coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0%

66,950 $

3,849,625,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1%

3,124 $

179,632,875 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0%

580.2 $

33,362,650 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.7%

172.8 $

9,936,000 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1%

3,121 $

179,473,025 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.3%

0.5211 $

29,963 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

6.42 $

369,150 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.2%

0.153 $

8,798 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

هش ریت شبکه بیت کوین به شدت کاهش یافته است؛ هیچ‌کس نگران نیست!

26/اردیبهشت/1399
افزودن به نشان شده ها
هش ریت شبکه بیت کوین به شدت کاهش یافته است؛ هیچ‌کس نگران نیست!
Hashrate
Halving
Bitcoin
اخبار
4640
4 دقیقه

نرخ هش (قدرت پردازش استخراج‌کنندگان) بیت کوین بعد از هاوینگ به شدت کاهش پیدا کرده است اما این اتفاقی است که بسیاری از فعالان صنعت استخراج آن را پیش‌بینی کرده بودند و از نظر بیشتر آنها موقتی است.

به گزارش دیکرپت، بیت کوین سومین رویداد هاوینگ خود را تجربه کرد و طی آن پاداش استخراج این ارز دیجیتال از ۱۲٫۵ به ۶٫۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک رسید. اما جریان ورودی روزانه بیت کوین (به بازار) تنها چیزی نیست که تحت تأثیر این کاهش در میزان عرضه قرار گرفته است.

مطابق آمار ارائه‌شده از سوی اتان ورا (Ethan Vera) از استخر استخراج Luxor، نرخ شبکه بیت کوین (کل توان محاسباتی به کار برده شده برای استخراج بیت کوین) حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ورا در این خصوص گفت:

این طور به نظر می‌رسد که با نصف شدن (پاداش) ۲۰ درصد از هش ریت شبکه خاموش شده و از ۱۲۰ به ۱۰۰ اگزاهش رسیده است.

این کاهش هش ریت با کاهش درآمد استخراج در یک راستا قرارداد. «قیمت هش» (Hashprice)، اصطلاحی که اتان ورا به کار می‌برد، حالا از ۱۳٫۵ سنت به ۸٫۵ سنت رسیده که بیانگر یک کاهش ۴۰ درصدی در سود ماینرها است.

طبق اعلام استخر استخراج F2pool، طی هفته گذشته، میانگین درآمد استخراج‌کنندگان به نصف کاهش یافته و از ۰.۱۴ دلار به ازای هر تراهش، به ۰.۰۷ دلار رسیده است.

طبق داده‌های سایت BitInfoCharts، هش ریت حال حاضر شبکه بیت کوین چیزی در حدود ۱۱۷ اگزاهش در ثانیه است. البته این را هم باید در نظر داشت که هش ریت یک شاخص پس رونده است؛ پس رونده به این معنی که ارقامی که ما امروز در این شاخص مشاهده می‌کنیم با استفاده از داده‌های دیروز محاسبه شده است. معنای ساده این شاخص این است که ما برای مشخص شدن میزان واقعی تغییر هش ریت بعد از هاوینگ باید حدود یک هفته صبر کنیم.

با همه این تفاصیل، ریزش هش ریت یک رویداد طبیعی است. به گفته نماینده استخر استخراج اسلش پول (Slash Pool)، وقوع این اتفاق هزاران بلاک قبل از هاوینگ پیش‌بینی شده بود.

ژان کپک (Jan Capek)، یکی از بنیان‌گذاران این استخر استخراج گفت:

بله. ما انتظار این را داشتیم. تخمین ما چیزی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش (هش ریت) و از سوددهی خارج شدن سخت‌افزارهای نسل قبل بود. بنابراین این ریزش ۱۵ درصدی در واقع کمی هم از تخمین (اولیه) ما پایین‌تر است.

اما دنیس راسینوویچ (Denis Rusinovich) که مدیریت یک فارم استخراج ۸۰ مگاواتی در کشور قزاقستان را بر عهده دارد اظهار داشت که یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بود و آن اتفاق حرکت بیت کوین به سمت ۱۰ هزار دلار درست قبل از هاوینگ بود. حرکت بیت کوین به سمت ۱۰,۰۰۰ دلار حذف تجهیزات غیر سودده و قدیمی را به تعویق انداخت و باعث شد که عمر مفید آنها از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شد طولانی‌تر باشد.

