coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.7%

64,600 $

4,211,920,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,163 $

206,195,652 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9991 $

65,141 تومان

Tether

Tether

usdt

3.2%

615.9 $

40,154,072 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.3%

147.23 $

9,599,396 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

0.999 $

65,135 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,161 $

206,127,844 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.5297 $

34,536 تومان

XRP

XRP

xrp

0.4%

0.1522 $

9,923 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.4%

5.48 $

357,296 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

شت کوین چیست و چطور شت کوین ها را تشخیص بدهیم؟

15/مرداد/1399
افزودن به نشان شده ها
شت کوین چیست و چطور شت کوین ها را تشخیص بدهیم؟
Shitcoin
Altcoin
معرفی
ارز دیجیتال
24608
3 دقیقه

براساس داده‌های وب سایت‌ها، امروزه بیش از ۵۰۰۰ ارز دیجیتال و بیش از ۲۰,۰۰۰ نوع بازار مختلف وجود دارد. با وجود گمانه زنی‌های موجود در مورد ارزهای دیجیتال، اینکه بدانید کدام با ارزش و کدام یک شت کوین است، اهمیت بسیاری دارد.

اما شت کوین در واقع چیست و چرا بعضی از کاربران قبل از انتخاب یک کوین برای خرید و فروش، در مورد آن بیشتر تحقیق نمی‌کنند. با وجود تعداد بالایی از کوین‌ها که هرروزه به تعداد آن نیز اضافه می‌شود نیاز است که قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه کمی راجب به آن پروژه و اهداف آن تحقیق کرد.

شت کوین چیست؟

بسته به مدت زمان حضور شما در ترید یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، بالاخره در جایی با اصطلاح “شت کوین” روبرو می‌شوید.

این اصطلاح جنبه‌های مختلف یک کوین را که فاقد هرگونه حاکمیت واقعی، توزیع ثروت، کیفیت و فناوری است را تعریف می‌کند. کوین‌هایی مانند دوج کوین (DogeCoin) که آشکارا هیچ ارزش واقعی ندارند و به دلیل یک meme ایجاد شده‌اند، به عنوان شت کوین شناخته می‌شوند.

به دلیل عدم قانونگذاری در بازارهای ارز دیجیتال، کوین‌های کلاهبرداری که هیچ ارزش واقعی ندارند از طرح‌های بازاریابی برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران جدید استفاده می‌کنند و در نهایت از طمع آنها سود می‌برند. با گذشت سالها دیده‌ایم که هزاران پروژه ادعا می‌کنند که این پروژه “یک چیز بزرگ بعدی” است و همیشه در تحقق این وعده‌ها کوتاهی می‌کنند.

آیا روی یک شت کوین سرمایه گذاری کرده‌ام؟

بیشتر اوقات مردم درگیر چندین پروژه هستند که به وضوح هیچ ارزشی ندارند. بخش اصلی این است که آنقدر قوی باشیم که درگیر احساسات نشویم. تقریبا هدف هر کوین جذب سرمایه گذاران جدید است. صرف نظر از این که آیا ارزش واقعی وجود دارد یا خیر، باید بتوانید هر روش بازاریابی شناسایی کرده و با انجام تحقیقات خود ارزش واقعی را پیدا کنید.

توصیه می‌شود همیشه از چندین منبع کمک بگیرید. اگر تنها به وب سایت پروژه‌ها، تلگرام یا ردیت برای سرمایه گذاری نگاه کنید، بدیهی است که با اطلاعات جذابی روبرو می‌شوید.

به جوانب مثبت نگاه کنید اما مهمتر از همه، به جوانب منفی نیز نگاه کنید!

۱. هیچ مساله واقعی حل نمی‌شود

رایج ترین تکنیکی که پروژه‌های کلاهبرداری برای جذب سرمایه گذاران جدید استفاده می‌کنند، ایجاد مشکلی است که حتی وجود خارجی نیز ندارد.

تقریباً ۹۹ درصد کوین‌های موجود در بازار ادعا می‌کنند مساله بزرگی را حل می‌کنند اما آیا واقعاً این مساله است؟ به احتمال زیاد نه.

