coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.2%

69,731 $

4,023,478,700 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

17.7%

3,610 $

208,314,887 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,815 تومان

Tether

Tether

usdt

3.5%

593.9 $

34,269,761 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

9%

185.41 $

10,698,157 تومان

Solana

Solana

sol

17.7%

3,615 $

208,558,958 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.2%

1 $

57,873 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5%

0.5346 $

30,846 تومان

XRP

XRP

xrp

7.3%

0.1597 $

9,215 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

6.53 $

376,781 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

خالق مونرو ممکن است همان خالق بیت کوین باشد!

20/فروردین/1399
افزودن به نشان شده ها
خالق مونرو ممکن است همان خالق بیت کوین باشد!
Monero
Bitcoin
Satoshi
اخبار
4349
دقیقه

در حالی که هیچ کسی نمی‌داند چه فردی در پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، قرار دارد، یک سند تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که خالق بیت کوین ممکن است ارز دیجیتال دیگری هم ایجاد کرده باشد: مونرو.

به گزارش بیت کوینیست، تحقیقات جدید بنیاد مونرو آتریچ (Monero Outreach) نشان می‌دهد که بیت کوین و مونرو ممکن است توسط یک شخص یا نهاد ایجاد شده باشند. مونرو ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۴ برای رفع مشکلات حریم خصوصی بیت کوین به وجود آمد. در حالی که این ارز دیجیتال از یک دفتر کل عمومی استفاده می‌کند، کسی نمی‌تواند تراکنش‌های آن را ردیابی کند. همین دلیل باعث شده تا مونرو (XMR) پرکاربردترین ارز دیجیتال در بین کاربران وب تاریک (Dark Web) باشد.

مقاله معرفی مونرو یا همان وایت پیپر (White Paper) آن، در تاریخ ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۲، یعنی حدود سه سال پس از اولین بلاک بیت کوین، منتشر شد. نویسنده این وایت پیپر، نیکلاس ون سابرهاگن (Nicolas van Saberhagen) است که البته این هم یک نام مستعار است. بنابراین، هنوز کسی نمی‌داند دقیقاً چه کسی مونرو را خلق کرده است.

بنیاد مونرو آتریچ معتقد است ساتوشی ناکاموتو و نیکلاس ون سابرهاگن در واقع یک نفر هستند. استدلال اصلی ارائه‌شده توسط نویسندگان تحقیق مذکور، در واقع این است که ناکاموتو انگیزه روشنی برای انتشار وایت پیپر مربوط به فناوری کریپتونوت (CryptoNote)، سندی که مفهوم مونرو را ارائه می‌دهد، داشته است. در یکی از پست‌های منتشر شده در انجمن اینترنتی بیت کوین‌تاک (bitcointalk) در اوت ۲۰۱۰، ناکاموتو مفاهیم اولیه‌ای از حریم خصوصی را به اشتراک گذاشت که مدتی بعد این مفاهیم در وایت پیپر مونرو مشاهده شدند. از جمله آن مفاهیم می‌توان به آدرس‌های مخفی و امضاهای حلقوی به منظور مخفی‌سازی گیرنده‌ها و فرستنده‌های مونرو اشاره کرد.

علاوه بر این، وقتی CryptoNote 1.0 ارائه شد، ناکاموتو از قبل تغییرات اندازه بلاک بیت کوین و نصف شدن پاداش استخراج (هاوینگ) را مشاهده کرده بود. فناوری بلاک چین مونرو این مشکلات را برطرف می‌کند. این فناوری همچنین شیوه اثبات کار (proof-of-work) را بهبود بخشیده و امکان استخراج این ارز دیجیتال را برای کاربرانی که از پردازشگرهای گرافیکی معمولی (کارت گرافیک – GPU) استفاده می‌کنند، فراهم کرد.

