coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.9%

62,604 $

3,900,229,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.7%

3,107 $

193,561,116 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

1 $

62,362 تومان

Tether

Tether

usdt

4.3%

585 $

36,446,746 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.6%

143.2 $

8,921,360 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

62,294 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.5%

0.5329 $

33,200 تومان

XRP

XRP

xrp

3.7%

3,103 $

193,343,066 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

9.2%

0.1448 $

9,021 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

9.7%

5.74 $

357,602 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

لایت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

14/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
 لایت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟
LTC
Litecoin
معرفی
3204
دقیقه

لایت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که امکان پرداخت های نسبتا فوری و کم هزینه را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

لایت کوین یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است. در این پروتکل می‌توان دارایی‌های دیجیتالی به نام لایت کوین یا به اختصار LTC را بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز در سراسر جهان منتقل کرد.

همانند بیت کوین، امنیت شبکه لایت کوین هم با رمزنگاری و فرایند اثبات کار (استخراج) تضمین شده است. تراکنش های لایت کوین تقریبا چهار برابر سریع تر از بیت کوین هستند.

در حالی که هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین بعد از حدود ۱۰ سال هنوز مشخص نیست، خالق لایت کوین جوانی چینی‌الاصل به نام چارلی‌ لی است. کارمند سابق گوگل و کوین بیس، در سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه لایت کوین را معرفی کرد.

فلسفه ای جالب برای تولد لایت کوین وجود دارد. اگر بیت کوین طلا باشد،‌ لایت کوین مانند لوگو‌یی که دارد، یادآور نقره است. به این معنی که هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره تر و ارزان تر است. مانند بیت کوین،‌ لایت کوین هم محدود است با این فرض که برخلاف بیت کوین که فقط ۲۱ میلیون از آن قابل تولید شدن است، لایت کوین تا ۸۴ میلیون واحد استخراج خواهد شد.

لایت کوین چگونه کار می‌کند؟

درست به مانند بیت کوین استخراج کنندگان با قراردادن توان محاسباتی کامپیوترهای خود برای شبکه، با انجام محاسبات ریاضی شبکه را امن می‌کنند. در حقیقت استخراج کنندگان با این‌کار تراکنش ها را بررسی و تایید می‌کنند که باعث حفظ شبکه می‌شود.

تمام ارزهای دیجیتال از الگوریتم خاصی برای فعالیت استفاده می کنند. الگوریتم بیت کوین SHA-256 است اما چارلی‌ لی در ایجاد لایت کوین این فرایند را به الگوریتم بهتری به نام Scrypt تغییر داد. این الگوریتم نسبت به الگوریتم بیت کوین دارای امکان محاسبه آسان تر، حجم کار کمتر و در نتیجه توانایی تایید سریع تر تراکنش ها است. در حالی که این روزها استخراج به صرفه بیت کوین فقط بدستگاه های ASIC امکان پذیر است،‌ کارت گرافیک هنوز یکی از روش های متداول برای استخراج لایت کوین است. البته استفاده از دستگاه‌ های ASIC از روش کارت گرافیک مقرون به صرفه تر است.

هر ۲.۵ دقیقه تمام تراکنش های تایید شده لایت کوین در بسته های دیجیتالی به نام بلاک قرار می‌گیرند. این بلاک ها به زنجیره ای از بلاک ها به نام بلاک چین اضافه می‌شوند.

استخراج کنندگان یا به عبارتی ماینرها برای این کار پاداش دریافت می‌کنند. علاوه بر کارمزدها، با استخراج هر بلاک مقداری لایت کوین جدید تولید می‌شود و به ماینری که آن بلاک را استخراج کرده تعلق می‌گیرد که به آن پاداش بلاک (Block Reward) می‌گویند.

پاداش استخراج هر بلاک در حال حاضر ۲۵ واحد لایت کوین است. این پاداش در هر ۸۴۰,۰۰۰ بلاک نصف خواهد شد. پاداش بلاک بیت کوین در حال حاضر ۱۲.۵ واحد بیت کوین است و در هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک نصف می‌شود.

قیمت لایت کوین

لایت کوین هم مانند بیت کوین از قیمتی در حدود ۱ سنت کارش را آغاز کرد. این ارز تا سال ۲۰۱۴ رشد قیمت خیلی خوبی داشت اما بعد از آن با کاهش قیمت محسوسی مواجه شد و حدود سه سال در محدوده قیمت ۱ تا ۴ دلار بالا و پایین می‌شد. سال ۲۰۱۷ دوران انفجار لایت کوین بود. در حالی که بیت کوین در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۷۰۰ درصد رشد کرد، لایت کوین با رسیدن به بالاترین قیمت تاریخش یعنی ۳۲۰ دلار، صعودی ۷۰۰۰ درصدی را تجربه کرد.