۲. قیمت = کیفیت

تصور غلط رایج برای سرمایه گذاران جدید این است که افزایش قیمت به معنای این است که یک ارز دیجیتال با ارزش است.

بیت کانکت (Bitconnect) بیش از ۵۰۰۰ درصد رشد داشت و بسیاری تصور می‌کردند که سرمایه گذاری پر سودی انجام داده‌اند اما هنگامی که حباب آن در سال ۲۰۱۷ ترکید، صاحبان آن کلاهبرداری کرده و میلیون‌ها سرمایه گذار را بدون هیچ سرمایه‌ای باقی گذاشتند.

تنها به این دلیل که قیمت یک کوین ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ درصد بالا رفته، به معنای خوب بودن آن نیست. نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که بیشتر سرمایه گذاران کاملا بی‌سواد هستند و هیچ مهارت دیگری جز اینکه از ترس از دست دادن فرصت سرمایه گذاری سودآور (FOMO) روی یک دارایی سرمایه گذاری کنند، ندارند.

اگرچه امکان دارد سایر افراد سرمایه خود را به علت FOMO از دست بدهند، سرمایه گذاری روی کوین‌های با ارزش واقعی بسیار مطمئن‌تر است و نگه داشتن بلند مدت آنها امن خواهد بود، مانند اتریوم و نئو (NEO) البته وقتی که ارزان هستند.

۳. تیم ناشناس

یک تیم ناشناس بسیار نگران کننده است. اگر یک تیم معمولی در حال انجام یک پروژه عادی باشد، هیچ دلیلی برای خصوصی بودن وجود ندارد مگر اینکه بخواهد چیزی را پنهان کند.

هرگز نباید در پروژه‌ای که چهره و اعتبار صاحبان آن را نمی‌بینید، سرمایه گذاری کنید. در اینگونه مواقع دستکاری کننده‌های زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند کسی هستند که در واقع نیستند. مراقب باشید.

توسط تیم بزرگی از مشاوران گول نخورید. بسیاری از مشاوران تنها به خاطر اسم و به دلیل اینکه هزینه زیادی دریافت می‌کنند، آنجا هستند؛ به محصول نگاه کنید و کورکورانه نام اسم آنها را دنبال نکنید.

۴. جامعه طرح پانزی (Ponzi Scheme)

ملاحظه می‌کنید که بسیاری از انجمن‌های کوین‌های خاص دائما در حال شیلینگ کردن (shilling) کوین در چندین فروم اینترنتی هستند. این رفتار یک ذهنیت گروهی است که سرمایه گذار از آن پیروی کرده و کوین را برای دیگران شیلینگ کرده تا آنرا خریداری کنند و باعث بالا رفتن قیمت می‌شود.

این بازی یک چرخه طمع است ومردم دائما سعی می‌کنند تا همه افراد را یکی کنند. این رفتار در بسیاری از طرح های پانزی مشاهده می‌شود که به آنها گفته می‌شود تا برای پاداش گرفتن به دیگران نگاه کنند.

لازم نیست که کوین را در جایی شیلینگ کنید. اگر کوین ارزش واقعی داشته باشد، سرانجام با گذشت زمان سرمایه گذاران جدیدی را به خود جذب می‌کند و طبیعتا قیمت آن افزایش می‌یابد.

۵. زمان ایجاد شدن آن و ارزش بازار

اینها دو مورد اولی هستند که هنگام مرور یک ارز دیجیتال به آنها نگاه می‌کنم. من از هر کوینی که در حباب ICO در سال ۲۰۱۷ یا بعد از آن ایجاد شده اجتناب می‌کنم. در این زمان که هر شخص در زیرزمین خود کوین ایجاد کرده و میلیون‌ها دلار از سرمایه گذاران دریافت کرد.

با نگاه به سن یک کوین می‌توان تشخیص داد که آیا وعده‌های خود را برآورده کرده‌اند یا خیر. به خصوص از کوین‌های جدید اجتناب می‌کنم زیرا هنوز نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی از شرکت آن داشته باشیم. به هر نمودار سهام فناوری‌های برتر نگاه کنید و ببینید چند سال طول کشیده تا آنها به جایی که امروز هستند. چندین دهه طول کشیده است.

