coingram
کوینگرام

پروژه بانک ترون (Bank of Tron)؛ کلاهبرداری پانزی با سودهای مادام العمر!

07/شهریور/1399
افزودن به نشان شده ها
پروژه بانک ترون (Bank of Tron)؛ کلاهبرداری پانزی با سودهای مادام العمر!
BankOfTron
Ponzi
امنیت
آموزش
10904
زمان مطالعه: 6 دقیقه

توجه: منبع این مطلب از سایت میهن بلاکچین است.

بانک ترون (Bank of Tron) یا بانک آف ترون پروژه‌ای است که اخیرا توجه کاربران ایرانی را به خود جلب کرده و مدعی است که کاربران می‌توانند به صورت روزانه سود دریافت کنند و به لطف قرارداد هوشمند ترون پولدار شوند! با توجه به درخواست‌های زیاد کاربران، تصمیم گرفتیم که در مورد پروژه بانک ترون مطلب بنویسیم و شما را بیشتر با این پروژه آشنا کنیم.

بانک ترون چیست؟

بانک ترون یک پلتفرم سرمایه گذاری رمز ارز است. این سایت به شما چند پلن سرمایه گذاری پیشنهاد می‌دهد که مقدار سودهای آنها متفاوت است. حداقل میزان سرمایه گذاری در بانک آف ترون نیز ۱۰ توکن TRX است. این پلتفرم ادعا می‌کند که به شما، سود روزانه بین ۳.۷ تا ۶.۷ درصد پرداخت می‌کند.

بانک ترون در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۹ راه اندازی شده، که یعنی اولین قرارداد هوشمندی است که بر روی بلاک چین ترون ساخته شده است. (!)

بانک آف ترون هیچ مالک مشخصی ندارد، که این برای یک پروژه سرمایه گذاری یک عیب بزرگ تلقی می‌شود. در همین ابتدا باید به این پروژه شک کنیم. چرا مالک و سازنده آن مشخص نیست؟! در ادامه این جمله، نوشته شده “ناشناس بودن مالک آن، به معنی غیرمتمرکز بودن کامل پلتفرم است!”

البته در کل هیچ کدام از این پروژه‌های کلاهبرداری نظیر اکو اسمارت و بانک ترون ، هیچ ارتباطی با پروژه ترون ندارند. بانک ترون از لوگو و اسم ترون استفاده کرده، که خود را موجه نشان دهد. اما این گونه نیست. دلیل آن را نیز در ادامه متوجه خواهیم شد.

سایت بانک ترون یا بانک آف ترون

خب ابتدا وارد سایت بانک آف ترون می‌شویم. صفحه اصلی این سایت را بررسی می‌کنیم و سپس می‌رویم سراغ پلن‌ها،‌ رودمپ یا نقشه راه، وایت پیپر و نظرات کاربران.

در صفحه اصلی بانک آف ترون، چیزی که نظر را در نگاه اول جلب می‌کند،‌ میزان سوددهی آن است. روزانه ۳.۷ درصد تا ۶.۷ درصد!

اول از همه خودِ این قضیه بودار است؛ روزانه ۳.۷ تا ۶.۷ درصد سود؟! هر روز؟!‌ بر چه اساس؟! چرا یک پروژه باید صرفا برای سرمایه گذاری، روزانه این درصدهای عظیم سود را پرداخت کند؟

در زمان نگارش این نقد و بررسی، مقدار کل سرمایه گذاری که در این سایت انجام شده، ۵۸۰.۴۵۰.۴۴۰ TRX است.

این مقدار TRX سرمایه گذاری شده در بانک ترون، در زمان نگارش مقاله، معادل حدود ۱۵.۵۰۰.۰۰۰ دلار می‌شود. خب! حالا می‌رسیم به بحث شیرین پلن‌های سرمایه گذاری:

پلن‌های سرمایه گذاری بانک آف ترون

پلن برنزی:

  • سود سهام ثانیه‌ای
  • پلن ۱۸ روزه
  • بازگشت سرمایه کل: ۱۲۰.۶ درصد (یعنی بعد از ۱۸ روز شما ۲۰.۶ درصد سود می‌کنید).
  • حداقل سرمایه گذاری: ۱۰ TRX

پلن طلایی:

  • سود سهام ثانیه‌ای
  • پلن ۲۵ روزه
  • بازگشت سرمایه کل: ۱۴۲.۵ درصد (یعنی بعد از ۲۵ روز شما ۴۲.۵ درصد سود می‌کنید).
  • حداقل سرمایه گذاری: ۱۰ TRX

پلن پلاتینیوم:

  • سود سهام ثانیه‌ای
  • پلن ۴۵ روزه
  • بازگشت سرمایه کل: ۲۱۱.۵ درصد (یعنی بعد از ۴۵ روز شما بیش از دو برابر سود می‌کنید).
  • حداقل سرمایه گذاری: ۱۰ TRX

پلن دایموند:

  • سود سهام ثانیه‌ای
  • پلن مادام العمر (!)
  • بازگشت سرمایه کل: بی نهایت (!)
  • حداقل سرمایه گذاری: ۱۰ TRX

همچنین می‌توانید در همه این پلن‌ها همزمان سرمایه گذاری کنید! نکته دیگری که وجود دارد این است که قاعدتا هیچکس ۱۰ TRX وارد سیستم نمی‌کند و برای دریافت سود کلان، قطعا مقادیر بیشتری سرمایه گذاری می‌کند. این سیستم که بانک ترون ، حداقل میزان سرمایه گذاری را ۱۰ TRX انتخاب کرده نیز سرپوشی برای قانونی و منطقی جلوه دادن پروژه. اما با ایجاد جو روانی سود روزانه، مردم ترغیب می‌شوند که بیشتر و بیشتر سرمایه گذاری کنند.

خب در اینجا می‌بینیم که پلن‌های درآمدزایی بسیار پربازده هستند. در اینجا باید به این سیستم شک کرد که چرا و به چه دلیلی چنین سودهایی می‌دهد؟! اصلا این سودها از کجا می‌آیند؟!

همه پروژه‌های اسکم و پانزی دارای یک ویژگی مشترک هستند:

آنها هیچ گونه تولید و سازندگی ندارند و پول‌ها صرفا از جیب یک نفر به جیب نفر بعدی منتقل می‌شوند!

سیستم ریفرال گیری بانک ترون

در اینجا آمده است که اگر شما ۱ زیرمجموعه داشته باشید، ۵ درصد پاداش می‌گیرید. پاداش ۲ و ۳ زیرمجموعه نیز به ترتیب ۲ درصد و ۰.۵ درصد است.

