coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1%

66,259 $

3,823,144,300 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.3%

3,079 $

177,651,376 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,700 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

575 $

33,179,231 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.7%

170.44 $

9,834,388 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,758 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.3%

3,076 $

177,502,510 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.5103 $

29,444 تومان

XRP

XRP

xrp

1.9%

6.33 $

365,241 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.8%

0.1493 $

8,615 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

هش ریت شبکه بیت کوین در بالاترین سطح تاریخ خود قرار گرفته است!

02/شهریور/1398
افزودن به نشان شده ها
هش ریت شبکه بیت کوین در بالاترین سطح تاریخ خود قرار گرفته است!
Bitcoin
تحلیل
هش ریت
3734
دقیقه

بنا به اطلاعات ارائه شده از سوی سایت بلاک چین‌ دات‌کام در تاریخ ۱۹ ماه آگوست (۲۸ مرداد)، هش ریت شبکه بیت کوین مجددا رکورد بالاترین نرخ هش ثبت شده خود را شکست.

به نقل از کوین‌تلگراف، هش ریت بیت کوین در ادامه رکوردشکنی های قبلی خود در تابستان امسال، توانست رکورد جدید ۸۲.۵ میلیون تراهش در ثانیه را ثبت کند.

مکس کایزر، سرمایه گذار شناخته‌شده بیت کوین و مجری تلویزیون، در توییتی که اوایل ماه جاری منتشر کرده بود، عقیده همیشگی خود را مجددا تکرار کرد و گفت:

قیمت تابع هش ریت است و نمودار هش ریت بیت کوین نهمین سال صعودی خود را پشت سر می گذارد.

این استدلال بر این پایه بنا شده است که هر چه هش ریت بیت کوین بالاتر باشد، امنیت شبکه بالاتر رفته و به تبع آن اطمینان سرمایه‌گذاران هم بالاتر خواهد رفت و در نهایت تمامی این عوامل باعث افزایش تقاضا خواهد شد. کایزر هم به همین دلیل معتقد است که قیمت، همواره از افزایش این اصل بنیادین شبکه (هش ریت) تبعیت خواهد کرد.

عوامل فاندامنتال شبکه

هش ریت یک ارز دیجیتال، که گاهی از آن به عنوان توان هش یا محاسباتی هم یاد می‌شود، شاخصی است که بوسیله آن می‌توان تعداد محاسباتی که شبکه در یک ثانیه قادر به انجام آن است را مشخص کرد. یک هش ریت بالاتر به معنای رقابت شدیدتر ماینرها برای تایید بلاک‌ها و افزایش منابع (سخت افزاری) مورد نیاز برای اجرای یک حمله ۵۱ درصد و به تبع آن امن‌تر شدن شبکه است.

رکورد‌های پی در پی هش ریت شبکه بیت کوین در طول تابستان یک سیگنال صعودی بسیار قوی است، به گونه‌ای که معامله‌گران و تحلیل‌گران به یک اندازه از قدرت شبکه قوت قلب گرفته‌اند.

نگاهی به آینده

هالوینگ بیت کوین یک کاهش ۵۰ درصدی در پاداش استخراج است که از ابتدا در کدهای بیت کوین قرار گرفته است، اما هنوز تا ماه می سال ۲۰۲۰ زمان زیادی در پیش است.

درست است که این رویداد می‌تواند با افزایش کمیابی یک کوین، نشانه‌ای از افزایش قیمت آن (در آینده) باشد. اما تاثیر آن روی ماینرها همواره باید با دقت تحت نظر باشد. زیرا همیشه این نگرانی وجود دارد که کاهش پاداش های استخراج موجب باعث گریز مشارکت‌کنندگان شبکه (ماینرها) شده و روی هش ریت شبکه تاثیر منفی داشته باشد.

در همین باره چارلی لی، خالق لایت کوین پیش بینی کرده بود که بعد از هاوینگ (لایت کوین) اکوسیستم ماینرها دچار شوک خواهد شد. اما بعد از هالوینگ و بالا باقی ماندن هش ریت شبکه مشخص شد که پیش بینی او اشتباه بوده است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!


تحلیل کاربران

هش ریت

takpar

21/مهر/1398

نرخ یا قدرت هش، یک واحد اندازه‌گیری است که معین می‌کند شبکه بیت کوین برای کارکرد دائمی خود، چه میزان قدرت مصرف می‌کند. منظور از عملکرد دائمی در اینجا، پاسخ به این سؤال است که در شبکه بیت کوین چه میزان قدرت هش لازم است تا بلاک‌ها در مدت‌زمانی ده دقیقه‌ای، ایجاد یا پیدا شوند. در شبکه بیت کوین، مصرف انرژی از آن‌ جهت صورت می‌گیرد که شبکه برای یافتن بلاک‌های از محاسبات پیچیده ریاضی بهره می‌برد و این مسئله توسط واحدی با عنوان نرخ یا قدرت هش اندازه‌گیری می‌شود. به‌عبارت‌دیگر این محاسبات، مسائل ریاضی هستند که یک ماینر نمی‌تواند آنها را حدس بزند و یافتن جواب این مسائل نیازمند محاسباتی پیچیده است.

6

قدرت هش ریت ماینرها

نوید

21/تیر/1400

ای کاش میشد که قدرت هش ریت ماینر ها تا یه حدی تعریف میشد .هیچ لزومی نداره که تمام بیت کوین ها به سرعت استخراج بشه.اینجوری باعث مصرف زیاد انرژی میشه و کره ی زمین گرمتر میشه.این به نظرم یه جور افراطی گری است و از نظر فلسفی غلطه.

3

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.