coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.5%

66,933 $

3,848,647,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.3%

3,117 $

179,253,950 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

578.5 $

33,262,025 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.8%

172.05 $

9,892,875 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

3,114 $

179,082,600 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1%

0.5222 $

30,027 تومان

XRP

XRP

xrp

3.2%

6.48 $

372,600 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.9%

0.1528 $

8,786 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

چرا بورس سقوط نکرد؟ وقتی از «میکرو موج» گول خوردیم!

08/شهریور/1399
افزودن به نشان شده ها
چرا بورس سقوط نکرد؟ وقتی از «میکرو موج» گول خوردیم!
بورس
تحلیل
شاخص کل
بازار ایران
10184
3 دقیقه

شاخص کل بورس ایران که از هفته دوم فروردین امسال تا اواسط مرداد ماه، بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته بود و در ۴۵ سال اخیر بی سابقه بود، ناگهان روند صعودی شارپ خود را تغییر داد و وارد روند نزولی شد. شاخص کل که از مرز ۲ میلیون واحد هم گذشته بود، ناگهان هر روز با کاهش همراه شد به گونه ای که تا ۳ شهریور ۹۹، به حدود ۱.۵ میلیون واحد رسید و شاهد افت بیش از ۲۰ درصدی شاخص کل بورس ایران در عرض ۲ هفته بودیم.

ریزشی که بسیاری از سهامداران، آن را آغاز یک سقوط بزرگ خطاب کردند و بعضی ها نیز پولدار شدن دولت و فرار او از چرخه بازی بورس را از دیگر دلایل عمده سقوط یا ریزش بزرگ بورس در نیمه دوم تابستان امسال برشمردند. با روند نزولی شارپ شاخص کل بورس ایران در نیمه دوم مرداد ماه امسال، بسیاری از سهام در گروه های مختلف بورسی، با صف های فروش میلیونی همراه شدند.

لغو و تکذیب لغو صندوق پالایشی و داستان اوراق سلف نفتی و دو مرحله ای کردن معاملات در بورس، از عوامل غیر بنیادی در روند نزولی مستمر شاخص کل بورس در هفته های اخیر بود. روند نزولی شارپ در حالی رخ داد که پالایشی ها که مدت ها لیدر بازار بودند، اصلاح شدیدی کردند و به موازات اصلاح شدید پالایشی ها، حتی سهام گروه زراعت و دامپروری و فناوری اطلاعات، که فعالیت آن ها هیچ ربطی به حوزه دلار و نفت و ارز و پالایش و پتروشیمی ندارد، در صف فروش میلیونی قفل شدند!

متاسفانه به دلیل اینکه بازار بورس ایران، دامنه نوسان (۳ تا ۵ درصد) دارد، ما شاهد صف های فروش و خرید میلیونی برای سهام در طول ساعت معاملاتی در هفته هستیم.

یکی از عوامل مهم در روند نزولی شاخص کل بورس ایران در هفته های اخیر، رفتار هیجانی عمده سهامداران است که دانش و اطلاعات کافی درباره بازار سرمایه نداشته و با هیجانات، اسیر تصمیمات احساسی می شوند و سهام خود را در کف قیمتی فروخته و در سقف قیمتی دوباره خریدار می شوند. موضوعی که سالهاست، حقیقی ها و سهامداران خرد را آزار می دهد و همچنان شاهد ضرر دست جمعی میلیون ها سهامدار تازه وارد در بورس در مقاطعی هستیم.

سهامداران خرد در هر ریزش مقطعی که در واقع بخشی از فرآیند اصلاح (pull back) از نظر تکنیکالیست ها محسوب می شود، وارد صف های فروش میلیونی سنگین شده و می خواهند با هر قیمتی، از سهم خارج شده و گاها عطای بورس را به لقایش می بخشند.

این رفتار هیجانی، سبب می شود که سهامدار، نه تنها سود نکند بلکه بخشی از اصل سرمایه را دو دستی تقدیم سهامداران صبور بلند مدتی کرده و ضرر کند.

در بورس، اصطلاح رایجی وجود دارد که می گوید: بورس محل انتقال پول و ثروت از سهامداران کم تحمل به سهامداران صبور بلند مدتی است. این حرف اول و آخر وارن بافت، اسطوره بورس بازها و بسیاری از سهامداران موفق و سرمایه دار بورس است. در بورس، مهم تر از پول و تحلیل شما، صبر شما اهمیت دارد.

در اتفاقات اخیر بورس ایران، باید به چند نکته توجه داشت. یکی اینکه ثبات تصمیم گیری در بورس و دستگاه هایی که فعالیت آن ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در بورس تاثیرگذار است (وزارت اقتصاد و نفت و صمت و . . ) هنوز دیده نمی شود که امیدواریم در آینده، این مشکلات مرتفع شود. مساله دیگر، دامنه نوسان است که سبب می شود بورس ایران هر روز،‌ درگیر صف خرید یا صف فروش شود و حالت متعادل در بورس نداشته باشیم.

مساله دیگر ۶۰ میلیون دارنده کد بورس است که بخشی از آن ها دانش کافی نداشته و برای یک شبه پولدار شدن، زمین و مسکن و خودرو یا وام و نزول را برای سرمایه گذاری کوتاه مدتی به بورس آورده و با اندک اصلاحی، روی گزینه فروش کلیک می کنند.

در این اوضاع که نه مسئولان و نه عمده سهامداران، تجربه و دانش کافی درباره بورس و اصول سرمایه گذاری و ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در بورس ندارند، بایستی با پول مازاد وارد بورس شده و با تحلیل درست، سهم آس را در قیمت آس انتخاب کرد و به صورت بلند مدت سهامداری کرد و به استراتژی، احترام گذاشت.

