coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.7%

64,600 $

4,211,920,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,163 $

206,195,652 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9991 $

65,141 تومان

Tether

Tether

usdt

3.2%

615.9 $

40,154,072 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.3%

147.23 $

9,599,396 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

0.999 $

65,135 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,161 $

206,127,844 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.5297 $

34,536 تومان

XRP

XRP

xrp

0.4%

0.1522 $

9,923 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.4%

5.48 $

357,296 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بیت کوین (Bitcoin) چیست؟

14/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
 بیت کوین (Bitcoin) چیست؟
BTC
Bitcoin
بیت کوین
معرفی
116110
دقیقه

در سال ۲۰۰۸، درست کمی پس از بحران اقتصادی بزرگ آن زمان، یک مفهوم جدید از پول و دارایی به نام بیت کوین ارائه شد که به عقیده بسیاری از اقتصاددانان می‌تواند آینده اقتصاد جهان را متحول کند و یا حداقل شروع کننده این جریان باشد.

بیت کوین چیست؟

به زبان ساده، بیت کوین، یک ارز و پول دیجیتال و همچنین یک شبکه برای پرداخت‌های مستقیم و بدون واسطه است.

چیزی که بیت کوین را از دیگر پول‌های پیش از خود متمایز می‌کند، غیر متمرکز بودن آن است. غیرمتمرکز بودن یعنی اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی کنترل شبکه را در دست داشته باشد و هیچ کس مالک اصلی آن نیست. هیچ بانک، موسسه، نهاد یا دولتی بیت کوین را کنترل نمی‌کند. در حقیقت کنترل بیت کوین به دست تمام کاربران آن است.

در روش‌های سنتی برای انتقال پول، شما نیاز اعتماد به واسطه‌ها و موسساتی مثل بانک دارید اما با بیت کوین می‌توانید بدون نیاز به اعتماد به هیچ موسسه و نهادی، به تمام جهان و به صورت مستقیم و همتا به همتا پول (بیت کوین) ارسال کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین هیچگونه شکل و فرم فیزیکی ندارد و فقط به صورت دیجیتالی منتقل می‌شود.

از بیت کوین می‌توان همانند پول‌های رایج برای خرید کالا، تبادل و انتقال پول و همچنین مانند طلا برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد. واحد اختصاری ارز بیت کوین، BTC است.

چند ويژگی عمده از بیت کوین که آن را با پول‌های رایج متمایز می‌کند:

تمرکززدایی

مهمترین مشخصه بیت کوین غیرمتمرکز بودن آن است. همانطور که گفتیم، هیچ فرد حقیقی یا حقوقی خاصی کنترل شبکه بیت کوین را در دست ندارد. بیت کوین توسط هرکسی که به شبکه وصل شود، کنترل می‌شود. هر کس در هر جای دنیا می‌تواند با کامپیوتر خود به شبکه بیت کوین متصل شود و برای کنترل شبکه حق رای خواهد داشت. این ویژگی باعث شد تا افرادی که به نهادهای مالی اعتماد ندارند، جذب بیت کوین شوند.

در روش سنتی، بانک یا نهاد مالی وظیفه تایید تراکنش‌ها را بر عهده دارد و این یعنی که امکان جلوگیری و کنترل تراکنش‌ها توسط آن نهاد محتمل است اما در بیت کوین از هیچ تراکنش صحیحی جلوگیری به عمل نخواهد آمد.

بیت کوین مشکل «دوبار خرج کردن» ( که در آن دارایی‌های دیجیتال می‌توانستند کپی و دوباره خرج شوند) را با استفاده از تکنیک‌های پیچیده رمزنگاری حل کرده است. در سیستم‌های الکترونیکی سنتی، مشکل دوبار خرج کردن توسط بانک‌ها حل شده است اما در بیت کوین که یک شبکه کاملا باز است، تراکنش‌ها توسط تمام کاربرانی که به این شبکه متصل هستند، انجام می‌شوند.

محدودیت واحدهای بیت کوین

برخلاف پول‌های رایج (فیات – بدون پشتوانه) مانند دلار و یورو که به تعداد نامحدود چاپ و توسط دولت‌ها صادر خواهند شد، تعداد واحدهای بیت کوین بیت کوین محدود است. در پروتکل بیت کوین مشخص شده است که بیت کوین‌ها محدود باشند و تعداد آن‌ها فقط ۲۱ میلیون واحد خواهد بود. از آنجایی که هر کسی که شبکه بیت کوین متصل می‌شود، پروتکل‌ و قوانین را می‌پذیرد، پس از رسیدن بیت کوین‌ها به عدد ۲۱ میلیون واحد، دیگرهیچ بیت کوینی استخراج نخواهد شد. این مسئله از نظر ریاضیات اثبات شده است.

چه کسی واحدهای بیت کوین را تولید می‌کند؟

واحدهای بیت کوین توسط سازمان متمرکز خاصی تولید و صادر نمی‌شوند. افرادی به نام استخراج‌کننده یا به اصطلاح ماینر (miner) می‌توانند سخت افزارهای قدرتمند خود را برای حفظ امنیت شبکه بیت کوین به کار بگیرند. طی این فرایند بیت کوین تولید می‌شود و به عنوان پاداش به ماینرها تعلق می‌گیرد.

