coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.1%

67,096 $

3,871,439,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.5%

3,090 $

178,321,273 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,700 تومان

Tether

Tether

usdt

0.3%

578.8 $

33,398,491 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2%

171.47 $

9,893,819 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,700 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.4%

3,089 $

178,223,183 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.4%

0.5169 $

29,825 تومان

XRP

XRP

xrp

1.2%

6.43 $

371,011 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.8%

0.1516 $

8,747 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

دوج کوین Dogecoin چیست؟ هر آنچه باید درباره این ارز دیجیتال بامزه بدانید

14/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
 دوج کوین Dogecoin چیست؟ هر آنچه باید درباره این ارز دیجیتال بامزه بدانید
DOGE
معرفی
Dogecoin
3413
دقیقه
دوج کوین Dogecoin چیست؟ هر آنچه باید درباره این ارز دیجیتال بامزه بدانید

داستان دوج کوین

در دسامبر ۲۰۱۳، هر بیت کوین به قیمت ۱,۰۰۰ دلار رسید. جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان و چهارسال پس از استخراج بلاک اول بیت کوین، برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس،‌ ارزدیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر، مدیر محصول و تحلیلگر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ به جهان معرفی شد.

خالق دوج کوین بدون در نظر گرفتن پذیرش آن توسط مردم، با استفاده از لوگوای برگرفته از عکس «سگ شیبا اینو» قصد ایجاد یک جوک اینترنتی محبوب و یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی را داشت.

چند ماه پس از شروع به کار دوج کوین، از آنجایی که هر ارز دیجیتال باید یک هدف داشته باشد، هدف دوج کوین یک پول اینترنتی برای پرداخت انعام به فعالان اینترنت و کمک به خیریه‌ها اعلام شد که همین موضوع کمک شایانی به افزایش طرفداران آن کرد.

هواداران دوج کوین

این ارز دیجیتال با تمام مشکلات فنی خود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، از حمایت به شدت بالایی در میان کاربران اینترنت برخوردار است. برخی از آن‌ها به قدری عاشق دوج کوین هستند که تمام لوازم خانه و شخصی خود را به لوگوی آن منقش کرده‌اند.

در انجمن جهانی ردیت، دوج کوین یک صفحه پرمخاطب دارد که طرفداران متعصب دوج کوین، آن را با دیگر صفحات ردیت متمایز می‌کند. طی یکی دو سال گذشته طرفداران دوج کوین به تولیدکنندگان محتوای کاربردی در ردیت، دوج کوین هدیه می‌دهند. در این انجمن همچنین برنامه‌های خیریه‌ی بزرگی با روش پرداخت دوج کوین برگزار می‌شود.

برخی از طرفداران دوج کوین معتقدند که این ارز دیجیتال بهتر از بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری می‌تواند به عنوان پول مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از کاربران ردیت در انتقاد به دوج کوین نوشت:

خرید دوج کوین چه سودی دارد؟

من هیچ وایت پیپری از دوج کوین پیدا نمی‌کنم. همچنین شنیدم که این کوین به جای حل کردن یک مشکل، جوکی بیش نیست. حرف من را تایید می‌کنید؟

کاربر دیگری در جواب این انتقاد گفت:

دوج کوین مشکل حرص و طمع را حل می‌کند.

این تنها ارزی است که در جامعه آن، قیمت خیلی مهم نیست. البته که ما دوست داریم قیمت دوج کوین بالا و بالاتر برود اما حتی اگر قیمت به کف زمین هم برسد بازهم همانقدر خوشحالیم.

آیا ارز دیجیتال دیگری را سراغ داری که بتواند یک «ارز» باقی بماند نه یک ابزار سرمایه‌گذاری؟

قیمت دوج کوین

زمانی که در حال نوشتن این مقاله هستم، هر دوج کوین حدود ۰.۰۰۳۲ دلار ارزش دارد. بله این ارز دیجیتال ارزش خیلی بالایی ندارد و دلیل آن‌ هم فقط یک چیز است: تولید آن تا ابد ادامه خواهد داشت !

برخلاف بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، برای دوج کوین هیچگونه محدودیت تعداد کوین مشخص نشده است و استخراج آن می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

در حالی که تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج محدود به ۲۱ میلیون واحد است، در حال حاضر بیش از ۱۱۶ میلیارد واحد دوج کوین در گردش وجود دارد.

