coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.6%

64,701 $

4,218,505,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.8%

3,172 $

206,839,828 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

65,265 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

613.1 $

39,974,772 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.6%

147.1 $

9,590,920 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

65,193 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.8%

3,172 $

206,813,096 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.4%

0.529 $

34,491 تومان

XRP

XRP

xrp

0%

0.1531 $

9,982 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.6%

5.49 $

357,948 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بلاکچین به زبان ساده

13/خرداد/1398
افزودن به نشان شده ها
بلاکچین به زبان ساده
آموزش
بلاک چین
از کجا شروع کنم
124935
دقیقه

نتیجه عملی این تکنولوژی برای اولین بار، راهی تضمین شده و امن برای انتقال یک ارز دیجیتال از فردی به فرد دیگر به وسیله اینترنت پیدا کرد، به طوری که هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد. عواقب این پیشرفت اصلا قابل اغراق نیست.

مارک اندرسون (مدیر شرکت نت اسکیپ)

بلاک چین به زبان ساده

بلاک چین (Blockchain) از دو کلمه Block (بلوک) و Chain (زنجیره) ایجاد شده است. این فناوری در حقیقت زنجیره‌ای از بلوک‌هاست.

به طور کلی بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است.

تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

بیت کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد. اگر بلاک چین یک سیستم عامل باشد، بیت کوین نرم افزاری روی این سیستم عامل است.

در هر بلاک هر اطلاعاتی می‌تواند ثبت شود; از جرم و جنایت‌های یک فرد تا نمایش اطلاعات حساب برای دارایی‌ها مانند بیت کوین. در بلاک چین، اطلاعات در بلاک‌ها قرار می‌گیرند و با هم به صورت زنجیره‌ای مرتبط می‌شوند.

برای مثال بلاک چین زیر را در نظر بگیرید، هر بلاک یک کشور را نشان می‌دهد که نام شهرهای آن کشور در آن ثبت شده هستند.

ک چیز دیگر هم وجود دارد. هر کدام از این بلاک‌ها چیزی به نام هش دارند. یک هش رشته‌ای از کارکترهاست که با توابع خاصی ساخته می‌شود.

ثلاً در عکس بالا برای بلاک ایران که حاوی اطلاعات اسم شهرهای تهران، اصفهان و تبریز است، هش بلاک «NYLAC» است.

در بلاک چین، هش بلاک‌های بعدی حاوی هش بلاک قبلی هم هستند.

هش در هر بلاک چین با یک تابع ریاضی خاص به‌دست می‌آید که توسعه دهندگان آن را مشخص میکنند. کوچک‌ترین تغییر در اطلاعات یک بلاک، هش آن را به طور کلی تغییر می‌دهد.

مثلاً اگر یک کاراکتر به اطلاعات اسم شهرهای ایران اضافه شود، هش بلاک تغییر می‌کند و در نتیجه بلاک‌های بعدی هم غیر معتبر خواهند شد به همین دلیل این فناوری بلاک چین یا زنجیره بلاک‌ها نام دارد.

اگر کسی محتوای یک بلاک را تغییر دهد و هش بلاک‌های بعدی را به روز رسانی کند، چه می‌شود؟ این امکان وجود دارد اما شما توزیع را در نظر نگرفته‌اید. داده‌های بلاک چین در یک کامپیوتر یا سرور خاص ذخیره نمی‌شوند. هر کامپیوتر یا سیستمی که به شبکه وصل شود یک نسخه از بلاک چین را دریافت می‌کند.

یک مثال:

من در یک جمع ۱۰۰ نفری، برگه ای از اطلاعات را بالا می‌گیرم و همه با تلفن همراهشان از آن برگه عکس می‌گیرند. حالا اگر من آن اطلاعات را نابود کنم یا تغییری در آن دهم دیگر برای آن جمع قابل پذیرش نیست زیرا آن‌ها یک کپی از نسخه اصلی را دارند، مگر اینکه من موبایل همه را بگیرم و آن را حذف کنم.

حالا این جمع می‌تواند به صورت عمومی و بالای چندین میلیون نفر باشد که در بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای بلاک چینی شاهد آن هستیم و یا به صورت خصوصی برای یک جامعه مخصوص باشد. بلاک چین یک شرکت نمونه‌ای از بلاک چین خصوصی است.

