coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0%

66,978 $

3,851,235,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,122 $

179,539,150 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.3%

579.6 $

33,328,150 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.8%

172.6 $

9,924,500 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

57,494 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,119 $

179,370,675 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.5212 $

29,969 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

6.4 $

368,000 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.6%

0.1532 $

8,809 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

اکو اسمارت و بنک آو ترون؛ پروژه‌های کلاهبرداری جدید

26/خرداد/1399
افزودن به نشان شده ها
اکو اسمارت و بنک آو ترون؛ پروژه‌های کلاهبرداری جدید
Tron
مغرفی
امنیت
اخبار
6118
7 دقیقه

اکو اسمارت (Eco Smart)، یک طرح کلاهبرداری با برچسب «قراردادی هوشمند ترون» است که با ادعای جذب سرمایه برای ایجاد توکن «ECS»، از کاربرانِ خود ارز دیجیتال ترون دریافت می‌کند. بنک آو ترون (‌Bank of Tron) نیز پروژه‌‌ای کاملاً مشابه با اندکی تغییرات در پلن‌ها و درصد سود است. سازوکار و فعالیت هر دوی این پروژه‌های کلاهبرداری، از طریق جذب افراد با روش هرمی است و شباهت بسیار زیادی با طرح‌های کلاهبرداری پانزی دارد.

جذابیت ارزهای دیجیتال برا مردم و خلاء آگاهی کافی در سطح جامعه، فرصت را برای کلاهبرداران فراهم کرده است تا با ایجاد پروژه‌های کلاهبرداری که هیچ فعالیت مفیدی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و هیچ پشتوانه علمی ندارند، به سود برسند. در ماه‌های اخیر این پروژه‌ها بیشتر از گذشته گسترش پیدا کرده‌اند. دابل‌ وی، دگ کوین و پای نتورک تعدادی از پروژه‌ها هستند، حالا اکو اسمارت و بنک آو ترون نیز به جمع این پروژه‌ها پیوسته‌اند. در ادامه، با بررسی این دو پروژه با ارزدیجیتال همراه باشید.

سوء‌استفاده از نام قراردادهای هوشمند برای کلاهبرداری

همان‌طور که در پست مربوط به طرح کلاهبرداری دابل وی هم گفته شد، این روزها نام «قرارداد هوشمند» به ابزاری برای کلاهبرداری تبدیل شده است. این پروژه‌ها سعی دارند تا با این روش، خود را از دیگر پروژه‌های کلاهبرداری متمایز کند.

این حقیقت که قرارداد هوشمند یک نوآوری فوق‌العاده است، دلیل نمی‌شود که از آن برای مقاصد کلاهبرداری استفاده نشود. در کلاهبرداری بودن یک طرح، ابزار اهمیت ندارد. چه از یک شرکت صوری استفاده شود، چه از یک سایت و چه از یک قرارداد هوشمند، یک طرح کلاهبرداری از نظر ذاتی همیشه کلاهبرداری است و فقط با شکل‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد.

هر کسی می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم (حتی گاهی اوقات کمتر از ۱۰۰ دلار) یک قرارداد هوشمند بسازد، اما نمی‌توان گفت که این قرارداد هوشمند سالم است و کاربرد واقعی دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با کمتر از ۲۰۰ هزارتومان یک وب‌سایت بسازید. ماهیت سایت شما با ماهیت سایت آمازون یکی است و هر دو لقب وب‌سایت را یدک می‌کشند. اما آیا ارزش وب‌سایت شما با ارزش وب‌سایت چند صد میلیارد دلاری آمازون برابر است؟

در حال حاضر بیش از ۱ میلیون قرارداد هوشمند ثبت شده است و ایجاد قرارداد هوشمند خیلی کار سختی نیست.

بنابراین، قرارداد هوشمند برای کلاهبرداران فقط یک ابزار است تا با استفاده از ناآگاهی مردم درباره این نوآوری، بتوانند افراد بیشتری را جذب سیستم کنند.