استراتژی تحلیلی شما می گوید که در فلان سهم، n ماه سهامداری کنید. وقتی برخلاف استراتژی، شما در N-4 دست به فروش می زنید، یا سود کم می برید یا با ضرر خارج می شوید.

بنابراین برای کسب سود حداکثری در بورس،‌ بایستی به سهام، اجازه رشد داد و با اندکی اصلاح و کاهش قیمت، فرار را بر قرار، ترجیح نداد. سودهای باورنکردنی (از جنس ۱۲۰۰ برابری ظرف ۹ سال یا ۲۲۱ برابری ظرف ۱۳ ماه) حاصل سهامداری بلند مدتی است. نه کوتاه مدتی و میان مدتی. «غنوش» و «دعبید» و «ستران»، مشت نمونه خروار است.

شاخص_کل به نظر در حال تکمیل موج ۴ از ۳ اصلی است و با نزدیک شدن به ضریب ۳۸٪ فیبو باید شاهد برگشت شاخص کل و شروع موج ۵ از ۳ باشیم.

در کاهش شاخص کل بورس ایران در چند هفته اخیر همانطور که قبلا گفتیم، شاخص کل بورس با مقاومت ۲ میلیون واحدی روبرو شد و با ۲۰ درصد اصلاح، از ۴ شهریور برگشت و حدود ۱۰۰ هزار واحد، مثبت شد تا بخشی از افت را جبران کند. انتظار داریم روند صعودی شاخص کل با فراز و نشیب هایی در شهریور و نیمه دوم سال ۹۹ ادامه دار باشد. ما در واقع شاهد یک میکرو موج بودیم که داخل یک موج صعودی بلند مدت قرار داشت و این ذات بازار است و نگرانی ندارد.

همانطور که شکل ریزش غافلگیرکننده بود، شکل برگشت و‌ ریکاوری هم غافلگیر کننده است. بازار همیشه سعی داره معامله گرا و به اشتباه بندازه! کولپس اخیر یک فاز فروش عاطفی بود و هیچ داده بنیادی پشت آن فشار فروش وجود نداشت، به همین دلیل امید است سریعا و به صورت V شکل ریکاوری شود. اگر بعدا چارت شاخص کل را از نمای دور ببینید، این ریزش اخیر فقط یک میکروموج درون یک ابرموج صعودی بود.

درس بزرگ و تلخ مرداد ۹۹ به سهامداران کم تحمل که با پول مازاد و تحلیل و صبر، به بورس نیامده اند.

همان طور که قبلا اشاره شد، از سال ۹۷ تا مرداد ۹۹، شاهد ۶ بار اصلاح بیش از ۱۰ درصد شاخص کل بورس بودیم که هر بار، منحنی شاخص کل به حمایت داینامیک، واکنش نشان داد و موج صعودی قدرتمندی را آغاز کرد. این بار نیز همین اتفاق رخ می دهد و شاخص کل تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارواحدی، کار سختی پیش رو ندارد. انتظار داریم شاخص کل تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی، سقف کانال سوم که ۸ میلیون واحد است را فتح کند.

از شهریور تا اسفند امسال، بیش از ۴۸ شرکت عرضه اولیه می شود که ۵ استارت آپ قدیمی (دیجی کالا- کافه بازار- شیپور، فیلیمو و تپسی) در کنار استقلال و پرسپولیس، از جذاب ترین عرضه اولیه های سال خواهد بود. توصیه می شود در کلیه عرضه اولیه ها شرکت کرده و حداقل ۱۲ ماه سهامداری کنید.

منتظر سقوط بورس نباشید که با توجه به عوامل بنیادی و تکنیکالی و ارتقا ضریب نفوذ بورس در ایران و افزایش عمق آن از سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد، این آرزو، محقق نخواهد شد و صرفا شما را از سودهای عالی سالهای آینده، محروم خواهد کرد. بورس ایران، تورم محور است و برای کسب سود عالی از سهام خوب، باید دامنه صبر خود را گسترش دهیم تا به یک میکرو موج نبازیم و رکب اصلاح های موقتی شاخص کل را نخوریم!

منبع:

روزیاتو


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!


تحلیل کاربران

تحلیلهای کشکی

dozakhtar

08/شهریور/1399

چرا خودتون رو خسته میکنین ومیخواین بگین بورس ایران هم تابع الگوریتمهای معموله نه ایران همه چیزش برخلاف دنیاست بازاری که عرضه وتقاضاش دست خود دولته داداش خلاف قوانین معمول دنیا عمل میکنه دنیا ورشکست شده ماشینا رو یکی بخر دوتا ببر میدن ایران پرایدش شده صد میلیون مشخصه دست کی تو کاره.

4

بورس ایران

[email protected]

09/شهریور/1399

با توجه به اینکه سهامداران در بورس و شرکتهای تا حدودی به عنوان خریدار و فروشنده یکی هستند و ارسال صورت های مالی برای تجزیه و تحلیل بصورت دقیق نیست و در تمام شرکت های بورسی انتخاب موسسات حسابرسی در اختیار خودشان است تجزیه و تحلیل صورتهای مالی برای خریداران سخت و غیر ممکن است

5

دلیل سقوط بی سابقه چند هفته اخیر در بورس چیست؟

mehrjonoob

08/شهریور/1399

اینطور که به نظر می رسد دولت مانند ماه‌های قبلی، همه ابزار‌های جمع‌آوری نقدینگی را در خدمت بورس قرار نمی‌دهد و همین امر احتمال ریزش‌های هرچه بیشتر را نیز افزایش می دهد. حمایت نکردن سهام‌داران حقوقی و کنار کشیدن آنها از معاملات در نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز در روز گذشته توسط تحلیلگران اینگونه معنی شد که دولت به دنبال آن است که جذابیت اوراق سلف نفتی را افزایش دهد و معامله‌گران بزرگ را به سمت خرید این اوراق سوق دهد.