وقتی شما به یک بلاک چین متصل می‌شوید، یک نسخه از کل بلاک چین را دریافت می‌کنید. هرگونه تغییری در بلاک چین امکان پذیر نیست مگر اینکه بیش از ۵۰ درصد از داده‌های رایانه‌های متصل به شبکه تغییر کند.

در حقیقت فناوری بلاک چین به خودی خود یک فناوری بنیادی نیست بلکه مجموعه‌ای از فرایندهای هش گذاری و رمزنگاری، توزیع جمعی و … است که باعث ایجاد ایده‌ی بلاک چین شده‌اند.

انواع بلاک چین

در حال حاضر به طور کلی سه نوع بلاک چین قابل راه اندازی است. اما احتمالا در آینده از انواع بلاک چین های جدید بهره‌مند خواهیم شد.

بلاک چین عمومی ضد انحصاری

مثال اجرایی: بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و انواع سیستم های عمومی و آزاد مبتنی بر بلاک چین

اغلب شما این یکی را می‌شناسید. بیت کوین و اتریوم نمونه‌هایی از این نوع بلاک چین هستند. در این نوع بلاک چین، ما انحصار تراکنش‌ها را در اختیار نداریم. برای مثال بیت کوین را در نظر می‌گیریم که یک دفترکل توزیع شده است.

می‌خواهم ۵ بیت کوین ارسال کنم. به افراد فعال در شبکه که ماینر نام دارند، فریاد می‌زنم «بچه‌ها، می‌خواهم این ۵ بیت کوین را به این فرد (آدرس بیت کوین) بفرستم.»

آیا من واقعاً ۵ بیت کوین دارم؟ ادعای دروغ نیست؟ نمی‌خواهم تقلب کنم؟ افراد فعال در شبکه بیت کوین پیغام من را می‌شنوند و روند تأیید معامله را شروع می‌کنند. فردی که تراکنش را تأیید می‌کند، انتخابی نیست. ما نمی‌توانیم تأییدکننده را تعیین کنیم. نکته اینجاست که هیچ‌کس این قدرت را نخواهد داشت.

از این نوع بلاک چین زمانی استفاده می‌شود که نظر تمام جامعه مورد نظر در آن شبکه مهم باشد، نه فقط چند فرد خاص.

در این بلاک چین هر کسی می‌تواند قراردادهای هوشمند ایجاد کند و یا پول و داده‌ها را منتقل کند. اطلاعات مهم در این بلاک چین‌ ها به صورت رمزنگاری شده قابل ذخیره سازی هستند.

«علی می‌خواهد برنامه‌ای را توسعه دهد که همه بتوانند دیدگاه سیاسی خود را در آن بیان کنند. او باید از حریم خصوصی مشترکین محافظت کند.»

برای کار علی، ما می‌توانیم از بلاک چین ضد انحصاری استفاده کنیم. هرکس در هر جای دنیا می‌تواند با اجرای شبکه نظرش را بیان کند. هیچ قدرتی نمی‌تواند چیزی را حذف یا تغییر دهد.

بلاک چین عمومی انحصاری

مثال اجرایی: چند شرکت فروارده های گوشتی در ایالات متحده

در این بلاک چین افرادی خاص برای تأیید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود. این افرادمی‌تواند یک مقام، کارمند ارشد، دولت، موسسه یا اشخاص دیگری باشند. داده‌ها قابل مشاهده برای عموم هستند اما می‌توان از یک سری اطلاعات خاص محافظت کرد.

«محمد یک پرورشگاه ماهی دارد. او می‌خواهد زنجیره تأمین پرورشگاهش را برای عموم شفاف سازی کند. مثلاً او می‌خواهد مردم بدانند که ماهی که خریداری می‌کنند، از کجا صید شده، چه زمانی بسته بندی شده و انواع اطلاعات دیگر»

در این نوع بلاک چین محمد روی ماهی‌هایش یک کد QR قرار می‌دهد و مشتریان می‌توانند با اسکن کد هر ماهی از اطلاعات آن آگاه شوند. مشتریان فقط قادر به مشاهده اطلاعات هستند و نمی‌توانند چیزی را کم و زیاد کنند. برای ثبت اطلاعات هر ماهی در بلاک چین از روش‌های مختلفی می‌توان کمک گرفت. مثلاًبه ماهی گیران و کارمندان بخش بسته بندی، اجازه ثبت اطلاعات در بلاک چین داده می‌شود تا زمان صید یا بسته بندی هر ماهی با استفاده از دستگاه‌هایمخصوص ثبت شود. اطلاعات ذخیره شده روی بلاک چین قابل تغییر نیستند بنابراین برای شرکت اعتبار بزرگی محسوب می‌شود.

