coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.9%

66,862 $

3,964,916,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.3%

3,101 $

183,863,801 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

1.8%

581 $

34,450,335 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.8%

172.59 $

10,234,587 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

59,294 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5.3%

3,097 $

183,628,973 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.4%

0.5236 $

31,049 تومان

XRP

XRP

xrp

3.4%

0.1552 $

9,203 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

6.42 $

380,706 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

هشدار: مراقب کلاهبرداری‌ها در اهدای رایگان توکن UNI باشید

29/شهریور/1399
افزودن به نشان شده ها
هشدار: مراقب کلاهبرداری‌ها در اهدای رایگان توکن UNI باشید
امنیت
UNI
اخبار
2866
3 دقیقه

روز پنج‌شنبه شبکه یونی سواپ ( UniSwap ) توکن UNI خود را توزیع کرد. این شبکه تصمیم گرفت به منظور قدردانی از کاربران قدیمی این صرافی غیرمتمرکز، به تمامی کاربرانی که تا پیش از تاریخ اول سپتامبر یک بار از این پروتکل برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کرده‌اند، تعداد ۴۰۰ توکن را به صورت رایگان اهدا کند. قیمت هر توکن UNI در حال حاضر معادل ۶.۵ است. در نتیجه ارزش این ۴۰۰ توکن در حال حاضر بیش از ۲,۵۰۰ دلار بوده که هدیه‌ ارزشمندی برای کاربران قدیمی این پروژه دیفای به حساب می‌آید.

کلاهبرداری از اهدای رایگان توکن UNI‌

کلاهبرداری در حوزه مالی امری عادی است؛ اما در حوزه رمزارزها به دلیل جدید بودن آن، این کلاهبرداری‌ها در حجم بیشتری و به روش‌های نوینی انجام می‌گیرد. بلافاصله پس از اهدای رایگان توکن UNI توسط تیم مدیریتی این پروتکل دیفای، افراد سودجو و کلاهبردار به سرعت دست به کار شدند و از هیجان ایجاد شده در بازار به واسطه توزیع رایگان توکن UNI اقدامات کلاهبرداری خود را انجام دهند. آنها از یوتیوب و دیگر پلتفرم‌ها برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

اهدای رمزارز رایگان در حوزه ارزهای دیجیتال به کرات مشاهده شده است که آخرین مثال آن توزیع توکن UNI رایگان است. تنها چند ساعت پس از توزیع رایگان توکن یونی توسط پروتکل صرافی غیرمتمرکز UniSwap، کلاهبردارن به صورت گسترده از این فرصت بوجود آمده سواستفاده کرده تا بتوانند از ناآگاهی مردم، سواستفاده کنند. آنها با جعل هویت خالق پروتکل یونی سواپ اقدام به انتشار توکن UNI جعلی میان مردم کردند.

عرضه رایگان توکن UNI جعلی در یوتیوب

UniSwap محبوب‌ترین پلتفرم سواپ غیرمتمرکز در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که اقدام به توزیع توکن خود کرده‌است. تیم مدیریتی یونی سواپ تصمیم گرفت تا ۱۵ درصد از کل توکن‌های این شبکه را ایردراپ کرده و در میان کاربران خود که تا قبل از تاریخ ۱ سپتامبر از این پروتکل استفاده کرده‌اند، توزیع کند. این موضوع به سرعت در صدر اخبار حوزه دیفای و رمزارزها قرار گرفت. تعداد ۴۰۰ توکن UNI رایگان در میان کاربران توزیع شد که در حال حاضر ارزشی معادل ۲,۵۰۰ دلار دارد. همین موضوع هیجان بسیاری زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال بوجود آورد.

در نتیجه شرایط بوجود آمده، کلاهبرداران این حوزه را هوشیار کرد. تنها یک روز پس از انتشار خبر توزیع توکن رایگان UNI در میان کاربران قدیمی آن، کلاهبردارانی که هویت آنها همچنان ناشناس باقی مانده است، پیام‌های ویدیویی گسترده‌ای را در یوتیوب منتشر کرده و در آن توزیع رایگان توکن UNI را تبلیغ می‌کردند؛ اما این توکن UNI جعلی بوده و تنها ابزاری برای فریب مردم بود.