4

تحلیل

skydance

09/شهریور/1399

در این زمان که بازار بورس وارد منطقه خطر و پر ریسک شده، می توان با سرمایه گذاری به روی ارزهای دیجیتال به سودآوری بالایی دست یافت

5

بورس ایران

Hosssein63

08/شهریور/1399

بورس ایران بازاری است بیخودی وبدون دلیل رشد میکند واین رشد بدون دلیل هم باعث افت ریزش بازار بورس خواهند شد

10

صبر در بورس

sobhani.milad

08/شهریور/1399

صبر صبر صبر بزرگترین فاکتور توی بورسه هرکس صبور نباشه و انتظار داشته باشه در هفته های اول سودی که از بورس درمیاره 100 برابر بشه و اصلا سقوطی هم نداشته باشه با کله میخوره زمین

28

بورس

mohd askari

09/شهریور/1399

یکی از عوامل مهم در روند نزولی شاخص کل بورس ایران در هفته های اخیر، رفتار هیجانی عمده سهامداران است که دانش و اطلاعات کافی درباره بازار سرمایه نداشته و با هیجانات، اسیر تصمیمات احساسی می شوند و سهام خود را در کف قیمتی فروخته و در سقف قیمتی دوباره خریدار می شوند. موضوعی که سالهاست، حقیقی ها و سهامداران خرد را آزار می دهد و همچنان شاهد ضرر دست جمعی میلیون ها سهامدار تازه وارد در بورس در مقاطعی هستیم. مطالب پیشنهادی رازهایی که افراد ثروت مند از کسب درامدشان به کسی نمی‌گویند جدید‌ترین مدل‌های کفش را با قیمت استثنایی بخرید! این اپ رو نصب کنید،بورس یادبگیرید و پول دربیاورید! موهات رو با اقساط طولانی مدت بکار! (فرم رو پر کن) سهامداران خرد در هر ریزش مقطعی که در واقع بخشی از فرآیند اصلاح (pull back) از نظر تکنیکالیست ها محسوب می شود، وارد صف های فروش میلیونی سنگین شده و می خواهند با هر قیمتی، از سهم خارج شده و گاها عطای بورس را به لقایش می بخشند. این رفتار هیجانی، سبب می شود که سهامدار، نه تنها سود نکند بلکه بخشی از اصل سرمایه را دو دستی تقدیم سهامداران صبور بلند مدتی کرده و ضرر کند. در بورس، اصطلاح رایجی وجود دارد که می گوید: بورس محل انتقال پول و ثروت از سهامداران کم تحمل به سهامداران صبور بلند مدتی است. این حرف اول و آخر وارن بافت، اسطوره بورس بازها و بسیاری از سهامداران موفق و سرمایه دار بورس است. در بورس، مهم تر از پول و تحلیل شما، صبر شما اهمیت دارد. در اتفاقات اخیر بورس ایران، باید به چند نکته توجه داشت. یکی اینکه ثبات تصمیم گیری در بورس و دستگاه هایی که فعالیت آن ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در بورس تاثیرگذار است (وزارت اقتصاد و نفت و صمت و . . ) هنوز دیده نمی شود که امیدواریم در آینده، این مشکلات مرتفع شود. مساله دیگر، دامنه نوسان است که سبب می شود بورس ایران هر روز،‌ درگیر صف خرید یا صف فروش شود و حالت متعادل در بورس نداشته باشیم. مساله دیگر ۶۰ میلیون دارنده کد بورس است که بخشی از آن ها دانش کافی نداشته و برای یک شبه پولدار شدن، زمین و مسکن و خودرو یا وام و نزول را برای سرمایه گذاری کوتاه مدتی به بورس آورده و با اندک اصلاحی، روی گزینه فروش کلیک می کنند. در این اوضاع که نه مسئولان و نه عمده سهامداران، تجربه و دانش کافی درباره بورس و اصول سرمایه گذاری و ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در بورس ندارند، بایستی با پول مازاد وارد بورس شده و با تحلیل درست، سهم آس را در قیمت آس انتخاب کرد و به صورت بلند مدت سهامداری کرد و به استراتژی، احترام گذاشت. استراتژی تحلیلی شما می گوید که در فلان سهم، n ماه سهامداری کنید. وقتی برخلاف استراتژی، شما در N-4 دست به فروش می زنید، یا سود کم می برید یا با ضرر خارج می شوید. بنابراین برای کسب سود حداکثری در بورس،‌ بایستی به سهام، اجازه رشد داد و با اندکی اصلاح و کاهش قیمت، فرار را بر قرار، ترجیح نداد. سودهای باورنکردنی (از جنس ۱۲۰۰ برابری ظرف ۹ سال یا ۲۲۱ برابری ظرف ۱۳ ماه) حاصل سهامداری بلند مدتی است. نه کوتاه مدتی و میان مدتی. «غنوش» و «دعبید» و «ستران»، مشت نمونه خروار است. شاخص کل بورس #شاخص_کل به نظر در حال تکمیل موج ۴ از ۳ اصلی است و با نزدیک شدن به ضریب ۳۸٪ فیبو باید شاهد برگشت شاخص کل و شروع موج ۵ از ۳ باشیم. در کاهش شاخص کل بورس ایران در چند هفته اخیر همانطور که قبلا گفتیم، شاخص کل بورس با مقاومت ۲ میلیون واحدی روبرو شد و با ۲۰ درصد اصلاح، از ۴ شهریور برگشت و حدود ۱۰۰ هزار واحد، مثبت شد تا بخشی از افت را جبران کند. انتظار داریم روند صعودی شاخص کل با فراز و نشیب هایی در شهریور و نیمه دوم سال ۹۹ ادامه دار باشد. ما در واقع شاهد یک میکرو موج بودیم که داخل یک موج صعودی بلند مدت قرار داشت و این ذات بازار است و نگرانی ندارد. همانطور که شکل ریزش غافلگیرکننده بود، شکل برگشت و‌ ریکاوری هم غافلگیر کننده است. بازار همیشه سعی داره معامله گرا و به اشتباه بندازه! کولپس اخیر یک فاز فروش عاطفی بود و هیچ داده بنیادی پشت آن فشار فروش وجود نداشت، به همین دلیل امید است سریعا و به صورت V شکل ریکاوری شود. اگر بعدا چارت شاخص کل را از نمای دور ببینید، این ریزش اخیر فقط یک میکروموج درون یک ابرموج صعودی بود. درس بزرگ و تلخ مرداد ۹۹ به سهامداران کم تحمل که با پول مازاد و تحلیل و صبر، به بورس نیامده اند. همان طور که قبلا اشاره شد، از سال ۹۷ تا مرداد ۹۹، شاهد ۶ بار اصلاح بیش از ۱۰ درصد شاخص کل بورس بودیم که هر بار، منحنی شاخص کل به حمایت داینامیک، واکنش نشان داد و موج صعودی قدرتمندی را آغاز کرد. این بار نیز همین اتفاق رخ می دهد و شاخص کل تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارواحدی، کار سختی