اکو اسمارت چیست؟

اکو اسمارت ادعا می‌کند یک قرارداد هوشمند بر بستر ترون است. در این طرح هر فرد با سرمایه‌گذاری حداقل ۵,۰۰۰ ترون در این پروژه مشارکت می‌کند. توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که از این مبالغِ سرمایه‌گذاری‌شده، برای توسعه توکنی به نام ECS استفاده خواهد شد. طبق ادعای کاملاً دروغ این طرح، کاربرد این توکن در پرداخت‌های مربوط به بازی‌های کامپیوتری، ربات‌های تحلیل تکنیکال بازارهای مالی و صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد، هر فرد برای مشارکت در این پروژه، حداقل باید ۵,۰۰۰ ترون در قرارداد هوشمند سرمایه‌گذاری کند. مشابه تمام پروژه‌های کلاهبرداری دیگر، در این طرح هم گفته شده است هرچه مبلغ سرمایه‌گذاری شده بیشتر باشد، سود دریافتی نیز بیشتر خواهد بود. هیچ سقفی برای میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه مشخص نشده است.

نحوه توزیع سود

اکو اسمارت از فرایند ریفرال یا دعوت از دیگران برای گسترش جامعه خود استفاده می‌کند. هر کاربر به‌ازای جذب زیرمجموعه، بخشی از آورده‌ی عضو جدید را به عنوان پورسانت دریافت می‌کند. اگر اعضای زیرمجموعه‌ی این کاربر نیز اعضای دیگری وارد شبکه کنند، کاربر از آورده آنان نیز سود خواهد گرفت، اما میزان این سود نسبت به سطح اول کمتر خواهد بود.

اکو اسمارت یک پروژه هرمی ۱۵-سطحی است. به این معنی که ادعا می‌شود هر کاربر با زیرمجموعه‌گیری تا سطح پانزدهم، از ورود افراد جدید سود خواهد گرفت. هر چه فاصله فرد تازه‌وارد با راس هرم بیشتر می‌شود، پورسانت دریافتی فردی که در راس است، کمتر می‌شود. در جدول زیر، میزان پورسانت دریافتی به ازای هر یک از سطوح آورده شده است.

سطح 1 پورسانت 9 / سطح 2 پورسانت 8 / سطح 3 پورسانت 7 / سطح 4 پورسانت 6 / سطح 5 پورسانت 5 / سطح 6 پورسانت 5 / سطح 7 پورسانت 3 / سطح 8 پورسانت 2 / سطح 9 پورسانت 1 / سطح 10 پورسانت 1 / سطح 11 پورسانت 1 / سطح 12 پورسانت 1 / سطح 13 پورسانت 1 / سطح 14 پورسانت 0.5 / سطح 15 پورسانت 0.5

هر کاربر فقط می‌تواند ۳ زیرمجموعه داشته باشد و آن سه کاربر نیز می‌توانند ۳ زیرمجموعه داشته باشند. این روند تا سطح پانزدهم ادامه می‌یابد.

البته تمام کاربران اکو اسمارت نمی‌توانند از تمام این ۱۵ سطح استفاده کنند. در سیستم اکو اسمارت، کاربران به سه دسته تقسیم می‌شوند. کاربرانی که بیش از ۵,۰۰۰ ترون سرمایه‌گذاری کرده‌اند جزو پلن ۱، آن‌هایی که بیش از ۱۰,۰۰۰ ترون سرمایه‌گذاری کرده‌اند جزو پلن ۲ و افرادی که ۲۰,۰۰۰ ترون یا بیشتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، جزو پلن ۳ محسوب می‌شوند.

کسانی که جزو پلن ۱ هستند فقط می‌توانند از ۵ سطح استفاده کنند. کسانی هم که جزو پلن‌های ۲ و ۳ هستند، به ترتیب می‌توانند از ۱۰ و ۱۵ سطح استفاده کنند. نکته جالب توجه این است که برای پر کردن تمام این ۱۵ سطح (۳ نفر به ازای هر نفر)، به بیش از ۱۴,۳۴۸,۰۰۰ عضو نیاز است!

اما علاوه بر جذب عضو، اکو اسمارت روش دومی نیز برای سوددهی به کاربران دارد. در این روش، کل افراد موجود در شبکه به سه دسته و یا استخر تقسیم می‌شوند.

استخر عمومی: تمام افرادی که در این پروژه شرکت می‌کنند، حتی اگر زیرمجموعه‌ای نداشته باشند، جزو این استخر خواهند بود. پرداختی‌ها در این استخر به صورت هفتگی انجام می‌شود؛ بدین صورت که ۱۰ درصد از مجموع سرمایه‌ای که در آن هفته توسط کاربران تازه‌وارد اکو اسمارت به شبکه وارد می‌شود، بین اعضای استخر عمومی توزیع می‌شود.