راسینوویچ در ادامه افزود:

ماینرها طبق معمول انتظار یک ریزش کلی ۳۰ درصدی [در هش‌ریت] را داشتند ولی محرک عمده‌ای که هیچ‌کس نمی‌توانست به وضوح وقوع آن را پیش‌بینی کند، سطح قیمت بیت کوین بود. این سطح قیمت این امکان را به سخت‌افزارهای ناکارآمدتر داد که بتوانند در طی این دو هفته اخیر سر پا باقی بمانند.

کاهش نرخ هش بخشی از فرایند پس از هاوینگ است که که طی آن سخت‌افزارهای استخراج ناکارآمد از شبکه حذف می‌شوند. البته این ناهنجاری پس از تنظیم دوباره و ثبات یافتن سختی بیت کوین طی حدوداً ۵ روز آینده اصلاح خواهد شد. این ساز و کار اصلاح خودکار تضمین می‌کند که سختی استخراج بیت کوین همواره بر اساس میزان نرخ هش فعال در شبکه تنظیم خواهد شد. اگر نرخ هش کاهش پیدا کند سختی استخراج هم مطابق با آن پایین خواهد رفت و برعکس.

کریستی لی مینهان (Kristi Leigh Minehan)، مدیر ارشد فناوری شرکت کور ساینتیفیک (Core Scientific)، در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرد:

ما در طول سه ماه بعد از هاوینگ شاهد یک ریزش تدریجی خواهیم بود اما نه یک سقوط ناگهانی و شدید. [بعد از این سه ماه] به دلیل اقدام فارم‌ها برای به‌روزرسانی تجهیزات خود به تجهیزات جدیدتر و همزمان با کم شدن فشار ناشی از کاهش میزان عرضه شاهد یک رشد ثابت در [هش ریت] خواهیم بود.

این تجهیزات جدید شامل انت ماینر S17 و واتس‌ ماینر M30S هم که توزیع‌شان به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده بر زنجیره تأمین آنها بر اثر شیوع کووید ۱۹ در چین متوقف شده است هم می‌شود.

استخر استخراج اسلش پول بر این باور است که سختی (استخراج) و سخت‌افزارهای جدید تنها عوامل تأثیرگذار در این زمینه نخواهند بود. در راه بودن فصل بارانی در کشور چین به این معناست که برق آبی ارزان قیمت دوباره در دسترس ماینرها، مخصوصاً ماینرهای استان سیچوآن، قرار خواهد گرفت. ماینرها می‌توانند با استفاده از این برق سخت‌افزارهای قدیمی مثل انت ماینرهای S9 خود را راه‌اندازی کرده و از آنها کسب سود کنند.

نمودار قیمت ۷ روزه بیت کوین

پاول موراوچ (Pavel Moravec) از استخر اسلش پول در این زمینه گفت:

افزایش مجدد هش ریت با در نظر گرفتن تمام این عوامل ممکن است که یکی دو ماه طول بکشد، اما این افزایش در صورتی که دردسر کاهش شدید قیمت بیت کوین به آن اضافه نشود، حتمی خواهد بود.

همزمان با انتظار برای به کارگیری سخت‌افزارهای نسل جدید و تنظیم سختی و ثابت شدن نرخ هش شبکه، تنها شاخصی که به جز هش ریت می‌توان برای تعیین آینده نزدیک ماینرها به آن توجه داشت، قیمت بیت کوین است. راسینوویچ در این زمینه هم عقیده است و می‌گوید که هر چه قیمت پایین‌تر باشد، مدت زمان لازم برای بازیابی هش ریت هم طولانی‌تر خواهد بود و برعکس.

او در پایان گفت:

اگر قیمت به سمت ۷هزار دلار حرکت کند آن‌گاه حوزه استخراج (بیت کوین) می‌تواند دوره بازیابی بعد از هاوینگ دشوارتری را تجربه کند. اما در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰ هزار دلار می‌توان شاهد بازیابی نرخ هش تا ماه ژوئن (اواخر خرداد) بود.