پیش رو ندارد. انتظار داریم شاخص کل تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی، سقف کانال سوم که ۸ میلیون واحد است را فتح کند. از شهریور تا اسفند امسال، بیش از ۴۸ شرکت عرضه اولیه می شود که ۵ استارت آپ قدیمی (دیجی کالا- کافه بازار- شیپور، فیلیمو و تپسی) در کنار استقلال و پرسپولیس، از جذاب ترین عرضه اولیه های سال خواهد بود. توصیه می شود در کلیه عرضه اولیه ها شرکت کرده و حداقل ۱۲ ماه سهامداری کنید. منتظر سقوط بورس نباشید که با توجه به عوامل بنیادی و تکنیکالی و ارتقا ضریب نفوذ بورس در ایران و افزایش عمق آن از سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد، این آرزو، محقق نخواهد شد و صرفا شما را از سودهای عالی سالهای آینده، محروم خواهد کرد. بورس ایران، تورم محور است و برای کسب سود عالی از سهام خوب، باید دامنه صبر خود را گسترش دهیم تا به یک میکرو موج نبازیم و رکب اصلاح های موقتی شاخص کل را نخوریم! حتما بخوانید: درباره ۱۴۰ عرضه اولیه تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی حتما بخوانید: پیش بینی شاخص کل بورس تا ۴۹/۰۰۰/۰۰۰ واحد برچسب‌هااقتصاد, بانک, بانک مرکزی, بورس, دولت, سهام, کارآفرینی مطالب پیشنهادی کاشت مو با تراکم باور نکردنی فقط یک میلیون تومان!! (فرم را پرکنید) با این روش جدید به راحتی سیگار رو ترک کنید کاشت ابرو روی تاتو با تراکم بالا و اقساط! (فرم را پر کنید) امروز ابروهات رو بکار پولش رو قسطی بده! (فرم را پر کنید) اگر از سیگار کشیدن خسته شدی اینجا بهت میگیم چطور ترک کنی این آقا میخواست ده سال جوانتر شود و با این محصول به خواسته اش رسید! مطالب مرتبط ۵ دختر افسانه‌ای؛ هر آنچه که باید در مورد خواهران ناتنی ونوس و سرنا ویلیامز بدانید عینک مهاتما گاندی در یک حراجی به قیمت بیش از ۱۹,۰۰۰ دلار به حراج گذاشته می‌شود ۷ عادت ناخوشایند و آزاردهنده ای که دلایل علمی مهمی دارند با انواع جشن های آغاز سال نو در سرزمین های مختلف آشنا شوید مطالب دیگر از همین نویسندهمشاهده بیشتر کاریابی در لینکدین بهتر است یا اینستاگرام؟ نکته‌هایی برای متقاضیان کار چهره روز: جعفر پناهی، آثار و حاشیه‌های آقای فیلمساز داستان «بپیوند»: عرضه اولیه پیوند گستر پارس روز ۳شنبه ۱۱ شهریور بهمن خاوری ۹ سال حبس؛ حکم پدری که سر دختر ۱۴ ساله‌اش را با داس برید! ویجیاتو سونی قصد دارد بازی‌های بیشتری برای پی‌سی عرضه کند سونی قصد دارد بازی‌های بیشتری برای پی‌سی عرضه کند نماد مشت گره کرده به‌خاطر اشاره به نژادپرستی از بازی Tom Clancy’s Elite Squad حذف می‌شود نماد مشت گره کرده به‌خاطر اشاره به نژادپرستی از بازی Tom Clancy’s Elite Squad حذف می‌شود خالق مجموعه اسکوبی-دو در سن 87 سالگی درگذشت خالق مجموعه اسکوبی-دو در سن 87 سالگی درگذشت تاریخ اکران فیلم Scream 5 تا اوایل سال 2022 تاخیر خورد تاریخ اکران فیلم Scream 5 تا اوایل سال 2022 تاخیر خورد ۷ نظر نام... ایمیل... ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. دیدگاه شما... ورودارسال آخرین دیدگاه ها armanhmآگوست 28, 2020 بله درسته تا زمانی که ابرتورم و کاهش شدید ارزش پول ملی و منزوی بودن کشورمون در سطح جهانی ادامه داشته باشه بورس هم اعدادش به صورت شارپی رشد می کنه و حتی می تونیم ونزوئلا و زیمبابوه رو هم شکست بدیم و با اختلاف اول باشیم پاسخ علی زمانیآگوست 28, 2020 بورس طبق فاند، صعودی است. صرفا به کاهش ارزش پول ملی ربط ندارد اقتصاد ایران را با اقتصاد ونزوئلا نمی توان مقایسه کرد پاسخ میناآگوست 28, 2020 سلام جناب زمانی من از مرداد ماه امسال وارد بورس شدم و مرتب مطالب عالی شما رو دنبال میکنم و بسیار استفاده کردم ممنون میشم لطف کنید چند منبع خوب برای یادگیری بورس به من معرفی کنید پاسخ علی زمانیآگوست 28, 2020 سلام و عرض ادب کتابهای خوب از بازار کتاب تهیه شود و ویدئوهای آموزشی «تالار مجازی بورس ایران» را تماشا کنید پاسخ نامجوآگوست 28, 2020 تورم مرداد ماه طبق داده های دولت کاهش داشت. صعود منطقی و پایدار بورس خوبه ولی صعود انفجاری تورم زا هست و این تورم رو کم و بیش به دیگه بازارها انتقال میده. پاسخ تقی میرزاییآگوست 29, 2020 اگه این ریزش نبود ، پس چی بود؟ پاسخ علی زمانیآگوست 29, 2020 یک مقاله نوشتیم که شما بفهمی که ریزش نبود و چی بود! تازه میپرسید که لیلی مرد بود یا زن؟ خوب چرا نمیتونید یه مقاله فارسی زبان را بخوانید؟ اصلاح به مقاومت داینامیک بود. همین. . . . پاسخ تازه ترین مطالب ترفند : پرورش گیاه آلوئه ورا ، کاشتن و ریشه دادن سریع آن در موز ! ادامه مطلب تخریب تابلوی ۲۰ میلیون پوندی پیکاسو برای کسب شهرت! ادامه مطلب درمان ریزش مو : یک ژل گیاهی برای تقویت مو و افزایش رشد آن ادامه مطلبدرمان ریزش مو ۱۰ فیلم نفرین شده تاریخ سینما که ساختشان سال‌ها به طول انجامید: از ۴ سال تا ۲۸ سال ادامه مطلب کاریابی در لینکدین بهتر است یا اینستاگرام؟ نکته‌هایی برای متقاضیان کار ادامه مطلب  با دیجیاتو همراه شوید ۱۸ دقیقه پیش انتشار تصویر منتسب به موتورولا ریزر 5G؛ نقل مکان حسگر اثر انگشت به پنل پشت ۴۷ دقیقه پیش خبر فوت چادویک بوزمن رکورد لایک توییتر را شکست ۲ ساعت پیش چین با وضع قوانین صادراتی جدید در پی جلوگیری از فروش تیک‌تاک است عضویت در خبرنامه برای دریافت خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمائید ثبت نام با ما در ارتباط باشید | آرشیو نوشته‌ها ۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