بلاک چین خصوصی انحصاری

مثال اجرایی: سیستم‌های پرداخت حقوق با بلاک چین

این نوع بلاک چین می‌تواند برای نهاد‌های مختلف خصوصی و دولتی مورد استفاده قرارگیرد. در این بلاک چین افرادی خاص برای تایید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود و فقط افرادی خاص امکان مشاهده اطلاعات ثبت شده را دارند.

«کسب و کار رضا به دو شرکت کوچک و یک شرکت حسابداری دیگر هم مرتبط است. آن‌ها به طور منظم با یکدیگر همکاری می کنند.»

رضا می‌خواهد یک اعتماد کامل بین طرفین برقرار شود اما نمی‌خواهد به جز سران شرکت، فرد دیگری اطلاعات را دستکاری کند یا بخواند. بهترین گزینه برای رضا استفاده از نوع سوم بلاک چین است.

بلاک چین از دیدگاه فنی

بلاک چین را یک به عنوان بایگانی که اطلاعات روی آن ثبت می شوند در نظر بگیرید. شاید یک بلاک چین با چیزهایی که با آن بیشتر آشنا هستید، خیلی تفاوت نداشته باشد. مثل ویکیپدیا.

با استفاده از یک بلاک چین، افراد زیادی می توانند گزارشات مختلفی را به یک نوع بایگانی اطلاعات وارد کنند و همچنین کاربران می توانند چگونگی ثبت و به روز رسانی اطلاعات را کنترل کنند. به همین منوال، مقالات ویکیپدیا هم محصول یک ناشر نیستند. بنابراین در ویکیپدیا هم فقط یک فرد اطلاعات را کنترل نمی کند.

با این حال، با بررسی های عمیق تر، تفاوت هایی که باعث می شود فناوری بلاک چین منحصر به فرد باشد، روشن تر می شود. در حالی که هر دو در شبکه های توزیع شده (اینترنت) اجرا می شوند، ویکی پدیا در شبکه جهانی وب (WWW)، با استفاده از یک مدل کلاینت سرور، طراحی شده است.

در ویکیپدیا، یک کاربر(کلاینت)، با مجوزهایی که در حساب کاربری خود توسط سیستم برایش تعیین می شود، قادر است همه یا برخی از ورودی های ویکیپدیا را که در یک سرور متمرکز ذخیره شده اند، تغییر دهد.

هر زمان که یک کاربر به صفحه ویکی پدیا دسترسی پیدا کند، نسخه به روز شده دیتابیس (مسترکپی) را دریافت می کند. اما تفات اصلی این است که کنترل پایگاه داده همچنان با مدیران ویکیپدیا باقی می ماند و کنترل دسترسی ها و مجوز ها توسط یک مقام مرکزی حفظ می شود. به نوعی مدیران ویکیپدیا می توانند یک مقاله را هر زمان که بخواهند حذف کنند اما در بلاک چین کاربران شبکه مالک اطلاعات پایگاه داده هستند و اطلاعات روی بلاک چین پاک نمی شود.

استحکام دیجیتالی ویکیپدیا شبیه به امنیت پایگاه داده های متمرکز دولت ها، بانک ها و یا شرکت های بیمه امروزی است. کنترل پایگاه های داده متمرکز در دست صاحبان آن ها است. مدیران یک سایت می توانند به تمام موارد مورد نیاز در سایت خود، دسترسی و بر آن ها کنترل کامل داشته باشند.

پایگاه داده توزیع شده توسط فن آوری بلاک چین، اساسا یک پشتوانه دیجیتالی کاملا متفاوت ایجاد می کند. این موردم هم یکی دیگر از ویژگی های متمایز و مهم از فن آوری بلاک چین است.