با تحلیل سبک نوشتاری وایت پیپر بیت کوین و مونرو، می‌توان متوجه یک ارتباط بین دو نوشته شد. نویسندگان این تحقیق، با استفاده از استایلومتری، یک برنامه نرم‌افزاری تحت عنوان JGAAP، و مقایسه ۱۵ مقاله دیگری که در خصوص مونرو چاپ شده، متوجه شدند که نویسنده وایت پیپر کریپتونوت به احتمال زیاد ناکاموتو بوده است.

برخی از شباهت‌ها با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال، در هر دو وایت پیپر از املای یکسانی برای کلمه «favour/favourable» و یا از حالت اختصاری «can’t» به جای فرم معمول در سایر مقالات آکادمیک استفاده شده است. همچنین در هر دو نوشته، جمله‌بندی یکسان «In this paper, we…» به همراه شکل‌های رسم‌شده سیاه و سفید با خطوط پر یا مقطع، قابل مشاهده هستند.

تصویری از دو سند

ساندروزا (Thunderosa)، یکی از مدیران بنیاد مونرو آتریچ در این خصوص اظهار داشت:

وقتی برای اولین بار به این دو سند نگاه می‌کنید، احتمالاً از شباهت‌های عجیب بین آنها حیرت زده خواهید شد. شاید دیگر وقتش رسیده که نویسنده این سند را ساتوشی ون سابرهاگن (Satoshi van Saberhagen) بدانیم!

با این حال، نویسندگان تحقیق مونرو آتریچ انتظار ندارند که جامعه بیت کوین یا مونرو این افشاگری جدید را بپذیرند.

اکس‌‌ام‌آرهالن (Xmrhaelan – یک نام مستعار)، بنیان‌گذار مونرو آتریچ، در این خصوص گفت:

مانند خیلی‌ها، من هنوز در حال بررسی این موضوع هستم. با این حال، می‌توانم با اطمینان بگویم که اگر ساتوشی ناکاموتو همان نیکلا ون سابرهاگن باشد، مونرو بزرگترین اثر ساتوشی است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!


تحلیل کاربران

مونرو اصلاح شده بیت کوین توسط ساتوشی

amir hossein 1234

20/فروردین/1399

ساتوشی خالق نا آشنای بیت کوین می باشد که بیت کوین را با قوانین خاص خود به وجود آورد مانند هاوینگ یا همان نصف شدن پاداش استخراج. حال این نظریه مطرح است که خالق مونرو همان ساتوشی ناشناس می باشد چرا که به رفع مشکلات بیت کوین پرداخته است و اسناد جدید این موضوع را تایید می کنند.

27

خالق بیت کوین

ordibehesht

20/فروردین/1399

با مطالعه مقاله و این ادعا که خالق بیت کوینه نیتوان به درستی به فکر واداشت که خالق بیت کوین در فکر و تحول چه چیزی هست

13

مورد عجیب ساتوشی

soheilstar

20/فروردین/1399

واقعا خیلی جالب شد. این مقاله ادم رو به فکر وا میداره که اگر مونرو برای کامل کردن بیت کوین ساخته شده باشه چی؟ حال سوال اینجاست که آقای کریگ رایت که ادعای ناکاموتو بودن کرده بود کجاست و چه جوابی دارد؟

23

ارز

nimelll

21/فروردین/1399

مهم نی تولید کننده ارز بیتکوین کیه مهم اینه که ارزش بالایی داره این ارز دیجیتالی تا حدی که من میدونم بیتکوین اولین ارز دیجیتالی نبوده ولی بعد از اومدنش به شدت ارزشش رف بالا تولید کننده ارز مهم نی مهم ارزشیه ارز تو بازار میگیره

8

ایا خلق مونرو خالق بیت کوین هست؟

sarfrazali

20/فروردین/1399

با تحلیل سبک نوشتاری وایت پیپر بیت کوین و مونرو، می‌توان متوجه یک ارتباط بین دو نوشته شد. نویسندگان این تحقیق، با استفاده از استایلومتری، یک برنامه نرم‌افزاری تحت عنوان JGAAP، و مقایسه ۱۵ مقاله دیگری که در خصوص مونرو چاپ شده، متوجه شدند که نویسنده وایت پیپر کریپتونوت به احتمال زیاد ناکاموتو بوده است.