7

زمان

mahdi7777

10/شهریور/1399

کسانی که دید طولانی مدت به سهام دارند گرفتار دلالان نمی شوند و به اندازه شاخص سود تضمینی می برند ولی افرادی که به فکر سود روزانه هستند اکثرا سود کم و یا ضرر می کنند

1

بورس ایران

[email protected]

08/شهریور/1399

سلام دوستان عزیز همانطور که میدونید بورس در ایران حبابی بیش نیست و می‌توان با کمی دقت و تحقیق در این زمینه به این موصوع رسید

14

آستانه صبر

arush

09/شهریور/1399

بورس نه فقط در ایران بلکه در همه ی کشورها بالاو پایین دارد و برای کسانی سرمایه گذاری در بورس مناسب است که پولی اضافی بر سرمایه خود دارند و دنبال سرمایه گذاری آسان هستند که البته این نوع سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که صبور هستند و با بالا و پایین شدن مقطعی بازار خودشان را نمیبازند.

3

چرابورس سقوط نکرد

iaranAlipoor

08/شهریور/1399

بورس ایران، تورم محور است و برای کسب سود عالی از سهام خوب، باید دامنه صبر خود را گسترش دهیم تا به یک میکرو موج نبازیم و رکب اصلاح های موقتی شاخص کل را نخوریم!

4

بازار بورس

hei2020

08/شهریور/1399

قیمتهای سهام در بورس کاملا غیرمنطقی و دروغ هست وقتی که رکود همه اقتصاد را گرفته چگونه قیمتها سهام افزایش پیدا میکند در واقع این افزایش قیمت سهام بیشتر به خاطر کم شدن ارزش پول هست نه ارزش واقعی

31

بورس حبابی و عدم اعتماد مردم

parvizta

08/شهریور/1399

مقاله بالا در مورد بورسهای سالم و پویا در جهان تجارت کاملا درست است ولی نه بورس تهران که همه صاحب نظران میدانند حبابی بیش نیست در بورسی که یک شرکت نیمه تعطیل در بازه ای نسبتا کوتاه 1200 برابر و یا 330 برابر و امثال آن شود باید به سالم بودن آن شک کرد و اشتباه مردم از اول وارد شدن به این گرداب بود .