محدود بودن واحدهای بیت کوین موجب کمیابی، عدم تورم و ارزشمندی آن در طول زمان خواهد شد. به دلیل این ویژگی بیت کوین، افراد زیادی بیت کوین را به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش (مانند طلا) خریداری و نگهداری می‌کنند.

نیمه‌ناشناس بودن بیت کوین

در سیستم‌های پرداخت الکترونیکی سنتی، مشتریان معمولا نیاز به ثبت نام یا افتتاح حساب با مشخصات شناسایی خود دارند. اما در بیت کوین کاربران به نوعی نیمه ناشناس هستند. برای ارسال بیت کوین نیاز به ارائه مشخصات کاربری یا حتی ایمیل نیست. پروتکل بیت کوین به‌گونه‌ای طراحی شده که برای تایید تراکنش‌ها شبکه نیاز به دانستن اطلاعات هویتی کاربران ندارد. در بیت کوین هرکاربر با کیف پول خودش شناسایی می‌شود.

تراکنش‌های بیت کوین شفاف هستند یعنی هرکس که بخواهد می‌تواند یک تراکنش را پیگیری کند اما نه به این معنی که اطلاعات هویتی افراد مشخص شود و تنها می‌توان آدرس‌های هر کیف پول را مشاهده کرد.

با این حال صرافی‌های بیت کوین، برای جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه اقدام به احراز هویت از کاربران خود می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه جرم با بیت کوین ها خریداری یا فروخته شده، بتوان آن‌ را از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد. به همین جهت بیت کوین روش خوبی برای جرائم یا پولشویی نخواهد بود.

تغییرناپذیری

هنگامی که یک تراکنش بیت کوین انجام شود، دیگر قابل برگشت نیست. در سیستم‌های سنتی می‌توان تراکنش‌ها را دستکاری کرد اما زمانی که یک تراکنش در بیت کوین ثبت شد، آن تراکنش برای تمام اعضای شبکه ارسال می‌شود و به عنوان ثبت شده قرار می‌گیرد. از این رو دیگر هیچ کس نمی‌تواند آن تراکنش را برگشت بزند.

پس:

  • بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی منتقل و استفاده می‌شود. بیت کوین یک ارز فیزیکی و لمس پذیر نیست نیست.
  • بیت کوین یک شبکه همتا به همتا و غیرمتمرکز است که هیچ نهاد یا سازمان مرکزی آن را کنترل نمی‌کند.
  • تعداد واحدهای بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد است و تنها ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود خواهد داشت.

چه چیزی به بیت کوین این ویژگی‌ها را داده است؟

نحوه کار – فناوری زیرساختی و استخراج بیت کوین

بیت کوین روی یک پایگاه داده غیرمتمرکز به اسم بلاک چین فعالیت می کند.به زبان ساده، بلاک چین یک دفترچه یادداشت دیجیتال است که اطلاعات می‌توانند روی آن به صورت توزیع شده و غیرقابل تغییر، ثبت شوند.

این اطلاعات هر چیزی می‌توانند باشند اما در بیت کوین، اطلاعاتی روی بلاک چین ثبت می‌شوند، تاریخچه تراکنش‌ها هستند.

تاریخچه تمام تراکنش‌های بیت کوین روی یک دفتر دیجیتال به نام بلاک چین ثبت می‌شود. هر کسی که به شبکه بیت کوین متصل می‌شود (که اصطلاحا نود – node نام دارد) یک کپی کامل از بلاک چین را دریافت می‌کند. هر تراکنشی که به بیت کوین ارسال می‌شود توسط این کامپیوترهای متصل به شبکه بررسی می‌شود و هر کامپیوتر به آن تراکنش رای می‌دهد. گروهی تراکنش را تایید می‌کنند و گروهی آن را غیرمعتبر می‌دانند. در نهایت با رای اکثریت مشخص خواهد شد که تراکنش معتبر است یا خیر.

اگر تراکنش توسط کامپیوترهای متصل به شبکه تایید شود روی برگه‌ای به نام بلاک ثبت می‌شود و سپس بعد از گذشت یک زمان مشخص، این بلاک‌ها به هم متصل می‌شوند و از بهم پیوستگی بلاک‌ها، بلاک چین (در معنای لغوی به معنای زنجیره‌ای از بلاک‌ها) پدید می‌آید.

استخراج بیت کوین چیست؟

از آنجا که بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است و برای ادامه بقا نیاز به توزیع و تایید تراکنش ها به صورت غیرمتمرکز دارد. استخراج یک نوع فرایند رقابتی است که در پروتکل بیت کوین به منظور ایجاد انگیزه برای پایداری شبکه و تولید بیت کوین جدید طراحی شده است. در این عملیات برای ثبت یک بلاک در بلاک چین، کامپیوترهای ماینر باید طی فرایند ریاضی پیچیده، معادلات ریاضی را حل کنند و هر کس که زودتر به جواب برسد، بیت کوین تولید شده و به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد. این کار نیازمند داشتن سیستم‌های سخت افزاری قدرتمند و برق است.