استخر میانی: این استخر مخصوص کسانی است که سه سطح از زیرمجموعه‌های خود را تکمیل کرده باشند؛ یعنی کاربری که سه زیرمجموعه دارد و آن سه نفر نیز هر کدام سه زیرمجموعه و آن نه نفر نیز هر کدام سه زیرمجموعه دیگر داشته باشند. پرداختی این استخر به صورت ماهانه انجام می‌شود؛ هر ماه ۷ درصد از سرمایه‌ی جدید وارد شده به سیستم بین کاربران استخر میانی توزیع می‌شود. اعضای این استخر، جزو استخر عمومی نیز هستند و از مزایای آن بهره‌مندند.

استخر بازنشستگی: کسانی که ۶ سطح خود را به طور کامل تکمیل کنند، در این استخر قرار خواهند گرفت و علاوه بر بهره‌مندی از مزایای دو استخر قبلی، ۳ درصد از کل سرمایه جدید وارد شده به سیستم نیز بین آن‌ها توزیع خواهد شد.

چرا اکو اسمارت کلاهبرداری است؟

این پروژه نیز مانند تمام طرح‌های پانزی دیگر از سیستم زیرمجموعه‌گیری برای سوددهی به سرشاخه‌ها استفاده می‌کند. هیچ فعالیت اقتصادی یا سرمایه‌گذاری مولدی وجود ندارد. البته نداشتن فعالیت اقتصادی مولد، ویژگی تمام پروژه‌های پانزی است، با این تفاوت که سایر پروژه‌ها حداقل ادعا می‌کنند که سود کاربران را با سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت مولد تأمین می‌کنند؛ اما در این پروژه به وضوح ذکر شده است که سود کاربران، از سرمایه افراد تازه‌وارد تأمین خواهد شد!

این پروژه برخلاف پروژه‌های مشابهی مانند دابل وی، ظاهر تروتمیزتری دارد و به خوبی بزک شده است. کارهای گرافیکی انجام‌‎گرفته در دو وب‌سایت اکو اسمارت و توکن ECS در سطح بالایی قرار دارد؛ اما پروژه خالی از محتواست. هیچ وایت‌پیپری در هیچ‌کدام از این دو وب‌سایت دیده نمی‌شود.

مثل تمام پروژه‌های پانزی دیگر، در اکو اسمارت نیز سود افرادی که زودتر وارد شبکه شده‌اند، از سرمایه کاربران جدیدتر پرداخت خواهد شد و کاربران جدید متضرر خواهند شد. اما در وب‌سایت این پروژه، ادعا شده است ازآنجاکه این پروژه یک قرارداد هوشمند است، امکان برداشت مبالغ از این قرارداد هوشمند برای شخص یا اشخاص توسعه‌دهنده وجود ندارد. اما سوال اینجاست که اگر برداشت سرمایه‌ها امکان‌پذیر نیست، چگونه از این مبالغ برای توسعه توکن ECS استفاده خواهد شد؟

همچنین کاربرانی که وارد می‌شوند هیچ راه فراری از پروژه ندارند.

شما هرگز قادر نخواهید بود اصل مبالغی را که در قالب ترون در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اید بازپس بگیرید.

قسمت سوالات پرتکرار سایت رسمی؛‌ شما نمی‌تواند پول خود را پس بگیرید

بنک آو ترون؛ طرحی مشابه با اکو اسمارت

بنک آو ترون نیز از لحاظ ساختاری کاملا مشابه با اکو اسمارت است. در این پروژه، کاربران می‌توانند با حداقل ۱۰ ترون سرمایه‌گذاری کنند. چهار پلن مختلف برای این سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ پلن‌های الماس، پلاتینیوم، طلا و برنز.

در طرح الماس، هر کاربر روزانه به اندازه ۳.۷ درصد از سرمایه خود، سود می‌گیرد. این سود تا ابد ادامه خواهد داشت و این یعنی دریافتی شما از این طرح بی‌نهایت خواهد بود!

در پلن‌های پلاتینیوم، طلا و برنز هر کاربر در هر روز به ترتیب به اندازه ۴.۷، ۵.۷ و ۶.۷ درصد از سرمایه خود، سود خواهد گرفت. هر کدام از این طرح‌ها به ترتیب به‌مدت ۴۵، ۲۵ و ۱۸ روز ادامه خواهند داشت.