دیتابیس یا Master Copy ویکیپدیا بر روی یک یا چند سرور خاص توسط کاربران ویرایش می شود و همه کاربران نسخه جدید را مشاهده می کنند. در مورد بلاک چین، هر نود (node) در شبکه یک گزارش مستقل ثبت می کند و هر رکورد مستقل با رکورهای دیگر تبدیل به یک مجموعه ای گزارشات رسمی می شوند.

تعریف اعتماد دیجیتال

اعتماد یک تایید پر ریسک در مورد خطر بین گروه های مختلف است و در دنیای دیجیتال تعیین اعتماد اغلب به احراز هویت و اخذ مجوزها نیاز است.

به طور خلاصه ما می خواهیم از طرف مقابلمان مطمئن شویم که «آیا فردی که خودتان می گویید هستید؟ و «آیا شما قادر به انجام آنچه که وعده داده اید هستید؟»

در بحث فناوری بلاک چین، کلید خصوصی رمزنگاری شده یک ابزار مالکیت قدرتمند را فراهم می کند که نیازهای احراز هویت را برآورده می کند. داشتن یک کلید خصوصی به معنای مالکیت است. این نیز یک شخص را از داشتن نیاز به به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی تر از آن که برای تبادل نیاز دارند، به اشتراک گذارد، و آنها را در معرض هکرها قرار می دهد.

تأیید اعتبار کافی نیست – داشتن مجوز، دارا بودن پول کافی برای انجام تراکنش و … نیاز به اعتماد سازی دارند و برای این کار نیاز به یک شبکه توزیع شده نظیر به نظیر است. یک شبکه توزیع شده از فساد یا شکست مجموعه جلوگیری می کند.

این شبکه توزیع شده نیز باید در کار حسابداری قابل اجرا باشد و از همه مهمتر امنیت آن باید تضمین شده باشد. تایید تراکنش ها نتیجه اجرای قوانین پروتکل توسط تمام شبکه است.

تأییدیه و مجوز ارائه شده در این راه، بدون نیاز به افراد شخص ثالث، امکان تعامل در دنیای دیجیتال را فراهم می کنند. امروزه کارآفرینان صنایع در سراسر جهان این پیشرفت را تحسین می کنند – اتباطات دیجیتالی غیر قابل تصور، جدید و قدرتمند امکان پذیر است. از فناوری بلاک چین اغلب به عنوان ستون فقرات برای یک لایه تراکنش در اینترنت و بنیانگذار اینترنت ارزش (Internet of Value) توصیف می شود.

خلاصه

بلاک چین نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می شوند، توزیع شده است.

بلاک چین در حقیقت یک دفتر کل برای ثبت رکوردها و گزارشات است و به دلیل نوع رمزنگاری و ثبت آن در همه کامپیوترهای شبکه، گزارشات ثبت شده قابل هک یا حذف نیستند.

بیت کوین اولین کاربرد این فناوری بود اما از این سیستم انقلابی برای هر سیستمی که نیاز به ثبت گزارش داشته باشد می توان بهره برد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

سخته هضمش

ムli.s

12/مرداد/1399

اره خیلیم سخته ولی از طرفی بحث راجبش و داشتن علمش تورو تا نوک قله میتونه ببره ببین ت میتونی فقط یکم تامل میخواد این موضوعات

35

ممنون

rosegirl1990

26/بهمن/1398

ممنون از مطلب آموزنده تان به زودی دنیا طوری با بلاک چین به هم وصل میشه که اگه نخواهی جزو این سیستم باشی از قافله عقب می مانی

67

فناوری بلاکچین

morteza243

10/فروردین/1399

سیستم محافظت و ضد هک قوی باید بکار ببره تا در آینده با چنین مشکلاتی روبه رو نشود. این ارز دیجیتالی درخال حاضر یکی از بهترین روش های معادلات است و در آینده شاید جای ارز های کاغذی رو بگیره. اگر ناامن بشود امکان داره از کار بیفته و ارزشش رو از دست بده.

