coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.8%

63,154 $

3,934,494,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.5%

3,069 $

191,211,160 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9992 $

62,250 تومان

Tether

Tether

usdt

1.4%

585.3 $

36,463,567 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3%

151.57 $

9,442,811 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9988 $

62,225 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4%

0.5524 $

34,415 تومان

XRP

XRP

xrp

2.4%

3,072 $

191,360,057 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.2%

0.1564 $

9,744 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

1.6%

5.85 $

364,455 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

انتقاد شدید ویتالیک بوترین از یلد فارمینگ (Yield Farming)؛ عرضه توکن های بدون کاربرد در این پلتفرم

13/شهریور/1399
افزودن به نشان شده ها
انتقاد شدید ویتالیک بوترین از یلد فارمینگ (Yield Farming)؛ عرضه توکن های بدون کاربرد در این پلتفرم
ویتالیک بوترین
اخبار
YFI
3956
2 دقیقه

خالق اتریوم، کوین‌هایی را که برای یلد فارمینگ (Yield Farming) طراحی شده‌اند را هدف قرار داد و رویکرد اقتصادی آنها را با سیاست‌های پولی غیرمسئولانه مقایسه کرد.

ویتالیک بوترین موسس اتریوم در توییتر در خصوص خوش‌بین بودن ساده‌انگارانه به حوزه دیفای هشدار داد و رویکرد اقتصادی توکن‌های یلد فارمینگ را با چاپ پول فدرال رزرو مقایسه کرد.

یلد فارمینگ یا همان ارائه نقدینگی برای کسب سود به صورت توکن، جامعه ارز دیجیتال را در اختیار خود قرار داده و باعث رشد چشمگیر دیفای شده است.

هرچند، بوترین با اشاره به افزایش افسارگسیخته عرضه بسیاری از توکن‌های نظارتی گفت که این موضوع باعث فشار و کاهش قیمت کوین‌هایی می‌شود که بدون وقفه صادر شده‌اند تا به ارائه‌دهندگان نقدینگی پرداخت شوند.

یکی از کاربران توییتر به اسم Larrypc نیز با ارزیابی بوترین از جوانب تورمی حوزه دیفای موافق بوده و یلد فارمینگ را یک طرح پانزی بسیار بزرگ خوانده است. وی در توییتر نوشت:

یلد فارمینگ در حال حاضر یک طرح پانزی بسیار بزرگ است. از یک پروژه شناخته‌شده، با کمترین تغییرات فورک زده می‌شود و اسم‌های مسخره‌ای هم روی آن می‌گذارند. بعضی از اینسایدرها حجم عظیمی کوین به دست می‌آورند، آنها را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند و به سرمایه‌گذاران ساده‌لوح با قیمت‌های بسیار زیاد فروخته می‌شود.

البته تمام افراد نیز به این موضوع بدبین نیستند، به طوری که یکی از سرمایه‌گذاران به اسم دیوید لاک (David Lach) گفته است:

اگر کوین‌های تازه صادرشده را به عنوان ارزهای دیجیتال جدید در نظر بگیرید، پس می‌توان گفت که بله، این موضوع واقعا دیوانه‌وار است. اما اگر آنها را به عنوان یک کالا در پروژه‌ها یا استارت‌آپ‌های جدید ارز دیجیتال در نظر بگیرید که جریان پول به وجود می‌آورند پس می‌توان گفت که احمقانه نیست. همواره استارت‌آپ‌های جدید با پتانسیل واقعی در عرصه ارزهای دیجیتال وجود خواهد داشت.

اما بوترین در این خصوص گفت که به نظر او، بسیاری از پروژه‌ها هیچگونه جریان پولی ایجاد نمی‌کنند و تاکید کرد که این پروژه‌ها به برنامه‌هایی با دریافت کارمزد نیاز دارند تا در بلندمدت به فعالیت خود ادامه دهند. وی گفت:

تاکنون تنها استراتژی در خصوص ایجاد کارمزدهای بلندمدت که مشاهده کرده‌ام، نوعی حمله مالی عجیب برای دریافت نقدینگی و سرقت اثر شبکه از یونی‌سواپ است. من به این استراتژی بدبین هستم.