بسیاری از آلتکوین‌ها تنها چند سال یا چند ماه است که به وجود آمده‌اند، با این وجود مردم پس انداز زندگی خود را در آنها سرمایه گذاری کرده‌اند. واقعیت این است همه آنها سرمایه خود را از دست می‌دهند.

ارزش بازار مولفه‌ی دیگری است که باید به آن نگاه کرد. کوین‌هایی که تقریبا چند میلیون دلار سرمایه دارند، به راحتی با سفارشات خرید جدید جابجا می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث FOMO ‌شود، اما در عین حال ارزش بازار می‌تواند اندیکاتور نقدینگی ضعیف و عدم موفقیت یک دارایی نیز باشد. بهتر است روی کوین‌هایی که نقدینگی، حجم معاملات و دیگر فاندامنتال‌های مهم را دارند سرمایه گذاری کنید.

۶. صفحات بزرگ = کوین‌های شیلینگ

بسیاری از صفحات بزرگ در توییتر، شت کوین‌هایی با ارزش بازار پایین را شیلینگ می‌کنند. احتمالا تعداد زیادی از کوین مذکور به آنها پرداخت می‌شود و به همین دلیل هواداران خود را به خرید این کوین‌ها تشویق کرده و اینگونه آنها و توسعه دهندگان شت کوین‌ها جیب‌های خود را پر می‌کنند.

این مورد در بسیاری از حساب‌های بزرگ اتفاق افتاده است و متاسفانه مردم خیلی زود این اتفاقات را فراموش می‌کنند. نمی‌خواهم نامی فاش کنم، اما مطمئن هستم که تعداد معدودی وجود دارد که می‌توانید به آنها فکر کنید و درغیر این صورت قربانی آنها خواهید شد.

کسی که اعتباری از طریق اینترنت کسب کرده نباید تصمیم شما را هنگام سرمایه گذاری در یک پروژه تغییر دهد. همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید.

۷. بدون وایت پیپر یا محصول

شاید یک ایده عالی و انقلابی باشد اما بدون وایت پیپر، محصول و ثبت اختراع بی فایده است. هرچه یک ایده بزرگ‌تر باشد، انجام آن سخت‌تر است.

نتیجه گیری

همانطور که قبلا هم گفتم، بیشتر کوین‌ها شت کوین هستند. همه ما قربانی آنها شده‌ایم احتمالا بسیاری از کسانی که این مطلب را می خوانند، روی بعضی از آنها سرمایه گذاری کرده‌اند. بسته به میزان مهارت یک تیم در بازاریابی و تبلیغات، ممکن است خودتان را متقاعد کنید که این یک شتکوین نیست.

من شخصا از شت کوین‌ها اجتناب می‌کنم زیرا عموما در درازمدت شکست می‌خورند، اگرچه سرمایه گذاران زیادی را می‌شناسم که ترجیح می‌دهند ارزان بخرند، در کوتاه مدت سود کرده و پس از آن خارج شوند. شاید این یک استراتژی خوب باشد اما برای سلیقه من خیلی خطرناک و ناامن است.

هر کوینی در بازار شت کوین است مگر خلاف آن ثابت شود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!

اخبار مهم بازار رمزارزها در این هفته!

اخبار مهم بازار رمزارزها در این هفته!