به منظور حفظ شبکه و تاخیر در تولید واحدهای جدید بیت کوین، استخراج بیت کوین به مرور زمان سخت تر و سخت‌تر می‌شود و پاداش استخراج کم‌تر می‌شود. در حال حاضر هر ده دقیقه ۱۲.۵ بیت کوین تولید می‌شود. تاکنون بیش از ۱۷ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده است. پیش‌بینی می‌شود که استخراج تمام واحدهای بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد.

چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

در اواخر سال ۲۰۰۸، ابتدا گزارش عملکرد (WhitePaper) بیت کوین ارائه شد و سپس در سال ۲۰۰۹ رسما شبکه بیت کوین آغاز به کار کرد. در گزارش عملکرد بیت کوین، نام مستعاری به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به عنوان سازنده این پروتکل به چشم می‌خورد. با این وجود، اکنون که بیش از ۱۰ سال از تولد بیت کوین می‌گذرد، هنوز هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو مشخص نیست و فقط یک سری حدس و گمان نه چندان معتبر درباره آن وجود دارد.

ساتوشی ناکاموتو می‌تواند یک فرد حقیقی، یک گروه برنامه نویسی، یک دولت یا هر چیز دیگری باشد. گفته می‌شود که در زمان ساخت بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو در اولین روزهای استخراج این ارز دیجیتال برای خود حدود ۱ میلیون واحد بیت کوین برداشته است که با قیمت فعلی این ارز دیجیتال، رقم به شدت قابل توجهی‌ است. با این میزان دارایی، اگر هویت او مشخص بود، امروزه به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان در نظر گرفته می‌شد.

چه چیزی ارزش بیت کوین را تعیین می‌کند؟

قیمت بیت کوین مانند هر کالا یا پول دیگری با عرضه و تقاضا بالا و پایین می شود. با افزایش تقاضا برای بیت کوین، قیمت آن هم افزایش می‌یابد و با کاهش تقاضا، از قیمت آن کم می‌شود. بیت کوین ها به تعداد محدود ۲۱ میلیون واحد وجود خواهند داشت به همین دلیل کمیابی آن نقش به‌سزایی در افزایش تقاضا دارد که با کمبود عرضه همراه است.

نوپایی بازار بیت کوین و عدم وجود قانون‌گذاری درست تا این زمان، موجب شده است تا این بازار به شدت پرنوسان و پرریسک باشد. نوساناتی که طی یک سال در بازار سهام رخ می‌دهد می‌توانند در یک روز برای بیت کوین انجام شود. همچنین امکان دستکاری مصنوعی در بازار بیت کوین وجود دارد که ریسک سرمایه‌گذاری را دو چندان می‌کند.

بیت کوین ها را در کجا ذخیره کنم؟

در بحث ارزهای دیجیتال برای ذخیره ارز نیازی به افتتاح حساب در بانک‌ها یا شرکت‌های متمرکز ندارید. در این فضا خودتان بانک خودتان هستید. یک کیف پول ارز دیجیتال، ابزاری برای ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال است. کاربران بیت کوین می‌توانند از انواع مختلف کیف پول بیت کوین استفاده کنند.

برای بیت کوین نسبت به نیاز کاربران، انواع مختلف کیف پول وجود دارد. کیف پول‌های موبایل، کیف پول‌های دسکتاپ، کیف پول‌های تحت وب، کیف پول‌های کاغذی و کیف پول‌های سخت افزاری مهمترین انواع کیف پول هستند.

کیف پول‌های موبایل، دسکتاپ، تحت وب و کاغذی رایگان هستند و کاربران می‌توانند آن‌ها را به راحتی دانلود و نصب کنند. اما کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل فیزیکی بودن، باید خریداری شوند.

کلاینت و کیف پول رسمی بیت کوین، بیت کوین کور (Bitcoin Core) نام دارد که کاربران را مستقیما به بلاک چین بیت کوین متصل می‌کند. استفاده از این کیف پول نیازمند دانلود بیش از ۱۲۰ گیگ اطلاعات و مشخصات قدرتمند سخت افزاری است که برای کاربران تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود.

 

در عوض گزینه‌های ساده‌تر و بسیار کم حجم‌تری برای کاربران تازه‌کار وجود دارد که پیشنهاد می‌شود از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی بیت کوین، معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین را نسبت به دستگاه خود (موبایل، دسکتاپ یا تحت وب) به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

برخی از نرم افزارهای کیف پول‌ هم می‌توانند به صورت همزمان، چند ارز دیجیتال مختلف را ذخیره کنند.