49

ارز دیجیتال

sinaparvaz

27/مهر/1398

به زودی و به سرعت نور ارزهای دیجیتال بر دنیای پولی و مالی حکمرانی میکنند و ای کاش هر چه زودتر مشکلات کیف پول و .... در ایران حل شود

82

بلاک چین

kourosh2009

30/دی/1399

در خصوص فناوری بلوک چین باید گفت که به تدریج همه انواع ای دی ها که برای نعیبن هویت یا ادرس یک ساختار بکار میرود بتدریج به سمت استفاده از فناوری بلوک چین خواهند رفت مانند کارت ملی یا شناسنامه و سند مالکیت خودرو و مسکن و مدرک فارغ تحصیلی

28

کیف پول بلاک چین

mosi.mhpur

23/مهر/1398

کاش مشکل کیف پول بلاک چین برای کاربران ایرانی حل بشه چون واقعا تو قضیه کیف پول بلا تکلیفیم. دارم استرس تحریم کیف پول ها و مشکل امنیتشون رو داریم

76

دیروز داعش امروز طالبان

abolfalam2603

01/شهریور/1400

سلام دوستان عزیزم فناوری بلاک چین هم مثل هر فناوری دیگه ای که هر روز شاهد نمونه ی جدیدی از فناوری ها در حوزه های مختلف هستیم میتونه خیلی سودمند و گاهی هم زیان بار باشه. گروهک تروریستی داعش هم برای انتقال اطلاعات و همچنین خرید مهمات و سلاح از این فناوری استفاده میکرد که هیچ شخص ، دولت یا سازمانی غیر از کسانی که خودشون میخواستن نمیتونست اونها رو پیگیری کنه و الان هم طالبان از همین طریق میتونه اطلاعات رو انتقال بده و دریافت کنه. به نظرم سقوط افغانستان در یک هفته طبیعی نبود و احتمالا شخص یا اشخاصی روی بستر بلاک چین اطلاعات نظامی و محرمانه ی دولت افغانستان رو به طالبان رسونده یا رسوندن که تونستن به این راحتی افغانستان رو بگیرن... دوستان عزیزی که این تحلیل رو خوندن خوشحال میشم نظراتشون رو اعلام کنن تا اطلاعات مون بیشتر بشه ... روز و روزگارتون خووووش.

9

زیر ساخت ارز

h.darabi

18/اردیبهشت/1399

مهمترین زیر ساخت ارزهای دیجیتال است بنابراین آشنایی با آن بسیار ضروری بلکه واجب می‌باشد.زیرا بسیار کار آمد و مفید می‌باشد

44

بیت کوین

marefat00

23/آبان/1398

به عنوان یک کاربر جدید، می توانید بدون دانستن جزئیات فنی شروع به کار با بیت کوین کنید. همین که یک کیف پول بیت کوینی روی کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه خود نصب کردید، اولین آدرس بیت کوینی شما تولید شده و می توانید در صورت نیاز، آدرسهای بیشتری هم بسازید. می توانید آدرسهای خود را برای دوستانتان فاش کنید تا آنها بتوانند به شما پرداخت کنند و یا برعکس. در حقیقت، بسیار شبیه به طرز کار ایمیل است جز آنکه آدرسهای بیت کوینی فقط باید یکبار استفاده شوند.

73

کیف پول مجازی

mobin1122

25/آبان/1399

من تا این زمان از پایر استفاده میکردم. ولی دوست دارم ولته بلاکچین رو هم امتحان کنم. نمیدونم کدوم بهتره

27

بلاک جین

sajjadisco

06/مرداد/1399

کلن بیت کوین در چند سال دیگر خیلی با ارزش و در بازار جای خود را خواهد گرفت و کاربران از ان سود خووهند برد

33

بلاک چین

fash

19/فروردین/1399

بلاک چین یک سیستم فوق العاده پیشرفته ست که آینده بسیار روشنی داره و مهمترین نقطعه ی قوت این سیستم حذف دست ها از زنجیره است

55

تخلفات

aghaeih

12/مهر/1399

در هر شرایط که جلوی هرگونه هک و دستبرد به اطلاعات را به گفته خودشون به صفر می رسونند ولی باز راه های نو و تازه ای پیدا می شه که هکرها براحتی کار خودشان را انجام می دهند

26

بزودی

same

15/آبان/1398

بزودی کاربرد بلاک چین در دنیا بیشتر خواهد شد بدون رقیب...انقلاب دیجیتال در راه است... یکی از اهداف بلاک چین ایجاد فضایی امن برای کاربران است اما هک شدن صرافی بزرگ بایننس ضعف های این سیستم را اشکار میکند..با این حال جایگزینی برای این سیستم وجود ندارد.