تحلیل کاربران

شت کویین

saeed3109

30/دی/1400

لوگو كيف پول من شت کوین چیست ؟ در مورد ارز های نوظهور چقدر میدانید ؟ اگر در بازار ارز دیجیتال فعالیت کرده باشید، احتمالا با مقوله خرید شت کوین آشنایی پیدا کرده‌اید. اگر هم تا به حال در این مورد چیزی نشنیده‌اید، در این مقاله می‌توانید درباره آن اطلاعات بیشتر و مناسبی را به دست آورید. پس از خواندن این مقاله می‌دانید که شت کوین چیست. همچنین از کاربردهای آن نیز به خوبی آگاه می‌شوید. ضمنا می‌توانید در زمان مناسب سرمایه گذاری لازم را در آن انجام می‌دهید. پس از آن می‌توانید سود لازم را از این ارز ببرید! پس اگر به دنبال سود در دنیای ارز دیجیتال هستید، پیش از سرمایه گذاری باید از آن اطلاعات لازم را کسب کنید. چرا شت کوین بخریم تشخیص شت کوین سوالات متداول همه چیزی که باید قبل از خرید شت کوین بدانید ! ماهیت شت کوین و تاریخچه آن در واقع شت کوین یا Shitcoin اصطلاحی است که طی چندسال اخیر به بازار ارزهای دیجیتال وارد شده است. البته این اصطلاح از سال‌های پیش وجود داشته است و اولین‌بار مدتی پس از معرفی بیت کوین از ان استفاده شد. اما در آن زمان به اندازه امروز رایج نبود. همچنین استفاده و کاربرد آنچنانی در دنیای ارز دیجیتال نداشت. طی سال‌های اخیر با افزایش بسیار زیاد تعداد ارزهای دیجیتال و رسیدن تعداد ارزهای دیجیتال به حدود 5000 نوع و بیش از 20 هزار بازار متفاوت، این اصطلاح نیز رایج شد. از این اصطلاح بیشتر برای نشان دادن بی‌ارزشی یک ارز استفاده می‌کنند. معمولا ارزهایی جز بیت کوین را در بازار ارز دیجیتال، به نام شت کوین‌ها می‌شناسند. در واقع هر ارز دیجیتالی که بدون دلیل خاصی و براساس حدس و گمان قیمت گذاری می‌شود، شت کوین نام دارد.

11

کوین

ناهید رفیعی

16/مرداد/1399

با سلام .بابا چند وقت شده یعنی بعد از بیت کوین ودو سه تا ارز دیگه. حالا هر جا وهر کسی میرسه میخواد یک مویسسه جدید راه بندازه واسم جدید هم باید کوین توش باشه ..س ماهم فردا توت کوین وقوری کوین ونان کوین وغیره را انتخاب کنیم .بابا از قدیم میگفتن هر کی یکجا همه جا هر کس همه جا هیچ جا .حال خود دانید .میخوای بری توش کوین ویا توشه کوین ثبت نام کنی برو از ما گفتن

70

شت کوین ها

soheilstar

15/مرداد/1399

به کوین های گمنام و پایین بازار ، شت کوین گفته می شود که تعداد آنها روز به روز افزایش می یابد ولی هر روز هم تعدادی از آنها به علتهای مختلف از قبیل نداشتن پشتوانه مناسب ، سوختن سرمایه اصلی، نداشتن خریدار و ... نابود می شوند.

72

بیت کوین

[email protected]

27/آبان/1400

عالی من که خوشم اومد عالی عالی عالی عالیمذذتمههاعظغطتععررععرذعهذذهتهتهههههههههعتتگگگهکککحححححححعازززخزززخززز۷ططط٦فففبررر۷هههرززززللل۵۵۵۵۷۷۷۴۴۴۴ز۴۴۴ز۴۴۴۷۴ز۷۷۷۷ففف۷زززز۷ططط۷۴۴۴۷۴۴۴۷۴۴۴ز۷۷۷غ۷۷۷غرررزززغزززفررر۷فففزررر۷فففف۷۷۷رفففر۷۷۷ففففرررر۷فففررررفففففففف۷۷۷۷رررر۸فففررررفففف۷

12

بیت کوین

shahla67

25/مهر/1399

ارزش,و قیمت ماندگار بیت,کوین در بازار پول ارز ضمانت اجرایی لازم و پشتوانه قوی ندارد و شاید یک حقه و کلک باشد

46

بی ارزش

mehdi8082

26/شهریور/1399

ازم اسمش معلومه ک آخرش چیه پس به نظرم شت کوین اصلا به درد نمیخوره و اگه میخواین سرمایه گزاری کنید در بیت کوین یا اتریوم سرمایه گذاری کنید

41

ماینر

mohsen 27291387

03/اسفند/1400

چرا ما باید تحریم باشیم چرا نمی‌تونیم از ماینر استفاده کنیم واقعا دیگه نمیشه زندگی کرد الان هرکی ماینر داشته باشه میگیرن و جریمه میشن تو این اوضاع هم که نمیشه بیت کوین گرفت

4

شت کوین

mhm4d2020

15/مرداد/1399

با عرض سلام و ادب این موضوع یک مسئله مهم در دنیای ارز های دیجیتال است که کدام یک از ارز ها ارزشی هستند و کدام یک مثلا شت کوین است.