همچنین زیرمجموعه گیری اجباری نیست؛‌ اما همه به دنبال زیرمجموعه گیری هستند؛ چرا که سودهای زیرمجموعه گیری چشمگیر است. بانک ترون می‌گوید اجباری نیست که خود را موجه و قانونی جلوه کند. سیستم زیرمجموعه گیری را اجباری نمی‌کنیم و از آن طرف، سودهای آن را بالا می‌گیریم که همه ترغیب به این کار شوند. پس هم زیرمجموعه‌ها را دارم (که باعث می‌شود پول سرشاری به سیستم وارد شود) و هم وجهه قانونی‌تری پیدا می‌کنم! چه چیزی از این بهتر؟!

توضیحات سایت بانک ترون

پروژه امن و قابل اطمینان (!)

بانک ترون به گفته خودش، بر روی بلاک چین به صورت اتوماتیک کار می‌کند و قرارداد هوشمند آن بر روی بلاک چین ترون سوار شده است. هیچ کس قادر به تغییر یا حذف قرارداد هوشمند نیست. سودها نیز به صورت اتوماتیک از طریق قرارداد هوشمند پرداخت می‌شوند.

توزیع سود

به نسبت مقدار سرمایه گذاری شما، قرارداد هوشمند بانک آف ترون ۳.۷ تا ۶.۷ درصد سود در هر روز تولید می‌کند. مثلا شما در پلن پلاتینیوم آن سرمایه گذاری کرده‌اید و در ۲۱ روز اول سرمایه گذاری،‌ بیش از دو برابر سود می‌کنید. در قسمت پلن‌های درآمدزایی، برای این پلن نوشته شده که بعد از ۴۵ روز پول شما دو برابر می‌شود. اما در اینجا می‌گوید ۲۱ روز که بسیار مشکوک است.

هر ثانیه می‌توانید سودتان را برداشت کنید یا دوباره سرمایه گذاری کنید. زمانی که دوباره سرمایه گذاری کردید، کل سرمایه گذاری شما افزایش می‌یابد و سود بیشتری می‌گیرید.

سیستم زیرمجموعه گیری

قرارداد هوشمند بانک ترون شامل ۳ لایه پاداش زیرمجموعه گیری است؛ به ترتیب ۵ درصد، ۲ درصد و ۰.۵ درصد. همچنین دعوت کننده می‌تواند ۰.۵ درصد از مقدار سرمایه گذاری شخص دعوت شده را نیز به عنوان پاداش دریافت کند. در اینجا کاملا مشخص شد که پول از جیب شخص دعوت شده به جیب دعوت کننده منتقل می‌شود.

بررسی وایت پیپر و رودمپ یا نقشه راه بانک ترون

هیچ وایت پیپر و رودمپی در این سایت وجود ندارد! این تنها یک صفحه است که بر روی هر کدام از گزینه‌های Home و About کلیک کنید، همان صفحه بالا و پایین می‌رود!

اما در بالای سایت و در کنار Home و About، یک گزینه وجود دارد به نام (Contract (Tronscan. بر روی این گزینه که کلیک می‌کنیم، وارد سایت Tronscan.org می‌شویم، که مرورگر بلاک چین ترون است:

در اینجا اطلاعات قرارداد را می‌بینیم:

  • آدرس قرارداد
  • نام: BankofTron
  • موجودی یا بالانس این قرارداد: ۲۵۳.۲۶۱.۰۵۶ توکن TRX معادل ۶.۹۰۶.۳۷۶ دلار (قیمت ترون در این لحظه ۰.۰۲۷ دلار است).
  • تعداد تراکنش‌ها در این قرارداد: ۴.۷۹۸.۲۵۱
  • زمان ساخته شدن قرارداد: ۸ آوریل ۲۰۱۹

جستجو در سایت آپارات

در وب سایت آپارات، زمانی که بانک ترون را جستجو کردیم، به ویدیوهای جالب توجهی برخوردیم که محتوای برخی از آنها را در اینجا بازگو می‌کنیم.

در یک ویدیو، مزایای بانک آف ترون نسبت به بقیه سیستم‌های درآمدزایی این گونه بیان می‌شود:

در بانک آف ترون ، شما برداشت ثانیه به ثانیه دارید؛ بر خلاف سایر برنامه‌ها که ساعت‌ها باید منتظر بمانید. مورد بعدی، عدم اجبار در زیرمجموعه گیری است و کاربر می‌تواند بدون زیرمجموعه گیری هم به درآمدهای سرشاری دست یابد. مزیت بعدی نیز قدمت این سایت است که ۱ سال و نیم فعالیت دارد. (قبلا گفتیم که قدمت هیچ ارتباطی با قابل اطمینان بودن این گونه پروژه‌های کلاهبرداری ندارد. این سایت‌ها تا زمانی که پول به سیستم تزریق می‌شود،‌ سر پا هستند).

در همه پلن‌های درآمد زایی، حداقل میزان سرمایه گذاری، ۱۰ توکن TRX است. پلن دایموند که سود روزانه مادام العمر می‌دهد نیز حداقل سرمایه گذاری همین مقدار است؛ من به عنوان سرمایه گذار، چرا باید در پلن ۱۸ روزه سرمایه گذاری کنم، در صورتی که پلن مادام العمر نیز به همین مقدار سرمایه نیاز دارد؟!

به این دلیل که زمانی که شما سود روزانه دریافت می‌کنید،‌ طمع که یک ویژگی مشترک در همه انسان‌هاست، اجازه نمی‌دهد که سودتان را هر روز خارج کنید. پس آن را نگه می‌دارید تا روی سود هر روزه‌تان سود بیشتری اضافه شود. زمانی که سرمایه شما و بسیاری دیگر مثل شما افزایش یافت، سایت جمع می‌کند و با تمام پول‌ها فرار می‌کند.

حالا در این ویدیو، شخص چگونه تبلیغ می‌کند؟ او می‌گوید که اگر شما به اندازه ۱۰ میلیون تومان TRX در پلن مادام العمر سرمایه گذاری کنید، روزانه ۳۷۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنید. پس از یک ماه ۱۰ میلیون شما بر می‌گردد و بعد، تا آخر عمرتان شما سود خالص دریافت می‌کنید!‌ بعد می‌گوید تمام افراد سرمایه دار اصلی در تهران، اصفهان و شیراز، در پلن مادام العمر سرمایه گذاری کرده‌اند!‌ همچنین می‌گوید که من کسی را تا به حال ندیدم که از روی پلن‌هایش برای شما توضیح بدهد! قدر بدانید، استفاده کنید و به سودهای هنگفتی برسید!