قیمت بیت کوین در حال حاضر با یک افزایش ۷ درصدی در طی یک روز با قیمتی در حدود ۹,۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!


تحلیل کاربران

کم شدن

tiamo2521

26/اردیبهشت/1399

هش ریت شبکه بیت کویین به شدت کاهش یافته است،هیچکس نگران نیست. نباید اینقدر بی حس شوند باید تلاش و کوشش کنند که هش ریت شبکه بیت کویین فعال شود و در روند صعود قرار بگیرد و از کاهش به طرف افزایش برود...

8

هش دین بیت کوین بعد ار هاوینگ کاهش یافته است

hajali110

26/اردیبهشت/1399

بنضر میرسد استخراج بیت کوین برای فعالان مقرون به صرفه نمی باشد با توجه بااینکه عده ای ار این راه امرار معاش نکردن خوب است دولت برای حمایت از جوانان تحصیل کرده ویا غیره در آمدی کسب می کردند حمایت کند با ارزان کردن برق و دادن وام کم بهره جبران کنند.

15

هاوینگ

hamed delfaraz

26/اردیبهشت/1399

اتفاق هاوینگ درامد ماینرهارو به نصف رسوند و دیگر باهزینه ی برق بالا به صرفه نیست ماینرها روشن بمونن در چندروز اینده احتمال اینکه سختی شبکه کاهش پیدا کنه زیاده

20

کاهش هاوینگی

telesm

26/اردیبهشت/1399

این کاهش بعد از هاوینگ قابل انتظار بود ویه روال معمولی است چون بسیاری از ماینر های قدیمی که دستگاهشان قدیمی است متوقف می شوند

26

کاهش منتظر افزایش قیمت

telesm

26/اردیبهشت/1399

بعد از هاوینگ بسیاری از ماینرهایی که دستگاه استخراجشون قدیمی خاموش میشوند چون نمی تونند به علت نصف شدن پاداش سوذ داشته باشند و باید منتظر افزایش خوب قیمت باشند تا صرفه اقتصادی داشته باشه

33

پس از هاوینگ

soheilstar

26/اردیبهشت/1399

پیش بینی می شد که پس از هاوینگ اتفاقاتی بیافتد. کاهش هش ریت یکی از این موارد است . با این وجود بالا رفتن قیمت بیت کوین میتواند فعلا ماینر ها را از دور خارج نکند تا زمانی که هش ریت حداقل به بالای ۱۲۰برسد.

20

قیمت هش ریت

rezasofi

26/اردیبهشت/1399

نرخ هش ریت تقریبا ۱۵ درصد کاهش یافته وحدود ۱۱۷ اگزاهش در ثانیه رسیده است که طبیعی هم هست وانتظارشم میرفت ولی چیزی که انتظارش نمیرفت قیمت بیت کوین پس از هاوینگ بود که با بالا رفتن باعث سرپا ماندنتجیهزات قدیمی شد

11

اتفاقی پیش بینی شده

gh.kh

26/اردیبهشت/1399

کاهش هش ریت بعد از هاوینگ امری پیش بینی شده بود چرا که با کاهش پاداش استخراج و به صرفه نبودن ان، خیلی از ماینرها دست از استخراج کشیده و دستگاه های قدیمی وبا قدرت کمتر از دور خارج شده اند ولی با افزایش قیمت بیت کویین ماینرهای جدید با قدرت پردازش های قوی تر به میدان خواهند امد و این افت هش ریت را جبران خواهند نمود.

23

کاهش هش ریت

Bagro

26/اردیبهشت/1399

نرخ هش بعد از هاوینگ کاهش محسوسی داشته، قیمت نوسان داره ولی انتظار ماینرها اینه ک با کاهش پاداش ها قیمت اون بالا بره

20

اقتدار

af1358

26/اردیبهشت/1399

با سلام و آرزوی سلامتی.این پیشامد امری غیر عادی میباشد.میتوان گفت که قدرت بیت کوین با اقتدار خاص طرفداران خودش است که دربرگیرنده ارزش همیشگی آن است.