77

ارز های دیجیتال و شت های آن

skydance

15/مرداد/1399

به نظر من میتونیم ارز های دیجیتال رو به دو بخش ارزهای پایه مثل بیت کوین اتریوم و ریپل و غیره و بخش دوم شت کوین تقسیم کرد که شت کوین در تلاش هستند به جرگه ارزهای پایه بپیوندند

70

شت کوین اشغال

کاکم

20/آذر/1399

این تجارت اشغال ترین و نامعتبر ترین تجارتی است که هیچ گونه انگیزه و آینده ی ندارد و اگر به دنبال راهی بهتر هستی قطعا باید از این راه بییایی بیرون...

47

دوج کوین

mori20

15/مرداد/1399

مطالب خوب بود البته در مورد دوج کوین doge coin کاملا مخالفم چونکه بسیار روند منطقی و خوبی داشته در این سالها و آینده بسیار خوبی داره موفق باشید

83

bixbcoin

moeinebi77

29/آبان/1400

راجب بیکس بی کوین کسی اطلاعاتی داره خیلی سروصدا کرده ولی جایی یا سایت مطمئنی ازش نیست ممکنه اینم شت باشه!! چطور بفهمیم و منبع مطمئن پیدا کنیم

13

شت کوین بی ارزش هست

Mahmoudhoseini

31/تیر/1400

بازهم از کوینگرام تشکر وسپاس بابط این اموزش ها و اخبار های مفیدش که خیلی هارا اگاه میکند من تازه فهمیدم شت کوین چیست و ارزش سرمایه گذاری راه ندارد

17

شت کوین

[email protected]

05/دی/1399

خب تحلیل خیلی بود به هرحال باید مراقب باشیم که شد کوین خریداری نکنیم .به نظر بنده سرمایه گذاری روی ده ارز اول بهترین گزینه هاست

41

ارز دیجیتال

jasemsaedi

11/شهریور/1399

دوستان در سالهای نچندان دور بیسواد ان نیست ک خواندن و نوشتن نداند ان است ک از انترنت و دیجیتال نداند استفاده کند بلاخره روزی ارز جای پول کاغذی رو میگیره

52

شت کوین

fatemeh13771998

15/مرداد/1399

با ارز هایی که در دنیای ارزشی ندا ندارند شت کوین می. گویند ولی ممکن است در آینده نه چندان دور ارزش پیدا کنند.

82

شت کوین چیست؟

coingo

20/مهر/1399

من میخام به روش ساده برای شما توضیح بدم از روی اسم شت کوین معلومه که این ارز هیچ ارزشی ندارد یعنی این ارز خیلی خیلی بی ارزش هست واز اول کلمه معلوم است.

40

شت کوین

[email protected]

02/تیر/1400

دوستان به نظر من شت کوین ها خیلی عالین سود خیلی بالایی دارند و همینطوربعضی هاشون قیمت خیلی پایینی دارند با ۱۰۰ دلار وارد بشیم میتونیم چند میلیون یا میلیارد واحد ازش بخریم و اگه قیمت بره بالا می‌تونه کل زندگیمون و عوض کنه الان من داخل شت کوینایی مثل .سیف مون.فگ.شیبا.بیت تورنت سرمایه گذاری کردم

17

شت کوین

hosseintagh

17/شهریور/1399

شت کوین واژه درست برای انتخاب غلط در بازار ارز است چون اگر در این بازار رمز ارز خود را برای سرمایه گذاری بدون تحقیق انتخاب کنی فقط باعث از دست دادن پول میشود

48

تحلیل

mohamad69

11/شهریور/1400

کوین بهترین ارز دیجیتال هست که هر شخص نیتواند زود درامد بالا داشته باشد ودرامد خوبی نسیبش شخص میشود پس ما میتوانین با ارز دیجیتال درامد زایی خوبی داشته باشم میش بسوی در امد خوب و بالا

15

کوين های بی ارزش

parvizta

15/مرداد/1399

شت کوين ها یا همان کوين های بی ارزش تعدادشان روز بروز بیشتر میشود و متاسفانه اغلب قریب به اتفاق افراد در دام شت کوين ها میافتند، ناآگاهی و عدم شناخت کافی و کمبود منابع خصوصا در ایران یکی از مهمترین دلایل آن است .