25

بورس ایران

[email protected]

08/شهریور/1399

سلام دوستان عزیزم همانطور که می‌دانید بورس ایران در حال حاضر در دست چند تن از سرمایه داران دولتی است که تا موقع که بخواهند این سرمایه داری را حفظ میکنند

10

تحلیل

مجیدخنیفر

08/شهریور/1399

دولت میخواد کسری بودجه رو از بورس جبران کنه تواسه همین بورس برای چند هفته کشید پایین الان سرمایه گذاری در این زمینه باید محتاط بود ومحتاطانه عمل کرد

6

بورس نریخت

asen

08/شهریور/1399

بورس فعلا متعادل است اما تا دو هفته بعد بعد اون ریزش اساسی دارد فعلا هم دولت دستر داده که نریزه چون به پول مردم نیاز دارد

104

smaill salmani

5410153065

10/شهریور/1399

بورس تا دوهفته ی دیگر ثابت میمونه وبعد از دو هفته افت دارد توی بورس باید صبور باشی بورس بچه بازی نیس

4

دوکان یا بورس

eghbal0053

08/شهریور/1399

بازار بورس یا میشه راحتتر گفت دوکان بورس مغازه بورس وقتی پول ملی هرروز بی ارزش تر درمقابل بقیه پولهای دیگه ملل میشه نمیدونم بورس به چه معنای میاد این وسط اعلام موجودیت میکنه وقتی اقتصاد مملکت زیر صفر هست بورس معنای نداره وقتی کل شرکتها کارخانه ها اعلام ورشکستگی میکنن دیگه سرمایه گذاری تویه بورس یک اشتباه بزرگ

4

دولت و بورس

atiiii

10/شهریور/1399

کاملا درسته،،، قبلا به هر کی میگفتی بورس هیچی نمی دونست ولی الان جوری شده که حتی تو صف نونوایی ها هم درمورد بورس صحبت می کند و آنقدر این مسئله تو جامعه گنجانده شده و توجه دولت و مردم به این موضوع جلب شده که دیگر انتظار سقوط شاخص نمیرود

3

بورس

mohammadmehdii

09/شهریور/1399

بورس که الان همش منفی هست شاید بعضی وقتا مثبت بشه اما احتمالش کمه،بهتون پیشنهاد می کنم که فعلاً در بازار بورس سرمایه گذاری نکنید

2

سقوط نکردبورس

aminbehrozi

09/شهریور/1399

سلام وخسته نباشیددلیل سقوط نکردن بورس یک دلیل آن به جداسازی کارگزاری های مربوط شدکه سهام عدالت رااز دورفروش آنلاین به کارگذاری جداگانه واگذار کردند.

3

سهام عدالت...

saidrad56

08/شهریور/1399

بی شک آزادسازی سهام عدالت در این صعود بی صابقه 45سال اخیر و همچنین این نزولی بورس وشاخص بی تاثیر نبود و دراین اتفاق ونوسان سهیم بود

39

ارزش پول

mohsen.samyar

08/شهریور/1399

بورس طبق فاند، صعودی است. صرفا به کاهش ارزش پول ملی ربط ندارد اقتصاد ایران را با اقتصاد ونزوئلا نمی توان مقایسه کرد

23

بورس و سقوط شاخص

Ali.N.N

08/شهریور/1399

دخالت بیش ازحد و حمایت بیش ازحد دولت از بازار سرمایه باعث شده بود بورس برخلاف سایر بخش های اقتصاد بیمار گونه ی کشور روند روبه رشد و نمودار صعودی شاخص ها را تجربه کند درواقع دولت بخشی از کسری بودجه خود را از بازار سرمایه جبران می کند ولی این دخالت بیش ازحد و تشویق افراد به حضور در این بازار حتی بدون داشتن دانش و آگاهی لازم میتواند نتایج بسیار وخیمی رابه دنبال داشته باشد که در هفته گذشته بخشی از این نتایج فاجعه بار را دیدیم حالا اسم این فاجعه را چه اصلاح شاخص بورس بزاریم چه سقوط شاخص ها ولی واقعییت این هست که بسیاری از مردم که بدون دانش کافی وارد این بازار شدند طی چند روز بسیاری از سرمایه خود را ازدست دادن.

21

بورس حتما شکست خواهد خورد

zeus8hp

08/شهریور/1399

دوستان متاسفانه در کشورمان نهنگ هایی که دارایی زیادی دارند با وارد کردن یا خارج کردن سرمایه خود باعث ضربه زدن به بازار های بورس طلا و ارز خواهند شود و متاسفانه بیشتر آنان با دشمن های جمهوری اسلامی همکاری دارند بارها گفتم کم ریسک ترین سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال است پیشنهاد میدهم بجای بورس طلا و ارز در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید زیزا هم تورم را دور زده هم باعث تورم نمیشوید

29

سقوط بورس اتفاق نیفتاد

hajali110

08/شهریور/1399

نزول و صعود بورس دست گردانندگان دستور دهندگان از بالاست عده ای سرمایه خودرا از دست دادند وسلب اعتماد حاصل شده از کجا روزنه ای باشد گرفته می شود کاری شود مردم امرار معاش نمایند تا باعث رضایت بنده گان وخدا باشد

25

حبـــابی

pilbit

08/شهریور/1399

تمامی سهام موجود در بازار ارزندگی خود را از دست داده اند و قیمت بسیاری از سهم‌ها هم وارد فاز حبابی شده است. اما از آنجا که سرمایه مسیر دیگری را نمی‌شناسد، بورس همچنان برای عامه مردم جذاب است و احتمالاً به رشد خود ادامه خواهد داد.

