coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.4%

63,193 $

3,867,411,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.5%

3,050 $

186,655,716 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9995 $

61,169 تومان

Tether

Tether

usdt

0.3%

588.3 $

36,004,572 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.8%

151.58 $

9,276,696 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.3%

0.5391 $

32,993 تومان

XRP

XRP

xrp

0.7%

3,049 $

186,625,116 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.9%

0.1536 $

9,400 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.1%

5.8 $

354,960 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

مدیریت سوشی به صرافی FTX واگذار شد؛ بررسی تمام حواشی و اخبار SushiSwap

17/شهریور/1399
افزودن به نشان شده ها
مدیریت سوشی به صرافی FTX واگذار شد؛ بررسی تمام حواشی و اخبار SushiSwap
SUSHI
اخبار
FTX
ارز دیجیتال
3909
3 دقیقه
مدیریت سوشی به صرافی FTX واگذار شد؛ بررسی تمام حواشی و اخبار SushiSwap

در ساعات اولیه این هفته توسعه دهنده شبکه sushiswap و رمز ارز SUSHI سوشی در اقدامی عجیب تمام توکن‌های خود را به فروش گذاشت. پس از آن، قیمت این ارز دیجیتال بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

فروش عمده سوشی SUSHI دلیل اصلی ریزش شدید بازار و دیفای است

موسس این پروتکل دیفای که با نام مستعار Nomi شناخته می‌شود تمام توکن های سوشی خود را به فروش گذاشت. این پروتکل در مدت حضور خود به سرعت مسیر توسعه را پیمود و موفق به جذب ۱ میلیارد سرمایه در استخرهای استیکینگ خود شد. توسعه دهنده ارشد این شبکه پس از افزایش قیمت این ارز دیجیتال اقدام به فروش تمام دارایی دیجیتال خود کرد. در حالی که قیمت ارز دیجیتال سوشی در محدوده ۵ دلار معامله می‌شد در پی اقدام Chef Nomi، قیمت آن به نزدیکی ۱ دلار رسید و یکی از ریزش‌های بزرگ بازار در چند ساعت را به ثبت رساند.

تغییر ساختار مدیریتی در شبکه Sushi

پس از آنکه قیمت ارز دیجیتال سوشی در ۵ روز بیش از ۸۸ درصد کاهش یافت، مدیریت این شبکه به رئیس و موسس صرافی FTX واگذار شد. صرافی FTX شبکه سوشی را زمانی به دست گرفت که قیمت آن از ۹.۱ دلار به ۱.۱۳ دلار رسیده بود و این ریزش تنها در ۵ روز اتفاق افتاد. توسعه دهنده ارشد Sushiswap تعداد ۲۰,۰۳۹ اتر و ۲,۵۵۸,۶۶۴ رمز ارز سوشی را از کیف پول موسوم به آدرس توسعه شبکه جابه جا کرد. بسیاری از فعالان بازار، ریزش اخیر بازار را به دلیل همین رفتار توسعه دهنده سوشی ارزیابی می‌کنند. او در توضیح این رفتار خود گفت:

مردم گمان می‌کنند که این یک پروژه کلاهبرداری است. اما من همچنان هستم و به منظور توسعه این شبکه به دنبال همکاری‌های بیشتر و تغییرات فنی در این شبکه هستم.

اما بسیاری دیگر از فعالان حوزه دیفای با او هم عقیده نیستند. توسعه دهنده یرن فایننس در واکنش به این اقدام گفت:

منظور شما از اینکه شبکه از این پس “بدون من” کار خود را ادامه خواهد داد چیست؟ آیا شما پروژه SushiSwap را ترک می‌کنید؟ اگر اینطور است آیا حاضرید تمام دارایی که از این شبکه بدست آورده‌اید را مجددا به شبکه بازگردانید؟ تمام کاری که تا کنون انجام شده تحویل توکنی است که بر روی شبکه UniSwap ساخته شده بود. آیا این توکن‌ها برای توسعه این شبکه نبوده است؟ آیا شما همان توسعه دهنده نیستید؟

