایننس است. این کیف پول، کلید های خصوصی شما را با لایه های امنیتی مختلف تنها بر روی موبایل شما ذخیره می کند و هیچ کدام از آن ها را نزد خود نگه نمی دارد. این کیف پول به شما امکان تعامل با اپلیکیشن های غیر متمرکز (Dapp) و اینترنت نسل سوم (Web3) را میدهد. همچنین این کیف پول بعد از راه اندازی صرافی غیر متمرکز بایننس (Binance DEX) با آن سازگار خواهد بود و به شما امکان مبادله ی توکن هایی که بر روی این کیف پول نگه می دارید را بدون به خطر انداختن آن ها، می دهد.

اما بایننس قصد دارد به زودی از دو محصول جنجالی دیگر یعنی صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) و بلاکچین اختصاصی بایننس (Binance Chain) پرده برداری کند.

Binance DEX و Binance Chain

در جولای سال گذشته میلادی CZ مدیر عامل بایننس در مصاحبه ای گفت به عقیده ی او صرافی های غیر متمرکز آینده ی دنیای کریپتو هستند و در آینده کاربران قادر خواهند بود به شکل همتا به همتا به مبادله ی ارزهای دیجیتال تحت مالکیت خود بپردازند. در راستای این صحبت ها بایننس به زودی از صرافی غیر متمرکز خود یعنی (Binance DEX) رونمایی خواهد کرد.

درآمد اصلی صرافی های متمرکز از محل کارمزد ها تامین می شود، در صرافی های غیرمتمرکز هم امکان دریافت کارمزد از کاربران از طریق قراردادهای هوشمند میسر می شود. صرافی های غیر متمرکز زیادی قبل از Binance DEX وجود داشته اند ولی به لیل وجود محدودیت هایی همچون سرعت و نقد پذیری (Liquidity) پایین، رابط کابری ضعیف و تعداد کم کوین های تحت پوشش، هیچکدام نتوانستند به رقیبی جدی برای صرافی های متمرکز تبدیل شوند، هر چند که صرافی های غیر متمرکز مزایای زیادی همچون در اختیار کاربر بودن کلیدهای خصوصی و حریم خصوصی بالاتر نسبت به صرافی های متمرکز را دارا هستند. اما بایننس ادعا می کند که با استفاده از بلاکچین اختصاصیش یعنی Binance Chain که به تازگی آن را راه اندازی کرده است و قصد دارد به آن مهاجرت کند و همچنین سیستم مچینگی (Matching) که برای ثبت سفارش های خرید و فروش با صرافی متمرکز هماهنگ است می تواند مشکلات صرافی های متمرکز را حل کند. اما میزان غیر متمرکز بودن این صرافی کماکان در هاله ای از ابهام و مورد بحث است.

بایننس در ابتدای کار خود از بلاکچین اتریوم برای تراکنش های توکن محلی خود یعنی BNB بهره می برد و بلاکچین اختصاصی برای خودش نداشت، در واقع BNB یک توکن ERC-20 اتریوم بود. اما بایننس برای آنکه بتواند اهداف خود همچون راه اندازی صرافی غیر متمرکز با ویژگی های منحصر به فرد را عملی کند، به یک بلاکچین اختصاصی نیاز داشت. به تازگی بایننس بلاکچین اختصاصی خود تحت عنوان Binance Chain را راه اندازی کرده است و قرار است توکن های BNB به آن منتقل شوند و صرافی Binance DEX بر بستر آن ساخته شود.

آینده ی بایننس

با یک نگاه سریع به عملکرد توکن محلی صرافی بایننس یعنی BNB در سال ۲۰۱۹، می توان متوجه شد که این توکن مقبولیت گسترده ای را در این سال برای خود ایجاد کرده. این توکن بعد از پشت سر گذاشتن سال خرسی ۲۰۱۸، سال ۲۰۱۹ را با قیمت ۶ دلار به ازای هر واحد BNB آغاز نمود و قیمت آن در زمان نگارش این مقاله، همزمان با رونمایی از Binance Chain رشد خیره کننده ی حدود ۴۰۰ درصدی در طی تقریبا ۴ ماه را تجربه کرده و به ۲۴ دلار به ازای هر واحد رسیده است. با کمی دقت بیشتر به پارامترهایی همچون مارکت کپ، حجم مبادله و قیمت مبادله ای BNB میتوان دید که این توکن جایگاه خود را در بین برترین آلت کوین ها مدام بهبود بخشیده است. انتظار میرود این پیشرفت چشمگیر با توجه به تولد دو محصول جدید بایننس یعنی Binance Chain و Binance DEX فعلا ادامه داشته باشد.

با توجه به این روند رو به رشد بایننس و پیشرفت های چشمگیرش قیمت ۶۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر واحد برای توکن BNB دور از انتظار نیست. بایننس در نظر دارد ۱/۵ درآمدش را به خرید توکن های BNB و سوزاندن آنها اختصاص دهد تا تعدادش به ۱۰۰ میلیون توکن BNB کاهش یابد. این صرافی تاکنون بر سر قول خود بوده و تعداد توکن های BNB در چرخه را از ۱۹۰ میلیون به حدود ۱۴۱ میلیون در زمان نگارش این مقاله کاهش داده است. این روند کاهش سکه های در چرخه در کنار افزایش تقاضای ناشی از زیاد شدن کاربردهای BNB در اکوسیسم بایننس، افزایش قیمت این توکن را در پی خواهد داشت.

 

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

raminrostami

raminrostami

28/شهریور/1398

اکثر کیف پولای الکترونیکی خوبا.ولی به نظر من اگر کسی میخواد حرفه ای دنبال کنه باید کیف پول سخت افزاری تهیه کنه

9

آشنایی با بایننس

نوید

15/تیر/1400

همچنین این صرافی و آقای سی زد سخت به دنبال گرفتن جای اتریوم در رتبه ی دوم جدول و تبدیل شدن به بزرگترین آلت کوین دنیا هستند البته آرزو بر جوانان عیب نیست

2

اخبار عالی

fatk

12/خرداد/1399

برنامه خیلی خوبی دارید.خبرهای مرتبط و خوب با جزئیات .بسیار عالی.ممنون از این مدیریت خوبتون موفق باشید

5

صرافی بایننس

marwan

18/دی/1402

صرافی بایننس" است. از زمان تأسیس تا به امروز، بایننس با ارائه خدمات گسترده و نوآورانه، جایگاه بسیار مهمی در جهان ارزهای رمزنگاری به خود اختصاص داده و توانسته است اعتماد میلیون‌ها کاربر را جلب کند.

2

صرافی بایننس

007965rahmatipur

26/شهریور/1398

بی شک یکی از موفق ترین صرافی ها در زمینه ارز دیجیتال صرافی بایننس می باشد که توانسته است پروژه های بزرگی را عملیاتی کرده و اطمینان زیادی برای کاربران به وجود آورده است

8

باینس

hamid115

31/شهریور/1398

درحال حاضر ورود و فعالیت در باینس ریسک خیلی بالایی داره دلیلش تحریم کشور ایران هست و هر لحظه احتمال بلوک شدن اکانتهای ایرانی هست

8

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.