طبق عکس فوق برگرفته از گیت‌هاب رسمی دوج کوین، هر سال تقریبا ۵.۲ میلیارد واحد دوج کوین به جمع دوج کوین‌های قبلی می‌پیوندند. به همین دلیل شاید سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی این ارز دیجیتال کمی پر ریسک باشد. با این وجود، این قابلیت جنبه مثبت هم دارد و دوج کوین را برای تراکنش‌های کوچک کارآمد می‌کند.

البته نامحدود بودن تعداد دوج کوین‌ها همیشه به این معنی نیست که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از آن سود ببرند. در سال ۲۰۱۵ قیمت هر واحد دوج کوین حدود ۰.۰۰۰۲ دلار بود و در اوایل سال ۲۰۱۸ قیمت هر واحد دوج کوین در بالاترین میزانش به رقم ۰.۰۱۷ دلار رسید و این یعنی ۸,۴۰۰ درصد افزایش قیمت فقط در سه سال !

فناوری و استخراج دوج کوین

دوج کوین براساس کدهای ارز دیجیتال لایت کوین و با تغییرات کلی ایجاد شده است. این ارز دیجیتال هم مانند بیت کوین و بسیاری از دیگر آلت‌کوین‌ها، مبتنی بر بلاک چین و قابل استخراج است. استخراج دوج کوین به شکل قدرتمندی توسط ماینرهای این شبکه در حال انجام است. ماینرهای دوج کوین به قدری زیاد هستند که تمرکززدایی در آن به معنای واقعی برقرار شده است. پاداش بلاک چین دوج کوین ۱۰,۰۰۰ واحد دوج بوده و زمان بلاک آن هر ۱ دقیقه مشخص شده است. الگوریتم استخراج دوج کوین همان الگوریتم استخراج لایت کوین یعنی Scrypt است. دوج کوین را می‌توان با CPU و GPU هم استخراج کرد اما غالب استخراج آن توسط دستگاه‌های آماده ای‌سیک (ASIC)miners) انجام می‌شود.

به دلیل وجود واحدهای زیاد دوج کوین و در نتیجه قیمت پایین آن، کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال به حد زیادی پایین است. برای درک بهتر این موضوع مثالی میزنم:

فرض کنید فردی می‌خواهد برای یک محتوای مفید در شبکه اجتماعی ردیت به فرد دیگری ۱۰ سنت هدیه بدهد. این فرد اگر بخواهد بیت کوین پرداخت کند، این مبلغ با قیمت فعلی بیت کوین حدود ۰.۰۰۰۰۰۶ BTC خواهد بود. ارسال این مبلغ کم با توجه به کارمزدهای شبکه بیت کوین معقولانه نیست اما در دوج کوین ۱۰ سنت معادل حدود ۴ الی ۵ DOGE خواهد بود که ارسال آن کاملا انجام شدنی است.

در روی دیگر سکه، توسعه‌دهندگان زیادی روی دوج کوین کار نمی‌کنند و روند پیشرفت فناوری آن کاملا نامعلوم است. مدت‌هاست که به‌روزرسانی مهمی در گیت‌هاب دوج کوین صورت نگرفته و اکثریت مدیریت جامعه دوج کوین را افراد داوطلب برعهده گرفته‌اند. جکسون پالمر از توسعه این ارز دیجیتال کنار کشیده و تنها سه توسعه دهنده اصلی روی آن کار می‌کنند.

حتی جکسون پالمر چندی پیش در ویدیویی که در یوتیوب منتشر کرد گفت که عاشق دوج کوین است اما افزایش شدید قیمت آن را یک حباب و طرح پامپ خواند و اذعان داشت: برای چنین ارزی که سه سال بدون به‌روزرسانی بوده است، چنین افزایش قیمتی منطقی نیست.

با این وجود یکی از توسعه دهندگان فعلی دوج کوین، راس نیکول اعلام کرده است که در حال کار بر روی نسخه جدید کد دوج کوین است که آن‌ را باثبات‌تر و امن‌تر خواهد کرد.