واکنش بازار به ورود موسس FTX چه بود؟

واگذاری توسعه شبکه سوشی به بنیانگذار صرافی FTX در حالی اتفاق افتاد که قیمت Sushi در یک روند نزولی قرار گرفته بود و مدام از ارزش آن کاسته می‌شد. اما ورود صرافی FTX به این شبکه با واکنش مثبت بازار همراه شد و قیمت آن را از ۱.۳ دلار به ۳.۳ دلار رساند و رشدی نزدیک به ۲۰۰ درصد در قیمت به ثبت رسید. صرافی FTX اعلام کرد که کلید پروتکل Sushiswap به یک آدرس چندامضایی تبدیل خواهد شد تا دیگر از این پس کنترل آن در دست یک نفر نباشد و شبکه کمی غیرمتمرکز شود. موسس صرافی FTX ضمن انتقاد از اقدام توسعه دهنده شبکه سوشی گفت:

این اقدام Nomi به جامعه این شبکه آسیب وارد کرد.

اگر Nomi از سوشی کناره گیری نمی‌کرد، کار SushiSwap به پایان می‌رسید.

واکنش فعالان بازار به این حواشی چه بود؟

پیش از اینکه خبر واگذاری شبکه سوشی به صرافی FTX منتشر شود، قیمت رمزارز Sushi به سمت صفر حرکت می‌کرد تا شاهد نابودی آن باشیم. ۸۸ درصد ارزش این ارز دیجیتال در عرض ۵ روز کاهش یافت؛ این ریزش برای هر دارایی ویران‌کننده است. تقریبا هیچ‌کس امیدی به آینده این شبکه نداشت و فعالان این حوزه کار SushiSwap را تمام شده تلقی می‌کردند. در این بین افراد سرشناسی چون موسس صرافی بیت مکس – آرتور هی – همچنان در مورد آینده ابراز امیدواری می‌کردند؛ او در همین زمینه توییتی را خطاب به موسس صرافی DTX منتشر کرد:

لطفا ما را از سرمایه گذاری ناموفق روی رمزارز سوشی نجات دهید. او مدیر جدید این شبکه است.

انتقادهای جدی از صرافی بایننس و پاسخ CZ

پس از ریزش شدید قیمت رمزارز سوشی کاربران صرافی بایننس انبوهی از انتقادها را به سمت این صرافی و مدیریت آن روانه کردند. انتقاد این افراد اشاره به دلیل قرارگیری سوشی در لیست معاملاتی این صرافی بود. بسیاری از افراد ابراز داشتند که چرا صرافی بایننس بررسی دقیقتری نسبت به این شبکه نداشته و با لیست کردن آن در فهرست ارزهای قابل معامله در صرافی بایننس، به این شبکه و رمزارز sushi اعتباری مضاعف بخشیده است؟ موسس صرافی بزرگ بایننس – CZ – در نهایت مجبور به توضیح در مورد دلیل لیست کردن ارز دیجیتال سوشی در صرافی تحت مدیریتش شد.

به عنوان یکی از رهبران این حوزه، ما همواره از ایده‌های جدید و نوآوری‌ها استقبال می‌کنیم. ایده‌های نوآورانه مانند یک شمشیر دولبه است؛ سودآوری بسیاری را به همراه دارد اما ریسک آن نیز به همان مقدار بالاست. برخی پروژه‌ها شما را به عرش می‌رسانند و برخی دیگر شما را راهی قعر چاه می‌کنند. به همین دلیل در بازار ارزهای دیجیتال که به طور کلی یک سرمایه‌گذاری خطر پذیر است باید مدیریت ریسک را به صورت مداوم انجام داد. در روزهای رکود بازار من افراد را به سرمایه گذاری بلند مدت دعوت کرده‌ام و در زمان رونق بازار و چندین برابری شدن ارزها، همواره افراد را به احتیاط دعوت کرده‌ام.