60

بلاک چین

hojat2068

11/اسفند/1398

بادرود به تمام دوستان با این فناوری می‌توان درست مثل یک جامعه یا سازمان، نوعی حاکمیت را در یک سیستم به‌ وجود آورد که همه بتوانند نسبت به سهامشان و اختیاراتی که دارند در جلو بردن آن سیستم سهیم باشند.

45

y

shayan_kourani

05/اردیبهشت/1399

خیلی عالی و جالب میشه به جای پول کل دنیا بیت کوین باشه هیچ کس نمی تونه کلاه برداری کنه چون بیت کوین خدای خیلی عالیه....

47

بلاک چین

pooria1703

10/آذر/1398

تو این بازار شلوغ پلوغ ارز دیجیتال نباید سرمایه گذاری کرد برای بلاک چین و بیت کوین این همه بازارهای بهتر هست باید تحلیل و بررسی کرد

55

بلاک چین

vahid.840.

19/خرداد/1399

امیدوارم کاربرد روز به روز عالی تر باشه قبل کرونا مردم کمتر از بلاک چین حرف میزدن امیدوارم ارز دیجیتال روز به روز درجامع ما گسترش پیدا کنه

46

بلاک چین

Raminraroro

20/آذر/1398

هنوز کامل متوجه نشدم. ولی دوس دارم بیشتر بدونم ازش. ممنون از کسانی که این اپلیکیشن رو ساختن امیدوارم برای منم نتیجه بده

65

به زودی این بلاکچین. اعتماد مردم جلب میکنه

[email protected]

19/مهر/1398

جالبه باید به چنین فضایی اعتماد کرد من به این فضا اعتماد دارم و سعی می کنم به همه نیز معرفی کنم

61

بلاک چین فناوری که درک آن کمی سخت است

rezaeterum

16/فروردین/1399

مطلب بسیار تخصصی و درک آن برای افرادی که از حوزهای دیگه علاقمند به ورود شدن شحت است، لطفا با قلم راحتری بلاک چین را توضیح دهید که برای عموم قابل درک باشد

49

بلاکچین

niima

21/شهریور/1398

بلاکچین حرکت انقلابی بود، به دنیا ثابت کرد که از طریق اینترنت چه پولهای میشه بدست آورد، متاسفانه به غیر از کشور ما، چین بخاطر برق ارزانی که داره بهترین استخراج کنندست، یه جورایی صاحب بلاکچین شده.

88

بلاک چین

ilnazhamidi

12/آبان/1398

بلاک چین امیدوارم روزی واقعا کاربردی باشه و آسان تا همه بتوانند هم سریع یاد بگیرند و هم قابل درک باشه

66

razi

razish

01/دی/1398

واقعا الان خیلی ها هستن با سیم کارت خارجی بیت کوین اسم نوشتن بعد اومدن ایران قابل پیگیری نبوده واقعا ایران واسه این کارا یکم سخته

58

بلاکچین

shatermohsen4

16/خرداد/1400

باسلام ممنون ازتوضیحات کامل ومفیدتون من به شخصه آینده ای خوب و روشنی برای بلاکچین وارزهای دیجتال میبینم چون هرکس درهرکجای دنیا میتونه داخلش فعالیت کنه وبه سوددهی برسه به امید روزی که هیچ کس درهیچ کجای دنیا فقیر ونیازمندلقمه نانی نباشد.

15

بلاکچین

bhrozaslampnah

16/تیر/1399

واقعا دنیا دیجیتال یک دنیای مجازی بزرگ و بی انتهاست که توسط این زنجیره های بلوکی بلاک چین محکم استوار بهم وصل شده تا هر فردی با اطمینان خاطر به این فضای ارز دیجیتال اعتماد کند وراحت بتواند رشد کند وبتازد.

42

بلک چین

alibarouti

30/مهر/1398

نتیجه عملی این تکنولوژی برای اولین بار، راهی تضمین شده و امن برای انتقال یک ارز دیجیتال از فردی به فرد دیگر به وسیله اینترنت پیدا کرد، به طوری که هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد. عواقب این پیشرفت اصلا قابل اغراق نیست.