69

بررسی

heydari.m

16/مرداد/1399

به طور کلی، تحقیق شرط عقلهحداقل برای سرمایه گذاری باید دست کم یک ماه وقت صرف کرد تا به یه تشخیص مطمئن راجع به کوین موود نظر برسیم، متاسفانه گاهی خبر های ناگهانی از سود یا ضرر یک کوین مارو به اشتباه میندازه.

62

تقلب احمقانه

ehsanizy

22/شهریور/1399

ارزی بی ارزش که حتی کودک هم ازش استفاده نمی کنه و قطعا سقوط می کنه که البته شت کوین یک عمل مزخرف است

47

شت کوین

رقیهجوان

16/شهریور/1399

واقعا بدبختی هست من یه مقدار dog coinجمع کرده بودم خیلی تعریف کردن و میکردن عجب ها این دوج کوین واقعا حال به هم زنه

52

ترس برادر بی پولی

aliyou1685

16/مرداد/1399

البته این مقاله به نکات خوبی اشاره کرد ولی هر کوینی که بد نیست خود بیت کوین صاحابش هنوز معلاوم نیست کجایی و ارز های دیگه مثل پای میگه حل میکنه ولی بازم ارزش داره من توصیه میکنم به میزان کم سرمایه گذاری کنین تا هم ضرر نکنین هم پشیمون باید نترس بود الان کسی که اوایل بیت کوین یک دلار میداد یک بیت کوین میگرفت نه ضرر قابل توجهی میکرد نه الان پشیمون بود الان 3 هزار تومنش میشد 1 میلیارد پس نترسید که ترس برادر بی پولی در هر ارز جدیدی یکم سرمایه گذاری کنین با لایکاتون منو حمایت کنین

69

شت کویین

sk97123

15/مرداد/1399

خو ب از اسمش معلومه شت یعنی سست بی ارزش ارزی که دربازار ارزه خریدار چندانی نداشته باشه خوب ارز شتز هست .مثل ارزه های کهنمیتونننظر بازاریان

87

شت کوین

marmar24

15/مرداد/1399

همانطور که می‌دانیم برخی کوین‌ها برای تامین مالی پروژه‌های بلاک چین عرضه می‌شوند و در واقع همانند سهام آن پروژه عمل می‌کنند. در این بین برخی کوین‌ها وجود دارند که با اهداف دیگری ایجاد می‌شوند. پیش از آن که نظارت‌ها بر عرضه کوین‌ها شدت یابد، برخی از افراد کوین‌هایی را برای مقاصد کلاهبرداری عرضه می‌کردند که از ارزشی برخوردار نبودند و عملا خریداران متضرر می‌شدند، به این دسته از کوین ها شت کوین می‌گویند.به جز این موارد، گاهی نیز پروژه ها با شکست مواجه می‌شدند و در نهایت کوین آن‌ها نیز ارزش خود را از دست می‌داد و به این دسته نیز شت‌کوین اطلاق می‌شد. و برای آن که بفهمیم کدام دسته از کوین ها شت کوین هستند وایت پیپر آن ها را باید مطالعه کرد.