توجه داشته باشید که تراکنش‌های بیت کوین بدون برگشت هستند و شبکه بیت کوین زیر نظر هیچ سازمانی قرار ندارند. به همین دلیل، حتما از کیف پول خود نسخه پشتیبان یا همان بک‌آپ تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاهی که کیف پول روی آن نصب است، بتوانید مبالغ خود را روی دستگاه دیگری بازیابی کنید. همچنین به هیچ عنوان رمزعبور یا کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

چگونه بیت کوین بخرم؟

خرید بیت کوین از سایت‌های فروشنده بیت کوین و یا به‌طور مستقیم از طریق افراد دیگر انجام می‌پذیرد. شما می توانید با روش‌های مختلفی مانند کارت‌های اعتباری، حساب‌های اینترنتی و یا حتی با سایر ارزهای دیجیتال، از سایت‌ها یا افراد حقیقی، بیت کوین خریداری نمایید.

برای خرید بیت کوین فرایند زیر را باید در نظر بگیرید:

۱- نصب کیف پول بیت کوین

۲- پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین (سایت یا فرد حقیقی)

۳- انتقال پول به فروشنده و دادن آدرس کیف پول برای دریافت بیت کوین‌های خریداری شده (بعضی از سایت‌ها خودشان دارای کیف پول هستند)

۴- انتقال بیت کوین از فروشنده به کیف پول شما

بیت کوین قانونی است؟

تاکنون دولت های زیادی از جلمه ایران درباره بیت کوین موضوع روشنی از خود بروز نداده‌اند اما به صورت یک عرف، بیت کوین غیرقانونی نیست. بعضی از دستگاههای قضایی مانند چین و روسیه، ارزهای دیجیتالی را قانونی نمی‌دانند اما از نظر اجرایی عموم مردم می‌توانند از بیت کوین استفاده کنند. البته به دلیل ماهیت خاص بیت کوین، به احتمال زیاد در آینده قوانین جامعه برای این حوزه تعیین خواهد شد.

بیت کوین نوعی پول است و پول هم مانند کالاهای دیگر، می‌تواند برای فعالیت‌های مجرمانه مانند پولشویی یا خرید و فروش کالاهای غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال پیگیری جرائم انجام شده با بیت کوین غیرممکن نیست. یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه، کشور ژاپن است. در ژاپن که حجم معاملات میلیارد دلاری بیت کوین و ارزهای دیجیتال در آن صورت می‌گیرد، دولت توانسته با ثبت صرافی‌ها و ارسال بخشنامه‌های مالی به آن‌ها از بروز پول‌شویی و کلاهبرداری جلوگیری کند.

طبق تحقیقات موسسه بزرگ آسیا نیکی (Nikkei Asian)، پرونده‌های مشکوک به پول‌شویی مربوط به ارزهای دیجیتال در ژاپن، نسبت به پول‌شویی با ارزهای سنتی، مانند سوزنی در انبار کاه است. به گزارش این بنیاد، طبق آمار رسمی اداره پلیس ژاپن، از آوریل تا دسامبر ۲۰۱۷، صرافی‌های ارزهای دیجیتال مورد مشکوک به پول‌شویی را گزارش داده‌اند. این در حالی که است که در سال ۲۰۱۷ جمعاً حدود ۴۰۰,۰۰۰ گزارش پول‌شویی با ارزهای رایج، توسط پلیس بررسی شده است.

در کشورهای زیادی از جمله ایران قوانین مشخصی برای بیت کوین تعریف نشده است اما استفاده از بیت کوین برای مردم تقریبا در هیچ‌ جای جهان به عنوان جرم مشخص نشده است مگر در فعالیت‌های مجرمانه. در چند کشور مانند ایالات متحده، کره جنوبی، ژاپن ، هنگ‌کنگ و مالزی صرافی‌های بیت کوین به صورت قانونی و رسمی در حال فعالیت هستند.

آیا بیت کوین هک می‌شود؟ امنیت بیت کوین چگونه است؟

از دیدگاه تئوری هر شبکه ای یک راه نفوذ وجود دارد که بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست. روی کاغذ، هر نوع رمزنگاری قابل شکستن است. اما می‌توان گفت که هک کردن شبکه و دوبار خرج کردن در بیت کوین با توجه به گستردگی فعلی آن تقریبا غیرممکن است. شبکه اصلی بیت کوین تاکنون هک نشده است و دوبار خرج کردن تاکنون در بیت کوین اتفاق نیفتاده است و احتمالا این اتفاق تا ابد رخ نخواهد داد.

کیف پول‌ها و صرافی‌های بیت کوین می‌توانند هک شوند و تا به حال چندین هک بزرگ در این زمینه رخ داده است اما خود شبکه بیت کوین تاکنون هیچگونه مشکلی از بابت امنیت نداشته است. این موضوع را می‌توان با اینترنت مقایسه کرد. هک شدن یک وب‌سایت روی اینترنت به معنای هک شدن خود اینترنت نیست.

قیمت بیت کوین

یکی از دلایل اصلی توجه مردم به بیت کوین، رشد قیمت شدید این ارز دیجیتال در طول عمر ۱۰ ساله خود بوده است.