علاوه بر این، سودی نیز برای دعوت از دیگران پرداخت می‌شود. این سود نیز برای سه سطح مختلف به ترتیب ۵، ۲ و ۰.۵ درصد است.

در پروژه بنک آو ترون نیز فعالیت مفید خاصی صورت نمی‌گیرد. ماهیت علمی و فنی آن مشخص نیست؛ چراکه هیچ وایت‌پیپر و نقشه راهی وجود ندارد.

جمع‌بندی: مشارکت در این پروژه‌ها = خالی کردن جیب افراد پایین دست

بقای سیستم‌های هرمی و پانزی و ادامه سودآوری این طرح‌ها به ورود افراد جدید بستگی دارد، بدون این‌که هیچ فعالیت اقتصادی انجام یا ارزشی ایجاد شود.

در حقیقت و از دیدگاه کلان، در صورت مشارکت در این طرح شما باید پول را از جیب فرد دیگری خارج کنید و به جیب خودتان بریزید تا به قول تبلیغ‌کنندگان طرح سودآوری داشته باشید و این در تمام کشورهای دنیا و تمام حوزه‌های قضایی مصداق بارز کلاهبرداری است.

در طرح‌های پانزی عده بسیار کمی سود می‌کنند، اما اغلب افراد مشارکت‌کننده در نهایت با ضرر سیستم را ترک می‌کنند و سرنوشت خود سیستم چیزی جز فروپاشی نخواهد بود.

هر دو پروژه اکو اسمارت و بنک آو ترون کلاهبرداری هستند که در آن‌ها سود کاربران قدیمی از سرمایه کاربران جدید تأمین می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین پروژه‌هایی، دادن وعده سود‌های نجومی، نداشتن محتوای علمی و فنی، عدم وجود نقشه راه و استفاده از روش هرمی و ویروسی است. هر دو پروژه‌‌ای که در این مقاله بررسی شدند، تمام این ویژگی‌‌ها را دارند و اساس کار آنها، استفاده از ناآگاهی کاربران برای فریب دادن آن‌هاست.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ترون (TRX) با رویداد توکن‌سوزی بزرگ، نقشه راه جدیدی را ترسیم می‌کند!

ترون (TRX) با رویداد توکن‌سوزی بزرگ، نقشه راه جدیدی را ترسیم می‌کند!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

بی هوی

ashkankaveh

07/مرداد/1399

اعتماد نکنید من تجربشو دارم پول زیادی باختم اوالاش خیلی خوبه همه چی ولی بعد ارور سایت و بسته شدن و برداخت قرامت با ارژهای دیجیتال بدرد نخور کلی بگم بدرد نمیخوره

6

نا اگاهی

mahdishayegi

26/خرداد/1399

من در یک گروه کسب درامد عضوم. تقریبا ۳۰۰۰نفر عضو داره(۲۰۰۰نفرم پستاشون رو میبینن) اونا بانک ترون رو معرفی میکنن و وعده سود ۲۵میلیاد تومنی میدن و میگن شما شانس میلیاردر شدن در بیت کوین رو از دست دادین و این شانس دوم شماست که میلیادر شید بیشتر ادما هم نا اگاهن و سرمایه گذاری میکنن

16

بخون

salmansalo

26/خرداد/1399

1- به مرور و تدریجاً تمام سرمایه سرمایه‌گذران ناپدید می شود. 2- از آنجایی که سیستم به یک جریان مداوم از سرمایه‌گذاری‌ها نیاز دارد تا سودهای بالاتر را بپردازد، یک بار که سرمایه‌گذاری کند شود، سیستم زیر وزن خودش شروع به فروپاشی خواهد کرد. چنین بحران‌هایی در نقدینگی، اغلب باعث وحشت عمومی می‌شوند چراکه افراد بیشتری شروع به درخواست پول خود می‌کنند. 3- بیشتر شرکت‌های پانزی فقط با یک ثبت ساده خود را قانونی جلوه می‌دهند در حالیکه برای دریافت پول از مردم و پرداخت سود می‌بایست غیر از ثبت مجوز مدیریت سرمایه و پرداخت را نیز داشته باشد.