73

ارز

[email protected]

16/آذر/1400

با اختراع کامپیوتر کوانتومی بازار بلاک چین بیشتر داغ می شود.و خیلی بهتر خواهد شد لطفا لایک کنید ی امتیازی بگیریم

4

بررسی بلاکچین

mohana

22/شهریور/1398

در بلاک چین هرکسی میتواند قراردادهایی هوشمند ایجاد کند و یا پول و داده ها را منتقل کند. اطلاعات مهم در این بلاک چین ها به صورت رمزنگاری شده قابل ذخیره سازی هستند

81

بلاک چین

alisaleh

15/دی/1399

افرادی که از طرف بلاک چین انتخاب می شوند حتما کارمند یا.....هستند چون باید خوب به وظایف خود عمل کنند و همینطور هم هست

28

کیف

siavashw22

20/دی/1398

فضایی خوب وخیلی امن فقط تنها مشکلش اینه نمیشه ریخت به حساب ایرانی ریخته بشود باتشکر فراوان از شما وخسته نباشید به شماها

65

فناوری بلک چین

aliuser97

16/آذر/1399

فناوری بلک چین بیشتر در عرصه ارز های دیجیتال کار میکند یعنی شما با داشتن کیف پول دیجیتال بلک چین میتوانید تمام ارز های دیجیتال خود درون کیف پول بلک چین برزید و به راحتی میتوانید انها را انتقال و یا تبدیل کنید به ارز دیگیری و حتی نشان میدهد ارز های دیجیتال در روز یا در هفته و حتی در ماه چقدر پایین امدن و چقدر بالا رفتن و امنیت فوق العاده بالایی دارد و خیالتان راحت باشد که کسی نمیتواند هکش کند ممنون از خواندن این مطلب امید وارم که کمک تون کرده باشد این مطلب

28

تغییر فضای مجازی به فضای بلاک چین

mohammadghanei

28/شهریور/1398

قدرت بلاک چین را در ارزهای دیجیتال دیدیم اما به زودی شاهد قدرت نمایی بلاک چین در زمینه های دیگر نظیر فروشگاه اینترنتی و پورتال های اداری هم خواهیم بود. اما از همین الان باید نوید پردازش کوانتومی برای تکمیل قدرت بلاک چین هم خواهیم بود.

89

بلاک چین

mostafa152

10/مهر/1399

روزی خواهد رسی که این روش جای همه مبادلات را خواهد گرفت چون امنیت با و هیچ کاهش ارزشی نخواهد داشت.من اگه جای دولت بودم از همین الان وارد این عرصه می شدم.

30

نظریه بلک چین

[email protected]

25/اسفند/1399

به نظرمن بلک چین حداقل ونامنصفانه هم بخوایم در مورد بحث وگفتگو کنیم کسی نمیتونه مدهی ناامن بودن وفاش شدن اطلاعات شخصی وخصوصی افرادوجلوگیری کننده ازسود جویی افراد واشخاص به نفع ومنافع خودشون باشه

19

بلاک چین

sina477

05/فروردین/1399

در آینده اگه به جای پول و ارز از سیستم بلاک چین استفاده بشه دیگه شاهد کلاه برداری و اختلاس های کلان نخواهیم بود.

60

امنیت و اعتبار بلاک چین

iman697

29/شهریور/1398

دروود خدمت دوستان ، اوایل که بلاک چین آمده بود خیلی ها تصور می‌کردند احتمال هک یا ... دارد و امنیتش پایین هست ولی از اون موقع تا امروز بدون هیچ مشکل یا گزارش منفی مثل روز اول در دنیای تجارت ازش استفاده میشه. با سپاس

82

نظره شخصی..

behzadaliabadi

11/بهمن/1398

در حال حاضر تا حداقل ۱۵ سال آینده این سیستم نموداری همیشه رو به بالا خواهد داشت... و بهره های بسیاری میتوان از این سیستم برد ... اما در آینده میتوان مشکلات متعددی درمیان زنجیره های بلاک پیش بینی کرد .. و در کل یک نو آوریِ عالی محسوب میشه و فعلا فوق العاده است...