اگر در سال ۲۰۱۰ که قیمت هر واحد بیت کوین حدود ۱۰ سنت (۰.۱ دلار) ارزش داشت، معادل ۱,۰۰۰ دلار بیت کوین می‌خریدید، امروز بیش از ۴۰ میلیون دلار سرمایه داشتید. آگاهی عمومی درباره بیت کوین در سال ۲۰۱۷ که قیمت این ارز دیجیتال به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید، تا حد بسیار بالایی افزایش یافت.

با نگاهی به تاریخچه قیمت بیت کوین متوجه می‌شوید که در طول ۱۰ سال از پیدایش بیت کوین، این ارز دیجیتال همواره اوج‌گیری‌های بزرگی داشته و از سوی دیگر دچار سقوط‌های بزرگی هم شده است. از این رو سرمایه‌گذاران باید همواره در مقابل ریسک‌های زیاد سرمایه‌گذاری در بیت کوین آگاه باشند.

مسائلی مانند شرایط قانون‌گذاری، کاربردی شدن (پذیرش)، مسائل فنی، دستکاری بازار، پاداش استخراج و … می‌توانند باعث تغییرات قیمت بیت کوین شوند.

خلاصه

۱- بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی منتقل و استفاده می‌شود.

۲- بیت کوین یک شبکه همتا به همتا و غیرمتمرکز است که هیچ نهاد یا سازمان مرکزی آن را کنترل نمی‌کند.

۳- تعداد واحدهای بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد است و تنها ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود خواهد داشت. واحدهای بیت کوین طی فرایند استخراج تولید می‌شوند.

۴- بیت کوین توسط فرد یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است که تاکنون هویت واقعی او مشخص نیست.

۵- بیت کوین روی یک دفترکل غیرمتمرکز و توزیع شده به نام «بلاک چین» فعالیت می‌کند و تراکنش‌های بیت کوین روی بلاک‌هایی در بلاک چین ثبت می‌شوند.

۶- در شبکه بیت کوین همه اعضای شبکه برای تایید تراکنش‌ها حق رای دارند.

۷- بیت‌ کوین‌ها در نرم افزاری به نام کیف پول ذخیره،ارسال و دریافت می‌شوند.

۸- با بیت کوین مانند پول می‌توان کالا و خدمات خریداری کرد یا مثل طلا برای سرمایه‌گذاری آن را نگهداری کرد.

۹- وضعیت قانونی بیت کوین در کشورهای مختلف هنوز شفاف‌سازی نشده است اما برای مردم غیرقانونی نیست.

۱۰- بیت کوین به شدت پرنوسان است و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند دارای ریسک بسیاری باشد.

۱۱- از نظر امنیت شبکه بیت کوین تاکنون هک نشده است اما کیف پول‌ها و صرافی‌ها می‌توانند هک شوند.

۱۲- خرید بیت کوین از سایت‌های فروشنده بیت کوین و یا به‌طور مستقیم از طریق افراد دیگر انجام می‌پذیرد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها


تحلیل کاربران

بیت کوین

arashft

06/مهر/1398

پیش بینی های تحلیلگرا میگه که قیمت بیت کوین تا سال دیگه افزایش پیدا میکنه پس بهتره که کمی از پولی که میخواید سرمایه گذاری کنید رو صرف خرید بیت کوین کنید مطمئنا ضرر نخواهید کرد

75

بیت کوین

[email protected]

20/تیر/1399

برای سرمایه گذاری به نظر من بیت کوین یک انتخاب منحصر به فرد هست چون فعلا در حال رشد قیمت هست. در زندگی یا ریسک کن یا موقعیت های خوب رو از دست بده.

35

استفاده برای همه

hamidnike

13/آبان/1398

یکی از بهترین مزایای بیت کوین اینه که همه میتونن ازش استفاده کنن و غیر متمرکز واینکه میشه به چند صد واحد ان را تقسیم کرد

67

بیت کوین

amyr_sh

03/مهر/1398

ارز دیجیتال باعث ضرر آدم نمیشه اگر صبور باشه چون این افت و خیز ها همیشه هست و باید صبر کرد تا این افت و خیز و تا حدودی ثابت شد که بتوان از این ارزهای به کسب درآمد ثابت پرداخت

78

سلام

Hossein6689

15/اسفند/1399

بیتکوین یکی از بهترین راه برای درآمد زایی و سرمایه گزاری است اما بعضی ها میگن که نمیشه از این طریق درآمدی کسب کرد ولی من با این ها مخالفم و بیتکوین رو یکی از بهترین راهای کسب درآمد میشناسم

19

درباره بیت کوئین

kingAhmad

27/آذر/1398

مطلب بسیار جذابی بود. واقعا ارزش مطالعه کردن داره و به همه ی دوستان پیشنهاد میدهم حتما این مطلب را یکبار نه بلکه دو بار بخوانند چون نکات بسیار مهمی داره. دمتون گرم

56

تفاوت

absama

21/آذر/1400

این طرز فکر متفاوت هست که باعث تمایز یک شخص و پیشرفت جامعه می‌شود شما فکر کن همیشه در طول تاریخ افرادی که جلوتر از زمان خودشون حرکت کردن باعث پیشرفت جامعه و مدنیت شدند ، بیت کوین هم نمونه از همینه

2

بیت کوین

[email protected]

28/مرداد/1400

بنظر باید از بیت کیون استفاده کرد امروزه همی دنیا از ارز دیجیتال استفاده میکنه استفاده از ارز دیجیتال یا فیقر یا سرمایه دار

14

بیت کوین

vahid.840.