9

بانک او ترون

1400

27/خرداد/1399

خیلی ام پروژه عالی ه مابای استراتژی کار میکنیم ۲۰ روزه سرمایه اولیه رو میکشی بیرون و باسودت کار میکنی .نمیشه سودش رو کتمان کرد

12

کلاهبرداری

adele

26/خرداد/1399

این روزها از گوشه و کنار خیلی خبر کلاه برداری میرسه کلاهبرداری سایت ها هم یکی از اوناست فقط باید مواظب بود گیر این جور کلاهبرداریا نیفتیم

19

تقدیر

rezq

26/خرداد/1399

این شرکتها کلاهبرداران دنیای دیجیتال هستن و ممنون از کوینگرام که مارا از این کلاهبرداری ها اگاه میکنند اگه موافقین لایک‌کنید

23

شرکت هرمی

fatemeh13771998

26/خرداد/1399

این شرکت ها با وعده ی سود خیلی زیاد مثلا ۶۰ دلار در قبال ۱۰۰۰ دلار در هر ماه ، افرادی که در باره ی این شرکت ها اطلاعات را تطمیع می کنند و پس از پرداخت چند ماه و گرفتن چند زیر مجموعه، شرکت هرمی از هم می پاشد و افراد اندک و کلاهبردار سود خواهند برد. پس لازم است که اطلاعاتمان رو زیاد کنیم.

35

اخبار ناگوار کلاهبرداری

hamid1355

27/خرداد/1399

با اینهمه اخبار کلاهبرداری، باج خواهی،هکرها، و ضعف امنیتی کریپتوکارنسی ها آیا حقیقتا این ارزهای آینده عصر دیجیتال توسعه و گسترش لازم را خواهند داشت؟؟!!! واقعا نوآوران و مبدع های ارزهای دیجیتال می بایستی روی این مقوله امنیت فکر اساسی کنند.

17

وبسایتهای کلاهبرداری

shabshekan

26/خرداد/1399

با سلام و وقت بخیر،،،اینکه در سیستم اقتصاد نوین مانند هر سیستم دیگری ،کلاهبرداری ،پول شویی،خرید و فروش مواد ممنوعه و اسلحه وجود دارد یک امر محتوم و حتمی است،مسئله اصلی این است که ما به دام این موارد گرفتار نشده و کمک کنیم که کاربران دیگر هم به این دام ها گرفتار نشوند،،از کوئین گرام بسیار متشکرم که شفاف سازی کرده و این وبسایتهای کلاهبردار را معرفی میکند،

36

تشکر

shakiba127193

26/خرداد/1399

سلام ،با تشکر از اینکه وقت برای افشای کلاهبرداران فضای مجازی میگذارید و با ایجاد یک فراکسیون در خصوص پیگیری بین المللی میشود نسخه اینگونه سازمانها را جمع کرد . اطلارسانی رمز موفقیت مشتریان در فضای مجازی میباشد .

9

پای

kiyashah

27/خرداد/1399

من راجب برنامه های دیگه اطلاع زیادی ندارم.اما مطمئنم که پای که توسط نیکولاس و دو نفر از اعضا اداره میشه کلاهبرداری نیست.و اهداف بلندی دارند.با اینکه هنوز قیمت گزاری اصلی انجام نشده بعضی از منابع خبری خبر خرید و فروش پای رو از ۳ تا ۱۰۰ دلار را تایید کرده اند.

8

پای نتورک

khanimehdi16

27/خرداد/1399

این متن کاملا بی اساس و بدون مطالعه هست چون همین الان پای نتورک در سایت Coingecko سایت مرجع کوین گرام قیمت خورده و نوسان قیمت لحظه ای اون در حال نمایش هست قیمت همین الان 0.331 دلار ارزش گذاری شده و میتونید ببینید من فکر کنم نویسنده متن فوق کمی بی تجربه بودن که قبل از سرچ کردن اون رو از سایت ارز دیجیتال بازنویسی کردن.

17

شرکت های هرمی

shahabadeli

27/خرداد/1399

این شرکت ها با گرفتن مثلا ۱۰۰۰ دلار و دادن سود سر ماه بعد از چند ماه کار و گرفتن زیر مجموعه توسط کاربران از هم میپاشه و عده کمی سود میبرند

13

یک هرمی کامل

soheilstar

26/خرداد/1399

متاسفانه چند وقتی است این قضیه در کانالهای تلگرامی بسیار زیاد شده است .از دوستان عزیز خواهش میکنم مواظب باشند که بعضا دوستان با اطلاعات کم وارد این موارد شده و به دعوت دیگران هم میپردازند.