78

شت کوین

رقیهجوان

16/شهریور/1399

شت کوین ها اکثرا به سکل پانزی و شبکه ای رشد میکنن اونم خیلی زیاد و با تبلیغ فوق العاده باید حواستون باشه

43

1382fati

1382fati

02/شهریور/1399

خوب بود من فکر می کنم بیشتر ارز های دیجیتالی یا شت کوین است یا کلاهبرداری ولی فکر کنم اتریوم بهتر باشد

54

شت کوین

امیرمحمدقلع

26/خرداد/1400

هیچ ارزی مانند بیت کوین ارزش ندارد ولی بعضی از ارز ها بدردمیخورندولی شت کوین اصلا بدردبخور ویا اینکه خاصیتی ندارد

19

شیت کوین

mostafakhazeni

21/آذر/1402

البته املای صحیح شیت هستش.. به نظرم بهتره برای سرمایه‌گذاری روی کوین‌هایی که اعتبار بیشتری در بازار جهانی دارند سرمایه‌گذاری بشه. قیمتم روی نوع کوین‌ها باعث می‌شه که متوجه بشیم که چه کوینی شیت هست و چه کوینی غیر اون. مواظب این شیت کوین‌ها باشید

9

شت کوین =غیر واقعی

atefeh1379

15/مرداد/1399

اساسا چنین ارزهایی که واقعی هم نیستن مربوط به سایت ها یا ربات هایی میشن که اوناهم اسکم و کلاه براداری هستند و یه جورایی هم اون ارز رو با ارزش جلوه میدن که واقعا گول زنندست ...

83

شت کوین

mohamad11

20/مرداد/1399

از اسمش مشخصه که ارزی است بسیار سست و بی اساس و هیچ ارزشی نداره و به درد جرز دیوار ام نمیخوره ...................

63

یه سوال اساسی

سارای

09/شهریور/1399

به کویین های تازه وارد که نبایداعتماد کرد، زمانی هم که شدن کویین واقعی، دیگه ارزان نیستن، کاش راهی بود از اول بشه تاحدودی تشخیص داد آینده ی کویین ها چجوریه

57

شت کوین

MatinC4

22/آذر/1399

شت کوین ماله ایرانه مخصوص ایران واس خوده ایران اگه میبینین که دارم تکرار میکنم واسه اینه که تحلیل باید طولانی باشه وگرنه ارسال نمیشه

43

بیت کویین

kiristo

25/اردیبهشت/1400

من هم با این مقاله موافق هستم بیشتر ارز ها شت کویین هستند مگر اینکه ثابت بشه که اینطور نیست . ارز هایی مثل بیت کویین و اتریوم بهترین ارز های موجود در بازار ارز دیجیتال هستند .

20

شت کوین یا حباب

[email protected]

19/فروردین/1400

تشخیص شت کوین از کوینهای معتبر وبلندمدتی همچون اتریوم ونئون که هیچ لزومی ندارد که تبلیغاتی روی آنها انجام شود وحباب ایجادکند وسپس به یک ان فرو ریزد کار نه چندان پیچیده ای نیست

35

کوین

k.ali.k2

09/فروردین/1400

اگه یکم دیگه منتظر باشیم باید هرچی که وجود داره پابندش کوین بیاد اخه شت کوین چیه دیگه هی دارن مسئله رو پیچیده تر میکنن

35

شت کویین چیست

Bist1234

15/مرداد/1399

این اصطلاح جنبه‌های مختلف یک کوین را که فاقد هرگونه حاکمیت واقعی، توزیع ثروت، کیفیت و فناوری است را تعریف می‌کند. کوین‌هایی مانند دوج کوین (DogeCoin) که آشکارا هیچ ارزش واقعی ندارند و به دلیل یک meme ایجاد شده‌اند، به عنوان شت کوین شناخته می‌شوند.

82

کلاهبرداری با اسکم سایت های درآمد زا که بیت کوین رایگان میپردازند

ghader.esmaili

24/مرداد/1399

می توان گفت همه سایت ها یک روزی اسکم میشوند هیچ اعتباری نیست که برای همیشه پابرجا باشند شاید همین لحظه که داریم تحلیل می نویسیم یکی از بهترین سایت های درآمدزایی جمع کردند و رفتند. هیچ سند و اعتباری در مورد هیچ سایت کسب درآمد صادق نیست همه سایت ها روزی اسکم می شوند. پس چیکار کنیم که در این فضا به کسب درآمد ما ضربه نخورد؟؟؟ اما برای آن دسته از کسانی که به دنبال راه های کسب درآمد هستند باید دنبال حرفه ای باشند که با نابودی از سایتها باز درآمدش از بین نرود مثل فریلنسر ها،که تجربه و تخصص آنها همیشه در فضاهای مجازی کارآمد بوده و هست، زیرا که تجربه و حرفه هیچ وقت نابود شدنی نیست و روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد... جمله پایانی◀◀◀ برای آن دسته از کسانی که دنبال کسب درآمد از اینترنت هستند فقط و فقط و فقط دنبال تخصص باشند