در یک ویدیوی دیگر، شخص پلن‌ها را توضیح می‌دهد و سپس از حساب بانک ترون خود برداشت می‌کند. توجه کنید که حتی اگر مقدار TRX برداشت شده، به کیف پول شخصی شما منتقل شود، باز هم هیچ تضمینی برای ادامه این روند نیست و ممکن است هر لحظه سایت بسته شود و کلاهبرداری کند.

کامنت‌های مردم درباره بانک ترون در سایت‌های مختلف

در dapp review کامنت‌هایی وجود دارد مثل:

کامنت اول نوشته: برداشت کار نمی‌کنه. یه نفر باید این رو درست کنه. من خیلی عصبانی‌ام، نمیتونم TRXهامو برگردونم.

کامنت دوم نوشته: اسکمرها!‌ برداشت کار نمی‌کنه.

در ادامه، در کامنت‌های همین سایت، چند ایرانی را می‌بینیم که نوشته اند:

کامنت اول: بانک آف ترون = بهترین سرمایه گذاری بانک آف ترون = آینده پول دوستش دارم!

کامنت دوم: بانک آف ترون همیشه در قلب منه ؛ بانک آف ترون بهترینه!

کامنت سوم: واااااو دوستش دارم! هیچوقت چیزی شبیه این ندیدم! بانک ترون بهترین سایته برای سرمایه گذاری! زمانتون رو از دست ندید و بیاید سرمایه گذاری کنید! در پایین کامنت هم ID تلگرام خود را گذاشته است!

خیلی جالب است که برخی کاربران ایرانی همیشه به دنبال پروژه‌های کلاهبرداری و اسکم هستند و آنها را با دل و جان تبلیغ می‌کنند!

در یک وب سایت ایرانی، کاربران درباره پروژه کلاهبرداری بانک ترون‌ نظرات خود را ارائه کرده‌اند و مطالب جالب توجهی در بین آنها پیدا می‌شود:

در کامنت آخر، اول با بزرگنمایی قضیه و تاثیرگذاری بر روی شما، می‌گویند “به کسی نمیگم بره یا نره” یا “اگه تو نیای مهم نیست؛ انقدر نفرات هستن که تا بگم میان. نیازی به تو ندارم.” این گونه جملات شما را بیشتر ترغیب می‌کنند که در پروژه سرمایه گذاری کنید.

در تاریخ ۵ مرداد ۹۹، سایت ایران هشدار مقاله‌ای را منتشر کرده مبنی بر این که بانک ترون کلاهبرداری است.

همچنین یک سایت ایرانی که بسیاری از پروژه‌های کلاهبرداری را معرفی می‌کند نوشته:

فیدبک‌هایی که ما از کاربران داشتیم، از این پروژه‌ها شکایت داشتند که اجازه برداشت سودها و پول اصلیشان را نمی‌دهند.

در زیر یک نمونه از نحوه تبلیغات برای جذب افراد به سرمایه گذاری در پروژه کلاهبرداری بانک آف ترون را مشاهده می‌کنیم.

عدم نیاز به زیرمجموعه گیری: شاید نیازی به زیرمجموعه گیری نباشد، اما تمام کسانی که این گونه پروژه‌ها را معرفی و تبلیغ می‌کنند، از لینک ریفرال خود استفاده می‌کنند؛ چون سود آن بسیار زیاد است.

طول عمر بالا: قدمت یک پروژه ربطی به قابل اعتماد بودن آن ندارد؛ بسیاری از پروژه‌ها زمانی که می‌بینند پول مدام در پروژه‌شان سرازیر می‌شود، چرا باید جمع کنند و فرار کنند؟! صبر می‌کنند تا پول زیاد شود تا موقعی که دیگر توانایی پرداخت سود نداشته باشند و آن زمان است که پروژه را می‌بندند و با تمام پول‌ها پا به فرار می‌گذارند. اتفاقا الان باید احتیاط بیشتری کرد؛ چون ۱ سال و نیم از شروع کار این پروژه می‌گذرد؛ پس هر لحظه ممکن است جمع کند و برود.

پلن‌های معقول و نه نجومی: این حرف مقداری خنده دار است؛ کدام پروژه نرمال و قانونی وجود دارد که روزانه، دقت کنید روزانه به شما بین ۳.۷ تا ۶.۷ درصد سود بدهد؟! حتی اگر ماهیانه هم این درصد را بدهند، همه مردم در آنها سرمایه گذاری می‌کنند. پس این مقدار سود در روز بسیار مشکوک است و بخش جدایی ناپذیر همه طرح‌های پانزی است.

شخصی که این تبلیغ را نوشته، معتقد است که طراحی زیبا نشان دهنده برنامه ریزی بلندمدت برای آن سایت است. این حرف برای پروژه‌های آینده‌دار و قانونی صدق می‌کند؛‌ اما طراحی زیبا برای پروژه‌های پانزی و کلاهبرداری، به این دلیل است که کاربران بیشتر و در نتیجه پول بیشتر را به سیستم خود سرازیر کنند. شما اگر به سایت‌های پانزی دقت کنید، بدون استثنا همه آنها دارای طراحی بصری زیبا و دلنشین هستند.

در تصویر زیر، یکی دیگر از سایت‌های ایرانی را می‌بینید که تبلیغ بانک ترون و خیلی از پروژه‌های کلاهبرداری را می‌کند. خود این سایت نوشته که “بانک ترون ریسک صفر درصد ندارد و مثل تمام پروژه‌های هایپ یک سیستم بازی با پول است.” و در ادامه گفته که “تا زمانی که استخر آن خالی نشود، به کار خود ادامه می‌دهد.” پس از این جمله، پلن‌های درآمدی را توضیح داده و لینک ثبت نام در بانک آف ترون را نیز قرار داده است.

جالب اینجاست که وقتی روی لینک ثبت نام کلیک می‌کنیم،‌ وارد سایت بانک آف ترون با لینک ریفرال این شخص می‌شویم. خب اگر بانک ترون یک سیستم هایپ و خطرناک است، پس چرا لینک ریفرال خود را قرار داده‌اید؟!‌ جالب است که در تصویر بالا، در زیر لینک ثبت نام، نوشته که ما هیچ ارتباطی با پروژه‌های معرفی شده نداریم! پس لینک ریفرال چیست؟!