28

پروژه های جدید کلاهبرداری هوشمند

زارع

26/خرداد/1399

تابه حال باپروژه های که تخلف در کار انها موج میزد تاحدی اشنایی داریم حالا دوپروژهاکواسمارت وبتک اوترون که به عنوان هچشمند کردن ترون برای ایجاد توکن از افراد کلاهبرداری میکنند این پروژه های کاملا باهوش مصنوعی به شکل هرمی از کاربران استفاده وازانها کلاهبرداری میکنند به نظرم اشنا یی نداشتن نداشتن علم واگاهی نسبت به ارزهای دیجیتال باعث کشیده شدن افراد به سمت اینگونه پروژه هاست که انهامغز کاربر ساده وازهمه جا نااگاه راشستشو وتا میتوانند ازطرف انها سود میبرند علم اگاهی وشناخت ارزهای دیجیتال وچگونگی استفاده ازانهابر هر کاربرارزدیجیتال واجب است

21

ایران من

zakdiyar

29/خرداد/1399

دوستان عزیز همه میدونیم این پروژها پانتزی هست و مدتی کار میکنند و همه میگن ریسک کنیم و سودی دستمون رو بگیره چون با این اوضاعداقتصادی ایران و دلار ۱۸۶۰۰ تومن و کرونا و بیکاری و ....مردم ایران مجبورن همه جور ریسکی بکنند حالا در این بین یه عده سود میکنند یه عده هم ضرر ...متاسفم برای ایران که مردمش از گرسنگی دارن همه کاری میکنند و کشورهای دیگه از پول ایران دارن لذت میبرن

7

پروژ های اسکم

amires

26/خرداد/1399

با توجه به اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری دیجیتال مطرح است بیشتر منافع دولت ها در این فضا هست و برای به دست اوردن پول بیشتر باید پروژه هایی از این قبیل رو ایجاد کرده و پول به دست بیاورند مثلا چین یک ارز دیجیتال رو ۲ سال پیش به عرضه گذاشت که در یک روز ارزش ان به بالای ۱۰۰۰۰ دلار رسید همه فک می کردند که اینده ارز دیجیتال با این ارز است ولی بعد از یک هفته این ارز اسکم اعلام شد و پول های مردم خورده شد

8

بیت کوین

mtpoacher10

26/خرداد/1399

جامعه رمزارز به کمک کاربری شتافته که ۱۱ بیت کوین را در یک کلاه برداری فیشینگ از دست داده است. این ۱۱ بیت کوین تمام سرمایه ای است که وی طی ۷ سال جمع آوری کرده بود

18

مواظب باشید

hamedjangbogo

26/خرداد/1399

مواظب کلاهبرداری های جدید باشید چون اینها فقط هدف ازاین درآمد ها را برای پول شما ندارند بلکه ممکنه به آنها دسترسی به حساب های خودتون رو در دسترس آنها قرار داده اند

28

کلاهبرداری

samimovahednia

20/تیر/1399

ببینید به نظر من لا یک مبلغ کم سرمایه گذاری کنید که اگر هم اتفاقی افتاد اونقدر ناراحت نشید ولی به نظرم با یک مبلغ کم سرمایه گذاری ضرری نمی کنید

7

مواظبت

rezazandi79

26/خرداد/1399

باید مواظب کلاه برداری ها باشیم الان متاسفانه در کانال های تلگرامی زیاد شده این موضوع و باید رسیدگی شود

4

قرارداد هوشمند اکو اسمارت ترون “EcoSmart” و توکن ECS

tarahom

26/خرداد/1399

ما با یک پروژه روبرو هستیم که ادعا می‌کند در حال حاضر در تلاش است تا بتواند 100 میلیون ارز ترون را از طریق کاربران خود جذب کند و پس از آن محصولات خود را ارائه دهد. محصول اصلی این پروژه توکن ECS است و قرار است در سرویس‌هایی مانند گیمینگ، ربات هوشمند ترید، شبکه‌های اجتماعی و صرافی‌های غیرمتمرکز قابل استفاده باشد. وبسایت پروژه کلاهبرداری قرارداد هوشمند ترون اکو اسمارت “EcoSmart” و توکن ECS این پروژه به منظور تشویق کاربران برای سرمایه‌گذاری، پلن‌های مختلف سوددهی را به کاربران خود و کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاران موظف هستند تا برای سرمایه‌گذاری در پروژه اکو اسمارت، مقدار معینی ارز ترون را تهیه کنند و برای قرارداد هوشمند این پروژه ارسال نمایند. حداقل مقدار سرمایه‌گذاری در پروژه اکو اسمارت 5000 ارز دیجیتال ترون است. با سرمایه‌گذاری مقادیر بیشتر، امکانات جدیدی برای فعالیت کاربر فعال خواهد شد.