9

نگاهی به ارز اولیه غزر

mahdi7777

08/شهریور/1399

یکی از ملاک های مهم ارزش گذاری p.eمی باشد که حداکثر باید ۵یا ۶ باشد که زمانی که زر ماکارونی عرضه شد ۴۰ بود این بدان معناست که این شرکت به ۸برابر قیمت به مردم فروخته شده است

3

سقوط بورس

soheilstar

08/شهریور/1399

دو عامل مهم باعث سقوط این روزهای بورس شد. یکی هیجانات سهامداران جدید که به تحریک دولت وارد بورس شدند و دیگری روش اشتباه تخصیص سهام عدالت !!! به هموطنان.

27

تورم

mohsen.samyar

08/شهریور/1399

تورم مرداد ماه طبق داده های دولت کاهش داشت. صعود منطقی و پایدار بورس خوبه ولی صعود انفجاری تورم زا هست و این تورم رو کم و بیش به دیگه بازارها انتقال میده.

29

کلاهبرداری

mahdi7777

08/شهریور/1399

هر چقدر شاخص بورس بی منطق تر شود شرکت ها سهام خود را چند برابر قیمت می توانند به مردم غالب کنند مانند شرکت زر ماکارون

2

بورس

bahman120

08/شهریور/1399

میکرو موج کجا بود؟؟ نزدیک ب پنجاه درصد اصلاح داشتند سهام . این کجاش میکرو موجه. سهمی که قیمتش ۳۳۰۰ تومن بود ب ۱۵۰۰ تومن رسید . اصلاح قیمت ۱۰ الی ۲۰ درصد نه جهل الی پنجاه درصد.

5

بورس حبابی ایران

[email protected]

08/شهریور/1399

سلام دوستان عزیزم همانطور که می‌دانید اکثریت به این باور رسیده اند که بورس در ایران جز حباب چیز دیگری ن

15

اصلاح شاخص

hossein111

08/شهریور/1399

خب این جور بالا و پایین شدن ها توی بورس کاملا طبیعیه. بهتر اینه که قبل از ورود به بورس دانش بورس رو تا حد ممکن فرا بگیریم تا اینجور مواقع هیجانی عمل نکنیم

3

بورس

m_6215

08/شهریور/1399

اکثرا سر رشته ی کافی از بورس ندارند وفقط با اطلاعاتی کمی وارد بورس میشوند که این باعث ضرر آنها و یا سود جزئی در ابتدای کار میشود.

4

خوب هنوز امیدی هست

alirezahatami

08/شهریور/1399

هنوز امیدی هست اما برای ادامه بقا بورس اوراق بهادار تهران باید متاسفم بود که هنوز هم روش قدیمی را دنبال می‌کنند چون این امر هنوز که هنوز هست جا نیفتاده است یعنی یک چیز عمومی نیست مثال شرکتهای بزرگ هنوز ادغام نشدن یا مردم در ان دخالت آنچنانی ندارن متاسفانه همچنین چیزی باید پشتبانی همه گروه و احزاب مردمی باشد سرنوشت خاموش بروس کم رنگ تر است شاید هم موفق نشود

23

دولت و بورس

mahdi7777

10/شهریور/1399

دولت بجای هدایت مردم به بورس و رونق تولید آن ها را با دستکاری قیمت ها آن هم با پول بیت المال آن ها از بورس فراری می دهد ولی مردم باید بدانند اقتصاد کشور راهی جز بورس ندارد

2

تحلیل بورس

morteza.di1765

10/شهریور/1399

در حال حاضر تنها راه خالی کردن جیب مردم فریب بازی بورس بود که بخشی از کسری بودجه دولت را جبران کرد.با وجود رشد شاخص تورم و گرانی بی سابقه در دولت فعلی تنها راه حل این موضوع مذاکره بر پایه صلح و سازش با جهان مدرن هست تا شاید گره کور اقتصادی باز و زندگی و معیشت مردم سر و سامان بگیرد.

2

اول شدن

mohsen.samyar

08/شهریور/1399

بله درسته تا زمانی که ابرتورم و کاهش شدید ارزش پول ملی و منزوی بودن کشورمون در سطح جهانی ادامه داشته باشه بورس هم اعدادش به صورت شارپی رشد می کنه و حتی می تونیم ونزوئلا و زیمبابوه رو هم شکست بدیم و با اختلاف اول باشیم

32

بورس چطور باید سقوط کنه.

sol

08/شهریور/1399

چطوری باید بورس سقوط میکرد البته نسبت به یکی و دو ماه قبل و حتی اول سال که تمام بورس های دنیا شاخص منفی داشتند وفقط بورس ایران بود که که شاخص کلش مثبت بود. .بورس سقوط کرده ولی دولت مجددا از سقوط بیشتر جلو گیری کرد.تا مجددا از این نقطه باز شاخص کل رو بالا ببرند به نفع خودشان و بعد مجددا شاهد سقوط خواهیم بود.حالا خدا میداند 1ماه یا ماه دیگه این اتفاق رخ میدهد.