همیشه حواستان باشد: هر سایتی که لینک پروژه‌ای را قرار داده، آن را حتما چک کنید و همینطوری ثبت نام نکنید؛ بیشتر لینک‌های ریفرال گیری مانند تصویر زیر هستند. دقت کنید که اگر بر روی لینکی کلیک کردید و URL سایت مثل شکل زیر بود، بدانید که آن سایت یا شخص دارد شما را به عنوان زیرمجموعه خود به پروژه معرفی می‌کند.

واضح است که بانک آف ترون درست مثل پروژه‌های پانزی دیگر، به دنبال بازاریابی در ایران و در کل کشورهایی است که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند. ما همین قضیه را در الکسا نیز بررسی کردیم. الکسا وب سایت معتبری است که اطلاعات سایت‌ها را بر اساس میزان ترافیک، مناطق جغرافیایی که آن را سرچ کرده‌اند و خیلی امکانات دیگر،‌ به شما ارائه می‌دهد. حالا ببینیم در الکسا چه خبر است:

طبق معمول، می‌بینیم که بیشترین تعداد جستجو برای بانک آف ترون از کشور خودمان، با ۱۶.۸ درصد انجام می‌شود. پس از ایران، ونزوئلا و آرژانتین نیز به ترتیب با ۱۲.۱ و ۹ درصد، بیشترین سرچ را داشته‌اند.

چه کسانی در سیستم‌های پانزی و اسکم ضرر می‌کنند؟ کسانی که زود وارد می‌شوند و در راس هرم قرار می‌گیرند، معمولا چندین برابر سرمایه خود سود نیز کسب می‌کنند؛ اما کسانی که در پایین یا کف هرم قرار دارند، نه تنها به سرمایه خودشان نمی‌رسند، بلکه ضرر هم می‌کنند.

بررسی پروژه‌هایی شبیه به بانک ترون

لینک بانک ترون یا بانک آف ترون Bank-of-tron.com است. پروژه‌های کلاهبرداری دیگری مثل 200tron.com و 250tron.com نیز بودند که از نام ترون استفاده می‌کردند و اکنون بسته شده‌اند و با پول کاربران فرار کرده‌اند. همچنین اگر سایت Tron-bank.io را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که دقیقا همان ظاهر سایت bank-of-tron.com را دارد، و فقط مقداری جزئیات فرق می‌کند.

در سایت https://nogofallmaga.org/ مقاله‌ای درباره کلاهبرداری بودن بانک ترون منتشر شده و در آخر مقاله تصویر زیر وجود دارد، که ما آن را اسکرین شات گرفتیم.

فردی که در تصویر می‌بینید، گفته که این کار بسیار غیرحرفه‌ای است و اگر شخصی که مرا به عنوان بنیانگذار بانک آف ترون معرفی کرده، آن را پاک نکند، به پلیس خبر می‌دهم. اگر من در غنا، نیجریه یا هر جای دیگری در دنیا باشم، مطمئن می‌شوم که این شخص را دستگیر می‌کنند چون:

۱. از اسم من استفاده کرده.

۲. من مالک بانک آف ترون نیستم.

۳. از اسم من برای پروژه اسکم استفاده کرده و اعتباری که برای آن سخت تلاش کرده‌ام را زیر سوال برده.

این قضیه کاملا نشان می‌دهد که این پروژه کلاهبرداری بیش نیست و از نام شخصی که دارای بیش از ۴ سال سابقه توسعه بلاک چین است استفاده کرده، تا خود را قانونی و معتبر جلوه کند.

همچنین می‌توانید در سایت Dapp.review بانک آف ترون را سرچ کنید و به نتایج جالبی برسید:

در اینجا ما تعداد کاربران بانک ترون را می‌بینیم که در عرض ۱ ساعت، به شدت ریزش کرده است؛ تا ساعت ۱۵:۳۰ در زمان نگارش مقاله، تعداد یوزرها تقریبا ۱۱۰۰۰ بوده و یک تنها ۱ ساعت بعد یعنی ۱۶:۳۰، این عدد به ۱۳ رسیده!‌

در همان ساعت ۱۵:۳۰ مقدار دلاری که در این سیستم جریان داشت، حدود ۶۲۷۰۰ دلار بود؛ اما یک ساعت بعد، این عدد به ۵ دلار رسید!

در همین ساعات، یعنی ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰، تعداد تراکنش‌ها از ۱۲۸۰۰ به ۱۳ رسیده است! خب، این‌ها همه نشان دهنده این هستند که یا اطلاعاتی که بانک ترون در اختیار کاربران قرار می‌دهد فیک و قلابی است، یا این که این سیستم در حال جمع کردن و فرار با پول‌های مردم است!

نتیجه گیری

طرح‌های کلاهبرداری پانزی روز به روز در حال افزایش هستند. این سیستم‌ها با وعده سودهای زیاد، سعی در فریب مردم دارند تا مردم در آنها سرمایه گذاری کنند و زمانی که مبلغ زیاد شد، جمع کنند و پا به فرار بگذارند.

همیشه مراقب پروژه‌های پانزی و کلاهبردار این چنینی باشید؛ همیشه قبل از سرمایه گذاری، سایت پروژه را کاملا بررسی کنید. اگر وعده سود آنچنانی می‌دهد، به احتمال زیاد کلاهبردار است. نقشه راه به همراه تاریخ اجرای برنامه‌ها باید وجود داشته باشد.

سایت باید وایت پیپر داشته باشد؛ این مورد بسیار بسیار مهم است. چون در وایت پیپر دقیقا می‌گویند که چه راه حلی برای چه مشکلی ارائه می‌دهند. اگر پروژه وایت پیپر نداشت، یا کلاهبرداری است و یا شت کوین. پس بهتر است در آن سرمایه گذاری نکنید.

اطلاعات داده شده باید کاملا شفاف باشد؛ سایت نباید خالی باشد و تنها یک صفحه داشته باشد. تمام برنامه‌ها باید کاملا و به تفصیل توضیح داده شوند.