23

کاهش هش ریت

kavous_35

26/اردیبهشت/1399

درحالی که هش ریت بیت کوین پس ازهاوینگ به شدت کاهش داشت. ولی جای ناراحتی نبود چون فعالان این حوزه کاهش را بیشتر پیش بینی کرده بودندوکاهش هش ریت کنونی تاثیر چندانی براستخراج این ارزدیجیتال ندارد.

11

هش ریت

s.j.m.r

26/اردیبهشت/1399

از آنجاییکه معامله گرها از قبل پیشبیننی لازم در مورد کاهش قیمت هش ریت را داشتند در نتیجه با رخ دادن آن مشکلی را حس نکرده و به ادامه روند صعودی در آینده خوشبین هستند.

20

کاھش

SYED GAZANFAR ABBAS

26/اردیبهشت/1399

با سلام و عرض ادب ھش ریت شبکہ بیت کوین بہ شدت کاھش یافتہ است؛ ھیچ کس نگران نیست! نباید اینقدر بے حس شوند باید تلاش وکوشش کنند کہ ھش ریت شبکہ بیت کوین فعال شود ودر روند صعود قرار بگیرد و از کاھش بہ طرف افزائش راہ برود

26

هش‌ریت

Amethyst

26/اردیبهشت/1399

قیمت همیشه تاثیرگذار بوده و هست. جدا از اینکه بخش عمده‌ای از عرضه و تقاضا به فعالیت ماینرها بستگی داره همیشه قیمت روی نوسانات بازار تاثیر می‌ذاره. حتی برنامه های استخراج کننده‌ها رو هم تحت تاثیر قرار میده. همونطور که دنیس راسینوویچ اشاره کرد شاید قبل از هاوینگ، دیگه افزایش چشمگیر قیمت تا سطح 10000 اونقدرا هم مورد انتظار نبود و همین پیش‌بینی‌ها رو دستکاری کرد. فکر نمی‌کنم این کاهش هش‌ریت هم بتونه موجب بی‌اعتمادی به شبکه بشه چون انتظار می‌رفت و جزو روال کار شبکست که اونم دیر یا زود اصلاح میشه و به نظرم اون زمانیه که فصل صعود نوید داده‌شده‌ی بیتکوین بعد هاوینگ هست (البته به صورت تدریجی!)

18

کاهش نرخ هش ریت

neda72

26/اردیبهشت/1399

نرخ هش بیت کوین بعد ازهاوینگ ب شدت کاهش پیدا کرده است اما این اتفاقی است ک بسیاری از فعالان صنعت استخراح آنرا پیش بینی کرده بودند و ازنظر بیشترشان موقتی است

30

ھش

SYED GAZANFAR ABBAS

26/اردیبهشت/1399

با سلام و عرض ادب ھش ریت شبکہ بیت کوین بہ شدت کاھش یافتہ است؛ ھیچ کس نگران نیست! نباید اینقدر بے حس شوند باید تلاش وکوشش کنند کہ ھش ریت شبکہ بیت کوین فعال شود ودر روند صعود قرار بگیرد و از کاھش بہ طرف افزائش راہ برود

21

رمز ارز

lida.sb

26/اردیبهشت/1399

رمزارز یا کریپتوکارنسی یکی از انواع ارز مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود. رمزارزها معمولاً به صورت غیرمتمرکز کنترل می‌شوند و از این رو در مقابل نظام‌های بانکداری متمرکز قرار می‌گیرند

15

افزایش قیمت بیت کوین

soofi

26/اردیبهشت/1399

هاوینگ در حال تاثیری گذاری رویه بازار میباشدو قیمت ها دچار نوسان شده و با خاموش شدن دستگاه های خانگی و فارم های کوچک هش ریت شبکه و میزان استخراج کاهش یافته.شاید در حال حاضر نوسان قیمت شیب نزولی داشته باشد ولی کاهش هش ریت و افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت شارپی خواهد شد

12

بروز رسانی تجهیزات

noor3

26/اردیبهشت/1399

بعد از هاوینگ بخاطر کاهش درآمد استخراج ، حدود 20 درصد از شبکه استخراج خارج شدند . این مساله کوتاه خواهد بود چون کسانی جایگزین خواهند شد که با تجهیزات مدرن و تنظیم شده و بروز رسانی آنها در آینده دوباره هش ریت تغییر خواهد کرد.