66

صرافی ها و کیف پول ها

shogh105

07/اردیبهشت/1399

صرافی ها و کیف پول ها در کدام قسمت این بلاک‌ چین قرار می گیرند ؟ یه موضوعی که بایستی روش تر بشه یا ماینرها کجا هستند؟

41

بلاکچین

hamidreza8178

31/شهریور/1398

ویتالیک بوترین موسس اتریوم: درحالی که اکثر فناوری ها تمایل به اتوماتیک کردن وظایف کم اهمیت تر دارند، بلاک چین درصدد اتوماتیک کردن وظایف اصلی و مرکزی است. اتوماتیک نه به این معنی که شغل راننده تاکسی را حذف کنیم، بلکه برنامه اوبر را ایجاد کردیم تا راننده تاکسی به طور مستقیم با مشتری تعامل داشته باشد. (توضیح: اوبر یه نرم افزار شبیه اسنپ خودمونه)

85

بلکچین

yousef.hu.sh

21/مهر/1398

کشور ها هنوز سیستم صریحی برای محدودیت، قانون گذاری و یا ممنوع کردن ارز دیجیتال ندارند. ماهیت ناشناس و غیر متمرکز بیت کوین بسیاری از حکومت ها را در مورد نحوه کاربرد قانونی این ارز همراه با جلوگیری از تراکنش های مجرمانه توسط آن با چالش جدی روبرو کرده است. بسیاری از کشور ها هنوز در حال تحلیل شیوه هایی برای قانون گذاری درست ارز دیجیتال هستن

71

پیشرفت علم

محمدمیرزا

07/فروردین/1401

با توجه به پیشرفت علم و ظهور تکنولوژی های جدید کشورها ب مرور کاغذ را از سیستم های سازمانی خود حذف خواهند کرد و استفاده از سیستم بلاکچین نیز ب مرور محبوب تر و مورد استفاده بیشتری قرار خواهد گرفت.

1

بلاک چین

nzzm

20/فروردین/1400

بلاک چین کسب کار عالی برای درآمد است که با ان به راحتی می توان کسب کار کرد بلاک چین برای ارزهای دیجیتالی کاربرد زیادی داره

30

پروژه موفق

Mohamadkamani

06/فروردین/1401

سلام خدمت مردم عزیزم دوستان عزیزم که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارید امیدوارم سالی پراز برکت وثروت پیش رو داشته باشید به نطر بنده جهان در انتطار تحول بزرگی بخصوص در زمینه ترقی ارزهای دیجیتال خواهد بود که این ابزاری برای خلق ثروت ویکپارچگی سیستم گردش پول رابوجود حواهد آورد سفره هاتون پرروزی باشه

0

معنی

samanghz

20/اسفند/1398

بلاک چین یعنی زنجیره بلاک هایی که در هر کدام یک سری تراکنش ها رمز نگاری و توسط شبکه اصلی تایید شده و به انتهای زنجیره یا چین اضافه میشوند

51

تا هاوینگ

۰۹۱۹۸۰۰۴۲۴۶

14/اردیبهشت/1399

کمتر از ده روز دیگر، هاوینگ بیت کوین اتفاق می‌افتد و اثر چشم‌گیری بر روی صنعت ماینینگ می‌گذارد. این رویداد میزان بیت کوین‌هایی را که استخراج‌کنندگان می‌توانند با تأیید بلاک‌های تراکنش به‌دست بیاورند، به‌شکل ناگهانی کاهش می‌دهد و نرخ عرضه بیت کوین‌های جدید به بازار را کم می‌کند. مکا

49

بیان ساده تر

kame232

20/اردیبهشت/1399

خیلی پیچیده توضیح دادید اگر امکانش هست ی مقدارساده تر وقابل درک تر توضیح بدید ممنون میشم چندبارخوندم ولی ی خورده سنگینه

42

فناوری امروز ..آینده باورنکردنی

fkamis

13/فروردین/1399

به نظر من جهان به سمت عدالت و حکومت جهانی خواهد رفت مردم برای مردم با اعتماد کامل به یکدیگر و بدون نیاز به شخص سوم یا ارگان خاص

44

بلاک

dbdnejdye7w8djeiie7ee2eh73

03/خرداد/1399

بلاک یک کار عالی برای کسب درامد است و با آن به راحتی میتوان کسب درامد کرد و کسب و کار کنیم. چقدر خوب که بلاک ساخته شد تا بتوانیم.،، اینجور کسب و کار راه اندازی کنیم و کسب درامد کنیم

43

بیت کوین

hiweb1993

07/فروردین/1399

 در طور کلی بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

51

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.