در انتها نیز توصیه می‌کنیم که اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال، برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp)ها (که بیشتر پروژه‌های اسکم و پانزی مثل بانک آف ترون از آنها استفاده می‌کنند) و خودِ بلاک چین افزایش دهید، تا دیگر اسیر کلاهبرداری‌های این چنینی نشوید. (پیشنهاد می کنم قسمت معرفی برتریتن ارز ها را مطالعه کنید ) در کل سایت‌ها و پروژه‌هایی که وعده سود قطعی می‌دهند، حتما برنامه‌ای پشت پرده دارند؛ مثلا همین سایت بانک آف ترون، این سودها را در قبال هیچ چیز می‌دهد! یعنی این که شما هیچ کاری نکنید و تنها مقدار کمی توکن TRX در سیستم سرمایه گذاری کنید، و سیستم به شما مادام العمر سود بدهد! چرا یک سیستم باید به شما همینطوری سود بدهد؟!‌ هیچ آدم عاقلی این کار را انجام نمی‌دهد؛ پس حتما ریگی به کفش این نوع سیستم‌ها وجود دارد.

همچنین در سایت بانک آف ترون ، هیچ گونه راه ارتباطی با تیم پروژه و پشتیبانی وجود ندارد که این، نشان دهنده ضعف این سیستم است و اینکه هیچ اهمیتی برای کاربران خود قائل نیست. با وجود همه این مواردی که بررسی کردیم، توصیه می‌کنیم که از سرمایه گذاری در بانک آف ترون خودداری کنید؛ ‌چرا که هر لحظه ممکن است پولی که با زحمت به دست آورده‌اید را به راحتی از دست بدهید.

کوینگرام مرجع تخصصی آموزشی، تحلیلی و خبری در حوزه تکنولوژی بلاکچین و ارزهای رمزنگاری شده است و یکی از اولویت های مجموعه آگاهی رسانی به مردم عزیزمان است. با توجه به این که پروژه های زیادی در بخش زیر ذره بین میهن بلاک چین مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند و تعدادی از این پروژه ها کلاهبرداری یا مشکوک به کلاهبرداری هستند؛ معمولا افرادی که ذینفع یا مالک پروژه‌های کلاهبرداری هستند، از طریق بخش کامنت‌ها سعی می‌کنند با درج نظرات غیر واقعی و متناسب با نفع شخصیشان، کاربران را گمراه کنند.

در پست های گذشته معرفی های پروژه های اسکم دیگر مانند پی نتورک و کینگ مانی و دابل وی بسیاری از افراد ذیننفع این پروژه ها با کامنت های تند و حرف های رکیک به ما حمله کردند.

مجموعه کوینگرام همیشه علاقمند به دریافت نظرات و پیشنهادات شما در مورد تمامی مطالب منتشر شده دراپلیکیشن هست و شما می‌توانید از طریق ایمیل یا تلگرام یا بخش تحلیل یا نظرات تجربیات، نظرات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است


تحلیل کاربران

کلاه برداری

Saeidmallaki

07/شهریور/1399

این پلن های درامدزایی فقط و فقط کلاه برداری هستند و جیب ملت رو خالی میکنن. کاش اطلاعات همه بروز باشه تا اینطور کلاه سر کسی نره

16

بانک اف ترون

r.p.r.p

07/شهریور/1399

این حرفاروازکجاهاتون درمیارین من موندم کارشون کاملا حرفه ای وباحساب کتاب همینجوری نادانسته به همه چی بدبینیم ک وضعمون اینه هرررر روز داریم پسرفت میکنیم

13

فقط تاسف

farzad_mh11

07/شهریور/1399

متاسفانه بسیاری از افراد فامیل ما توی این پروژه سرمایه‌گذاری کردند...با اینکه از من میپرسیدن و تمام این مواردی که ذکر شد رو بشهون گفتم ولی باز میگن اصل پول خودمونو که برداشتیم با سودش ادامه میدیم....آره جون خودتون که بعدش دیگه سرمایه گذاری سنگین نمیکنید....خداروشکر که از زمان ئی تو سی و وی تو سی و اکو اسمارت و دابل وی و...رو افراد مختلف به من میگفتن ولی وارد نشدم چون بواسطه تیم حرفه ای و قدرتمند کوینگرام آگاه هستم....پیروز باشید....به امید روزی که همه آگاه بشیم...

25

کلاهبرداری پانزی باسودهای مادام العمر

زارع

07/شهریور/1399

دوباره سایتها وپروژه هایی باتبلیغات گسترده سبب جذب کاربران ایرانی که از ساده لوحی انها نهایت استفاده را می کنندوانهارا بادادن سودهایی که هرزمان می توان استفاده کرد فقط وعده های توخالی ویاگرفتن زیرمجموعه که قسمتی ازسرمایه گذاری انهابه دعوت شونده می رسد به این پروژه هامانند بانکترون ویا بانک اف ترون خیلی توجه نکنید ودردام انها گرفتار نشوید هدف اینگونه پروژه هاهمه کلاهبرداری ان هم درسطح کلان می باشد اول تحقیق نمایید بعد با علم واگاهی دران سرمایه گذاری کنید

23

پروژه بانک ترون

kavous_35

07/شهریور/1399

متاسفانه به تازگی از این دست برنامه ها و قراردادهای هوشمند بسیار زیاد شده است و بخاطر اینکه صنعت ارزهای دیجیتال هنوز کاملا در کشورمان مشخص نیست و اطلاعات کاربران بسیار کم است.پس بایدحواسمان به اینگونه قراردادهای هوشمند باشند تا خدای نکرده متضرر نشویم.

105

زیادشدن پروژه های کلاهبرداری

mhmd.mhdvi

07/شهریور/1399

جذابیت ارزهای دیجیتال برای مردم و فقدان آگاهی کافی در سطح جامعه، فرصت را برای کلاهبرداران فراهم کرده است تا با ایجاد پروژه‌های کلاهبرداری که هیچ فعالیت مفیدی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و هیچ پشتوانه علمی ندارند، به سود برسند. وهمین عدم آگاهی مردم وزودباوری وسودآ.ری کلاهبرداران باعث شده افراد بیشتری به این سمت وسوبروند

11

طرح پانزی

hossein.jp

08/شهریور/1399

به نظرم هر چند وقت یهو سر و کله این طرح های عجیب پیدا میشه سود زیاد در ازای زیر مجموعه گیری به نظرم به هر پروژه ای باید زمان داد و تا مطمئن نشدیم ازش نباس واردش بشیم

5

کلاهبرداری

hamedkr

07/شهریور/1399

باشد روزی که شاهد این تفکرها وایجاد این چنین برنامه ریزی حساب شده از سوی جوانان خلاق ایرانی باشیم. رستگار شوید . باشد روز در طور .......