30

برترین کوین نسبت به طلا

mehzad

26/اردیبهشت/1399

با گسترش بیماری کووید-۱۹ در سرتاسر جهان، بسیاری از زنجیره‌های تامین که نیاز به روندهای فیزیکی گسترده دارند، با اختلال مواجه شده‌اند. در این میان طلا نیز از آسیب مصون نمانده است و تامین و نقل ‌و انتقال آن به شدت با مشکل مواجه شده است.

16

ارز دیجیتال

ahmadmostafair

27/اردیبهشت/1399

ببینید ما ور مورد کل ورود صحبت میکنیم ولی الان بخاطر برخی مسایل خیلی کارها ترفند جدیدی گرفته و اگه ارز دیجیتال خودش نتونه با این عوامل وفق بده اتفاق خیلی ناخوشایندی براش رقم میخوره ..در نطر داشته باشیم که در پیرامون خودپون اتفاقات رخ میده مثلا جمع شدن ماینره و نداشتن یک راهبر د درست ..اگه کد کل تغییر کنه یعنی مبنا با یک روش عوض شه ایا میشه ارز دیجیتال را از فرار بودن نجات داد ..

4

افت هش ریت بیت کوین

most@f@

26/اردیبهشت/1399

ریزش هش ریت بعد از هاوینگ یک رویداد طبیعی است و خیلی از تحلیل گرها این رو هزاران بلاک قبل از هاوینگ پیش بینی کرده بودند و طبق گفته یک از این تحلیلگران از تخمین اونها هم پایین تر بوده

16

برتری

mehzad

26/اردیبهشت/1399

بیت کوین و طلا، به عنوان واحد‌های ارزش کمیابی که در سطح جهان در دسترس هستند، از لحاظ بنیادی مشابه‌اند. ولی مشکلات عرضه طلا در این اواخر، تفاوت‌های مهمی را بین این دو دارایی نشان داد. چالش‌های اخیر بازار طلا، برتری خاص بیت کوین را نسبت به این فلز ارزشمند مشخص می‌کند. بیت کوین به زنجیره‌های ضعیف تامین فیزیکی متکی نیست و در سطح جهان در دسترس است

15

کاهش هش ریت بیت کوین

زارع

26/اردیبهشت/1399

درحالی که هش ریت بیت کوین پس ازهاوینگ به شدت کاهش داشت. ولی جای ناراحتی نبود چون فعالان این حوزه کاهش را بیشتر پیش بینی کرده بودندوکاهش هش ریت کنونی تاثیر چندانی براستخراج این ارزدیجیتال ندارد

21

هش ریت و قیمت بیتکوین

naser175

26/اردیبهشت/1399

هش ریت به زبان ساده بیانگر عدد محاسباتی میلیونها ابر کامپیوتر و دستگاههای ماینر مستقر در سرتاسر جهان هست که شبانه روز در حال استخراج بیتکوینهای جدید هستند با نصف شدن پاداش حل بلاکها تعداد معدنچیانی که به ادامه روند استخراج میپردازن کم میشه و خیلی از اونها براشون نمیصرفه ادامه بدن بنابراین هش ریت کاهش و به تبعش سختی شبکه هم کاهش پیدا میکنه وقتی سختی کم بشه بیتکوین راحت تر و بیشتر بدست میاد

24

امری عادی

yaser.n

26/اردیبهشت/1399

کاملا قابل پیش بینی بود که این اتفاق بیفتد و استخراج تا آمدن دستگاه استخراج جدید که با شرایط کنونی استخراج پاداش بیتکوین هم خوانی داشته باشد تا حدودی منسوخ میشود.

24

توضیح داده بودم

hamedjangbogo

26/اردیبهشت/1399

در توضیحات قبل همونطور که گفتم به خاطر از کار افتادن برخی از ماینر های کم استخراج میباشد چون آنها دیگر دستگاه خایشان را به استخراج بیت کوین در نمیاورند چون جز ضرر چیز دیگری ندارد

11

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.