23

سقوط بورس

mo.hoseinsafari

09/شهریور/1399

وقتی از ابتداي امسال کلی سهام دار خرد که هیچ دانشی از بورس ندارد وارد بورس می شود نتیجش همین میشه که موقعی که بازار منفی میشه هیجانی رفتار می کنند و سریع میرند تو صف فروش و چند روز اون صف شلوغه و سهم کاهش پیدا می کنه

9

میکرو موج یا ریزش شاخص!!

hamidreza84

08/شهریور/1399

من در تعجبم چطور شما به این ریزش می گید میکرو موج؟ برخی از سهامای بنیادی بیش از پنجاه درصد ریزش داشتن و بازار تقریبا دو هفته منفی بود اسم این میشه میکرو موج ؟؟ با توجه به ضرر تصاعدی اینایی که سهامداری کردن و پنجاه درصد رفتن تو ضرر چند درصد باید سود کنن تا جبران این پنجاه درصد بشه تا اصل سرمایشون برگرده ؟ رعایت حد ضرر و به موقع خارج شدن از سهم و نگهداری نداشتن بی دلیل سهم میتونه از دیدن خسارت های گاها جبران ناپذیر پیشگیری کنه .

6

صبر

ali100m

08/شهریور/1399

باوجودیکه کف‌ها و بازارهای نزولی 10-15 سال خیلی متداول نیستند، اما می‌توانند اتفاق بیفتند. در طی این زمان‌ها که بازار نزولی است، شاید با یک تصمیم جسورانه و حرکت برخلاف روند بازار، بتوانید ثروت بزرگی بدست بیاورید، البته احتمال شکست نیز وجود دارد. شکست موقتی نیز جزئی از سرمایه‌گذاری است و احتمال دارد سرمایه‌گذاری شما قبل از اینکه رشدی خیره‌کننده داشته باشد، با افتی موقتی روبرو شود. پس همینطور که در متن این مقاله نیز آورده شد(صبر)مهم ترین کلید رشد است.

3

حمایت های قوی

asimo

08/شهریور/1399

سلام تو بورس ایران حمایت ها و نفوذهای دولت تاثیر مستقیم بر شرایط بورس داره. دولت خیلی راحت می تواند روند حرکت بورس تعیین کند پس تا زمانیکه خواست دولت بر عرضه سهام های دولتی هست خبری از نزول نخواهد بود و این نزول ها برای جذاب کردن و راضی کردن حقوقی های بزرگ بازار هست. وسلام.

2

بورس

mahdi7777

16/شهریور/1399

بورس بیش از حد طبیعی در این یکسال رشد داشته است و باید مقداری اصلاح را به خود ببیند و نباید نگران بود چون تجربه نشان داده قیمت ها در ایران در کل صعودی است

1

رشد شاخص بورس

asd100200

08/شهریور/1399

دوستان سلام.قبلا در تحلیل پیس بینی کردم که شاخص تا ۴ الی ۵ میلیون رشد خواهد داشت،که این مقاله دقیقا همان پیش بینی را کرده است،یعنی تا اسفند ۱۴۰۰ رشدی بالغ ۸ میلیون.

6

بورس سقوط نکرد

mrozdarzadeh

09/شهریور/1399

همین الانش شاخص کل سه میلیون واحد بدهکاره خود ارزش ذاتی بعضی از سهام ها شاخص رو کلی بالا میبره این تحلیلایی که میگن بورس داشت سقوط میکرد دولت حمتیت کرد غلطه دولت دو روز حمایت کرد مردم دوباره اومدن توو صف که یه وقت جا نمونن و روز سوم شاهد عرضه های شرکتای شاخص ساز بودیم فقط فقط فقط دید بلند مدت داشته باشید موفق باشید

2

بورس ایران

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

08/شهریور/1399

ازاغازبکاربورس ایران تابحال دخالت دولت دربورس نبوده ومقایر با برنامه های بورسی است بخصوص کشوری که اجرای قوانین وبرنامه های ان دردست افراد بی اطلاع ونا متخصص باشد بعدازان این مدت دولت پول بورس را به خزانه واریز وبادادن سهام عدالت بخیال درامد پول بیستر بورس که تنها راه نجات کشور است درقالب پشتوانه کارخانها وشرکتها را به زمین زدنند الان برای جبران به زور واجبار ودادن پول به بعضی ها اقدام کردند که فکرنکم جواب چندانی بدهد جز باند بازی وکلاهبرداری بعضی ها مانند کارگذاریها ودستهای پشت پرده که ارزان خرید وفروش درگرانی وبال وپاین کردن قبمت همان بلای که سه ماه سربیت کوین درکانال چهارهزار تاشش هزار فرارگرفت

23

حباب سازی

s.fa.h

08/شهریور/1399

متاسفانه ورود عده ای غیر حرفه ای به بازار بورس ایران و واکنش هیجانی انها به هر کاهش یا افزایش نلچیز موجب حباب قیمت در رشد یا سقوط می شود

4

پیشنهادی برای سردبیر محترم برای آگاهی از چرایی صعود یا افت شاخص بورسهای سالم

parvizta

08/شهریور/1399

سردبیر محترم خواهشمند است که برای آگاهی عموم مردم از شرایط بورسهای جهانی از نزدک و داو جونز گرفته تا سنگاپور و قطر و... مقاله ای بنویسد که یک بورس سالم در چه شرایطی رشد شاخص قیمت دارد و در چه شرایطی افت شاخص ، لطفا از بورس تهران بعلت تخلفات و حباب و دستوری بودن بگذرید . و به شرایطی چون تورم ، اشتغال ، تولید ناخالص ملی ، وضعیت فقر ، عدم شفافیت ، تجارت جهانی ، انزوا ، تحریم ، مدیریت صحیح یا ناکارآمد ، بیکاری ، فقر گسترده عمومی و سطح طبقاتی اجتماعی و بسیاری از شاخص های مهم دیگر مرقوم فرمائید .

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.