اظهارنظر بوترین در بحبوحه افزایش چشمگیر محبوبیت صرافی غیرمتمرکز و پلتفرم یلد فارمینگ سوشی‌سواپ (SushiSwap) بیان شده است. این افزایش محبوبیت به دلیل استراتژی توزیع بسیار زیاد توکن نظارتی است که با هدف ارائه مشوق به کاربران اولیه انجام شده است. در این استراتژی، ۱۰ برابر نرخ مبنای ۱۰۰ توکن SUSHI در هر بلاک به ارائه‌دهندگان نقدینگی پرداخت می‌شود.

جنون یلد فارمینگ بار دیگر نگرانی‌های مرتبط با مقیاس‌پذیری اتریوم را به وجود آورده است، به طوری که اجرای قراردادهای هوشمند پیچیده که در تراکنش‌های بسیاری از پروژه‌های دیفای وجود دارد باعث می‌شود که اقدامات معمولی و پایه‌ای شبکه با کارمزدهای ۳ رقمی همراه شوند.

صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ بیشترین کارمزد شبکه را به خود اختصاص داده است فقط طی ماه گذشته تقریبا ۷ میلیون دلار کارمزد شبکه متعلق به این صرافی بوده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

توکن های جدید

soheilstar

13/شهریور/1399

پیشرفت در صنعت ارزهای دیجیتال خوب است ، اما نه به شکلی که باعث رشد قارچ گونه توکن های جدید باشیم که فقط درصدد سودهای نجومی برای سازندگان آن باشد. نیاز به یکسری قوانین مشخص در زمینه ایجاد توکن های جدید بسیار لازم و ضروری است.

48

پانزی

naderooo

13/شهریور/1399

اینقدر طرح های پانزی زیاد شده که نگو و نپرس خیلی احتیاط کنید دوستان این روزها همه سر از ارز های دیجیتال در آوردند و انواع واقسام کلاه‌برداری ها رو اوردند

15

عاقبت اتریوم

[email protected]

13/شهریور/1399

در آیند نچندان دور رشد بیشتر خواهد داشت که بستگی به مسیری که مالکین برنامه ریزی میکنند بستگی دارد،درصورتی که موفق می‌شود که پروژه های پانزی که باعث از بین رفتن سرمایه خیلی ها خواهد شد ، و درصورتیکه تنفر در ایجاد نکند موفق خواهد شد برای افزایش سرمایه بایستی ماین کرد نه پانزی ، یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین این هست که در پروژه کسی زیان ندیده مگر در تور کلاهبرداری افتاده باشد .

18

انتقادخالق اتریوم از یلدفارمینگ

زارع

13/شهریور/1399

یلد فارمینگ یک طرح بسیار بزرگ پانزی است که با تبلیغات گسترده درفضای مجازی سببجذب کاربران وسرمایه گذاران زیادی در یلد فارمینگ.میشود که برای بدست اوردن سود بصورت توکن ارزدیجیتال کسب میکنند بوترین باانتقاد شدیداز یلدفارمینگ که باعث رشدبیش ازاندازه دیفای شده که باعث کم شدن کوین هامی شود وکسانی که اشنایی با بازارارز هاندارند با این تبلیغات فریب دهنده جذب می شوند وسرمایه خودراازدست میدهند

29

دیجیتال

milanxn

14/شهریور/1399

پیشرفت در صعنت دیجیتال و بازار مربوطه روز به روز در حال بالا بردن یه سری آدم بی نیاز و پایین آوردن آدم های نیازمند هست

8

شاید حق با بوترین باَشه...

arash.karimipoor

14/شهریور/1399

شاید حق با ویتالیک بوترین باشه و سرمایه گذاری روی این پروژه ها ریسک زیادی داشته باشه به نظرم اگه کسی بخواد تو این حوضه وارد بشه و سرمایه گذاری کنه بهتره که توی پروژه بایننس که چیزی شبیه ETF هست و سبدی از پروژه های دیفای رو عرضه کرده سرمایه گذاری کنه خیلی بهتره و ریسک کمتری هم نسبت به پروژه های تکی داره.