19/خرداد/1399

از الان دارم چند سال دیگه می بینم تمام معامله های دنیا با ارز بیت کوین انجام میشه با تمام احترام به ارزهای دیگه ولی بیت کوین باارزشترین ارز دنیا

32

بیت کویین

[email protected]

29/مهر/1400

اگه اشتباه نکنم اولین ارز دیجیتال شناخته شده در شبکه اینترنتی هست که روز بروز طرفداران خاص خودشه رو داره پدر بازار جهانی موفق تر بوده

5

افزایش

mahdi83.com

14/فروردین/1399

بهترین متن برای افزایش بیت کوین ها هست خیلی راهنماییم کرد به نظر من هرکسی که این رو نخونه خیلی ضرر کرده

45

جایگزین خوبی برای پول های کاغذی

ShaMeti

16/اسفند/1398

بنظر من دیگه یواش یواش تمام دولت ها تصمیم به استفاده از بیت کوین میگیرن و واقعا تصمیم عاقلانه ای هم هست... چون جایگزین بسیار خوبی برای پول های کاغذیه و خیلی راحت تر هست و بنظرم امنیتش هم بیشتر...امیدوارم هرچه زود تر تو ایران هم چنین اتفاقی بیوفته و بیت کوین به رسمی شناخته شه

36

بیت کوین

Ali09122465129Malekzadehfard

03/اسفند/1399

میشه گفت یه ابتکار جهانی و بی نظیر برای جهانی ازاد وامکانات ازاد برای مبادله مشخص نیست ماهیت سازنده این ارز دیجیتال ولی قابل قدردانی وستودنیست

20

تشکر

chilka

21/مهر/1400

بسیار عالی .خیلی خوب و شفاف توضیح داده شد .تشکر بابت وقتی ک میزارید برای اگهی بیشتر افرادی ک تازه کار هستند

2

سپاس از کوین گرام

Roozbeh9277

07/فروردین/1399

دوستان عزیز و زحمت کش کوین گرام از همتون ممنونم به خاطر اطلاعات کامل و جامع درباره رمز ارزها و نحوه استخراج و معاملات اونها . من سایت های زیادی رو در این باره خوندم اما به جرات میگم هیچ برنامه ای اینقدر کامل و جامع و یکجا ندیدم . کار شما تاثیر بسزایی در رشد و آموزش اذهان عمومی برای هرچه بهتر و بیشتر جا افتادن موضوع ارز دبجیتال در ایران داره . از صمیم قلب میگم خسته نباشید .

42

بیت کویین

ww13

25/فروردین/1399

به نظر من بیت کویین خیلی خوب است از این جهت که ایران تحریم شده ما میتوانیم بیت کویین را بدون هیچ هزینه ای به دست اوریم

28

بیت کوین

محمد76

10/بهمن/1398

آخه چجوری میشه اعتماد کرد که صاحبش معلوم نیست. بعد من که تازه واردم نمیتونم اعتماد کنم به این از دیجیتال.باید یه نقطه اعتماد داشته باشه

38

ارز دیجیتال

tiamo

17/آبان/1398

به نظر بنده در اینده نه چندان دور ارزهای دیجیتال جای این سیستم فعلی پولی رو میگیرند وباید از حالا روی این روش سرمایه گذاری کرد تا بتوان در سالهای اینده بتوانی از سرمایه داران باشی تا افراد نوپا.به نظر بنده بیت کوین و همین کوین ارزهای قابل اعتماد و قابل سرمایه گذاری خواهند بود که در اینده ثروتمند رو از فقیر مشخص میکنه

55

بیت کوین

majidsoltsni

29/خرداد/1400

سلام بیت کوین فعلا در حال پر کردن گپش می باشد احتمال زیاد بتواند این قیمتها رو پشت سر بگذارد دوستان لطفا دوستان خود را لایک کنید

12

ارزش جهانی

Ehram

16/مهر/1399

دوستان این بیت کوین در آینده میتونه ارزشی بی نهایت داشته باشه پس تا میتونید ارز بخرید! این پست رو هم لایک کنین عزیزان

29

دیجیتال

[email protected]

04/اسفند/1399

دنیا باید پیشرفت کنه و یکی از بزرگترین تغییرات اون همین ارز دیجیتاله به امید روزی که تمام واسطه های پول حذف بشن...