کیف پول‌های دوج کوین

کیف پول‌های بسیار زیادی از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند. این ارز دیجیتال انواع و اقسام کیف پول اعم از دسکتاپ، موبایل، تحت وب، کاغذی و حتی سخت افزاری را دارد. برای دریافت و نصب کیف پول‌های رسمی دوج کوین فقط کافیست به سایت رسمی آن مراجعه کنید. برای امنیت بیشتر نگهداری دوج کوین‌ها می‌توانید از کیف پول‌های فیزیکی و سخت افزاری لجر نانو اس یا کیپ‌کی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که حتما از کیف پول‌های خود بک آپ تهیه کنید تا در صورت هرگونه مشکل قادر به بازگشت سرمایه خود باشید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تسلا دروازه‌های خود را به روی دوج کوین گشود: DOGE هم اکنون قابل پذیرش!

تسلا دروازه‌های خود را به روی دوج کوین گشود: DOGE هم اکنون قابل پذیرش!

روند صعودی شگفت‌انگیز دوج کوین: شمار میلیونرهای این شبکه به شدت افزایش یافته است!

روند صعودی شگفت‌انگیز دوج کوین: شمار میلیونرهای این شبکه به شدت افزایش یافته است!

چهار توکن زیر ۰.۲ دلار با پتانسیل افزایش ۲۰ برابری!

چهار توکن زیر ۰.۲ دلار با پتانسیل افزایش ۲۰ برابری!

ایلان ماسک و دوج کوین؛ آیا DOGE به توییتر X می‌پیوندد؟

ایلان ماسک و دوج کوین؛ آیا DOGE به توییتر X می‌پیوندد؟

مأموریت فضایی دوج کوین به تعویق افتاد!

مأموریت فضایی دوج کوین به تعویق افتاد!


تحلیل کاربران

دوج کوین دور از کباهبرداری

telesm

24/تیر/1399

درواقع دوج کوین فقط یک ارز دیجیتال است که به‌دلیل‌ قیمت پایین و محبوبیتش، طرح‌های پانزی از آن سوء‌استفاده کرده‌اند؛ همان‌طور که می‌توان از دلار، ریال، طلا یا بیت کوین هم با قصد کلاهبرداری استفاده کرد

112

علیرضا

alireza hasanzadeh

14/اسفند/1398

وقتی یک ویروس بتونه کل اقتصاد دنیا رو متزلزل کنه صد در صد تاثیرات بسیاریی بر روی ارز ها و طلا ها خواهد گذاشت از جملع بیت کویین ک طلای ارز هاست

8

پیدایش دوج کوین

telesm

22/تیر/1399

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس، جکسون پالمر و “شیبه توشی ناکاموتو” (کنایه ای به خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو) خلق شد. شیبه توشی یک نام واقعی نیست و اشاره به نژادی از سگ ها که نشانگر لوگوی این ارز است دارد

170

کیف شخصی! ایول

telesm

22/تیر/1399

دوج کوین، بر روی شبکه بیت کوین اجرا نشده و همچنین توکن ERC-20 نیز نمی باشد. این بدان معناست که نیازمند کیف پول اختصاصی خود به نام Multidoge می باشد. این کیف پول را می توان از وبسایت رسمی این ارز دانلود کرد

122

اپدیت دوج

telesm

24/تیر/1399

از سال 2015 که جکسون پالمر با اعلام این خبر که وی در حال رفتن به “مرخصی طولانی” است، هیچ به روزرسانی فنی یا تحولی از سال 2015 انجام نگرفته است

123

نیت پیدایش

telesm

22/تیر/1399

ایده اصلی، ساخت ارز دیجیتالی سرگرم کننده بود که عاری از بحث و جدال های رایج حول ارزهای دیجیتال باشد. ارز دیجیتال دوج کوین، در ابتدا قرار بود که سقفی برابر با ۱۰۰ میلیارد توکن داشته باشد که بعدها این سقف موجودی حذف شد. جامعه پشت دوج کوین، به دفعات، از المپیک زمستانی ۲۰۱۴ تا مسابقات نَسکار، برای مقاصد خیریه پول جمع آوری کرده اند

108

همبستگی

telesm

25/تیر/1399

Dogecoin به شکلی دوستانه و نزدیک به Cryptocurrency طراحی شده است که می تواند کاربران را به دلیل پیچیدگی بیت کوین جذب کند. حتی نام آن از یادداشتهای پرطرفدار اینترنت گرفته شده است.