10

توکن های نظارتی یک فرصت یا تهدید

zeus8hp

13/شهریور/1399

یکی از توکن های نظارتی خوبی که دارند این است که ابرای کسی آنها نباید به استخراج روی اورد و از طریق استرینگ کردن میتوان آنها را بدست اورد و در تغییر روند قیمت آنها نیز تاثیر گذار بود اما این فرصت ایا با افزایش افراد و روی اوردن به این روش نهنگ هایی به وجود می ایند که مثل رمز ارز هایی که به صورت powبدست می ایند با کاهش قیمت روبه رو بشوند و خود این توکن ها نیز تاثیر بسیار بیشتری از نهنگ هایی که در این سیستم هستند خواهند گرفت

22

سلام ودرود

09120401492

13/شهریور/1399

بله با باز شدن این صرافیها یلد فارنیگ این ید تبلیع یا این خرس گرسنه میلیارها درامد کسب کرده .که سازنده اتریم فکرشم نمیکرد.

25

یک حقیقت..

saidrad56

13/شهریور/1399

تجربه نشون میده، هررررپروژه ای ازهرنوع بی‌شک بشکلی طراحی می‌شودقبل از همه سودودرامدی ثابت برای مؤسسین آن نداشته باشدکه پروژه نیست وووو بعدبرای کاربران

26

کوين و توکن های جدید اکثرا در طرح بزرگ پانزي هستند

parvizta

13/شهریور/1399

بنده بارها هشدار دادم و نوشتم به این گونه ارزهای دیجیتال هیچ اعتمادی نیست بکی از دلایل مهم نبود نظارت آگاهان و کارشناسان این حوزه است ، حال فقط بوترين به تعداد بسیار محدودی اشاره کرده است ولی واقعیت چیزی بسیار بزرگتر از این چند ارز است ، مراقب باشید و گول توکن های رایگان را نخورید و هرگز بر روی این دسته از ارزهای مشکوک سرمایه‌گذاری نکنید .

14

2020سال دیفای...!!

arash.karimipoor

25/شهریور/1399

سال ۲۰۲۰ در بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان سال شکوفایی حوزه دیفای (Defi) نامید. اتریوم به عنوان بستر رشد این پروژه‌ها بیشترین بهره را از توسعه اقتصاد غیرمتمرکز برده است. سرمایه گذاری در حوزه Defi سود بسیار بالایی را به همراه دارد. اما گاها شاهد ریزش‌های شدید قیمت این پروژه‌ها بوده‌ایم.

4

توقف عرضه توکن های بدون کاربرد

kavous_35

13/شهریور/1399

پیشرفت در صنعت ارزهای دیجیتال خوب است ، اما نه به شکلی که باعث رشد قارچ گونه توکن های جدید باشیم که فقط درصدد سودهای نجومی برای سازندگان آن باشد. نیاز به یکسری قوانین مشخص در زمینه ایجاد توکن های جدید بسیار لازم و ضروری است.

90

پیشرفت ارزدیجیتال

mohammadbehnameh@

16/شهریور/1399

ارزهای دیجیتالی خیلی پیشرفت کردن و بزودی همه مردم از آنها استفاده میکنند.وخیلی از آنها آینده بسیار خوبی دارن

6

بله درسته

alirezahatami

16/شهریور/1399

اینها جز سو جوی خود هدفی دیگر ندارن پس گول حرف های آنها را نباید خورد و از آنها دوری کرد این ها شگرد کارشونه

3

توکن های جدید

Hosssein63

13/شهریور/1399

پیشرفته ارزهای دیجیتال باسرعت زیاد است،ولی توکن ها جدید وزیادی تولید شده که سودبیشتر را واسه خوددراختیاردارند وباید قوانین جدید وضع شودوراه های آن رابسته وسود کاربرها هم زیاد شود

21

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.