23

نظر

AliBeikpour

01/بهمن/1398

بیت کوین به مراتب بالا پایین های خودشو داره، اما همچنان رو به بالاس و درحال افزایشه. تا تابستون احتمالا رکورد دیگه ای توسط این ارز زده بشه

44

ریسک در سرمایه گذاری

matin20212

09/دی/1399

یه موضوع بسیار مهم بیت کوین اینه که اگه یه روز دولت امریکا بیت کوین رو غیر قانونی اعلام کنه ارزشش از چند هزار دلار به چند دلار میرسه برای همین هیچکس تمام داراییشو رو بیتکوین سرمایه گذاری نمیکنه

25

دنیای ارز دیجیتال

mahdimousaviid3

21/اسفند/1399

سلام خسته نباشید بابت این مقاله و مفاهیم پر ارزشی که گذاشتید سپاس گذارم. این مقاله می‌تونه برای کسایی که تازه وارد این عرصه شدن مفید باشه . ولی غیر ممکنه که تو این دنیا و اینروزا صاحب بیت کوین ناشناخته باقی مونده باشه و این یک دروغ خیلی بزرگه من که به شخصه باور نمیکنم هنوز سازنده اون ناشناس بوده باشه لا اقل برای اون بالا دستی ها...

24

تشکرانه

mohammadmassumi80

21/دی/1398

خیلی خوبه فک میکنم ک بیت کوین در سالهای آینده جایگزینی خوب واسه دیگر ارزها بشه،خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون،دمتون گرم،

47

بیت کوین

Mb13801380

07/اردیبهشت/1399

بیت کوین یه پول مجازیه که بیشتر افراد دارن به طرف او میرن چه کسی باور میکرد وقتی سال ۲۰۰۸ بیت کوین امد اینطوری رشد کنه بعد از ۵ یا ۶ سال یه جهش خوب کرد اولا خیلیا میگفتن الکیه

44

بیت کویین بهترین اتفاق

ali3eyf

25/مهر/1399

به نظر من بیت کویین ارز قابل اعتمادیست ولی با ریسک زیاد ولی قطعا نتیجه ی خوبی داره چیزی از ادم نمیگیره ولی کمک میکنه به انچه میخوای کم وبیش برسی

25

بیت کوین

moohamad887

06/تیر/1399

بیت کوین عالیه و از نظر من یکی از بهترین راههای کسب درامد در کشور است پیشنهاد میکنم ک بیت کوین را امتحان کنید

30

بیت کوین

mohammd82

19/اسفند/1398

غیر متمرکز بودن و در تصاحب دولتها نبودن ارزها خصوصا بیت کوین برترین نقطه قوتاوست"چدچزچزچزندنیملخلتی

37

بیت کویین

hajalireza

25/مهر/1398

هنوز که هنوزه مطلبی در مورد بیت کویین میخونم متعجب فکر میکنم که عجیب چیزی هستش.واقعا دریای بی انتهایی هسش

62

بتکوین

moji

08/مهر/1398

غیرمترکز بودن بیتکوین در بستر بلاک چین یکی از مهم ترین خصوصیات اونه و تنها ایراد بیتکوین نداشتن ثبات قیمتی برای معامله گران هست

64

بیت کوین

hasan.taheri

02/تیر/1400

به نظر من سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال یک راه آسان برای ثروتمند شدن که البته بازاری ریسکی هست ولی جذاب و از طرفی چون آینده اقتصاد جهان به سمت دیجیتال حرکت میکنه پس سرمایه گذاری در این بازار به ریسکش می ارزه

13

بیت کوین

Mobinh8585

22/فروردین/1399

بیت کوین یه ارز عالی است و طبق تحلیلگرا تا سال آینده قیمت بیت کوین افزایش پیدا خواهد کرد و ما می توانیم با سرمایه گذاری بیت کوین آینده ی خود را بسازیم اما هیچوقت این موضوع را فراموش نکنید که بیت کوین یه ارز بی ثبات است و همیشه در حال تغییر کردن است

39

بیتکوین

sorooshh

13/اردیبهشت/1399

بیتکویین بهترین ارزی هست که تا حالا ووجود داره همچنان یکه تازی میکنه،از شما بابت اطلاعات لحظه ای و مفیدتون واقعا تشکر میکنم

36

نسل بعدی ارزهای دیجیتال

virus

26/فروردین/1399

به نظرم باید ارز دیجیتال دارای محدودیت مثلا ۲۱ میلیون نباشه این خودش عاملی برای شکست بیت کوین در آینده در جهت معاملاتی خواهد شد و تنها برای سرمایه گذاری استفاده خواهد شد .... بیت کوین قیمتهای بسیار نجومی تری به خود خواهد دید .... ارزش بسیار بالا امکان استفاده آن برای معاملات را روز به روز پایین خواهد آورد زیرا خدمت یا کالایی با ارزشی به نسبت ارزش آن وجود نخواهد داشت

34

بیت کوین

ginamin

02/اسفند/1398

خوبه چون میشه نقل وانتقال پول بدون هیچ هزینه ای و در یک لحظه امکان پذیره واین ارز دیجیتال دنیا را متحول کرده

47

نقد کردن بیت کوین

hossein110

04/بهمن/1398

سلام مطالب بسیار مفید بود اما برای من که تاره وارد شدم کمی گنگه کاش زودتر پیگیر این موضوع میشدم و بازهم فکر میکنم دیر نیست و میشه کار کرد فقط برام یه سوال بوجود اومده و هنوز پاسخ شفافی نیافتم اگه بخوام بیت کوین رو نقد کنم باید چیکار کنم؟؟؟ اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم

47

تازه واردم

sajad amini

16/مهر/1398

نظر من این هستش که برای ایران خیلی خوبه مخصوصا توو این شرایط تحریم که نمیشه ارز هارو با بانک های جهانی مبادله کنیم

64

عالی

nima55

04/اردیبهشت/1399

اگه بتوانیم بابرنامه و از طبق اصول کار کنیم مطمئنا درآمد بالایی خواهیم داشت،البته شانس هم اهمیت زیادی دارد..