98

بهترین کیفها برای دوج

telesm

24/تیر/1399

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)کیف پول نرم افزاری Jaxxکیف پول نرم افزاری Dogecoin Walletکیف پول موبایل Coinomi

120

دیرپایی

telesm

25/تیر/1399

بالا رفتن تعداد آلت‌کوین (altcoin)‌ها یک خطر برای سرمایه‌گذار محسوب می‌شوند. نمی‌توان رقم دقیقی اعلام کرد اما به نظر می‌رسد که تنها ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ نوع آلتکوین در حال حاضر در بازار موجود باشد. درضمن دقیقاً معلوم نیست که کدام یک از این کوین‌ها واقعی است و ارزش بالقوه دارد

133

دوج کوین

imandim

22/آذر/1398

پول کاغذی در حال از بین رفتن است و رمزارز مطمئنا راهی به مراتب بهتر برای انتقال ارزش است تا یک تکه کاغذ”.

21

بدون بیمه

telesm

25/تیر/1399

برخلاف تعهدات بانک‌های معمولی، ارز دیجیتالی هیچ بیمه یا امنیتی ندارد. برای مثال درحالی که شرکت بیمه سپرده فدرال امریکا سپرده گذارانی که بیش از ۲۵۰ هزار دلار در بانک سرمایه دارند را تحت پوشش قرار می‌دهد اما ارز دیجیتال جز آن محسوب نمی‌شود و اگر شما ورشکسته شوید همه چیز را از دست خواهید داد

107

مشکلات قانونی

telesm

25/تیر/1399

مشکلات قانونی و مقرراتی دو مانع بزرگ مقابل مسیر ارز دیجیتالی هستند. از آنجایی که این تکنولوژی بسیار جدید است هنوز دولت‌ها و بانک‌ها قوانین مشخصی برای آن ندارند. در نتیجه قوانین مربوط به مالیات، مبادله و مشروعیت آن‌ها ممکن است یک شبه تغییر کند

138

دوج کوین

carilho

27/خرداد/1399

از اونجایی که دوج کوین تعداد مشخصی برای ماین کردن نداره و استخراجش تا ابد ادامه داره به نظر من نمیتونه ارزش مالی زیادی پیدا کنه ...

7

پول کاغذی

parsajafari87

14/اسفند/1398

پول کاغذی هرگز از بین نخواهد رفت ، دولت ها هرگز این اجازه رو نخواهند داد.. پول کاغذی انحصار دولت هاست.

11

دلیل ارزانی دوج کوین

telesm

24/تیر/1399

هر واحد DOGE حدود ۰.۰۰۲۳ دلار (حدود ۵۰ تومان) ارزش دارد. این ارز دیجیتال اگرچه ارزش بازار تقریباً خوبی دارد و در رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال برحسب ارزش بازار، در رده نسبتاً خوبی قرار گرفته است، قیمت بسیار ناچیزی دارد. دلیل اصلی آن‌ هم یک چیز است: تولید دوج کوین تا ابد ادامه خواهد داشت!

109

دوج کوین

fatima@

28/خرداد/1399

یکی از ارز هایی که نمیشه امید زیادی به صعود ارزش این ارز داشت و اونم به علت نا محدود بودنشه ولی ارز دوست داشتنی که من خودمم ازش زیاد استفاده میکنم و امیدوارم ارزشش بالاتر بره .

7

دوج کوین

09192110430

19/خرداد/1400

دوج کوین که اول شت کوین و بعدا میم کوین بیش نبود با پشتیبانی ایلان ماسک و دیتالیک بویترین به ارز محبوبی که قرار است به کره ماه برود البته سود ۷هزلر درصدی در سال ۲۰۲۰ و ۲۱ که نصیب دارندگان خود کرده است را فراموش نکنیم ؟؟

1

زمان وپاداش ماین

telesm

22/تیر/1399

بر خلاف لایت کوین با زمان بلاک ۲.۵ دقیقه، زمان بلاک دوج کوین ۱ دقیقه است که باعث تسریع انجام و تایید تراکنش ها می شود. حد پاداش ماینینگ در ابتدا بصورت تصادفی مشخص می شد که گاها بعضی افراد تا ۱ میلیون کوین پاداش دریافت می کردند. این موضوع در سال ۲۰۱۵ تغییر کرد و حداکثر میزان پاداش بر روی ۱۰۰۰۰ کوین تثبیت شد.