18

ffff3030

ffff3031

28/خرداد/1399

این نوع شرکتها یا امثال این نوع سرمایه گزاری که به شکل هرمی یا زیرمجموعه گرفتن بزرگترین ریسک سرمایه گزاری می‌باشد چون این نوع شرکتها هرکسی بتونه خوب فعالیت کنه یا خوب زیرمجموعه بگیره تو سرمایه گزاریش موفق میشه که اونم باز تا یه مقطعی می‌تونه سود کنه

5

شرکت های کلاه بردار

aminbehrozi

26/خرداد/1399

پروژه های زیادکلاه برداری وسایت های رایگان ارز دیجیتال آمده اندکه برای تولیدوبرداشت توکن وارز ازکاربران درخواست میکنندکه باعث اخلال در سایت های ارز دیجیتال معتبرمیکندلطفاهوشیارباشید

12

واقعا

a1erfan

26/خرداد/1399

هر روز کلاهبرداری زیاد میشه اینم یکیشه پس زیاد جالب نیستبه نظر من این نوع کلاهبراداری ها در ارز دیجیتال بسیار راحت تره

7

کلاهبرداری

amirmahdi1389

04/بهمن/1400

بله درسته کاشکی مطلبی در مورد کل وب سایت های کلاهبردار وجود داشت و لطفا داخل سایت Holdhash.com اصلا سرمایه گزاری و فعالیت نکنید

0

کلاهبرداری

homauun50

26/خرداد/1399

بازهم کلاهبرداری ازطریق قرارداد هوشمند وارزهای دیجیتال وسرمایه گذاری وسودعده ای وورشکستگی وضررعده ای دیگر.بنظر بنده بایدهمه از ورودوجذب افرادناآگاه به آن خودداری کنند وگرنه مسئولیت قانونی آنرا بپذیرندوآماده برخورد قانونی وقضائی آن باشند.بهرحال لازم است ازمدیران وعوامل کوینگرام وارز دیجیتال نهایت تقدیروتشکر‌بعمل آوریم.

18

توکن های جدید

asen

26/خرداد/1399

مک خیلی از این توکن ها را پیگیری کردم و حتی خریدم اما موقع عرضه قیمت خیلی پایین میشه و درستی اینها هم فقط از طریق عملکردش مشخص میشه که چقدر به اطلاعات اهمیت می دهند

29

اک اسمارت و پروژه گیم سنتر

.cArman

26/خرداد/1399

اکو اسمارت تا دوروز دیگه پروژه گیم سنتر رو لانچ میکنه و دقیقان به وعده ای که داده عمل میکنه و برای استفاده از گیم سنتر باید از توکن ECS استفاده کرد در قرار داد ۲۰ درصد سرمایه هزینه پروژه هایه مولد میشه اکو اسمارت دقیقان در حال انجام پروژه ای مثل wink یا همون tronbet است که الان با نام اختصاری win داخل بایننس هم لیست شده و سرمایه گزاران و سهام داران اون پروژه درحال دریافت سود هایه قابل توجهی هستن جهت اصلاع گفتم که بدونید اکو اسمارت در حال انجام پروژه هایه مولد است و ۲۷۰ میلیون ترون تا الان سرمایه گزاری شده داخلش طبق رادمپ اعلام شده سرمایه به ۵۰میلیون ترون که برسد بایدشروع به انجام پروژه گیم سنتر کنه که همین کارو کرده و تست هم کرده و تا دورزه دیگه هم لانچ میشه

32

کلاهبرداری یا فروش رؤیا

richmaan

27/خرداد/1399

قسمت اصلی تمام این پروژه ها فروش رؤیا هست و اینکه از این ضعف عمومی سؤ استفاده های زیادی شده لازمه که برای درآمد زایی به روشهای جدید حتما تحقیق بیشتری انجام بشه تا به رؤیا سوزی نخوریم یا ساده تر سرخورده نشیم. از کوینگرام و سایت ارز دیجیتال برای این آگاه سازی سپاسگزارم