6

دریافت سود بالا از سرمایه گذاری به دلار، بیت کوین و دوج کوین

mostafavaran

07/شهریور/1399

دوستانی که آموزش معامله کردن یا ترید ندیدن و نمیخوان خودشون ریسک کنن عضو این کانال تلگرامی بشن https://t.me/investpersian/ چندین سایت سرمایه گذاری با دو سال سابقه کار معرفی کردم که سود منطقی میدن حدودا از هفت درصد تا چهارده درصد در ماه... در ضمن پولتون هم به دلاره و به دلار هم سود دریافت میکنید و تورم رو دور میزنید. از این روش سرمایه گذاری جدیدا خیلی ها استقبال کردن و داره پیشرفت میکنه برای این که از غافله عقب نمونید هر چه زودتر شروع کنید به نفعتونه و از ده هزارتومن میتونید سرمایه گذاری کنید تا هر مبلغی که میخواید. آموزش رایگان است، اسناد و مدارک و سابقه سرمایه گذاری شخصیم از بدو شروع شروع فعالیتم در این حوزه موجوده و برای جلب اعتماد شما بهتون اراعه میدم... جهت توضیح بیشتر و پرسش سوالاتتون با ما در ارتباط باشید. کانال تلگرام: investpersian آیدی ادمین پیج: Rohollahi_Finance مطمعن باشید ارزش چند دقیقه وقت گذاشتن برای خوندن مطالب کانال رو داره پشیمون نمیشید... دوستان لطفا لایک کنید❤

10

✅سرمایه گذاری مطمعن با سود بالای ۱۰ درصد در ماه✅

mostafavaran

08/شهریور/1399

دوستانی که آموزش خرید و فروش یا ترید کردن ندیدن و یا تمایلی ندارن و نمیخوان خودشون ریسک کنن ما روش جدیدی به شما پیشنهاد میکنیم. بهترین گزینه سرمایه گذاری در معتبرترین پروژه های سرمایه گذاری با چندین سال سابقه کاری است که سود منطقی میدن حدودا از هفت درصد تا چهارده درصد در ماه یعنی بیش از ۱۰ برابر بانکها... در ضمن پولتون هم به دلار واریز میکنید و به دلار هم سود دریافت میکنید و به دلار هم برداشت میکنید اینجوری تورم رو دور میزنید... از این روش سرمایه گذاری جدیدا خیلی ها استقبال کردن و در حال پیشرفته برای این که از این روش جدید عقب نمونید هر چه زودتر شروع کنید به نفعتونه... با حداقل ۵ هزار تومن هم حتی میتونید سرمایه گذاری کنید و هیچ محدودیتی ندارد... میتونید به دلار بیتکوین یا دوج کوین سرمایه گذاری کنید... آموزش از سمت ما رایگان است، اسناد و مدارک و سابقه سرمایه گذاری شخصی ما از بدو شروع شروع فعالیتمون در این حوزه موجوده و برای جلب اعتماد شما بهتون اراعه میدیم... با عضویت در کانال تلگرامی زیر ما را همراهی کنید و از تجربیات ما استفاده کنید... کانال تلگرام ما : investpersian آیدی تلگرام ما: Rohollahi_Finance مطمعن باشید ارزش چند دقیقه وقت گذاشتن برای خوندن مطالب کانال رو داره پشیمون نمیشید... دوستان لطفا بکوبید لایکوو❤

7

ترون TRX

mohmdsin

02/بهمن/1400

کسی ک ریسک نکند نمیتواند در زندگیش موفق باشد در ایران باید ریسک کنند تا ب جایی برسند وگرنه باید با همان زندگی معمولی بگذرانیم کسی ک نمیتواند ریسک کند پس خواهشا سمت این چیز ها هم نیاید.

1

لطفا لایک کنید

amiraliejaj

08/شهریور/1399

مرسی ازاین همه رحمت و تلاشی که تیم کوینگرام در راستای آگهی به طرفداراش میده حالا هرکسی حق انتخاب با خودش است که اسیراینگونه بازی ها بشود یا راه درست انتخاب کند.

7

طرحهای پانزی یاکلاهبرداری

Hosssein63

07/شهریور/1399

باتوجه به وضعیت اقتصادی وتحریم کشور وشرایط سخت زندگی درکشورمتاسفانه بیشترکسانی که به این طرحها کشیده میشوند ازهموطنان ماهستند

29

دمتون گرم

hasannikkhoo

07/شهریور/1399

مرسی ازاینهمه رحمت وتلاشی که تیم کوینگرام درراستای آگاهی به طرفداراش میده حالاهرکسی حق انتخاب باخودش است که اسیراینگونه بازیهابشودیاراه درست وانتخاب کند

34

bank of tron

reza378

07/شهریور/1399

متاسفانه دوستان زیادی برای عضویت به من پیشنهاد دادند و وقتی از مشکوک بودن سایت و این طرح صحبت میکردم، دوستان با تمام وجود از اسکم نبودنش دفاع می‌کردند و بسیار برای خودم جالب بود که چقدر خوب تونستند در ایران طرفدار پیدا کنند، و مطمئنا افراد زیادی در این طرح سرمایه‌گذاری کردند.

10

تحلیل

skydance

09/شهریور/1399

در این زمان که بازار بورس وارد منطقه خطر و پر ریسک شده، می توان با سرمایه گذاری به روی ارزهای دیجیتال به سودآوری بالایی دست یافت

4

بانک ترون

asen

07/شهریور/1399

وقتی سود های آنچنانی می دهد و تبلیغ می کند درسته اونایی که اولین سپرده را دادند سود خوبی کسب می کنند سرمایه که خیلی زیاد بشه اسکم میشه و جدید ها همه بازنده

30

کلاهبرداری

asqar75

07/شهریور/1399

بسیاری از سایت هایی که در صنعت ارزهای دیجیتال کار می‌کند اکثرا کلاهبردار هستند و بعد از مدتی و جذب مشتری یکباره کلاهبرداری می‌کند.