32

ارزش

aghaeih

14/مهر/1399

با ده سال تاخیر وارد شدم ولی بسیار خوشحالم که دارم فعالیت می کنم و امیدوارم همه ارزش وجودی آن را بفهمند و وارد فعالیت شوند

28

بیت کوین

soheilw

02/اردیبهشت/1399

بهترین راه حل بری کسب در آمد می باشد کسانی که به دلیل بیکاری یا به دلیل کرونا در خانه مانده اند میتوانن از این راه کسب در امد کنن و با انواع ارز اشنایی پیدا کنن

33

تحریم

mehrdad32

24/فروردین/1399

قطعا از راه های دور زدن تحریمات کشور های علیه همدیگر استفاده از این گونه ارز های دیجیتال است که غیر متمرکزند

40

بیت کوین

amir19

28/تیر/1399

این ارز دیجیتالی با بالا رفتن روز به روز به قیمتش مردم را خیلی وس وسه خود کرده است ........‌.........

26

جایگاه بیت کویین

iamir_bs

15/آذر/1399

بیتکویین ارزی است که در اینده ای نه چندان دور ،میشود سر منشع تمام ارز ها و انقلاب عظیمی در نظام ارزی جهان به وجود می اورد که ارز کاغدی را به ارز دیجیتال تغییر می دهدو دوره ارز کاغذی را به پایان می رساند.

19

بیتکوین،پناهگاه امن در خاورمیانه

PeYmAn1122

25/اسفند/1398

هرچند تعیین میزان تقاضا برای بیت کوین در بازارهای غیررسمی خاورمیانه کار سختی است، اما برخی معامله‌گران از کشورهای مختلف در این منطقه، از جذابیت بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش (و نه یک دارایی احتکارآمیز) خبر می‌دهند که جذابیت آن نسبت به هر زمان دیگری افزایش یافته است.

42

بیت کوین

ilnazhamidi

12/آبان/1398

بیتکوبن میتونه درآمد عالی باشه اگر تو ایران جا بیفته و همه قدرت درکش رو داشته باشن و استخراجش رو بتونن یاد بگیرن

60

درآمد بیتکوینی

ahmadreza 2500

30/اردیبهشت/1399

سلام بیشترتون در مورد بیت کوین میدانید ولی اکثرا فقط فکر میکنید که فقط میشه با ماینر بهش دست یافت ولی میشه فقط با زدن یک کلیک توی گوشی در هر ساعت مقداریش رو به دست آورد منبع:سایت ملیونر باش الان که دارم اینو مینویسم هر بیت کوین   ۱۶۶ میلیون تومن هست منبع: سایت ارزدیجیتال

29

بیت کوین چیست چه کارایی دارد

rezaatayi09

22/خرداد/1399

بیت کوین در حال حاضر قوی ترین ارزه جهان است وبدون واسطه میتوانید در آن سرمایه گزاری کنید بدون هیچ حق دلالی که به کسی بدید بیت کوین برای کشورهای اروپایی خیلی مفید بوده و همه نقل و انتقالات خرید و فروش محصولات خود به راحتی به دست میارن وما هم امیدواریم که کشور اسلامی ایران هم به زودی با این ارز دیجیتالی برای ملت و مردمش راهی بی اندیشد تا که بتوانیم از بیت کوین درآمدی برای مردم و ملت باشد

31

بهترین ارز

fatemeh76

05/آبان/1398

چون تعدادش محدوده بعدها بیشتر میشه ازش سود کرد وقتی کالا کم باشه تقاضا زیاد میشه پ قیمتش بالاتر میره اینجوری میشه بیشتر سود کرد واینکه قابل هک هم نیست اونو خیلی قابل اعتماد میکنه هرکی حالا بیت کوین بخره بعدا سود میکنه

65

بیت کوین

Mr.m,omid sa'ad

19/فروردین/1399

توضیحاتی که این مقاله درباره بیت کوین داده است بسیار بسیار آگاهی دهنده و مفیده.چون بیت کوین یک ارز تازه و نوپا هست این اطلاعات برای فرهنگ سازی بسیار خوبه. بنظرمن سرمایه گذاری روی بیت کوین خیلی عالیه ولی درعین حال بسیار ریسک داره،و باید قبل از سرمایه گذاری اطلاعات زیاد کسب کرد،ولی میتوان سرمایه خوبی بدست آورد.

44

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.