31

خالق

mhd.bhy

04/اردیبهشت/1401

چرا خودتونو گول میزنین خالق خالق میکنین همه ارزهای دیجیتال یک خالق داره و به یک شرکت بر میگرده که یک نفر هدایت این شرکتو داره اینا همه یک خالق داره فقط برای اینکه ما ادمها حجان خرید یا دنبال کردنشو داشتباشیم مثل یک راز میزارن باقی بمونه تا بتونن ماهارو بیشتر کنترل کنن از توی صفحاته گوشیهای همراهو لپتابو کامپیتر

4

ارز

fateme.moeini78

21/اردیبهشت/1399

به نظر من هر کدوم که این رمز ارز ها رو به وجود آوردند بسیار هوشمندانه بوده و امیدوارم مردم زیادی به این سمت کشیده بشوند تا بتونند موفقیت های زیادی در این زمینه کسب کنند

4

خالق مونوروی

ro_Hosin

20/فروردین/1399

ارز دیجیتال مونرو ارزمطمئن و ساختارش همانند بیت کویین و بدون رهگیری و رمز نگاریش و ساختارش بسیار قوی و قابل هک نیست .در هر حالت اگر هم توسط ساتوشی ویا هر نهادی باشد دست مریزاد کارشان عالی بوده

15

یک ضرب المثل هامبورگی

ghader68

21/فروردین/1399

دوستان اینجا(هامبورگ) آلمانیها یه مثلی دارند که میگهEs ist egal, ob es eine Hochzeit oder ein Huhn ist یعنی چه عروسی باشه چه عزا درهر صورت واسه مرغ فرقی نمیکنه چون گردنش زده خواهد شد . حالا شده مثل حال و روز ماها چه فرقی میکنه خالق بیتکویین کی بوده یه سفره ای پهن شده هرچقدر لیاقت داری بردار ازش ببینید دوستان من و همکارای آلمانی ام قویا معتقدیم بیتکوین حاصل طراحی یک نفر نبوده بلکه حاصل یک اتاق فکر از چندین جریانات فکری بوده که برای اینده اقتصاد و تجارت تحلیل بیرون میدهند ما خیلی خوشبختیم که این شانس نصیبمان شده که در اول این جریانات هستیم و میتوانیم ارز برای خودمان و ایندگانمان ذخیره کنیم . پیروز باشید

7

مونرو چیست؟

rezasofi

20/فروردین/1399

مونرو یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و پیگیر گریز است و از رمزنگاری مخصوصی برای اطمینان یافتن از اینکه تمامی تراکنش‌هایش غیر قابل رهگیری و پیگیر گریز باقی می‌ماند

20

ساتوشی مجازی

Bagro

20/فروردین/1399

خالق بیت کوین یا مونرو و یا هر ارز دیجیتال دیگه ای مهم نیس کیه مهم اینه ک اون فرد تحولی بزرگ در دنیای بازارهای مالی و کلا اقتصاد بوجود آورده، حالا بنابر مدارک مستند بعدها شاید معلوم بشه ک ساتوشی یا کس دیگریست

24

ابازار جهانی

یوسفی

20/فروردین/1399

سلام بعداز این بیماری خطر م ناک روی بازار جهانی و اقصاد بسیار ضرزبه وارد کرد مخصصان قشر ضعیف جامعه سیاست مداران جانی با دانشمندان خودفورخته با درست کردن این ویوس خطر ناک چه بازی شروع کردن که دودش به چشم خودشون وارد شد

12

خالق مونرو

adeel mehdi

20/فروردین/1399

در این جا تحلیل سبک نوشتاری وایت پیپر بیت کوین و مونرو می توان متوجہ یک ارتباط بین دو نوشتہ شد۔یک برنامہ نرم افزاری تحت نظارت و در خصوص مونرو چاپ شدہ

20

بیت کوین

iman1366

20/فروردین/1399

به نظرم‌کاملا درسته ارز بیت کوین حالا حالاها حرف اول میزنه و اگر ارزی رقیبش بشه پای نتورک هستش. ارزهای دیگه خوب هست ولی نه در اندازه بیت کوین .