7

پروژ های اسکم

amires

26/خرداد/1399

با توجه به اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری دیجیتال مطرح است بیشتر منافع دولت ها در این فضا هست و برای به دست اوردن پول بیشتر باید پروژه هایی از این قبیل رو ایجاد کرده و پول به دست بیاورند مثلا چین یک ارز دیجیتال رو ۲ سال پیش به عرضه گذاشت که در یک روز ارزش ان به بالای ۱۰۰۰۰ دلار رسید همه فک می کردند که اینده ارز دیجیتال با این ارز است ولی بعد از یک هفته این ارز اسکم اعلام شد و پول های مردم خورده شد

5

قابل توجه

abbas63

27/خرداد/1399

جالبه که هنوز عمر چندانی از حضور ارزهای دیجیتال نگذشته که انواع واقسام کلاه برداری ها در این بازار به وجود اومده واین برای خودش یک نوع شکست امنیتی دراین بازار باید فکری به حال این مشکلات کرد تا فراگیر نشده وامنیت بازار روتامین کرد

10

پروژه های جدید کلاهبرداری

kavous_35

26/خرداد/1399

این شرکت ها با وعده ی سود خیلی زیاد مثلا ۶۰ دلار در قبال ۱۰۰۰ دلار در هر ماه ، افرادی که در باره ی این شرکت ها اطلاعات را تطمیع می کنند و پس از پرداخت چند ماه و گرفتن چند زیر مجموعه، شرکت هرمی از هم می پاشد و افراد اندک و کلاهبردار سود خواهند برد. پس لازم است که اطلاعاتمان رو زیاد کنیم.

6

کلاهبرداری

faraz4545

27/خرداد/1399

حالا بیت کوین به کنار تو همین خرید های اینترنتی همش کلاهبرداری میکنن خلاصه خیلی دزد و هکر و کلاهبردار زیاد شده مخصوصا الان که همه تو خونه نشتن و بی کارن

6

اکو اسپارت وبنک اکترون.. پروژه های جدید کلاهبرداری

hajali110

26/خرداد/1399

سود دهی و جمع آوری کار بران بطور جرمی و نداشتن تضمین کافی برای پشتوانه سرمایه کار بران مشخص می نماید صد هزار مسعله کلابردای است عزیزان و مخصوصا جوانان که تجربه کافی هنوز ندارند به دام این سیا زین دچار نشوید

17

بیت کوین

rezazandi79

26/خرداد/1399

سلام خب به نظر من به جای سرمایه گزاری روی چیزای الکی که همش هم اخرش ضرر و پشیمانیه بهتره که رو این مورد و بیت کوین سرمایه گزاری کنیم

5

سوددهی

a1398

27/خرداد/1399

این شرکت ها کلا معتبر نیستند و هر لحظه امکان اینکه کلاهبرداری کنند وجمع کنند برن خیلی زیاد عموما تا یک زمانی کار میکنن بعد جمع میکنن بعد یک عده این وسط ضرر میکنن باید دوستان اطلاعات خودتون قبل ورود به هر جایگاهی بالا ببرین

14

کلاه برداری

سالارباصفا

27/خرداد/1399

مسلما دراین بازارپرسود عده ای هم هستن که باوعده ووعیددادن به دنیال کسب سودازمردمانی که کمتر آگاهی دارندهستند.تنهاراه هوشیاری کامل است

15

کلاهبرداری

omid01

26/خرداد/1399

چیزی که به واسطه راه های کسب درآمد جدید به میان میاد به همون اندازه کلاهبرداری و دزدی هایی است که گسترش پیدا می کنه و رنگ عوض میکنه.

20

جاستین کلاهبردار

saeedsaydi

06/شهریور/1399

خوب الان این بانکهایی که مثل قارچ رشد کردن و همه هم فقط تمرکزشون روی تولیدات این اقای مثلا زرنگ به نام جاستین هستش .بدون شک دستهای پشت پرده پشت ترون هست .همین بانکهای قرارداد هوشمند باعث شده خرید ترون افزایش چشمگیری داشته باشه

6

تقلبی

مهدا

26/خرداد/1399

من اینجور توکن دهی زیاد دیدم اگه دید به مشخصات فردی و ایمیل و بقیه چیزها زیاد اهمیت میدهند درسته و الا نه هرچند که آخر سر هم درست باشند زمان عرضه مفت نمی ارزند

29

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.