روش کلاهبردارن برای پخش توکن UNI جعلی چه بود؟

این کلاهبرداران به سرعت یک حساب کاربری جعلی در یوتیوب با نام UNISWAP ایجاد کردند که ۴۰۰ هزار دنبال‌کننده داشت. اما این کانال یوتیوب ارتباطی با این پروژه نداشت و کاملا جعلی بود. سپس این کانال یوتیوب، یک برنامه زنده ویدیویی با فردی که خود را به جای خالق پروتکل UniSwap معرفی کرده بود، ترتیب داد. این برنامه ۴۰ هزار بیننده داشت. در این برنامه زنده، از کاربران درخواست شد تا با اهدای توکن UNI خود به یک آدرس خاص، دوبرابر آن را از پروتکل یونی سواپ دریافت کنند. برای مثال اگر کاربری ۲۵۰ توکن UNI خود را به این آدرس ارسال کند، ۵۰۰ توکن UNI دریافت خواهد کرد. اما در واقع این یکی از روش‌های قدیمی کلاهبرداری در حوزه ارزهای رمزنگاری شده بود که بارها مورد استفاده قرار گرفته است. در نتیجه هیچ توکنی به قربانیان این روش بازگردانده نخواهد شد و آنها تمام دارایی خود را از دست داده‌اند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

کلاهبرداری به سبک احساسات

Abolfazl1996

30/شهریور/1399

یونی‌سواپ همواره از اصول بی‌طرفی و کمینه‌سازی نیاز به اعتماد استقبال کرده است. محدودسازی نظارت و حکمرانی تا جای ممکن، یک ضرورت انکارناپذیر است. از این رو، چارچوب نظارتی یونی‌سواپ، محدود به مشارکت در توسعه پروتکل و رشد اکوسیستم آن است. با این کار، توکن یونی به‌طور رسمی بقای یونی‌سواپ را به‌عنوان یک پروتکل زیرساختی خودکفا و متعلق به عموم کاربران تضمین و از خودمختاری و فناناپذیری آن محافظت می‌کند.((اطلاعیه ای که دروغی بیش نیست))

12

کلاه برداری

asen

29/شهریور/1399

افراد کلاه بردار همه جا و در همه فرصتها وجود دارند اما این فرصت را خود یونی سواپ بوجود اورده که با توزیع توکن جهت رقابت با سوشی همه را طماع کرده است

49

کلاه‌ برداری

tarahom

29/شهریور/1399

کلاهبرداری به معنای بردن مال دیگری از طریق توسل توام با سوءنیت به وسایل یا عملیات متقلبانه است. برای تحقق این جرم، توسل به وسایل متقلبانه برای فریب مالباخته ضرورت دارد و به عبارت دیگر کلاهبردار باید مرتکب “مانور متقلبانه” شود

28

کلاهبرداران

Arefk

30/شهریور/1399

متاسفانه کلاهبرداران در همه جا حضور و نقش اساسی ایجاد میکنن همیشه باید مراقب باشیم حتی در دنیای مجازی هم تعداد کلاهبرداران زیاد شده و این میتونه برای همه خطرناک باشه

9

کلاهبرداری از توکن یونی

arekh

29/شهریور/1399

ماجراازانجا آغاز شد که شبلکه سونی سویپ روز پنجشنبه توکن خود با عنوان یونی را عرضه کرد این شبکه به پاس همراهی کاربران خود به کسنیکه قبل از عرضه توکن خود حتی یکبار تراکم نا موفق هم داشتند حدود۴۰۰یونی هدیه داد از آنجا بود که کلاهبرداران از بی اطلاعی کادبران سوئد استفاده کرده وبا ایجاد حسابی شروع به کلاهبرداری کردند.

27

کلاهبرداری

amirfarsoni

30/شهریور/1399

کلاهبرداری جدید و جعلی. لطفا کیف پول مطمئن داشته باشید. اینجا کیف پول معرفی کرده. از اونا استفاده کنید

13

پاداش uni

mahdi453

17/مهر/1399

البته ارز uni به قیمت ۹ دلار هم رسید که دریافت کنندگان میتوانستند ارز خودش رو به قیمت ۳۵۰۰ دلار به فروش برسونند خوشا آنان که از یونی سواپ استفاده کرده بودند :)

4

کلاهبرداران فرصت طلب

Farzadnikbin

29/شهریور/1399

پس از اهدای رایگان توکنUNIتوسط تیم مدیریتی این پروتکل دیفای،افرادکلاهبردار ازهیجان ایجادشده دربازار سوءاستفاده کردند.کلاهبرداران اقدام به انتشارتوکن جعلیUNIمیان مردم کردند.حتی یک فردرابه عنوان خالق یونی سواپ جازدندویک حساب کاربری به نام خالق یونی سواپ دریوتیوب ایجاد کردند.

25

کلاهبرداری از توکن یونی

dors@1

29/شهریور/1399

بعد از پخش این خبر که به تمامی کاربرانی که از یونی سواپ استفاده کرده اند پاداش داده خداهد شد مسلما زمینه ای مناسب برای کلاهبرداری ایجاد میشه که نباید به انها توجه بشه و از انها گذشت.

33

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.