coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

66,599 $

3,842,762,300 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.4%

3,070 $

177,157,464 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,700 تومان

Tether

Tether

usdt

0.6%

574.9 $

33,169,422 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.7%

169.01 $

9,751,877 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9997 $

57,683 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.4%

3,069 $

177,053,027 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.5103 $

29,444 تومان

XRP

XRP

xrp

0.5%

6.4 $

369,280 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.8%

0.1499 $

8,649 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

بدافزار جدید ارزهای دیجیتال شناسایی شد

21/مرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
بدافزار جدید ارزهای دیجیتال شناسایی شد
Hack
اخبار
امنیت
3269
دقیقه

متخصصین کامپیوتر شرکت امنیت سایبری Zscaler ThreatLabZ نوع جدیدی از تروجان را کشف کرده‌اند که کاربران ارزهای دیجیتال را هدف قرار می‌دهد. به گزارش کوین‌تلگراف، این شرکت در پستی که تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) در وبلاگ خود منتشر کرد، از کشف یک تروجان جدید دسترسی از راه دور (RAT) خبر داد.

این تروجان می‌تواند کنترل اعمال مدیریتی کامپیوتر هدف را در دست گرفته و با بازیابی تاریخچه مرورگر، از آن برای دستیابی به فعالیت‌های کاربر در زمینه‌های ارزهای دیجیتال، کارت‌های اعتباری، کسب‌وکار، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اطلاعات باارزش ذخیره‌شده استفاده کند.

برای نوشتن این بدافزار که با نام Saefko شناخته می‌شود از دات نت (NET.) استفاده‌ شده است. دات نت یک چارچوب نرم‌افزاری‌ است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است و برای توسعه طیف وسیعی از برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت در ادامه می‌نویسد:

تروجان‌های دسترسی از راه دور (RATs) معمولاً از طریق باز کردن الحاقیات (Attachments) ایمیل‌ها یا و نصب یک برنامه یا بازی آلوده توسط کاربر دانلود می‌شوند.

این تروجان با فعال کردن حق کنترل مدیریتی روی سیستم به مهاجم این امکان را می‌دهد که آزادانه به کنترل کامپیوتر هدف (قربانی) بپردازد.

مهاجم در این حالت می‌تواند به‌ راحتی به فعالیت‌هایی مثل نظارت بر رفتار (آنلاین) کاربر با ثبت کلیدهای فشرده‌ شده روی صفحه‌کلید (Keylogging)، دسترسی به اطلاعات محرمانه، فعال کردن دوربین سیستم، گرفتن عکس از صفحه‌ نمایش، فرمت کردن هارد دیسک و فعالیت‌هایی از این قبیل بپردازد.

توصیه شرکت Zscaler به مردم این است که از دانلود یا باز کردن فایل از سایت‌های نامعتبر پرهیز کنند. این شرکت به مدیران شبکه هم پیشنهاد می‌دهد که با بستن و خاموش کردن پورت‌ها و سرویس‌های بلا استفاده و نظارت بر ترافیک خروجی شبکه با این تروجان مبارزه کنند.

دنیای ارزهای دیجیتال مملو از بدافزارها

در اوایل هفته جاری، خبری منتشر شد مبنی بر این‌که واحد دولتی جاسوسی سایبری چین که به APT41 معروف است، اقدام به هدف قرار دادن ارزهای دیجیتال و کسب کارهای مرتبط به بازی‌های ویدیویی کرده است.

محققان کمپانی امنیت سایبری فایر‌آی (FireEye) مدعی شده‌اند که هدف دیگر این گروه از این کار جمع‌آوری اطلاعات، پیش از وقوع رویدادهایی مثل ادغام یا تملک شرکت‌ها و همین‌طور رویدادهای مهم سیاسی است.

کمپانی امنیت سایبری ESET هم در ماه ژوئن موفق به شناسایی یک ماینر ارزهای دیجیتال غیرمعمول و سمج شد که از آگوست سال ۲۰۱۸ روی سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز فعال بوده است.

این بدافزار که با نام LoudMiner شناخته می‌شود با استفاده از نرم‌افزارهای Virtualbox در ویندوز و QEMU در مک‌اواس (macOS) با ساخت یک لینوکس مجازی کوچک به استخراج ارزهای دیجیتال می‌پردازد. استفاده از این روش به این بدافزار امکان می‌دهد که کامپیوترهایی با سیستم‌ عامل‌های مختلف را آلوده کند.

در گزارشی دیگر، شرکت امنیت اطلاعات ارزهای دیجیتال سایفر تریس (CipherTrace) ارزش ارزهای دیجیتال از دست‌ رفته در سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ را ۳۵۶ میلیون دلار برآورد کرد.

این عدد با افزودن سرمایه‌های از دست‌ رفته در اختلاس‌ها و کلاه‌برداری‌های دیگر در همان زمان به ۸۵۱ میلیون دلار خواهد رسید.

مبالغ به سرقت‌ رفته در سه‌ ماهه اول امسال برابر با ۷۰ درصد وجوه از دست رفته در کل سال ۲۰۱۸ است و این هشداری است مبنی بر این‌که فعالیت‌های هکرها در ماه‌های اولیه امسال نسبت سال قبل، چند برابر شده است.

 

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

بد افزارهای ارز دیجیتال

marwan

20/فروردین/1402

سلام علیکم مبالغ به سرقت رفته روز به روز بیشتر وبیشتر میشه این هم از حمله سایبری های چینی ودیگران وتوجان از راه دور وحتی به همه چیز مثل حساب های بانکی وشبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کرده

2

اهداف شوم بد افزار ها

نوید

01/مهر/1400

بد افزار ها در صدد این هستند که بازار کریپتو و کلا فضای کریپتو رو خراب کنند و هیچ بعید هم نیست که آمریکا پشت این داستانا باشه

5

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.