18

aref.tm

aref.tm1137

07/شهریور/1399

همیشه وهمه جا کلاه برداری هست .این ذات ادمه که ندباله چیزای جذابه ولی خوبه از قوه عقلمون کمی بیشتر استفاده کنیم وزحمات چند سالمونو به شیرینی یک دروغ نبازیم

7

خود جاستین خالق ترون پشت این کلاهبرداری ها است

saeedsaydi

07/شهریور/1399

میدونم اول گفتین اصلا ربطی به جاستین نداره .بماند من نظر دیگه ای دارم .یک سئوال مهم من اینه که با بوجود ا مدن این پروژهای کلاهبرداری ا لین نفری که سود میکنه کیه .خوب معلومه کسایی که پشت پروژه ترون هستن خرید و فروش این ازر رو برید ببینین که مخصوصا در ایران تو این چند ماه چندین برابر شده .اون جاستین بنظرتون بدش میاد همچین پرژهای کلاهبرداری بیاد و خیلی راحت این ارز پیزوریشو مردم بخرن

20

لایک از روی صدقه ممنوع

zeus8hp

08/شهریور/1399

بعضی از دوستان متوجه نیستند این لایک کردن تحلیل خیلی مهم هستش اگر به هرکسی رسید و به هر تحلیل اب دو خیاری رای بدهید دیگر نمیتوان روی تحلیل ها حساب باز کرد کوینگرام فقط برای درامد نیست مردم با استفاده از کوینگرام به ترید کردن و سرمایه گذاری میپردازند لطفا با دادن لایک به کسانی که تحلیل و حرف حساب میزنند کیفت برنامه رو بالا ببرید از کوینگرام نیز خواهش دارم به درخواست لایک یا تحلیل های نادرست را تایید نکند چون به ضرر خود برنامه و دنبال کنندگان ان است

9

سود مادام العمر

[email protected]

07/شهریور/1399

سلام دوستان عزیز همانطور که میدونید این انسان نباید همه چیز را باور کند مخصوصا چیزهایی که با عقل جور نیستند پس قبل از وارد شدن در هر پروژه‌ای ابتدا خوب تحقیق کنید

15

اکو اسمارت

yahya051

07/شهریور/1399

جامعه ای در ان زندگی میکنیم که نه یک نفر بلکه چندین نفر باید کار کنن تا یک خانواده بتونن هزینه روزمره رو در بیارن حالا چه اکو اسمارت چی هر شرکتی یا هر سهامی به محضی کسی متوجه بشه که میگن پول داره بدون هیچ اطلاعی میرن که به پول برسن

4

تریون

[email protected]

09/شهریور/1399

قطعا مکانی بی صاحب نتیجش این میشود فقط فقط قول وعده های بی در و پیکر رو خوردن ک بیشترشون هموطنان خودمون بودن ک در این وضعیت اقتصادی مملکت پناه اوردن و اخرش این شد

4

گوگل

mahdisa_r_h

07/شهریور/1399

جستجوی عبارت خرید ارز دیجیتال در گوگل اتفاقی است که نشان می دهد آن دسته از سرمایه گذاران زیرکی که هنوز وارد قلمروی ارزهای دیجیتال نشده اند هم بدشان نمی آید شانسشان را در این بازار امتحان کنند.

7

کمبود اطلاعات

soheilstar

07/شهریور/1399

متاسفانه بتازگی از این دست برنامه ها و قراردادهای هوشمند بسیار زیاد شده است و بخاطر اینکه صنعت ارزهای دیجیتال هنوز کاملا در کشورمان مشخص نیست و اطلاعات کاربران بسیار کم است.خواهشا دوستان مراقب اینگونه قراردادهای هوشمند باشند.

33

بانک ترون

Rezazx72

07/شهریور/1399

بنظر من هم بانک ترون کلاهبرداری اول سودخوبی میده بعد که نظرت جلب شد خودت میری تبلیغات این سایت برای دوستان تعریف میکنند بعد اوناهم جذب این کلاهبرداری میفتند. درواقع هر ینفر باخودش چندنفرو میاره با پول اونا سودشو میدن

6

ارزردیجیتال

mohamdgan

10/شهریور/1399

باسلام ،عرض دیجیتال باعث شده رقیب سرسخت سرمایه گذاری در قسمت های دیگر بشه و همچنین پیشرفت و بدون کلاهبرداری باعث مراجعه و سرمایه گذاری افراد میشه

5

تا الان که کلاه بردای نیست من برداشت هم کردم

baba hosein

07/شهریور/1399

فقط بایدباید والت ترون وارد شید واز تو خود بروزر والت تو سایتش وارد شید وحتما فیلتر شکن هم روشن باشه وبرداشتش هم اسونه در عرض چند دقیقه طرف داری نمیکنم ولی واقعی هستش

6

تشکر

Faride42

07/شهریور/1399

تشکر از اخبار خوب تون که ما رو در جریان تمام اتفاقها با خبر میکنید و در صد هوشیاری بالا میره و در آینده ممکنه کسی به طرف این کلاه برداری ها نرن چون هوشیار میشن .

39

ارز ترون

ssllww

19/دی/1400

ارز ترون یکی از محبوب ترین ارز های دیجیتال هستش ک می‌توان سرمایه گذاری روی آن را با تمرکز یکم و پیش بینی دقیق ارز روی آورد و هزینه خوبی به جیب زد .

0

کلاهبرداری

aliheydaryy

09/شهریور/1399

بسیاری از سایت های خارجی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارند فقط برای کلاهبرداری ساخته شده و پس از مدتی به یک باره کلاهبرداری کرده و خارج می شوند .به کرونا هی که انگار همچین سایتی وجود نداشته .

5

..

Reza8082

07/شهریور/1399

ممنون از برنامه کوینگرام ک مارو از تمام اخبار های ارز با خبر میکنه وبا دادن اطلاعات صحیح راه درست و دور شدن از کلاهبراری ها رو ب ما نشون میده..و حتی برنامه بسیار خوب و قابل اعتمادی برای کسب درامد هست فقط اگر میشه خواهشن شرایط برداشتشو حم راحت تر کنید این مشکل خیلی از دوستان هم هس دوستان لطفا با لایک حمایت کنید تا این مشکل کمی کم رنگ تر بشه مرسی از همتون

4

بانک ترون

amir.2222

08/شهریور/1399

طبق اطلاعات به بانک ترون در خصوص کلاهبرداری هشدار داده شده بود اما این بانک توجه نکردند به اخطار از سوی سازمان و همچنین به این کار ادامه دادند و الان ایرانی زیادی به دلیل کلاهبرداری ضرر کردند و هیچ کاری در این مورد انجام نشد

7

مسابقات پیش بینی ساعتی...

arash.karimipoor

07/شهریور/1399

امشب قیمت شروع بیت کوین ۱۱.۵۱۸/۵۶ بود چطور یا چرا تو مسابقه قیمت رو۱۱.۵۰۸/۵۶ زده بود؟ این قیمتها دستی ثبت میشه یا سیستم ثبت میکنه؟ یادمه که به من گفته شده سیستم اما چرا با ده دلار اختلاف؟لطفا یه بررسی بکنین . ممنون بابت زحماتی که میکشید.