89

خاصیت دوج کوین

telesm

22/تیر/1399

ساده ترین شکل پول اینترنتی است. این ارز، پلتفرمی غیرمتمرکز است که اجازه معامله توکن DOGE و ارزش مبادلاتی اش را به شما می دهد. این ارز بر اساس ارز دیجیتالی دیگر ساخته شده است، یعنی لاکی کوین (Luckycoin)، که از پروتکل گواه اثبات کار استفاده می کند. این بدان معناست که دوج را نمی توان با دستگاه های ASIC استخراج کرد و تنها با کامپیوترها قابل استخراج است. این باعث می شود که انرژی زیادی نیز مصرف نکند

172

دوج کوین چیست

Farzadnikbin

06/مرداد/1399

درعین حال ارزهای رمز پایه ماننددوج کوین هستندکه توجه افراد زیادی رابه خود جذب کرده توانسته عملکرد خوبی ازخودنشان دهد.این ارزبرمبناتکنولوژی های پیشرفته تری کارمیکندیکی از آلت کوین هایی که انجمنی بزرگ در سراسر دنیادارداین ارز است مارکوس وپالمر این ارز راخلق کردندبایک شوخی به وجود آمده است ازاین رمز ارز به عنوان ارز دیجیتال مهربان یاد می شودزیرا این ارزکمک های خیریه زیادی انجام داده است

4

کرایه ی ناچیز!

telesm

22/تیر/1399

دوج کوین، تنها ارزی است که به عنوان یک شوخی مطرح شد. به همین دلیل، دوج کوین تنها ارزی است که خود را خیلی جدی نمی گیرد. از دید مصرف کنندگان، در حالی که ارزهای دیگر برای انجام تراکنش ها از شما کارمزد دریافت می کنند، دوج مبالغ بسیار کمتری از شما می خواهد. این به دلیل ارزش ذاتی کم یک توکن منفرد آن می باشد.

111

دوج چگونه کار میکنه

telesm

24/تیر/1399

دوج کوین فورکی روی شبکه لاکی کوین (Luckycoin) است که خود فورکی روی لایت کوین (Litecoin) و در نهایت لایت کوین فورکی روی بلاک چین بیت کوین است. دوج کوین دقیقا مشابه بیت کوین و لایت کوین استخراج می‌شود و مانند آنها از الگوریتم گواهی اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند

91

شوخی دوج کوین

telesm

25/تیر/1399

Dogecoin در ابتدا به عنوان یک سرگرمی توسط جکسون پالمر در نوامبر 2013 تأسیس شد. اما وقتی با برنامه نویس بیلی مارکوس تماس گرفت، آنها تصمیم گرفتند که Dogecoin را به واقعیت تبدیل کنند.

133

عیب نوسان قیمت

telesm

25/تیر/1399

تا به اینجای کار، ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ با افت ارزش چشمگیری رو‌به‌رو بوده و شاخص MVIS CryptoCompare از دی ماه سال پیش هشتاد درصد ارزش خود را از دست داده است. بیت‌کوین که ارزشش در دسامبر سال ۲۰۱۷ به رقمی نزدیک به ۲۰ هزار دلار رسیده بود در آوریل ۲۰۱۸ به محدوده ۶۰۰۰ دلارسقوط کرد.

107

خیرخواهی

telesm

24/تیر/1399

Dogecoin یکی از بزرگترین و فعالترین جوامع موجود در جهان cryptocurrency را دارد. این انجمن جمع شده است تا تعدادی از اقدامات خیرخواهانه و پروژه های دیگر را تأمین کند.

112

پیشنهاد به سرمایه گذاران

milad.eostami

26/شهریور/1398

پیشنهاد میکنم دوستانی که قصد سرمایه گذاری دارن به دوج کوین هم توجه کنند شاید در ابتدا این ارز هدف خاصی و مهمی نداشته اما جدیدا یه پروژه داره به نام دوج اتریوم یه چیزی بین دوج و اتریومه.این پروژه ها شاید به چشم نیان ولی تو قیمت آینده ارز خیلی تاثیر مثبتی میزاره.در کل کسی که میخواد سرمایه گذاری کنه قبلش تعدادی ارز در نظر بگیره و تحقیق کنه بعد سرمایه گذاری کنه

31

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.