پس از این رشد فوق العاده قیمت لایت کوین به مرور کفی افت کرد و امروز (۱۴ بهمن ۹۶) که ما در حال به روز‌ رسانی این مقاله هستیم، قیمت هر واحد لایت کوین حدود ۱۴۰ دلار است.

مانند بیت کوین، پذیرش و کاربرد لایت کوین با افزایش قیمت آن رابطه مستقیم دارد. در سال ۲۰۱۷، افزایش آگاهی مردم در حوزه ارزهای دیجیتال و گسترش ارزهای بلاک چینی باعث رشد قیمت شدیدی در تمام ارزهای بالای جدول شد. شرکت های زیادی از جمله برخی از سایت های قمار، لایت کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرفتند که در رشد قیمت آن بی تاثیر نبود.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آوریل شگفت‌انگیز لایت کوین: پس از ۱۰۵ دلار، پرواز قیمت در راه!

آوریل شگفت‌انگیز لایت کوین: پس از ۱۰۵ دلار، پرواز قیمت در راه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

رشد لایتکوین در شرایط رنج بیتکوین

رشد لایتکوین در شرایط رنج بیتکوین


تحلیل کاربران

رمزارز

[email protected]

14/دی/1400

باسلام خدمت مردم عزیز ایران که در رمزارز سرمایه گذاری کرده اند بهترین رمزارز اتریوم است اتریوم خیلی سود بالایی دارد

4

آشنایی مختصر با لایت کوین

نوید

07/مهر/1400

لایت کوین یه ارز دیجیتال منحصر به فرد است.این ویژگی هایی که گفت برای تبلیغه ولی تا یه حدودی درسته....‌‌‌‌‌......

5

ارز دیجیتال

bahar824

14/مهر/1398

این روزا راههای خیلی خوب و راحتی برای استخراج انواع ارز دیجیتال وجود داره که با کمی تحقیق و صرف زمان کمتری میشه گام به گام به دنیای ارز دیجیتال وارد شد

20

لایت کوین

09192110430

19/خرداد/1400

این ارز دیحیتال که حال روز خوبی ندارد در گذشته محبوبیت و سود خوبی نصیب دارندگان خود کرده است امید وارم اینده خوبی داسته باشد ؟؟؟؟

9

لایتکوین

imandim

22/آذر/1398

مردم واقعا هنوز آن چنان که باید، مبادله ارز بر اساس ارزهای دیجیتال را درک نمی‌کنند و این به نظر من واقعا بی‌معنا است اما من سپاسگزارم که بخشی از این تغییر هستم و امیدوارم که مشارکت من در این فضا منجر به گفتگوهای بیشتر شود و به افزایش دانش و آگاهی بیشتر کمک کند

27

کوین گرام

ya30n

03/بهمن/1398

یکسالی هست با ارزهای دیجیتال اشنا شدم .ولی نزدیک به یکماهه ک ه بااین برنامه اشنا شدم و اون چیزهایی رو که باید درباره ارزهای دیجیتال میفهمیدم رو این برنامه بهم یاد داد ومشتاقم که بیشتر یاد بگیرم. راستش از اینکه ادم الکی وقتشو توی اینترنت میگذرونه خیلی بهتره امیدوارم که روزبه روزپیشرفت کنه نه پس رفت

17

کوچک ولی با ارزش

milad.eostami

05/مهر/1398

پیشنهاد‌من به دوستانی که تازه وارد عرصه ماینینگ شدن اینه که برای استارت از ازرهای مثل لایت کوین استفاده کنند.شاید ارزش کمی داشته باشه ولی چون زود به نتیجه میرسین و میتونین برداشت کمی انجام بدین از دلسرد شدنتون جلوگیری میکنه

18

لایت کوین

fatima@

28/خرداد/1399

لایت کوین ارزی هستش که برخلاف بیتکوین با الگوریتم scrypt کار میکنه که محاسبه اسون تری نسبت به الگوریتم sha_256 داره و توانایی تایید سریع تری برای تراکنش ها داره

13

لایت کوین

carilho

27/خرداد/1399

لایت کوین یک ارز دوست داشتنی که با تغییر در پروتکل بیت کوین ایجاد شده و تونسته خودشو به ده ارز برتر برسونه و ارزش خودشو بالا ببره ...

13

کوچک و آینده دار

abolfazll.delrooz

19/آبان/1398

درست این لایت کوین کوچیکه و ارزش کمی داره ولی برای تازه‌واردها خوبه چون نتیجه زود میگیرن و کسب تجربه کنن بعد وارد ارز های بزرگتر بشن

16

لایت کوین LTC

m.esi

05/خرداد/1399

هم اکنون قیمت لایت کوین حدود ۴۷ دلار امریکاست اما با گذشت زمان و اشنایی بیشتر مردم دنیا با ارزهای دیجیتال رشد قابل توجی رو در لایت کوین و ارزهای بالای جدول شاهد خواهیم بود

14

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.