پروژه‌های بسیار زیادی در حوزه دیفای وارد صرافی بایننس شده‌اند و از این جهت سرمایه زیادی به آنها تزریق شده است. CZ، دیفای را آینده بازار می‌داند و به همین دلیل تمرکز فعلی خود را به حمایت از این پروژه‌ها معطوف کرده است. ریزش شدید ارز دیجیتال سوشی آسیب جدی به بازار ارزهای دیجیتال و اعتماد افراد به این صرافی بزرگ وارد کرده است. اما به نظر می‌رسد با ورود صرافی FTX به شبکه SushiSwap این پروژه بتواند به روزهای اوج خود بازگردد. با ورود صرافی FTX به شبکه سوشی، قیمت رمز ارز Sushi بیش از ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد بازار با توجهی به تاریخچه مدیریتی صرافی FTX امیدوار به از سرگیری فعالیت این شبکه و توسعه آن در آینده دارند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

سوشی

r.p.r.p

17/شهریور/1399

دیگه بایه برنامه ریزی دقیق کارخودشو کرده وازنظر من باید منتظر یه پروژه دیگه ازاین شخص باید باشیم وقتی خیلی راحت تونستی توهمچین پروژه ای موفق بشه حتما این موفقیت بازم میتونه تکرار کنه ک دلیل فروششم احتمالا همین بوده ک هدفش فقط راه اندازی یا ارز و سود شخصیه خودشه

20

az__sara

az__sara

17/شهریور/1399

به نظر من هر اتفاقی تودنیای معامله گری میوفته یک عالم سیاست پشتشه. فقط مدیریت مالی روهنگام سرمایه گذاری فراموش نکنید

21

صرافیtR

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

18/شهریور/1399

اگ تبن صرافی درچین باشد برای همه مردم ودولت چین وارزهای دیجیتالی مفید است اما اگر لمیتد اصای ام درخترج ازچین باشد باز نفشه درحتل شکل گرغتن برضد ارزهای دیجیتالی بنفع دلاذ

18

واگذاری

#Ariyam

18/شهریور/1399

بافروش توکن های اتروتغییر رمز کیف پول متوسط موسس دیفای سوشی قیمت این ارز100٪ کاهش پیدا کرد وسوشی قیمت سوام تصمیم گرفت که مدیریت انرا به صرافی FTXواگذار کند درحالی که قیمت اتر ص1 دلار بود در عین حال با این واگذاری خبر پخش شد ودرنتیجه قیمت ان افزایش یافت واز 1دلار به3/3 دلار افزایش پیداکرد نتیجه کار را بزودی تغییرداد بزودی شاهد افزایش بیشتر ان مطمئنن خواهیم بود

15

پروژه های متمرکز...!

arash.karimipoor

19/شهریور/1399

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز این اتفاق نشان میدهد که سرمایه ‌گذاری در پروژه های متمرکز چقدر میتواند پر خطر باشد. فقط خودخواهی یک فرد برای نابودی کل پروژه کافیه . بنابراین هرچقدر پروژه ها غیرمتمرکز تر شوند ریسک کمتری برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

45

sushiswap

marwan

03/بهمن/1401

Sushiswap جدید‌ترین پلتفرم استخر نقدینگی در حوزه دیفای است. این پلتفرم یک صرافی غیر متمرکز و بازارگردان خودکار و مبتنی بر جامعه است که افراد، از طریق رای‌گیری می‌توانند در مدیریت آن مشارکت کنند. مردم با استفاده از این پلتفرم می‌توانند توکن‌های خود را به استخر‌های نقدینگی اضافه کنند (تامین کنندگان نقدینگی) و در عوض این کار، پاداش کسب کنند. این پلتفرم به همه افراد اجازه فراهم آوردن نقدینگی را می‌دهد و در عوض، به این افراد توکن‌هایی به عنوان پاداش داده می‌شود. این پلتفرم تا تاریخ اول مرداد ۱۴۰۰ توانسته است که حدود ۳ میلیارد دلار نقدینگی را در قرارداد هوشمند خود ذخیره کند. بعضی از استخر‌های نقدینگی در شبکه Sushiswap دارای بازده سالانه بالای ۱۰۰۰ درصد بوده‌اند که می‌توانید وضعیت حال حاضر آنها را از طریق SushiBoard بررسی کنید.

2

سوشی به شرکتFXTواگذار شد؟

anna.joon

21/شهریور/1399

به نظر من خبر خیلی بدیه.به نظرم اگه به اون کمپانی واگذار بشه شرکتش سودی نمیکنه چون دستور عملش رو شرکت قبلی بهتر میدونسته

7

تاثیر در بازارها

soheilstar

17/شهریور/1399

در بازار ارزهای دیجیتال هم مانند دیگر بازارهای مالی در دنیا ، اتفاقات تاثیر گذاری مانند وجود بیش از حد عرضه و یا تقاضای بالا میتواند تاثی مستقیم در آن بازار داشته باشد.