86

واقعیت

farshad1298

07/شهریور/1399

متاسفانه ایرانیا در مقابل واقعیت همیشه مقاومت میکنن و همه چیو میبینن غیراز واقعیت. واقعیت محض اینکه تا وقتی کاربر زودباور و بدون آگاهی وجود داشته باشه ظهور همچین پلتفرم هایی انکار ناپذیر ه

23

bank of troun

elena sword

07/شهریور/1399

in barname kamelan kolah bardariye mn khodam 10 rozi mishe ba pole khyli kam sarmay gozari kardm mikhastm motmaen besham kolah bardari hast ya na alan 4 roze nmitonm sode rozana ro bardasht konm

13

کلاهبرداری

ro_Hosin

07/شهریور/1399

ممنون از گروه کوینگرام که اطلاعات جامع به هموطنان میدهد تا دام این گروه و برنامه های کلاهبرداری نیافتند .دست مریزاد و خسته نباشید ...

14

بدون مالک مشخص!!!!!

masoud.tj

08/شهریور/1399

بانک آف ترون هیچ مالک مشخصی ندارد، که برای یک پروژه سرمایه گذاری یک عیب بزرگ تلقی می شود. در همین ابتدا باید به آن شک‌ کرد!

4

بانک آف ترون بسته شد

farzanehafra

07/شهریور/1399

این بانک چند روز پیش با خوردن پول مردم بسته شد. در حال حاضر هیچ برداشتی. امکان پذیر نیست. ولی ادمین های تلگرام بانک آف ترون همچنان پروژه های دیگر معرفی میکنند . یک عده پول از شدند ولی از پول سایرین . و بقیه که آخر بودند همه مال باخته شدند

12

بانک ترون یا گلدکوییس

morteza.65

08/شهریور/1399

بانک ترون دقیقا شبیه سیستم گلدکویس عمل می کند شما سرمایه گذاری می کنید زرنگ ها پولشان را بر می دارند و از سرمایه شما یودآوری می کنند و آخری ها هم پولشان به فنا می رود دقیقا همانند گلدکوییس و گلد ماین که ایرانی ها از آن استقبال می کردند

6

حجم مقالات و فرصت مطالعه

asd100200

09/شهریور/1399

کیفیت مقالات منتشر شده بسیار عالی و مفید است.ولی تقاضا میکنم حجم کمتر بشود تا کاربران فرصت مطالعه داشته باشند.متن برخی از مقالات بسیار طولانی و از حوصله مطالعه خارج است. بسیار متشکرم.

5

ترون

مجیدخنیفر

08/شهریور/1399

من کل سرمایه مو گذاشتم به بخاطر اینکه سرمایه ام دو برار بشه طمع کردم و فراموش کردم که راه صد ساله رو نمیشه یک شبه رفت و یا شاید هم بد شانس بودم به هر حال اشتباه کردم ودیگه اشتباهم قابل جبران نیست

5

دوستان عزیز به لایک امشب نیاز دارم

arminaka71

07/شهریور/1399

دوستان جز این هفته هستم لطفا لایک کنید تا برداشت باز بسه منتظر لطفتون هستم امیدوارم معرفت بزاریذ لایک بالا بزنیذ

47

بان اوترون کلاهبرداری تمام عیار

mehdi.zzm.m

19/شهریور/1399

پروژه بان ترون با فضا سازی کاملا ضاهری و عوام فریبانه ملت بیچاره ایران که اکثرا مقدار جزی پول و سرمایه داشتند و البته عده ای قلیل از افراد سرمایه دار را به خودش جلب کرد و بعد از یکسال و چند ماه به یکباره و در عرض پنج روز تعادل استخرش کاهش و خالی شد و بیش از ۳۰ میلیون دلار یا به عبارتی ۸۰۰میلیارد تومان از سرمایه ایرانی ها را برداشت و رفت

5

کلاهبرداری ها در همسایگی ما

jmi.ebr

07/شهریور/1399

امروزه کلاهبرداری ها با گسترش اینترنت و فناوری خیلی بیشتر از پیش شده است طوری که هرروزه خیلی از افراد جامعه بدلیل فقر و بی کاری وزودتر پول دار شدن گرفتار این نوع طرح ها می شوند و بجای این که یک شبه پول دار شوند اندک سرمایه ی داشته را نیز از دست داده و بر بدبختی های خود و خانواده می افزایند، شاید کمتر کسی باشد که هر روزه با چنین پیشنهاد هایی در روز مواجه نشود ویا از راه اعتماد و دوستی و یا فریب های دوستانه گرفتار چنین کلاه برداری های پیشرفته نگردد که با کمی تحقیق و پرس و جو از ایندگونه طرح ها آگاه می شود و خود وخانواده خود را از گرفتاری ها و دام های گسترده شده در جامعه با خبر شود.

15

پیدایش و گسترش

s.fa.h

08/شهریور/1399

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی وارد بازار می شوند ،اما همه به محبوبیت کافی نمی رسند و خاطب کافی برای رشد پیدا نمی کنند ،ترون نیز یکی از این ارزهاست که متاسفانه افراد زیادی با ان اشنا نیستند

4

بانک ترون

hajali110

07/شهریور/1399

این مسعله کلاغ برداری محض را نمایم میسازد اولا مدیریت سازمان بانک ترون مشخص نیست ثانیا دادن دادن سود های کلان ۲۵روز بیش از ۴۵ درصد سود دادن که تا به حال در دنیا سابقه ندارد وشیر موارد که از بدو امر کذایی کلاهبرداری آن محرز و مسلم است وهر کس دنباله رو این کار باشد واقعا که

16

حرص و طمع

asd100200

07/شهریور/1399

دوستان عزیز، حرص و طمع یک شب پولدار شدن و رسیدن به رویاها در کوتاه ترین زمان ممکن، دام شیادان و کلاهبرداران است.اگر بفکر کسب ثروت باشیم باید با برنامه ریزی دقیق و بلند مدت اقدام کنیم.هر وعده و وعید کوتاه مدت صد در صد کلاهبرداری است.مواظب باشید...

6

یونیک

mohamadghanavatian

07/شهریور/1399

در مورد یونیک فاینانس هم بنویسید.اون هم یه کلاهبرداری دیگه ست.ایرانیا هم خیلی درگیرش شدن.اخیرا شنیدم سردسته های اون هم دستگیر شدن

10

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.