68

اشباه بزرگ

rezasyamy

16/آبان/1400

واقعا اشباه است که خواست یک شبه پولدار شد و شت کوین خرید و سرمایه تان را از دست برهید به شخصه بهتون پیشنهاد میکن که نخرین اگرهم خریدی قبل از خرید سل هاش رو ببینید اکر سلی داشت میتونین بخرید اگر هم نداشت یعنی اسکمه

28

شت کوین چیست

زارع

15/مرداد/1399

بیشتر ارزهای دیجیتال ارزش چندانی ندارد وکلاهبرداران بی سواد وماهری درپشت انها قراردارد مثلادوج کوین بااینکه افزایش قیمت چشمگیری دارد باید حتما پشتوانه مانند اتریوم ویابیت کوین داشته باشد ازاین رومیتوان روی دوج کوین سرمایه گذاری کنیم

82

شت کوین

abolfazl.samadi

05/شهریور/1400

شت کوین های زیادی هست در بازار بیشتر ارز ها که وارد میشن اول شت کوین هستند ارز شیبا یک شت کوین بود اما الان که میبینیم که دیگه جون گرفته و دیگر شت کوین نیست یک نصیحتی از نزد من به شما شت کوین کیشو یک شت کوینی هست که آینده دار است اگر خواستید نگاهی بی اندازید

18

شت کوین

[email protected]

29/خرداد/1400

بیشتر ارز ها ارزشی ندارند. و پشت بیشترشون کلاهبردار های ماهری هستند از اسم این ارز مشخص که بی ارزش و سرمایه گزاری توش فایده ای ندارد

22

دوستان یه سؤالی داشتم

motorolla moto

05/بهمن/1402

اصلن ربطی به پاسخهای دوستان ندارهم من کوینهتی تصلیمو درپروفایلم به حد2500رساندم ولی دررتبه بندیها 350کوین زده بپود علت چیه من سردرنمییارم هیچکس هم پاسخگونیست تاثزه این کار رو شروع کردم کم کم دارم یادمیگیرم

1

شت کوین

kavous_35

15/مرداد/1399

به ارز هایی که ارزشی ندارند شت کوین میگویندارزی که دربازار ارز خریدار چندانی نداشته باشه خوب ارز شتز هست.

94

اعتماد نکنید

tania.57

24/اسفند/1400

نباید به کوین های جدید اعتماد کرد بیت کوین یکی از بهترین کوین ها هست میشه رو همچین چیزایی سرمایه گذاری کرد

6

شت کویین

[email protected]

18/فروردین/1403

دوستان تمام ارزها روزی شت کویین بودن ولی الان با ابن تنوع ارز بهتر است از تجربیات دیگران کمک بگیریم چون در بین این شت کویینها هم ارز موفق پیدا میشه توی یک مسابقه دو همه به خط پایان میرسن ولی همه ۳ نفر اول را تشویق میکنن

0

شت کوین

marwan

27/اسفند/1401

شت کوین به انگلیسی Shitcoin نوشته می‌شود. شت‌کوین به رمزارزهایی گفته می‌شود که گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند. این اصطلاح همچنین برای توصیف توکن‌‌هایی استفاده می‌شود که هدف خاصی ندارند. این کلمه اصطلاحی انزجاری است که غالبا برای توصیف آلتکوین‌هایی استفاده می‌شود که پس از محبوبیت بیت کوین تولید شده‌اند

6

خب این یک ریسک بزرگ است

boxing

07/اردیبهشت/1400

بدون شناخت و اطلاعات ناکافی در مورد ارز یا هر چیز این کلا برداری ها رو داره.به نظر من اول اطلاعات کسب کنید بعد امتحان کنید

29

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.