18

سوشی

asen

21/شهریور/1399

او گرچه از این شبکه کناره گیری کرده اما سوشی حتما دوباره رشد کرده و از قیمت اولش هم بالاتر خواهد رفت

24

ادامه راه خالق اتریوم

behrouzdesign

17/شهریور/1399

شاهکار دیگری ازبلاک چین و خالق اتریوم... پروژه دیفای بسیاری از افراد می توانند بدون اینکه نیاز به اعتماد به یکدیگر داشته باشند، از طریق دیفای اقدام به دادن و گرفتن وام کنند. البته سوالی که ممکن است برای بسیاری ایجاد شود این است که با توجه به عدم ثبات قیمت ارزهای دیجیتال، آیا چنین وام هایی خطرناک نیست؟ در پاسخ به این مشکل، پاسخ دیفای استیبل coin هایی مثل DAI است. دای یک token است که قیمت آن معادل ۱ دلار آمریکا در نظر گرفته می شود و توسط اتریوم پشتیبانی می گردد. زیباتر از این مگر می شود ... پر سود باشید

35

سوشی و مدیریت

mehdi.zzm.m

19/شهریور/1399

در کشورهای دیگر مدیرانشان در شرایطی که ناتوان در امر خدمت باشد قطعا کنار میکشند ایشان هم قطعا به این دلیل کنار رفت تا بیشتر به سرمایه مردم آسیب نرسد

14

غذا

mhd.bhy

06/اسفند/1400

کم کم به جای خواهد رسید که هرکی ارز دجیتال داشت میتونه غذا بخره و بخوره و زنده بمونه و هر کی هم نداشت محکوم به نابودی هست همون کم کردن مردم زمین برای زیستن یک عده خاص

6

سوشی

Azad1366

18/شهریور/1399

پس از آنکه قیمت ارز دیجیتال سوشی در ۵ روز بیش از ۸۸ درصد کاهش یافت، مدیریت این شبکه به رئیس و موسس صرافی FTX واگذار شد. صرافی FTX شبکه سوشی را زمانی به دست گرفت که قیمت آن از ۹.۱ دلار به ۱.۱۳ دلار رسیده بود و این ریزش تنها در ۵ روز اتفاق افتاد. توسعه دهنده ارشد Sushiswap تعداد ۲۰,۰۳۹ اتر و ۲,۵۵۸,۶۶۴ رمز ارز سوشی را از کیف پول موسوم به آدرس توسعه شبکه جابه جا کرد. بسیاری از فعالان بازار، ریزش اخیر بازار را به دلیل همین رفتار توسعه دهنده سوشی ارزیابی می‌کنند. او در توضیح این رفتار خود گفت

19

واگذاری سوشی اچنم به صرافی FTX

زارع

17/شهریور/1399

بافروش توکن های اتروتغییرمز کیف پول توسط موسس دیفای سوشی قیمت این ارز 100% کاهش پیدا کرد وسوشی سواپ تصمیم گرفت که مدیریت انرا به صرافی FTXواگذارکنددرحالی که قیمت اتر 1 دلار بود درعین حال بااین واگذاری خبرپخش شد ودرنتیجه قیمت ان افزایش یافت واز 1 دلار به 3/3 دلار افزایش پیدا کرد که نتیجه کاررا بزودی تغییر دتد بزودی شاهد افزایش بیشتر ان خواهیم بود

28

بیت کوین طلای دیجیتال

Delmat

17/شهریور/1399

بیت کوین طلای دیجیتال که روزبروز ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد شاید نوسان زیادی داشته باشه ولی با ارزشترین سرمایه دیجیتال خواهد شد

23

شاهکار

aminskat

18/شهریور/1399

شاهکار عالی و جدید بلاک چین و سازنده اتریوم پروژه دیفای بسیاری میتونن بدون اعتماد به هم به لطف دیفای به دادن و گرفتن وام کنن

18

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.