13

اگر باشد غوغا کرده است

ehsan4444

21/فروردین/1399

مرد روزگار خودشه اگه اینکارو کرده براخودش میشینه تو خونش و عشقو حال میکنه جیرینگ جیربنگ پول میاد حسابش به به

15

شباهت مونرو و ناکاموتو، غیر قابل شناسایی و ردگیری بودن

behrouzdesign

20/فروردین/1399

خیلی از ارزدیجیتال هایی که توی سال‌های اخیر عرضه شدن و شروع به کار کردن به دنبال افزایش حریم خصوصی و ناشناس ماندن هویت افراد در تراکنش‌ها بودن. ناکاموتو شخصیت اسرارآمیز داره که بی شباهت به مونرو که اون هم ارز دیجیتال غیر قابل ردگیری هست نیست. به نظر میرسه که بعد ساختن ساختار شگفت انگیز بیت‌کوین احتمال می‌ره دنبال ارزی بوده که به یکی از پیگر گریز ترین ارزها و محبوب‌ترین اونا تبدیل شده یعنی مونرو بوده. مونرو مثل بیت کوین قابل استخراجه.‌ مونرو ارز دیجیتال امنی هستش که خصوصی و پیگیر گریزه یعنی ردی از خودش به جا نمی زاره و از رمزنگاری مخصوصی برای مطمین شدن از اینکه همه تراکنش‌هایش غیر قابل رهگیری باقی می‌ونه استفاده می‌کنه. تو دنیایی که شفافیت روزافزون بقیه ارزها استفاده می کنن دلیل به وجود آمدن ارز دیجیتالی مانند مونرو قابل درکه. مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار مث بیت کوین استفاده می‌کنه و این یعنی ارز دیجیتال قابل استخراجه.

19

بایت کوین نوه بیت کوین

nima.aghaei

20/فروردین/1399

بایت کوین اولین ارز با الگوریتم کریپتونوت بوده و یادمه همین حرف ها رو در مورد بایت کوین هم میزدن و میگفتن ساتوشی درستش کرده و این ارز رو نوه ی بیت کوین نامیدند

17

بیت کوین

altarit

20/فروردین/1399

خلی خوبه عالی میتوان روی ان حساب باز کرد ولی هوشمندانه باید فکر کرد قیمت کلا روی دقیقه هست چیزی که اصلا فکرشو نمیکنب

13

ساتوشی رو کوسه خورده

naser175

20/فروردین/1399

اینکه مخترع بیتکوین و مونرو کیه و چیه و کجاست چندان به حال ما فرقی نمیکنه اصلا شاید اونو کوسه خورده به هر حال خدا بیامرزتش خدا بیامرز یه ارث جهانی گذاشت برا بیکارا و افراد تنبل که فقط بخورن و بخوابن چششون به صفحه مانیتور یا گوشی باشه قیمت کی میره بالاتر هههه غیر از اینه

14

خالق بیت کوین کیست...

atena7575

20/فروردین/1399

این که خالق بیت کوین کیست واقعا یک چالش شده.نه میدانیم کیست، نه می دانیم زنده است یا مرده!!برخی از سایت ها ادعا کردن که خالق بیت کوین زنده نیست. با این حال همچنان بیت کوین به دلیل افزایش قیمت خود، تیتر اول اخبار، به ویژه اخبار ارز دیجیتال است.

26

خالق با علم

lida.sb

20/فروردین/1399

فردی که به چنین فناوری دست پیدا کرد و تونست تحولی بزرگ را در عرصه بازارهای مالی و اقتصادی بر پایه بلاک چین بوجود بیاره , بی شک از علم و استعداد زیادی برخوردار بوده

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.